برگزیده های پرشین تولز

بررسی سری محصولات ال سی دی bravia شرکت سونی

!!PoWeR!!

Registered User
تاریخ عضویت
4 جولای 2007
نوشته‌ها
142
لایک‌ها
2
محل سکونت
H.D.D سکتور صفر
سلام دوستان. مطلبی که چند وقط پیش قولش رو به شما داده بودم رو آماده کردم. امیدوارم مفید واقع بشه.

وقتی صحبت از تصویر به میان می آید، اولین اسمی که در ذهن آدم نقش می بندد، شرکت معروف سونی است که همیشه در زمینه تصویر یک پای ثابت تمام رقابت ها بوده است. این شرکت ژاپنی که امروزه هر کسی که نام و لوگویش را به خوبی میشناسد با وجود تمام تلاطمات بازار هنوز هم خود را در صدر جدول تولیدکنندگان برتر محصولات تصویری( تلویزیون و دوربین فیلم برداری) حفظ کرده تا به دیگر رقبای خود نشان دهد که اسم این شرکت بی دلیل در دنیای تصویر به عنوان یک نشان تاثیرگذار شناخته نشده است.

به طور کلی بعد از عرضه سزی محصولات WEGA و موفقیتی که شرکت سونی به واسطه این محصولات به دست آورد، مدیران و مهندسان این شرکت تصمیم گرفتند تجربه گذشته خود را با تکنولوژی جدید ترکیب کنند تا این بر قدرتمند تر از گذشته خود را با تکنولوژی جدید ترکیب کنند تا این بار قدرتمند تر از گذشته در بازار تازه نفس تلویزیون های LCD ظاهر شود. نتیجه تلاش و مدیران و مهندسان سونی یک نتیجه مثبت و تاثیرگذار داشت که ما آن را با نام BRAVIA در بازار مشاهده میکنیم.

شاید این سوال برای شما دوستان عزیز به وجود آید که چرا سونی نام براویا را برای محصولات جدید خود انتخاب کرده است. نام BRAVIA از ابتدای کلمات جمله معروف "Best Resolution Audio Visual Architecture" گرفته شده و در لغت به معنای "بهترین کیفیت صدا و تصویر به وسله معماری بی عیب و نقص" است. پس با وجود این مسئله می توان دریافت که سونی چقدر روی کیفیت و امکانات سری محصولات جدید خود تاکید دارد که در نام این محصولات آنقدر دقت به خرج داده است.

اشاره به این موضوع حائز اهمیت است که شرکت سونی در ابتدا تلویزیون های LCD خود را با نام LCD WEGA به بازار عرضه می کرد( تا تابستان 2005) اما بعد از مدتی تصمیم گرفت با کمی تغییرات در تکنولوژِی های موجود در این نوع تلویزیون آن را با نام BRAVIA به بازار عرضه کند. پس به طور ساده می توان گفت BRAVIA نسل کاملا توسعه یافته تلویزیون های WEGA است که در پاییز 2005 به بازار عرضه شد.

Color like, no Other
سونی برای آنکه تاوت سری bravia را با دیگر محصولات نشان دهد از شعار "Color like, no Other" استفاده کرده است تا با این مسئله حرکت جدید خود را برای یک انقلاب تصویری به نمایش بگذارد. در مجموع سونی شرکتی است که بسیاری از افتخارات خود را از دنیای تصویر به دست آورده، برای همین هیچ گاه در این موضوع بی گدار به آب نی زند!!! پس خیالتان راحت باشد که پرداخت قیمت بالاتر برای محصولات این شرکت هیچ گاه اشتباه نخواهد بود. البته اسم سونی به قدری در بازار کشورمان جا افتاده که کاربران راضی می شوند مبلغ 500 تا 600 هزار تومان بیشتر برای خرید محصولات این شرکت پرداخت کنند چون فقط اسم سونی روی این محصولات وجود دارد. شاید سونی دوستان از این حرف من ناراحت شوند و بگویند پول اسم را نمی دهیم بلکه پول کیفیت و قابلیت های محصولات سونی را می دهیم. البته من این حرف را قبول دارم( واقعا قبول دارم) چرا که چیزی که بیش از کیفیت سونی تاثیر گذار است وجود نام این شرکت ژاپنی خواهد بود که در بسیاری از موارد باعث اطمینان خاطر کاربر می شود. شاید با خودتان بگویید هدفت از این حرف ها چیست؟ من از بین این کلمات فقط یک هدف را دنبال می کنم و آن هم آشنایی هر چه بیشتر شما با سری محصولات جدید شرکت سونی است؛ پس با من همراه باشید تا نیم نگاهی به این محصولات دوست داشتنی بیندازیم...

شرکت سونی 5 سری از محصولات bravia را بر اساس کارایی و امکانات به بازار عرضه کرده است (البته در بازار های دیگر کشورها سوی های دیگر هم وجود دارد) تا با این روش امکان انتخاب بهتر یک محصول مناسب را به کاربر بدهد. در مجموع این 5 سری که بعضی از آنها در تکنولوژی های خاصی با یکدیگر تفاوت دارند به صورت سری X, سری V, سری S, سری SXRD, سری E نام گذاری میشوند.



سری X
http://************/files/hubyq6qq6lwzao7zvipl.jpg

این سری از محصولات در اندازه های 40، 46، 52 اینچ به بازار عرضه میشود و جزو محصولاتی به حساب می آیند که از حالت Full HD پشتیبانی می کنند. منظور این است که این تلویزیون از دقت 1080*1920 پیکسل پشتیبانی می کند.**اشاره 1

این سری از محصولات مانند دیگر مدل ها مجهز به موتور پیشرفته براویا (Bravia Engine) است که این مسئله کمک بسزایی به آن در پردازش بهتر جزئیات تصویر میکند. به بیان ساده میتوان گفت که موتور براویا قادر به افزایش کنتراست تصویر، افزایش کیفیت تصویر، تقویت رنگ مشگی، کاهش نویز تصویر، افزلیش کیفیت نمایش متن ها و تطابق رنگ ها است.

البته به غیر از این موارد این واحد پردازش پیشرفته قادر به انجام کارهای دیگر نیز خواهد بود که در کاربردهای حرفه ای تاثیر خود را نشان خواهد داد. شرکت سونی در تلویزیون های سری X از پنل های نوع S-PVA استفاده اکرده است تا با این روش کیفیت تصاویر را در این تلویزیون تا حد چشمگیری افزایش دهد. **اشاره 2

از دیگر ویژگی های موجود در این نوع سری تلویزیون ها، می توان به تکنولوژی ارتقا دهنده کیفیت رنگ تصویر به نام WCG اشاره کرد. در این تکنواوژی که به نام Wide Color Gamut هم معروف است از یک لامپ با پرتوهای کاتدی سرد ارتقا یافته برای تامین نور پس زمینه استفاده شده است که این مسئله باعث ایجاد تصاویری با رنگ های واقعی در این تلویزون می شود. البته در این میان نباید وجود بک تکنولوژی کامل را که باعث بهینه شدن تکنولوژی ECG می شود را فراموش کرد.

این ویژگی که به نام Color Algorithm معروف است همراه با تکنولوژی WCG قادر به خلق تصاویری با رنگهای واقعی خواهد بود. این واحد پیشرفته محاسباتی رنگ باعث مدیریت دقیق اطلاعاتی مربوط به رنگ تصویر می شود تا با این روش کاربر بتواند به طور واقعی تفاوت رنگ ها را احساس کنند.

تلویزیون های سری X شرکت سونی مجهز به 2 ورودی HDMI است **اشاره 1 که امکان ارتباط آن را به وسایل پیشرفته امروزی فراهم می کند. علاوه بر این وجود سه ورودی AV و 3 ورودی Component خیال کاربر را از بابت ارتباط آسان و بی دردسر با وسایل صوتی و تصویری مختلف راحت می کند. وجود رابط D-Sub)15 پین) در این محصول تلویزیون شما را به یک صفحه نمایش ایده آل برای کار با کامپیوترتان تبدیل میکند. **اشاره 3

این مدل با دو رنگ مشکی و نقره ای عرضه می شود پس به راحتی می توانید آن را با وسایل خانگی خود مچ کنید، البته این رنگ بیشتر مربوط به رنگ پایه و حاشیه آن است که در کنار قاب شیشه ای آن جلوه زیبایی را به وجود آورده است.

شرکت سونی برای ارتقای کیفیت صدا در این سری تلویزیون از تکنولوژی BBE استفاده کرده تا با این روش، صدایی کاملا شفاف و خالی از ایراد را به کاربر ارایه کند. **اشاره 4 علاوه بر این وجود تکنولوژی توسعه دهنده مجازی صدای دالبی با نام Dolby prologic II Virtual Dolby Surround باعث ایجاد صدایی فراگیر از یک منبع صوتی استریو می شود، بدون آنکه نیاز به استفاده از چند بلندگو در ساختار تلویزیون یا استفاده از سینمای خانگی باشد.

http://************/files/1q3ozgf4qtofhq2ri1tx.jpg




سری V

http://************/files/mjc2uqff99dd2z77hozb.jpg

تلویزیون های سری V جزو محصولات HD شرکت سونی محسوب می شوند( توجه داشته باشید HD نه Full HD) به همین علت این نوع تلویزیون حداکثر از دقت 768*1366 پیکسل پشتیبانی می کند، پس اگر دلتان را برای دقت 1080 پیکسل صابون زده اید(منظور همان Full HD است) این محصول تا حدودی دست شما را توی پوست گردو می زاره!! البته این مورد مشکل چندان خاصی را برای شما به وجود نمی آورد اما در صورتی که جزو افراد آینده نگر هستید، بهتر است یک مدل از سری X را انتخاب کنید تا مدتها خیالتان راحت باشد! (البته با این توسعه روزافزون تکنولوژی نمیتوان خیال آدم راحت باشد)

محصولات سری V در اندازه های 32، 40، 46 اینچ به بتزتر عرضه می شود که این مسئله آن را به انتخابی مناسب برای کاربران حد متوسط (Mainstream) تبدیل می کند.

این سری از محصولات شرکت سونی مجهز به تکنولوژی WCG برای ارایه تصاویری با رنگ های دقیق تر هستند تا با این روش تلویزیون های سری V هر چه بیشتر به برادر بزرگتر خودش(X) نزدیک شود. علاوه بر این وجود واحد پردازش براویا (bravia engine ) در این نوع تلویزیون آن را به یک رقیب جدی برای برادر بزرگتر خود تبدیل کرده است تا کاربری که نیازی به استفاده از دقت 1080 (FULL HD) ندارد با پرداخت قیمت نه چندان هنگفت صاحب یک تلویزیون LCD مناسب شود.

سونی برای حفظ کیفیت تصویر از یک پنل S-PVA استفاده کرده تا با این روش بتواند مانند سری X محصولاتی با زاویه دید مناسب، زمان پاسخدهیی اندک و کیفیت تصویر مناسب را ارایه کند.

امکانات ارتباطی در تلویزیون های سری V شامل دو رابط HDMI, سه ورودی AV و دو ورودی Component است. البته در این میان باید ورودی D-Sub را هم اضافه کرد چون بسیاری از کاربزان هیچ علاقه ای به استفاده از وسایلی مانند DVD player ندارد و دوست دارند کامپیوتر خود را به تلویزیون متصل کنند و فیلم های دلخواه خود را به وسیله کامپیوتر در تلویزیون مشاهده کنند.

http://************/files/m0kg7uqk69dzmdse1z6f.jpg





سری S

http://************/files/jz2f9fae9uu6gsmt9s0i.jpg


شرکت سونی با ارایه تلویزیون های سری S براویا قصد دارد طیف وسیع تری از مخاطبان بازار تلویزیون های LCD را به سمت محصولات خود بکشد. این سری از تلویزیون ها همانند محصولات سری V از دقت 768*1366 پیکسل پشتیبانی می کنند اما با این وجود از قیمت پایینتری نسبت به برادر بزرگتر خود برخوردار است. شاید این سوال به وجود بیاید که چرا این سری از تلویزیون های براویا نسبت به سری V قیمت پایین تری دارند؟؟ با آنکه دقت تصویر در هر دو 768*1366 است، اما بر خلاف سری V این تلویزیون از تکنولوژی WCG پشتیبانی نمی کند.که این مسئله خود یکی از دلایل کاهش قیمت این سری نسبت به سری V است، البته زیاد نگران نباشید جون بدون وجود این تکنولوژی باز هم تلویزیون های سری S کیفیت مناسبی را در نمایش تصاویر مختلف ارائه می کنند و مشکل خاصی در کیفیت تصویر به وجود نمی آید.

به طور کلی تمام تکنولوژی های موجود در تلویزیون های موجود در تلویزیون های مانند سونی، پاناسونیک و .... وطیفه بهبود و افزایش کیفیت رنگ، تفکیک پذیری بهتر سایه ها و نمایش بهتر نقاط تیره و روشن را بر عهده دارند پس در صورت عدم وجود این تکنولوژی ها کیفیت تصویر از حد استاندارد پایین تر نخواهد آمد، اما وجود این تکنولوژی ها می تواند باعث ارتقای کیفیت تصویر تا حد چشمگیری شود.

محصولات سری S مجهز به پنل S-PVA است که این مسئله تا حدود زیادی خیال کاربر را از بابت زمان پاسخ دهی و زاویه دید راحت میکند. البته فقط در تلویزیونهای 32 تا 46 اینچ سری S از پنل S-PVA استفاده شده و در سایز 26 اینچ سونی از پنل PVA استفاده کرده است، چون پنل های S-PVA فقط در سایز 32 تا 52 اینچ به بازار عرضه می شوند.

امکانات ارتباطی در این نوع تلویزیون همانند سری V است و تفاوتی از لحاظ امکانات و قابلیت ها بین این دو سری دیده نمی شود. لازم به ذکر است که تلویزیون های سری S مانند V امکان چرخش چند حالته صفحه نمایش را به کاربر می دهد تا با این روش کاربر بدون دردسر بتواند تلویزیون خود را در هر جهتی که دوست دارد، بچرخاند.

در انتها به بیان ساده می توان گفت که تلویزیون های سری S انتخاب مناسبی برای کاربرانی است که می خواهند یک محصول کارآمد از شرکت سونی را با قیمت مناسبی برای خانه خود خریداری کنند.

http://************/files/8t46k1b8mgzpg5cbg7m2.jpg






سری SXRD

http://************/files/8z7wdcue2ylzbgox3zys.jpg

به علت پشتیبانی صفحه نمایش این تلویزیون از تکنولوژی پیشرفته SXRD، شرکت سونی نام این سری از محصولات خود را به نام SXRD نامگذاری کرده است. به طور کلی در تکنولوژی SXRD از سه تراشه پیشرفته که هر کدام قابلیت پشتیبانی از پردازش 2 میلیون پیکسل را دارد، استفاده شده است که این مسئله باعث افزایش میزان کنتراست، بهبود رنگ و زمان پاسخ دهی در تلویزیون های مبتنی بر این تکنولوژی می شود.

با وجود این تکنولوژی شرکت سونی توانسته به نسبت کنتراست 5000:1 دست یابد که این عامل تاثیر بسزایی در افزایش کیفیت تصویر در این تلویزیون دارد.

علاوه بر این با وجود تکنولوژی پیشرفته SXRD این سری تلویزیون ها قادرند به زمان پاسخ دهی مناسبیدست یابند ( در مقایسه با سایز بزرگ آنها). احتمالا این سوال به وجود خواهد آمد که چگونه این تکنولوژی باعث کاهش زمان پاسخ دهی میشود؟ در این تکنولوژی، سلول های کریستال مایع بسیار نازکتر شده اند که این مسئله باعث کاهش زمان پاسخ دهی به علت تاثیر بهتر تغییرات محیطی بر کریستال ها میشود **اشاره 5 . یکی دیگر از ویژگی های برتر تکنولوژی SXRD ایجاد تصاویری صاف و خالی از ایراد های پردازشی است که این عامل با فاصله اندک مابین پیکسل ها رابطه مستقیم دارد. به طور کلی تراشه SXRD قادر به پردازش پیکسل ها با فواصل 0.35 میکرومتر است. پس با وجود این ویژگی تلویزیون های مبتنی بر این تکنولوژی قادر خواهند بود تصاویری با تراکم بالا را در مقابل چشم کاربر پردازش کنند که این مسئله باعث افزایش چشمگیر کیفیت تصویر این گونه تلویزیون ها میشود.

این نوع تلویزیون ها همانند محصولات سری X از دقت 1080*1920 پیکسل پشتیبانی می کند که این مسئله همان طور که گفته شده با تکنولوژی SXRD موجود در این تلویزیون رابطه مستقیم دارد. محصولات سری SXRD همانند دیگر رفقای خود مجهز به موتور پردازشی براویا که این ویژگی باعث بهبود کیفیت تصویر آن تا حد چشمگیری می شود. البته تا آنجایی که من درک کردم بیشتر قابلیت ها و امکانات این نوع تلویزیون به ویژگی SXRD آن ربط دارد زیرا در این محصول ویژگی Live Color Creative (خلق رنگهای واقعی) هم از فعالیت تکنولوژی SXRD و بخش الگوریتم رنگ بهره می برد و بدون وجود این تکنولوژی، ویژگی LCC معنای خاصی پیدا نمی کند. تلویزیون های ای سری همانند محصولات X از تکنولوژی پردازش صدای Dolby Prologic II بهره می برند تا با این ویژگی صدای فراگیری را با وجود دو بلندگوی استاندارد به وجود آورد.

از لحاظ امکانات ورودی تفاوت خاصی ما بین سری X و SXRD وجود ندارد و کاربر می تواند به راحتی از 2 ورودی HDMI، 3 ورودی AV و 3 ورودی Component این دستگاه استفاده کند. همچنین تلویزیون های سری SXRD در اندازه های 60 و 70 اینچ به بازار عرضه می شود. پس اگه می خواهید یک سینمای بزرگ را بدون دردسر به خانه خود بیاورید، تلویزیون های سری SXRD یک انتخاب مناسب خواهد بود.

http://************/files/cmukuj2xa812k07bc537.jpg





مشخصات فنی بعضی مدل های سونی براویا که در بازار ایران یافت میشود.
http://************/files/zgrtadm0xfetfm1dwl5a.jpg




1. برای اطلاعات بیشتر در مورد تکنولوژی HD و مسایل مربوط به آن به اینجا مراجعه کنید.

2. S-PVA یا Super patterned Vertical Alignment به عنوان نسل آینده پنل های PVA و توسعه دهنده تکنولوژی های پنهان (MVA (Multi Domain Vertical Alignment شناخته می شود. این نوع پنل که به وسیله شرکت سامسونگ ارایه شده است از امکانات و قابلیت های پیشرفته ای در مقایسه با پنل MVA برخوردار است. از ویژگی های کلی این پنل می توان به افزایش چشمگیر میزان کنتراست تصویر، افزایش زاویه دید صفحه نمایش، کاهش زمان پاسخ دهی و ارتقای دقت رنگ تصویر اساره کردذ که به عنوان مهمترین عوامل در افزایش کیفیت تصویر شناخته می شود. البته اشاره به این نکته خالی از لطف نیست که پنل های نوع S-PVA فقط در ادندازه های 32-40-46-52 اینچ به بازار عرضه می شود.

3. به زودی!!!!

4. BBE یک تکنولوژی توسعه دهنده صدا است که به وسیله شرکت Barcus Berry Electronics طراحی و توسعه داده شد. این تکنولوژی با پردازش دقیق صداها و تفکیک آنها براساس نوع فرکانس باعث کاهش تخریب صدا (دیستروشن) و افزایش دقت صدا می شود.

5. منظور از تاثیرات محیطی تاثیر میدان مغناطیسی برای تغییر حالت مولکول های کریستال مایع است که در صورت نازک بودن سلول های کریستال مایع این عمل در زمان کمتری انجام خواهد شد.


منابع
ictnews.ir
lcdtvbuyingguide
Wikipedia
sony.co.ir
bbesound.com
 

wellcan

Registered User
تاریخ عضویت
20 دسامبر 2007
نوشته‌ها
1,226
لایک‌ها
8
محل سکونت
تهران - ونک
کلا کارت عالیه دستت درد نکنه اینهمه وقت گذاشتی...
 

!!PoWeR!!

Registered User
تاریخ عضویت
4 جولای 2007
نوشته‌ها
142
لایک‌ها
2
محل سکونت
H.D.D سکتور صفر
کلا کارت عالیه دستت درد نکنه اینهمه وقت گذاشتی...
خواهش میکنم وظیفه بود.
چند وقت دیگه هم یه مطلب در مورد انواع کابلهای ورودی و خروجی تلویزیون و پخش کننده ها میزارم.

در مورد جدول ها هم سیاه و سفید ها از مجله ictnews و جدول رنگی آخریه از بروشور محصولات سونی. تو جمهوری گیرت میاد.
 

wellcan

Registered User
تاریخ عضویت
20 دسامبر 2007
نوشته‌ها
1,226
لایک‌ها
8
محل سکونت
تهران - ونک
سلام مجدد دوست عزیز!

میخواستم بگم :

رضا پناهی سلام رسوند!


گفتش ویژه نامه جدیدمون 11 اسفند در میاد! (البته با نام عصر شبکه ) (خواهد ترکوند!)

درضمن این رو هم از الان بگم که به علت حماقت , بی ش**ری و نف*می مسئولان بازرگانی ایران نمایندگی سونی در ایران .... سونی در این ویژه نامه دیده نخواهد شد! توضیح بیشتر در خدمت شما هستیم!
 

brayan

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
17 آگوست 2004
نوشته‌ها
13
لایک‌ها
0
آقا بسیار ممنون از زحمتی که کشیدین! استفاده کردیم.
 

fozool

Registered User
تاریخ عضویت
29 می 2004
نوشته‌ها
895
لایک‌ها
36
محل سکونت
تهران
آقا دستت درد نكنه
كاش درياره محصولا سامسونگ هم مينوشتي ؟

راسته ميگن بعداز يك سال كيفيتش مياد پايين؟
 

!!PoWeR!!

Registered User
تاریخ عضویت
4 جولای 2007
نوشته‌ها
142
لایک‌ها
2
محل سکونت
H.D.D سکتور صفر
سلام دوست عزیز. سلام آقا محمد رضا رو برسونید. بش بگید که امید وارم برای ک*ی را*ت ناراحت نشده باشه!!

خدمت آقای fozool هم عرض کنم که من در این که بعد یک سال یا 6 ماه یا 3 سال کیفیت محصول نصف شود، بیشتر بسته به میزان استفاده شما داره..... من که اگه سامسونگ 40 اینچ 1300 هم بشه، نمیخرم.
 

wellcan

Registered User
تاریخ عضویت
20 دسامبر 2007
نوشته‌ها
1,226
لایک‌ها
8
محل سکونت
تهران - ونک
سلام دوست عزیز. سلام آقا محمد رضا رو برسونید. بش بگید که امید وارم برای ک*ی را*ت ناراحت نشده باشه!!
نه گفت مشکلی نیست (از عصر ارتباط امده بیرون تو عصر شبکه است)

در مورد این حرف ام نظری نداشتین؟

درضمن این رو هم از الان بگم که به علت حماقت , بی ش**ری و نف*می مسئولان بازرگانی ایران نمایندگی سونی در ایران .... سونی در این ویژه نامه دیده نخواهد شد! توضیح بیشتر در خدمت شما هستیم!
 

alireza_simkesh

Registered User
تاریخ عضویت
1 اکتبر 2005
نوشته‌ها
1,705
لایک‌ها
4
دوست عزیز ممنون بابت مطالب.
در مورد سری XEL مطلبی ندارین (بیشتر به صورت مقایسه ای)؟!
 

!!PoWeR!!

Registered User
تاریخ عضویت
4 جولای 2007
نوشته‌ها
142
لایک‌ها
2
محل سکونت
H.D.D سکتور صفر
دوست عزیز ممنون بابت مطالب.
در مورد سری XEL مطلبی ندارین (بیشتر به صورت مقایسه ای)؟!
سلام دوست عزیز. من زیاد در مورد مانیتور اطلاعات ندارم... فعلا دارم یه مطلب در مورد پلاسما های پاناسونیک مینویسم.
در مورد اون مانیتور در این منبع این مطالب دستگیرم شد:

6050sony-monitor-oled.jpg

شرکت سونی مانیتور جدید خود را که تنها 3 میلیمتر قطر دارد در روز اول دسامبر 2007 معرفی کرد. این مانیتور 11 اینچ با داشتن تکنولوژی OLED(که نسبت به LCD مزایای بسیاری دارد از جمله مصرف بسیار پایین انرژی ) توانسته است نسبت contrast یک به یک ملیون (1,000,000 : 1) داشته باشد. این محصول دارای دو Speaker با قدرت یک وات است و قابلیت اتصال از طریق Usb, HDMI و Ethernet را دارد. قیمت SonyDrive XEL-1 تقریبا 1740$ است یعنی 160$ به ازای هر اینچ!!!
 
بالا