برگزیده های پرشین تولز

گشتی در سواحل زیبای جزیره سامویی تایلند

mr-persian

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
13 سپتامبر 2014
نوشته‌ها
13
لایک‌ها
3
محل سکونت
تهران
سامویی یکی از جزایر بسیار زیبای تایلند است که به دلیل زیبایی و شرایط محیطی به بهشت امن گردشگران مشهور شده است. اگر به سواحل خلیج تایلند بروید می توانید این جزیره را ببینید . اگر به آنجا بروید شاید از زبان محلی ها و ساکنان آن جا کلمه کو سامویی را بشنوید! کو یعنی جزیره ! این جزیره بیشتر مراتع و جنگل های سر سبز دارد و شرقش هم به یک رشته کوه متصل می شود.



میزان مساحت این جزیره ۲۲۸ کیلومتر است که نشان دهنده بزرگی و جمعیت بالای ۵۰ هزار تایی آن است. سواحل ماسه ای و جنگل نارگیل و حتی صخره های مرجانی این جزیره گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است. ساکنان جنوب چین که به ماهیگیری مشغول بودند حدود ۱۵۰۰ سال پیش وارد این مکان شدند و بومی های سامویی را تشکیل دادند. در دهه های اخیر با کشف جذابیت ها و پتانسیل های سامویی این شهر بیشتر معروف شده و گردشگران زیادی روزانه و سالانه به آن سر می زنند.



جاذبه های سامویی

جاذبه های گردشگری سامویی را می توان به دسته های متعددی تقسیم کرد. ساحل ها و معابد و حتی پارک های این جزیره خود به نوعی جاذبه تبدیل شده اند. ما در اینجا به معرفی لیستی از دیدنی های سامویی می پردازیم :



ساحل های دیدنی

ساحل چاونگ : که داری دو بخش است و هر گردشگر اوقاتی را در آنجا سپری خواهد کرد. این ساحل امکانات زیادی دارد و می تواند اوقات خوشی برایتان فراهم کند

ساحل لامای : این ساحل هم همچون چاوانگ تمام خدمات رفاهی و … را داراست و از جمله سواحل ماسه ای است که قدم زدن در آن عجب لذت دارد.



ساحل منام: آب های عمیق این ساحل شمالی سامویی که از جاذبه های تایلند موجب شده شناگران زیادی به آن جا بیایند و از طرفی هم بادها و طوفان های موسمی هیجان انگیز را مشاهده کنند.

ساحل باپت : در این ساحل می توانید انواع مراکز خرید و حتی رستوران های مجلل را تجربه کنید و خاطرات جالبی برای خود بسازید



ساحل بودای بزرگ : این ساحل در شرق باپت قرار گرفته که برای ورزش های آبی و همچنین برای تاکسی های آبی به اینجا سر بزنید.

جزایر دیدنی در سامویی

سامویی که خود از مجموع ۶ جزیره تشکیل شده است؛ دارای سه جزیره مهم تر است که بسیاری از گردشگران آن ها را هم دیدن می کنند.

جزیره پانگان: این جزیره با مساحت ۱۹۱ کیلومتر مربع یکی از جزایر بزرگ سامویی است، که دیدنی های زیادی از جمله طبیعت بسیار زیبای آن دارد. اگر در سواحل سامویی بایستید می توانید این جزیره را به راحتی ببینید.



جزیره تائو : این جزیره در شمال جزیره پانگان است و دارای مساحت ۴۵ کیلومتر مربع است، این جزیره مرکز غواصی است.

جزیره نانگ یوان: این جزیره هم در کنار جزیره تائو قرار گرفته که توسط ساحلی مشترک سه جزیره کوچکتر را به هم متصل می کند.این جزیره هم برای ورزش های آبی مثل غواصی مکان مناسبی است.



معابد سامویی

معابد سامویی یکی از جاهایی است که می توان به خوبی، از آن ها برای دیدار بهره جست. دو معبد مهم سامویی بیشترین آمار بازدید را دارد که ما آن ها را معرفی می کنیم.

معبد پرا یای

این معبد که مرتبط با بودای بزرگ است اولین و بزرگترین معبدی است که از آن زیاد دیدن می کنند در سال ۱۹۷۲ میلادی ساخته شده است.این مرکز مدیتیشن در سال های زیادی بوده است

معبد سامرت

این معبد دارای مجسمه بزرگی است که از جنس مرمر ساخته شده که بسیار دیدنی است و کمتر جایی در جنوب تایلند از آن برای مجسمه استفاده می کنند.

منبع : پورتال تخصصی تور و گردشگری
 
بالا