• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

یک فروشگاه می تواند موفق باشد یا همکاری در فروش؟

arashdownload

Registered User
تاریخ عضویت
2 سپتامبر 2010
نوشته‌ها
1,442
لایک‌ها
1,043
با سلام امروز می خوام دوستانی که تجربه دارن در بحث شرکت کنن که آیا یک فروشگاه موفق خواهد بود یا همکاری در فروش
من برخی از مسائلی که هردو مورد با اون روبرو هستند رو مطرح می کنم

فروشگاه اینترنتی
1- تنها و به امید تلاش
2-امکان فروش محصولات دلخواه و کاربردی
3-تمام هزینه های تبلیغات و بازاریابی و ارسال و جنس بر عهده خود فروشگاه هست
4-قابلیت برند شدن


همکاری در فروش
1-وبمستران را در کنار خود دارد
2-کاملا وابسته به سلیقه وبمستران باید محصول قرار دهد
3-هزینه های تبلیغات و بازاریابی را ندارد
4-عدم برندینگ مناسب به دلیل کالا های غیر کاربردی

در مورد موارد بالا بند 3 و 4 رو یک توضیح مختصر بدم خب در یک سیستم فروشگاهی همه هزینه های تبلیغاتی بر عهده فروشگاه هست و اگر این تبلیغات درست انتخاب نشه بار هزینه ای سنگینی برای فروشگاه خواهد داشت اما در همکاری در فروش این بار هزینه ای کاملا بر عهده وبمستر می باشد و اوست که زمان و هزینه را پرداخت می کند تا جنس همکاری به فروش رسد اما در مورد بند 4 حقیقت امر این هست که در حال حاضر همکاری در فروش ها کلا تعدادی اجناس غیرقابل کاربردی به فروش می رسانند و به همین علت هست که روز به روز از فروش کاسته می شود و در مقاطعی حتی قطع می شود چون فروش محصولات اون ها تنها به امید لحظه ای خوش آمدن بازدید کننده هست و هیچ سهمی در سبد های خرید ماهیانه و یا سالیانه خانواده ها ندارد و با کیفیت بسیار بالایی! هم که ارائه می شود این فروش روز به روز در حال افت هست در حالی که موفقترین فرآیند تجاری در دنیا همین همکاری در فروش هست که سالهاست اجرا می شود اما در ایران در مسیر نادرستی قرار گرفته است که توضیح خواهم داد دقیقا به این دلایل همکاری در فروش نمی تواند به یک برند تبدیل شود البت از نوع ایرانیش


چرا مسیر را اشتباه رفته ایم؟
خب سوال هایی مطرح می شود چرا درآمد وبمستتر کم است واقعا وبمستر ما چه فعالیت هایی دارد که انتظار درآمد های بالا را دارد هر فرد تازه واردی که وارد دنیای وبمستری می شود تاپیکی با عنوان "چه سایتی بزنم موفق می شوم؟" ایجاد می کند و همیشه تعدادی از دوستان این عزیزان را به سمت سیاه چاله هایی به نام تفریحی هدایت می کنند و فرد پس از مدتی تلاش به کم نتیجه بودن فعالیت خود پی می برد اگر هدف ما این است که اوقات خوشی را برای کاربران فراهم کنیم که صد البته کار درستی هست و سایت سرگرمی بزنید اما اگر هدف ما کسب درآمد هست به تناسب این هدف برنامه ریزی کنیم مثلا من منابع آزمون استخدامی می خواهم به فروش برسانم خب اگر یک سایت آگهی استخدام بزنم بازار هدف نیز به سمتت من خواهد امد این یک ایده خوب است یا من قالب وردپرس دارم خب سایت من می تواند در مورد قالب وردپرس بحث کنم و قالب را هم در آنجا به فروش برسانم یا من دسترسی دارم که دمپایی راحتی مدل دار به فروش برسانم خب سایت من در همین باره باشد تا وقتی کاربر در گوگل سرچ می کند به دنبال من بیاید
 

Ehsan_king99

Registered User
تاریخ عضویت
3 فوریه 2011
نوشته‌ها
2,569
لایک‌ها
6,518
محل سکونت
هرمزگان
دیدم که موفق شدن . ولی من نشدم و بعد یه مدت دیگه محصولی اضافه نکردم
 

talebi1372

Registered User
تاریخ عضویت
30 دسامبر 2007
نوشته‌ها
345
لایک‌ها
256
اگر برات مهم نیست و میتونی زیاد هزینه کنی فروشگاه بهترین انتخابه .
یعنی سرمایه رو میدی به وسایل و تو انبار نگه میداری .
یک اسکریپت خوب میدی بنویسن یا خودت مینویسی . طراح گرفیک حرفه ای استخدام میکنی و برای تبلیغ محصولات یک عالمه تبلیغ میکین .
روش بالا بعد 6 ماه شروع میکنه به پول درآوردن . اونم اگه قیمتت خوب باشه و بنجل نفروشی.

اگر نه همکاری در فروش بهتره .
 

p h o e n i x.

Registered User
تاریخ عضویت
18 سپتامبر 2011
نوشته‌ها
191
لایک‌ها
45
سلام دوست عزیز
با توجه به تجربه ای که از هر دو مورد دارم مطالبی رو مینویسم براتون.
فروشگاه یا همکاری در فروش ،در اصل یکی هستن! تنها تفاوت اونها ار نظر من دارا بودن بازاریاب در همکاری در فروش یا عدم داشتن بازاریاب در فروشگاه هست.
میشه همزمان هم هر دوش رو داشت.
در خصوص مواردی که شما اشاره کردید ، به مانند نیاز به تبلیغات در فروشگاه و عدم نیاز به تبلیغات در همکاری در فروش خوب این مورد رو قبول ندارم چرا که همکاری در فروش هم نیاز به تبلیغات داره در نوع خود.
مثلا شما نیاز به جذب بازاریاب دارید ، پس حتما باید براش تبلیغات کنید تا بتونید وب مستر ها و بازاریاب برای خودتون جذب کنید ، شما نیزا به بک لینک و تبلیغات متنی دارید تا مثلا با زدن این " همکاری در فروش" در گوگل در صفحه اول باشید تا ورودیتون و یا حتی قدر لینک هاتون در گوگل بالا بره حتی از این طریق براتون مشتری بیاد.

در مورد دیگه ، سوال این هست مگه همکاری در فروش مال شما نیست ؟!؟
اگر مال شماست پس کسی که روش ها و محصولات رو انتخاب میکنه شما هستید. شما میتونید محصولاتی رو انتخاب و در همکاری در روشتون بذارید که کاملا کاربردی و حتی در یک موضوع خاص باشه !
اینطوری شما میتونید طیف وسیعی از سایت هایی که در اون حیطه کار میکنن رو به سمت شما بکشونه و شما بازریاب هایی هدفمند داشته باشید! که در این صورت مطمئن باشید امکان فروش محصولات بالاتر هم میره.
در مثال برای این امر شرکت Envato : http://envato.com رو براتون مثال میزنم ، یک همکاری در فروش و فروشگاه بسیار مجرب و حرفه ای که در چند موضوع خاص فعالیت میکنه و جرء بهترین ها هست. شرکت ها و سایت های مختلف زیاید هم هست که میشه مثال زد که با کمی جستجو میتونید خودتون پیدا کنید.
چرا همیشه ما باید به دنبال محصولات متفرقه و غیر کاربردی باشیم ؟
بهتر نیست از خودمون شروع کنیم ؟
یادتون باشه صاحب یک فروشگاه و همکاری در فروش شما هستید و قطعا تصمیم گیرنده شما هستید.

اما چند پیشنهاد :
1 - شما میتونید هر دو رو داشته باشید هم فروشگاه و هم همکاری در فروش ، و میتونید هر دوشو نرو هم در یک زمینه هدایت کنید.
2- طراحی کاربردی و نیاز های روز در طراحی این فروشگاه یا همکاری در فروش رو در نظر داشته باشدی حتما.
3- فروشگاه یا همکاری در فروش شما حتما سبک و ریسپانسیو باشه، الان بیش از 50 درصد کاربرا با تبلت و موبایل و ... از سایت بازدید میکنن.
4- مطمئن باشید که نکانت سئو در قالب و توضیحات محصولات ارسالی رعایت بشه.
5- متناسب با موضوع فروشگاه خودتون ، بک لینک بگیرید ، بک لینک های 4 و بالاتر با اتوریتی بالا
6- حتما دوبرابر ( حتی شده 3 برابر ) مبلغی که برای بالا اوردن خود فروشگاه گذاشتید برای تبلیغات در نظر بگیرید. ( فروش و جذب بازاریاب تنها با تبلیغات بالا میره)
و ...

با احترام
موفق باشید.
 

modireayandeh

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
16 سپتامبر 2015
نوشته‌ها
13
لایک‌ها
7
سن
45
دوستان عزیز صرف اینکه سایتی یا فروشگاه اینترنتی داشته باشیم و محصول یا خدمت تولیدی خودمان یا دیگران را در آن قرار بدهیم کافی نیست و فروشی را نخواهیم داشت. متاسفانه باید متذکر شوم که فقط وقت تلف کردن هست.
اولین مرحله انتخاب بخش کوچکی از بازار هدف مثل وبمستر، مدیران و ...
دومین مرحله متناسب با آن هدف بازار محتوای رایگان یا پولی را تهیه کنیم حتی سایت‌هایی مثل دیجی کالا هم بخشی از فرآیند کاریشان را به تولید محتوا پرداختند که اولین بار اینتل از این روش استفاده نموده است.
سومین مرحله داشتن لیست مشتریان علاقمند به محصول یا خدمت شما را با استفاده از روشهای زیر جمع می‌کنیم:
1- تبلیغات پولی یا رایگان هدفمند برای آن گروه از مشتریان
2- بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو برای صفحه‌ای که اصطلاحا Lead page گفته می‌شود
3- و تنها در این صفحه شما باید فایلهای PDF ، صوتی و ویدیویی قرار دهید که آن دسته از مشتریان که علاقمند به محصولات شما هستند،
در بخش ویژه‌ای ایمیل افراد را گرفته و در قبال آن اجازه دانلود داشته باشند همه صفحات فرود به خوبی عمل نمی‌کنند و حتمن باید با متخصصین بازاریابی همه در تهیه این فایلها مشورت کنید تا نتیجه بهتری را بگیرید که شامل طراحی بنر، صفحات فرود و فایل رایگان و صفحات محصول می‌باشد.
4- در این مرحله بر روی افرادی که ایمیل انها را جمع آوری کردیم یعنی این افراد علاقمند هستند که رویشان بازاریابی انجام گیرد بازاریابی ایمیلی
که قدرتمند ترین نوع بازاریابی که خود جای بحث زیادی دارد انجام گیرد.
5- البته زیاد هم امیدوار نباشید که تنها در اولین ایمیل به شما و محصولات شما اعتماد کنند.
6- کسب اعتماد مشتریان با قرار دادن نظرات مشتریان راضی در صفحه محصول نیز تاثیر به سزایی دارد.
7- طراحی صفحات محصول خود نیز جای بحث فراوانی دارد که از حوصله بحث خارج است.
8- کسب نماد الکترونیکی و ثبت در سایت ساماندهی و هر نوع تاییدیه و تقدیر از سایت شما اعتبار ایجاد می‌کند
9- ایجاد زنجیره محصولات نیز بهترین ارزش افزوده را برای سایت شما به ارمغان خواهد آورد.
10- به روشهای گوناگون جلب نظر مشتری هدف و اعتماد آنها یکی از رکن‌های اساسی سایت می‌باشد.
11- و ....
خیلی نیاز به فرصت دارد که همه مراحل تشریح شود دوستانی که واقعا و به طور جدی می‌خواهند در کسب و کار اینترنتی و فروش وارد شوند باید راههای موثر آن را مطالعه کنند و از تجربیات دیگران بهره بگیرند. دوستان فقط خواستم که بخش جزیی از دنیای بی‌پایان بازاریابی آنلاین را در اختیارتان قرار بدهم.
پاسخ توسط مدیر سایت مدیر آینده ارایه شده است.
 
بالا