برگزیده های پرشین تولز

آیا دویدن برای زانوها ضرر دارد؟

دکتر سوشا

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
15 ژانویه 2017
نوشته‌ها
28
لایک‌ها
5
سن
25

دویدن برای زانوها مفید است یا مضر؟

اخبار سلامت : همه مردم بر این باورند که دویدن برای زانوها ضرر دارد و باعث افزایش التهاب و درد زانوها می‌شود؛ اما آیا این باور که دویدن برای زانوها مضر است ، واقعیت دارد؟ آیا دویدن ، درد و التهاب زانو را افزایش می‌دهد؟
مطالعات زیادی در رابطه با تأثیر دویدن برای زانوها انجام شده است.یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که دویدن ممکن است موجب کاهش التهاب در زانوها شود.
نویسنده مسئول این مطالعه جدید ، مت سیلی (استادیار علوم ورزش در دانشگاه بریگهام یانگ در پروو، یوتا) است که در رابطه با تأثیر دویدن برای زانوها می‌گوید: این تصور که دویدن برای زانوها مضرر است ، ممکن است یک افسانه باشد.

مراحل انجام مطالعه تأثیر دویدن بر زانوها چگونه بود؟
سیلی و همکارانش برای انجام مطالعه ، مایع مفصل زانوی چندین زن و مرد سالم بین سنین 35-18 سال را مورد مطالعه قرار دادند. محققان برای به دست آوردن نشانه‌ای از التهاب بعد از دویدن ، از نشانگرهای شیمیایی خاصی قبل و بعد از 30 دقیقه دویدن استفاده کردند. این نشانگرهای شیمیایی التهاب ، قبل و بعد از دویدن ، تفاوت کمی داشتند.

نتیجه کلی مطالعه چه بود؟
آنچه ما اکنون می‌دانیم این است که برای افراد سالم و جوان، ورزش و دویدن یک محیط ضد التهابی ایجاد می‌کند که ممکن است موجب سلامت طولانی مدت مفاصل و زانوها شود.
به گفته پژوهشگران ، این مطالعه جدید نشان می‌دهد که دویدن می‌تواند توسعه بیماری دژنراتیو مفاصل (استئوآرتریت) مانند آرتروز را به تأخیر بیندازد.
مت سیلی می‌گوید: این مطالعه نشان نمی‌دهد که دوندگان ماراتن احتمال بیشتری برای مبتلا شدن به آرتروز داشته باشند ، در عوض، این مطالعه نشان می‌دهد ورزش می‌تواند یک نوع دارو برایی جلوگیری از التهاب و درد زانو باشد. به این ترتیب ورزش و دویدن برای زانوها مضر نیست ، بلکه مفید است.

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا
 
بالا