• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

5قدم تا شروع بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جست‌وجو

panasonic.ir

Registered User
تاریخ عضویت
2 سپتامبر 2013
نوشته‌ها
298
لایک‌ها
51
محل سکونت
تهران
احتمالا به عنوان صاحب یک کسب‌وکاری که در اینترنت نیز فعال است، حتما با مغوله سئو آشنا هستید. فارغ از این بحث که سئو خود به عنوان یک علم مجزا محسوب می‌شود و می‌تواند به گسترش یک کسب‌وکار و جذب بازدیدکننده‌ هدفمند کمک شایانی کند، نکاتی را می‌بایست بدانید تا بتوانید به خوبی از این کانال بازاریابی نیز بهره ببرید یا اگر می‌خواهید با شرکتی که این خدمات را ارائه می‌کند کار کنید، حداقل نیازهایتان را بتوانید به خوبی به آنها منتقل کنید.
Ecommerce_SEO_Tips_Shopify_Shopping_Cart_Software_Blog_1.jpg

در ادامه این نوشته من می‌خواهم چند نکته‌ای که باید به عنوان صاحب یک کسب‌وکار یا یک کارآفرین بدانید را برایتان بازگو کنم.
جامعه هدف خود را بشناسید

همانطور که می‌دانید قبل از شروع هر کمپین بازاریابی ابتدا می‌بایست ببینیم با چه افرادی طرف هستیم و قرار است محصولاتمان را به چه افرادی معرفی کنیم؟ با توجه به این که سئو هم یک کانال بازاریابی است، باید جامعه هدف (Target Audience) را همین ابتدا مشخص کنیم.
در واقع در این مرحله می‌بایست ببینیم که افرادی که می‌خواهیم محصولاتمان/خدماتمان را به آنها بفروشیم، چه عباراتی را جست‌وجو می‌کنند؟ یا اصلا ترجیح می‌دهند که از طریق شبکه‌های اجتماعی با شما آشنا شوند یا دوست دارند در موتورهای جست‌وجو، جست‌وجو کنند؟ هر کدام از این موارد که مشخص می‌کنید می‌تواند تفاوت‌های بسیاری در برنامه‌ بهینه‌سازی سایتتان ایجاد کند.
محتوای رقیبان را بررسی کنید

اگر با من در مورد محتوا صحبت کرده باشید حتما به شما گفته‌ام که اگر سایت شما محتوا نداشته باشد، کاربران چرا باید آن را باز کنند؟ حالا این محتوا می‌تواند یک خدمت باشد، توضیحات یک محصول و یا یک نوشته باشد. موتورهای جست‌وجو هم سایت‌هایی را ترجیح می‌دهند که محتوای بیشتر و بهتری دارند. این محتوا می‌تواند خود باعث جذب بازدیدکننده، جذب لینک‌های مفید برای سایت و در نهایت رسیدن ما به هدف اصلی (که می‌تواند شناساندن خود به کاربران یا فروش محصول به مشتریان باشد) برساند.
تولید محتوا را شروع کنید

حالا که با رقیبان بیشتر آشنا شدید باید طوری برای بحث تولید محتوایتان برنامه‌ریزی کنید که بتوانید از همه آنها بهتر عمل کنید. برای رقابت با کسی که هم‌اکنون در رتبه اول گوگل است، باید توشه راهی بیشتر از او داشته باشید. پس تولید محتوا را از همان روزهای اول پروسه سئو آغاز کنید و به آن به چشم یک کانال دیگر بازاریابی اینترنتی (بازاریابی محتوا) نگاه کنید تا بتوانید هم نظر موتورهای جست‌وجو را جلب کنید و هم بتوانید بازدیدکننده بیشتری بگیرید یا بازدیدکننده‌هایتان را به ماندن و استفاده از خدماتتان تشویق و ترغیب کنید.
می‌توانید از موارد زیر برای محتواهایتان ایده بگیرید:
  • سوالات انجمن‌ها
  • سوالات سایت‌های پرسش و پاسخ
  • سوالاتی که کاربران از شما در مورد محصولاتتان می‌پرسند
  • مباحثی که خود فکر می‌کنید برای مشتریان و کاربرنتان مفید است
  • مواردی که فکر می‌کنید کاربران بعدا از شما خواهند پرسید
کلمات کلیدی مد نظرتان را مشخص کنید

درست است که مدتی‌ است در صنعت سئو از کاهش اهمیت کلمات کلیدی سخن می‌گویند و می‌گویند که برروی عبارات طولانی‌تر کار کنید، اما باید در نظر داشت که ما در مرحله انتخاب کلمات کلیدی تا حدودی نوع محتواهای مد نظر، موضوعات و حجم آنها را مشخص می‌کنیم و حداقل می‌دانیم که برروی چه کلماتی قرار است رتبه مناسبی کسب کنیم تا بتوانیم صحت کارمان را بسنجیم.
برای این کار می‌توانید از نوشته راهنمای انتخاب کلمات کلیدی یک ادمین استفاده کنید. در این نوشته شیوه انتخاب کلمات کلیدی با استفاده از Adwords توضیح داده شده است.
ساختاری بهینه داشته باشید

حالا که هم می‌دانید که بر روی چه کلمات کلیدی‌ای قرار است کار کنید و تولید محتوا را شروع کرده‌اید، می‌بایست برروی زیرساخت و ساختار سایتتان نیز کار کنید تا بتوانید از آن محتوا حداکثر استفاده را ببرید و مطمئن شوید که کاربران آن را می‌بینند. منظورم از ساختار، طراحی مناسب سایت، سرعت بالا و بهینه‌بودن برای موبایل است.
منبع: سئو سایت بازاریاب آنلاین

روند کار را بررسی و مانیتور کنید

بد نیست در همان ابتدا، از ابزارهای مختلفی همچون Google Analytics و Google Webmastertools (که حالا نامش به Search Console) تغییر یافته استفاده کنید تا بتوانید روند کار خود را بررسی کنید و ببینید که آیا استراتژی‌هایی که استفاده می‌کنید نتیجه می‌دهند یا خیر.
امیدوارم که این چند نکته برای شما مفید واقع شده باشد؛ ما سعی می‌کنیم در بازاریاب آنلاین شیوه‌های مختلف استفاده از موتورهای جست‌وجو برای جذب بازدیدکننده هدفمند را آموزش دهیم تا شما هم بتوانید از بهترین شیوه بازاریابی درونگرا، بیشترین استفاده را ببرید.
 

panasonic.ir

Registered User
تاریخ عضویت
2 سپتامبر 2013
نوشته‌ها
298
لایک‌ها
51
محل سکونت
تهران
توجه به نکات ارزشمند در بازاریابی با ایمیل
How-to-Get-Email-Marketing-Clicks-1024x494-750x450.jpg
زمانی که شما این سوال را جواب دادید. همه جنبه های دیگر بهینه سازی موتورهای جست و جو به کمک شما خواهند آمد تا شما را در دست یابی به هدفتان یاری کنند.در بازاریابی اینترنتی در کنار بازاریابی ایمیلی معمولا مردم از وب سایت هایتشان برای مقاصد مختلفی استفاده می کنند. با این وجود شما هنوز هم باید به این سوال جواب دهید. تمرکز بر روی جواب این سوال به شما کمک می کند یک استراتژی موثر تر داشته باشید.

در اینجا سه تا از رایج ترین پاسخ های "هدف وبسایت من چیست؟" ذکر شده است.

- برای فروش هر چیزی...

- برای تولید سرنخ برای تیم فروش شما

- برای آموزش به مخاطبین شما

ساده است....فقط باید تصمیم بگیرید کدامیک از جواب های بالا مناسب شماست ( یا جوابی دیگر برای خودتان پیدا کنید) و به سراغ دومین قدم بروید

هدف فعالیت بازاریابی خود را تعیین کنید.
اغلب شرکت ها مخلوطی از اخبار شرکت، به روز رسانی ها، نکات و ترفیعات فروش را در یک پیغام نامنظم ارسال می کنند. به جای این کار، با تیم بازاریابی و فروش خود به دقت هدف هر پیام را بررسی کنید تا بتوانید ظاهر آنرا به درستی طراحی کنید و آنرا به بخش مناسبی از لیست خود ارسال نمایید. شما می توانید اهداف فعالیت های بازاریابی تان را به صورت خلاقانه ای اطلاع رسانی کنید:
• محتوایی فراتر از اطلاعاتی که تا کنون داشته اید، ایجاد کنید.
• یک محصول یا خدمت خاص را برای بازگشت مشتریان موجود تبلیغ کنید.
• ترافیک را به صفحات و مقالات جدید وبسایتتان بیاورید.
بسیاری از افراد برای ارسال ایمیل انبوه بازاریابی از Yahoo , Gmailو در بهترین حالت مثلا از Outlook برای ارسال ایمیل‌های تبلیغاتی استفاده می‌کنند. اما در ایمیل مارکتینگ ارسال ایمیل تنها بخش کوچکی از کار است. بخش مهم کار آماده سازی مناسب محتوی ایمیل‌ها برای ارسال و نهایتا اطلاعاتی است که بعد از ارسال ایمیل باید برای تحلیل ایمیل مارکتینگ در اختیار داشته باشیم. در ضمن ارسال انبوه ایمیل توسط این ابزارها در اکثریت موارد منجر به اسپم شدن ایمیل‌ها می‌گردد.
به بیان دیگر استفاده از نرم افزارها و ابزارهای غیرحرفه‌ای برای بازاریابی ایمیلی چیزی جز اتلاف وقت نیست و یک بازاریابی کورکورانه و بی فایده تلقی می‌گردد. این ابزارها اطلاعات مورد نیاز برای یک ایمیل مارکتینگ موفق را در اختیار ما قرار نمی‌دهند.
نرم افزارهای حرفه‌ای ایمیل مارکتینگ ، اطلاعات مناسبی از ایمیل‌های ارسالی در اختیار ما قرار می‌دهند. مثلا اینکه چه تعداد از ایمیل‌ها باز شده اند ، چه تعداد از ایمیل‌ها به مقصد نرسیده‌اند ، چه ایمیل‌های مشکل دارند و امکان ارسال به انها وجود ندارد.
اصراری نیست که شما هر روز ایمیل بفرستید، زمان‌بندی ارسال ایمیل بستگی به نوع کسب‌وکار شما و نوع خدماتی که شما ارائه می‌دهید، دارد.
اما اگر زمان بین ارسال زیاد شود، ممکن است مخاطبان شما را فراموش کنند. پس بر اساس توانمندی خود این زمان را تخمین زده و روی تقویم علامت بزنید.در کل تمام این نتایج بر اساس تست‌هایی بدست آماده که توسط ایمپ‌لیست صورت گرفته‌اند و هر کسی می‌تواند چنین تست‌هایی را انجام داده و رفتار مخاطبان خود را تجزیه و تحلیل کند. پس همیشه در نظر داشته باشید که می‌توانید محتوا و زمان ارسال ایمیل‌های خود را تست کرده و سپس یک تصمیم برای اعمال تغییر در آنها بگیرید. ایمیل‌های حاصل از این تست‌ها مستقیما روی فروش شما تاثیر گذاشته و سبب می‌شوند که مخاطبان خود را راحت‌تر از طریق ایمیل جذب کنید. ما مقالات بیشتری را در دسته بازاریابی ایمیلی برای شما آماده کرده ایم.کی از دغدغه‌های کسب‌وکارها این است که چگونه برای ایمیل‌های خود، مشترکانی پیدا کنند که مخاطب هدف آنها بوده و می‌توانند درآینده با پیاده سازی یک استراتژی به مشتری‎های آنها تبدیل گردند. راه‌های بسیاری برای رفع این دغدغه وجود دارد؛ ولی مهم اینجاست که پس از مشترک‌گیری، آیا محتوای شما به کار مشترکتان می‌آید؟ آیا مشترک می‌تواند آنچه که می‌خواهد را در خبرنامه‌های شما بیابد؟در برخی موارد برای اثربخشی ایمیل با رعایت اصل احترام به مخاطب، یک ایمیل را در بازه‌های زمانی مناسب چندین بار به مخاطب ارسال کنید.ساعت ارسال ایمیل نیز حائز اهمیت است، با توجه نوع کسب‌وکارتان این ساعت متغیر است. به طور کلی ساعات ابتدایی روز بین ۸تا ۱۰ صبح، ساعات انتهایی زمان کاری بین ۳تا ۶ بعدازظهر و ساعات انتهایی شب بین ۱۰تا ۱۲ افراد به احتمال بیشتری ایمیل‌های خود را چک می‌کنند.
در ادامه به چهار مورد اشاره می‌کنیم که با انجام دادن آنها، هم به کاربرانی که قصد لغو اشتراک دارند احترام گذاشته و از طرفی هم می‌توانید اطلاعاتی بدست آورده که بهره‌وری از آنها سبب ماندن دیگر کاربران شما شود:۱-از مشترکان خود بپرسید که چه چیزی از شما انتظار دارند و دلیل آنها برای لغو اشتراک چیست۲-به کاربران خود این امکان را دهید که به صورت دلخواه میان دسته‌بندی مطالب شما، خبرنامه دریافت کنند۳-به برند و صفحه لغو اشتراک خود، جان دهید۴-در صفحه لغو اشتراک خود از فرم‌های هوشمند بهره ببریدهمواره درنظر داشته باشید که راه‌های بسیاری برای نگه داشتن مخاطب در بازاریابی ایمیلی وجود دارد که کاملا در مسیر احترام به آنها قرار دارد. اگر شما هم راهکار مناسبی دارید، خوشحال می‌شویم تا در بخش نظرات همین پست آن را به اشتراک بگذارید.
تیتر شما مفهوم نبوده و یا روی هدفی نادرست پافشاری می‌کند:برای همه ما روشن است که تیتر اولین موردی است که سبب باز شدن ایمیل شما، توسط مخاطب می‌گردد. توجه داشته باشید که باید در حین نوشتن تیتر دقیقا هدف نهایی خود را در ذهنتان تجسم کنید.حتما لازم نیست که ایمیل ارسال شده، کسب‌وکار شما را به یک معامله نزدیک کند و یا سبب ایجاد یک قرارداد بزرگ شود؛ بلکه گاهی لازم است فقط از مخاطبان یک پاسخ مختصر دریافت کنید. همین پاسخ ساده می‌تواند شما را به هدف نهایی‌تان نزدیک کند.

نکات بازاریابی ایمیلی
در انجام بازاریابی ایمیلی باید عوامل مختلف مورد آزمایش قرار گیرند تا بیشترین بازدهی به دست آید. اما بعضی عوامل در بازاریابی ایمیلی هستند که تاثیر گذاری بالایی دارند اما کمتر مورد آزمایش قرار می گیرند. در این مطلب دیدگاه بازاریابان اینترنتی در مورد عوامل تاثیر گذار و استفاده از آن ها ذکر شدند که می تواند معیار خوبی برای شروع آزمایش ها در بازاریابی ایمیلی باشد.
منبع : تبلیغات انلاین بلاگ‌اد
 
بالا