برگزیده های پرشین تولز

۱۰ دلیل ارتقا ویندوز به لینوکس

fozool

Registered User
تاریخ عضویت
29 می 2004
نوشته‌ها
895
لایک‌ها
36
محل سکونت
تهران
مایکروسافت یک لیست بلند با عنوان ۱۰۰ دلیل منتشر کرده که در آن به صد دلیل شما را مجبور خواهد کرد ویندوز XP خود را ارتقا دهید. دلایلی در زمینه‌های قدرت استفاده، پویایی، امنیتی و سرگرمی. ما گمان میکنیم که این دلایل را برای ارتقا ویندوز XP به لینوکس اوبونتو ارائه کردند نه ویندوز Vista.

در این معکوس شمار ده دلیلی که مایکروسافت شما را مجبور به استفاده از لینوکس اوبونتو کرده با هم مرور میکنیم.

#۱۰ گردشی با امنیت بیشتر
امنیت آنلاین یک مساله‌ی بزرگ است، پایدار بودن، حفظ حریم و در امان بودن از خطر ویرو‌س‌ها. خوشبختانه اوبونتو فایرفاکس را به عنوان مرورگر وب انتخاب کرده است. این برنامه به صورت مجزا فعالیت میکند و جزیی از هسته‌ی سیستم‌عامل نیست. این باعث میشود که اگر هکرها و یا ویروس‌ها به شما حمله کنند دسترسی به قسمت‌های دیگر سیستم ندارند و عملا توانایی آنها سلب می‌شود. فایرفاکس هیچ‌گاه اسکریپتی را به صورت خودکار و بدون اجازه‌ی شما نصب نمیکند.
فایرفاکس به صورت توکار ActiveX و VBScript پشتیبانی نمیکند و این به معنی رهایی از دست گروه بزرگی از ویروس‌ها و عوامل مخرب است! شاید در این بین تعداد انگشت شماری امکان خوب را از دست بدهید.
چه چیز دیگری می‌خواهید؟ فایرفاکس همچنین به شما کنترل کامل بر کوکی‌ها میدهد و قادرید حریم شخصی و امنتی خود را حفظ کنید.

#۹ رایانه‌ی همراه خود را آزاد کنید
شبکه‌های بی‌سیم همه‌جا حضور دارند. پلتفرم Intel Centrino دارای WiFi توکار است مانند دیگر دستگاه‌های استاندارد. WiFi در کامپیوتر شما، در نینتندو Wii شما و گوشی تلفن‌همراه شما وجود دارد.
آخرین توزیع لینوکس اوبونتو به نام “گاتسی گیبن” یا میمون شجاع از امکانات بیشتری برای WiFi نسبت به قبل برخوردار است. مجله‌ی Wired گزارش داده که WiFi های موجود در لپ‌تاپ‌های توشیبا به صورت اتوماتیک شناسایی شده و به شبکه‌ی محلی متصل می‌شوند. بلاگرها نیز گزارش دادند که تنها با چهارکلیک توانستند WiFi دل ۱۵۰۱ را راه‌اندازی کنند.
اوبونتو دارای یک ابزار گرافیکی فوق‌العاده برای مدیریت اتصال‌هاست که با نام Network Admin شناخته میشود و در منوی System/Administration/Networking قابل دسترسی است. این ابزار به شما اجازه میدهد که وسایل شبکه‌ای و بی‌سیم کامپیوتر خود را مشاهده و مدیریت کنید. شما میتوانید با استفاده از این راهنما سوییچ WiFi را به اوبونتو واگذار کنید تا بصورت خودکار انجام دهد. اجازه دهید لپ‌تاپ‌تان آزادانه بگردد!

#۸ رایانه‌ی شما میتواند به خودش توجه کند
روزهای زیادی را که با دفراگمنت کردن گذرانده‌اید بخاطر دارید؟ اوبونتو از سیستم دیگری استفاده میکند که مانند ویندوز همیشه احتیاج به دفراگ (یکپارچه‌سازی) کردن ندارد. تنها به گفته‌ی ما اکتفا نکنید، اینجا را بخوانید.
سیستم‌های اوبونتویی اجرا میکنند و اجرا میکنند! برنامه‌هایی با ساختار بد نمی‌توانند مانع فعالیت دیگر برنامه‌های در حال اجرا یا باعث از کار افتادن سیستم شوند. البته این در اوبونتو مساله‌ی غیرعادی نیست و به همین دلیل است که درصد آپ‌تایم سیستم‌های اوبونتو بالاست و گاهی تا ماه‌ها احتیاجی به راه‌اندازی مجدد ندارند. ولی سیستم‌های ویندوزی برای برطرف کردن مشکل‌های نیاز به راه‌اندازی مجدد دارند. اوبونتو به شما اطمینان میدهد که سیستم فقط کار خواهد کرد ;)

#۷ چون شما میتوانید زمان را نگه‌دارید
شما میتوانید عکس‌ها و فیلم‌های خود را به آسانی مدیریت کنید، تکنولوژی‌های بکار رفته در اوبونتو باعث بوجود آمدن یک سیستم یکپارچه و بدون درز شده که بازده را تا حد زیادی بالا میبرد.
عکس‌هایتان را در دوربین دیجیتال خود با استفاده از F-Spot ببینید بدون اینکه نیاز به وارد کردن آنها در سیستم داشته باشید. با Tracker برای آنها تگ بسازید، آنها را مدیریت کنید و به جستجو در آنها بپردازید بدون اینکه محدودیتی وجود داشته باشد.
با Tracker به جستجوی عکس‌ها با استفاده از خواص آنها مثل عرض و طول عکس و مدل دوربین بپردازید. همه‌ی فایل‌های رسانه‌ای شما در نوک انگشتان شماست و هر زمان که خواستید میتوانید آنها را پیدا کنید.

#۶ شما همیشه در حال دویدن هستید
ما میدانیم که شما درگیر هستید. شما نمیخواهید همیشه در کنار کامپیوتر باشید مخصوصا زمانی که قصد گردش دارید. اوبونتو به شما کمک میکند تا اطلاعات شخصی خود را با گوشی‌ تلفن همراه یا کامپیوتر دستی خود هماهنگ کنید و به گردش بروید تا پس از بازگشت به آنها رسیدگی کنید. اینجا لیستی از دستگاه‌هایی با سیستم‌عامل پلم و ویندوز موبایل هستند که قبلا برای اینکار امتحان شده‌اند.
اوبونتو توان اجرا شدن بر روی Tablet PC ها با قلم نوری را نیز دارد. یکی از دارندگان Toshiba TC۴۲۰۰ از لذت و سادگی کار کردن با Gimp میگوید، دیگری از سادگی نصب شدن اوبونتو بر روی Toshiba M۴ و همچنین راه‌اندازی اوبونتو روی Acer Tablet PC.

#۵ او می‌داند شما چه می‌خواهید
Tracker فایل‌ها و پوشه‌های شما را به خوبی ایندکس میکند و شما به آسانی قادر به جستجو در آنها هستید. با جستجوی عنوان فایل، محتوای فایل‌های متنی، مشخصات فایل و … . شما میدانید هر عکس یک وضوح دارد و هر موسیقی یک خواننده، تمام این موارد با Tracker قابل جستجو هستند. مشخصات نوشته شده در فایل‌ها کاملا ایندکس خواهند شد.
Tracker تنها نیست و شما میتوانید از ابزارهای دیگر نیز استفاده کنید و در ترکیب با Tracker یک بانک اطلاعاتی مشترک ایجاد کنید و قدرت جستجوگر را دوچندان نمایید.

#۴ دنیای خود را به سبک جدیدی ببینید
اوبونتو آخرین نسخه از میزکار GNOME را به شما رسانده، این میزکار از سیستم پنجره‌ای ساده و کارآمد استفاده میکند ولی شما میتوانید قابلیت eye-candy و افکت‌های دیداری را فعال کنید تا نمایی بهتر داشته باشید. این سایت منبع بسیار خوبی برای دانلود کردن تم‌ها، کاغذدیواری‌ها، محافظ صفحه‌ها و … است.
میزکار سه‌بعدی و گرافیک‌های اوبونتو با سطح پایین‌ترین کارت گرافیک‌ها بدون نقص اجرا میشوند. در مقابل خواص آیرو ویندوز ویستا حتی با بهترین کارت‌های گرافیک مشکل دارند و و نمره‌ی ۱ یا کمتر به آنها میدهد. درضمن خواص آیرو در ویندوز ویستا نسخه‌ی Home Basic قرار ندارند و حتما باید نسخه‌ای بالاتر را خریداری کنید!
اوبونتو میتواند در ساده‌ترین شکل ممکن نهایت قدرت را داشته باشد و همچنین میتواند با استفاده از افکت‌های دیداری به حدی زیبا شود که شما را به لرزه بیندازد!

#۳ همیشه امن‌ترین نسخه
اوبونتو همیشه امن‌ترین نسخه از یک سیستم‌عامل بوده، امن‌تر از ویندوز XP و نسخه‌های قبلی آن. آه! اوبونتو امنیت را بدون پرسش‌های بیخود و بدون سیاه‌کردن صفحه و پرسیدن سوالات وقت‌گیر برای شما تامین میکند :)
ویندوز ویستا با ارائه‌ی سیستم امنیتی خود را به اوج رساند! فقط یک مشکل بزرگ وجود دارد، زمانی که شما به عنوان مدیر وارد حساب کاربری‌تان می‌شوید دسترسی شما به سیستم بیشتر است یا دسترسی کامپیوتر؟ دسترسی شما حتی از خود سیستم‌عامل هم بیشتر است و شما مجاز به انجام هرکاری هستید.
ولی لینوکس هیچ وقت از این روش استفاده نمی‌کند. لینوکس همیشه کاربر را تشویق میکند تا حساب کاربری با دسترسی محدودتر داشته باشد. با این روش احتمال آسیب رسیدن و خطای ناخواسته به حداقل می‌رسد. اجازه‌ی حذف فایلهای سیستم‌عامل را نمیدهد و هرگز کامپیوتر را با ویروس‌ها رها نخواهد کرد!

#۲ کنترل از راه دور همه‌ی موسیقی‌های شما، کلیک کنید
مرکز رسانه‌ی اوبونتو یک برنامه‌ی عالی برای کنترل فایل‌‌های رسانه‌ای‌ست. نصب بسیار ساده‌ای دارد و از طریق APT و Synaptic قابل نصب است.
این برنامه شبیه مرکز رسانه‌ی مایکروسافت عمل میکند و کامپیوتر شما را به یک مدیر سرگرمی‌های خانگی تبدیل می‌کند. یک بسته‌ی بزرگ برای پشتیبانی از فرمت‌های فایل‌های تصویری بدون نیاز به جستجو برای پیدا کردن کدک‌ها. قابلیت دیگر مرکز رسانه‌ها MythTV است.
این Media Center بطور اساسی با مرکز‌ رسانه‌ی مایکروسافت فرق میکند. شما در اوبونتو آزاد به انتخاب هستید و میتوانید از امکانات آزادانه استفاده کنید ولی مرکز رسانه‌ی ویندوز که بر روی ویندوز ویستا ارائه شده است در دو نسخه‌ی Home Basic و Business موجود نیست و به هیچ وجه قابل استفاده نمی‌باشد.

#۱ استفاده از کامپیوتر را لذت بخش میکند
این اصطلاح درست است که میگوید: اوبونتو فقط کار میکند. شما نصب میکند و او همیشه برای شما کار میکند. اگر مایلید که اوبونتو را امتحان کنید میتوانید با تهیه‌ی یک نسخه‌ی دیسک زنده از آن به امتحان آن بپردازید. شما بدون نگرانی از اینکه ممکن است استفاده از اوبونتو به نفع شما نباشد کامپیوتر خود را با یک دیسک زنده‌ی اوبونتو بوت میکنید و به استفاده از آن میپردازید. در این نسخه نیز تمامی امکانات و قابلیت‌های اوبونتو فعال هستند و شما بدون ترس از اینکه سیستم‌عامل قبلی خود را از دست بدهید لذت استفاده از اوبونتو را تجربیه خواهید کرد.
اوبونتو را میتوان برروی رایانه‌ی پدربزرگ و مادربزرگ نیز نصب کرد و به آنها گفت که هیچ ترسی از صفحه‌ی آبی مرگ و از کار افتادن سیستم یا برنامه‌ها و همچنین از دست دادن کنترل نداشته باشند.

با تشکر از مایکروسافت که با آوردن این ۱۰ دلیل قانع کننده مرا وادار به ارتقا ویندوز خود به اوبونتو کرد :) وقت نصب گاتسی‌گیبن رسیده است.


منبع و سایت‌های مربوطه : کاربران فارسی اوبونتو، سایت رسمی اوبونتو، هزاردستان (ویکی کاربران ایرانی لینوکس)
 

H_R

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
30 مارس 2005
نوشته‌ها
3,298
لایک‌ها
17
سن
42
محل سکونت
North Pole
دوست عزیز من خودم با لینوکس حال میکنم ولی فقط به عنوان تنوع ! چون اصولا توش به غیر از موسیقی گوش کردن ، فیلم دیدن و مرور صفحات وب هیچ کار دیگه ای نمیتونم بکنم !

در ضمن خود لینوکس کلی ریپ میزنه ! که این مشکلات توی XP رفع شده

من suse و ubuntu رو به تازگی دانلود کردم و واقعا با ubuntu حال کردم اینقدر که رفتم یه هارد اضافی خریدم که برای مهمون جدید جا به اندازه کافی وجود داشته باشه ! ویستا هم دارم !
ولی الان با این همه سیستم عاملی که دارم از XP استفاده میکنم ! چون واقعا فقط XP اه که اصلا بازی در نمیاره و همه کار هام رو راه میندازه و همه سخت افزارم روش کار میکنه !
این واژه ارتقا به لینوکس مثل جک میمونه !
 

knowhow

مدیران قدیمی
تاریخ عضویت
25 دسامبر 2002
نوشته‌ها
3,478
لایک‌ها
22
من هم موافقم. به نظرم به عنوان Desktop حالا حالا ها نمی شه روی linux حساب کرد.
از حق نگذریم برای یک کاربر خانگی ویندوز XP بهترین انتخابه. مخصوصا برای ما که توی ایرانیم و پول بابت نرم افزار نمی پردازیم.
 

CZed

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
6 سپتامبر 2007
نوشته‌ها
145
لایک‌ها
0
محل سکونت
Tehran
هر دوتاشون خوبن، نمی دونم چرا بعضی ها اصرار دارن که ثابت کنن یکی از اونیکی بهتره!
 

ceramic

Registered User
تاریخ عضویت
26 می 2007
نوشته‌ها
235
لایک‌ها
2
هر دوتاشون خوبن، نمی دونم چرا بعضی ها اصرار دارن که ثابت کنن یکی از اونیکی بهتره!



فکر می کنم اصل اختلاف توی مساله ی اوپن سورس بودن یا نبودن این دو سیستم عامله .

به هر حال ؛ شما بدون پرداخت هزینه ی ویندوز اوریجینال ؛ در واقع مرتکب نوعی دزدی شده اید ؛ و از طرف دیگر ؛ ویندوز سیستم عاملیه که در نهایت اختیارش در دست شمای مصرف کننده نیست و مایکروسافت هست که میدونه چه کار با سیستم شما می کنه !

این کاملا درسته که هر کدام از این سیستم ها مزایا و معایب خودشون رو دارن.... اما در نهایت ؛ بهتره از یه برنامه ی مجانی که ممکنه کمی وقت شما رو برای تنظیماتش بیشتر بگیره استفاده کنین و از امنیت اون بهره مند بشین تا این که یه برنامه ی دزدیده شده رو به کار بگیرین و برای انجام کارهاتون انواع کرک و ویروس رو ناچار بشین مورد استفاده قرار بدین .
 

CZed

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
6 سپتامبر 2007
نوشته‌ها
145
لایک‌ها
0
محل سکونت
Tehran

فکر می کنم اصل اختلاف توی مساله ی اوپن سورس بودن یا نبودن این دو سیستم عامله .

به هر حال ؛ شما بدون پرداخت هزینه ی ویندوز اوریجینال ؛ در واقع مرتکب نوعی دزدی شده اید ؛ و از طرف دیگر ؛ ویندوز سیستم عاملیه که در نهایت اختیارش در دست شمای مصرف کننده نیست و مایکروسافت هست که میدونه چه کار با سیستم شما می کنه !

این کاملا درسته که هر کدام از این سیستم ها مزایا و معایب خودشون رو دارن.... اما در نهایت ؛ بهتره از یه برنامه ی مجانی که ممکنه کمی وقت شما رو برای تنظیماتش بیشتر بگیره استفاده کنین و از امنیت اون بهره مند بشین تا این که یه برنامه ی دزدیده شده رو به کار بگیرین و برای انجام کارهاتون انواع کرک و ویروس رو ناچار بشین مورد استفاده قرار بدین .

من که پول لپتاپ دادم و پول ویندوزم هم دادم و اوریجیناله و دزدی نیست.
با اینکه میگید اختیارش دست مصرف کننده نیست مخالفم، من کاملا آگاهم که داره سیستمم چجوری کار میکنه. با این حال، به حد خیلی زیادی هم اطمینان دارم که کاری که مخالفم رو انجام نمیده.

بحث در مورد امنیت ویندوز و لینوکس خیلی طولانیه. در مورد برنامه های اوپن سورس، واقعا کاربردی هستن و کار آدمو راه میندازن، ولی معمولا برنامه های قوی ای نیستن (نسبت به برنامه های پولی).

افرادی که سیستمشون ویروسی میشه در اکثر موارد به علت ناآگاهی و اشتباههای خودشونه. فقط چند ویروس تا الان برای ویندوز بوده که تونسته قبل از اینکه مایکروسافت بتونه یک patch بده، بدون اشتباه کاربر، سیستم کاربر رو ویروسی کرده باشه.

در کل نمیخوام از ویندوز دفاع کنم. منظورم اینه که این بحثی نیست که به همین سادگی باشه، که بگیم این اوپن سورسه پس بهتره، یا این ویروسی میشه... واقعا به جاش، هر کدومشون عالی هستن!
 

H_R

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
30 مارس 2005
نوشته‌ها
3,298
لایک‌ها
17
سن
42
محل سکونت
North Pole
دیدگاه عاقلانه و واقع گرایانه واقعا نعمتی اه ! من نمیدونم چرا یه سری از افراد سریع موضع گیری میکنند و سعی میکنن یه چیزی رو بیشتر از چیزی که هست نشون بدن ! نمونش همین دعوای پرسپولیس و استقلال ! سر هیچ و پوچ ملت توی سر کله هم میزنن که چی پرسپولیس بهتره یا استقلال بهتره !

حالا واقعا یکیشون بهتر از دیگری اه ؟ اصلا که چی ؟ یه آدم بالای فوق لیسانس رو میشناسید که این موضوع براش واقعا مهم باشه ؟ اگر دقت کنید این شور حسینی که ملت رو برمیداره هرچه توی طبقه های کم سواد تر پایین تر (از لحاظ فرهنگی ) میره جدی تر میشه !

ما همین بحث رو بین asp.net و PHP هم داریم ، من اصلا درک نمیکنم چرا یه سری آدم کم سواد میان طرف یکیش رو میگیرن و حاضرن تا پای جون براش بجنگن ! حالا یه نفری که واقعا با جفتش کار کرده باشه و از جفتش سر در بیاره میدونه که در کل دو کفهه ترازو با هم یکجا وای میسه !

اما در مورد ویندوز و لینوکس ، تجربه نشون داده که این بحث ها به جایی نمیرسه ! من رد نمیکنم که لینوکس چون اپن سرسه پس چیز خوبی اه ! یوبونتو چون پشتش فلصفه داره قشنگه ! من دارم میگم که هنوز لینوکس به اون مرحله نرسیده که آدمها بتونن بجای ویندوز ازش استفاده کنن ، چرا ؟ چون 99 % مردم روی این کره خاکی با ویندوز کار میکنن و در نتیجه نرم افزار هایی که تولید میشه هم تحت ویندوزه و کسی هم نمیتونه این رو انکار کنه !
مستقل شدن از ویندوز به معنی محروم کردن خودت از یک سری نرم افزاره !

حالا اگر میخوای مثل رایسنسون کروزوئه زندگی کنی ، از لینوکس استفاده کن ! ( وقتی میگم لینوکس منظورم لینوکس بدون ویندوزه وگرنه آدمی که میاد یه سری کارهاشون با لینوکس انجا میده یه سری دیگه رو با ویندوز در حقیقت هنوز داره از ویندوز استفاده میکنه )
اگر کاربر مبتدی هستی ، فقط توی اینترنت میچرخی و فیلم و آهنگ گوش میدی و یه موقع هایی هم خاطراتت رو مینویسی و یه گوش سیو میکنی و گاهی با کامپیوتر نقاشی میکنی ، ورق بازی میکنی ، توی سیستم عامل میگردی و امکاناتش رو کشف میکنی ! خوب لینوکس برای شما ساخته شده !

ولی یه کاربر حرفه ای کامپیوتر که با MSP و Primavera و اتوکد و ویژال استدیو و نرم افزار های شبیه سازی و هزار تا کوفت زهرمار اینجوری کار میکنه هیچ وقت نمیتونه به این سادگی از ویندوز به لینوکس کوچ کنه ، حتی کسایی که بازی های کامپیوتری میکنن هم باید برای بازی کردنشون یه نسخه ویندوز داشته باشن !

حالا یه سری آدما پیدا میشن هی میگن ویندوز اخه لینوکس خوبه ! اگرم ازشون بپرسی چرا ته تهش خودشونم نمیدونن !
 

zfarhad2003

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژانویه 2004
نوشته‌ها
1,155
لایک‌ها
3
سن
40
محل سکونت
R7 register
شاید برای یک گرافیست که داره با اون نرم‌افزارهایی که شما گفتین کار میکنه مهاجرت به لینوکس زیاد آسون نباشه ولی برای برنامه نویسیها به نظر من خیلی لذت بخش و جذابه. من خودم از مرداد ماه تا الان به طور کامل به لینوکس مهاجرت کردم می‌تونم بگم سرعت کارهای خیلی بیشتر شده و دیگه سیستمم الکی هنگ نمی‌کنه. الکی منتظر نمی‌مونم برای اینکه سیستم عامل کارهایی روی هارد انجام بده که اصلا معلوم نیست چیه. هزارتا ابزار جدید برای کار خودم پیدا کردم که با یک تیک نصب شدن و سرعت کارهام رو چند برابر کردن.

این تجربه منه. شاید شما تجربه دیگه‌ای داشتین. ولی از اینکه دارم از نرم‌افزارهایی استفاده می‌کنن که بهم اجازه استفاده داده شده لذت می‌برم. خیلی هم راحتتر از ویندوز هستش برای همین تا حالا نزدیک 200 نفر رو تشویق کردم که یک بار هم شده این لینوکس رو امتحان کنن بیشترشون هم پشیمون نشدن. دنیا داره تغییر پیدا می‌کنه سال پیش کاربرای لینوکس دوبرابر شدن و اگه همینجوری ادامه پیدا کنه شرکتها هم نظر خوبی بهش پیدا می‌کنن و همون نرم‌افزارهایی که شما می‌گید توی لینوکس کار نمی‌کنه یواش یواش پاشون به لینوکس هم باز میشه.
 

cyb3rninja666

کاربر فعال درآمد اینترنتی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
18 دسامبر 2005
نوشته‌ها
1,172
لایک‌ها
13
محل سکونت
Planet Earth!
دیدگاه عاقلانه و واقع گرایانه واقعا نعمتی اه ! من نمیدونم چرا یه سری از افراد سریع موضع گیری میکنند و سعی میکنن یه چیزی رو بیشتر از چیزی که هست نشون بدن ! نمونش همین دعوای پرسپولیس و استقلال ! سر هیچ و پوچ ملت توی سر کله هم میزنن که چی پرسپولیس بهتره یا استقلال بهتره !

حالا واقعا یکیشون بهتر از دیگری اه ؟ اصلا که چی ؟ یه آدم بالای فوق لیسانس رو میشناسید که این موضوع براش واقعا مهم باشه ؟ اگر دقت کنید این شور حسینی که ملت رو برمیداره هرچه توی طبقه های کم سواد تر پایین تر (از لحاظ فرهنگی ) میره جدی تر میشه !

ما همین بحث رو بین asp.net و PHP هم داریم ، من اصلا درک نمیکنم چرا یه سری آدم کم سواد میان طرف یکیش رو میگیرن و حاضرن تا پای جون براش بجنگن ! حالا یه نفری که واقعا با جفتش کار کرده باشه و از جفتش سر در بیاره میدونه که در کل دو کفهه ترازو با هم یکجا وای میسه !

اما در مورد ویندوز و لینوکس ، تجربه نشون داده که این بحث ها به جایی نمیرسه ! من رد نمیکنم که لینوکس چون اپن سرسه پس چیز خوبی اه ! یوبونتو چون پشتش فلصفه داره قشنگه ! من دارم میگم که هنوز لینوکس به اون مرحله نرسیده که آدمها بتونن بجای ویندوز ازش استفاده کنن ، چرا ؟ چون 99 % مردم روی این کره خاکی با ویندوز کار میکنن و در نتیجه نرم افزار هایی که تولید میشه هم تحت ویندوزه و کسی هم نمیتونه این رو انکار کنه !
مستقل شدن از ویندوز به معنی محروم کردن خودت از یک سری نرم افزاره !

حالا اگر میخوای مثل رایسنسون کروزوئه زندگی کنی ، از لینوکس استفاده کن ! ( وقتی میگم لینوکس منظورم لینوکس بدون ویندوزه وگرنه آدمی که میاد یه سری کارهاشون با لینوکس انجا میده یه سری دیگه رو با ویندوز در حقیقت هنوز داره از ویندوز استفاده میکنه )
اگر کاربر مبتدی هستی ، فقط توی اینترنت میچرخی و فیلم و آهنگ گوش میدی و یه موقع هایی هم خاطراتت رو مینویسی و یه گوش سیو میکنی و گاهی با کامپیوتر نقاشی میکنی ، ورق بازی میکنی ، توی سیستم عامل میگردی و امکاناتش رو کشف میکنی ! خوب لینوکس برای شما ساخته شده !

ولی یه کاربر حرفه ای کامپیوتر که با MSP و Primavera و اتوکد و ویژال استدیو و نرم افزار های شبیه سازی و هزار تا کوفت زهرمار اینجوری کار میکنه هیچ وقت نمیتونه به این سادگی از ویندوز به لینوکس کوچ کنه ، حتی کسایی که بازی های کامپیوتری میکنن هم باید برای بازی کردنشون یه نسخه ویندوز داشته باشن !

حالا یه سری آدما پیدا میشن هی میگن ویندوز اخه لینوکس خوبه ! اگرم ازشون بپرسی چرا ته تهش خودشونم نمیدونن !

جوابی کاملا منطقی !
به هر حال کسی که حرفه ای بخواهد بشه تو کامپیوتر هم پی سی داره ، هم اپل ، هم ویندوز ، هم nix / OSx بسته به کاری که می کنه
 

Amirbahal3

Registered User
تاریخ عضویت
3 سپتامبر 2007
نوشته‌ها
3,200
لایک‌ها
538
سلام
منم دارم با ویندوز کار میکنم. لینوکس اپن سورسه . رایگانه خیلی خوبه.
ولی خوب منم مشکلم نرم افزاره. خیلی از شرکتها و نرم افزار ها هیچ معادلی در لینوکس ندارن! هیچ معادلی!
شاید اول کسایی که لینوکس دارن بگن نمیشه مگه میشه؟ ولی برای من که شده.
درضمن لینوکس هم کاربردهای خودشو داره. ولی خب برای پی سی هنوز لینوکس مثل ویندوز جا نیفتاده.
به هر حال لینوکس هم یه سیستم عامله در کنار ویندوز. مکینتاش و چند سیستم عامل دیگه. که تونسته رشد خوبی داشته باشه.
 

balabala

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
22 می 2005
نوشته‌ها
8,362
لایک‌ها
5,745
سن
41
محل سکونت
یه خورده اونورتر
شاید برای یک گرافیست که داره با اون نرم‌افزارهایی که شما گفتین کار میکنه مهاجرت به لینوکس زیاد آسون نباشه ولی برای برنامه نویسیها به نظر من خیلی لذت بخش و جذابه. من خودم از مرداد ماه تا الان به طور کامل به لینوکس مهاجرت کردم می‌تونم بگم سرعت کارهای خیلی بیشتر شده و دیگه سیستمم الکی هنگ نمی‌کنه. الکی منتظر نمی‌مونم برای اینکه سیستم عامل کارهایی روی هارد انجام بده که اصلا معلوم نیست چیه. هزارتا ابزار جدید برای کار خودم پیدا کردم که با یک تیک نصب شدن و سرعت کارهام رو چند برابر کردن.

این تجربه منه. شاید شما تجربه دیگه‌ای داشتین. ولی از اینکه دارم از نرم‌افزارهایی استفاده می‌کنن که بهم اجازه استفاده داده شده لذت می‌برم. خیلی هم راحتتر از ویندوز هستش برای همین تا حالا نزدیک 200 نفر رو تشویق کردم که یک بار هم شده این لینوکس رو امتحان کنن بیشترشون هم پشیمون نشدن. دنیا داره تغییر پیدا می‌کنه سال پیش کاربرای لینوکس دوبرابر شدن و اگه همینجوری ادامه پیدا کنه شرکتها هم نظر خوبی بهش پیدا می‌کنن و همون نرم‌افزارهایی که شما می‌گید توی لینوکس کار نمی‌کنه یواش یواش پاشون به لینوکس هم باز میشه.
برای برنامه نویسها هم مناسب نیست! مگر اینکه فقط برای برنامه نویسی تحت وب استفاده بشه وگرنه پلتفرم خوبی برای "درآمد" از طریق برنامه نویسی توی ایران نیست.
 

zfarhad2003

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژانویه 2004
نوشته‌ها
1,155
لایک‌ها
3
سن
40
محل سکونت
R7 register
برای برنامه نویسها هم مناسب نیست! مگر اینکه فقط برای برنامه نویسی تحت وب استفاده بشه وگرنه پلتفرم خوبی برای "درآمد" از طریق برنامه نویسی توی ایران نیست.

تجربه به من میگه که خیلی بهتر از ویندوز هستش. حالا شما اگه استفاده کرده باشی و نتیجه نگرفته باشی اون موقع است که می‌تونی در این مورد قاطعانه بگی که جواب نمیده.

اگه منظورت از برنامه نویسی .net هستش که حتی اون رو هم می‌تونی روی لینوکس بنویسی هرچند زیاد توسعه نمیشه ولی اگه .net رو بزاری کنار هرچی بخوای لینوکس داره.
جاوا - پایتون - ++C (یادت نره که قدرتمندترین کتابخانه‌های ++C روی لینوکس هستش QT و GTK) - رابی و .....

فکر نمی‌کنم این همه زبان برنامه نویسی به این راحتی خودشم روی هیچ پلتفرمی آماده باشه که بشه فقط با یک تیک نصبشون کرد. علاوه بر همه اینها هزارتا نرم‌افزار کمکی برای برنامه نویسی وجود داره که توی کارها کمک می‌کنن.

به نظر من اگه کسی واقعا تعصب نداشته باشه و منطقی به قضیه نگاه کن اکثر نیازهاش رو می‌تونه توی لینوکس هم رفع کنه. مثال بارزش هم خود من هستم که دارم با اطمینان می‌گم که روی لپ‌تاپ خودم فقط و فقط لینوکس رو دارم و هیچ مشکلی هم تا حالا باهاش نداشتم که قابل حل کردن نباشه.
 

balabala

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
22 می 2005
نوشته‌ها
8,362
لایک‌ها
5,745
سن
41
محل سکونت
یه خورده اونورتر
تجربه به من میگه که خیلی بهتر از ویندوز هستش. حالا شما اگه استفاده کرده باشی و نتیجه نگرفته باشی اون موقع است که می‌تونی در این مورد قاطعانه بگی که جواب نمیده.

اگه منظورت از برنامه نویسی .net هستش که حتی اون رو هم می‌تونی روی لینوکس بنویسی هرچند زیاد توسعه نمیشه ولی اگه .net رو بزاری کنار هرچی بخوای لینوکس داره.
جاوا - پایتون - ++C (یادت نره که قدرتمندترین کتابخانه‌های ++C روی لینوکس هستش QT و GTK) - رابی و .....

فکر نمی‌کنم این همه زبان برنامه نویسی به این راحتی خودشم روی هیچ پلتفرمی آماده باشه که بشه فقط با یک تیک نصبشون کرد. علاوه بر همه اینها هزارتا نرم‌افزار کمکی برای برنامه نویسی وجود داره که توی کارها کمک می‌کنن.

به نظر من اگه کسی واقعا تعصب نداشته باشه و منطقی به قضیه نگاه کن اکثر نیازهاش رو می‌تونه توی لینوکس هم رفع کنه. مثال بارزش هم خود من هستم که دارم با اطمینان می‌گم که روی لپ‌تاپ خودم فقط و فقط لینوکس رو دارم و هیچ مشکلی هم تا حالا باهاش نداشتم که قابل حل کردن نباشه.
فرمایش درست. من نگفتم از نظر ابزار برنامه نویسی چیزی کم داره. گفتم : برای "درآمد" از طریق برنامه نویسی توی ایران مناسب نیست :}
منظورم .net یا php نیست بلکه بخاطر اینکه کاربرا بیشتر سمت ویندوز هستند، برنامه نویسی تحت ویندوز میخوان نه تحت لینوکس (بگذریم از تحت وب که مسئله اش جداست)
 

lordofpersia

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
23 نوامبر 2006
نوشته‌ها
570
لایک‌ها
0
سن
38
محل سکونت
shiraz
با سلام تمامی گفته های دوستان کاملا درست هست اما چند نکته کم و بیش جا موند !

هر کس نسبت به تخصص خود سیستم عامل مورد نیازش رو انتخاب میکنه! به عنوان مثال!
من خودم مهندس نرافزار هستم و برنامه نویس به همین دلیل با ارتقا به لینوکس لذت های خاص خودشو می چشم و از قدرتش استفاده یکنم و همچنین networking اون!
اما در کنار این بنده گرافیست هم هستم و به صورت حرفه ای انجام میدم و به همین دلیل قدرت MAC سرسام آور است و به نوبه با هیچ سیستم عامل دیگری کار نخواهم کرد همانطور اگر ببینید گرافیستای بزرگ با این سیستم عامل کار کرده و نرم افزار های توی این زمینه در این سیستم عامل یافت میشود و در کنار اون قدرت بالا و خصوصیات منحصر به فرد networking و شبکه این سیستم عامل که اگر بدونید چه قدرتی داره به هیچ عنوان سراغ os دیگری نمیروید!!که جاهای خیلی خاص این کار انجام میشه چون هزینه شبکه کردن اون زیاده!!!
اما در کنار این به دلیل تنوع گرایی ما ایرانی ها بدلیل وجود نداشتن کپی رایت در نرم افزار ها و وجود اونها برای windows به سراغ این سیستم عامل میرویم!و نمیتونیم flexibility رو با رفتن به os های دیگه حفظ کنیم!

لذا در آخر با در نظر گرفتن تمامی شرایط بالا سیستم که در نظر گرفتم برای کار سیستم عامل Windows رو انتخاب کردم!چون تمامی کارها را به طور معقول میتوان انجام داد!!!!
 

zfarhad2003

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژانویه 2004
نوشته‌ها
1,155
لایک‌ها
3
سن
40
محل سکونت
R7 register
فرمایش درست. من نگفتم از نظر ابزار برنامه نویسی چیزی کم داره. گفتم : برای "درآمد" از طریق برنامه نویسی توی ایران مناسب نیست :}
منظورم .net یا php نیست بلکه بخاطر اینکه کاربرا بیشتر سمت ویندوز هستند، برنامه نویسی تحت ویندوز میخوان نه تحت لینوکس (بگذریم از تحت وب که مسئله اش جداست)

خوب مورد جالبی که وجود داره اینه که بیشتر زبانها معروف و فعال برروی لینوکس اجازه این رو می‌دن که بدون وابستگی به پلتفرم برنامه‌های خودتون رو بنویسید.
مثلا جاوا یا پایتون با توجه به اینکه برروی ماشین مجازی اجرا میشن وابسته به سیستم عامل نیستن یعنی اگه شما کدی رو توی جاوا و پایتون بنویسی و به شرطی که از توابع سیستم عامل استفاده نکنی فرقی نمی‌کنه هم برروی ویندوز و هم برروی لینوکس کار می کنه.
یا QT و GTK که کتابخانه‌های قدرمند ++C هستن بزرگترین خصوصیتشون این هست که کدهای شما برروی سیستم عامل دیگه مثل ویندوز نیاز به بازنویسی نداره و به راحتی کامپایل و اجرا میشه.

یاد گرفتن این زبانها یکجور آینده نگری بزرگ هستش که در آینده صددرصد درخواست برنامه نویسی روی لینوکس زیاد خواهد شد و از همین الان اگه برنامه نویسی مسلط به یکی از این زبانها باشه می‌تونه بدون مشکل روی لینوکس و ویندوز برنامه بنویسه.
 

fozool

Registered User
تاریخ عضویت
29 می 2004
نوشته‌ها
895
لایک‌ها
36
محل سکونت
تهران
من فكر ميكنم به ازا هر برنامه ويندوزي 10 برنامه تحت لينوكس پيدا ميشه
مثلا يكي از برنامه ها كه بطور كلي كنار گذاشتم IE ,outlook بود
بعد از آشنايي با فاير فاكس و تاندر برد به عنوان email client من ديگه با اينا كار نميكنم
مخصوصا فاير فاكس كه واقعا محشره مخصوصا با اكستنشن هاي كه واسش نوشتن كولاك كرده
به هركسي هم كه رسيدم توصيه كردم كه واسه يك بار هم كه شده فايرفاكس رو تجربه كنه
و امكانات اونم بخاطر اوپن سورس بودنشه كه اجازه نوشتن برنامه هاي جانبي رو برايش فراهم كرده در صورتي كه با IE همچين كاراي نميشه كرد !

كلا اوپن سورس بودن لينوكس باعث كسترش سريع و روزافزون اون شده
بهتر يه سرچي كنيد ببنيد چقدر در دنيا comiunity وفروم براي توزيع هاي مختلف لينوكس وجود داره مخصوصا در ايران خودمون
بهتره يكمي هم به اطرافمون نگاه كنيم !
 
بالا