• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

3D Max و سگمنت

CP-YOU

Registered User
تاریخ عضویت
2 ژوئن 2005
نوشته‌ها
1,812
لایک‌ها
193
سن
41
محل سکونت
tehraaaaaan
سلام
بچه ها وقتي يه منحني بسته رو توي تري دي . اكسترود مي كنيم در ارتفاع مي تونيم سگمنت ها رو كم يا زياد كنيم اما سگمنتي روي پلان جسم نداريم . چه جوري ميشه براي پلان هم سگمنت گذاشت ؟
خوب گفتم ؟
ببينيد فرضا يك دايره رو اكسترود مي كنيد . چي مي شه ؟ آفرين استوانه
حالا ما روي ساقه اين استوانه سگمنت داريم اما روي قيمت دايره اي شكل سگمنتي نيست
چه جوري ميشه اونجا رو بطور منظم سگمنت بندي كرد
مرسي مرسي مرسي
 

CP-YOU

Registered User
تاریخ عضویت
2 ژوئن 2005
نوشته‌ها
1,812
لایک‌ها
193
سن
41
محل سکونت
tehraaaaaan
سعيد جان مرسی از راهنماییت
ببین عزیزم ، این FFD Box كه گفتی ، یکسری کنترل هایی مثل زمانی که سگمنت وجود داشته باشه به من داد
البته من تونستم پوینت ها رو ویرایش کنم اما جایی ندیدم که که فیس های مربع شکلی که ایجاد شده رو بشه کنترل کرد
حالا خواهشم اینه
اولا ) این FFD Box سگمنت های رو به خود جسم انتقال نداد ؛ یعنی این FFD Box آمد روی جسم من و باعث شد که به نوعی سگمنت هایی در اختیارم قرار گیرد اما این سگمنت ها صوری بود و مربوط به خود FFD Box می باشد . من می خوام ببینم راهی هست که خود جسم رو بشه سگمنت بندی کرد ؟ که مثلا وقتی جسم رو ادیت مش می کنیم این سگمنت ها بر روی جسم باقی مونده باشه ؟
دوما ) شاید FFD Box همین خواسته من رو بتونه تامین کنه اما من بلد نباشم اگر با همین FFD Box میشه این کار رو کرد لطفا به من بگو چه جوری
سوما ) آیا با FFD Box میشه فیس های مربع شکلی که ایجاد شده را اکسترود کرد ؟ اگر جواب مثبته چه جوری ؟

خیلی خیلی خیلی خیلی ممنونم
 

Pixar

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
10 اکتبر 2003
نوشته‌ها
1,400
لایک‌ها
19
محل سکونت
َِChocolate's City
خواهش میکنم ، آقا این جور که من متوجه شدم شما برای رسیدن به مقصودت ، بهتره پس از تبدیل اون به Editable Mesh بری به زیر شاخه Elemnt و به دلخواه خودت هر جاه آبجکت که دوست داری با Insert Vertex در تب Edit Elements ایجاد کن .



اما در مورد FFD Box و اکسترود به نظر من بهتره ابتدا آبجت مورد نظرت رو در FFD Box به دست بیاری بعد به Mesh تبدیل کنی و اونجا بخش مورد نظر رو Extrude کنی .



 

CP-YOU

Registered User
تاریخ عضویت
2 ژوئن 2005
نوشته‌ها
1,812
لایک‌ها
193
سن
41
محل سکونت
tehraaaaaan
سعيد جان بخش اول رو گرفتم
خيلي هم ممنون
اما بخش دوم راجع به اينكه اول سطحي كه مي خوامو با FFD Box
بسازم و بعد به اديتيبل مش تبديل كنم و اكسترود كنم
من متوجه نشدم شما اون سطح مثلثي رو چجوري ساختيد
ميشه بگيد چه جوري اونجا صاحب سطح شديد اصلا ؟
من با FFD Box نمي تونم سطحي روي جسم بسازم
ببخشيداااااااااااا
 

Pixar

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
10 اکتبر 2003
نوشته‌ها
1,400
لایک‌ها
19
محل سکونت
َِChocolate's City
ببین آقا FFD Box رو که اجرا کرد میری به زیر شاخه Control Points اونجا دیگه بسته به Point و تعداد سگمنهایی که داری با استفاده از Select یا Scale یا هر کلید ( که مد نظر با نتیجه ای که میخوای باشه ) نقطه های مورد نظر رو انتخاب کن رو ادیت رو شروع کن .

موفق باشی.
 

CP-YOU

Registered User
تاریخ عضویت
2 ژوئن 2005
نوشته‌ها
1,812
لایک‌ها
193
سن
41
محل سکونت
tehraaaaaan
به نقل از Saeidgraph :

حالا من هي هيچي نمي گم ، تو هم هي به من بگو آقا :blink:
من خانووووووووووووممم آقاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
......
مرسي از راهنماييت ، الان ميرم امتحان مي كنم نتيجه ش رو بهت مي گم
بازم مرسي
 

CP-YOU

Registered User
تاریخ عضویت
2 ژوئن 2005
نوشته‌ها
1,812
لایک‌ها
193
سن
41
محل سکونت
tehraaaaaan
:( ببين صادق جان يا تو بد توضيح ميدي يا من بد خنگم
تورو خدا قبول كن تو بد توضيح ميدي
ببين عزيز من
من مي تونم نقاط FFD رو كنترل كنم ، يعني مي تونم فرضا يه ذوزنقه بالاي باكسي كه اكسترود شده ايجاد كنم
اما براي اكسترود كردن بايد تبديل به مش بكنمش
همچين كه من دستور كانورت به اديتيبل مش رو اجرا مي كنم كلا FFD از بين ميره و اون سطحهايي كه با FFD ساختم در طول و عرض و ارتفاع از بين ميره و دوباره جسمم بر مي گرده به حالتي كه قبل از اجراي FFD داشتم
يعني ميشه يه ركتنجلي كه اكسترود شده و تنها در ارتفاع آن كنترل سگمنت دارم
سوال من اينه كه شما اين تغييراتي كه روي نقاط FFD انجام ميديد رو چه جوري پس از تبديل به مش هم حفظ مي كنيد كه بعدا بتونيد اكسترودش كنيد يا ويرايشش كنيد
من همه كار رو با FFD انجام ميدم اما همينكه به اديتيبل مش تبديلش مي كنم همه تغييراتم حذف ميشه و جسمم بر ميگرده به پيش از اعمال FFD
تو رو خدا منو نزن ، خوب بلد نيستم ديگه
ممنون مي شم از كمكت
مرسي
 

Pixar

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
10 اکتبر 2003
نوشته‌ها
1,400
لایک‌ها
19
محل سکونت
َِChocolate's City
خیلی عذر میخوام ، نمیدونستم ، بنده هم سعید هستم نه صادق !

باورکنید وقت برای توضیح کامل کمه !

ببینید خانم من اول میام یک Box ایجاد میکنم ، اون رو تبدیل به FFD Box میکنم ، تغییرات مورد نظر رو اعمال میکنم ، بعد روی پنل Create کلیک میکنم ، سپس روی جسم راست کلیک میکنم و از منوی Convect To آبجکت رو به Mesh تبدیل میکنم ( یا از طریق منوی مودیفایر ) سپس هر تغییری که مد نظرم هست روی آبجکت اعمال میکنم ، مجدد اگر به FFD Box نیاز داشتم از مودیفایر انتخابش میکنم ، این دفعه هم Mesh رو دارم و هم FFD Box رو .

تصویر زیر رو مشاهده کنید :
 
بالا