Pr0m3en
Registered User
- تاریخ عضویت
- 14 فوریه 2016
- نوشتهها
- 874
- لایکها
- 324
- سن
- 34
با مروگر Opera از شر آگهی های تبلیغاتی خلاص شوید
در اوایل سال جاری، کمپانی Opera در ورژن "توسعه دهنده" مروگر خود قابلیت مسدود کردن تبلیغات را اضافه کرد. هم اکنون و در اقدامی دیگر این مرورگر در تلاش است که همان قابلیت مشابه را در ورژن های دسکتاپ و موبایل نیز به صورت بومی پیاده سازی کند.
Opera مدعی است که قابلیت بومی مسدود سازی آگهی ها (ad-blocking) در مروگر، گشت و گذار در وب را برای کاربران تسهیل می بخشد و از طرفی باعث بالا رفتن بازدهی پردازنده و رم در مقایسه با نرم افزار ها و افزونه هایی میشود که به طور جداگانه برای این منظور تعبیه شده اند. این شرکت همچنین نرم افزاری را ارائه کرده که به کاربر اجازه میدهد سرعت لود شدن یا باز شدن سایت ها را با آگهی و بدون آگهی های تبلیغاتی محک بزنند.
البته اپرا تنها کمپانی نیست که قابلیت مسدود سازی را درون مرورگر تعبیه میکند. در سال 2015، کمپانی اپل نیز مجوز مسدود سازی تبلیغات را در iOS 9 صادر کرد که منجر به تولید خیل عظیمی از نرم افزار های ad-blocker برای مروگرهای پتلفرم iOS شد. سامسونگ نیز در سال پیش پشتیبانی خود از ad blocking در مروگر Android browser را آغاز نمود که البته چندی بعد گوگل از آن جلوگیری نمود. مدیر عامل اسبق موزیلا،Brendan Eich نیز مرورگری را مخصوص مسدود کردن تبلیغات و حمایت از ناشران وب از دیگر راهکارها ارائه کرده بود. موضوع ad blocking تا اندازه ای داغ شده است که یک هفته پیش نیز شرکت Adblock PLus راهکاری را برای کمک مالی به ناشران وب ارائه کرده است که از شدت کاهش درآمد های ناشی از تبلیغات که مسدود کننده ها باعث شده بودند کاسته شود.
به هر حال، موضوع ad-blocking این روزها بسیار فراگیر و عادی شده است اما کمپانی Opera در تلاش است که از آن به عنوان یک راه جهت جذب کاربران بیشتر استفاده کند. در حال حاضر، این مرورگر با 60 میلیون کاربران دسکتاپ و ماهیانه 120 میلیون کاربر موبایل عقب تر از سایر رقبای خود نظیر IE,Chrome,Safari است؛ از این رو و با راهکارهایی نظیر مجتمع سازی مسدود کننده ها و حتی *** رایگان (در نسخه developer) در درون مرورگر به دنبال بالابردن رتبه خود در میدان رقابت است.
مرورگر محبوب شما چیست؟ آیا ممکن روزی به سمت اپرا کوچ کنید؟
منبع:shahrsakhtafzar
در اوایل سال جاری، کمپانی Opera در ورژن "توسعه دهنده" مروگر خود قابلیت مسدود کردن تبلیغات را اضافه کرد. هم اکنون و در اقدامی دیگر این مرورگر در تلاش است که همان قابلیت مشابه را در ورژن های دسکتاپ و موبایل نیز به صورت بومی پیاده سازی کند.
Opera مدعی است که قابلیت بومی مسدود سازی آگهی ها (ad-blocking) در مروگر، گشت و گذار در وب را برای کاربران تسهیل می بخشد و از طرفی باعث بالا رفتن بازدهی پردازنده و رم در مقایسه با نرم افزار ها و افزونه هایی میشود که به طور جداگانه برای این منظور تعبیه شده اند. این شرکت همچنین نرم افزاری را ارائه کرده که به کاربر اجازه میدهد سرعت لود شدن یا باز شدن سایت ها را با آگهی و بدون آگهی های تبلیغاتی محک بزنند.
البته اپرا تنها کمپانی نیست که قابلیت مسدود سازی را درون مرورگر تعبیه میکند. در سال 2015، کمپانی اپل نیز مجوز مسدود سازی تبلیغات را در iOS 9 صادر کرد که منجر به تولید خیل عظیمی از نرم افزار های ad-blocker برای مروگرهای پتلفرم iOS شد. سامسونگ نیز در سال پیش پشتیبانی خود از ad blocking در مروگر Android browser را آغاز نمود که البته چندی بعد گوگل از آن جلوگیری نمود. مدیر عامل اسبق موزیلا،Brendan Eich نیز مرورگری را مخصوص مسدود کردن تبلیغات و حمایت از ناشران وب از دیگر راهکارها ارائه کرده بود. موضوع ad blocking تا اندازه ای داغ شده است که یک هفته پیش نیز شرکت Adblock PLus راهکاری را برای کمک مالی به ناشران وب ارائه کرده است که از شدت کاهش درآمد های ناشی از تبلیغات که مسدود کننده ها باعث شده بودند کاسته شود.
به هر حال، موضوع ad-blocking این روزها بسیار فراگیر و عادی شده است اما کمپانی Opera در تلاش است که از آن به عنوان یک راه جهت جذب کاربران بیشتر استفاده کند. در حال حاضر، این مرورگر با 60 میلیون کاربران دسکتاپ و ماهیانه 120 میلیون کاربر موبایل عقب تر از سایر رقبای خود نظیر IE,Chrome,Safari است؛ از این رو و با راهکارهایی نظیر مجتمع سازی مسدود کننده ها و حتی *** رایگان (در نسخه developer) در درون مرورگر به دنبال بالابردن رتبه خود در میدان رقابت است.
مرورگر محبوب شما چیست؟ آیا ممکن روزی به سمت اپرا کوچ کنید؟
منبع:shahrsakhtafzar