برگزیده های پرشین تولز

بحث و تبادل نظر و اخبار پیرامون ماشین(تیونینگ و ...)

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
44
محل سکونت
on the road
سلام

اینم یه تاپیک برای ماشین بازان عزیز , که میتونن اینجا به تبادل اطلاعات بپردازن و در مورد , موتورهای ماشین , سیستمهای صوتی , اخبار مسابقات داخلی و خارجی صحبت کنن.

21edikm.jpg


21edjix.jpg
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
44
محل سکونت
on the road
آئين نامه و مقررات اجرائي مسابقات اتومبيلراني رالي در سال 1384

۸ مرداد ۱۳۸۵
1 ـ اين مسابقات از روي نقشه هاي رالي و با سرعت هاي مجاز و برابر با كليه قوانين جاري كشور در امر رانندگي و رعايت كليه شئون اسلامي ـ اخلاقي و ورزشي انجام مي شود و عدم رعايت اين مقررات تخلف بوده و شامل دريافت امتياز منفي و حتي محروميت از ادامه مسابقه خواهد شد.
2 ـ هدف از انجام اين مسابقات تقويت نقشه خواني و محاسبات و نكته سنجي و ارتقاء سطح رانندگي و مهارت شركت كنندگان و نزديك شدن به مقررات بين المللي اين ورزش مي باشد.
ممكن است نقشه هاي مسابقه رالي داراي نكات انحرافي باشد و لازم است شركت كنندگان توجه بيشتري مبذول نمايند. ثبت نام در مسابقه رالي به منزله اطلاع كامل از مقررات و آئين نامه رالي سال 1384 مي باشد.
3 ـ مسابقات رالي در دو كلاس قهرماني ( حرفه اي ) و همگاني ( آماتور، خانوادگي و بانوان ) انجام مي گيرد.
4 ـ در گروه همگاني ( آماتور ) تست سرعت ثانيه انجام نمي شود و داشتن رول بار توصيه مي شود و سر نشينان اتومبيل مسابقه مي توانند بيشتر از 2 نفر و حداكثر 4 نفر باشند. در صورت استفاده از مسافت سنج دقيق ( تراتريپ ) با دقت 10 متر و هر گونه كامپيوتر و ماشين حساب برنامه ريزي شده حداكثر سرنشين مجاز 2 نفر خواهد بود ( در صورت تخطي از اين بند شركت كننده از رده بندي حذف خواهد گرديد. ) مشاهده و گزارش كنترل و برگزار كنندگان در اين مورد و ساير موارد ملاك عمل خواهد بود. استفاده از كلاه ايمني جهت راننده و نقشه خوان دركلاس همگاني ( آماتور ) توصيه مي شود.
5 ـ گروه قهرماني ( حرفه اي ) در اين گروه حداكثر و حداقل سرنشين 2 نفر و رول بار استاندارد برابر با قوانين اجباري است. استفاده از كلاه ايمني در تست هاي سرعت و جاده هاي خاكي براي راننده و نقشه خوان اجباري بوده و عدم استفاده از كمربند 15 امتياز منفي براي شركت كننده هر دو كلاس منظور خواهدشد ملاك گزارش كنترل و برگزار كنندگان خواهد بود.
6 ـ عضويت فدراسيون و بيمه ورزشي براي شركت كنندگان گروه قهرماني در سال 1384 الزامي است براي كساني كه فاقد مدارك فوق باشند امتياز قهرماني سال محاسبه نمي گردد.
7 ـ نصب نام و آرم تيم بر روي اتومبيل مسابقه با نظر هيات برگزار كننده رالي بلا مانع مي باشد. آرم تيم نبايد جاي شماره و بر چسب هاي اسپانسر را حذف نمايد. نصب كليه برچسبهاي تحويلي از طرف فدراسيون اتومبيلراني و موتور سواري و برگزار كننده رالي بر روي بدنه اتومبيل الزامي است ( اسپانسر مسابقه و برگزار كنندگان از پرداخت جوايز به اتومبيل هاي فاقد برچسب معذورند . )
8 ـ كنترلها در طول مسير مسابقه بر اجراي آن و نحوه عملكرد شركت كنندگان نظارت مينمايند گزارشات آنان در تمام موارد معتبر بوده و هيات رالي فدراسيون امتياز منفي آن را محاسبه خواهند نمود و هيچگونه اعتراضي مسموع نمي باشد .
9 ـ زمان مطلوب ـ زمان رسيدن صحيح به هر يك از مراكز كنترل با رعايت سرعت و خواسته هاي نقشه زمان مطلوب ناميده مي شود و به ازاي هر دقيقه تاخير يا زود رسيدن به مراز كنترل از زمان مطلوب يك امتياز منفي محاسبه مي شود .
10 ـ چنانچه محل كنترل ( كنترل زمان معلوم ) در نقشه داده شده باشد به معناي پايان نقشه هاي قبليبوده و ادامه مسابقه بر اساس زمان ثبت شده روي كارت مسابقه توسط كنترل معلوم و به معناي زمان جديد براي ادامه مسابقه مي باشد و عقب ماندگي يا تقدم زمان در نقشه هاي قبلي ديگر قابل جبران نمي باشد. "
11 ـ كنترلهاي مخفي : كه محل آن در نقشه ها اعلام نمي شود و هر لحظه ممكن است در مسير مسابقه حضور داشته باشند و زمان رسيدن به روي كارت ثبت نمايند.

12 ـ كنترلهاي مسير صحيح : اين كنترلها فقط مسير صحيح را دركارت راه شركت كنندگان ثبت مي نمايند.
13 ـ كنترل مسير انحرافي : چنانچه شركت كننده مسير مسابقه را اشتباه طي كند از طرف اين كنترل مهر انحراف مسير در كارت وي ثبت و امضا مي شود كه 30 امتياز منفي دارد و به طرف مسير صحيح هدايت مي شوند .
14 ـ كنترلهاي مسير سيار : اين كنترل ها به طور سيار در مسير مسابقه حركت مي نمايند و در صورت مشاهده تخلفاتي مانند سرعت و سبقت غير مجاز و يا رانندگي خطرناك و يا عدم رعايت شئونات اسلامي و اخلاقي و ورزشي از طرف شركت كننده مي تواند كارت راه شركت كننده را اخذ و وي را از ادامه مسابقه محروم نمايد كنترل سيار داراي معرفي نامه كتبي مي باشد.
15 ـ كنترل ها مجهز به پارچه كنترل هستند كه روي كارت راه مسابقه زمان رسيدن به كنترل را ثبت مي نمايند.


16 ـ با توجه به اينكه هيچ اتومبيلي در طول مسابقه نمي تواند بيش از 45 دقيقه از زمان مطلوب عقب باشد بنابراين چنانچه مسير مسابقه را از روي نقشه گم كرديد اگر مسابقه زنجيره اي است به اولين محل نامبرده شده در نقشه هاي بعدي مراجه و از همان جا طبق زمان مطلوب نقشه ادامه مسير دهيد و اگر مسابقه نقطه به نقطه است بدون اتلاف وقت فوراً به مراكز كنترل معلوم بعدي رفته و با زمان جديد ثبت شده به مسابقه ادامه دهيد تا مراكز كنترل بعدي را از دست ندهيد ضمناً توصيه مي شود از دنباله روي اتومبيلهاي ديگر جداً خودداري نمائيد.
17 ـ با توجه به سرعت تعيين شده در نقشه ها چنانچه با دقت و خونسردي و رعايت كامل قوانين مسابقه و علائم راهنمايي و رانندگي به مسير ادامه بدهيد مي توانيد مسابقه را با موفقيت به پايان رسانيد.
18 ـ ميادين و تقاطع هائيكه درنقشه مشخص نشده اند بصورت مستقيم بايستي طي شود و كليه چهار راهها و ميادين به طور مستقيم ادامه يابد در تقاطع ها جاده اصلي بر فرعي و آسفالت بر خاكي ارجحيت داشته و جاده هاي غير آسفالته در نقشه بصورت منقطع ترسيم ميشوند در نقشه هاي فاقد مسافت چنانچه علامت مشخصه اي مانند نام و علامت خاصي يا چراغ راهنما و ... داده نشده منظور اولين تقاطع يا شكل مورد نظر درمسير است.
19 ـ زمان را به ثانيه از فرمول ( مسافت *6/3 + سرعت = زمان به ثانيه ) بدست آوريد و اعشار ثانيه را حذف نمائيد .
20 ـ ممكن است در نقشه سرعت يا زمان داده شود و چنانچه مسافت مجهول بود از ابتداي آن نقشه مسير را طبق قوانين مستقيم طي كرده تا به اولين شكل مطابق نقشه برسيد و در همان حال مسافت طي شده را در نقشه وارد كرده و با داشتن سرعت طبق فرمول زمان نقشه را بدست آوريد.
21 ـ چنانچه در حين انجام مسابقه تغييراتي اجباري در مسير مسابقه داده شود مراتب به شركت كنندگان اطلاع داده خواهدشد و چنانچه فقط تغيير مسير به شركت كنندگان اعلام گردد. در زمان مطلوب مسابقه تغييري حاصل نخواهد شد و بايستي در زمان مطلوب مسير حذف شده، خود را به نقطه جديد برسانند و ادامه مسير دهند اما اگر، در تغيير مسير، سرعت يا زمان مطلوب جديدي اعلام شود مبناي محاسبه زمان مطلوب مسابقه با سرعت يا زمان اعلام شده جديد خواهد بود.
22 ـ در طول مسابقه ممكن است در نقشه هايي مشخص شود كه عليرغم اينكه اتومبيلي از زمان مطلوب عقب باشد حق تجاوز از سرعت تعيين شده در آن نقشه را ندارد. اين مساله به شدت زير نظر مي باشد و هر گونه تخلف از آن 30 امتياز منفي خواهد داشت و حتي ممكن است به اخراج متخلف منتهي گردد.
23 ـ هيچ يك از كنترلهاي مستقر در مسير مسابقه موظف به پاسخ گوئي به سوالات شركت كنندگان نخواهند بود و با توجه به اينكه ممكن است اطلاعات آنان از مسابقه در حد كافي نباشد چنانچه راهنمايي آنان منجر به از دست دادن كنترل و يا دريافت امتياز منفي براي شركت كنندگان گردد هيات رالي فدراسيون مسئوليتي نخواهد داشت و هيچ اعتراضي مسموع نخواهد بود.
24 ـ شركت كنندگان بايستي به نوبت به كنترل وارد شوند ورود كنترل از جهت مخالف به منزله انحراف از مسير خواهدبود.

25 ـ اتومبيلها در شروع تست سرعت بايستي بر حسب شماره مسابقه استارت داده شوند مگر آنكه اتومبيلي دچار مشكل فني شده باشد كه پس از ورود به شروع تست با فاصله حداقل دو دقيقه اعزام خواهدشد. حداقل فاصله اتومبيل ها در شروع تست 2 دقيقه خواهدبود .
26 ـ توجه : اتومبيلهاي كنترل در مكانهاي خلاف مقررات و ممنوعه قرار نخواهند گرفت .
27 ـ ميزان امتيازات منفي به شرح زير مي باشد .
1ـ27 ـ براي هر دقيقه دير يا زود رسيدن به هر يك از مراكز كنترل زمان ( معلوم يا مخفي ) يك امتياز منفي منظور مي گردد.
2ـ27 ـ بيش از 15 دقيقه زود رسيدن يا 45 دقيقه دير رسيدن از زمان مطلوب به هر يك از مراكز كنترل بمنزله از دست دادن آن كنترل زمان تلقي شده و 45 امتياز منفي منظور مي گردد.
3ـ27ـ از دست دادن مسير صحيح به منزله دريافت 30 امتياز منفي است.
4ـ27ـ هرمهر انحراف مسير در كارت راه به منزله 30 امتياز منفي است.
5ـ27 ـ حركت دنده عقب، مارپيچ و يا توقف و دور زدن و ورود به فرعي هاي مسير و تعويض مسير در ديد كنترل و عبور از مقابل آنان بدون توقف و ثبت زمان دركارت و بازگشت مجدد براي ثبت زمان بر روي كارت موجب دريافت 15 امتياز منفي خواهد گرديد.
توضيح : ديد كنترل منظور فاصله كنترل از 200 متر تا محل استقرار كنترل مي باشد.
6ـ27ـ عدم استفاده از كلاه ايمني درتست هاي سرعت و جاده هاي خاكي و كمربند در طول مسير مسابقه 15 پوئن منفي خواهدداشت به رانندگان و نقشه خوانهاي بدون كلاه ايمني در شروع تست اجازه استارت داده نخواهد شد .
7ـ27 ـ تست هاي سرعت در سه كلاس 1400 و 1600 و 2000 انجام خواهد شد كه بهترين زمان هر تست براي هر كلاس بدون امتياز منفي و به ازاي تا هر 6 ثانيه تاخير براي اتومبيلهاي بعدي يك امتياز منفي محاسبه مي شود براي مجموع ثانيه هاي تاخير كسر 6 ثانيه نيز يك امتياز منفي منظور ميگردد.
در هر صورت سقف ميانگين سرعت در تست ها از 99 كيلومتر تجاوز نخواهد كرد.
8ـ27 ـ كنترل شروع تست سرعت مشتمل بر دو قسمت بصوت كنترل زمان مطلوب و كنترل شروع تست سرعت ثانيه اي مي باشد و عدم ثبت كنترلها ي فوق جمعاً 90 امتياز منفي خواهد داشت. حداكثر امتياز منفي براي شركت كنندگاني كه به تست وارد شده و كنترل هاي ورودي را ثبت نموده باشند 45 امتياز مي باشد، و حداكثر امتياز منفي براي شركت كنندگان كه به تست سرعت وارد نشده باشند و يا پس از ثبت كنترل زمان مطلوب بازگشته اند 90 امتياز مي باشد.
كنترل پايان تست سرعت ثانيه اي با پايلون مشخص مي گردد كه پس از عبور از آن زمان دقيق توسط كنترلها ثبت مي گردد.
9ـ27 ـ اتومبيلهاي امداد تيمي سه دقيقه پس از آخرين اتومبيل حرفه اي طبق اجازه كنترل به تست وارد مي شوند بطور كلي در جاده هاي آسفالت و خاكي و تست سرعت پس از آخرين اتومبيل حرفه اي حركت مي نمايند و به هيچ وجه حق سبقت از آنان را ندارند و چنانچه اين موارد را رعايت ننمايند 10 امتياز منفي براي هر بار تخطي به هر يك از اتومبيلهاي تيم مربوطه اختصاص خواهد يافت مشاهده و گزارش كنترلها و برگزار كنندگان در اين موارد ملاك عمل خواهد بود.
ساير موارد حضور امدادها به شرح ذيل مي باشد .
تيم هاي شركت كننده در رالي براي هر دو اتومبيل فقط از يك اتومبيل امداد استفاده خواهند نمود و براي مجموعه تيم هاي شركت كننده تحت عناوين مختلف و مربوط به يك شركت فقط به يك دستگاه اتومبيل امداد مي بايست در هنگام ثبت نام تيم ها برابر با برنامه اي زمان بندي تعيين شده براي شركت كنندگان مدارك لازم را شامل معرفينامه شماره اتومبيل نام راننده آن را تحويل نمايند.

استفاده از اتومبيل هاي امداد بدون شماره و معرفينامه فدراسيون مطلقاً ممنوع بوده و برگزار كننده مسابقه از ورود و حركت آنان در مسير مسابقه جلوگيري مي نمايند. انجام عمليات امدادي نبايد منجر به بسته شدن مسير تست و جاده و يا ايجاد مزاحمت جهت عبور ساير شركت كنندگان در مسابقه گردد.
ورود اتومبيل هاي متفرقه به تست هاي سرعت به عنوان عكاس، فيلمبردار و ساير عناوين مطلقا ًٌ ممنوع مي باشد.
در صورت تخلف از موارد فوق الذكر براي هر يك از اتومبيلهاي تيم ده امتياز منفي منظور خواهد شد .
28 ـ تيم هاي شركت كننده در رالي تحت يك نام تيمي از دو اتومبيل بيشتر نمي توانند باشند.
29ـ مواردي كه منجر به اخراج شركت كنندگان از مسابقه خواهد شد .
الف : عدم توجه به مقررات راهنمايي و رانندگي
ب : مسدود كردن راه بر ديگر شركت كنندگان به طور عمدي
ج : انجام هر گونه عمل غير ورزشي
ت : احترام نگذاشتن به حقوق ديگران كه از جاده استفاده مي كنند.
ث : گم كردن كارت راه و يا تغييرات در مندرجات آن
ج : عدم رعايت موارد ايمني
چ : عدم توجه به تذكرات و مداخله در كار داوران و اخلال در نظم مسابقه و بي احترامي به مسئولين و شركت كنندگان در مسابقه و اعتراضات بي مورد.
ح : ارتكاب هر نوع عمل مخالف با شئونات اخلاقي ، اجتماعي و اسلامي
30 ـ نامه تعيين تيمها حداكثر در زمان قانوني ثبت نام شركت كنندگان بايستي تحويل مسئول ثيت نام شده و رسيد دريافت گردد. نامه تيمي بايستي به دقت تكميل و به امضاءكليه رانندگان و نقشه خوانها و سرپرست تيم برسد، تغييرات در افراد تيم در حين مسابقه پذيرفته نخواه شد.
31 ـ اتومبيلهايي كه كيلومتر شمار آنها فاصله 100 متر را نشان مي دهد و قابل صفر كردن نيز مي باشد توصيه مي شود براي كنترل كيلومتر شمار خود از مسافت 10 كيلومتر تعيين شده از جنب تابلو پيست اتومبيلراني واقع در ضلع غربي مجموعه ورزشي آزادي جنب ورودي پيست به طرف شمال حركت و بعد از يك دور كامل مجموعه ورزشي آزادي و ادامه مجدد از مقابل تابلو پيست تا ضلع شمالي مجموعه آزادي مقابل تير سيماني برق كه روي آن عدد 10000 با رنگ مشخص شده است دقيقاً 10 كيلومتر مي باشد بدين وسيله مي توانيد ضريب خطاي كيلومتر شمار خود را به دست آوريد.
32 ـ استفاده از تلفن همراه و بيسيم در كليه مسابقات و در تمامي كلاسها و در تمام طول مسير مسابقه ممنوع مي باشد. براي هر بار گزارش كنترل يا مشاهده هيات برگزار كننده 30 امتياز منفي منظور خواهد شد.
33 ـ مقررات ثبت نام جهت هرمسابقه اعلام مي گردد. در مقررات ثبت نام زمان انجام تست فني و تاريخ جلسه توجيهي مشخص ميگردد.
34 ـ شماره ها و برچسب هاي اتومبيل شركت كننده در رالي پس از انجام تست فني و با ارائه كارت رالي و ممهور به مهر هيات فني تحويل مي گردد.
35 ـ ساعت رسمي مسابقه و ساعت كنترلها شب قبل ازمسابقه و با ساعت 30/22 اخبار شبكه دوم سيما تنظيم خواهد شد .
36 ـ در خط شروع مسابقه محتويات پاكت تحويلي را از لحاظ نقشه و كارت راه كاملا ً بررسي نمائيد ف زيرا پس از استارت هيچ اعتراضي پذيرفته نخواهد شد .
37 ـ هر گونه اعتراض نسبت به موارد مربوط به اجراي مسابقه را حداكثر تا 30 دقيقه پس از پايان مسابقه به صورت كتبي بر روي كاغذ سفيد به كنترل مسابقه تحويل نمائيد. پس از پايان زمان فوق هيچگونه اعتراضي مسموع نخواهد بود.

38 ـ تعويض اتومبيل شركت كننده يا راننده و نقشه خوان و تعويض موتور اتومبيل در طول مسابقه از شروع تا پايان و تمام مراحل آن مطلقاً ممنوع بوده و موجب اخراج از مسابقه و حذف از جدول رده بندي خواهد گرديد. وي تعميرات موتور با اطلاع و كسب مجوز از هيات برگزار كننده آزاد مي باشد. اين مجوز را فقط مارشالهاي مسابقه صادر مي نمايند. شماره ثبت شده بر روي سيلندر و كارت انتظامي بايد كاملاً تطابق داشته باشند، عدم استفاده از تجهيزات اجباري موجب اخراج شركت كننده از مسابقه خواهد شد .
39 ـ همراه داشتن مثلث احتياط براي هر دو كلاس شركت كننده الزامي مي باشد .
40 ـ اگر در شروع تست سرعت به هر دليلي وقفه اي در استارت پيش آيد پس از پايان تست سرعت شركت كنندگان موظف هستند كه خود را به زمان مطلوب مسابقه برسانند.
41 ـ كليه تغييرات درمسير يا زمان مسابقه فقط به وسيله مارشال مسابقه كتباً بر روي اتوبيلهاي كنترل اعلام ميگردد.
42 ـ در مورد كلاس همگاني اتومبيلهاي بالاتر از حجم 2000 سي سي با نظر و موافقت هيات رالي هنگام ثبت نام در كلاس 2000 سي سي قرار خواهند گرفت.
43 ـ حداقل شرط تشكيل كلاسهاي قهرماني 5 دستگاه اتومبيل در هر كلاس خواهد بود .
44 ـ براي كلاسهاي 1400 و 1600 سي سي در صورت نرسيدن به حد نصاب امكان شركت در كلاس بالاتردر صورت تمايل شركت كننده وجود دارد براي كلاس 2000 سي سي در صورت نرسيدن به حد نصاب حق شركت بدون دريافت امتياز رده بندي و جايزه وجود دارد.
45 ـ هيات رالي فدراسيون حق تغيير و اصلاح كليه مفاد و موارد پيش بيني نشده را كه با آنان برخورد نمايد براي خود محفوظ مي دارد. تغييرات در آئين نامه اجرايي مسابقه قبلاً به اطلاع خواهد رسيد.
46 ـ با مامورين انتظامي و راهنمايي و رانندگي و ساير نهادهاي قانوني همكاري صميمانه مبذول داريد.

47 ـ درحفظ محيط زيست و متجلي ساختن صفات والاي انساني براي ارج نهادن به داده هاي خداوندي نهايت دقت را بنمائيد.

منبع: carx1
 

ciamac

Registered User
تاریخ عضویت
1 ژانویه 2006
نوشته‌ها
1,353
لایک‌ها
10
محل سکونت
تورنتو
عجب تاپیکی زدی حامد جان دستت درد نکنه:)

دو سه ماه پیش یه نمایشگاه تیونینگ و اپشن بود
برو بچ پی تی رفته اند ایا؟؟
یه سری عکس هم گرفتم اگه دوست داشتین اینجا میزارم...
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
44
محل سکونت
on the road
به نقل از ciamac :
عجب تاپیکی زدی حامد جان دستت درد نکنه:)

دو سه ماه پیش یه نمایشگاه تیونینگ و اپشن بود
برو بچ پی تی رفته اند ایا؟؟
یه سری عکس هم گرفتم اگه دوست داشتین اینجا میزارم...
شهریور هم یه نمایشگاه هست .
 

ciamac

Registered User
تاریخ عضویت
1 ژانویه 2006
نوشته‌ها
1,353
لایک‌ها
10
محل سکونت
تورنتو
این یکی از بهترینهای نمایشگاه قبل بود:
(البته از لحاظ تیون اپ)
فکر کنم سایزش یکم نا مناسب باشه
21kzcc6.jpg
 

فایل های ضمیمه

  • auto 0201.jpg
    auto 0201.jpg
    271.4 KB · نمایش ها: 71

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
44
محل سکونت
on the road
این تو کدوم مسابقه بود ؟؟ carx1?????

زیاد خوشم نیومد ازش.
 

ciamac

Registered User
تاریخ عضویت
1 ژانویه 2006
نوشته‌ها
1,353
لایک‌ها
10
محل سکونت
تورنتو
حامد جان فکر کنم همونه که شما میگی:blush:
اما نوشته بود "مسابقه تیونینگ و اپشن اتومبیل"
 

ciamac

Registered User
تاریخ عضویت
1 ژانویه 2006
نوشته‌ها
1,353
لایک‌ها
10
محل سکونت
تورنتو
اینم چند تا دیگه که 206 اخریه جایزه نفر قهرمان بود...
 

فایل های ضمیمه

  • auto 022.jpg
    auto 022.jpg
    309.3 KB · نمایش ها: 95
  • auto 016.jpg
    auto 016.jpg
    690.1 KB · نمایش ها: 86
  • auto 021.jpg
    auto 021.jpg
    920.4 KB · نمایش ها: 74
  • auto 043.jpg
    auto 043.jpg
    776.1 KB · نمایش ها: 112

ciamac

Registered User
تاریخ عضویت
1 ژانویه 2006
نوشته‌ها
1,353
لایک‌ها
10
محل سکونت
تورنتو
اینم خفن ترین ماشین مسابقه:
camaro
12 سیلندر
حجم موتور 6000cc
صفر تا صد زیر 5 ثانیه!!
نتونستم عکسهای خیلی خوبی بگیرم
راستی این از مدل همون ماشینست توی فیلم fast and furious وین دیزل سوار شد اخر فیلم همون ماشین مشکیه...:cool:
 

فایل های ضمیمه

  • auto 006.jpg
    auto 006.jpg
    920 KB · نمایش ها: 119
  • auto 007.jpg
    auto 007.jpg
    948.5 KB · نمایش ها: 80
  • auto 008.jpg
    auto 008.jpg
    857.2 KB · نمایش ها: 80
  • auto 009.jpg
    auto 009.jpg
    708.5 KB · نمایش ها: 94
  • auto 010.jpg
    auto 010.jpg
    828.5 KB · نمایش ها: 83

ciamac

Registered User
تاریخ عضویت
1 ژانویه 2006
نوشته‌ها
1,353
لایک‌ها
10
محل سکونت
تورنتو
این یکی یه پرشیاست که به گفته صاحابش حدود 15 تومن خرجش شده
خودش با صندوق عقب ماشینش خیلی حال میکرد! پایه های نگهدارنده در صندوق عقبش هیدرولیک بود! به هر سمتی هم که میخواستی میرفت!
به اینه بغلش هم دقت کنید;)
اون سفیده رو میگم نه این یکی...
21lj1ja.jpg
 

فایل های ضمیمه

  • auto 001.jpg
    auto 001.jpg
    658.6 KB · نمایش ها: 85
  • auto 004.jpg
    auto 004.jpg
    629.1 KB · نمایش ها: 91
  • auto 110.jpg
    auto 110.jpg
    695.7 KB · نمایش ها: 71
  • auto 003.jpg
    auto 003.jpg
    684.2 KB · نمایش ها: 88
  • auto 005.jpg
    auto 005.jpg
    699.8 KB · نمایش ها: 82

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
44
محل سکونت
on the road
دیروز پیست بودم , فکر کنین با این ماشینگل رفتم 10 دور زدم , ماشین بدبخت داغون شد, فقط یه کم ارتفاع زدم , یه فرمون و یه فیلتر اسپورت .

یه اقایی که داشت از بیرون میدید و خودش هم گلGOL داشت اومد پرسید : اقا شما چکار کردی ماشینت انقدر راه میره؟؟؟
110.gif
گفتم : هیچی !!! فقط درست گاز دادم و دنده!!!

بنده خدا فکر کنم قبل از اینکه منو ببینه رو 2000 دنده میداده
110.gif
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
44
محل سکونت
on the road
در ضمن هر گونه تیونینگ و کارهای مختلف ماشین هم اهم از سیستم , موتور و.... داشتید بنده و دوستانم در خدمتیم به شرط.
 

♂MAJID

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
28 مارس 2005
نوشته‌ها
1,239
لایک‌ها
2
سن
35
محل سکونت
HellioN !!!
به نقل از ciamac :
این یکی یه پرشیاست که به گفته صاحابش حدود 15 تومن خرجش شده
خودش با صندوق عقب ماشینش خیلی حال میکرد! پایه های نگهدارنده در صندوق عقبش هیدرولیک بود! به هر سمتی هم که میخواستی میرفت!
به اینه بغلش هم دقت کنید;)
اون سفیده رو میگم نه این یکی...
21lj1ja.jpg
این پرشیا ستتتتتتتتتتتتتت ؟؟؟؟؟؟ خیلی تغییر کرده !!!
229.gif
من اگه بخام ماشینمو این شکلی کنم باید کجا ............... ؟
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
44
محل سکونت
on the road
مسابقه ریس جمعه

» مسابقات داخلی



گزارش مسابقه ریس 13/5/85

۱۴ مرداد ۱۳۸۵
هوای گرم تابستان باعث شده بود مسئولان فدراسیون تصمیم بگیرند رقابت های این سری را به بعدازظهر موکول کنند. با این همه باز هم تنفس برای تماشاچیان بدون سایه بان در این حرارت سخت بود. وقتی به محوطه پیست رسیدم حدوداً ساعت 5 عصر بود و مسابقه آغاز شده بود بدین ترتیب کلاس پراید از کف رفت. تا من دلخوش به کلاس پژو 405 باشم. در این کلاس مهرداد ملاجعفر به مقام قهرمانی رسید، البته ملاجعفر واقعاً تنها راننده با اسم و حرفه ای این کلاس بود. کلاس سوم رقابتهای 1600 جی تی بود و بعد هم کلاس پروتون که باعث شد چند نفر از رالی چی ها در ریس برانند و بالاخره ...
بالاخره کلاس آزاد برگزار شد. کلاس آزاد فقط 4 شرکت کننده داشت. 2 نفر هم از کلاس 1600 جی تی آمدند تا کلاً 6 شرکت کننده مسابقه را برگزار کنند.
رقابت اصلی بین همتیان و کلهر بود در دورهای اول مسابقه کلهر میدان دار بود اما پس از گذشت چند دور همتیان به راحتی از هرمز کلهر رد شد و تا پایان مقام اولی خود را حفظ کرد. کلهر که پشت همتیان سعی در جا گذاشتن او داشت وقتی موفق به انجام این کار نشد و با توجه به اشکالی که در خودروی او بوجود آمد ادموند آورند نیز از او پیشی گرفت تا در نهایت همتیان اول شود و ادموند به مقام دوم دست یابد. نکته جالب اینکه کیا برهان از طریق سیستم صدای داخل پیست مسابقه را گزارش می کرد که هیجان خاصی در این گزارش وجود داشت.
آخرین کلاس البته کلاس آزاد نبود چون بالاخره کلاس 206 به حد نصاب رسید و استارت خورد. رقابت تنگاتنگی بین پژمان پاکزاد و حسین مجد بود که در نهایت پاکزاد اول شد.
حضور احمد قلعه بانی در کنار سایر مسئولان فدراسیون نیز جالب توجه بود. به نظر می رسید قلعه بانی رفته رفته ریاست فدراسیون را جدی گرفته و قصد دارد تا میان سایپا و فدراسیون تعادل برقرار کند .
نفرات اول تا سوم کلاس های مختلف بدین شرح است :
کـلاس آزاد :
1 ـ مهرداد همتیان
2 ـ ادموند آورند
3 ـ هرمز کلهر

کـلاس پـژو 206 (1400 cc استـانـدارد ):
1 ـ فرشاد حسین وند
2 ـ بابک رایزن
3 ـ بیوک جدیری

کـلاس 206 ( 1600cc استـانـدارد ) :
1 ـ پژمان پاکزاد
2 ـ حسین مجد
3 ـ افشین فوادی

کـلاس 1600 GT :
1 ـ فرامرز زینعلی
2 ـ محمد رضا پازند
3 ـ سیاوش قدس

کـلاس پـرایـد استـانـدارد :
1 ـ سید رضا موسوی
2 ـ اشکان مسگرها
3 ـ حسین آل معصوم

کـلاس پـروتـون استـانـدارد :
1 ـ اشکان مسگرها
2 ـ وحید رضا وحدتی
3 ـ محمد پرویز آسیابری


منبع
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
44
محل سکونت
on the road
به نقل از ♂MAJID :
این پرشیا ستتتتتتتتتتتتتت ؟؟؟؟؟؟ خیلی تغییر کرده !!!
229.gif
من اگه بخام ماشینمو این شکلی کنم باید کجا ............... ؟
مجید جان شما امر کن فقط .
 

♂MAJID

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
28 مارس 2005
نوشته‌ها
1,239
لایک‌ها
2
سن
35
محل سکونت
HellioN !!!
آره خوشم اومده !!!! شما اینکاره ای حامد جان ؟؟
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
44
محل سکونت
on the road
به نقل از ♂MAJID :
آره خوشم اومده !!!! شما اینکاره ای حامد جان ؟؟
مجید جان خیلی سوال میکنی
110.gif
109.gif


یه چیزایی بلدم , و دوستانم تو تهران از بهترینهای این کار هستن , مثال: اولین ماشینی که صندوق عقبش رو صاف کرد , مزدا بود که مال محمد پروین(پسر علی پروین) بود که پسر عمه ی بنده واسش درست کرد,

اولین وتنها موتور میتسوبیشی رو پراید کار یکی از دوستانه و ..., یا پرایدی که یکی دیگه از دوستان درست کرد و تو نمایشگاه قبلی بین پرایدا اول شد.(همه ی این دوستان رو شایان عزیز کاملا میشناسه)

در هر حال اگه میخوای دستی به ماشینت بزنی بنده در خدمتم با پایینترین قیمت نسبت به هر جا و بهترین کیفیت,
 

♂MAJID

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
28 مارس 2005
نوشته‌ها
1,239
لایک‌ها
2
سن
35
محل سکونت
HellioN !!!
ممنون حامد جان !! اگه وقت کردم بیام تهران اول میام پیش شما ..... من ماشینم 405 هستش :دی
 

ciamac

Registered User
تاریخ عضویت
1 ژانویه 2006
نوشته‌ها
1,353
لایک‌ها
10
محل سکونت
تورنتو
حامد جان میشه یه توضیح مختصر بدی که کلا چقدر پیاده میشم یه موتور مزدا بندازم روی هاچ بک ؟؟
 
بالا