برگزیده های پرشین تولز

آیا بازاریابی چریکی ( تبلیغات پارتیزانی ) برای کسب و کار شما مناسب است؟

alijah.sh

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
18 ژوئن 2015
نوشته‌ها
31
لایک‌ها
4
مقدمه ای بر بازاریابی و بازاریابی چریکی

بازاریابی عرصه ای چنان گسترده است که شاید مشخص کردن مرزهای آن بسیار دشوار باشد. برخی از مردم تصور می کنند که بازاریابی، همان فروش است. (تفاوت فروش و بازاریابی را از اینجا مطالعه بفرمایید.) بخشی از این باور درست است زیرا نهایتا یکی از اهداف بازاریابی افزایش میزان فروش سازمان است. اما بازاریابی گستره ای بیش از فروش دارد.( تعاریف بازاریابی را نیز از این لینک مطالعه کنید.) بازاریابی استراتژی جلب توجه مشتریان بازار هدف است. همچنین علاوه بر مساله فروش، یکی دیگر از عرضه هایی که برنامه های بازاریابی به آن توجه دارد، تبلیغات موثر است.

زمانی که ما از تبلیغات صحبت می کنیم، آنچه در ذهن متبلور می شود، کمپین های تبلیغاتی است که کالاهایشان را بوسیله رسانه های جمعی شبیه تلویزیون و رادیو معرفی کنند. یا بیل بردهایی که سطح شهر قرار دارند. این ذهنیت درست است اما این شیوه تبلیغات در مقیاس بزرگ است که توسط برندهای مطرح اجرا می شود. اما اشکال دیگری از تبلیغات وجود دارد که چنین تعهد و هزینه بالایی را دربر نخواهد داشت.

در مورد مطرح کردن خود محصول به عنوان ابزار تبلیغاتی ( سبکی از تبلیغات پارتیزانی) چیزی شنیده اید؟ این فقط یک مثال از شیوه های متفاوت استراتژی بازاریابی است که می تواند بسیار اثربخش باشد به شرطی که متاسب با آمیخته بازایابی بدرستی بکار گرفته شود. این مساله می تواند همراه با خلاقیت باشد که ما از آن با عنوان بازاریابی چریکی یاد می کنیم.

علیجاه شهربانویی

بازاریابی چریکی چیست؟
اصطلاح گوریلا مارکتیک اولین بار توسط نویسنده ای با نام جی لوینسن ( Jay Levinson) در کتابی با همین نام در سال ۱۹۸۴ بکار برده شد و پس از آن این عبارت معروف گردید. از آن به بعد، تمام استراتژی های مشابه با آنچه او نوشته بود، گوریلا مارکتینگ یا بازاریابی چریکی نام گرفت. در طول سالها، بازاریابی پارتیزانی یا چریکی در بستر حرفه استراتژی بازاریابی رشد یافت. در گذشته، رسانه های انبوده تنها در اختیار کمپانی های بزرگ برای رقابت در بازار قرار داشت تا اینکه تبلیغات چریکی پا به عرصه حیات گذاشت. به همین خاطر، کمپانی کوچک برای معرفی کالا و خدمتشان به سمت شیوهای غیرمعمول ( غیرمتعارف) تبلیغاتی گرایش یافتند. این شیوه تبلیغاتی بیشتر بر کمک به سازمان های کوچک و کارآفرینان تمرکز دارد تا آنها بتوانند محصولاتشان را بدون هزینه کردن مبالغ هنگفت ترویج نمایند.

بازاریابی چریکی بسیار ساده عمل می کند. اگر شما می خواهید آن را در کسب و کار خود مورد استفاده قرار دهید، مجبور نیستید که یک برنامه بازاریابی پیچیده را طراحی کنید. همانطور که اشاره شد، انگیزه اجرای بازاریابی چریکی گسترش حرف زدن ( آگاهی ) در مورد شما با هزینه اندک است. تصور کنید یک کمپانی بزرگ میلیاردها ریال برای در خاطر ماندن در اذهان هزار نفر از مشتریان در عرض تنها یک ساعت صرف می کند. این اتفاقی است که تبلیغات کلیشه ای و عرف روی می دهد.

ادامه مطلب بازاریابی چریکی ( تبلیغات پارتیزانی ) را از لینک منبع مطالعه بفرمایید.
 
بالا