iranmct
Registered User
- تاریخ عضویت
- 23 آگوست 2014
- نوشتهها
- 164
- لایکها
- 40
- سن
- 44
نویسنده : تیم مشاوران مدیریت ایران IranMCT
افزایش فروش در فروشگاه
افزایش فروش در فروشگاه شاید آرزوی هر مالک فروشگاهی باشد. هرگونه تغییر بدون داشتن ابزار لازم غیرممکن است. ابزار لازم برای افزایش فروش، فروشنده است. وظیفه فروشنده فروشگاه بر بازاریابی و فروشمحصولات و خدمات است. هرچه اقدامات مدیریت و کارکنان دقیق و فروشندگان آن حرفهایتر باشد ،جذب مشتری راحتتر خواهد بود. فروشنده حرفهای با عمل و رفتار مناسب و بر اساس اصول خدمت به مشتری ، یک مشتری را به مشتری وفادار تبدیل مینماید و مشتری را به خرید مجدد متقاعد مینماید. فروشنده یک فروشگاه لباس با فروشنده فروشگاه کیف و کفش در بسیاری موارد مشابه است. هردوی این افراد به اصول و نکاتی مشابه برای موفقیت نیازمند هستند.
بسیار دیدهایم که فروشندهای که برای سالیان طولانی مثلا در فروشگاه عطر و ادوکلن کار نموده است ( اگر یک فروشنده حرفهای باشد ) با تغییر صنف خود و مثلا حضور در فروشگاه پرده ، کفپوش و تزئینات داخلی ، بعد از گذشت زمان کوتاهی ، سریع توانسته خود را در این صنف جدید جا بی اندازد، اما چرا ؟
پیشتر هم در مقالهای اشاره نمودهایم که فروش، علم و هنر است. در طول زمان این دو عنصر مهارت را پدید آورده و نهایتا تجربه را شکل میدهند. این تجربه مانند آب در هر ظرفی ریخته شود، شکل آن ظرف را به خود میگیرد. فروشنده حرفهای نیز با توجه به مهارت و تجربه خود ، به هر فروشگاهی که وارد شود ، بعد از گذشت زمان کوتاه ، قادر است که توانمندی خود را نشان دهد. در ادامه به نکات خواهیم پرداخت که تمام فروشندگان حرفهای فارغ از نوع کسبوکار به آن توجه مینمایند و این عامل موفقیت آنهاست .
چگونه فروشنده میتواند موجب افزایش فروش در فروشگاه گردد :
حتما با صحنه تصادف وحشتناک در خیابان روبرو شدهاید ، تعداد زیادی دور آن حلقه زدهاند. فروشندهای که برای دیدن صحنه و شخص مجروح با اشتیاق به سمت محل حادثه میدوید ، با پای خود و با اشتیاق زیاد به سوی عدم موفقیت فروش در آن روز میرود. افزایش فروش در فروشگاه بدون برنامه امکان ندارد.
یک فروشنده فروشگاه از فاصله زمانی بین بیدار شدن و خروج از منزل برای آماده نمودن خود استفاده نمینماید ، بلکه شب قبل این موارد محیا نموده است. افزایش فروش در فروشگاه بدون نظم امکان ندارد.
دیدهایم که فروشندهها با یکدیگر شوخیهای لفظی زنندهای در حضور مشتریان انجام میدهند و به خیال خود ، مشتری متوجه نمیشود ! فروشنده نباید فروشگاه خود با محل زندگی شخصی اشتباه بگیرد ، فروشگاه محل بازی نیست ، فروشگاه جایی برای مکالمه بین فروشندگان به زبان محلی نیست ، فروشگاه جایی برای شوخیهای دستی نیست، فروشگاه جزء محیط نیمه عمومی است که باید به حضور مشتری احترام گذارد. افزایش فروش در فروشگاه بدون ادب حرفهای امکان ندارد.
منبع : ۹ نکته افزایش فروش در فروشگاه / سوپرمارکت ( فروشگاههای کوچک )
تیم مشاوران مدیریت ایران : مطالب این سایت شامل حمایت از حق مؤلف و مترجم است و هرگونه کپی برداری بدون درج لینک منبع پیگرد قانونی دارد.
افزایش فروش در فروشگاه
افزایش فروش در فروشگاه شاید آرزوی هر مالک فروشگاهی باشد. هرگونه تغییر بدون داشتن ابزار لازم غیرممکن است. ابزار لازم برای افزایش فروش، فروشنده است. وظیفه فروشنده فروشگاه بر بازاریابی و فروشمحصولات و خدمات است. هرچه اقدامات مدیریت و کارکنان دقیق و فروشندگان آن حرفهایتر باشد ،جذب مشتری راحتتر خواهد بود. فروشنده حرفهای با عمل و رفتار مناسب و بر اساس اصول خدمت به مشتری ، یک مشتری را به مشتری وفادار تبدیل مینماید و مشتری را به خرید مجدد متقاعد مینماید. فروشنده یک فروشگاه لباس با فروشنده فروشگاه کیف و کفش در بسیاری موارد مشابه است. هردوی این افراد به اصول و نکاتی مشابه برای موفقیت نیازمند هستند.
بسیار دیدهایم که فروشندهای که برای سالیان طولانی مثلا در فروشگاه عطر و ادوکلن کار نموده است ( اگر یک فروشنده حرفهای باشد ) با تغییر صنف خود و مثلا حضور در فروشگاه پرده ، کفپوش و تزئینات داخلی ، بعد از گذشت زمان کوتاهی ، سریع توانسته خود را در این صنف جدید جا بی اندازد، اما چرا ؟
پیشتر هم در مقالهای اشاره نمودهایم که فروش، علم و هنر است. در طول زمان این دو عنصر مهارت را پدید آورده و نهایتا تجربه را شکل میدهند. این تجربه مانند آب در هر ظرفی ریخته شود، شکل آن ظرف را به خود میگیرد. فروشنده حرفهای نیز با توجه به مهارت و تجربه خود ، به هر فروشگاهی که وارد شود ، بعد از گذشت زمان کوتاه ، قادر است که توانمندی خود را نشان دهد. در ادامه به نکات خواهیم پرداخت که تمام فروشندگان حرفهای فارغ از نوع کسبوکار به آن توجه مینمایند و این عامل موفقیت آنهاست .
چگونه فروشنده میتواند موجب افزایش فروش در فروشگاه گردد :
- انتظارات خود را معین نمایید.
حتما با صحنه تصادف وحشتناک در خیابان روبرو شدهاید ، تعداد زیادی دور آن حلقه زدهاند. فروشندهای که برای دیدن صحنه و شخص مجروح با اشتیاق به سمت محل حادثه میدوید ، با پای خود و با اشتیاق زیاد به سوی عدم موفقیت فروش در آن روز میرود. افزایش فروش در فروشگاه بدون برنامه امکان ندارد.
- به نظم و نظافت ظاهری خود توجه نمایید.
یک فروشنده فروشگاه از فاصله زمانی بین بیدار شدن و خروج از منزل برای آماده نمودن خود استفاده نمینماید ، بلکه شب قبل این موارد محیا نموده است. افزایش فروش در فروشگاه بدون نظم امکان ندارد.
- مواظب چیزی که میگویید باشید.
دیدهایم که فروشندهها با یکدیگر شوخیهای لفظی زنندهای در حضور مشتریان انجام میدهند و به خیال خود ، مشتری متوجه نمیشود ! فروشنده نباید فروشگاه خود با محل زندگی شخصی اشتباه بگیرد ، فروشگاه محل بازی نیست ، فروشگاه جایی برای مکالمه بین فروشندگان به زبان محلی نیست ، فروشگاه جایی برای شوخیهای دستی نیست، فروشگاه جزء محیط نیمه عمومی است که باید به حضور مشتری احترام گذارد. افزایش فروش در فروشگاه بدون ادب حرفهای امکان ندارد.
- قضاوت نکنید.
- فروشنده یک خدمت دهنده است.
- به ارقام توجه نمایید.
- چیزی بفروشید که از آن متنفرید.
- راحت نمودن فروش را متوقف نمایید.
- فروش مثل یک بازی است.
منبع : ۹ نکته افزایش فروش در فروشگاه / سوپرمارکت ( فروشگاههای کوچک )
تیم مشاوران مدیریت ایران : مطالب این سایت شامل حمایت از حق مؤلف و مترجم است و هرگونه کپی برداری بدون درج لینک منبع پیگرد قانونی دارد.