برگزیده های پرشین تولز

آموزش نصب PHP.NUKE بر روی هاست

وضعیت
موضوع بسته شده است.

danielhj

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
24 ژانویه 2016
نوشته‌ها
35
لایک‌ها
11
سن
33
محل سکونت
تهران
سیستم های مدیریت محتوا از مهم ترین ابزار های طراحی سایت هستند که این روز ها بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. از معروف ترین و محبوب ترین این CMS ها می توان به وردپرس، جوملا، دروپال، PHP.NUKE، PHP.FUSION، اپن کارت و… اشاره کرد. در مورد وردپرس و جوملا مطالب بسیار زیادی در دسترس است که احتمالاً با آن ها آشنا هستید. امروز قصد داریم روش نصب PHP.NUKE را بر روی هاست به شما آموزش دهیم.

معرفی اجمالی PHP.NUKE

همان طور که اشاره شد PHP.NUKE یکی از CMS های قدرتمند است که در سراسر دنیا طرفداران بسیاری دارد. این سیستم مدیریت محتوا به زبان PHP طراحی و ساخته شده است و برای ذخیره اطلاعات موجود در وب سایت از پایگاه داده MySQL استفاده می کند. PHP.NUKE از زبان های بسیاری پشتیبانی می کند و خوشبختانه زبان فارسی نیز جزئی از زبان های تحت پوشش PHP.NUKE است. در حال حاضر هم تعداد زیادی از سایت هایی که در زمینه دانلود فیلم و موزیک و… فعالیت دارند از این سیستم مدیریت محتوا بهره می گیرند. این CMS دارای ماژول ها و افزونه های متعددی است که در دسترس استفاده کنندگان آن قرار گرفته است تا به راحتی بتوانند طراحی سایت دلخواه خود را انجام داده و آن را توسعه دهند و کنترل نمایند.

nuke.jpg


آموزش نصب PHP.NUKE بر روی هاست
برای نصب PHP.NUKE بر روی هاست به روش زیر عمل می کنیم:

ابتدا فایل فشرده PHP.NUKE را در هاست و در پوشه دلخواه خود آپلود می کنید. پس از آن که فایل فشرده (zip) در محل مورد نظر آپلود شد آن را از حالت فشرده خارج نمایید. برای این کار همان طور که می دانید باید روی فایل کلیک راست کرده و روی گزینه extract کلیک نمایید. لازم به ذکر است که شما می توانید بدون آن که فایل زیپ را آپلود کرده و بعد آن را extract نمایید به طور مستقیم فایل های extract شده را در پوشه دلخواه خود آپلود نمایید. اما از آن جایی که این روش کمی زمان بر است پیشنهاد می کنیم از روش اول اقدام نمایید. حالا باید یک پایگاه داده برای سایت بسازید. این کار به راحتی از بخش MySQL امکان پذیر است. هنگام ساختن پایگاه داده باید یک نام کاربری و پسورد ایجاد کنید و در پایگاه داده اضافه نمایید. حالا نوبت نصب PHP.NUKE می رسد. برای این کار باید آدرس محلی که فایل فشرده را extract کرده اید را وارد کرده و انتهای آن عبارت /install را اضافه نمایید و سپس Enter را بزنید. مانند عبارت زیر:

http://mysite.com/source/install

با این کار صفحه مربوط به نصب PHP.NUKE بر روی هاست باز می شود که شما باید روی گزینه “شروع نصب” کلیک نمایید. خب؛ در ادامه فرمی جلوی شما قرار می گیرد که به صورت زیر آن را تکمیل نمایید:

سرور بانک اطلاعاتی: پیش فرض این گزینه یعنی localhost قابل تأیید است و نیازی به تغییر آن نیست.

نام بانک اطلاعاتی: نام پایگاه داده ای را که ساختید در این قسمت باید وارد نمایید. لازم به ذکر است هاست های لینوکسی نام کاربری فرد سازنده را به ابتدای نام پایگاه داده اضافه می کند. فرض کنید شما با نام کاربری user پایگاه داده ای به نام db1 ساخته اید. در این صورت نام پایگاه داده شما به user_db1 تغییر می کند.

نام کاربری و رمز عبور: در این دو قسمت باید همان نام کاربری و پسوردی که در ساخت پایگاه داده به کار بردید وارد نمایید.

سایر قسمت های فرم نیازی به تغییر ندارند. حالا روی گزینه “مرحله بعد” کلیک کنید. در صورتی که اطلاعات را درست وارد کرده باشید به بخش پیکربندی منتقل می شوید. در این بخش تمام توضیحات لازم برای هر فیلد جلوی آن نشان داده شده است. اگر نیازی به تغییر بود آن را تغییر دهید. در غیر این صورت روی گزینه “مرحله بعد” کلیک نمایید. در قسمت بعدی اطلاعات مربوط به مدیریت از شما پرسیده می شود که باید آن ها را تکمیل نمایید و باز هم بر روی گزینه “مرحله بعد” کلیک کرده و وارد مرحله نهایی نصب PHP.NUKE شوید. در این صفحه پیغامی مبنی بر اینکه نصب با موفقیت به پایان رسیده برای شما ظاهر می شود. در انتها شما باید پوشه install را از هاست پاک کرده و اجازه بروز مشکلات امنیتی را ندهید.

نکته: گاهی ممکن است در بین مراحل با خطایی مواجه شوید که به شما بگوید اجازه دسترسی به بخشی را ندارید. در این صورت باید در فایل Config.php حق دسترسی را از ۶۴۴ به ۶۶۶ تغییر دهید. نکته مهم تر اینکه پس از پایان نصب دوباره حق دسترسی را به ۶۴۴ بازگردانید تا سایت خود را از لحاظ امنیتی به خطر نیندازید.
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا