• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

10 گام ساده برای ساخت یک برند موفق (بخش اول)

totaleternity

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
12 مارس 2018
نوشته‌ها
6
لایک‌ها
0
سن
34
سلام،سال جدیدتون مبارک باشه،انشالله سالی پر از اتفاقای خوب برای هممون باشه
برندی که مردم عاشق آن باشند و به خوبی معرف کسب و کار شما باشد یکی از دارایی های فوق العاده هر کسب و کاری است. مراحل برند سازی حرفه ای زمان بر، پیچیده و نیازمند صرف هزینه زیاد است. اما امروز در پنتازوم تصمیم داریم 10 راه کاربردی ساده برایساخت یک برند موفق را برای شما توضیح بدهیم.

به عنوان یک کسب و کار کوچک شما حتما رقبای قدرتمندی دارید که اتفاقا آن ها مشتریان وفاداری هم دارند و دقیقا همین نکته ای است که باید سعی کنید برای ساخت یک برند موفق از روش های خودتان استفاده کنید. برند سازی (برندینگ ) خیلی بیشتر از داشتن یک لوگوی خوب و یا حتی تبلیغات مناسب است. باید کار بسیار بیشتری انجام بدهید.

برای ساخت یک برند موفق باید برنامه مداومی در ایجاد ارتباط با مردم داشته باشید.


برای ساخت یک برند موفق باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

  1. محل فیزیکی برند (محل استقرار دفتر و یا مغازه )
  2. لوگو، ست و رنگ سازمانی، بسته بندی
  3. سایت و تبلیغات آنلاین
  4. شبکه های اجتماعی و بازاریابی محتوا
  5. فروش و سرویس مشتریان
بنابراین آیا ساخت یک برند موفق کار ساده ای است؟ ساخت یک برند واقعا منحصر به مدت زمان کوتاه نیست. برند سازی بدون شک یک پروسه است. با این وجود، تلاش هایی که شما انجام می دهید در طولانی مدت تصویری از کسب و کار شما در ذهن مشتری باقی می گذارد که به تصویر برند معروف است. همین موضوع می تواند نردبانی برای ترقی فروش شما باشد. بنابراین آیا آماده هستید با هم 10 راه ساده برای ساخت برند موفق را آموزش ببینیم؟!

گام اول: بازار هدف مشتریان خود را مشخص کنید
این بخش در واقع فونداسیون و اساس ساخت یک برند موفق است. شما نمی توانید همه چیز برای همه باشید! باید این مساله را قبول کنید. وقتی می خواهید برند سازی را شروع کنید در ذهن خود مرور کنید که چه مشتریانی و با چه نیازهایی را هدف گرفته اید؟ بنابراین شما باید جزئیات رفتاری این مشتریان را مشخص کنید. با چند مثال این موارد را برای شما توضیح می دهیم:

  1. مادر هایی که یک فرزند دارند و در خانه پروژه های فریلنس انجام می دهند
  2. دانشجویانی که در خارج از کشور تحصیل می کنند
  3. اساتید دانشگاه که در رشته علوم انسانی تدریس می کنند
  4. ؟
بنابراین برای ساخت یک برند موفق باید مشتریان بالقوه ای که هدف برند شما هستند را شناسایی کنید و سپس برنامه متناسب با آن ها که برایشان شفاف و قابل درک باشد را تنظیم کنید.

گام دوم: برای ساخت یک برند موفق یک ماموریت برای برند تعریف کنید.
پس از انجام مرحله اول، بقیه موارد اجرایی برند شما از جمله لوگو، نوع تبلیغات، کمپین های تبلیغاتی، لحن گفتار و .. باید همه در راستای نوع دسته مشتریان انتخاب شده شما باشد. همه ما با شعار تبلیغاتی نایکی آشنا هستیم: فقط انجامش بده! . اما آیا اطلاع دارید چه ماموریتی پشت این شعار پنهان است؟ماموریت نایکی این است: برای هر ورزشکار در دنیا نوآوری داشته و الهام بخش باشد. نایکی روی تمام ورزشکارانی که از محصولاتش استفاده می کنند، تمرکز کرده است.
برای خواندن ادامه ی مقاله به این صفحه مراجعه کنید
وبلاگِ سایتِ پنتازوم مقاله های خیلی خوبی توی حوزه های برندسازی و تبلیغات و... داره و خدمات بازاریابی و مشاوره ی کسب و کار ارائه میدن که برای داشتن یه کسب و کار موفق واقعا مفید هستن میتونن بازدهیه کارتون رو خیلی افزایش بده،بهتون پیشنهاد میکنم سایتشون رو ببینید www.pentazoom.ir


 
بالا