برگزیده های پرشین تولز

آموزش 0 تا 100 زبان برنامه نویسی PHP

helpmasteri

Registered User
تاریخ عضویت
16 سپتامبر 2017
نوشته‌ها
1,530
لایک‌ها
1,636
سن
47
محل سکونت
Money pool
آقا سلام ما دوباره اومدیم ببخشید دفعه قبل یه سری مشکلات پیش اومد نتونستم ادامه بدم اما اینبار سعی میکنم کاملش کنم براتون.
این آموزش رو دارم از پکیج برنامه نویسی PHP سایت 7 لرن میزارم براتون یعنی ویدیو رو میبینم یاد میگیرم میام براتون پست میزارم!:general408:

لینک آموزش در 7 لرن

خب شروع میکنیم جلسه اول رو با یاد خدا :p

توجه : اگر میخواید پکیج رو داشته باشید خصوصی بدید - ارزان

1- چرا ربات تلگرام؟

امروزه هر کسی برای خود یک ربات دست ساز چه با کمک سرویس های آنلاین ربات سازی چه کدنویسی دستی دارد با کمک ربات ها کارهای خود را راحت تر (در مدیریت چنل یا وبسایت) یا اینکه با کمک آنها به کسب درامد میپردازد. ربات ها یکی از سریع ترین روش های جذب ممبر برای چنل یا گروه های تلگرامی میباشد و تنها با داشتن چند ایده کوچک میتوان آینده خود را تامین کرد.


2- خودت ربات بساز!

زمانی که شما ایده ای دارید و آنرا به شخصی برای پیاده کردن در ربات تلگرام میکنید با این کار هم سورس ربات شما دست آن شخص می افتد و هم ایده شما و چه بسا ممکن است او از ایده شما سو استفاده کند و شما شکست بزرگی بخورید پس بهتر است خودتان دست به کار شوید و ربات خودتون رو بسازید.


3- از کجا شروع کنم؟

شما در این پکیج آموزش گام به گام ساخت و پیاده سازی ربات تلگرام را روی هاست و سرور مجازی یاد خواهید گرفت و چه بسا در حین آموزش به زبان برنامه نویسی PHP هم مسلط میشوید و میتوانید از کاربردهای دیگر آن در زمینه های مختلف از جمله طراحی وب استفاده کنید.


جلسه 1 – شروع جلسه


برای شروع شما نیاز به یک محیط کار دارید که در آن کدهای خودتون رو بنویسید و اشکالات را متوجه شوید و در آخر آنها را Save و نگهداری کنید.


من به شما برنامه ی CodeLobster را پیشنهاد میکنم به دلایل زیر:


  1. حجم کم برنامه
  2. امکان انتخاب زبان فارسی
  3. محیط کاربری ساده
  4. رایگان بودن
  5. مشخص کردن اشتباهات
دلیل اینکه تو اپلودبوی اپ کردم اینه سرعتش بیشتر وگرنه با 4 تا دانلود ما پولدار نمیشیم!
:general608: نمونه ویدیو آموزشی :general608:

DOWNLOAD CODELOBSTER
 

helpmasteri

Registered User
تاریخ عضویت
16 سپتامبر 2017
نوشته‌ها
1,530
لایک‌ها
1,636
سن
47
محل سکونت
Money pool
جلسه دوم
خب اول باید ببینیم که زبان برنامه نویسی PHP چیست و به چه دردی میخوره؟ برای راحتی کار یه توضیح کوتاه براتون اوردم که حتما باید بخونید.



معرفی زبان PHP

زبان PHP یک زبان اسکریپتی اوپن سورس است که برای طراحی برنامه های تحت وب سرور به کار می رود. سمت سرور بودن به این معناست که صفحات PHP ابتدا توسط سرور (که می تواند از نوع Apache یا IIS) باشد، پردازش شده و سپس خروجی به صورت کدهای HTML و جاوا اسکریپت برای مرورگر کاربر ارسال می شود. به عبارت دیگر وظیفه اجرای صفحات PHP به عهده سرور وب هاست سایت می باشد برخلاف HTML یا جاوا اسکریپت.

PHP مخفف عبارت Hypertext PreProcessor به معنای پیش پردازند فرامتن می باشد گه در سال ۱۹۹۴ توسط رسموس لردورف ایجاد شد و سپس توسط سایرین توسعه و گسترش پیدا کرد. اولین نگارش عمومی آن در اوایل سال ۹۵ ارائه شد و با نام Personal Home Page روانه بازار شد البته بسیار ساده بود.

ساختار زبان PHP بسیار شبیه به زبان C و در نسخه های جدبد شبیه به جاوا می باشد و به همین دلیل از محبوبیت فراوانی برخوردار است. از مشهورترین نرم افزارهای ساخته شده با PHP می توان به جوملا، وردپرس ، دروپال و … اشاره نمود. سایت های فراوانی در جهان براساس زبان PHP نوشته شده اند و هر روز نیز بر تعداد آنها افزوده می شود.

بر طبق آمار منتشر شده بیش از ۶۰% از سایت های موجود در سرورها با زبان PHP نوشته و بارگذاری شده است که از مهمترین آنها می توان به ویکی پدیا . فیسبوک اشاره کرد.

زبان PHP امکان استفاده از انواع مختلفی از پایگاه داده را از جمله : MySQL، SqlLite،اوراکل، IBM DB2، Microsoft Sql Server و … را با دستور هایی ساده فراهم می سازد. پی اچ پی روی بیشتر سیستم عامل های معروف از جمله : ویندوز،لینوکس،یونیکس،مکینتاش و با اغلب سرور های معروف قابل اجراست.

------------------------------------------------------------------------------
1- تگ های شروع و پایان
همانطور که میدونید بیشتر زبان های برنامه نویسی یک تگ شروع و یک تگ پایان دارند که تمامی دستورات و کدها درون این دو تگ قرار میگیرند و باعث تولید محتوا برای ما میشوند. در همین رابطه زبان برنامه نویسی PHP هم از این قاعده مستثنا نیست و یک تگ شروع و یک تگ پایان دارد. و هر کدی که درون این دو تگ نوشته شود یعنی کدهای PHP هستند و باید توسط پردازشگر پردازش شوند!

php1.png

همانطور که در شکل بالا مشاهده میکنید تگ های شروع و پایان زبان PHP به این شکل میباشند.
نکته : شما میتوانید تگ شروع را مانند تگ پایان بدون عبارت "php" بنویسید اما در آینده ممکن است مشکلاتی برای شما پیش بیاد.

2- تابع چاپ
معمولا اولین چیزی که در زبان های مختلف به شما آموزش داده میشود تابع چاپ میباشد یعنی شما میخواید یک عبارت و متن را نمایش دهید.یعنی بتونید نتیجه کدهای خودتون رو ببینید و نمایش دهید.
شما در زبان برنامه نویسی PHP برای چاپ عبارات میتوانید از دو عبارت echo و print استفاده کنید که در ادامه با آنها آشنا میشوید.

php2.png

دقت داشته باشید که عبارتی که میخواهید چاپ کنید حتما باید بین تک کوتیشن (' ') یا دبل کوتیشن (" ") باشد! و اخر همه ی کدها حتما نقطه ویرگول را بزارید!

3- کامنت ها
ممکن است شما بخواهید در بین کدهای خود مطالبی را اضافه بکنید که تاثیری بر روی کدهای نوشته شده نداشته باشد و فقط کسانی که کد و سورس ها را دارند بتوانند آنرا ببینند که این نوشته ممکن است تبلیغ سایت یا چنل شما و یا دستورالعمل استفاده از کد باشد که برای راحتی و آموزش کاربران استفاده میگردد.
در زبان PHP هر وقت شما دو علامت اسلش (//) بزارید . پس از آن هر متنی بنویسید به عنوان کامنت شناسایی میشود. که به این شیوه , شیوه تک خطی گفته میشود زیرا برای کامنت کردن هر خط جداگانه باید (//) بزارید.
اما یک روش دیگر کامنت گذاری (چند خطی) میباشد که با استفاده از (*/) صورت میگیرد و طوری که در شکل زیر مشاهده میکنید.

php3.png

روش کامنت کردن برای جاهایی بدرد میخورد مانند اینکه میخواهید یک کد را خارج کنید اما پاک نکنید و یا آموزش های جزیی را درون کدهای خودتون قرار بدید.

4- تابع rand
برای تولید یک سری ورودی ها به صورت (Random) استفاده میشود.
همانطور که از اسم این تابع مشخص است یک عددی را از بازه مشخص برای ما انتخاب میکند و به ما نمایش میدهد که این بازه را خود شما تعیین میکنید.
تابع رند را به صورت rand (min,max); کاربرد دارد و شما باید به یاد داشته باشید که حتما برای چاپ شدن باید از echo یا print استفاده کنید.
php4.png


برای خرید پکیج ویدیویی خصوصی بدید . یا علی
 
بالا