Xradical
Registered User
- تاریخ عضویت
- 18 می 2004
- نوشتهها
- 1,030
- لایکها
- 4
داشتم تو بخش خبرهاي gamespot ميگشتم كه رسيدم به يه گفتگو:
حتما از موتور گرافيكي نسل بعد john carmack كه تو كنفرانس جهاني developer تكنولوژيهاي apple پرده برداري شد خبر داريد
ID-tech5 اسم ابر موتور گرافيكيه كه قراره به عنوان انعطاف پذيرترين موتور گرافيكي تاريخ تا الان شناخته بشه!
چرا انعطاف پذير؟
اگه خبرهاي GameSpot رو دنبال كرديد يه گفتگو مال چند روز پيش در حاشيه E3 2007 با مدير بخش توسعه دهنده تجاري id
Steve Nix بصورت مختصرو مفيد در مورد رويكردشون نسبت به ID-tech5 انجام دادن , تو اين مصاحبه نكات قابل توجهي در مورد اين ابر موتور افشا كرد
ID-tech5 يك موتور cross-platform ساپورت هست به اين معني كه Mac, PC, 360, و البته PS3 رو پشتيباني كامل ميكنه
حالا پشتيباني داريم تا پشتيباني!
ID-tech5 تمام اين پلتفرمها رو به عنوان يك محصول high-quality در يك نرخ فريم 60 بدون افت پشتيباني ميكنه
اما نكته چشمگير به PS3 مربوط ميشه
Steve Nix اينطور توانايي موتور نسل بعد خودشونو تشريح كرده:
با توجه به مسير كد نويسي متفاوت PS3 و هسته هاي پردازش SPE به عنوان specialized hardware كه قابليت اجراي برخي نوع از كدها رو دارن، نسبته به 360وpc كه تشابهات سخت افزاري بسيار نزديكتري دارن، develop كردن يه بازي براي اين سه پلتفرم در حالي كه در هر دو جناح كمترين ضربه عملكردي وارد بشه كار خيلي سخت و زمانگير برا توسعه دهندهاي بازيه
حتي tim sweeny هم در مورد unreal engine3ش كه در حال حاظر يك موتور گرافيكي رده بالا از هر نظري به حساب مياد با مشكلاتي بر نمايش اون و همگرادني كردنش براي cell مواجه بوده در حالي كه در جناح 360وpc اين وضعيت حداقل زمان رو جهت compile كردن كدها ميبره...در هر حال UT3 بر پايه اين موتور گرافيكي يك عنوان multi platform از Epic خواهد بود كه ادعاي نمايش دهنده unreal engine3 در نهايت قدرت تصويري خودش داره
اما ID-tech5 طبق گفته Steve Nix هيچ نيازي به تبديل كدها براي سخت افزار هر پلتفرم خاص نداره!
يك موتور كاملا يكپارچه، بدون تغييرات هيچ در تبديل كدها ،بدون صرف زمان در انجام اين كار،بدون بالا رفتن از پله هاي اضافي!
Carmack دوباره برگشته با چيزي كه هيچ كس ديگه اي در اين صنعت تا كنون بهش دست نيافته بود:يك جهش تكنولوژيكي عظيم در رندرينگ گرافيك كامپيوتري
زمان عرضه بازيهاي با موتور ID-tech5 رو Steve Nix اشاره ميكنه به احتمال عرضه بازيهايي تا اواخر 2007 اما در حالت معمول develop كردن يه بازي بر پايه اين موتور چيزي حدود 2 تا 3 سال طول خواهد كشيد در هر حال اون يه موتور next generation تمام به حساب مياد البته ممكنه كسي بخواد با اين موتور يك عنوان در يك چرخه زماني 12 ماهه رو ارائه بده اما اونا(ID) تمام تلاششون رو جهت متقاعد كردن شركاي مصرف كننده از اين محصولشون ميكنن كه از طرح بازي بر پايه ID-tech5 در يك دوره 12 ماهه يا كمتر به دور باشند كما اينكه اونا ميخوان يك بازي توانمند از هر نظر با موتور پايه شون عرضه بشه
متن كامل مصاحبه گيم اسپات با id's Steve Nix
حتما از موتور گرافيكي نسل بعد john carmack كه تو كنفرانس جهاني developer تكنولوژيهاي apple پرده برداري شد خبر داريد
ID-tech5 اسم ابر موتور گرافيكيه كه قراره به عنوان انعطاف پذيرترين موتور گرافيكي تاريخ تا الان شناخته بشه!
چرا انعطاف پذير؟
اگه خبرهاي GameSpot رو دنبال كرديد يه گفتگو مال چند روز پيش در حاشيه E3 2007 با مدير بخش توسعه دهنده تجاري id
Steve Nix بصورت مختصرو مفيد در مورد رويكردشون نسبت به ID-tech5 انجام دادن , تو اين مصاحبه نكات قابل توجهي در مورد اين ابر موتور افشا كرد
ID-tech5 يك موتور cross-platform ساپورت هست به اين معني كه Mac, PC, 360, و البته PS3 رو پشتيباني كامل ميكنه
حالا پشتيباني داريم تا پشتيباني!
ID-tech5 تمام اين پلتفرمها رو به عنوان يك محصول high-quality در يك نرخ فريم 60 بدون افت پشتيباني ميكنه
اما نكته چشمگير به PS3 مربوط ميشه
Steve Nix اينطور توانايي موتور نسل بعد خودشونو تشريح كرده:
با توجه به مسير كد نويسي متفاوت PS3 و هسته هاي پردازش SPE به عنوان specialized hardware كه قابليت اجراي برخي نوع از كدها رو دارن، نسبته به 360وpc كه تشابهات سخت افزاري بسيار نزديكتري دارن، develop كردن يه بازي براي اين سه پلتفرم در حالي كه در هر دو جناح كمترين ضربه عملكردي وارد بشه كار خيلي سخت و زمانگير برا توسعه دهندهاي بازيه
حتي tim sweeny هم در مورد unreal engine3ش كه در حال حاظر يك موتور گرافيكي رده بالا از هر نظري به حساب مياد با مشكلاتي بر نمايش اون و همگرادني كردنش براي cell مواجه بوده در حالي كه در جناح 360وpc اين وضعيت حداقل زمان رو جهت compile كردن كدها ميبره...در هر حال UT3 بر پايه اين موتور گرافيكي يك عنوان multi platform از Epic خواهد بود كه ادعاي نمايش دهنده unreal engine3 در نهايت قدرت تصويري خودش داره
اما ID-tech5 طبق گفته Steve Nix هيچ نيازي به تبديل كدها براي سخت افزار هر پلتفرم خاص نداره!
يك موتور كاملا يكپارچه، بدون تغييرات هيچ در تبديل كدها ،بدون صرف زمان در انجام اين كار،بدون بالا رفتن از پله هاي اضافي!
Carmack دوباره برگشته با چيزي كه هيچ كس ديگه اي در اين صنعت تا كنون بهش دست نيافته بود:يك جهش تكنولوژيكي عظيم در رندرينگ گرافيك كامپيوتري
زمان عرضه بازيهاي با موتور ID-tech5 رو Steve Nix اشاره ميكنه به احتمال عرضه بازيهايي تا اواخر 2007 اما در حالت معمول develop كردن يه بازي بر پايه اين موتور چيزي حدود 2 تا 3 سال طول خواهد كشيد در هر حال اون يه موتور next generation تمام به حساب مياد البته ممكنه كسي بخواد با اين موتور يك عنوان در يك چرخه زماني 12 ماهه رو ارائه بده اما اونا(ID) تمام تلاششون رو جهت متقاعد كردن شركاي مصرف كننده از اين محصولشون ميكنن كه از طرح بازي بر پايه ID-tech5 در يك دوره 12 ماهه يا كمتر به دور باشند كما اينكه اونا ميخوان يك بازي توانمند از هر نظر با موتور پايه شون عرضه بشه
متن كامل مصاحبه گيم اسپات با id's Steve Nix
john carmack
id Tech 5-Engine