• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

پیشنهادی برای موفقیت در کسب و کار ایجاد و مدیریت سایت‌های آگهی

golgun

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
13 جولای 2013
نوشته‌ها
24
لایک‌ها
4
تقریبا همه کسانی که می‌خواهند وارد کسب و کارهای اینترنتی شوند می‌دانند که مشکل اصلی سر راه آن‌ها این نیست که سایتشان را با استفاده از یک اسکریپت یا سیستم حرفه‌ای و قالب زیبا و ابتکاری و رنگ‌های جذاب و سئوی تمام عیار ایجاد کنند، مشکل اصلی این است که چگونه از میان و پشت سر میلیون‌ها سایتی که پیش از آن‌ها وجود داشته و دارد و فعالیت می‌کند راهی باز کنند و به جایگاه ده سایت اول در زمینه فعالیت‌شان برسند.

از سوی دیگر ده سایت اول که دارای امکانات مادی و مالی زیادی شده‌اند، دست روی دست نمی‌گذارند تا افراد تازه از راه رسیده زیرپایشان را خالی کنند. آنها همه روش‌هایی که به شما برای موفقیت در کسب و کار اینترنتی پیشنهاد می‌شود را بهتر از شما می‌دانند و بکار می‌برند، بیش از شما جدیت و پشتکار دارند و با جذب و استخدام افراد حرفه‌ای مدام نقاط قوت و ضعف این بازار و رقبا و علائق و سلیقه‌های مشتریانشان را می‌سنجند و تلاش می‌کنند تا همچنان حرف اول را بزنند.

چاره چیست و چگونه در این راه موفق شویم؟
اگر شما به اندازه کافی کوشا هستید، صبر و دارایی لازم را دارید و مهم‌تر از همه یک ایده جدید و بکر دارید که هیچکس پیش از شما آن را نداشته یا اجرا نکرده، می‌توانید به موفقیت راه خود امیدوار باشید، اما اگر به فکر ایجاد سایتی باشید که پیش از شما صدها و هزاران نمونه از آن وجود دارد و هر روز چندها نفر مایوس و سرخورده آن را رها می‌کنند، این سخن حکمیانه را بیاد آورید که یکدست صدا ندارد و یک مشت قوی‌تر از تک تک پنج انگشت آن است!

چند مثال
به تقریب بیش از هزار سایت آگهی تازه نفس و ضعیف وجود دارد و مدام به تعداد آن‌ها اضافه می‌شود، اگر هر یک از صاحبان این سایت‌ها ماهیانه مبلغ ناچیزی چون ده یا بیست هزار تومان را کنار هم بگذارند می‌شود امکان مالی نسبتا خوب ماهانه ده یا بیست میلیون تومان!
اگر برای شروع یک پروژه مشترک هر نفر صدهزار تومان را وسط بگذارد، دارای صدمیلیون تومان سرمایه خواهند بود.
این هزار نفر اگر روزی فقط نیم ساعت برای این پروژه مشترک وقت بگذارند، مانند این است که ۲۰ نفر ۲۴ ساعته در خدمت این پروژه و مشتریان آن باشند.
علاه بر این هر کدام از این هزار نفر وقت یا هنر یا سواد یا توانایی‌ یا خلاقیت یا ایده‌هایی دارد که مجموع آن می‌شود کوهی از امکانات؛ و اینگونه است که می‌شود که در کوتاه مدت یک سایت، و فقط یک سایت، برای همه بزنند و این یک سایت پیشتاز و مقام یک کشور گردد و همه با هم از منافع آن بهره‌مند شوند.

اما چگونه این کار را انجام دهیم و موانع سد راه چیست؟
موانع:
یک:
بزرگترین مانع سد راه، عدم اطمینان و شکاکیت نسبت به یکدیگر است، اما نگران نباشید مشکلی نیست که چاره نداشته باشد.
دو: جذب مخاطبان.
سه: ...

گام نخست و گذشتن از موانع:
در مورد شک و بی‌اطمینانی، اگر دوستان علاقه‌مند به این پروژه باشند می‌توانند همین جا روی این موضوع بحث و گفتگو کنند و پیش از آغاز کار قوانین لازم را در مورد شیوه همکاری، حفاظت از منابع مالی و مادی، مدیریت و کنترل، و چگونگی تقسیم سود و منافع را همراه هم و با مشاوره افراد با تجربه و وکلا تدوین کنند و به دیدگاهی مشترک و اطمینان لازم برسند.

شاید نشود در گام اول و پیش از سوددهی و موفقیت، هزار یا حتی هزاران نفر را گرد هم جمع کرد، اما حتی اگر دسته‌های ده یا بیست نفره از افراد نزدیک‌ و آشنا به هم تشکیل بدهید این به سود و قدرتمندی شما و کسب و کار شماست.

این تایپیک ایجاد شده تا دوستان نسبت به این پیشنهاد و نکات ضعف و قوت چنین همکاری دسته جمعی و چگونگی اجرای کار نظر دهند.
بعلاوه دوستان همراه باید به هر طریقی که مناسب‌تر می‌دانند تمام کسانی که علاقمند به داشتن یا ایجاد سایت آگهی هستند یا دارای سایتی با رنک و بازدید ضعیف هستند، یا تمایل به همکاری و سرمایه‌گذاری هستند، در جریان اینکار بگذارند و برای همکاری و بحث و تبادل نظر و بگو و مگو دعوتشان کنند.

گام دوم:
در صورتی که تفاهمی ایجاد شد و آیین نامه و قواعد و قوانینی برای این کار نوشته شد و قول و قراری گذاشته شد و ترتیبات قانونی و ثبتی این کار داده شد، گام دوم انتخاب یک سایت از میان سایت‌های موجود یا ایجاد یک سایت جدید است و داشتن هاستی قدرتمند.
هر چند شکل و شمایل و آسان بودن استفاده از سایت توسط مشتریان مهم است، اما مهم‌تر از هر چیز این است که وقتی مشتریان آگهی می‌دهند، بلافاصله این آگهی در برابر دید همه مخاطبان و نیازمندان و بازار متناسب با آن قرار گیرد.
برای این مهم باید علاوه بر کارآمد بودن سایت، دو شیوه را بکار بست، آشنا کردن مردم به سایت و محبوب کردن آن، و شناسایی و معرفی آگهی‌ها خارج از قید و بند سایت خودمان.
چند روش معمول برای این دو مهم عبارتند از:
یک:
آگهی دادن و معرفی مداوم سایت در رادیو و تلویزیون و سینما و خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری و سایت‌های محبوب کشور.
دو: نصب پلاکارد و اعلان و پخش کارت و برگه‌های تبلیغاتی در سراسر کشور
سه: ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی و پخش لیوان و چتر و کلاه و عروسک و لباس و جا کلیدی و مداد و خودکار و سایر هدایای تبلیغاتی مزین به نام و نشانی سایت در سراسر کشور
چهار: انتشار گسترده گاهنامه‌های متنوع و رایگان شامل همه آگهی‌های ویژه منتشر شده در سایت در سراسر کشور
پنح: ایحاد مسابقات هفتگی در سایت و دادن جوایز نفیس
شش: معرفی (و نه کپی آگهی) و تبلیغ آگهی‌های ویژه مشتریان در هزاران وبلاگ و فیسبوک و فیسنما و... که توسط همراهان ایجاد و اداره می‌شود.
هفت: گردآوری و ترجمه تجربیات دیگران و آموزش روش‌های نوین کسب و کارهای آنلاین و روش‌های جذب مخاطبان.
هشت: بازنویسی آگهی‌های مشتریان با استفاده از آخرین روش‌های بازاریابی در جذب مخاطبان اکثر
نه: ...

کلام آخر
قانون طلایی در موفقیت کسب و کارهای آنلاین کسب اعتماد مشتریان و اطمینان از مفید بودن و حمایت سایت و مدیرانش از آن‌هاست!
 
Last edited:

sm19880501

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 فوریه 2015
نوشته‌ها
1
لایک‌ها
2
سن
55
مقاله رو مطالعه کردم.
دوست خوبی که این مقاله رو منتشر کردی !
خسته نباشی.
اصولی رو که شما ازش صحبت کردی همه خوب و آرمانی اند!
بله آرمانی !
موضوع فاصله واقعیت های ملموس دنیای بیرون با آرمان هاییه که ازش گفتی !
بهرحال من همین جا بعنوان اولین پیشنهاد دهنده استارت میزنم.
اینم سایت منه Www.tniaz.ir
من برای تشکیل یک گروه تبلیغاتی متشکل از سایتهای کوچک و رنک پایین اعلام آمادگی میکنم. امیدوارم این لین پیشنهاد خونده بشه و مورد توجه قرار بگیره !
 
بالا