بلاخره تام رایدر جدید هم پرده برداری شد
لوگو بازی Tomb Raider: Underworld پرده برداری شد.
شرکت Eidos اعلام کرد که بازی Tomb Raider: Underworld بر روی 6 پلاتفرم PC, PS3, Xbox 360, NDS, Wii ,PS2 عرضه میشود.
ابتدا تاریخ عرضه بازی برای PC, PS3, Xbox 360 ژوئن 2008 اعلام شد.
ولی بعد عرضه بازی Tomb Raider: Underworld بر روی هر 6 پلاتفرم PC, PS3, Xbox 360, NDS, Wii ,PS2 به دسامبر 2008 موکول شد.
http://www.tombraiderchronicles.com...world_preview_screenshots_01/screen014_nm.jpg
یه عکس جالب از لارا
Lara Croft با مدل و حركات آكروباتيك جديد دوباره در Underworld برگشته است. بله سري جديد Tomb Raider با نام Underworld توسط شركت Eidos و زير نظر Crystal Dynamics در حال ساخت است و در سه ماهه ي آخر سال 2008 عرضه مي گردد.
نقاط قوت : داستان جديد ، گرافيك خوب ، گيم پلي عالي
نقاط ضعف : ندارد
اطلاعات زيادي از دشمنان در دست نيست اما طبق مشاهدات دشمنان شما حيوانات و انسانها هستند.از جمله حيوانات ديده شده پلنگها هستند.انسانها ي ديده شده نيز شكارچياني هستند كه به طور غيرقانوني به شكار مي پردازند.
گيم پلي بازي پيشرفت قابل توجهي نسبت به سري هاي قبل كرده است.شما در بازي داراي همان كلتهايتان هستيد.به گفته ي Eidos شما قادريد دوهدف متفاوت را با كلتهايتان مورد شليك قرار دهيد و همچنين قادريد تا هنگامي كه در لبه ها آويزان هستيد با يك دست ، خود را نگه داريد و با يك دست ديگر به دشمنان شليك كنيد.همچنين در بازي قادر خواهيد بود تا از اسلحه هاي جديدي از جمله نارنجكهاي چسبنده استفاده كنيد و يا اشياء اطراف را برداريد. شما در بازي بايد به برخي از آبجكتها اعتماد كنيد تا بتوانيد كارتان را انجام دهيد.مثلا در صحنه اي كه ديديم لارا يك ميله را كه يكي از شكارچيان جا گذاشته بود رو برمي داره . علي رغم اينكه شما مي توانيد از برخي از آبجكتها هنگام مبارزه استفاده كنيد -- مي توانيد در حالي كه آنها را نگه داشته ايد هم بدويد و هم شليك كنيد - ميله ها استفاده هاي مهم ديگري هم دارند مهمترين آن پيش رفتن به نواحي ديگر است.با بررسي برخي ستونها متوجه مي شويد كه آنها داراي يك حفره هستند كه مي توانيد آن ميله را در حفره فرو كنيد و با استفاده از آن به لبه ي ديگر تاب بخوريد. يا اينكه ميله ها را از ديوار جدا كنيد و آنها را در حفره هاي ديگر فرو كنيد.برخي از ميله ها اين قابليت را دارند تا بتوان روي آنها راه رفت.Eidos از اين بخش استفاده كرده تا مكانيك جديد Balancing رو نشون بده.علاوه بر استفاده از آبجكتها ، شما هنوز قلابتان را به همراه داريد اما اين بار ديدن نقاطي كه براي وصل كردن قلاب لازم است اندكي سخت تر است.شما ممكنه يه كم كارهاي كاراگاهي انجام بديد تا بتونيد پيداشون كنيد.
حالا شما مي توانيد قلابتان را با آبجكتها به كار ببريد.در يك نقطه از نمايش ، آبي كه از زير يك شكاف در زمين جاري ميشد ، يك گذرگاه مخفي را آشكار مي كنه.متصل كردن قلاب به يك نقطه براي آويزان شدن و حركت عمودي به ستون سنگي باعث ميشه كه بخش سست بالايي بريزه و كف زمين رو بشكنه و يك منطقه ي مخفي آشكار بشه.بسياري از معماها در Underworld مي توانند به روشهاي گوناگون حل شوند و يكي از اين راهها هم مي تونه پريدن بر روي ستونها و پايين آوردن اونها توسط وزن لارا باشه.
Underworld داراي يك روش - بالا رفتن آزاد - است كه به لارا اجازه مي دهد تا با روشي همچون اسپايدر من از لبه هاي مقعر ، صاف و محدب بالا بره ، البته تا جايي كه سطح طراحي شده او را پشتيباني بكنه.
محيط اطراف شما بسيار انعطاف پذير است به طوري كه صرفا يك راه معين براي رفتن در يك مرحله وجود ندارد.در واقع بازيكنان قادر خواهند بود تا راه مخصوص خودشان را براي حركت در محيط استفاده كنند.
تكنيك جديد حركتي كه سازندگان در بازي قرار داده اند اين است كه لارا قادر است تا با ضربات سريع پا به ديوارهاي پايه هاي باريك و نزديك به هم هنگام پرش ، به بلندي هاي جديدي دست يابد.(مثل شاهزاده ي ايراني)
سازندگان براي اينكه به لارا يك روش دم دست جنگ بدهند يك سري جديد از توانايهاي نبرد را براي او قرار داده اند.براي مثال لارا براي ضربه زدن به دشمنان از مشت ، ضربات زانو و پا و پرش هاي آكروباتيك استفاده كنه.همان طور كه گفته شد لارا مي تونه از ميله ها و برخي آبجكتهاي ديگر براي نبرد استفاده كنه.مثلا لارا مي تونه از يك ميله براي ضربه زدن به بيني يك جگوار استفاده كنه و اون رو مجبور به فرار كنه.
هوش مصنوعي دشمنان و حيوانات و واكنش يا حمله ي آنها بر اساس تهديدي است كه از خط ديدشون دريافت مي كنند.براي مثال در برخورد با دشمنان شما مجبور نيستيد كه با آنها بجنگيد.مثلا هنگام مواجه با يك پلنگ يا جگوار مي توانيد فرار كنيد و به سمت يك شكارچي برويد ، در اين شرايط مشاهده مي كنيد كه پلنگ با شكارچي در گير مي شود و شما به راحتي مي توانيد كنار بايستيد و آنها را مشاهده كنيد البته بايد مراقب هم باشيد چون ممكنه آنها نيز همين كار را روي شما انجام دهند.هر دوي دشمنان از كمينها و تاكتيكهاي گروهي استفاده مي كنند تا دشمنانشان را از بين ببرند همچنين هنگام نبرد به دنبال مكاني براي پناه گرفتن و محافظت هستند و در صورت نياز عقب نشيني مي كنند .همانطور كه در نمونه ي بخش گيم پلي مطرح شد ، لارا هنگام مواجه با يكي از حيوانات وحشي مانند جگوار ، مي تونه با استفاده از يك ميله آن را مجبور به عقب نشيني كنه. در كل هوش مصنوعي اين بازي تا اين لحظه قابل قبول و خوب است.
گرافيك بازي نيز زيباست . موتور گرافيكي اين سري تغيير كرده و به صورت Next Gen در آمده .در اينجا به بيان ويژگي ها ي برجسته ي گرافيك و فيزيك بازي نسبت به سري هاي قبل مي پردازم. لارا داراي بيش از 1000 انيميشن فيزيكي هست كه اين انيميشن ها بر اساس حركات يك ژيمناست المپيك توسط Eidos طراحي شده است.براي مثال لارا هنگامي كه يك ميله رو بر مي داره دست ديگرش رو براي كنار زدن بوته ها و ديگر آيتم ها استفاده مي كنه.لارا هنگام استفاده از اسلحه شكلك در مياره و موقع موفقيت و خشنودي لبخندي مي زنه . براي طراحي مدل لارا ، چند ضلعي هاي استفاده شده در Underworld 10 برابر بيشتر از Legend است. لارا ممكنه بر اثر برخي از فعاليتهاش كثيف بشه.مانند عبور از چاله ها ، حركت از لبه ي صفره ها و غلتيدن در زمين.اين گل و لاي ها در بدن لارا و لباسهاش باقي مي مونه.علي رغم اين ، ايستادن در زير باران اين گل و لاي ها را پاك مي كنه.هنگام قطع باران نيز لباسهاي لارا خشك مي شه. محيط اطراف شما در Underworld از يك سيستم روشنايي (Lighting) چندگانه استفاده مي كنه كه Dynamic Lighting را با Light-Mapping تركيب مي كنه.خود لارا نيز توسط روشنايي غير مستقيم هم اندكي روشن تر نشان داده مي شه.يعني اينكه بازتاب نور از اشياء موجود در محيط اطراف او ، رنگ و شكل ظاهري او را تغيير مي دهند.مثلا اگر در كنار شاخ و برگ درختان بايستيد ، رنگ پوست لارا اندكي به سبز متمايل مي شود.نواحي بيروني واقعا داراي كيفيت بالايي بودند.ابرهاي سياه و پر جزئيات در افق حركت مي كردند و زماني كه رعدوبرق از ميان آسمان به طور ناگهاني تشعشع مي كند و در زمين سايه هايي را به وجود مي آورند . باران چند لايه اي به زمين مي بارد ، و درختان توسط بادهاي قوي به حركت در مي آيند.Eidos از هزاران عكس از واقعيت گرفته شده استفاده كرده تا آثار موجود در بازي رو بوجود بياره.فيزيك تخريب نيز ، بهبود داده شده ي سيستم فيزيك پوياي سري Legend است.به اين صورت كه هر ويراني در بازي به همان صورت باقي خواهد ماند و همچنين اين سيستم هر ويراني را به طور دائم به محيط بازتاب ميكنه.به خاطر اندازه و طبيعتي كه مراحل دارند ، بازيكنان مي توانند از ويراني هايي كه به وجود آورده اند به عنوان نشانه ي براي بازگشت به مناطق قبلي استفاده كنند.اين مي تونه براي كاهش دادن احتمال گم شدن در اين دنياي بي خط و نشان بسيار مفيد باشه. بازي داراي يك سيستم متريال پيچيده است به اين صورت كه هر گونه رطوبت و نرمي محيط را بازتاب مي كنه. لارا به فيزيك اطراف خود واكنش مي دهد.مثلا هنگام عبور از يك ميله يا هنگاه استفاده از قلاب ممكن است به خاطر رطوبت و شرايط باراني ، ليز بخوره و زمين بيفته.
اطلاعات زيادي از اين بخش در دست نيست اما تا آنجايي كه مشاهده شد صدا گذاري در حد بسيار خوبي است.در يكي از صحنه ها مي بينيم كه لارا پس از بيرون كشيدن يك جمجه ي مصنوعي ، عنكبوتها شروع به حمله به او مي كنند.در اين بخش يك موزيك كه كم كم صداش بيشتر مي شد پخش مي شه كه هيجان و درام آن بخش رو دوچندان مي كنه.اطلاعات ديگري در دست نيست.
منبع خانه بازي
.....................................................
باز هم بوي يك بازي ماجرايی خوب به مشام مي آيد و خبر از بازي زيبايي مي دهد. بازي با حركات آكروباتيك جديدي و گيم پلي عالي و همچنين با معماهاي وقت گير و جذاب. بله درست حدس زدید "لارا كرافت" بازگشته تا ما را در آنجام يك بازي خوب و خوش ساخت ياري كند.
داستآن بازي از جايي شروع مي شود كه لارا خودش را در يك وضعيت ناپايدار پيدا مي كند.داستآن وي در امريكاي جنوبي اتفاق مي افتد جايي كه قبيله اي به نام Mayan وجود دارد كه داراي تقويمي با 360 روز هستند و 5 روز باقي مانده را به نام 5 روز گمشده مي نامند و عقيده دارند كه در اين 5 روز دروازه جهنم باز مي شود كه در اين بين لارا با حل معماهايي قادر به باز كردن دروازه اي در زير زمين ميشود.دروازه ها به طور نمايشي و مهيج شروع به باز شدن مي كند و سپس لارا زمان محدودي دارد كه به دروازه برسد . البته اين زمان محدود با وجود موتور سيكلت لارا كه در سري Legend موجود بود به آساني وارد دروازه مي شود و .... .
در Underworld حيوانات و شكارچيان غير قانوني به عنوان دشمنان شما محسوب مي شود .البته اطلاعات زيادي در مورد دشمنان در دست نيست .گيم پلي بازي نسبت به سري هاي قبل پيشرفت زيادي كرده كه مثلا مي توانيد از اشيا اطراف استفاده كنيد. طبق گفته Eidos شما مي توانيد با دو كلت معروف خود همزمان به دو هدف متفاوت شليك كند و يا مثلا هنگامي كه لارا از صخره اي آويزان است مي تواند با دست ديگر خود به دشمنان شليك كند.همچنين چند اسلحه جديد از جمله نارنجكهاي چسبنده در بازي قرار داده شده است.
قسمت جالب بازي اين است كه لارا مي تواند با اشيا اطراف خود معماهاي گوناگوني را حل كند و يا از وسايل براي رسيدن به اهداف خود استفاده كند .به طور مثال شما ميله اي را از روي زمين بر مي داريد و با آن هم مي توانيد حيوانات را بترسانيد هم مي توانيد با استفاده از آن راه خود را به جاي ديگه باز كنيد. در Underworld شما مي توانيد از صخره ها بالا برويد البته اين به همين سادگي بازي هاي قبل نيست مثلا وقتي از صخره اي در آبشاري آويزان هستيد يا در آن مكان به علت بارش باران مرطوب شده آويزان باشيد تا جايي كه سطح او را پشتيباني كند مي توانيد آويزان بمانيد و هر لحظه ممكن است كه لارا ليز بخورد.
براي سري Underworld علاوه بر اسلحه ها،يك سري توانايي ها براي شخصيت لارا قرار دادند براي مثال ضربه زدن به دشمنان از ضربات مشت ، زانو و پرشهاي آكروباتيك جديد استفاده مي كند.هوش مصنوعي دشمنان و واكنش يا حمله آنها بر اساس تهديدي است كه از خط ديدشون دريافت مي كنند .هر دو نمونه دشمنان از كمينها و تاكتيكهاي گروهي براي نابودسازي دشمنانشان استفاده مي كنند همچنين در هنگام نبرد به دنبال جايي براي پنهان شدن مي گردند و از خود محافظت مي كنند. در قسمتي از بازي مي توانيد مانند بازي Turok دشمنان رو به جان يكديگر بدازيد و خود نظاره گر باشد البته برعكس اين عمل ممكن است براي شما پيش آيد .در كل هوش مصنوعي قابل قبولي را مي توان شاهد بود.
گرافيك بازي بسيار خوب و زيبا است .موتور بازي تغيير كرده و به صورت Next Gen در آمده است، براي مثال لارا ممكن است بر اثر فعاليتهاي خود مانند عبور از چاله و يا غلتيدن روي زمين كثيف مي شود و اين كثيفي روي بدن و لباس لارا باقي مي ماند و هنگامي كه لارا زير باران قرار مي گيرد بدن و لباس وي تميز مي شود .محيط اطراف شما در Underworld از يك سيستم نور پردازي چندگانه استفاده مي كند كه Dynamic Light را با Light mapping تركيب مي كند. Eidos از هزاران عكس براي بازي استفاده كرده كه مثلا تاثيرپذيري يك درخت هنگام برخورد صاعقه با آن را كاملا واقعي به نظر برساند .بازي داراي يك سيستم پيچيده است به صورتي كه هرگونه رطوبت و نرمي محيط را بازتاب بكنه
منبع
* هوش مصنوعی بویژه در حیوانات در این نسخه از بازی پیشرفت کرده بطوریکه یوزپلنگ ها ممکن است با گام های دزدکی طوری به ما حمله کنند که ما نفهمیم. همچنین ممکن است در جایی کمین کنند و به محض رسیدن لارا در عین غافلگیری به آن حمله کنند.اما در نسخه های قبل میدیدم که حیوانات خصوصا از جلو به ما حمله میکردند و تشخیص و دیدن آن ها برای ما آسان بود.
* Eidos اشاره کرد که شما میتوانید دوتایی هدف بگیرید ( Dual Target) و همچنین اشیا روی زمین را بردارید و از اسلحه های جدیدی که شامل نارنک میشود استفاده کنید.
* جسم های مرده بر روی زمین باقی میماند و اگر شما رد گم کنید و بعد از مدت ها بر گردید همچنان جسم مرده بر روی زمین است.
* و اما در مورد لارا اینکه هنگامی که اسلحه ای به دستش است میتواند حرکات خودش را بدون اینکه اسلحه اش داخل بگذارد انجام دهد. همچنین هنگامی که لارا از کارهای خود راضی باشد لبخند هایی را میزند.هنگامی که در حال بالا رفتن از دیوار یا راه رفتن است لارا ممکن است خیس و گل آلود شد.اما نکته جالب توجه این است اگر لارا مدتی در زیر باران بایستد شسته میشود و گل و خاک های روی لباسش شسته میشود!
* در این نسخه از بازی Eidos از چهره ای کاملا جدید و حرکات انیمیشنی جدیدی برای لارا استفاده کرده است که اصل این حرکات آکروباتیک لارا مربوط به حرکات ژیمتاستیک بازان المپیک میشود.
* برای انجام دادن برخی از کارهایتان شما نیاز دارید که از اشیا استفاده کنید.
* میتواند از این اشیا برای کشتن دشمنان استفاده کنید.( در حال دویدن اشیا را به طرف دشمنان پرت کنید
* همانطور که در نسخه های قبل میدیدم نقطه هایی بود که لارا میتوانست به آسانی قلاب خودش را به آن نقطه ها آویزان کند و از جایی به جای دیگر بپرد. اما در این نسخه پیدا کردن این نقطه ها کمی دشوارتر است.همچنین شما میتوانید قلاب خود را نیز به اشیا آویزان کنید.
* برای گذر از هر یک از مرحله ها و راه حل ها تنها یک راه وجود ندارد بلکه ممکن است دو یا چندین رای برای حل هر یک از راه حل ها وجود داشته باشد.
* در Underworld سبک جدیدی بنام "Free_Climbing" یا "صعود آزاد" وجود دارد که لارا در آن میتواند به روش و استیل مرد عنکبوتی از برآمدگی و برجستگی ها و لبه های مسطح بالا برود.البته به شرط اینکه آن فضا ها برای اینکار طراحی شده باشد مانند خزه ها،صخره ها و ...
* نورپردازی در Underworld از سیستم نورپردازی پیوندی شامل Dynamic Lighting و Light-Mapping ( نورپردازی دینامیک و __ ) استفاده میشود.
* یکی از ویژگی جالب نسخه جدید این است که چهره و پوست لارا با رفتن به مکان های مختلف تغییر میکند.مثلا اگر شما به نزدیگی برگ درختان بروید پوست لارا ممکن است به سبز کم رنگ تغییر کند.
* Eidos سعی کرده است که از صحنه ها و عکس های واقعی در بازی استفاده کند بطوریکه باران های چند لایه بر روی زمین جاری میشود و درختان بوسیله باد های قوی به شدت تکان میخورند.
در پایان اینکه Tomb Raider Underworld در اواخر 2008 ریلیز میشود و برای پلتفورم های PC , PS3 , X360 , DS و Wii میباشد
عکس یک
عکس 2
عکس 3
.....................................................................
Tomb raider: legend (افسانه )در سال 2006 بار دیگر با بازی لارا به سود دهی خود رسید و به ثمر نشست و بازتاب او در Anniversary tomb raiderسالگرد)در سال 2007هم نتیجه داد. اما هیچ کدام از آنها به عنوان برگ افتخار لارا باقی نماندند . شما طرفداران و مشتاقان سری tomb raider حتماً منتظرشنیدن داستان ، خبرها، و اطلاعاتی از عنوان جدید این بازی هستید. بنابراین زیاد وارد حاشیه ها و گذشته ها نمی شویم و شما را مستقیماً وارد دنیای جدید tomb raider:underworld می کنیم . البته در مورد توضیحاتی که در ذیل آمده است هیچ گونه قضاوتی نمی کنیم، چرا که تا عرضه انتشار بازی زمان زیادی باقی مانده است و ممکن است تغییرات اساسی را در بازی شاهد باشیم .
نمایشی که دیدیم تقریباً نیمه مرحله چهارم بازی در mayan ruin واقع در مکزیکو بود.قسمت عمده اکشن بازی در تلاش لارا برای پیدا کردن راه ورود به دنیای زیرین mayan می باشد که باید از یکسری دروازه هایی که در ruins قرار دارد را باز کند. قبل از اینکه مراحل بازی را شروع کنید ، باید مواظب دو خطر عمده باشید : دزدها و پلنگها.
فراست و زیرکی به کار رفته در underworld موجب رفتار جدید دشمنان شده ، و اینکه آنها چگونه باشند و شما چگونه عمل کنید به طور کلی متفاوت شده است . پلنگها ممکن است به طور دزدانه ناپدید شوند، به طور مستقیم به شما حمله کنند و یا به آرامی منتظر باشند که شما حمله را شروع کنید . و بر خلاف قسمت های قبلی ، یکسری از دشمنان شما مانند گربه های در حال جست وخیز می توانند شما را دنبال کنند که این کار آنها باعث می شود شما به سختی جای امنی را پیدا کنید ، و بتوانید سر فرصت و از راه دور آنها را در تیررس خود قرار دهید .
زمانی که پلنگها و دزدها در مبارزه مغلوب شدند ، شخصیت اصلی بازی(لارا) با تفنگهای آتشین خود به میان صحنه پریده و با کمک اسلحه (دو کلت معروفش) ، دشمنان مزاحم را خیلی سریع مورد هدف قرار می دهد. Eidos خاطر نشان کرد که شما می توانید اشیاء را به صورت دوتایی مورد هدف قرار دهید ، وسایل را از سر راه خود بلند کرده و از اسلحه های جدیدی استفاده کنید که سر آنها به شکل نارنجک می باشد. اجساد دشمنان در بازی نیز باقی می ماند، حتی اگر شما به عقب برگردید و سپس به این مرحله برگردید، می بینید که اجساد به همان حالتی خواهند بود که شما آنها را ترک کردید.
زمانی که دشمنان به طور کامل از بین رفتند ما به قسمت بزرگی از یک معبد هدایت می شویم. جایی که eidos قسمت هایی از انیمیشن لارا را برای ما به نمایش درآورد. زمانی که او(لارا) از اسلحه استفاده می کند شدیداً خشمگین بوده و با دهان باز فریاد می زند و هنگامی که کارش را با موفقیت به پایان می رساند لبخندی از رضایت بر لب دارد. سپس بر روی زمین می غلتد ، و سر تا پا گل آلود می شود ولی بعد ازآن برای چند لحظه در باران ایستاده و گل ها از بدنش شسته می شوند.eidos مدل کاملاً جدیدی را در مورد شخصیت او به کار برده که صورت و بدن انیمیشنی او ،ویژگیهای جدیدی دارد. حرکات لارا برپایه ژیمناستیک المپیک بوده که eidos این حرکات را به تسخیر خود درآورده است.
شما می توانید به اشیاء و آیتم های موجود در underworld امیدوار باشید چرا که هر کدام کارهای ویژه ایی را انجام می دهند . شخصیت اصلی ما این موضوع را با برداشتن یک تیرچه(تخته چوب) که دزدها در پشت خود قرار داده اند ، به خوبی نشان می دهد. اگر چه شما می توانید در نبرد خود از سایر آیتم ها نیز استفاده کنید ، ولی زمانی که این تیرچه بلند را بالا نگه داشته اید ،می توانید بدوید و آن را پرتاپ کنید ، این تیرچه برای شما استفاده های مهم دیگری هم دارد که برای پیشروی شما به مرحله بعدی می توان از آن استفاده کنید . نزدیک یک ستون ایستاده و حفره ایی را با استفاده از سر آن (تیرچه) ایجاد کنید و پس از انجام این کار شما می توانید از این تیرچه برای تاب خوردن و رسیدن به لبه بعدی استفاده کنید.eidos از این قسمت بازی برای برجسته اهمیت دادن آیتم ها و اشیاء استفاده می کند. لارا نسبت به تخته چوبی که در حال عبور از آن است ، عکس العمل نشان داده و بیشتر شبیه یک سرسره ازآن استفاده می کند ، چرا که تخته چوب خیس و بارانی شده است.
شما می توانید از اشیاء به خوبی استفاده کنید، هنوز می توانید با چنگک ، قلاب گاه را بگیرید. اما در این بازی تشخیص دادن نقاطی که بتوانید به آنها قلاب بزنید ، کمی دشوارتر می باشد و شما باید با جست وجوی بیشتر این نقاط را پیدا کنید .سابقاً هر جا که اشیائی بین لارا و محلهای قرار گیری قلاب وجود داشت، باعث جدا شدن طناب می شد. اما در اینجا ظاهراً شما می توانید با کمک اشیاء از این طناب استفاده های زیادی کنید. در یک صحنه از بازی ، آب در جایی خالی از قسمت زیرین کف زمین جریان پیدا کرده و باعث پدیدار شدن یک گذرکاه پنهان شده می شود. با استفاده از طناب به بلندترین نقطه ایی که می توانید قلاب بزنید ، متصل شده و به طور عمودی از ستون سنگی بالا بروید.پس از چند لحظه بالا رفتن کف زمین با صدای بلندی ترک براشته و خرد شده و مرحله جدید نمایان می شود.بسیاری از معماها در underworld با استفاده روش های گوناگون حل شده و این می تواند با پریدن به سمت ستون و استفاده از وزن لارا برای هل دادن او به سمت بالا استفاده کند.
Underworld از یک روش جدید " بالا رفتن آزاد" حمایت می کند که به لارا توانایی بالارفتن به سبک مرد عنکبوتی در سطوح مقعر، محدب و لبه های مسطح می دهد. اما چیزهای دیگری نیز وجود دارند که او را در انجام نقشه هایش یاری می کنند. فکرش را کنید(خزه ها،صخرهای برآمده ، لبه ها و گچ بری ها و .....) در محیط underworld از یک سیستم ترکیب نور استفاده شده که نورهای پویا و زنده را با نورهای زمینه بازی ترکیب کرده است. خود لارا نیز تا اندازه ایی در معرض یک هارمونیک کروی (نور پردازی غیر مستقیم) قرار گرفته است و این بدان معناست که انعکاس نور مربوط به اشیاء و ایتمهایی که در نزدیکی او قرار دارند رنگ و ظاهر لارا را تغییر داده و بر پوست او تاثیر گذار هستند . اگر شما نزدیک شاخ و برگ درختان ایستاده باشید ، پوست لارا به صورت جزیی سبز رنگ خواهد شد. اگر به سمت یک حیاط سنگی حرکت کنید به طور دقیق و ظریف او احساس خنکی می کند. حتی در این مرحله و درداخل ساختمان، ما ناحیه بیرونی را با کیفیت بسیار بالایی می بینیم . رنگ زمینه مشکی تیره و جزئیات نوع ابرهایی که در طول افق درحال حرکت هستند و سایه انداختن آنها بر روی زمین .حتی وقتی صاعقه آسمان را شکافته ، محیط بازی روشن می شود، باران به زمین می ریزد و باد به درختان کوبیده می شود. Eidos برای ساختن و شکل دهی واقعی درآثاری که در این بازی وجود دارد از هزاران عکس و منظره واقعی استفاده کرده است . ما یک معبد واقعی (همان mayan)را در بازی به شکلی می بینیم که احساس می کنیم از اجسام و سنگ های واقعی تشکیل شده است.eidos در مورد طرح و نقشه کلی underworld چیزی نگفته است اما این نکته را فاش کرده که قسمت ویژه بازی هنگام باز کردن دروازه ها به سمت underworld mayan می باشد. بر اساس پیشینه داستان در mayan، تقویمی مورد استفاده قرار می گیرد که بر اساس 300 روز در سال می باشد، که علاوه بر این 300 روز ، در هر سال 10 روز گمشده وجود دارد. اگر لارا بتواند این معما را حل کند زمانی است که دروازه های جهنم باز خواهند شد. بنابراین شما برای یافتن روزهای گمشده باید زمان را در تقویم mayan تغییر دهید.(بر اساس روی هم قرار دادن یک سری ورقه های سنگی که در روی زمین وجود دارند). با حل کردن معماها کار به پایان می رسد که شامل رهایی از قید وبند بسیاری از اسباب و لوازم مربوط به تقویم و جابجا کردن ورقه های سنگی می باشد. که با این کار به سمت دروازه ها نشانه رفته و آنها به شکل دراماتیک(نمایش داستانی) باز می شوند.
لارا برای رسیدن به دروازه ها یک محدودیت زمانی دارد . و از شما یک تشکر ویژه می شود برای اینکه دوچرخه (وسیله) قابل اعتماد لارا را که در نزدیکی او قرار دارد به دستش بسپارید.این دوچرخه که از دنیای افسانه ها پدیدار می شود استفاده های زیادی برای لارا دارد که در زمان خود آشکار می شود . نمایش پیدا شدن دوچرخه کوتاه بوده و سپس لارا وارد دروازه ها شده و به نظر می رسد که نمایش به پایان خواهد رسید.
Tomb raider:underworld به زودی آینده روشنی خواهد داشت که هدف نهایی آن تولید یک بازی افسانه ایی – فکری موفق می باشد و در این زمان است که به شخصیت لارا حقه ها و فوت وفن های زیادی اضافه شده است. اگر چه underworld هنوز هم ادامه داشته و رسماً کامل نشده است. ولی طرفداران و دوستداران لارا باید انتظار دیدن آن را برای اواخر سال 2008 در pc،ps3،،box360،wii،ps2،ds داشته باشند
منبع نا معلوم
این عکسا چون حجمشون زیاده اینجوری لینک میدم بهتون
عکس 1
عکس 2
عکس 3
عکس چهار
سری دیگر از بازی ها Lara craft Tomb Raider است.البته این بار برای Next Gen!
Underworld برای ماه ها ما را با تصاویر اذیت کننده حیرت انگیز کرده است, اما در این زمان ما کمی به بازی در حالت Action نزدیکتر شده ایم.این نگاه اجمالی ما به بازی باعث تقویت نظرها و امتیاز بازی میشود.لارا اکنون به آبهای برانگیخته رسیده است.
مرحله ای که ما آن را دیدیم لارا در یک لباس غواصی و سوار بر یک قایق بادبانی بود.با شیرجه زدن در آب , او در عمق آبهای دریای مدیترانه رفت و به سمت پایین آن با وسایل غواصی(کپسول اکسیژن ودیگر وسایل)شنا کرد.چنان چه تعدادی کوسه نمایان بشوند لارا نیز spear gun (اسلحه ای که نیزه پرت میکند ) مورد اطمینان خود را برای محافظت خود دارد.در حوالی این زمان , و یا در سرتاسر بازی او میتوان از مواد تسکین دهنده (مسکن) نیز استفاده کند.
در پایین تر , لارا در نهایت به مقصدی که می خواست رسید , یک معبد کاملا در آب فرو رفته که بر روی کف دریا بود.در نتیجه ترس ها برای او آمدند.او باید در معبد کاوش میکرد تا او معما ورود به معبد را حل کند. بازی تمرکز زیادی بر پازل های منحصر به فرد دارد. هنگامی که او شنا میکند دستگاه کاشف زیر دریایی میتواند با امواج خود غارهای پنهان و دیگر رمز و راز ها را پیدا کند.بعلاوه اینها , فهرست نمایش وسایل لارا نیز بزرگ تر و توسعه یافته است.اما , بازیکن هایی که علاقه مندی بیشتری به Action از معماها دارند یک سیستم Hint در بازی گنجانده شده که معماهایی را که کشف میکنید چاره سازی میکند.اما شکی وجود ندارد که گیمری حتی به منوی Hint وارد شود ولی کسانی هستند که از حل معما نا امید میشوند شاید این راه را بپذیرند.
در نهایت, در داخل بنای باستانی و کهن لارا با Kraken رو در رو میشود . Kraken یک اژدهای دریایی افسانه ای اسکاندیناوی است. شاخک های ترسناک Kraken راه های لارا را سد کرده است.در عوض(در عوض ترسناکی) پیام های رادیویی بسیار طعنه آمیز و شوخ طبع است و میتوانید با مرکز فرماندهی مکالمه داشته باشید.لارا اکنون با خود یک دوربین حمل میکند که میتواند از اکتشافات خود فیلم بگیرد.لارا میتواند از کارهای خود عکس نیز بگیرد همیچنین دوربین شما یک تایمر ده ثانیه ای دارد که میتوانید آن را تنظیم کرده و از هر کاری که دوست دارید بکنید تا آز شما عکس بگیرد.این عکس ها قابل آپلود در اینترنت خواهد بود بنابرای گیمر ها میتوانند ماجراجویی های خود را به هم نشان داده و یکدیگر را در پیدا کردن Secret ها راهنمایی کنند.
پس از خاتمه عکس گیری لارا, او تکلیفی دریافت میکند که باید از سد Kraken عبور کند.او باید برای این کار جست و خیز کند تا بتواند راه خود را پس از آن شاخک های پیچ و تاب خور پیدا کند.در این حال , خطرهایی که لار با آ ن روبرو میشود این ضمانت را میکند تا فشار خون شما را بالا ببرد!شما باید همانند بازی های قبلی دکمه هایی که در فیلم نامه(مثلا در یک لحظه روی صفه X می آید و شما باید X بزنید) بزنید اما این بار بسیار سریع تر از نسخه های قبلی!به لارا وقت بدهید تا بتواند به ستون در حال افتادن برسد و به شاخک ها آویزان شود آن ها را با تیغ ببرد.
این اثری که ما روانه کردیم از دمو بازی بود که واقعا مطلوب بود. تغییر و نوآوری در گیم پلی و مهارت های تکنیکی بسیار زود در حال پیشرفت است.
به امید موفقیت بازی.
منبع:برگرفته شده از اسکن های مجله GameInformer]
منبع w w w . b a z i c e n t er . c o m
منم امیدوارم واسه پی اس 2 بیاد تا منم بتونم یه استفاده ای ببرم
لوگو بازی Tomb Raider: Underworld پرده برداری شد.
شرکت Eidos اعلام کرد که بازی Tomb Raider: Underworld بر روی 6 پلاتفرم PC, PS3, Xbox 360, NDS, Wii ,PS2 عرضه میشود.
ابتدا تاریخ عرضه بازی برای PC, PS3, Xbox 360 ژوئن 2008 اعلام شد.
ولی بعد عرضه بازی Tomb Raider: Underworld بر روی هر 6 پلاتفرم PC, PS3, Xbox 360, NDS, Wii ,PS2 به دسامبر 2008 موکول شد.
http://www.tombraiderchronicles.com...world_preview_screenshots_01/screen014_nm.jpg
یه عکس جالب از لارا
بررسی
Lara Croft با مدل و حركات آكروباتيك جديد دوباره در Underworld برگشته است. بله سري جديد Tomb Raider با نام Underworld توسط شركت Eidos و زير نظر Crystal Dynamics در حال ساخت است و در سه ماهه ي آخر سال 2008 عرضه مي گردد.
نقاط قوت : داستان جديد ، گرافيك خوب ، گيم پلي عالي
نقاط ضعف : ندارد
مقدمه :
Lara Croft با مدل و حركات آكروباتيك جديد دوباره در Underworld برگشته است. بله سري جديد Tomb Raider با نام Underworld توسط شركت Eidos و زير نظر Crystal Dynamics در حال ساخت است و در سه ماهه ي آخر سال 2008 عرضه مي گردد.تيم ساخت Underworld از زمان عرضه ي Legend يعني اوايل 2006كم كم در حال افزايش بوده است. اين پيش نمايش نيز با استفاده از صحنه هاي به نمايش درآمده از بازي نوشته شده است.داستان بازي
Eidos در مورد موضوع و داستان بازي سكوت اختيار كرده است ، اما آشكار كرد كه اين بخش مخصوص از بازي (كه به نمايش در آمده بود ) با باز كردن دروازه هايي به دنياي Mayan زير زمين ، حل مي شود. بنا به اطلاعات بدست آمده ، مايان ها از يك تقويم كه 360 روز در سال داشت استفاده مي كردند علاوه بر اين 360 روز ، 5 روز گمشده هم بين يك سال و سال بعدي وجود داشت و دروازه هاي جهنم در اين روزهاي مرموز باز مي شوند. براي انجام اين كار شما بايد تاريخ رو در يك تقويم Mayan به تاريخ يكي از روزهاي گمشده تغيير بديد(در واقع يك سري صفحه هاي سنگي روي هم افتاده در روي زمين عوض كنيد).اين امر با حل كردن معماهايي كه كه شامل خلاص كردن چندين دنده در تقويم و حركت دادن صفحات است، عملي مي شود و دروازه ها به طور نمايشي و مهيج شروع به باز شدن به Underworld كه Xibalba هم گفته مي شه مي كنند.سپس لارا يك زمان محدود براي رسيدن به دروازه ها دارد.خوشبختانه شما موتورسيكلت لارا رو دم دست داريد همان موتور در Legend كه دوباره در Underworld ظاهر ميشه.شما با موتور وارد دروازه مي شويد و ...دشمنان
اطلاعات زيادي از دشمنان در دست نيست اما طبق مشاهدات دشمنان شما حيوانات و انسانها هستند.از جمله حيوانات ديده شده پلنگها هستند.انسانها ي ديده شده نيز شكارچياني هستند كه به طور غيرقانوني به شكار مي پردازند.
گيم پلي
گيم پلي بازي پيشرفت قابل توجهي نسبت به سري هاي قبل كرده است.شما در بازي داراي همان كلتهايتان هستيد.به گفته ي Eidos شما قادريد دوهدف متفاوت را با كلتهايتان مورد شليك قرار دهيد و همچنين قادريد تا هنگامي كه در لبه ها آويزان هستيد با يك دست ، خود را نگه داريد و با يك دست ديگر به دشمنان شليك كنيد.همچنين در بازي قادر خواهيد بود تا از اسلحه هاي جديدي از جمله نارنجكهاي چسبنده استفاده كنيد و يا اشياء اطراف را برداريد. شما در بازي بايد به برخي از آبجكتها اعتماد كنيد تا بتوانيد كارتان را انجام دهيد.مثلا در صحنه اي كه ديديم لارا يك ميله را كه يكي از شكارچيان جا گذاشته بود رو برمي داره . علي رغم اينكه شما مي توانيد از برخي از آبجكتها هنگام مبارزه استفاده كنيد -- مي توانيد در حالي كه آنها را نگه داشته ايد هم بدويد و هم شليك كنيد - ميله ها استفاده هاي مهم ديگري هم دارند مهمترين آن پيش رفتن به نواحي ديگر است.با بررسي برخي ستونها متوجه مي شويد كه آنها داراي يك حفره هستند كه مي توانيد آن ميله را در حفره فرو كنيد و با استفاده از آن به لبه ي ديگر تاب بخوريد. يا اينكه ميله ها را از ديوار جدا كنيد و آنها را در حفره هاي ديگر فرو كنيد.برخي از ميله ها اين قابليت را دارند تا بتوان روي آنها راه رفت.Eidos از اين بخش استفاده كرده تا مكانيك جديد Balancing رو نشون بده.علاوه بر استفاده از آبجكتها ، شما هنوز قلابتان را به همراه داريد اما اين بار ديدن نقاطي كه براي وصل كردن قلاب لازم است اندكي سخت تر است.شما ممكنه يه كم كارهاي كاراگاهي انجام بديد تا بتونيد پيداشون كنيد.
حالا شما مي توانيد قلابتان را با آبجكتها به كار ببريد.در يك نقطه از نمايش ، آبي كه از زير يك شكاف در زمين جاري ميشد ، يك گذرگاه مخفي را آشكار مي كنه.متصل كردن قلاب به يك نقطه براي آويزان شدن و حركت عمودي به ستون سنگي باعث ميشه كه بخش سست بالايي بريزه و كف زمين رو بشكنه و يك منطقه ي مخفي آشكار بشه.بسياري از معماها در Underworld مي توانند به روشهاي گوناگون حل شوند و يكي از اين راهها هم مي تونه پريدن بر روي ستونها و پايين آوردن اونها توسط وزن لارا باشه.
Underworld داراي يك روش - بالا رفتن آزاد - است كه به لارا اجازه مي دهد تا با روشي همچون اسپايدر من از لبه هاي مقعر ، صاف و محدب بالا بره ، البته تا جايي كه سطح طراحي شده او را پشتيباني بكنه.
محيط اطراف شما بسيار انعطاف پذير است به طوري كه صرفا يك راه معين براي رفتن در يك مرحله وجود ندارد.در واقع بازيكنان قادر خواهند بود تا راه مخصوص خودشان را براي حركت در محيط استفاده كنند.
تكنيك جديد حركتي كه سازندگان در بازي قرار داده اند اين است كه لارا قادر است تا با ضربات سريع پا به ديوارهاي پايه هاي باريك و نزديك به هم هنگام پرش ، به بلندي هاي جديدي دست يابد.(مثل شاهزاده ي ايراني)
سازندگان براي اينكه به لارا يك روش دم دست جنگ بدهند يك سري جديد از توانايهاي نبرد را براي او قرار داده اند.براي مثال لارا براي ضربه زدن به دشمنان از مشت ، ضربات زانو و پا و پرش هاي آكروباتيك استفاده كنه.همان طور كه گفته شد لارا مي تونه از ميله ها و برخي آبجكتهاي ديگر براي نبرد استفاده كنه.مثلا لارا مي تونه از يك ميله براي ضربه زدن به بيني يك جگوار استفاده كنه و اون رو مجبور به فرار كنه.
هوش مصنوعي
هوش مصنوعي دشمنان و حيوانات و واكنش يا حمله ي آنها بر اساس تهديدي است كه از خط ديدشون دريافت مي كنند.براي مثال در برخورد با دشمنان شما مجبور نيستيد كه با آنها بجنگيد.مثلا هنگام مواجه با يك پلنگ يا جگوار مي توانيد فرار كنيد و به سمت يك شكارچي برويد ، در اين شرايط مشاهده مي كنيد كه پلنگ با شكارچي در گير مي شود و شما به راحتي مي توانيد كنار بايستيد و آنها را مشاهده كنيد البته بايد مراقب هم باشيد چون ممكنه آنها نيز همين كار را روي شما انجام دهند.هر دوي دشمنان از كمينها و تاكتيكهاي گروهي استفاده مي كنند تا دشمنانشان را از بين ببرند همچنين هنگام نبرد به دنبال مكاني براي پناه گرفتن و محافظت هستند و در صورت نياز عقب نشيني مي كنند .همانطور كه در نمونه ي بخش گيم پلي مطرح شد ، لارا هنگام مواجه با يكي از حيوانات وحشي مانند جگوار ، مي تونه با استفاده از يك ميله آن را مجبور به عقب نشيني كنه. در كل هوش مصنوعي اين بازي تا اين لحظه قابل قبول و خوب است.
گرافيك و فيزيك بازي
گرافيك بازي نيز زيباست . موتور گرافيكي اين سري تغيير كرده و به صورت Next Gen در آمده .در اينجا به بيان ويژگي ها ي برجسته ي گرافيك و فيزيك بازي نسبت به سري هاي قبل مي پردازم. لارا داراي بيش از 1000 انيميشن فيزيكي هست كه اين انيميشن ها بر اساس حركات يك ژيمناست المپيك توسط Eidos طراحي شده است.براي مثال لارا هنگامي كه يك ميله رو بر مي داره دست ديگرش رو براي كنار زدن بوته ها و ديگر آيتم ها استفاده مي كنه.لارا هنگام استفاده از اسلحه شكلك در مياره و موقع موفقيت و خشنودي لبخندي مي زنه . براي طراحي مدل لارا ، چند ضلعي هاي استفاده شده در Underworld 10 برابر بيشتر از Legend است. لارا ممكنه بر اثر برخي از فعاليتهاش كثيف بشه.مانند عبور از چاله ها ، حركت از لبه ي صفره ها و غلتيدن در زمين.اين گل و لاي ها در بدن لارا و لباسهاش باقي مي مونه.علي رغم اين ، ايستادن در زير باران اين گل و لاي ها را پاك مي كنه.هنگام قطع باران نيز لباسهاي لارا خشك مي شه. محيط اطراف شما در Underworld از يك سيستم روشنايي (Lighting) چندگانه استفاده مي كنه كه Dynamic Lighting را با Light-Mapping تركيب مي كنه.خود لارا نيز توسط روشنايي غير مستقيم هم اندكي روشن تر نشان داده مي شه.يعني اينكه بازتاب نور از اشياء موجود در محيط اطراف او ، رنگ و شكل ظاهري او را تغيير مي دهند.مثلا اگر در كنار شاخ و برگ درختان بايستيد ، رنگ پوست لارا اندكي به سبز متمايل مي شود.نواحي بيروني واقعا داراي كيفيت بالايي بودند.ابرهاي سياه و پر جزئيات در افق حركت مي كردند و زماني كه رعدوبرق از ميان آسمان به طور ناگهاني تشعشع مي كند و در زمين سايه هايي را به وجود مي آورند . باران چند لايه اي به زمين مي بارد ، و درختان توسط بادهاي قوي به حركت در مي آيند.Eidos از هزاران عكس از واقعيت گرفته شده استفاده كرده تا آثار موجود در بازي رو بوجود بياره.فيزيك تخريب نيز ، بهبود داده شده ي سيستم فيزيك پوياي سري Legend است.به اين صورت كه هر ويراني در بازي به همان صورت باقي خواهد ماند و همچنين اين سيستم هر ويراني را به طور دائم به محيط بازتاب ميكنه.به خاطر اندازه و طبيعتي كه مراحل دارند ، بازيكنان مي توانند از ويراني هايي كه به وجود آورده اند به عنوان نشانه ي براي بازگشت به مناطق قبلي استفاده كنند.اين مي تونه براي كاهش دادن احتمال گم شدن در اين دنياي بي خط و نشان بسيار مفيد باشه. بازي داراي يك سيستم متريال پيچيده است به اين صورت كه هر گونه رطوبت و نرمي محيط را بازتاب مي كنه. لارا به فيزيك اطراف خود واكنش مي دهد.مثلا هنگام عبور از يك ميله يا هنگاه استفاده از قلاب ممكن است به خاطر رطوبت و شرايط باراني ، ليز بخوره و زمين بيفته.
صداگذاري
اطلاعات زيادي از اين بخش در دست نيست اما تا آنجايي كه مشاهده شد صدا گذاري در حد بسيار خوبي است.در يكي از صحنه ها مي بينيم كه لارا پس از بيرون كشيدن يك جمجه ي مصنوعي ، عنكبوتها شروع به حمله به او مي كنند.در اين بخش يك موزيك كه كم كم صداش بيشتر مي شد پخش مي شه كه هيجان و درام آن بخش رو دوچندان مي كنه.اطلاعات ديگري در دست نيست.
سخن آخر
Tomb Raider Underworld به ما نويد بخش يك بازي زيبا با گرافيك و داستان عالي را مي دهد.و بايد به خدمت دوست داران اين بازي بگويم كه بايد براي بازي كردن آن تا اواخر 2008 صبر كنند تا آن را بر روي PC - Xbox360 - PS3 - Wii - DS بازي كنند.منبع خانه بازي
.....................................................
باز هم بوي يك بازي ماجرايی خوب به مشام مي آيد و خبر از بازي زيبايي مي دهد. بازي با حركات آكروباتيك جديدي و گيم پلي عالي و همچنين با معماهاي وقت گير و جذاب. بله درست حدس زدید "لارا كرافت" بازگشته تا ما را در آنجام يك بازي خوب و خوش ساخت ياري كند.
داستآن بازي از جايي شروع مي شود كه لارا خودش را در يك وضعيت ناپايدار پيدا مي كند.داستآن وي در امريكاي جنوبي اتفاق مي افتد جايي كه قبيله اي به نام Mayan وجود دارد كه داراي تقويمي با 360 روز هستند و 5 روز باقي مانده را به نام 5 روز گمشده مي نامند و عقيده دارند كه در اين 5 روز دروازه جهنم باز مي شود كه در اين بين لارا با حل معماهايي قادر به باز كردن دروازه اي در زير زمين ميشود.دروازه ها به طور نمايشي و مهيج شروع به باز شدن مي كند و سپس لارا زمان محدودي دارد كه به دروازه برسد . البته اين زمان محدود با وجود موتور سيكلت لارا كه در سري Legend موجود بود به آساني وارد دروازه مي شود و .... .
در Underworld حيوانات و شكارچيان غير قانوني به عنوان دشمنان شما محسوب مي شود .البته اطلاعات زيادي در مورد دشمنان در دست نيست .گيم پلي بازي نسبت به سري هاي قبل پيشرفت زيادي كرده كه مثلا مي توانيد از اشيا اطراف استفاده كنيد. طبق گفته Eidos شما مي توانيد با دو كلت معروف خود همزمان به دو هدف متفاوت شليك كند و يا مثلا هنگامي كه لارا از صخره اي آويزان است مي تواند با دست ديگر خود به دشمنان شليك كند.همچنين چند اسلحه جديد از جمله نارنجكهاي چسبنده در بازي قرار داده شده است.
قسمت جالب بازي اين است كه لارا مي تواند با اشيا اطراف خود معماهاي گوناگوني را حل كند و يا از وسايل براي رسيدن به اهداف خود استفاده كند .به طور مثال شما ميله اي را از روي زمين بر مي داريد و با آن هم مي توانيد حيوانات را بترسانيد هم مي توانيد با استفاده از آن راه خود را به جاي ديگه باز كنيد. در Underworld شما مي توانيد از صخره ها بالا برويد البته اين به همين سادگي بازي هاي قبل نيست مثلا وقتي از صخره اي در آبشاري آويزان هستيد يا در آن مكان به علت بارش باران مرطوب شده آويزان باشيد تا جايي كه سطح او را پشتيباني كند مي توانيد آويزان بمانيد و هر لحظه ممكن است كه لارا ليز بخورد.
براي سري Underworld علاوه بر اسلحه ها،يك سري توانايي ها براي شخصيت لارا قرار دادند براي مثال ضربه زدن به دشمنان از ضربات مشت ، زانو و پرشهاي آكروباتيك جديد استفاده مي كند.هوش مصنوعي دشمنان و واكنش يا حمله آنها بر اساس تهديدي است كه از خط ديدشون دريافت مي كنند .هر دو نمونه دشمنان از كمينها و تاكتيكهاي گروهي براي نابودسازي دشمنانشان استفاده مي كنند همچنين در هنگام نبرد به دنبال جايي براي پنهان شدن مي گردند و از خود محافظت مي كنند. در قسمتي از بازي مي توانيد مانند بازي Turok دشمنان رو به جان يكديگر بدازيد و خود نظاره گر باشد البته برعكس اين عمل ممكن است براي شما پيش آيد .در كل هوش مصنوعي قابل قبولي را مي توان شاهد بود.
گرافيك بازي بسيار خوب و زيبا است .موتور بازي تغيير كرده و به صورت Next Gen در آمده است، براي مثال لارا ممكن است بر اثر فعاليتهاي خود مانند عبور از چاله و يا غلتيدن روي زمين كثيف مي شود و اين كثيفي روي بدن و لباس لارا باقي مي ماند و هنگامي كه لارا زير باران قرار مي گيرد بدن و لباس وي تميز مي شود .محيط اطراف شما در Underworld از يك سيستم نور پردازي چندگانه استفاده مي كند كه Dynamic Light را با Light mapping تركيب مي كند. Eidos از هزاران عكس براي بازي استفاده كرده كه مثلا تاثيرپذيري يك درخت هنگام برخورد صاعقه با آن را كاملا واقعي به نظر برساند .بازي داراي يك سيستم پيچيده است به صورتي كه هرگونه رطوبت و نرمي محيط را بازتاب بكنه
منبع
جزئیاتی از بازی فوق العاده زیبای Tomb Raider Underworld
* هوش مصنوعی بویژه در حیوانات در این نسخه از بازی پیشرفت کرده بطوریکه یوزپلنگ ها ممکن است با گام های دزدکی طوری به ما حمله کنند که ما نفهمیم. همچنین ممکن است در جایی کمین کنند و به محض رسیدن لارا در عین غافلگیری به آن حمله کنند.اما در نسخه های قبل میدیدم که حیوانات خصوصا از جلو به ما حمله میکردند و تشخیص و دیدن آن ها برای ما آسان بود.
* Eidos اشاره کرد که شما میتوانید دوتایی هدف بگیرید ( Dual Target) و همچنین اشیا روی زمین را بردارید و از اسلحه های جدیدی که شامل نارنک میشود استفاده کنید.
* جسم های مرده بر روی زمین باقی میماند و اگر شما رد گم کنید و بعد از مدت ها بر گردید همچنان جسم مرده بر روی زمین است.
* و اما در مورد لارا اینکه هنگامی که اسلحه ای به دستش است میتواند حرکات خودش را بدون اینکه اسلحه اش داخل بگذارد انجام دهد. همچنین هنگامی که لارا از کارهای خود راضی باشد لبخند هایی را میزند.هنگامی که در حال بالا رفتن از دیوار یا راه رفتن است لارا ممکن است خیس و گل آلود شد.اما نکته جالب توجه این است اگر لارا مدتی در زیر باران بایستد شسته میشود و گل و خاک های روی لباسش شسته میشود!
* در این نسخه از بازی Eidos از چهره ای کاملا جدید و حرکات انیمیشنی جدیدی برای لارا استفاده کرده است که اصل این حرکات آکروباتیک لارا مربوط به حرکات ژیمتاستیک بازان المپیک میشود.
* برای انجام دادن برخی از کارهایتان شما نیاز دارید که از اشیا استفاده کنید.
* میتواند از این اشیا برای کشتن دشمنان استفاده کنید.( در حال دویدن اشیا را به طرف دشمنان پرت کنید
* همانطور که در نسخه های قبل میدیدم نقطه هایی بود که لارا میتوانست به آسانی قلاب خودش را به آن نقطه ها آویزان کند و از جایی به جای دیگر بپرد. اما در این نسخه پیدا کردن این نقطه ها کمی دشوارتر است.همچنین شما میتوانید قلاب خود را نیز به اشیا آویزان کنید.
* برای گذر از هر یک از مرحله ها و راه حل ها تنها یک راه وجود ندارد بلکه ممکن است دو یا چندین رای برای حل هر یک از راه حل ها وجود داشته باشد.
* در Underworld سبک جدیدی بنام "Free_Climbing" یا "صعود آزاد" وجود دارد که لارا در آن میتواند به روش و استیل مرد عنکبوتی از برآمدگی و برجستگی ها و لبه های مسطح بالا برود.البته به شرط اینکه آن فضا ها برای اینکار طراحی شده باشد مانند خزه ها،صخره ها و ...
* نورپردازی در Underworld از سیستم نورپردازی پیوندی شامل Dynamic Lighting و Light-Mapping ( نورپردازی دینامیک و __ ) استفاده میشود.
* یکی از ویژگی جالب نسخه جدید این است که چهره و پوست لارا با رفتن به مکان های مختلف تغییر میکند.مثلا اگر شما به نزدیگی برگ درختان بروید پوست لارا ممکن است به سبز کم رنگ تغییر کند.
* Eidos سعی کرده است که از صحنه ها و عکس های واقعی در بازی استفاده کند بطوریکه باران های چند لایه بر روی زمین جاری میشود و درختان بوسیله باد های قوی به شدت تکان میخورند.
در پایان اینکه Tomb Raider Underworld در اواخر 2008 ریلیز میشود و برای پلتفورم های PC , PS3 , X360 , DS و Wii میباشد
عکس یک
عکس 2
عکس 3
.....................................................................
Tomb raider: legend (افسانه )در سال 2006 بار دیگر با بازی لارا به سود دهی خود رسید و به ثمر نشست و بازتاب او در Anniversary tomb raiderسالگرد)در سال 2007هم نتیجه داد. اما هیچ کدام از آنها به عنوان برگ افتخار لارا باقی نماندند . شما طرفداران و مشتاقان سری tomb raider حتماً منتظرشنیدن داستان ، خبرها، و اطلاعاتی از عنوان جدید این بازی هستید. بنابراین زیاد وارد حاشیه ها و گذشته ها نمی شویم و شما را مستقیماً وارد دنیای جدید tomb raider:underworld می کنیم . البته در مورد توضیحاتی که در ذیل آمده است هیچ گونه قضاوتی نمی کنیم، چرا که تا عرضه انتشار بازی زمان زیادی باقی مانده است و ممکن است تغییرات اساسی را در بازی شاهد باشیم .
نمایشی که دیدیم تقریباً نیمه مرحله چهارم بازی در mayan ruin واقع در مکزیکو بود.قسمت عمده اکشن بازی در تلاش لارا برای پیدا کردن راه ورود به دنیای زیرین mayan می باشد که باید از یکسری دروازه هایی که در ruins قرار دارد را باز کند. قبل از اینکه مراحل بازی را شروع کنید ، باید مواظب دو خطر عمده باشید : دزدها و پلنگها.
فراست و زیرکی به کار رفته در underworld موجب رفتار جدید دشمنان شده ، و اینکه آنها چگونه باشند و شما چگونه عمل کنید به طور کلی متفاوت شده است . پلنگها ممکن است به طور دزدانه ناپدید شوند، به طور مستقیم به شما حمله کنند و یا به آرامی منتظر باشند که شما حمله را شروع کنید . و بر خلاف قسمت های قبلی ، یکسری از دشمنان شما مانند گربه های در حال جست وخیز می توانند شما را دنبال کنند که این کار آنها باعث می شود شما به سختی جای امنی را پیدا کنید ، و بتوانید سر فرصت و از راه دور آنها را در تیررس خود قرار دهید .
زمانی که پلنگها و دزدها در مبارزه مغلوب شدند ، شخصیت اصلی بازی(لارا) با تفنگهای آتشین خود به میان صحنه پریده و با کمک اسلحه (دو کلت معروفش) ، دشمنان مزاحم را خیلی سریع مورد هدف قرار می دهد. Eidos خاطر نشان کرد که شما می توانید اشیاء را به صورت دوتایی مورد هدف قرار دهید ، وسایل را از سر راه خود بلند کرده و از اسلحه های جدیدی استفاده کنید که سر آنها به شکل نارنجک می باشد. اجساد دشمنان در بازی نیز باقی می ماند، حتی اگر شما به عقب برگردید و سپس به این مرحله برگردید، می بینید که اجساد به همان حالتی خواهند بود که شما آنها را ترک کردید.
زمانی که دشمنان به طور کامل از بین رفتند ما به قسمت بزرگی از یک معبد هدایت می شویم. جایی که eidos قسمت هایی از انیمیشن لارا را برای ما به نمایش درآورد. زمانی که او(لارا) از اسلحه استفاده می کند شدیداً خشمگین بوده و با دهان باز فریاد می زند و هنگامی که کارش را با موفقیت به پایان می رساند لبخندی از رضایت بر لب دارد. سپس بر روی زمین می غلتد ، و سر تا پا گل آلود می شود ولی بعد ازآن برای چند لحظه در باران ایستاده و گل ها از بدنش شسته می شوند.eidos مدل کاملاً جدیدی را در مورد شخصیت او به کار برده که صورت و بدن انیمیشنی او ،ویژگیهای جدیدی دارد. حرکات لارا برپایه ژیمناستیک المپیک بوده که eidos این حرکات را به تسخیر خود درآورده است.
شما می توانید به اشیاء و آیتم های موجود در underworld امیدوار باشید چرا که هر کدام کارهای ویژه ایی را انجام می دهند . شخصیت اصلی ما این موضوع را با برداشتن یک تیرچه(تخته چوب) که دزدها در پشت خود قرار داده اند ، به خوبی نشان می دهد. اگر چه شما می توانید در نبرد خود از سایر آیتم ها نیز استفاده کنید ، ولی زمانی که این تیرچه بلند را بالا نگه داشته اید ،می توانید بدوید و آن را پرتاپ کنید ، این تیرچه برای شما استفاده های مهم دیگری هم دارد که برای پیشروی شما به مرحله بعدی می توان از آن استفاده کنید . نزدیک یک ستون ایستاده و حفره ایی را با استفاده از سر آن (تیرچه) ایجاد کنید و پس از انجام این کار شما می توانید از این تیرچه برای تاب خوردن و رسیدن به لبه بعدی استفاده کنید.eidos از این قسمت بازی برای برجسته اهمیت دادن آیتم ها و اشیاء استفاده می کند. لارا نسبت به تخته چوبی که در حال عبور از آن است ، عکس العمل نشان داده و بیشتر شبیه یک سرسره ازآن استفاده می کند ، چرا که تخته چوب خیس و بارانی شده است.
شما می توانید از اشیاء به خوبی استفاده کنید، هنوز می توانید با چنگک ، قلاب گاه را بگیرید. اما در این بازی تشخیص دادن نقاطی که بتوانید به آنها قلاب بزنید ، کمی دشوارتر می باشد و شما باید با جست وجوی بیشتر این نقاط را پیدا کنید .سابقاً هر جا که اشیائی بین لارا و محلهای قرار گیری قلاب وجود داشت، باعث جدا شدن طناب می شد. اما در اینجا ظاهراً شما می توانید با کمک اشیاء از این طناب استفاده های زیادی کنید. در یک صحنه از بازی ، آب در جایی خالی از قسمت زیرین کف زمین جریان پیدا کرده و باعث پدیدار شدن یک گذرکاه پنهان شده می شود. با استفاده از طناب به بلندترین نقطه ایی که می توانید قلاب بزنید ، متصل شده و به طور عمودی از ستون سنگی بالا بروید.پس از چند لحظه بالا رفتن کف زمین با صدای بلندی ترک براشته و خرد شده و مرحله جدید نمایان می شود.بسیاری از معماها در underworld با استفاده روش های گوناگون حل شده و این می تواند با پریدن به سمت ستون و استفاده از وزن لارا برای هل دادن او به سمت بالا استفاده کند.
Underworld از یک روش جدید " بالا رفتن آزاد" حمایت می کند که به لارا توانایی بالارفتن به سبک مرد عنکبوتی در سطوح مقعر، محدب و لبه های مسطح می دهد. اما چیزهای دیگری نیز وجود دارند که او را در انجام نقشه هایش یاری می کنند. فکرش را کنید(خزه ها،صخرهای برآمده ، لبه ها و گچ بری ها و .....) در محیط underworld از یک سیستم ترکیب نور استفاده شده که نورهای پویا و زنده را با نورهای زمینه بازی ترکیب کرده است. خود لارا نیز تا اندازه ایی در معرض یک هارمونیک کروی (نور پردازی غیر مستقیم) قرار گرفته است و این بدان معناست که انعکاس نور مربوط به اشیاء و ایتمهایی که در نزدیکی او قرار دارند رنگ و ظاهر لارا را تغییر داده و بر پوست او تاثیر گذار هستند . اگر شما نزدیک شاخ و برگ درختان ایستاده باشید ، پوست لارا به صورت جزیی سبز رنگ خواهد شد. اگر به سمت یک حیاط سنگی حرکت کنید به طور دقیق و ظریف او احساس خنکی می کند. حتی در این مرحله و درداخل ساختمان، ما ناحیه بیرونی را با کیفیت بسیار بالایی می بینیم . رنگ زمینه مشکی تیره و جزئیات نوع ابرهایی که در طول افق درحال حرکت هستند و سایه انداختن آنها بر روی زمین .حتی وقتی صاعقه آسمان را شکافته ، محیط بازی روشن می شود، باران به زمین می ریزد و باد به درختان کوبیده می شود. Eidos برای ساختن و شکل دهی واقعی درآثاری که در این بازی وجود دارد از هزاران عکس و منظره واقعی استفاده کرده است . ما یک معبد واقعی (همان mayan)را در بازی به شکلی می بینیم که احساس می کنیم از اجسام و سنگ های واقعی تشکیل شده است.eidos در مورد طرح و نقشه کلی underworld چیزی نگفته است اما این نکته را فاش کرده که قسمت ویژه بازی هنگام باز کردن دروازه ها به سمت underworld mayan می باشد. بر اساس پیشینه داستان در mayan، تقویمی مورد استفاده قرار می گیرد که بر اساس 300 روز در سال می باشد، که علاوه بر این 300 روز ، در هر سال 10 روز گمشده وجود دارد. اگر لارا بتواند این معما را حل کند زمانی است که دروازه های جهنم باز خواهند شد. بنابراین شما برای یافتن روزهای گمشده باید زمان را در تقویم mayan تغییر دهید.(بر اساس روی هم قرار دادن یک سری ورقه های سنگی که در روی زمین وجود دارند). با حل کردن معماها کار به پایان می رسد که شامل رهایی از قید وبند بسیاری از اسباب و لوازم مربوط به تقویم و جابجا کردن ورقه های سنگی می باشد. که با این کار به سمت دروازه ها نشانه رفته و آنها به شکل دراماتیک(نمایش داستانی) باز می شوند.
لارا برای رسیدن به دروازه ها یک محدودیت زمانی دارد . و از شما یک تشکر ویژه می شود برای اینکه دوچرخه (وسیله) قابل اعتماد لارا را که در نزدیکی او قرار دارد به دستش بسپارید.این دوچرخه که از دنیای افسانه ها پدیدار می شود استفاده های زیادی برای لارا دارد که در زمان خود آشکار می شود . نمایش پیدا شدن دوچرخه کوتاه بوده و سپس لارا وارد دروازه ها شده و به نظر می رسد که نمایش به پایان خواهد رسید.
Tomb raider:underworld به زودی آینده روشنی خواهد داشت که هدف نهایی آن تولید یک بازی افسانه ایی – فکری موفق می باشد و در این زمان است که به شخصیت لارا حقه ها و فوت وفن های زیادی اضافه شده است. اگر چه underworld هنوز هم ادامه داشته و رسماً کامل نشده است. ولی طرفداران و دوستداران لارا باید انتظار دیدن آن را برای اواخر سال 2008 در pc،ps3،،box360،wii،ps2،ds داشته باشند
منبع نا معلوم
این عکسا چون حجمشون زیاده اینجوری لینک میدم بهتون
عکس 1
عکس 2
عکس 3
عکس چهار
سری دیگر از بازی ها Lara craft Tomb Raider است.البته این بار برای Next Gen!
Underworld برای ماه ها ما را با تصاویر اذیت کننده حیرت انگیز کرده است, اما در این زمان ما کمی به بازی در حالت Action نزدیکتر شده ایم.این نگاه اجمالی ما به بازی باعث تقویت نظرها و امتیاز بازی میشود.لارا اکنون به آبهای برانگیخته رسیده است.
مرحله ای که ما آن را دیدیم لارا در یک لباس غواصی و سوار بر یک قایق بادبانی بود.با شیرجه زدن در آب , او در عمق آبهای دریای مدیترانه رفت و به سمت پایین آن با وسایل غواصی(کپسول اکسیژن ودیگر وسایل)شنا کرد.چنان چه تعدادی کوسه نمایان بشوند لارا نیز spear gun (اسلحه ای که نیزه پرت میکند ) مورد اطمینان خود را برای محافظت خود دارد.در حوالی این زمان , و یا در سرتاسر بازی او میتوان از مواد تسکین دهنده (مسکن) نیز استفاده کند.
در پایین تر , لارا در نهایت به مقصدی که می خواست رسید , یک معبد کاملا در آب فرو رفته که بر روی کف دریا بود.در نتیجه ترس ها برای او آمدند.او باید در معبد کاوش میکرد تا او معما ورود به معبد را حل کند. بازی تمرکز زیادی بر پازل های منحصر به فرد دارد. هنگامی که او شنا میکند دستگاه کاشف زیر دریایی میتواند با امواج خود غارهای پنهان و دیگر رمز و راز ها را پیدا کند.بعلاوه اینها , فهرست نمایش وسایل لارا نیز بزرگ تر و توسعه یافته است.اما , بازیکن هایی که علاقه مندی بیشتری به Action از معماها دارند یک سیستم Hint در بازی گنجانده شده که معماهایی را که کشف میکنید چاره سازی میکند.اما شکی وجود ندارد که گیمری حتی به منوی Hint وارد شود ولی کسانی هستند که از حل معما نا امید میشوند شاید این راه را بپذیرند.
در نهایت, در داخل بنای باستانی و کهن لارا با Kraken رو در رو میشود . Kraken یک اژدهای دریایی افسانه ای اسکاندیناوی است. شاخک های ترسناک Kraken راه های لارا را سد کرده است.در عوض(در عوض ترسناکی) پیام های رادیویی بسیار طعنه آمیز و شوخ طبع است و میتوانید با مرکز فرماندهی مکالمه داشته باشید.لارا اکنون با خود یک دوربین حمل میکند که میتواند از اکتشافات خود فیلم بگیرد.لارا میتواند از کارهای خود عکس نیز بگیرد همیچنین دوربین شما یک تایمر ده ثانیه ای دارد که میتوانید آن را تنظیم کرده و از هر کاری که دوست دارید بکنید تا آز شما عکس بگیرد.این عکس ها قابل آپلود در اینترنت خواهد بود بنابرای گیمر ها میتوانند ماجراجویی های خود را به هم نشان داده و یکدیگر را در پیدا کردن Secret ها راهنمایی کنند.
پس از خاتمه عکس گیری لارا, او تکلیفی دریافت میکند که باید از سد Kraken عبور کند.او باید برای این کار جست و خیز کند تا بتواند راه خود را پس از آن شاخک های پیچ و تاب خور پیدا کند.در این حال , خطرهایی که لار با آ ن روبرو میشود این ضمانت را میکند تا فشار خون شما را بالا ببرد!شما باید همانند بازی های قبلی دکمه هایی که در فیلم نامه(مثلا در یک لحظه روی صفه X می آید و شما باید X بزنید) بزنید اما این بار بسیار سریع تر از نسخه های قبلی!به لارا وقت بدهید تا بتواند به ستون در حال افتادن برسد و به شاخک ها آویزان شود آن ها را با تیغ ببرد.
این اثری که ما روانه کردیم از دمو بازی بود که واقعا مطلوب بود. تغییر و نوآوری در گیم پلی و مهارت های تکنیکی بسیار زود در حال پیشرفت است.
به امید موفقیت بازی.
منبع:برگرفته شده از اسکن های مجله GameInformer]
منبع w w w . b a z i c e n t er . c o m
منم امیدوارم واسه پی اس 2 بیاد تا منم بتونم یه استفاده ای ببرم
Last edited by a moderator: