Hamid2day
مدیر ارشد بازنشسته
هر روز با آماجی از تبلیغات برای خرید اجناس مختلف روبرو هستیم. هر جا که میرویم حتی در خصوصی ترین بخشها از حریم خصوصی خود شاهد هجمه تبلیغاتی هستیم. گاهی این تبلیغها آزار دهنده هستند و گاهی هم تاثیر مخرب دارند. اما از منظر فردی که برای کالا و خدمات خود به دنبال یافتن مشتری است هم باید این تبلیغات و روشها را بررسی کرد.
مانند همه روشهای مختلف در همه علوم در سالهای مختلف و با تغییر شرایط جامعه، ابداع فنآوریهای جدید و المانهای دیگر روشهای بازاریابی و تبلیغات نیز تغییر کرد.
اما گاهی برخی از این روشها چنان در جامعه حرفهای ریشه دواندهاند که حتی با گذر سالهای زیاد و اثبات ناکارآمدی هنوز در حال استفاده هستند. در این نوشته که برداشتی آزاد از این وبلاگ است به ۵ عدد از این روشها و جایگزین آنها میپردازیم.
۱. معرفی تصادفی
حتما با این صحنه روبرو شدهاید که ناگهان فردی به شما رجوع میکند و شروع به معرفی محصول خود کرده و از شما میخواهد آن را خرید کنید. انجام این روش امکان پذیر است اما نمیتوان امروزه آنرا کارآمد دانست.
به جای این کار باید با استفاده از شخصیت و مهارت های خود کار را ***** کنید. یادتان باشد که هدف شما ایجاد یک ارتباط است نه ایجاد یک کانال بازاریابی مستقیم.
۲. بنرها
استفاده از بنرها در تمام ابعاد دیگر پاسخگو نیست. مشتریان مخصوصا در فضای اینترنت دیگر نسبت به این بنرها عکسالعمل خوبی نشان نمیدهند. حتی گاهی باعث ایجاد تاثیر منفی بر روی برند تبلیغ شده میشود. تحقیقات نشان میدهند که میزان کلیک کردن روی این بنرها شامل کمتر از ۱٪ از بازدیدکنندگان میشود.
روش جایگزین در این مورد استفاده از بازاریابی بر پایه تولید محتوا است. به جای اینکه در روند آنچه که مشتری به دنبالش بوده با بنرها اختلال ایجاد کنید همان چیزی را تولید کنید که آنها به دنبالش بودهاند.
۳. تولید محتوی فقط برای موتورهای جستجو
گاهی با سازمانهایی روبرو میشوید که تنها به دنبال تولید محتوی برای موتورهای جستجو هستند. آنها نوسیندگانی را استخدام میکنند تا برایشان متونی کوتاه اما با استفاده از کلمات کلیدی مورد نظرشان تولید کنند. این سازمانها انتظار دارند این متون در موتورهای جستجو ایندکس شده و سایت آنها را بیشتر نمایش دهند.
به مرورزمان موتورهای جستجو نیز از الگوریتمهای پیشرفتهتری استفاده کردند و رفتار کاربران اینترنت نیز تغییر کرد. حالا دیگر تولید محتوای کاربردی و موثر مهم است. باید محتوی تولید شده واقعا مطلب کارآمدی باشد که بازدیدکننده از آنها استفاده کند.
۴. وبلاگ داشته باشید
بسیاری از شرکتها هیچ ایدهای از تاثیر وبلاگ سازمانی ندارند. این در حالی است که مشتریان احتمالی آنها در وب به دنبال اطلاعاتی هستند از راهکارهایی که احتمالا محصولات و خدمات شما برای آنها به ارمغان خواهند آورد. در وبلاگ خود اطلاعاتی را منتشر کنید درباره مشکلاتی که محصولات و خدمات شما آنها را مرتفع میسازند.
۵. نیازی به حضور در همه رسانههای اجتماعی نیست
باید به این نکته توجه کرد که وظیفه اصلی ما ساختن یک اجتماع علاقهمند به محصولات و خدماتمان است نه حضور در همه رسانههای اجتماعی.
منبع : http://iclub.ir
مانند همه روشهای مختلف در همه علوم در سالهای مختلف و با تغییر شرایط جامعه، ابداع فنآوریهای جدید و المانهای دیگر روشهای بازاریابی و تبلیغات نیز تغییر کرد.
اما گاهی برخی از این روشها چنان در جامعه حرفهای ریشه دواندهاند که حتی با گذر سالهای زیاد و اثبات ناکارآمدی هنوز در حال استفاده هستند. در این نوشته که برداشتی آزاد از این وبلاگ است به ۵ عدد از این روشها و جایگزین آنها میپردازیم.
۱. معرفی تصادفی
حتما با این صحنه روبرو شدهاید که ناگهان فردی به شما رجوع میکند و شروع به معرفی محصول خود کرده و از شما میخواهد آن را خرید کنید. انجام این روش امکان پذیر است اما نمیتوان امروزه آنرا کارآمد دانست.
به جای این کار باید با استفاده از شخصیت و مهارت های خود کار را ***** کنید. یادتان باشد که هدف شما ایجاد یک ارتباط است نه ایجاد یک کانال بازاریابی مستقیم.
۲. بنرها
استفاده از بنرها در تمام ابعاد دیگر پاسخگو نیست. مشتریان مخصوصا در فضای اینترنت دیگر نسبت به این بنرها عکسالعمل خوبی نشان نمیدهند. حتی گاهی باعث ایجاد تاثیر منفی بر روی برند تبلیغ شده میشود. تحقیقات نشان میدهند که میزان کلیک کردن روی این بنرها شامل کمتر از ۱٪ از بازدیدکنندگان میشود.
روش جایگزین در این مورد استفاده از بازاریابی بر پایه تولید محتوا است. به جای اینکه در روند آنچه که مشتری به دنبالش بوده با بنرها اختلال ایجاد کنید همان چیزی را تولید کنید که آنها به دنبالش بودهاند.
۳. تولید محتوی فقط برای موتورهای جستجو
گاهی با سازمانهایی روبرو میشوید که تنها به دنبال تولید محتوی برای موتورهای جستجو هستند. آنها نوسیندگانی را استخدام میکنند تا برایشان متونی کوتاه اما با استفاده از کلمات کلیدی مورد نظرشان تولید کنند. این سازمانها انتظار دارند این متون در موتورهای جستجو ایندکس شده و سایت آنها را بیشتر نمایش دهند.
به مرورزمان موتورهای جستجو نیز از الگوریتمهای پیشرفتهتری استفاده کردند و رفتار کاربران اینترنت نیز تغییر کرد. حالا دیگر تولید محتوای کاربردی و موثر مهم است. باید محتوی تولید شده واقعا مطلب کارآمدی باشد که بازدیدکننده از آنها استفاده کند.
۴. وبلاگ داشته باشید
بسیاری از شرکتها هیچ ایدهای از تاثیر وبلاگ سازمانی ندارند. این در حالی است که مشتریان احتمالی آنها در وب به دنبال اطلاعاتی هستند از راهکارهایی که احتمالا محصولات و خدمات شما برای آنها به ارمغان خواهند آورد. در وبلاگ خود اطلاعاتی را منتشر کنید درباره مشکلاتی که محصولات و خدمات شما آنها را مرتفع میسازند.
۵. نیازی به حضور در همه رسانههای اجتماعی نیست
باید به این نکته توجه کرد که وظیفه اصلی ما ساختن یک اجتماع علاقهمند به محصولات و خدماتمان است نه حضور در همه رسانههای اجتماعی.
منبع : http://iclub.ir