• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

من برای سیستم پستی فروشگاهم موندم چیکار کنم

bazarche0098

Registered User
تاریخ عضویت
5 نوامبر 2012
نوشته‌ها
1,656
لایک‌ها
335
محل سکونت
Shiraz
به نظرم بهتره اول همان نقدی بزاری برای درگاههای بانکی هم باید اینماد داشته باشدید ولی بهتره به نظرم همون کارت به کارت بزارید و یا یا از درگاههای واسط ندی استفاده کنید. بعد از اینکه سایتوون راه افتاد پنل پستی هم بگیرید. ولی تا جاییکه من فهمیدم مردم راحترن از پست خرید کنند و بعد از گرفتن محصولشون مبلغ را بپردازن اینطوری خیالشون اسوده تره و امکان کلاه برداری هم توش کمتره.
در مورد خرید پستی من شخصا تا بحال فروشی نداشتم ! اما خب تا جاییکه اطلاع دارم روزانه هزاران سفارش فیک ثبت میشه و تا درب منزل طرف هم میره و و بر می گرده ! که جز ضرر هیچی نیست و در بهترین شرایط هم اگر سفارش واقعی باشه خیلی طول میکشه تا پول رو پست به شرکت cod و بعد هم شرکت cod به فروشنده پرداخت کنه !! ضمن اینکه به هیچ عنوان این روش مانع از کلاهبرداری نمیشه ! چون اصلا راه و روشی نداره که بخواد این مورد ( کلاهبرداری نکردن ) رو تضمین کنه و بتونه یه نقطه قوت و مزیت محسوب بشه ! من خودم دیدم سفارشات خیلی بی کیفیت که از همین طریق ارسال شده ، جلوی مامور پست هم باز شده اما مامور پست میگه به ما ربطی نداره از همون جایی که سفارش دادید پیگیری کنید ! در کل من پرداخت در محل رو اصلا نه برای فروشنده و نه حتی خریدار مناسب نمی دونم . فروشگاه اگه فروشگاه باشه ! که سرش به تنش بیارزه ! گرفتن ای نماد و درگاه خرید اینترنتی از بانک براش کاری نداره ! پس در غیر اینصورت کیفیت کارش خیلی پایینه که به این مرحله نرسیده است . خریدار هم خیلی راحت می تونه اعتبار یک سایت رو بسنجه و پرداخت آنلاین رو انجام به و در این صورت هم چون خریدش از یک جای معتبر بوده خیالش هم از نظر کیفیت و کمیت راحت خواهد بود . مثلا سایتی مثل دی جی کالا رو هر کسی به راحتی می تونه اعتبار سنجی که و یا حتی فروشگاههای معتبر دیگه و در دره های پایین تر !
 

azita57

Registered User
تاریخ عضویت
28 سپتامبر 2013
نوشته‌ها
211
لایک‌ها
109
در مورد خرید پستی من شخصا تا بحال فروشی نداشتم ! اما خب تا جاییکه اطلاع دارم روزانه هزاران سفارش فیک ثبت میشه و تا درب منزل طرف هم میره و و بر می گرده ! که جز ضرر هیچی نیست و در بهترین شرایط هم اگر سفارش واقعی باشه خیلی طول میکشه تا پول رو پست به شرکت cod و بعد هم شرکت cod به فروشنده پرداخت کنه !! ضمن اینکه به هیچ عنوان این روش مانع از کلاهبرداری نمیشه ! چون اصلا راه و روشی نداره که بخواد این مورد ( کلاهبرداری نکردن ) رو تضمین کنه و بتونه یه نقطه قوت و مزیت محسوب بشه ! من خودم دیدم سفارشات خیلی بی کیفیت که از همین طریق ارسال شده ، جلوی مامور پست هم باز شده اما مامور پست میگه به ما ربطی نداره از همون جایی که سفارش دادید پیگیری کنید ! در کل من پرداخت در محل رو اصلا نه برای فروشنده و نه حتی خریدار مناسب نمی دونم . فروشگاه اگه فروشگاه باشه ! که سرش به تنش بیارزه ! گرفتن ای نماد و درگاه خرید اینترنتی از بانک براش کاری نداره ! پس در غیر اینصورت کیفیت کارش خیلی پایینه که به این مرحله نرسیده است . خریدار هم خیلی راحت می تونه اعتبار یک سایت رو بسنجه و پرداخت آنلاین رو انجام به و در این صورت هم چون خریدش از یک جای معتبر بوده خیالش هم از نظر کیفیت و کمیت راحت خواهد بود . مثلا سایتی مثل دی جی کالا رو هر کسی به راحتی می تونه اعتبار سنجی که و یا حتی فروشگاههای معتبر دیگه و در دره های پایین تر !


درسته اما خوب از طرفی هم یه مشتری می گفت که از یک فروشگاه یه لوازم برقی سفارش داده پول رو هم نقدی پرداخت کرده اما محصول ضربه خورده به دستش رسیده. برای پس دادنش حدود 10 روز وقت صرف کرده تا هماهنگ کرده و بلاخره پس فرستاده و پول با کسر درصدی بهش برگردونده شده اما در مورد پرداخت در محل اینطور نیست همون موقع نخواسته پس فرستاده .
اگر چه این cod ها به نوعی برای فروشنده ضررش زیاد باشه اما خریدارها بشتر دوست دارن از این طریق خرید کنن تا نقدی.
 

bazarche0098

Registered User
تاریخ عضویت
5 نوامبر 2012
نوشته‌ها
1,656
لایک‌ها
335
محل سکونت
Shiraz
درسته اما خوب از طرفی هم یه مشتری می گفت که از یک فروشگاه یه لوازم برقی سفارش داده پول رو هم نقدی پرداخت کرده اما محصول ضربه خورده به دستش رسیده. برای پس دادنش حدود 10 روز وقت صرف کرده تا هماهنگ کرده و بلاخره پس فرستاده و پول با کسر درصدی بهش برگردونده شده اما در مورد پرداخت در محل اینطور نیست همون موقع نخواسته پس فرستاده .
اگر چه این cod ها به نوعی برای فروشنده ضررش زیاد باشه اما خریدارها بشتر دوست دارن از این طریق خرید کنن تا نقدی.
ببخشید در پرداخت در محل همون موقع نخواسته و پس فرستاده ؟ یعنی بسته رو باز کرده بوده ؟ البته قبول دارم از همون ظاهر اولیه اگه شک کنید بسته مشکلی داره می تونید بدون ضرر پس بفرستید اما اگه بسته باز بشه فارغ از اینکه محتوی اون خالی باشه و جنس نامرغوب و معیوب احتمال تعویضش بسیار بسیار کمه مگر در موارد خیلی خاص . پرداخت نقدی ها شرایط خاصی دارن توی قوانین ای نماد و تجارت الکترونیک ذکر شده و تمام فروشگاههای آنلاین موظف هستن حتی بدون هیچ گونه دلیل تا یک هفته جنس فروخته شده رو از مشتری پس بگیرند، حالا اینکه هر فروشگاهی یه تعبیر خاص برای خودش کرده و هر کدوم با شرایط و قوانین خودشون می گن که چطور کالا رو پس می گیریم رو کاری ندارم چون اگر فروشگاه ای نماد داشته باشه و فروشگاهه معتبری باشه اول اینکه شرایط قانونی رو خوب رعایت می کنه از فروش تا تحویل و حتی در پس گرفتن کالا و در صورت داشتن ای نماد و تخلف و تعبیر شخصی خوشون از قانون در صورت مراجعه به مرجع ذیربط می تونید هر چند با دردسر حقوق خودتون رو پس بگیرید ! بعضی موارد هست چه از طرف فروشگاههای پرداخت آنلاین و یا پرداخت در محل و غیره که عملکردشون ضعیفه و این به پای همه فروشگاهها نوشته نمیشه ، خیلی فروشگاههای پرداخت آنلاین و پرداخت در محل و غیره ... هم خوب کار می کنند چه از نظر کیفیت و کمیت و ارسال و خدمات و پشتیبانی .
در کل تو بازار داخلی انصافا فروشگاه هایی که تا کنون توی بخش پرداخت در محل فعالیت می کنند چه از نظر کمیت و کیفیت و سایر موارد هیچ کدام بدون اغراق عملکرد خوبی نداشته اند !
حتی یه زمانی خود ما هم مشتری همین فروشگاهها شدیم سالهای قبل ! که خب کاری که این فروشگاهها انجام دادن فقط اینه که دید همه رو نسبت به خرید آنلاین و فروش اینترنتی منفی کرده اند تا جایی که خیلی از دوستان خود من که زیاد با اینترنت سر و کار ندارند تو بحث خرید اینترنتی چون تجربه خریدهای خیلی خیلی بد رو داشته اند فکر می کنند همه فروشگاهها اینطور هستند ! و خیلی سخت میشه اونها رو قانع کرد که فروشگاههایی هم توی اینترنت در حال حاضر وجود داره که بالاترین استانداردها رو دارن ، اما همونطور که گفتم ارثیه فروشگاههای پرداخت در محل فقط بدبینی بوده و بس . معمولا هم مشتری های این گونه فروشگاهها بیشتر از 1 مرتبه خرید انجام نمی دهند برا همینم هست که تبلیغاتشون توی سایتهای زرد و با پاپ آپ بیشتر انجام میشه !
با تشکر
 

azita57

Registered User
تاریخ عضویت
28 سپتامبر 2013
نوشته‌ها
211
لایک‌ها
109
ببخشید در پرداخت در محل همون موقع نخواسته و پس فرستاده ؟ یعنی بسته رو باز کرده بوده ؟ البته قبول دارم از همون ظاهر اولیه اگه شک کنید بسته مشکلی داره می تونید بدون ضرر پس بفرستید اما اگه بسته باز بشه فارغ از اینکه محتوی اون خالی باشه و جنس نامرغوب و معیوب احتمال تعویضش بسیار بسیار کمه مگر در موارد خیلی خاص . پرداخت نقدی ها شرایط خاصی دارن توی قوانین ای نماد و تجارت الکترونیک ذکر شده و تمام فروشگاههای آنلاین موظف هستن حتی بدون هیچ گونه دلیل تا یک هفته جنس فروخته شده رو از مشتری پس بگیرند، حالا اینکه هر فروشگاهی یه تعبیر خاص برای خودش کرده و هر کدوم با شرایط و قوانین خودشون می گن که چطور کالا رو پس می گیریم رو کاری ندارم چون اگر فروشگاه ای نماد داشته باشه و فروشگاهه معتبری باشه اول اینکه شرایط قانونی رو خوب رعایت می کنه از فروش تا تحویل و حتی در پس گرفتن کالا و در صورت داشتن ای نماد و تخلف و تعبیر شخصی خوشون از قانون در صورت مراجعه به مرجع ذیربط می تونید هر چند با دردسر حقوق خودتون رو پس بگیرید ! بعضی موارد هست چه از طرف فروشگاههای پرداخت آنلاین و یا پرداخت در محل و غیره که عملکردشون ضعیفه و این به پای همه فروشگاهها نوشته نمیشه ، خیلی فروشگاههای پرداخت آنلاین و پرداخت در محل و غیره ... هم خوب کار می کنند چه از نظر کیفیت و کمیت و ارسال و خدمات و پشتیبانی .
در کل تو بازار داخلی انصافا فروشگاه هایی که تا کنون توی بخش پرداخت در محل فعالیت می کنند چه از نظر کمیت و کیفیت و سایر موارد هیچ کدام بدون اغراق عملکرد خوبی نداشته اند !
حتی یه زمانی خود ما هم مشتری همین فروشگاهها شدیم سالهای قبل ! که خب کاری که این فروشگاهها انجام دادن فقط اینه که دید همه رو نسبت به خرید آنلاین و فروش اینترنتی منفی کرده اند تا جایی که خیلی از دوستان خود من که زیاد با اینترنت سر و کار ندارند تو بحث خرید اینترنتی چون تجربه خریدهای خیلی خیلی بد رو داشته اند فکر می کنند همه فروشگاهها اینطور هستند ! و خیلی سخت میشه اونها رو قانع کرد که فروشگاههایی هم توی اینترنت در حال حاضر وجود داره که بالاترین استانداردها رو دارن ، اما همونطور که گفتم ارثیه فروشگاههای پرداخت در محل فقط بدبینی بوده و بس . معمولا هم مشتری های این گونه فروشگاهها بیشتر از 1 مرتبه خرید انجام نمی دهند برا همینم هست که تبلیغاتشون توی سایتهای زرد و با پاپ آپ بیشتر انجام میشه !
با تشکر

موافقم .اما مثلا برای من نوعی که میخوام تازه شروع کنم به چه طریقی میتونم اعتماد مشتری رو جلب کنم.
چون خیلی از خریدارها اصلا نمیدونن اینماد چیه ؟که بخان به خاطر اینماد خرید کنن.ضمن اینکه خیلی از فروشگاههایی هم که اینماد دارن اما به هر دلیلی مشتری را به فروشگاه های اینترنتی بدبین کردن.
من هدفم تائید cod ها نیست . دلیلی نداره آدم 3 درصد سود بده به دیگران در حالیکه ارسال محصول را خودش میتونه انجام بده.
اما از طرفی هم مشتری وقتی جنس رو تحویل می گیره و بعد مبلغ رو پرداخت می کنه خیالش راحته که حداقل طرف دزد نبوده که نه از جنس خبری باشه و نه از پول.
 

bazarche0098

Registered User
تاریخ عضویت
5 نوامبر 2012
نوشته‌ها
1,656
لایک‌ها
335
محل سکونت
Shiraz
موافقم .اما مثلا برای من نوعی که میخوام تازه شروع کنم به چه طریقی میتونم اعتماد مشتری رو جلب کنم.
چون خیلی از خریدارها اصلا نمیدونن اینماد چیه ؟که بخان به خاطر اینماد خرید کنن.ضمن اینکه خیلی از فروشگاههایی هم که اینماد دارن اما به هر دلیلی مشتری را به فروشگاه های اینترنتی بدبین کردن.
من هدفم تائید cod ها نیست . دلیلی نداره آدم 3 درصد سود بده به دیگران در حالیکه ارسال محصول را خودش میتونه انجام بده.
اما از طرفی هم مشتری وقتی جنس رو تحویل می گیره و بعد مبلغ رو پرداخت می کنه خیالش راحته که حداقل طرف دزد نبوده که نه از جنس خبری باشه و نه از پول.
آره موافقم . تو یکی از این همایشهای کسب و کار خیلی در این مور با مسئولین پست صحبت کردیم که یه سیستمی راه اندازی کنند که هر شخصی بتونه مستقیم و بدون دردسر بیاد با پست قرارداد ببنده و شرکتهای کد واسطه نباشن که فکر نمی کنم هیچ وقت عملی بشه . در مورد ای نماد هم بالاخره هر مشتری تو نگاه اول متوجه اون ممکنه بشه و روش کلیک میکنه و وقتی بیشتر در موردش تحقیق میکنه باخبر میشه ، مثلا من خودم چند سال پیش هر چه از این نمادها و نشان ها تو سایتهای خرید اینترنتی بود رو نگاه می کردم و با اینکه تازه کار بودم و اصلا هم نمی دونستم خیلی هاشون چیه ولی همین نمادها باعث اعتماد بیشتر من می شد . با شما در مورد اینکه بعضی ها هم با داشتن ای نماد باعث بدبینی مشتری شدن قبول دارم اما اینا کلیت قضیه نیست ! در کل ای نماد اگه پولی نشه ! وجودش بهتر از نبودشه و پرداخت آنلاین هم مسللما بهترین گزینه . شما همین دی جی کالا رو ببینید ، تازگی هم مدیرش گزارش داده که فکر کنم یه هفته پیش بود ، من خودم از اول راه افتادن دی جی کالا کاربر و مشتریش بودم که اگه به وب آرشیو بروید و یه نگاهی به سایت قدیمی اون بندازید ظاهرش خیلی ابتدایی و مسخره به نظر میاد و اون اوایل هم با 4 یا 5 نفر شروع کردن کارشون رو و حالا هم به گفته مدیرش متوسط روزانه 2000 سفارش و متوسط قیمت هر سفارش 600000 تومانه !!! اینها همه میانگینه که قطعا من می تونم بگم خیلی بیشتر از اینهاست . اما همین دی جی کالا از اول و زمانی که خرید اینترنتی تازه راه افتاده بود تو ایران و چیزی جز خرید و پرداخت در محل وجود نداشت اومد و ابتدا بصورت حواله و کارت به کارت و بعد هم پرداخت آنلاین رو راه اندازی کرد و حتی یکبار هم من ندیدم پرداخت در محل داشته باشه جز الان که اون هم پرداخت در محل برای تهران داره و البته پیک خودشون جنس رو میبره و همونجا با کارت و دستگاه بی سیم مبلغ رو کسر می کنه و شاید این مورد زیاد هم در عمل استفاده نشه مخصوصا برای این سایت بزرگ و شناخته شده . خلاصه خواستم اینو عرض کنم که رمز موفقیت دی جی کالا همینه که سراغ این روشهای الکی نرفت و با قدرت و اعتماد به نفس حرکت کرد ، البته فقط یکی از رموز موفقیتشون اینه ، بگذریم از تولید محتوا و .... که حرف اول رو میزنن . باور کنید خود من جدای از اینکه یک وب مستر هستم دید کلی ام به عنوان یک خریدار صرف اینه که هر جا خرید آنلاین داره مطمئن تره ! یه چیز دیگه هم که هست به نظر من خیلی از مشتریان پرداخت در محل با پرداخت آنلاین و این مسائل اشنایی ندارن و حتی شاید تا بحال رمز خرید اینترنتی رو هم نگرفته باشن که این دیگه بر میگرده به سیستم بانکی و اعتماد سازی در مورد پرداخت های اینترنتی .
ببخشید سرتون رو درد میارم با سخنرانی های طولانی :)
 

azita57

Registered User
تاریخ عضویت
28 سپتامبر 2013
نوشته‌ها
211
لایک‌ها
109
آره موافقم . تو یکی از این همایشهای کسب و کار خیلی در این مور با مسئولین پست صحبت کردیم که یه سیستمی راه اندازی کنند که هر شخصی بتونه مستقیم و بدون دردسر بیاد با پست قرارداد ببنده و شرکتهای کد واسطه نباشن که فکر نمی کنم هیچ وقت عملی بشه . در مورد ای نماد هم بالاخره هر مشتری تو نگاه اول متوجه اون ممکنه بشه و روش کلیک میکنه و وقتی بیشتر در موردش تحقیق میکنه باخبر میشه ، مثلا من خودم چند سال پیش هر چه از این نمادها و نشان ها تو سایتهای خرید اینترنتی بود رو نگاه می کردم و با اینکه تازه کار بودم و اصلا هم نمی دونستم خیلی هاشون چیه ولی همین نمادها باعث اعتماد بیشتر من می شد . با شما در مورد اینکه بعضی ها هم با داشتن ای نماد باعث بدبینی مشتری شدن قبول دارم اما اینا کلیت قضیه نیست ! در کل ای نماد اگه پولی نشه ! وجودش بهتر از نبودشه و پرداخت آنلاین هم مسللما بهترین گزینه . شما همین دی جی کالا رو ببینید ، تازگی هم مدیرش گزارش داده که فکر کنم یه هفته پیش بود ، من خودم از اول راه افتادن دی جی کالا کاربر و مشتریش بودم که اگه به وب آرشیو بروید و یه نگاهی به سایت قدیمی اون بندازید ظاهرش خیلی ابتدایی و مسخره به نظر میاد و اون اوایل هم با 4 یا 5 نفر شروع کردن کارشون رو و حالا هم به گفته مدیرش متوسط روزانه 2000 سفارش و متوسط قیمت هر سفارش 600000 تومانه !!! اینها همه میانگینه که قطعا من می تونم بگم خیلی بیشتر از اینهاست . اما همین دی جی کالا از اول و زمانی که خرید اینترنتی تازه راه افتاده بود تو ایران و چیزی جز خرید و پرداخت در محل وجود نداشت اومد و ابتدا بصورت حواله و کارت به کارت و بعد هم پرداخت آنلاین رو راه اندازی کرد و حتی یکبار هم من ندیدم پرداخت در محل داشته باشه جز الان که اون هم پرداخت در محل برای تهران داره و البته پیک خودشون جنس رو میبره و همونجا با کارت و دستگاه بی سیم مبلغ رو کسر می کنه و شاید این مورد زیاد هم در عمل استفاده نشه مخصوصا برای این سایت بزرگ و شناخته شده . خلاصه خواستم اینو عرض کنم که رمز موفقیت دی جی کالا همینه که سراغ این روشهای الکی نرفت و با قدرت و اعتماد به نفس حرکت کرد ، البته فقط یکی از رموز موفقیتشون اینه ، بگذریم از تولید محتوا و .... که حرف اول رو میزنن . باور کنید خود من جدای از اینکه یک وب مستر هستم دید کلی ام به عنوان یک خریدار صرف اینه که هر جا خرید آنلاین داره مطمئن تره ! یه چیز دیگه هم که هست به نظر من خیلی از مشتریان پرداخت در محل با پرداخت آنلاین و این مسائل اشنایی ندارن و حتی شاید تا بحال رمز خرید اینترنتی رو هم نگرفته باشن که این دیگه بر میگرده به سیستم بانکی و اعتماد سازی در مورد پرداخت های اینترنتی .
ببخشید سرتون رو درد میارم با سخنرانی های طولانی :)

متشکر بحث جالبی بود. در مورد سیستم پستی من شنیدم در تهران مثل اینکه راه اندازی شده و خود اداره پست همین مبلغ اصلی رو یعنی 53 تومن را می گیره و حتی پنل هم میده حالا پنلشون خوب یا بد باشه رو نمیدونم کارمزد هم نداره. اما من هنوز دنبالش نرفتم .ببینم از چه قراره.
در مورد سیستمهای بانکی من خودم پرداخت امن پاسارگاد رو ترجیح میدم با وجود اینکه کارمزد داره .
اون هم به خاطر این هست که اگر کالا به دست مشتری نرسید بعد از مدت مقرر مشتری میتونه اعتراض کنه و مبلغ رو از واسط بگیره.
( با اینکه کارایی بعضی بانکهای دیگه مثل ملت شاید بهتر هم باشه سیستم اینترنت بانکش هم کارمزد نداره)
 
Last edited:
بالا