سلام دوستان ، من واسه وب سایت etarahan.com این مقالات رو ترجمه میکنم گفتم اینجا هم بزارم شاید به دردتون بخوره
هدف سئو نه تنها این است که موتورهای جستجو وب سایت شما و صفحات آن را پیدا کنند ، بلکه هدف این است که به صفحات مربوط به کلمه کلیدی جستجو شده درون سایت شما رتبه دهد و نهایتا آن را بالای لیست نتایج جستجو نشان دهد . پروسه سئو ( بهینه سازی وب سایت ) یک فرآیند یکباره نبوده و نیاز به مراقبت ، ارتقا و آزمون و خطای ادامه دار است . در ادامه 4 مرحله استراتژی برای بهینه سازی پیشنهاد شده که برای موفق شدن در این امر، این مراحل بسیار مهم می باشند .
1 مرحله اول :
: تحلیل هدف بازار
تحلیل وب سایت . تحلیل کلمات کلیدی ، متون قابل رویت و کد برای اطلاع از موقعیت سایت در موتورهای جستجو است . برای مثال در مقایسه با متن چه مقدار کد در وب سایت شما موجود است ؟
تحلیل رقابتی :
مطالعه متون ، کلمات کلیدی و رتبه ی رقبا برای تشخیص روش های موثر برای رتبه ای خوب . 5 تا از نتایج برتر کلمه ی کلیدی جستجو شده را برای شروع این فرآیند انتخاب کنید . از ابزارهایی مثل این دو ابزار میتوانید استفاده کنید : Semrush.com and Keywordspy.com.
انتخاب کلمات کلیدی مناسب را شروع کنید . باید یک لیست اولویت بندی شده شامل کلمات کلیدی مرتبط با بخش بازارتان تهیه کنید . از این جا شروع کنید : شما چه چیزی در موتور جستجو تایپ میکنید تا وب سایت یا صفحه ی خودتان را پیدا کنید ؟ بعد در صورت امکان از مشتری هایتان این سوال را بپرسید.
مرحله 2 توسعه و تحقیق کلمه کلیدی :
تحقیق راجع به کلمه کلیدی . یک لیست از کلمات کلیدی و عبارات مرتبط تهیه کنید . از لیست اولیه کلمات کلیدی جهت تخمین تعداد سایت های که برای هر کلمه رقابت میکنند استفاده کنید . حالا وقت اولویت بندی کلمات ، عبارات ، عبارات جمع و تکی و کلمات غلط ( از لحاظ نوشتاری ) است . ( اگر کاربران تعداد قابل توجهی کلمه ی مورد نظر را اشتباه جستجو میکنند شما باید آن هه را شناسایی کرده و به کار ببرید. ) لطفا در نظر داشته باشید که گوگل سعی در تصحیح این کلمات میکند پس با احتیاط این کار را انجام دهید .
ارزیابی رتبه اولیه. شما باید جایگاه فعلی خود را در رنکینگ گوگل بدانید تا برای رتبه ی آینده تان دید درستی داشته باشید . برای شروع یک جدول اکسل ساده تهیه کنید. بعد از مدت کمی هر 30 تا 45 روز یکبار حتما جدولتان را به روزرسانی کنی. باید در ترافیک وب سایت بهبودی را مشاهده کنید. برخی بهینه سازها معتقدند که رنکینگ دیگر اهمیت چندانی ندارد. بله ، ترافیک اهمیت خیلی بیشتری دارد ولی ما رنکینگ را به عنوان یک شاخص مهم در نظر میگیریم.
هدف مورد نظر ، هدف و چیزی که میخواهید را تعیین کنید ( ترافیک، رتبه در نتایج گوگل ، ... ) تا بتوانید بازده مالی هر برنامه ای که پیاده میکنید را حساب کنید. این کار را ساده هم که شده انجام دهید ولی این مرحله را نادیده نگیرید . برای مثال ممکن است شما تصمیم بگیرید که در 30 روز آینده بازدید وب سایت خود را از 100 به 200 بازدیدکننده در روز برسانید. یا ممکن است بخواهید درصد تحول وب سایتتان را در یک بازده زمانی مشخص از 1 به 2 درصد برسانید.
مرحله 3 : بهینه کردن متون وب سایت
برای صفحات عنوان تعیین کنید. عنوان هایی که براساس کلمه کلیدی ساخته شده باشند به هدایت کاربران از طریق گوگل در آن صفحه کمک میکند.
متاتگ بسازید. ساختن متا دسکریپشن به کلیک ها می افزاید ولی مستقیما تاثیری در رنکینگ ندارد. ( گوگل دیگر از برچسب کلمات کلیدی استفاده نمی کند. )
عبارات جستجوی خود را در صفحات وب سایت جای دهید . کلمات کلیدی منتخب را در سورس کد و متن موجود در صفحات وارد کنید. حتما از این دستورالعمل 1 تا 3 کلمه یا عبارت کلیدی در هر متن پیروی کنید و صفحات دیگر را هم از این موهبت محروم نکنید. حتما از کلمات مرتبط به صورت طبیعی استفاده کنید ( یعنی کلمه واقعا جزوی از متن باشد نه این که برای رنکینگ به متن تحمیل شود. این به موتورهای جستجو کمک میکند که راحت تر و سریع تر متوجه شوند که این صفحه راجع به چه موضوعی است. هرچه طبیعی تر بهتر. قبلا 100 تا 300 کلمه در هر صفحه توصیه میشد. تست های زیادی نشان داده که صفحاتی با 800 تا 2000 کلمه نسبت به صفحات کوتاه تر بازده بیشتری دارند. به هرحال کاربران، مطالب و لینک ها میتوانند محبوبیت و رتبه ی یک وب سایت را تعیین کنند.
یک نقشه سایت جدید برای گوگل بسازید. کار موتورهای جستجو را برای ایندکس کردن وب سایت خود آسان کنید. هردو نسخه اکس ام ال و اچ تی ام ال را درست کنید . نسخه اچ قدم اول است. نقشه سایت اکس به راحتی در گوگل و بینگ مستر تولز ثبت میشود.
وب سایتتان را در دایرکتوری ها ثبت کنید. سئو کاران حرفه ای یوآرال را در موتورهای جستجوی بزرگ ثبت نمیکنند ولی امکان این کار هم هست. بهترین و سریعترین راه این است که لینک های بازگشتی طبیعی به سایت خود دریافت کنیم. لینک ها سایت شما را در موتورهای جستجو ثبت میکنند. برخی تصمیم میگیرند که اسکریپت گوگل ادسنس با آدرس را روی گوگل مدیا بات ثبت میکنند. این کار صفحه شما را سریعا ایندکس میکند.
مرحله 4 : تست و آمارگیری را ادامه دهید
رتبه تان در موتورهای جستجو و ترافیک وب سایتتان را آنالیز کنید تا تاثیر برنامه هایی که پیاده کرده اید را متوجه شوید. نتایج و تغییرات را در یک فایل اکسل یا هرچیزی که با آن راحت هستید نگهداری کنید.
نگهداری ، اضافه کردن کلمات کلیدی و متن های جدید و یکتا باعث بهینه شدن رتبه و بالا رفتن ترافیک سایت میشود. شما حتما باید استرتژی لینک ها را مرور کنید و مطمئن شوید که لینک های ورودی و خروجی به محتوای شما مربوط است.
لینک مقاله
هدف سئو نه تنها این است که موتورهای جستجو وب سایت شما و صفحات آن را پیدا کنند ، بلکه هدف این است که به صفحات مربوط به کلمه کلیدی جستجو شده درون سایت شما رتبه دهد و نهایتا آن را بالای لیست نتایج جستجو نشان دهد . پروسه سئو ( بهینه سازی وب سایت ) یک فرآیند یکباره نبوده و نیاز به مراقبت ، ارتقا و آزمون و خطای ادامه دار است . در ادامه 4 مرحله استراتژی برای بهینه سازی پیشنهاد شده که برای موفق شدن در این امر، این مراحل بسیار مهم می باشند .
1 مرحله اول :
: تحلیل هدف بازار
تحلیل وب سایت . تحلیل کلمات کلیدی ، متون قابل رویت و کد برای اطلاع از موقعیت سایت در موتورهای جستجو است . برای مثال در مقایسه با متن چه مقدار کد در وب سایت شما موجود است ؟
تحلیل رقابتی :
مطالعه متون ، کلمات کلیدی و رتبه ی رقبا برای تشخیص روش های موثر برای رتبه ای خوب . 5 تا از نتایج برتر کلمه ی کلیدی جستجو شده را برای شروع این فرآیند انتخاب کنید . از ابزارهایی مثل این دو ابزار میتوانید استفاده کنید : Semrush.com and Keywordspy.com.
انتخاب کلمات کلیدی مناسب را شروع کنید . باید یک لیست اولویت بندی شده شامل کلمات کلیدی مرتبط با بخش بازارتان تهیه کنید . از این جا شروع کنید : شما چه چیزی در موتور جستجو تایپ میکنید تا وب سایت یا صفحه ی خودتان را پیدا کنید ؟ بعد در صورت امکان از مشتری هایتان این سوال را بپرسید.
مرحله 2 توسعه و تحقیق کلمه کلیدی :
تحقیق راجع به کلمه کلیدی . یک لیست از کلمات کلیدی و عبارات مرتبط تهیه کنید . از لیست اولیه کلمات کلیدی جهت تخمین تعداد سایت های که برای هر کلمه رقابت میکنند استفاده کنید . حالا وقت اولویت بندی کلمات ، عبارات ، عبارات جمع و تکی و کلمات غلط ( از لحاظ نوشتاری ) است . ( اگر کاربران تعداد قابل توجهی کلمه ی مورد نظر را اشتباه جستجو میکنند شما باید آن هه را شناسایی کرده و به کار ببرید. ) لطفا در نظر داشته باشید که گوگل سعی در تصحیح این کلمات میکند پس با احتیاط این کار را انجام دهید .
ارزیابی رتبه اولیه. شما باید جایگاه فعلی خود را در رنکینگ گوگل بدانید تا برای رتبه ی آینده تان دید درستی داشته باشید . برای شروع یک جدول اکسل ساده تهیه کنید. بعد از مدت کمی هر 30 تا 45 روز یکبار حتما جدولتان را به روزرسانی کنی. باید در ترافیک وب سایت بهبودی را مشاهده کنید. برخی بهینه سازها معتقدند که رنکینگ دیگر اهمیت چندانی ندارد. بله ، ترافیک اهمیت خیلی بیشتری دارد ولی ما رنکینگ را به عنوان یک شاخص مهم در نظر میگیریم.
هدف مورد نظر ، هدف و چیزی که میخواهید را تعیین کنید ( ترافیک، رتبه در نتایج گوگل ، ... ) تا بتوانید بازده مالی هر برنامه ای که پیاده میکنید را حساب کنید. این کار را ساده هم که شده انجام دهید ولی این مرحله را نادیده نگیرید . برای مثال ممکن است شما تصمیم بگیرید که در 30 روز آینده بازدید وب سایت خود را از 100 به 200 بازدیدکننده در روز برسانید. یا ممکن است بخواهید درصد تحول وب سایتتان را در یک بازده زمانی مشخص از 1 به 2 درصد برسانید.
مرحله 3 : بهینه کردن متون وب سایت
برای صفحات عنوان تعیین کنید. عنوان هایی که براساس کلمه کلیدی ساخته شده باشند به هدایت کاربران از طریق گوگل در آن صفحه کمک میکند.
متاتگ بسازید. ساختن متا دسکریپشن به کلیک ها می افزاید ولی مستقیما تاثیری در رنکینگ ندارد. ( گوگل دیگر از برچسب کلمات کلیدی استفاده نمی کند. )
عبارات جستجوی خود را در صفحات وب سایت جای دهید . کلمات کلیدی منتخب را در سورس کد و متن موجود در صفحات وارد کنید. حتما از این دستورالعمل 1 تا 3 کلمه یا عبارت کلیدی در هر متن پیروی کنید و صفحات دیگر را هم از این موهبت محروم نکنید. حتما از کلمات مرتبط به صورت طبیعی استفاده کنید ( یعنی کلمه واقعا جزوی از متن باشد نه این که برای رنکینگ به متن تحمیل شود. این به موتورهای جستجو کمک میکند که راحت تر و سریع تر متوجه شوند که این صفحه راجع به چه موضوعی است. هرچه طبیعی تر بهتر. قبلا 100 تا 300 کلمه در هر صفحه توصیه میشد. تست های زیادی نشان داده که صفحاتی با 800 تا 2000 کلمه نسبت به صفحات کوتاه تر بازده بیشتری دارند. به هرحال کاربران، مطالب و لینک ها میتوانند محبوبیت و رتبه ی یک وب سایت را تعیین کنند.
یک نقشه سایت جدید برای گوگل بسازید. کار موتورهای جستجو را برای ایندکس کردن وب سایت خود آسان کنید. هردو نسخه اکس ام ال و اچ تی ام ال را درست کنید . نسخه اچ قدم اول است. نقشه سایت اکس به راحتی در گوگل و بینگ مستر تولز ثبت میشود.
وب سایتتان را در دایرکتوری ها ثبت کنید. سئو کاران حرفه ای یوآرال را در موتورهای جستجوی بزرگ ثبت نمیکنند ولی امکان این کار هم هست. بهترین و سریعترین راه این است که لینک های بازگشتی طبیعی به سایت خود دریافت کنیم. لینک ها سایت شما را در موتورهای جستجو ثبت میکنند. برخی تصمیم میگیرند که اسکریپت گوگل ادسنس با آدرس را روی گوگل مدیا بات ثبت میکنند. این کار صفحه شما را سریعا ایندکس میکند.
مرحله 4 : تست و آمارگیری را ادامه دهید
رتبه تان در موتورهای جستجو و ترافیک وب سایتتان را آنالیز کنید تا تاثیر برنامه هایی که پیاده کرده اید را متوجه شوید. نتایج و تغییرات را در یک فایل اکسل یا هرچیزی که با آن راحت هستید نگهداری کنید.
نگهداری ، اضافه کردن کلمات کلیدی و متن های جدید و یکتا باعث بهینه شدن رتبه و بالا رفتن ترافیک سایت میشود. شما حتما باید استرتژی لینک ها را مرور کنید و مطمئن شوید که لینک های ورودی و خروجی به محتوای شما مربوط است.
لینک مقاله
Last edited: