• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

مشاوره (خرید، مقایسه، فنی...)

÷


  • Total voters
    52

sJaguar

کاربر فعال موبایل و فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
5 اکتبر 2007
نوشته‌ها
11,526
لایک‌ها
1,591
سن
37
محل سکونت
Old Persian Empire
دیروز به قصد خرید سوار یک MVM مدل 87 شدم سه سیلندر که 13000 کیلومتر کار کرده بود. ماشین خوش دستی به نظر آمد ولی صدای موتور و گیربکس خیلی زیاد است و در اتاق می پیچد. همه MVM ها اینطوری هستند؟
ضمنا رنگ بژ متالیک بود و فروشنده می گفت 7,200,000 تومان
MVM جز مصرف کمش هیچ مزیتی نداره و حیف پول هست بریزی به پاش!
من که خجالت میکشم این ماشین رو سوارشم!
 

soroush_shz

Registered User
تاریخ عضویت
13 سپتامبر 2009
نوشته‌ها
476
لایک‌ها
40
محل سکونت
shiraz
سلام . به نظر من هم یه صفر بخر حداقل خیالت از خیلی جهات راحت هست و میدونی چی خریدی ولی دست 2 معلوم نیست چه بلایی به سر ماشین اومده و چه جوری باهاش کار کردن . دست دو من که هیچوقت نمیخرم چون همیشه دل چرکینم
 

Dariush

Registered User
تاریخ عضویت
24 دسامبر 2002
نوشته‌ها
1,412
لایک‌ها
4
محل سکونت
پاسارگاد
MVM جز مصرف کمش هیچ مزیتی نداره و حیف پول هست بریزی به پاش!
من که خجالت میکشم این ماشین رو سوارشم!

با اون قیمت چه ماشین بهتری میشناسی؟؟؟ واقعا برام سواله
 

sJaguar

کاربر فعال موبایل و فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
5 اکتبر 2007
نوشته‌ها
11,526
لایک‌ها
1,591
سن
37
محل سکونت
Old Persian Empire
با اون قیمت چه ماشین بهتری میشناسی؟؟؟ واقعا برام سواله
7 میلیونو بکنی 9 میلیون یا 10 تا نهایتا میتونی سمند 405 206 سیه لو . ... تمیز بخری!کمترم میشه اما من گفتم سرمایه رو ببری بالا تمیز بگیری

دزیر 6 میلیون هم انتخاب هایی مثه ریسر و کورسا هست تمیزشو گیر بیاری
واسه یکی از دوستان یه سمند 84 خریدم یه بغل رنگ داره 8.100 خیلی هم ماشین خوبیه و الان 8 ماه هست سوار میشه اونم مثه چی فقط هم روغن و بنزین خرج دیگه ای هم نکرده.
چرا بری MVM بخری آخه!!! اینم شد ماشین! فرقونه
 

Dariush

Registered User
تاریخ عضویت
24 دسامبر 2002
نوشته‌ها
1,412
لایک‌ها
4
محل سکونت
پاسارگاد
7 میلیونو بکنی 9 میلیون یا 10 تا نهایتا میتونی سمند 405 206 سیه لو . ... تمیز بخری!کمترم میشه اما من گفتم سرمایه رو ببری بالا تمیز بگیری

دزیر 6 میلیون هم انتخاب هایی مثه ریسر و کورسا هست تمیزشو گیر بیاری
واسه یکی از دوستان یه سمند 84 خریدم یه بغل رنگ داره 8.100 خیلی هم ماشین خوبیه و الان 8 ماه هست سوار میشه اونم مثه چی فقط هم روغن و بنزین خرج دیگه ای هم نکرده.
چرا بری MVM بخری آخه!!! اینم شد ماشین! فرقونه

چرا نخری!؟
سیلو و ریسر!؟!؟ کورسا!! خداوکیلی اگه به ام وی ام بگی فرقون دیگه اینها که اسم بردی چین؟ جنازه فرقون هم نیستن! شما تصادف کنی 3 ماه باید دنبال سپر کورسا بگردی!

اگر هم بخواد سرمایه رو ببره بالا که یه سوال دیگه است! گفتم با این قیمت چی؟ ضمن اینکه سمند ماشینی هست که خودش رو ول میکنه سمند 84 به نظرم خریدش اشتباهه. سمند اصلا بیشتر از دو سال از عمرش گذشته باشه ارزش فنی نداره مگر برای مسافر کشی. اگر هم بخواهد ماشین قدیمی بخره و قیمت بالاتر هم بده ریوی 85 بهتر از همه گزینه هاست
 

sJaguar

کاربر فعال موبایل و فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
5 اکتبر 2007
نوشته‌ها
11,526
لایک‌ها
1,591
سن
37
محل سکونت
Old Persian Empire
چرا نخری!؟
سیلو و ریسر!؟!؟ کورسا!! خداوکیلی اگه به ام وی ام بگی فرقون دیگه اینها که اسم بردی چین؟ جنازه فرقون هم نیستن! شما تصادف کنی 3 ماه باید دنبال سپر کورسا بگردی!

اگر هم بخواد سرمایه رو ببره بالا که یه سوال دیگه است! گفتم با این قیمت چی؟ ضمن اینکه سمند ماشینی هست که خودش رو ول میکنه سمند 84 به نظرم خریدش اشتباهه. سمند اصلا بیشتر از دو سال از عمرش گذشته باشه ارزش فنی نداره مگر برای مسافر کشی. اگر هم بخواهد ماشین قدیمی بخره و قیمت بالاتر هم بده ریوی 85 بهتر از همه گزینه هاست
کی همچین حرفی زده!!!!!
تو شهرهای بزرگ لوازمشون هست فت و فراوون!
هم کورسا هم سیهه لو هم ریسر
دوست من با کورسا دو تا ملق زد1 ماهه هم ماشین رو جمع کرد(تازه از مشهد همه چیشو گرفت چه برسه به تهران)در ضمن قیمت کورسا بین 3 تا 5 تومنه نه 9 تومن!!!
اگه با پراید بود حالا سالگردش رد شده بود!میرفت به ملکوت اعلا
در ضمن ماشین رند بازار هم که گفتم میشه با این پولها خرید
حالا من کاری به گرون یا ارزون بودن و بازار ماشین ایران ندارم فقط mvm عزیز شمارو میگم که فرقونه اینو نه تنها من بلکه خیلی ها میگن! باز صد رحمت به ماتیز لااقل میشه نگاش کرد!!
mvm هم صفرش حدود 9 تومنه شما با 9 تومن میتونی یه ماشین خوب بگیری.
 

Dariush

Registered User
تاریخ عضویت
24 دسامبر 2002
نوشته‌ها
1,412
لایک‌ها
4
محل سکونت
پاسارگاد
کی همچین حرفی زده!!!!!
تو شهرهای بزرگ لوازمشون هست فت و فراوون!
هم کورسا هم سیهه لو هم ریسر
دوست من با کورسا دو تا ملق زد1 ماهه هم ماشین رو جمع کرد(تازه از مشهد همه چیشو گرفت چه برسه به تهران)در ضمن قیمت کورسا بین 3 تا 5 تومنه نه 9 تومن!!!
اگه با پراید بود حالا سالگردش رد شده بود!میرفت به ملکوت اعلا
در ضمن ماشین رند بازار هم که گفتم میشه با این پولها خرید
حالا من کاری به گرون یا ارزون بودن و بازار ماشین ایران ندارم فقط mvm عزیز شمارو میگم که فرقونه اینو نه تنها من بلکه خیلی ها میگن! باز صد رحمت به ماتیز لااقل میشه نگاش کرد!!
mvm هم صفرش حدود 9 تومنه شما با 9 تومن میتونی یه ماشین خوب بگیری.

همسایه ما تو همین تهران سه ماه لنگ سپر و در داشبورد بود. ضمن اینکه عمر این خودروها تموم هست از نظر عمر خودرو 10 سال به بالا ماشین اسقاطی حساب میشه


به هر حال من فکر میکنم تو این محدوده قیمت خودروی بهتری نداریم مگه پراید که سوار شدنش خود کشیه. حالا اگه ایشون مایل بودند میتونند به توصیه شما عمل کنند
 

sJaguar

کاربر فعال موبایل و فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
5 اکتبر 2007
نوشته‌ها
11,526
لایک‌ها
1,591
سن
37
محل سکونت
Old Persian Empire
همسایه ما تو همین تهران سه ماه لنگ سپر و در داشبورد بود. ضمن اینکه عمر این خودروها تموم هست از نظر عمر خودرو 10 سال به بالا ماشین اسقاطی حساب میشه


به هر حال من فکر میکنم تو این محدوده قیمت خودروی بهتری نداریم مگه پراید که سوار شدنش خود کشیه. حالا اگه ایشون مایل بودند میتونند به توصیه شما عمل کنند
خوب سیه لو که 10 سال به بالا نیست واینکه اون خودرو ها کیفیتشون از پراید صفر که بقول شما خود کشیه خیلی خیلی بهتره!
به هر حال شما اگه مثلا سوار یه اسپرو تمیز بشی هیچ وقت به MVM نگاه هم نمیکنی.
البته ماشین خارجی مدل پایین رو هم باید تمیزشو گیر آورد تو این بحثی نیست اما اینکه شما میگی اسقاطیه خیر موافق نیستم.(با این وضعی که مملکت ما داره البته)
 

Dariush

Registered User
تاریخ عضویت
24 دسامبر 2002
نوشته‌ها
1,412
لایک‌ها
4
محل سکونت
پاسارگاد
خوب سیه لو که 10 سال به بالا نیست واینکه اون خودرو ها کیفیتشون از پراید صفر که بقول شما خود کشیه خیلی خیلی بهتره!
به هر حال شما اگه مثلا سوار یه اسپرو تمیز بشی هیچ وقت به MVM نگاه هم نمیکنی.
البته ماشین خارجی مدل پایین رو هم باید تمیزشو گیر آورد تو این بحثی نیست اما اینکه شما میگی اسقاطیه خیر موافق نیستم.(با این وضعی که مملکت ما داره البته)

سوار اسپرو شدم جز گشتاور بالا هیچ خاصیتی نداشت. mvm خیلی بهتره از اونه. به نظرم تعصب منفی رو mvm داری تو حرفهات دلیلی نمبینم
 

sJaguar

کاربر فعال موبایل و فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
5 اکتبر 2007
نوشته‌ها
11,526
لایک‌ها
1,591
سن
37
محل سکونت
Old Persian Empire
سوار اسپرو شدم جز گشتاور بالا هیچ خاصیتی نداشت. mvm خیلی بهتره از اونه. به نظرم تعصب منفی رو mvm داری تو حرفهات دلیلی نمبینم
:D نه شما خیلی نظر مثبتی رو mvm داری.
به شخصه واسم قیافه ماشین و قدرتش خیلی مهمه
بعد منظور شما از اینکه mvm بهتر بود یعنی چی؟یعنی شتابش بهتر بود؟! یا بهتر راه میرفت؟!:wacko: با اون موتور سه سیلندر؟!:(

و اینکه شما اون mvm رو صفر خریدی سوار شدی و اسپرو 15 سال کار بوده تازه کاری که از اون کشیده شده رو از mvm که نمیشه کشید!

mvm واسعه یه خانوپم که میخاد تو شهر استفاده کنه ماشین خوبی میتونه باشه همین:)
 

Dariush

Registered User
تاریخ عضویت
24 دسامبر 2002
نوشته‌ها
1,412
لایک‌ها
4
محل سکونت
پاسارگاد
:D نه شما خیلی نظر مثبتی رو mvm داری.
به شخصه واسم قیافه ماشین و قدرتش خیلی مهمه
بعد منظور شما از اینکه mvm بهتر بود یعنی چی؟یعنی شتابش بهتر بود؟! یا بهتر راه میرفت؟!:wacko: با اون موتور سه سیلندر؟!:(

و اینکه شما اون mvm رو صفر خریدی سوار شدی و اسپرو 15 سال کار بوده تازه کاری که از اون کشیده شده رو از mvm که نمیشه کشید!

mvm واسعه یه خانوپم که میخاد تو شهر استفاده کنه ماشین خوبی میتونه باشه همین:)

راستش من مهندس مکانیکم و تو کار خودرو و قطعه و موتور هم زیاد بودم. ببینید ماشین 2000 سیسی و 110 اسبی یعنب فاجعه. ولی همون ماشین سه سیلندر تکنولوژی و مصرف مناسبی داره. هر چی باشه تجربه و تخصص من در این مورد از شما بیشتره
 

sJaguar

کاربر فعال موبایل و فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
5 اکتبر 2007
نوشته‌ها
11,526
لایک‌ها
1,591
سن
37
محل سکونت
Old Persian Empire
راستش من مهندس مکانیکم و تو کار خودرو و قطعه و موتور هم زیاد بودم. ببینید ماشین 2000 سیسی و 110 اسبی یعنب فاجعه. ولی همون ماشین سه سیلندر تکنولوژی و مصرف مناسبی داره. هر چی باشه تجربه و تخصص من در این مورد از شما بیشتره
چرا فاجعه؟!
در ضمن شما از کجا تشخیص دادی من بی تجربم :دی
البته ضمن احترام به شما.
 

Dariush

Registered User
تاریخ عضویت
24 دسامبر 2002
نوشته‌ها
1,412
لایک‌ها
4
محل سکونت
پاسارگاد
چرا فاجعه؟!
در ضمن شما از کجا تشخیص دادی من بی تجربم :دی
البته ضمن احترام به شما.

برای اینکه از موتور 1500 تا 1600 سیسی این قدرت رو میگیرند و این نشان از طراحی ضعیف موتور اسپرو داره. برای همین معلومه که تجربه و تخصص علمی نداری. (منظورم تخت گاز کردن نیست)
 

Bahram.ws

Registered User
تاریخ عضویت
8 آگوست 2005
نوشته‌ها
1,132
لایک‌ها
73
سن
41
محل سکونت
On The Fly
راستش من مهندس مکانیکم و تو کار خودرو و قطعه و موتور هم زیاد بودم. ببینید ماشین 2000 سیسی و 110 اسبی یعنب فاجعه. ولی همون ماشین سه سیلندر تکنولوژی و مصرف مناسبی داره. هر چی باشه تجربه و تخصص من در این مورد از شما بیشتره
دوست عزیز تخصص شما قابل احترامه
ولی همه چی مصرف بهینه و تکنولوژی روز نیست
با این اوضاع جاده ها و رانندگی ملت، MVM خودکشی محضه، باز 100 رحمت به ماتیز
ایشون اگه ماشین مدل پایین ولی تمیز و سالم پیدا کنن خیلی بهتر از این MVM و پراید و ... هستش
حتی اگه یه پراید کره ای تمیز گیرش بیاد خیلی بهتر از پراید های الان و MVM هستش
شما داری اپل کورسا، دوو سیلو و ... رو مرخص مینامید پس حتما گلف نسل دو و سیویک و ماشین هایی تو این سطح رو هم مرخص میدونید و MVM رو بهتر از اینا!!!!
شخصا همچین ماشین هایی رو البته اگه سالم باشن با هیچ کدوم از این اسباب بازی های امروزی عوض نمیکنم(منظورم ماشین های زیر 8 میلیونه)
در ضمن شما تعصب مثبتی روی MVM دارید و sJaguar حرف هاشون منطقی تره
 

sJaguar

کاربر فعال موبایل و فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
5 اکتبر 2007
نوشته‌ها
11,526
لایک‌ها
1,591
سن
37
محل سکونت
Old Persian Empire
برای اینکه از موتور 1500 تا 1600 سیسی این قدرت رو میگیرند و این نشان از طراحی ضعیف موتور اسپرو داره. برای همین معلومه که تجربه و تخصص علمی نداری. (منظورم تخت گاز کردن نیست)
ببین منظور من روی تک مورد اسپرو نبود من ماشین های دهه 90 رو کلا گفتم که میشه با این قیمت ها خرید تمیزشون رو.
حالا هوندا هیوندا اپل میتسوبیشی دوو یا هر مدل دیگه ای.
در مورد اسپرو هم خیلی نرم و راحته و ماشین اسپرت و جوونی بود و هست هر چند دیگه قدیمی شده اما هنوزم یه سرگردن از خیلی ماشینا بالاتره.
شما باید ببینی نیازت چیه.شاید شما یه رنو5 هم واست کافیه.
بحث های تئوری هم خوبه اما مهم عملی و سواری دادن ماشین هست.

در ضمن با این بحثی که فرمودین 2000 زیاده پس نظرتون روی مثلا دوج ویپر چیه؟ با انجین 8.4 لیتری و 600 اسب قدرت؟
 

Dariush

Registered User
تاریخ عضویت
24 دسامبر 2002
نوشته‌ها
1,412
لایک‌ها
4
محل سکونت
پاسارگاد
دوست عزیز تخصص شما قابل احترامه
ولی همه چی مصرف بهینه و تکنولوژی روز نیست
با این اوضاع جاده ها و رانندگی ملت، MVM خودکشی محضه، باز 100 رحمت به ماتیز
ایشون اگه ماشین مدل پایین ولی تمیز و سالم پیدا کنن خیلی بهتر از این MVM و پراید و ... هستش
حتی اگه یه پراید کره ای تمیز گیرش بیاد خیلی بهتر از پراید های الان و MVM هستش
شما داری اپل کورسا، دوو سیلو و ... رو مرخص مینامید پس حتما گلف نسل دو و سیویک و ماشین هایی تو این سطح رو هم مرخص میدونید و MVM رو بهتر از اینا!!!!
شخصا همچین ماشین هایی رو البته اگه سالم باشن با هیچ کدوم از این اسباب بازی های امروزی عوض نمیکنم(منظورم ماشین های زیر 8 میلیونه)
در ضمن شما تعصب مثبتی روی MVM دارید و sJaguar حرف هاشون منطقی تره

دوست عزیز اندازه ماشین ربطی به خوب بودنش در تصادف نداره. مثلا اسمارت یکی از کوچکترین و در عین حال امن ترین خودروهای جهان هست. لطفا از دید چشمی و سطحی استفاده نکنید . نمیگم که ام وی ام هم خیلی امن هست ولی چندینن برابر برتر از پراید و اون ماشینهای قدیمی هست که شما ناام بردید و در عهدی ساخته شدند که ایمنی فاکتور مهم نبوده
 

sJaguar

کاربر فعال موبایل و فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
5 اکتبر 2007
نوشته‌ها
11,526
لایک‌ها
1,591
سن
37
محل سکونت
Old Persian Empire
دوست عزیز اندازه ماشین ربطی به خوب بودنش در تصادف نداره. مثلا اسمارت یکی از کوچکترین و در عین حال امن ترین خودروهای جهان هست. لطفا از دید چشمی و سطحی استفاده نکنید . نمیگم که ام وی ام هم خیلی امن هست ولی چندینن برابر برتر از پراید و اون ماشینهای قدیمی هست که شما ناام بردید و در عهدی ساخته شدند که ایمنی فاکتور مهم نبوده
الان شما میفرمایید مثلا کورسا ماشین امنی نیست؟!!!!!!

اون عهدی که امن بودن مهم نبود دهه 70 بود شاید قبلترش
که ماشین های همونحا خیلی سفت و مجکمتر هم هستن البته!:)مصلا همین بیوک ها شورلت و سایر ماشین هایی که تا چند سال پیش فراوون بودن.
حالا کاری به اینا اصلا نداریم.
 

Dariush

Registered User
تاریخ عضویت
24 دسامبر 2002
نوشته‌ها
1,412
لایک‌ها
4
محل سکونت
پاسارگاد
ببین منظور من روی تک مورد اسپرو نبود من ماشین های دهه 90 رو کلا گفتم که میشه با این قیمت ها خرید تمیزشون رو.
حالا هوندا هیوندا اپل میتسوبیشی دوو یا هر مدل دیگه ای.
در مورد اسپرو هم خیلی نرم و راحته و ماشین اسپرت و جوونی بود و هست هر چند دیگه قدیمی شده اما هنوزم یه سرگردن از خیلی ماشینا بالاتره.
شما باید ببینی نیازت چیه.شاید شما یه رنو5 هم واست کافیه.
بحث های تئوری هم خوبه اما مهم عملی و سواری دادن ماشین هست.

در ضمن با این بحثی که فرمودین 2000 زیاده پس نظرتون روی مثلا دوج ویپر چیه؟ با انجین 8.4 لیتری و 600 اسب قدرت؟

تفاوت طراحی موتور به همون مورد خلاصه نمیشه ولی اون یک مثال بود که برای کسی که تخصصی نداره هم قابل لمس باشه و گرنه ایرادات طراحی اسپرو یکی دو تا نیست.


جمله آخرتون نشون میده که منظورم رو اصلا متوجه نشدید! من نگفتم 2000 سیسی زیاده خیر!!! بلکه گفتم ماشینی که با 2000 سیسی تنها 110 اسب قدرت میده از سطح تکنولوؤی و طراحی عقب مانده ای بر خورداره. با 2000 سیسی حداقل ذباید 135 اسیب قدرت میگرفتند از این موتور. برای یک ماشین 110 اسبی یه موتور 1600 کفایت میکرد اونهم با یک طراحی معمولی و نه حتی به روز
 

sJaguar

کاربر فعال موبایل و فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
5 اکتبر 2007
نوشته‌ها
11,526
لایک‌ها
1,591
سن
37
محل سکونت
Old Persian Empire
من به شما احترام میذارم اما هیچ کدوم از حرفاتم قبول ندارم.
 

Dariush

Registered User
تاریخ عضویت
24 دسامبر 2002
نوشته‌ها
1,412
لایک‌ها
4
محل سکونت
پاسارگاد
الان شما میفرمایید مثلا کورسا ماشین امنی نیست؟!!!!!!

اون عهدی که امن بودن مهم نبود دهه 70 بود شاید قبلترش
که ماشین های همونحا خیلی سفت و مجکمتر هم هستن البته!:)مصلا همین بیوک ها شورلت و سایر ماشین هایی که تا چند سال پیش فراوون بودن.
حالا کاری به اینا اصلا نداریم.

باز هم اشتباه میکنید. ماشینی که بدنه سفتی داره لزوما ایمن نیست مثل زانتیا که نتایج تست تصادفش خجالت آور و وحشتناکه و...

این بحث رو ادامه نمیدم. گفتم که دوستان میتونند از تجارب شما استفاده کنند. من اگه چیزی گفتم از سر حدس و گمان و پروندن یک چیزی نبود
 
بالا