برگزیده های پرشین تولز

اجزاء موتور و پاسخ به سوالات متداول

TheBoss

کاربر فعال زبان
کاربر فعال
تاریخ عضویت
14 مارس 2007
نوشته‌ها
658
لایک‌ها
16
محل سکونت
HaMeDaN
فیلتر هوای اسپرت چند اسب قدرتو میبره بالا؟(پراید) فیلتر اسپرت چه مارکیش خوبه و قیمتش چنده؟
کسی میدونه هر یه اسب چند واته؟؟؟؟؟
شما نمیتونی از یه فیلتر اسپورت انتظار داشته باشی اسب اضافه کنه.ولی جنسای خوبش تو شتاب ماشین تاثیر دارن.
بهترین مارکها k&n و jr هستند که بالای 70 تومن قیمت دارن.
تو قیمت پایین فقط و فقط سیموتا که 20 یا 25 تومنه.صدای خشگلی هم داره.
مارکهای 10 تومنی و متفرققه رو بی خیال شو
 

Tooraj2008

Registered User
تاریخ عضویت
19 فوریه 2008
نوشته‌ها
269
لایک‌ها
6
محل سکونت
تهرون
شما نمیتونی از یه فیلتر اسپورت انتظار داشته باشی اسب اضافه کنه.ولی جنسای خوبش تو شتاب ماشین تاثیر دارن.
بهترین مارکها k&n و jr هستند که بالای 70 تومن قیمت دارن.
تو قیمت پایین فقط و فقط سیموتا که 20 یا 25 تومنه.صدای خشگلی هم داره.
مارکهای 10 تومنی و متفرققه رو بی خیال شو

آره شتابو میبره بالا...چون نفس ماشین بالا میره! از صداش منم خیلی خوشم میاد...خوب اگه شتاب بالا میره حداقل 1 یا 2 اسب شاید بالا رفته باشه!!!
فیلتر سیموتا که شما گفتی ضد آبه؟ بعد از چه مدتی باید عوض شه؟
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
44
محل سکونت
on the road
فیلتر هوا تنهایی به اسب نمیرسه .

یه هدرز هم ببندی ، بسته به هدرز و نصب و ... میتونه ۱۰ تا ۱۵ اسب بده ، البته هدرز رو فورد جی تی دیدم که بالای ۴۰ اسب داده !

درمورد موتور های مزدا یا BP بر روی پراید ، قیمت ها مختلفه .

از ۲۰۰ تومن قیمت میدن تا ۷۰۰ تومن و ...، باید ببینی سالم هستن یا نه ! بعضی ها رو جای نو میدن ولی .......

یه موتور با کاربراتور سولکس رو یکی از دوستان فروخت ۲۰۰ تومن واقعا هم سالم بود .

همونطور که میدونین ، نهایتا هم ۱ سال بتونین استفاده کنین ، بعدش باطل میشن .

انژکتور هم هستن اکثرا .
 
Last edited:

TheBoss

کاربر فعال زبان
کاربر فعال
تاریخ عضویت
14 مارس 2007
نوشته‌ها
658
لایک‌ها
16
محل سکونت
HaMeDaN
همونطور که میدونین ، نهایتا هم ۱ سال بتونین استفاده کنین ، بعدش باطل میشن .

حامد جان منظورت موتور مزدا بید ؟چطور ؟

آره شتابو میبره بالا...چون نفس ماشین بالا میره! از صداش منم خیلی خوشم میاد...خوب اگه شتاب بالا میره حداقل 1 یا 2 اسب شاید بالا رفته باشه!!!
فیلتر سیموتا که شما گفتی ضد آبه؟ بعد از چه مدتی باید عوض شه؟
مدت تعویضش به مارک فیلترت بستگی داره.k&n تو سایت خودش زده بود تا 100000 تضمینی !
معمولا هم اصلی ها قابل شستشو هستن،ماده شوینده هم دارن تو کارتنشون
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
44
محل سکونت
on the road
حامد جان منظورت موتور مزدا بید ؟چطور ؟


مدت تعویضش به مارک فیلترت بستگی داره.k&n تو سایت خودش زده بود تا 100000 تضمینی !
معمولا هم اصلی ها قابل شستشو هستن،ماده شوینده هم دارن تو کارتنشون
تو پست قبلی عرض کردم مزدا

---------------------------------

اصولا موتورهایی که دستکاری میشن ۱ سال میتونن خوب کار کنن و بعدش .... ، استهلاک بالایی دارن .
 

TheBoss

کاربر فعال زبان
کاربر فعال
تاریخ عضویت
14 مارس 2007
نوشته‌ها
658
لایک‌ها
16
محل سکونت
HaMeDaN
حامد جان راجه به تفاوت وایر اسپورت و وایر معمولی و شمع خاستم بدونم اینارو
ایا وایر اسپورت عایق بندیش بهتره فقط ؟
و من اگه بخام شمع هام رو عوض کنم چی کار کنم؟چند زمانه بهتره(پراید انژکتور) ؟3 خوبه ؟
 

Tooraj2008

Registered User
تاریخ عضویت
19 فوریه 2008
نوشته‌ها
269
لایک‌ها
6
محل سکونت
تهرون
ماشین : پراید

هنگام حرکت در هر سرعتی که باشه فرمون تکون نمیخوره

ولی موقع ترمز کردن وقتی سرعت کم میشه فرمون میلرزه ... دلیلش چی میتونه باشه؟؟؟
 

Tooraj2008

Registered User
تاریخ عضویت
19 فوریه 2008
نوشته‌ها
269
لایک‌ها
6
محل سکونت
تهرون
درود به دوستان عزیز

پراید دوست من مدل 85 هستش ... گاز که میدم تو دور موتور 4500 cut off میکنه! ولی خدا رو شکر ماشین من حتی تو 5500 هم این اتفاق براش نمیفته! دلیل Cut off رو 4500 چی میتونه باشه؟؟؟
 

TheBoss

کاربر فعال زبان
کاربر فعال
تاریخ عضویت
14 مارس 2007
نوشته‌ها
658
لایک‌ها
16
محل سکونت
HaMeDaN
ماشین : پراید

هنگام حرکت در هر سرعتی که باشه فرمون تکون نمیخوره

ولی موقع ترمز کردن وقتی سرعت کم میشه فرمون میلرزه ... دلیلش چی میتونه باشه؟؟؟
احتمالا صفحه داغ بوده اب گرفتی تاب ورداشته
 

Tooraj2008

Registered User
تاریخ عضویت
19 فوریه 2008
نوشته‌ها
269
لایک‌ها
6
محل سکونت
تهرون
درود به همه دوستان

چند تا سوال داشتم:

موتور Bpt یعنی همون Bp که توربو باشه نو و آکبندش پیدا میشه؟ دست دوم و تمیزش حدودا چنده؟ نوش حدودا چنده؟

وقتی موتور Bp رو ماشین نصب میشه دیگه کاری به ecu خود ماشین نداریم چون باید پاشش انژکتورها بالاتر بره! حالا من میگم آیا سوزنهای انژکتور خود موتور BP قطرشون بزرگتره؟؟؟؟؟ و در اینصورت احتیاج به دست کاری برنامه ecu برای بالا بردن تایم پاشش نیست؟؟؟؟
نمیخوام وبر نصب کنم میخوام انژکتوری باشه

بخوان موتو رو نصب کنن باید بعضی از قسمتهایی از داخل موتور رو جوش بدن یا ببرن تا موتور جا بشه؟؟؟؟

شاسی ماشین از جلو تا عقب باید تقویت بشه تا در مقابل فشار رو به پایین موتور خم نشه یا نشکنه؟؟؟؟؟ مثلا دیدین ترمزدستی رو بالا میارید و گاز میدین ماشین عقبش چجوری میخوابه زمین!!! این نیرو رو میگم که با توجه به اینکه قدرت Bpt حدود 240( 206 تیپ 5 با اون شتاب خیلی خوبی که داره همش 110 اسبه:rolleyes:) اسب هستش فشارش زیاده!!!!

گیربکس 6 دنده جلو هم برای پراید پیدا میشه؟؟؟؟ یا گیربکسی که قابلیت های بهتری از گیربکس استاندارد داشته باشه؟؟؟
 
Last edited:

Tooraj2008

Registered User
تاریخ عضویت
19 فوریه 2008
نوشته‌ها
269
لایک‌ها
6
محل سکونت
تهرون
کسی میدونه دلیل اینکه تو سر بالایی ماشین جون نداره بره بالا و پدال گاز رو هم بیشتر فشار نمیدم ولی ماشین یه دفعه شتاب میگیره و سرعتش خوب میشه چیه؟؟؟ انگار سکته میزنه و دیگه سرعتش خوب میشه!!!
پراید انژکتوری 85
 

pany

Registered User
تاریخ عضویت
4 آپریل 2008
نوشته‌ها
677
لایک‌ها
19
سلام .

من وقتی گاز میدم ماشینم به سمت چپ متمایل میشه :happy:

بردم چرخها و چمیدونم جهت و همه چیو بالانس کردن اما باز هم کج میره . وقتی گاز نمیدم صاف میره اما تا گاز میدم کج میشه .

البته خیلی شدید نیست ولی خب هر چی شدت گاز دادن بیشتر باشه انحرافش هم بیشتره و بیشتر در اغاز حرکت که ادم بیشتر گاز میده محسوسه .

یه میکانیکی گفت از اون پایه های پلاستیکیه که موتور روشه و پایه چپی خراب شده ( گرونم هست ) و یکی دیگه گفت ترنسمیشن نیروی تورک رو مساوی تقسیم نمیکنه و از این چیزها ...

خواستم بپرسم ببینم کسی این مشکل رو داشته ؟

ممنون
 

Damn

Registered User
تاریخ عضویت
8 سپتامبر 2007
نوشته‌ها
3,428
لایک‌ها
630
محل سکونت
In Lousy time
سلام .

من وقتی گاز میدم ماشینم به سمت چپ متمایل میشه :happy:

بردم چرخها و چمیدونم جهت و همه چیو بالانس کردن اما باز هم کج میره . وقتی گاز نمیدم صاف میره اما تا گاز میدم کج میشه .

البته خیلی شدید نیست ولی خب هر چی شدت گاز دادن بیشتر باشه انحرافش هم بیشتره و بیشتر در اغاز حرکت که ادم بیشتر گاز میده محسوسه .

یه میکانیکی گفت از اون پایه های پلاستیکیه که موتور روشه و پایه چپی خراب شده ( گرونم هست ) و یکی دیگه گفت ترنسمیشن نیروی تورک رو مساوی تقسیم نمیکنه و از این چیزها ...

خواستم بپرسم ببینم کسی این مشکل رو داشته ؟

ممنون
قاعدتا همون بالانس یا میزون فرمون
 

pany

Registered User
تاریخ عضویت
4 آپریل 2008
نوشته‌ها
677
لایک‌ها
19
قاعدتا همون بالانس یا میزون فرمون

بردم بالانس و زاویه و همه چیو تنظیم کردن .

اگه مشکل از بالانس و فرمون بود که در همه حال باید کج میرفت . حتی وقتی که گاز نمیدادم .
 
Last edited:

Tooraj2008

Registered User
تاریخ عضویت
19 فوریه 2008
نوشته‌ها
269
لایک‌ها
6
محل سکونت
تهرون
سلام .

من وقتی گاز میدم ماشینم به سمت چپ متمایل میشه :happy:

بردم چرخها و چمیدونم جهت و همه چیو بالانس کردن اما باز هم کج میره . وقتی گاز نمیدم صاف میره اما تا گاز میدم کج میشه .

البته خیلی شدید نیست ولی خب هر چی شدت گاز دادن بیشتر باشه انحرافش هم بیشتره و بیشتر در اغاز حرکت که ادم بیشتر گاز میده محسوسه .

یه میکانیکی گفت از اون پایه های پلاستیکیه که موتور روشه و پایه چپی خراب شده ( گرونم هست ) و یکی دیگه گفت ترنسمیشن نیروی تورک رو مساوی تقسیم نمیکنه و از این چیزها ...

خواستم بپرسم ببینم کسی این مشکل رو داشته ؟

ممنون

نه! از لاستیکایی که موتور روشه نیست(لاستیک ضرب گیر موتور )نیس! به مکانیک بگو سیستم suspension چرخهای جلو رو کامل چک کنه و اگه لاستیک هایی که مربوط به اتصالات suspension هست کهنه شده حتما عوض کنه!!!! باید با دستگاه shock absorber یا همون کمک فنر های جلو ماشین رو چک کنه و جفتشونو در صورت خرابی عوض کنه!بعد بگو با دستگاه کامپیوتری برات wheel Alignment کنن! حتما درست میشه...
 
Last edited:

Bell

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
3 می 2008
نوشته‌ها
222
لایک‌ها
6
بردم بالانس و زاویه و همه چیو تنظیم کردن .

اگه مشکل از بالانس و فرمون بود که در همه حال باید کج میرفت . حتی وقتی که گاز نمیدادم .

اگه بالانس و alignment انجام دادی و درست نشده : مشکل از شیارهای تایرهای جلو هست . اگه میخوای کمتر خرج کنی بگو تایرها رو واست ضربدی عوض کنند . معمولا اون جایی که ازش تایر ها رو خریدی این کار رو مجانی انجام میده . rotate کردن رو میگم .

اگه میخوای چندین سال دیگه هم ماشینه رو نگه داری ، بهتره حداقل تایرهای جلو رو عوض کنی . نو بخری . که چون معمولا اگه سه تا تایر بخری ، چهارمی رو مجانی بهت میدند ، خب یکهو همه تایرها رو عوض کن .

good year رو ترجیح میدم به بقیه شون .
 

Bell

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
3 می 2008
نوشته‌ها
222
لایک‌ها
6
آقا یه سوالی هم خودم داشتم

ماشین 10 ساله ، 120 تا سرعت رو جاده صاف با دور متر 2200 بره خوبه ؟
 

Tooraj2008

Registered User
تاریخ عضویت
19 فوریه 2008
نوشته‌ها
269
لایک‌ها
6
محل سکونت
تهرون
من یه پراید مدل 85 ساژم دارم . اگه سنسور سرعتش رو واسه اینکه کیلومتر پشت آمپر نندازه بکشم چی میشه؟

برای پژو 405 و پژو 206 چطور ؟ پراید های جدید که ecu زیمنس دارن چی؟
 

arashdo

Registered User
تاریخ عضویت
2 اکتبر 2009
نوشته‌ها
496
لایک‌ها
13
محل سکونت
http://inapply.com
آموزش جامع و کامل تعمیرات خودروهای ایرانی و خارجی
تهیه شده توسط شرکت های
ایران خودرو ، سایپا و پارس خودرو
و توسط مدرسین برتر موسسه فنی و حرفه ای کشور
مطمئنا شما از تمام اسرار خودرو 206 مطلع نیستید. خیلی چیزها ممکن است حتی جلوی چشمتان باشد و شما از وجود آن اطلاعی ندارید.
کلیه قسمتهای 206 شامل:
سیستم برق
سیستم موتور
سیستم ایمنی
سیستم صوتی
کولر 206
موتور ۲۰۶
برق ۲۰۶
گیربکس 206
معرفی کامل و جامع کلیه قطعات 206 و ساختار 206
و ..
-----------------------------------
PRIDE (پراید)

همه قطعات پراید، کارکرد آنها، محل آنها، جنس آنها و هر آنچه که در پراید وجود دارد را در این مجموعه خواهید یافت.
بصورت بخش بندی شامل :
فنربندی
موتور
انتقال نیرو
سرمایش و گرمایش
عایق بندی
ایمنی
انژکتور پراید
آموزش تعمیرات سیستم ترمز اتومبیل پراید 2- آموزش تعمیرات سیستم تعلیق اتومبیل پراید 3-آموزش تعمیرات گیربکس و دیفرانسیل اتومبیل پراید4-آموزش تعمیرات سیستم فرمان اتومبیل پراید 5-آموزش تنظیم موتو (کمپرس موتور ، سیستم سوخت رسانی ، سیستم جرقه) اتومبیل پراید
در این مجموعه تمام آنچه که در پراید ( مدل صبا و نسیم ) وجود دارد، بشما نشان داده خواهد شد. این برنامه که نوسط کارشناس ارشد شرکت سایپا تولید شده است.

-------------------------------------
KOLER-RD (کولر آردی)
آموزش نحوه تعمیر و نگهداری از کولر ماشینهای RDنحوه شارژ کولر، قسمتهای مختلف تشکیل دهنده سیستم خنک کننده، عیب یابی، لوازم یدکی و ...

------------------------------
ZANTIA (زانتیا)
شرح کامل سیستم زانتیا، توسط کارشناسان شرکت Citroen ، دوبله شده به زبان فارسی، کیله قطعات و قسمتهای خودرو زانتیا، نحوه عملکرد قسمتهای مختلف، برای تمام مدلهای زانتیا،
آشنایی با سیستم هیدروپنوماتیککه شامل عملکرد اجزای هیدرولیکی - سیستم فرمان هیدرولیک - سیستم ترمز

--------------------------------
CNG (سی ان جی) همه آنچه درباره CNG میخواهید بدانید :
- تاریخچه CNG
- مزایای CNG نسبت به بنزین
- نحوه تبدیل خودروهای بنزینی به گازسوز و قیمت آنها
- تستهای انجام شده در مورد CNG
- مقایسه هزینه های بنزین با CNG
- بصورت VCD

-------------------------------------
آموزش عیب ویابی و تعیمرات خودروهاجلوگیری از بروز مشکلات در مواقع حساس و ضروری
آموزش ابزار شناسی و آموزش عیب یابی اتومبیل
شامل : ابزار شناسی (آلن و بوکس – پیچ گوشتی – انواع آچاربکس – انواع آچار گیردار ، ابنروبوکس – خار باز کن و کاربرد آن)
عیب یابی اتومبیل (عیب در موترو – عیب در ترمز – عیب در سیستم سوخت رسانی – عیب در گیربکس – عیب در کلاج – عیب در مدار جرقه – عیب در سیستم خنک کننده)
--------------
آموزش مونتاژ بنز و آموزش تعمیرات دوو

آموزش جامع مونتاژ خودروی بنز در خود کارخانجات خارجی که این فیلم به صورت زبان اصلی می باشد

آموزش بررسی و عیب یابی قسمتهای الکتریکی گیربکس اتوماتیک دوو به زبان فارسی

---------------------------------
پیکان

آموزش تعمیرات گیربوکس پیکان

---------------------------------
موتور پژو
-------------------------------------------

مجموعه کتابهای آموزشی تعمیرات خودورها

شامل خودروهای : پژو ۲۰۶ - پژو ۴۰۵ - سمند - نیسان - پیکان - ماکسیما - پیکاپ و ...............
شامل تمامی قطعات یک خودرو + آشنایی و تعیمرات و نقشه خوانی و .......... بیش از 500 صفحه جزوه و کتاب آموزشی

---------------------
سمند
آشنایی و شناخت خودرو سمند و کلیه اجزا و قطعات آن

----------------------------
مونتاژ خودروهای پژو ۴۰۵ و سمند

-------------------------
زوایای چرخها و میزان فرمان و تعلیقات خودروها
و....
برای توضیحات کامل به سایت http://dornegah.com بخش محصولات مراجعه فرمایید

قیمت 9 DVD با احتساب هزینه پست 20000تومان
http://dornegah.com بخش محصولات
09352191655
 

sJaguar

کاربر فعال موبایل و فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
5 اکتبر 2007
نوشته‌ها
11,526
لایک‌ها
1,591
سن
36
محل سکونت
Old Persian Empire
چرا در سيستم تعويض دنده دستي دنده عقب صداي متفاوتي ايجاد مى كند؟

Pic_162.jpg

سيستم هاي انتقال قدرت دستي بيشتر از دنده هاي مارپيچ استفاده مى كنند. اما دنده عقب به دليل موقعيت خاص خود نياز به نوع ديگري از چرخ دنده ها دارد كه به چرخ دنده ساده معروف است.​
سيستم هاي انتقال قدرت دستي بيشتر از دنده هاي مارپيچ استفاده مى كنند. اما دنده عقب به دليل موقعيت خاص خود نياز به نوع ديگري از چرخ دنده ها دارد كه به چرخ دنده ساده معروف است.
دنده هايي كه نسبت دنده هاي جلو (مثبت) را ايجاد مى كنند همه مارپيچ هستند (دنده 1و2و3). دندانه های چرخ دنده هاي مارپيچ به صورت مورب برش خورده اند. زماني كه 2 دنده در سيستم چرخ دنده مارپيچ با هم درگير مى شوند. تماس دندانه ها در پايان يك دندانه شروع مى شود و اين تماس به صورت تدريجي باعث چرخاندن 2 چرخدنده مى شود تا زماني كه دو دندانه به صورت كامل در حال درگيري هستند. اين درگيري تدريجي باعث مي شود كه چرخ دنده هاى مارپيچ ملايمتر و آرامتر از چرخ دنده هاى ساده عمل كنند.
به دليل وجود زاويه در دندانه هاي دنده هاي مارپيچ, بيش از يك دندانه در يك زمان در اين نوع چرخ دنده با هم درگير هستند كه اين نوع درگيري باعث مى شود كه اين نوع چرخ دنده ها قدرت بيشتري و تنش كمتري داشته باشند.
تنها مشكل در مورد چرخ دنده هاي مارپيچ اين است كه آنها به سختى در كنار هم و در خارج از درگيري به هم مى لغزند. در يك سيستم تعويض دنده دستي دنده اي جلو در حالت در گيري قرار دارند (در تمام زمانها) و حلقه ها توسط دكمه تعويض دنده كنترل شده و سرعت هاي متفاوتي را به محور خروجي منتقل مى كنند. دنده عقب در سيستم تعويض دنده دستي به عنوان دنده هرزگرد مى چرخد كه مى لغزد با دو چرخ دنده ساده ديگر در زماني كه نياز به تغيير جهت چرخش داشته باشيم.
بيشتر چرخ دنده هاي به كار رفته در سيستم هاي انتقال قدرت دستي از نوع مارپيچ هستند. 3 چرخ دده كه براي دنده عقب هستند از نوع دندانه هاي ساده هستند. چرخ دنده ساده بزرگ سمت راست در شكل فوق براي دنده عقب است.
دنده هاي ساده با دندانه هاي مستقيم لغزش بيشتري نسبت به هم در مقايسه با چرخ دنده هاي مارپيچ دارند. هر زماني كه دندانه هاي چرخ دنده درگير با يك چرخ دنده ساده است دندانه ها با هم تصادم مي كنند به جاي اينكه به آرامي لغزش داشته باشند. اين حقيقت باعث ايجاد مقداري سر و صدا و نيز افزايش تنش بر روي دندانه ها مى شود. وقتي شما صداي بلندتري نسبت به درگيري ساير دنده هايتان مي شنويد. آن صداي دنده عقبتان است. صدايي كه مي شنويد صداي برخورد و درگيري دنده هاي ساده عقب با يكديگر است.
 
بالا