برگزیده های پرشین تولز

اخبار و تازه هاي NETBOOK-NOTEBOOK

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,095
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
این شما و این لپ تاپ درنده ACER!

نمایشگاه IFA 2015 اولین مراسم رسمی بود که ایسر به لپ تاپ های گیمینگ پرداتور (PREDATOR) اشاره کرد.ایسر که در تولید لپ تاپ جزو برترین های جهان بود،همچنان از مدل های گیمینگ حرفه ایی به دور بود تا اینکه شرایط رقابت به وسیله غول های تایوانی عوض شده و کاربران علاقه خاصی به لپ تاپ های مدرن و قدرتمند گیمینگ پیدا کردند.ایسر نیز به سرعت دست به کار شده و پس از سری قدرتمند Nitro،پرداتورهای درنده را وارد بازار کرد.این شما و این آخرین پرداتور ایسر با قیمت مناسب.



این محصول با نام (PREDATOR G9-791) از یک مانیتور 17.3 اینچی در دقت 4K بهره میبرد.به لطف استفاده از فناوری IPS،زاویه دید مانیتور بسیار بالا رفته است.پردازنده نسل ششم اینتل در مدل i7-6700HQ پردازش بازی ها را بر عهده خواهد داشت.6 مگابایت حافظه کش و فرکانس توربو 3.5 گیگاهرتزی از جمله مشخصات پردازنده هستند.در قسمت حافظه،16 گیگابایت حافظه رم از نوع DDR4 به خدمت گرفته شده است که میتوان آن را تا 32 گیگابایت ارتقاء داد.کارت گرافیک این نوت بوک قدرتمند را Nvidia GTX980M به همراه 4 گیگابایت حافظه GDDR5 تشکیل میدهد.از آنجایی که زمزمه انتشار بازی ها بر روی دیسک های بلو ری بالا گرفته است،PREDATOR G9-791 نیز از مولتی درایو بلو ری استفاده میکند.

ACERPRA.jpg


پورت های متعدد USB 3.0،HDMI،بلوتوث نسخه 4.1،وب کم FHD،WI-FI از نوع AC،پورت دوست داشتنی Thunderbolt3t به همراه ساپورت USB 3.1،4 اسپیکر به همراه دو ساب ووفر با قابلیت ایجاد صدای دالبی و قابلیت رمز گذاری حافظه،از دیگر امکانات این لپ تاپ قدرتمند هستند.ایسر برای کاهش مشکلات فریم،از فناوری G-SYNC نیز استفاده کرده است.علاوه بر آن،خروجی تصویری که از نوت بوک گرفته شود نیز میتواند از فناوری بهرمند شود.دیگر امکانات جانبی این درنده بسیار کامل است و کاربر در حین استفاده به هیچ وجه به دردسر نخواهد افتاد.آخرین نکته حائز اهمیت،وزن 3.9 کیلوگرمی آن است.یک سیستم خنک کننده به همراه 3 قسمت متفاوت،حرارت را از تار پود نوت بوک خارج خواهد کرد. PREDATOR G9-791هم اکنون با قیمتی در حدود 2180 پوند عرضه میگردد.
منبع سایت ماهنامه سخت افزار
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,095
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
معرفی دو لپ تاپ قدرتمند و با شکوه N552 و N752 ایسوس

به نقل از شهر سخت افزار :ایسوس امروز دو مدل جدید از لپ تاپ‌های پرطرف دار سری N را معرفی کرد. N552ا15.6 اینچی و N752ا17.3 اینچی، جدیدترین‌هایی هستند که به این سری ملحق می‌شوند. هر دو این مدل‌ها، قدرتمند‌ترین‌ها در میان محصولات مخصوص کاربری‌های چند رسانه‌ای ایسوس هستند و با برخورداری از پردازنده‌های چهار هسته‌ای Skylake و پردازنده گرافیکی سری GTX انویدیا، کارایی خیره کننده را ارائه می‌کنند.

ASUS_N552_001.jpg


این دو مدل جدید، آخرین و سریع‌ترین فناوری‌های روز دنیا از جمله درگاه فوق سریع USB 3.1 نسل دو نوع C، ماژول‌های حافظه DDR4 و درایور SSD بسیار پرسرعت PCIe 3. 0 را با خود دارند. تصاویر خیره کننده و رنگ‌های دقیق توسط نمایشگر IPS با وضوح 4K ارائه می‌شود. هر دو این مدل‌ها به فناوری صوتی SonicMaster انحصاری ایسوس با بکارگیری فناوری ICEpower مجهز هستند هستند تا تجربه صوتی بی‌نظیری را خلق کنند.

کارایی بی‌نظیر
کلیه اجزای به کار رفته در لپ تاپ‌های N552 و N752 با دقت خاصی انتخاب شده‌اند تا کارایی برتری را ارائه کنند. پردازنده رده بالای Core i7 اینتل در ترکیب با پردازنده گرافیکی GTX 960M انویدیا، تا 16 گیگابایت حافظه رم DDR4 و سیستم عامل ویندوز 10، کارایی هم سطح با کامپیوترهای رو می‌زی را ارائه می‌کند. به منظور دست یابی به سرعت خالص، این لپ تاپ‌ها دارای 512 گیگابایت حافظه پرسرعت SSD از نوع PCIe x4 با سرعت 1500 مگابایت بر ثانیه هستند.

ASUS_N552_003.jpg

نمایشگر خیره کننده
هر دو N552 و N752 دارای نمایشگر IPS با وضوح حداکثر 4K هستند که چهار برابر نمایشگرهای Full HD، پیکسل بیشتری دارد. با برخورداری از تراکم پیکسل 282 پیکسل در هر اینچ مربع، این نمایشگرهای 4K، تصاویر را با بالا‌ترین کیفیت و شفافیت ممکن ارائه می‌کنند و حتی ریز‌ترین متن‌ها نیز، بسیار شفاف‌تر از پیش خواهند بود. فناوری مراقبت از چشم ایسوس، با کاستن از شدت نور آبی تا 33 درصد، از خستگی چشم در استفاده طولانی و آسیب به آن، جلوگیری می‌کند.

طراحی تمام آلومینیومی
بدنه هر دو این لپ تاچ‌ها تمام آلومینیومی بوده و در کنار طراحی چشم نواز و زیبا، بر استحکام و دوام آن می‌افزاید. به منظور خلق تجربه‌ای هرچه بهتر از تایپ کردن، صفحه کلید آرگونومیک این لپ تاپ‌ها دارای نور پس زمینه است.

ASUS_N552_002.jpg


سخت افزار قدرتمند، نمایشگر چشم نواز و طراحی مینیمالیستی، این لپ تاپ ها را به گزینه ای مناسب برای کاربری های مختلف مبدل می سازد.
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,095
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
گیگابایت و یک لپ تاپ گیمینگ برای طرفداران سفت و سخت!

گیگابایت جزو برندهایی بود که در سالهای گذشته و در بدو رشد اصلی لپ تاپ ها،دارای محصولات بسیار زیادی بوده و قسمتی اعظم از بازار را دست داشت.پس از گذشت چند سال گیگابایت تمرکز خود را بر روی نوت بوک ها کاهش داده و لپ تاپ های آن با کاهش چشمگیری مواجه شد.این کاهش موجودی در کشور ما به خوبی ملموس بوده و واردات آن نیز چنگی به دل نمیزند.اما با تمام این موارد،گیگابایت همچنان دارای محصولاتی در این زمینه است.گیگابایت در ارتقاء سخت افزاری به پردازنده های نسل ششم اینتل (Skylake) مقداری کند عمل کرده و در این زمینه از دیگر رقبا یک پله عقب تر ایستاده است.
با تمام این موارد،گیگابایت همچنان در بازار پر سود نوت بوک حضور دارد.مدل های گیمینگ این کمپانی هر چند که محدود،اما قابلیت های مناسبی در اجرای بازی های روز دارد. P35X V5-CF2 یکی از همین نمونه ها است که دارای سخت افزار و امکانات قابل قبولی است.گیگابایت برای زیبایی و بخشیدن ظاهر گیمینگ،به نور زمینه کیبورد قناعت کرده است.یک مانیتور 15.6 اینچی با پشتیبانی از دقت FHD برای این نوت بوک در نظر گرفته شده است.یک پردازنده نسل ششم اینتل i7 6700HQ در فرکانس توربو 3.5 گیگاهرتز برای پردازش بازی و دیگر کاربردها در نظر گرفته شده است.مطابق معمول،یک هارد دیسک 1 ترابایتی در کنار یک حافظه سالید 256 گیگابایتی،فضای ذخیره سازی برای P35X V5-CF2 است.خوشبختانه گیگابایت برای حافظه رم دست و دل باز شده است و از 16 گیگابایت حافظه رم DDR4 در فرکانس کاری 2133 مگاهرتز استفاده کرده است.این حافظه ها در دو اسلات 8 گیگابایتی قرار دارد.

گیگابایت برای پردازش بازی ها،از کارت گرافیک انویدیا GTX980M به همراه 8 گیگابایت حافظه اختصاصی استفاده کرده است.چیپست پیشرفته HM87 کنترل سخت افزارها و ورودی خروجی ها را بر عهده دارد.یک بلو ری پلیر،بلوتوث،پورت USB 3.1،وب کم HD و ویندوز 10 از دیگر امکانات این لپ تاپ هستند.گیگابایت همچنان از قیمت های نسبتا بالا برای نوت بوک های خود استفاده می کند که شانس آن را برای رقابت با دیگر رقبا کاهش می دهد.به هر حال طرفداران این برند میتوانند از این نوت بوک به عنوان یک نمونه گیمینگ استفاده کنند.
منبع:وبسایت ماهنامه سخت افزار
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,095
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
با سه لپ‎تاپ شکیل و کارآمد X455 ،X556 و X756 ایسوس آشنا شوید

به نقل از شهر سخت افزار :افزون بر دو عضو جدید از سری N، ایسوس امروز مدل‌های جدیدی از سری لپ تاپ‌های پرطرفدار X نیز معرفی کرد. جدید‌ترین مدل‌هایی که در این سری جای می گیرند، متشکل از X556، X456 و X756 است. این لپ تاپ‌های به ترتیب 14، 15.6 و 17.3 اینچی، در رنگبندی‌ها و طراحی مختلفی عرضه می‌شوند. جدید‌ترین محصولات سری X ایسوس، قدرت خود را از پردازنده Core i7 نسل ششم اینتل و پردازنده گرافیکی GeForce 940M انویدیا می‌گیرند.

A0SUS_X_Series_002.jpg


لپ تاپ‌های سری X ایسوس توان پردازشی خود را از جدید‌ترین پردازنده‌های Core i7 اینتل در کنار 8 گیگابایت حافظه رم DDR4(قابل افزایش به 16 گیگابایت) و پردازنده گرافیکی GeForce 940M می‌گیرند. این لپ تاپ‌ها که از پیش به ویندوز 10 مجهز هستند، گزینه بسیار ایده آلی برای استفاده روزمره و کاربری‌های چند رسانه‌ای هستند. مشتریان می‌توانند تا دو ترابایت دیسک سخت و یا درایو SSD را برای ذخیره سازی پر سرعت‌تر انتخاب کنند.
فناوری مراقبت از چشم انحصاری ایسوس، بدون تاثیر منفی بر کنتراست نمایشگر، با کاهش نور آبی تا 33 درصد، از خستگی و آسیب چشم در طولانی مدت جلوگیری می‌کند. این فناوری برای کسانی که ساعات زیادی را پشت کامپیوترهای خود سپری می‌کنند، بسیار مفید است. لپ تاپ‌های سری X ایسوس دارای نمایشگرهایی با وضوح Full HD هستند، فناوری بهبود دهنده Splendid، رنگ‌ها را متعادل می‌سازد و رنگ‌های غنی تری را ارائه می‌کند. فناوری صوتی SonicMaster ایسوس، تجربه بی‌نظیری را به کاربران ارائه می‌کند و آن‌ها قادر به اعمال شش پروفایل مختلف هستند.

ASUS_X_Series_001.jpg

فناوری IceCool ایسوس با طراحی منحصر به فرد خود، تجربه نا‌خوشایند داغ شدن را از میان بر می‌دارد و مانع از داغ شدن بیش از حد دستگاه و گسترش آن به دیگر بخش‌ها می‌شود. در این طراحی، اجزایی نظیر پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی که حرارت زیادی تولید می‌کنند، از بخش تکیه‌گاه دست به بخش‌هایی منتقل شده‌اند که با دست کاربر به طور مستقیم در ارتباط نیستند، بنابراین بخش تکیه‌گاه، خنک‌تر از دیگر بخش‌ها خواهد بود. لپ تاپ‌های سری X توان خود را از باتری‌های لیتیوم-پلیمر می‌گیرند که تا 700 چرخه شارژ و تخلیه کامل، دچار افت کارایی قابل توجه‌ای نمی‌شوند. این باتری‌ها تا 2.5 برابر باتری‌های لیتوم-یون معمولی طول عمر بیشتری دارند. این باتری‌ها حتی پس از صد‌ها بار شارژ و تخیله، تا 80 درصد ظرفیت اولیه خود را حفظ خواهند کند. بنابراین نگرانی نسبت به افت کارایی باتری وجود نخواهد داشت.

ASUS_X_Series_003.jpg
لپ تاپ‌های سری X دارای درگاه USB نوع C هستند، کاربران می‌توانند از نرخ تبادل بسیار بالای USB 3.1 نسل یک با سرعت 5 گیگابیت بر ثانیه لذت ببرند. این لپ تاپ‌ها دارای اغلب درگاه‌های رایج نظیر HDMI ،VGA و کارت خوان و درایو نوری نیز هستند.
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,095
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
در پی اشتباهی بزرگ؛ دارندگان لپ‎تاپ‌های Dell در معرض تهدید امنیتی جدی

به نقل از شهر سخت افزار :درست همانند لنوو در اوایل امسال، شرکت Dell نیز با برخی لپ تاپ‌ها، Root Certificate متعلق به خود را اشتباهاً عرضه کرده که می‌تواند استخراج و برای مقاصد خرابکارانه مورد سوء استفاده قرار گیرد. این اشتباه می‌تواند به شدت کاربران را در معرض تهدید قرار دهد. با بکارگیری این Root Certificate می‌توان به بد افزار‌ها گواهی دیجیتال معتبر افزود تا افزون بر دسترسی نامحدود به سیستم، مخفی نیز بمانند.

dell-ships-laptops-with-root-certificate-big-security-no-no-496616-3.jpg


اگر ساده‌تر بگوییم، Dell به اشتباه، چه خواسته و یا ناخواسته، فایل‌هایی را بر روی لپ تاپ‌های از پیش مجهز به ویندوز خود ارائه کرده، که می‌تواند برای صدور گواهی دیجیتال برای فایل‌ها مورد استفاد قرار گیرد. با افزودن امضای دیجیتال به بدافزار‌ها، آن‌ها به آسانی از لایه‌های حفاظتی سیستم عامل عبور می‌کنند و دیگر مورد بررسی قرار نمی‌گیرند، چرا که این امضا‌ها، تنها مختص به فایل‌های معتبر است.
نمونه مشهودی از این دست از سوء استفاده‌ها، بدافزار استاکس نت بود که از گواهی به سرقت رفته از شرکت Realtek سوء استفاده می‌کرد. بنابراین به هیچ عنوان نباید Root Certificateها منتشر و یا در دسترس عموم قرار گیرند. چنین گواهی بسیار با ارزشی، در بازار سیاه می‌توانست به قیمت میلیون‌ها دلار به فروش برسد اما اکنون Dell به سادگی آن را بر روی لپ تاپ‌های مختلفی که از پیش به سیستم عامل ویندوز مجهز هستند، عرضه کرده است.
این گواهی که eDellRoot نام دارد، توسط ابزارهای خاصی، از لپ تاپ‌های Dell قابل استخراج است و خرابکاران می‌توانند بدافزارهای خود را به گواهی دیجیتال کاملاً معتبر مجهز کنند تا از لایه‌های امنیتی بگذرد. با این حال نه تنها می‌توان به نرم افزارهای تحت ویندوز گواهی دیجیتال اضافه کرد، بلکه می‌تواند برای اعتبار بخشی به وب سایت‌های مخرب نیز مورد استفاده قرار گیرد. کاربری در وب سایت Redit از این گاف بزرگ Dell پرده برداشته است. چنین اتفاقی پیش‎تر و در طول سال میلادی جاری، با لپ تاپ‌های لنوو رخ داده بود.
با توجه به اهمیت ماجرا، Dell به سرعت واکنش نشان داده و اعلام داشته ارائه Root Certificate با لپ تاپ‌ها را متوقف کرده است. عمق فاجعه آنجایی است که این گواهی تا سال 2039 اعتبار دارد. از آنجایی که این گواهی‌ها می‌تواند برای معتبر جلوه دادن وب سایت‌های مخرب نیز مورد سوء استفاده قرار گیرد، به کاربران توصیه شده تا فقط از مرورگر فایرفاکس استفاده کنند، چرا که این مرورگر از گواهی‌های دیجیتال اختصاصی خود استفاده می‌کند. پیشنهاد می شود که در صورت وجود، هرچه سریعتر این گواهی را از روی سیستم خود حذف کنید. ابطال گواهی‌های منتشر شده زمان بر خواهد بود.
 

rezahaghi321

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
1 می 2019
نوشته‌ها
92
لایک‌ها
41
پیشنهاد من برای راهنمای خرید لپ تاپ و مهمترین نکات در انتخاب بهترین لپ تاپ این مطلب هست...
 
بالا