• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

چگونه یک فروشگاه آنلاین راه بیندازید

فروشگاه ساز باب

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
19 فوریه 2019
نوشته‌ها
1
لایک‌ها
0
محل سکونت
Iran,Tehran
اگر احساس می‌کنید برای ورود به دنیای تجارت الکترونیک آماده‌اید با استفاده از راهنمای 5 مرحله‌ای پیش‌رو می‌توانید فروشگاه آنلاین خود را راه‌اندازی و در مسیر پیشرفت قدم بردارید.

براساس آمارهای ارائه شده در طول تعطیلات کریسمس 2015 مبلغی در حدود 17.7 میلیارد یورو صرف خریدهای آنلاین شد. این در حالیست که در سال 2017 میزان سفارشات که در طول کریسمس از طریق موبایل به ثبت رسیده‌اند نیز به 49.7 افزایش یافته است. به نظر می‌رسد خریداران زیادی ترجیح می‌دهند سفارشات خود را از پشت مانیتور یا صفحه نمایش گوشی خود انجام دهند و کمتر به خیابان‌های پرازدحام مراجعه نمایند. فقط در بریتانیا هر ساله بالغ بر 260 میلیارد یورو صرف خریدهای آنلاین می‌شود که این رقم در سطح جهان به چندین تریلیون یورو نیز می‌رسد. اینترنت و شبکه وب خریداران و فروشندگان را به گونه‌ای بسیار متفاوت با گذشته به یکدیگر ارتباط داده است.

در زیر می‌توانید گام‌های مهمی را ببینید که برای شروع کسب و کار آنلاینتان ضروری هستند. با مدنظر قرار دادن این نکات می‌توانید از فرصت‌های نامحدود اینترنت بهره‌مند شوید.
download_5_.jpg

گام اول: تحقیق، تحقیق، تحقیق!

پیش از شروع کار کمی برای تحقیق بازار زمان بگذارید. فرصت‌های موجود در فضای اینترنت به این معنی است که احتمالا رقبای زیادی قصد فروش محصولاتی مشابه با محصولات شما را دارند.

البته این موضوع نباید باعث دلسردی شما شود، بالعکس شما می‌توانید با استفاده از نکاتی که در وب‌سایت‌های رقیبتان می‌بینید فروشگاه آنلاین خود را به شکل مناسب‌تری راه‌اندازی نمایید. از بهترین ویژگی‌های رقبای خود الهام گرفته و با شناسایی نواقص آنها سعی کنید از رقیبتان پیشی بگیرید. با استفاده از سیستم تحلیلی SWOT می‌توانید نقاط قوت، ضعف، فرصت‌ها و تهدیدها را شناسایی نموده و فروشگاه آنلایتان را در مسیر بهتری هدایت کنید.

download_1_.png

گام دوم: انتخاب یک پلتفرم
برای راه‌اندازی یک فروشگاه آنلاین موفق به یک پلتفرم بک‌اند قدرتمند نیاز دارید. با استفاده از این پلتفرم می‌توانید سایت خود را طراحی نموده و مدیریت روزانه آن را انجام دهید. در این زمینه می‌توانید از سرویس‌های پولی و عضویت‌محوری مانند Shopify و Magento استفاده نموده و یا به سراغ پلتفرم‌های کاملا رایگانی مانند ووکامرس با ویژگی‌هایی محدودتر بروید.

اگر از مسائل فنی طراحی وب و مفاهیم مربوط به آن اطلاع ندارید بهتر است از این پلتفرم‌های آماده استفاده کنید. این پلتفرم‌ها شما را از دردسر کدنویسی خلاص کرده و در عین حال امکانات فوق‌العاده‌ای را برای بازاریابی محصولات و خدمات در اختیارتان قرار می‌دهند.


گام سوم: جزییات را فراموش نکنید
با انجام تحقیقات مناسب فروشگاهتان را راه‌اندازی کرده‌اید، اما آیا کار تمام است؟ خیر، در اینجا مفهوم مهمی به نام لجستیک مطرح می‌شود. باید برای پردازش و ارسال سفارشات برنامه‌ای مشخص داشته باشید، چرا که این کار نه تنها هزینه‌بر می‌باشد بلکه احتمالا برای انجام آن به نیروی کمکی هم نیاز خواهید داشت.

download_6_.jpg


گام چهارم: بازاریابی
راه‌اندازی وب‌سایت فروشگاهی تنها نیمی از کار است، حالا باید کاری کنید که مخاطبین هدفتان این فروشگاه را در میان انبوهی از رقبا پیدا نمایند.

مهمترین موضوع برای یک وب‌سایت اینترنتی SEO (بهینه‌سازی موتورهای جستجو) است که اگر به شکل درستی اجرا شود شما را در لیست نتایج جستجو موتورهای جستجویی مانند گوگل و یاهو بالاتر از سایرین نشان خواهد داد.

اگر از فروشگاه‌سازهایی مانند شاپیفای، مجنتو و یا وردپرس استفاده کرده‌اید می‌توانید از افزونه‌های مخصوص سئو آنها بهره ببرید. از جمله این افزونه‌ها می‌توان به CreareSEO، SEO Meta Manager و Yoast SEO plugin اشاره نمود.

همچنین استفاده از ابزارهای بازاریابی مانند گوگل ادوردز نیز برای افزاش فروش و بهبود جایگاه فروشگاهتان توصیه می‌شود.


گام پنجم: قوانین را بشناسید
پیش از هر کاری باید قوانین و شرایط خدمات‌رسانی هر کشور را به خوبی بشناسید و عمل کنید. قوانین ویژ‌ه‌ای برای کسب‌ و کارهای اینترنتی ایجاد شده‌اند که نقش حمایتی از خریدار را ایفا می‌کنند. قوانین مالیاتی، نحوه مدیریت مرجوعی‌ها، نحوه ارسال و هزینه‌های اضافی همگی باید در فروشگاه شما درج شده باشند، در غیراینصورت ممکن است در آینده با مشکلات جدی روبرو شوید.
 
بالا