برگزیده های پرشین تولز

اخبار و تازه هاي NETBOOK-NOTEBOOK

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
نکاتی برای بهبود میزان مصرف باتری در ویندوز
10

به نقل از شهر سخت افزار : امروزه مردم برای انجام دادن اکثر کارهای روزمره، به لپ تاپ، تبلت و اسمارت فون هایشان مراجعه می کنند. دغدغه ای که برای تمامی صاحبان این دستگاه ها وجود دارد، طول عمر باتری است. مدت زمان استفاده از دستگاه با یک بار شارژ، موضوعی است که به طریقه نگه داری از باتری مربوط می شود و می توان این مدت زمان را با استفاده از روش هایی افزایش داد. در این مقاله به معرفی راه هایی برای بهینه سازی مصرف باتری در ویندوز 10 می پردازیم. با ما همراه باشید.
یکی از ساده ترین راه ها برای کاهش میزان مصرف باتری، فعال کردن حالت Battery Saver است. این حالت، فعالیت های پس زمینه و اعلان ها را محدود می کند و این اجازه را به شما می دهد تا از انرژی مصرفی هرکدام از برنامه ها مطلع شوید. برای فعال کردن این حالت، روی آیکون باتری در نوار وظیف یا Taskbar کلیک کنید و سپس با کلیک بر روی دکمه Battery Saver، صفحه مربوط به Battery Saver را باز کنید. در این صفحه می توانید تنظیمات فعال شدن این حالت را با رسیدن به یک میزان مشخص از باتری، انجام دهید.


Screenshot-37.jpg


شما می توانید برای کنترل نحوه مدیریت باتری توسط ویندوز، به کنترل پنل، Hardware and Sound و سپس Power Options بروید. از اینجا می توانید به تنظیمات مختلفی از جمله مدت زمان غیر فعال بودن مورد نیاز برای رفتن به حالت Sleep، میزان روشنایی صفحه نمایش و حتی میزان استفاده از CPU برای ویندوز، دسترسی داشته باشید. برای کمتر شدن مصرف باتری، کامپیوتر خود را برای رفتن به Sleep با بستن صفحه، تنظیم کنید.

blank.gif


مطمئن شوید که مواردی مانند وای فای، بلوتوث و GPS را وقتی استفاده نمی کنید، غیر فعال کنید. فعال کردن حالت Airplane Mode، می تواند باعث صرفه جویی زیادی در مصرف باتری شود.

برنامه هایی که از آن ها استفاده نمی کنید را ببندید و تعداد Tab ها را در هنگام وب گردی کاهش دهید. همچنین فعالیت برنامه های پس زمینه را مدیریت کنید. این کار را از طریق Task Manager می توانید انجام دهید. با کلیک راست بر روی Taskbar و کلیک بر Task Manager، می توانید به این قسمت دسترسی پبدا کنید.

blank.gif

Screenshot-36.jpg

اگر به صورت ضروری می خواهید مصرف باتری را کاهش دهید، می توانید به تنظیمات personalization بروید و سپس تصویر زمینه را به یک رنگ ثابت مانند مشکی یا سفید تغییر دهید. راه دیگر غیر فعال کردن Show color on Start, Taskbar, and action center و شفاف کردن تمامی قسمت های Start، نوار وظیفه و Action Center است. در کل با کم کردن رنگ قسمت های مختلف و تیره شدن صفحه، مصرف باتری کاهش می یابد.

blank.gif

Screenshot-34.jpg

با انجام دادن این تنظیمات می توانید به میزان قابل توجهی مصرف باتری را کاهش دهید و با شارژ کم باتری، حداکثر میزان استفاده را داشته باشید.

منتظر نظرات شما در رابطه با راه های بیشتر برای کاهش میزان مصرف باتری در ویندوز 10 هستیم.
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
عرضه لپ تاپ جدید لنوو مدل Ideapad 305-15IBD در بازار ایران

به نقل از شهر سخت افزار :
کمپانی لنوو با تولید نوت‏ بوک‌ های قدرتمند و خوش قیمت خود موفق به کسب محبوبیت زیادی میان کاربران شده است. در اصل می‏توان نوت ‏بوک‌ های لنوو را نقطه‌ی عطف برای کسانی دانست که به دنبال کارایی بالا و قیمت معقول هستند. در میان محصولات متنوع لنوو، خانواده Ideapad جزو پرطرفدارترین و پرفروش‏ترین سری نوت‏ بوک‌ ها هستند که ابزارهای سخت افزاری و نرم افزاری کاربردی و با کیفیتی را در کنار هم جمع آوری‏ کرده ‏اند.

نوت بوک Ideapad 305-15IBD به لطف پردازنده Intel core i5-5200U از عملکرد سریع و توانایی بالایی برخوردار است. کارت گرافیک AMD از نوع 8600M 2GB Radeon HD، صفحه نمایش LED با ابعاد 15.6 اینچ، DVD Drive، درگاه HDMI، سه عدد درگاه USB، شکاف کارت خوان و Bluetooth از امکانات این نوت بوک هستند.



2175.jpg




حافظه رم 4 گیگابایت و حافظه داخلی 1 ترابایت، خیال کاربر را از بابت فضای کافی برای ذخیره‏سازی عکس، ویدیو و موزیک راحت کرده‏است. WiFi با پشتیبانی از استاندارد 802.11 a/c، امکان دانلود سریع تر و جستجوی راحت تر را فراهم می‏کند. صفحه کلید ideapad 305 نیز همچون سایر سیستم‏های لنوو از نوع معروف این کمپانی به نام AccuType است که با هدف تایپ کردن دقیق و سریع طراحی شده ‏است.
بلندگوهای استریو با به همراه داشتن تکنولوژی Dolby Advanced Audio این سیستم را از نظر کیفیت صدا ممتاز کرده است. صفحه نمایش Ideapad 305 از نوع مات بوده که چشم را دیرتر خسته می‏کند و برای استفاده‏ی طولانی مدت در منزل و محیط کار مناسب خواهد بود. از مشخصات ظاهری این محصول می‏‏توان به وزن 2.23 کیلوگرم، طراحی مدرن و رنگ‏های شاد و متنوع بنفش، آبی، سفید و سبز اشاره کرد که در مجموع جذابیت منحصر به فردی به آن بخشیده است.


نوت‏ بوک لنوو مدل 305-15IBD با یک سال گارانتی شرکت سازگار ارقام در بازار های کشور عرضه می گردد.
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
با پردازنده های لپ تاپ Skylake Core M آشنا شوید؛ کم مصرف تر از همیشه

به نقل از شهر سخت افزار :در کنار پردازنده های Skylake U، اینتل در نظر دارد تا گونه های بسیار کم مصرف تری از این تراشه ها را تحت سری Core M برای لپ تاپ و وسائل قابل حمل به خدمت گیرد که نقطه قوت آنها، مصرف بسیار کم انرژی و پیرو آن تولید حرارت بسیار کم است.

2553.jpg


درحالی که پردازنده های سری Skylake-U از نظر قدرت پردازشی در جایگاهی پایین تر از مدل های “H” قرار می گیرند، مدل های “Y” با توان حرارتی حداکثر 4.5 وات نسبت به سری Skylake-U با توان حرارتی 15 وات، کم مصرف تر از دیگر پردازنده های Skylake خواهند بود. در سری “Y” پردازنده های 6Y30 ،6Y54 ،6Y57 ،6Y75 جای می گیرند.

به گفته وب سایت CPU-World، پردازنده های جدید Skylake-Y تحت قالب جدیدی مدل گذاری می شوند و بسته به قدرت پردازشی آنها در هر یک از خانواده های Core m3 ،Core m5 و Core m7 جای می گیرند. با این حال هنوز مشخص نیست که این مدل گذاری نهایی باشد. پردازنده 6Y30 در سری Core m3،ا6Y54 و 6Y57 در سری Core m5 و 6Y75 در سری Core m7 جای می گیرد.

کلیه این پردازنده ها دو هسته پردازشی فیزیکی و جمعاً چهار هسته پردازشی منطقی داشته و از 4 مگابایت حافظه کش سطح سوم بهره می برند. پردازنده گرافیکی مجتمع این مدلها HD 515 می باشد. تفاوت میان این مدلها به فرکانس پردازشی و پشتیبانی یا عدم پشتیبانی از فناوری vPRo محدود می شود.

پردازنده های کم مصرف پیش روی Skylake که برای وسائل قابل حمل نظیر نوت بوک ها، تبلت ها، سیستم های رومیزی بدون فن و دستگاه های هیبریدی طراحی شده اند، محصولاتی هستند که بیشترین بهره را از بکارگیری فناوری ساخت 14 نانومتری از سوی اینتل خواهند برد.
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
Alienware یک اژدهای سرکش را برای مدتی محدود عرضه میکند!
ca86c725838176cf88b130a671d19669_L.jpg

مپانی Alienware یک تولید کننده بزرگ لپ تاپ های گیمینگ و وابسته به شرکت DELL است.لپ تاپ های تولیدی این برند علاوه بر کیفیت های بسیار عالی،از قیمت های نسبتا بالایی نیز برخوردار هستند. Alienware دیروز اعلام کرده است که یک مدل از لپ تاپ های گیمینگ خود را برای مدتی محدود و با قیمتی مناسب عرضه میکند.
این لپ تاپ از یک مانیتور 18.4 اینچی و با پنل WLED FHD بهره میبرد.پردازنده های استفاده شده به صورت پیشفرض توسط Alienware اورکلاک شده است و در دو مدل i7-4710MQ و i7-4940MX عرضه میگردد.هردو پردازنده دارای 4 رشته پردازشی هستند و از 6 مگابایت حافظه کش (CACHE) برخوردار هستند و اصلی ترین تفاوت این پردازنده ها در فرکانس کاری آنها است.در بخش گرافیک،2 عدد کارت گرافیک GTX 980M به صورت SLI قرار گرفته اند و که در مجموع دارای 12 گیگابایت حافظه اختصاصی از نوع GDDR5 هستند.برای جلوگیری از گلوگاه در این سخت افزارهای قدرتمند،دو اسلات رم با مجموع 16 گیگابایت و با فرکانس کاری 1600 مگاهرتز در این لپ تاپ استفاده شده است.این میزان حافظه تا میزان 32 گیگابایت و بنا به درخواست کاربر قابل ارتقاء است.یک هارد دیسک 1TB 7200RPM و یک درایو سالید از نوع Msata با حجم 512 گیگابایت تیر آخر Alienware بوده است.وزن این لپ تاپ 5.5 کیلوگرم است که مقداری طبیعی به نظر میرسد زیرا Alienware از کابینت های بزرگ و خنک کننده های قدرتمند استفاده میکند و تمایل چندانی بار باریک کردن لپ تاپ های خود در ازای دمای بیشتر ندارد.این مدل با این کانفیگ بین 3 تا حداکثر 4 هفته در دسترس خواهد بود و از قیمت پایه 2499 دلار شروع و تا حداکثر 4649 دلار ادامه خواهد یافت!برای خرید این لپ تاپ باید یک جیب پر از پول داشته باشید اما این را هم بدانید Alienware جلوی بازی ها کم نخواهد آورد.
منبع سخت افزار
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
مک بوک جدید اپل در راه است، مشخصات پردازنده های Skylake به کار رفته در نسل جدید MacBook را ببینید

به نقل از شهر سخت افزار : اپل در حال آماده شدن برای رونمایی از نسل جدید آیفون در چند روز آینده است. در کنار دو اسمارت فون جدید، ممکن است شاهد معرفی مدل های جدید Retina MacBook نیز باشیم که به آخرین نسل پردازنده های اینتل، Skylake-Y مجهز شده اند. با ما همراه باشید.

oo04-09_1316tt.jpg


مک بوک های اپل با صفحه نمایش Retina، قرار است از پردازنده های فوق کم مصرف Skylake-Y استفاده کنند که شامل Core M3، Core M5 و Core M7 می شوند. قیمت مک بوک های 12 اینچی اپل، با 1,299 دلار آغاز می شود. این قیمت مربوط به مدلی از مک بوک با پردازنده Core M3 6Y30 می باشد که دو هسته ای است و سرعت پردازشی پیش فرض آن 900 مگاهرتز است. مدل های دیگر با پردازنده های Core M5 6Y54 و Core M5 6Y57 در دسترس خواهند بود که سرعت پردازشی 1.1 گیگاهرتز دارند اما در حالت توربو تا 2.7 و 2.8 گیگاهرتر فرا می روند. قیمت این مدل ها، 1,599 دلار است. مدل رده بالای مک بوک هم با پردازنده Core M5 6Y75، دارای سرعت 1.2 گیگاهرتز است که تا 3.1 گیگاهرتز بالا رفته است.

Intel-Skylake-Core-M-MacBook.jpg


macbook2015-table-1000x667.jpg


ماه گذشته، اطلاعاتی فاش شد که بر مبنای آن ها، پردازنده های جدید سری Y اسکای لیک در مک بوک های جدید، باعث افزایش کارایی CPU آن ها تا 17 درصد، پردازنده گرافیکی تا 41 درصد و افزایش زمان استفاده از باتری به میزان 1.4 ساعت، نسبت به پردازنده های کنونی خواهد شد.

skylake.jpg


پیش بینی شده که پردازنده های جدید اینتل، در نمایشگاه IFA در برلین که از 4 الی 9 سپتامبر برگزار خواهد شد، رونمایی می شوند.
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
ایسوس با دو لپ‌تاپ گیمینگ G752 و GX700 قدرت پردازنده‌های Skylake را به تصویر می‌کشد

به نقل از شهر سخت افزار :
دقایقی پیش ایسوس در کنفرانس خود در نمایشگاه IFA 2015 یک محصول جدید از سری لپ تاپ های گیمینگ و سری محصولات Republic of Gamers را معرفی کرد. لپ تاپ G752 که هم اکنون پس از انتشار سیستم عامل ویندوز 10 و همچنین عرضه پردازنده های Skylake معرفی شده است مطمئناً می تواند عملکرد مناسبی را به نمایش بگذارد. از طرفی پس از در دست قرارگرفتن نسل جدید پردازنده های اینتل و سیستم عامل ویندوز 10، باید منتظر دیگر محصولات جدید از سوی ایسوس باشیم.

G7522.jpg


لپ تاپ G752 علاوه بر اینکه یک ارتقا عالی برای لپ تاپ G751 محسوب می شود می تواند به عنوان یک تجدید قوا برای سری لپ تاپ های Republic of Gamers نیز لقب بگیرد. دو ویژگی بسیار مهم این لپ تاپ نصب ویندوز 10 به صورت پیشفرض و همچنین برخورداری از پردازنده های 4 هسته ای Skylake است. کابران بنا به کاربردهای خود و بودجه ای که در اختیار دارند می توانند دو پردازنده مختلف را برای این محصولات انتخاب کنند.

به عنوان مدل پایه کاربران می توانند با انتخاب پردازنده Core i7-6700HQ از 4 هسته قدرتمند و هشت Thread با سرعت 2.60 تا 3.50 گیگاهرتز بهرمند شوند. به عنوان یک مدل پیشرفته تر نیز پردازنده Core i7-6820HK با سرعت 2.70 تا 3.60 گیگاهرتز و 8 مگابایت حافظه Cache از نوع L3 در دسترس کاربران حرفه ای تر قرار دارد. حرف K در انتهای نام این پردازنده نشان دهنده قابلیت اورکلاکینگ آن است و کاربران می توانند با فراهم کردن شرایط موردنیاز به عملکرد بهتری از این پردازنده دست پیدا کنند. به دلیل اینکه لپ تاپ G752 یک نسخه ارتقا یافته از لپ تاپ G751 است و سیستم خنک کننده لپ تاپ G751 در بررسی های صورت گرفته عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش گذاشته است، به نظر می رسد که این لپ تاپ جدید نیز مشکلی از بابت دفع گرمای ایجاد شده نداشته باشد.

G7523.jpg


لپ تاپ G752 همچنین تمام ویژگی های مناسب دیگر لپ تاپ G751 را حفظ کرده است. به عنوان مثال همچنان شاهد حضور کارت گرافیک NVIDIA GTX 980M بر روی این لپ تاپ هستیم. یکی از ویژگی های بسیار مناسبی که در لپ تاپ G751 توانست توجه بسیاری از کاربران را به سوی خود جلب کند فناوری G-Sync شرکت انویدیا بود. ایسوس در مراسم معرفی این لپ تاپ اعلام کرد که این فناوری در G752 نیز در دسترس کاربران است. اما در کنار این شباهت ها مطمئناً تفاوت هایی هم بین این دو مدل وجود دارد. لپ تاپ G752 در مدل پایه خود از صفحه نمایش 17.3 اینچی با وضوح 1920 در 1080 پیکسلی برخوردار است اما در نسخه های گران قیمت تر آن وضوح فوق العاده 3840 در 2160 پیکسلی را هم می توان یافت.

اما G752 تنها از لحاظ قطعات سخت افزاری ارتقا پیدا نکرده است. طراحی بدنه و دیگر ویژگی های ظاهری، تا حدودی جدید به نظر می رسد. اگر چه این طراحی چندان از سری لپ تاپ های گیمینگ ROG ایسوس دور نیست اما باعث شده است که این لپ تاپ بسیار زیباتر و شیک تر به نظر برسد. لپ تاپ G752 همچنین در سه رنگ مسی، تیتانیومی و قرمز تیره طراحی و تولید شده است. صفحه کلید لپ تاپ نیز از نوع گیمینگ بوده و فاصله هرکدام از کلیدها در حدود 2.5 میلی متر در نظر گرفته شده است. در میان ویژگی های مناسب دیگر این لپ تاپ، دو پورت Thunderbolt 3 و USB-C نیز دیده می شود.

به نظر می رسد بروزرسانی های صورت گرفته بر روی لپ تاپ دوست داشتنی G751 سبب شده است که لپ تاپ G752 یک رقیب قدرتمند برای دیگر محصولات گیمینگ موجود در بازار باشد. این لپ تاپ جدید قرار است در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی و با قیمت 1499 دلار برای مدل پایه آن عرضه شود.

G7524.jpg


اما معرفی لپ تاپ G752 پایان کار ایسوس برای معرفی لپ تاپ ها در نمایشگاه IFA 2015 نبود و این کمپانی با معرفی سری جدید و کاملاً متفاوتی از لپ تاپ های گیمینگ تعجب همه را برانگیخت. سری لپ تاپ های گیمینگ GX700 سعی کرده است با استفاده از یک سری ویژگی های بی نظیر خود را از دیگر رقبا متمایز کند. سری لپ تاپ های GX700 اولین لپ تاپ هایی هستند که از یک سیستم خنک کننده مایع و حلقه بسته برخوردار هستند. ایسوس تاکنون اطلاعات زیادی از این لپ تاپ منتشر نکرده است و به نظر می رسد تنها قصد داشته است در حاشیه این نمایشگاه اشاره ای کوتاه به آن داشته باشد.

سری لپ تاپ های GX700 قرار است از یک صفحه نمایش 17.3 اینچی و با وضوح عالی 3840 در 2160 پیکسلی و همچنین یکی از کارت گرافیک های GeForce GTX برخوردار باشد. پردازنده این لپ تاپ نیز به صورت دقیق اعلام نشده است اما ایسوس عنوان کرده است که همچون لپ تاپ G752، قصد دارد در این لپ تاپ نیز از یکی از محصولات سری K پردازنده های Skylake اینتل استفاده کند تا کاربران همچنان قادر باشند به میل خود از قابلیت اورکلاک آن بهرمند شوند. با استفاده از یک خنک کننده مایع به نظر می رسد که لپ تاپ GX700 بسیار قدرتمند عمل کند. این لپ تاپ قرار است ظرف چند ماه آینده عرضه شود. هنوز قیمت دقیقی از این محصول اعلام نشده است.

G7525.jpg
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران

سری جدید لپ تاپ های گیمینگ MSI با پردازنده های
Skylake
770af84f1d6c7051d186894c23ee8248_L.jpg


امسال اینتل گرد و خاکی حسابی با پردازنده های Skylake خود به راه انداخت و بدون شک یکی از مواردی که بیشترین توجه را در نمایشگاه IFA 2015 به خود جلب کرده همین پردازنده ها می باشند. MSI به خوبی از این شرایط آگاه است و به همین دلیل قصد دارد جزو اولین شرکت هایی باشد که با موج Skylake همراه می شود. آنها در نمایشگاه امسال پنج مورد از لپ تاپ های گیمینگ خود را با پردازنده های جدید اینتل تجهیز خواهند کرد.

این پنج مدل عبارت اند از GT72 Dominator Pro G، GS70 Stealth، GS60 Ghost، GE62 Apache Pro و GE72 Apache Pro. همه این سری ها به جز مورد اول دارای پردازنده های مرکزی Core i7 6700HQ خواهند بود و مدل GT72 با قابلیت ارتقا به i7-6820HK و همچنین امکان اوورکلاکینگ کامل عرضه می شود. همان طور که مشاهده می کنید GT72 Dominator Pro G قدرتمندترین مدل در بین دستگاه های جدید به حساب می آید و به همین دلیل قوی ترین کارت گرافیک هم به آن اختصاص داده شده است. کاربران قادرند از بین مدل های GTX 980M و GTX 970M یک گزینه را انتخاب کنند و البته قابلیت ارتقا و بروزرسانی کارت گرافیک نیز برای آنها در نظر گرفته شده است تا به این ترتیب نیازی به تعویض دستگاه پس از مدت کوتاه نباشد (هر چند به نظر نمی رسد حداقل در کوتاه مدت بازی هایی با پیش نیاز گرافیکی بیش از این به بازار عرضه شوند). سایر مدل های MSI نیز دارای دو گزینه GTX 970M و GTX 960M به عنوان کارت گرافیک خواهند بود. از دیگر مشخصات لپ تاپ های جدید MSI می توان به نمایشگرهایی با تکنولوژی G-Sync انویدیا اشاره کرد که می تواند در زمان انجام بازی ها تصاویر روان تری را برای کاربر ایجاد کند. همچنین همه مدل ها دارای درایوهای SSD به صورت PCI Express بوده و از حافظه های DDR4 بهره می برند. به علاوه MSI در مدل های GT72 Dominator Pro G، GS70 Stealth و GS60 Ghost از ویژگی جدیدی با عنوان Super Port استفاده کرده است. به احتمال زیاد این قابلیت در واقع یک پورت USB Type C است که قادر به کنترل پروتکل های مختلف می باشد. جزئیات بیشتری درباره لپ تاپ های جدید منتشر نشده اما از همین موارد هم می توان پیش بینی کرد این دستگاه ها جزو رده بالای بازار به حساب آمده و به همین دلیل قیمت بالایی هم خواهند داشت. البته مواردی مانند صفحه کلیدهای Steel Series RGB-Backlit، Dynaudio، Killer Networking، Killer Shield و پشتیبانی از XSplit Gamecaster که از مشخه های لپ تاپ های گیمینگ MSI هستند در این مدل ها تائید شده است. فروش این دستگاه ها از 27 سپتامبر آغاز خواهد شد و باید تا آن زمان برای آگاهی از قیمت آنها منتظر بمانیم. نظر شما درباره لپ تاپ های جدید MSI چیست؟

منبع سایت سخت افزار
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
نمایشگاه IFA2015:قدرتمندترین لپ تاپ گیمینگ جهان!(درنده ACER)

d0fa607db380896126161092024a2860_L.jpg

به نقل از وبسایت مجله سخت افزار :کمپانی ACER از ابتدای سال 2015 تمرکز خود را بر روی سری گیمینگ خود تحت عنوان (PREDATOR) بیشتر کرده و با معرفی مانیتور های گیمینگ،تبلت و کیس های گیمینگ آماده،یک گروه منظم از خانواده PREDATOR را سازماندهی کرد.ACER با کمک دفاتر طراحی و بازاریابی خود در ایالات متحده،و همچنین با توجه به سرمایه گذاری عظیم آمریکایی ها در این برند،اکنون در حال پیشرفت در سه رکن اصلی خود یعنی لپ تاپ،کیس های گیمینگ آماده و مانیتور است.آیا تا به حال از خود پرسیده اید که به چه علت بهترین محصولات ACER ابتدا در آمریکا لانچ میشود؟
پس از یک دوره طولانی فعالیت ایسر در کیس های آماده متوسط و لپ تاپ های میان رده،اکنون زمان آن رسیده است که این کمپانی تایوانی وارد بازی بزرگان شده و با بهترین مدل های گیمینگ جهان رقابت کند.اکنون شاهد یکی از بهترین لپ تاپ های گیمینگ جهان تحت عنوان (PEREDATOR 17) هستیم.این لپ تاپ در نمایشگاه IFA 2015 معرفی شده و مورد توجه بسیاری قرار گرفته است.یکی از بهترین جملات در وصف این لپ تاپ مربوط به وب سایت (Digitaltrends) است که گفته شده:یک درنده 17 اینچی بسیار جدی که یک قدم از بهترین لپ تاپ های گیمینگ جهان نیز جلوتر است!

acerpred.jpg


این لپ تاپ از یک نمایشگر 17 اینچی با دقت 4K و 64 گیگابایت حافظه رم بهره میبرد.پردازنده های استفاده شده در لپ تاپ PEREDATOR همگی از خانواده i7 Skylake و کارت گرافیک ها نیز از سری 9 انویدیا خواهند بود.لپ تاپ معرفی شده در IFA 2015 از یک کارت گرافیک GTX 980 برخوردار بود.بنابر اطلاعات موجود،PEREDATOR از ذخیره سازهای HDD استفاده نخواهد کرد و برای این منظور حافظه های (NAND) مدل NVMe جایگزین شده است که از حداقل 512 گیگابایت شروع میگردد.سیستم خنک کننده جدید و انحصاری ACER تحت عنوان (AeroBlade) برای حفظ دمای این درنده به کار گرفته شده است.همچنین کاربران میتوانند با خارج کردن درایو ODD،یک خنک کننده دیگر نیز به این مجموعه اضافه کنند.ACER علاوه بر پردازنده های ضریب باز (K)،کارت گرافیک های مورد استفاده را اورکلاک کرده است.پس در نتیجه این لپ تاپ قطعا نیاز به خنک کننده قدرتمند خواهد داشت.چیدمان صفحه کلید جزیره ایی این محصول به گونه ایی طراحی شده است که کلید های جهت نما با فاصله ایی مناسب در اختیار کاربران قرار گیرد.PEREDATOR 17 با شروع قیمت حداقل 1600 دلار به زودی در بازار قرار خواهد گرفت.پیش از آن در روزهای ابتدایی آغاز به کار IFA 2015 کمپانی ASUS
بهترین لپ تاپ گیمینگ خود را به وسیله سیستم (Watercooler) به دفع حرارت میپردازد را رونمایی کرده و اولین لپ تاپ با خنک کننده مایع به جهان معرفی شد.همانطور که قبلا هم گفته شده بود،برای اولین بار در تاریخ IFA است که این همه نوآوری در محصولات وجود دارد.قطعا این لپ تاپ مشکلات بزرگی را برای برندهای قدیمی در این زمینه ایجاد خواهد کرد!
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
Apacer سریعترین و پرظرفیت ترین ماژول حافظه رم مخصوص لپ‎تاپ جهان را معرفی کرد

به نقل از شهر سخت افزار:
کمپانی Apacer بزرگترین دست آورد تاریخ ماژول های حافظه SO-DIMM که در لپ‎‏تاپ ها مورد استفاده می گیرند را معرفی کرد. NOX، الهه شب، تداعی گر قدرت و نیروی ماورایی ماژول DDR4 16GB SO-DIMM است که در تابستان 2015 روانه بازار می شود. NOX بی رقیب، از سد تمامی ماژول های پیشین می گذرد.

35a65655.jpg


این ماژول حافظه نه تنها از جبنه سرعت بلکه در زمینه مصرف بهینه انرژی و کارایی نیز بسیار فراتر از تصور پیشین ما از ماژول های حافظه SO-DIMM است که آن را به گزینه بی نظیری برای لپ تاپ های گیمینگ رده بالا، لپ تاپ های کاری قدرتمند و مینی پی سی ها مبدل می سازد.

تنها ماژول NOX DDR4 SO-DIMM جهان، بیشترین ظرفیت را میان ماژول های یگانه ارائه می کند و در مجموع می تواند 64 گیگابایت حافظه را در قالب کیت چهارگانه ارائه کند. NOX باعث اجرای سریعتر برنامه ها، بازی های گرافیکی که حافظه رم زیادی میطلند و یا هر نرم افزار دیگری می شود. اگر شما خوره گیمینگ هستید، NOX گیم پلی بسیار سریع و روان را با بالاترین کیفیت ممکن ارائه می کند.
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
نوت بوک Acer Aspire V 15-V3-574G یک انتخاب منطقی برای دانشجویان!
2a7f22d14d5e4b84aefe513babb71424_L.jpg

نوت بوک V3 نماینده ای از لپ‌تاپ‌های مالتی مدیای کمپانی Acer محسوب می‏ شود که با وجود کیفیت ساخت عالی و قدرت بالا، از لحاظ قیمت بسیار مقرون به صرفه است. این نوت بوک تقریباً برای تمام کاربران مبتدی خانگی و اداری گرفته تا کاربران حرفه ای و حتی علاقه‌مندان به بازی‌های کامپیوتری، مناسب بوده و در بازه قیمتی خود یکی از بهترین نوت ‏‏بوک‏ های موجود در بازار است. طراحی بدنه Aspire V3 از جنس پلاستیک به صورت مشکی براق، بسیار ساده و شکیل بوده و نمایشگر آن 15/6 اینچ، FullHD با دقت 1080×1920 است. این نمایشگر از تکنولوژی ComfyView ایسر بهره می برد که در آن لایه مات روی صفحه نمایش موجب کاهش بازتاب نور شده و در نتیجه تصویر به نمایش درآمده حتی در شرایط پرنور نیز از وضوح مناسب و زوایای دید خوبی برخوردار است. ایسر در ساخت این نوک بوک از پردازنده Core i7-5500U اینتل در کنار 8 گیگابایت حافظه از نوع DDR3 استفاده کرده و با بهره ‏گیری از پردازنده گرافیکی قدرتمند GeForce 940M 4GB ترکیب سخت افزاری عالی را برای کاربر فراهم نموده است.

صفحه کلید V3 با گود بودن محل قرارگیری اش نسبت به سطح مچ و فاصله مناسب دکمه ها از یکدیگر به کاربر این امکان را می‌دهد که با سرعت بالا و با خطاهای بسیار کم، تایپ نماید. سطح تاچ پد V3 کمی پایین‌تر از سطح استراحتگاه مچ دست قرار گرفته و به راحتی حتی بدون نگاه کردن به دستگاه، قابل شناسایی است. این تاچ پد مالتی تاچ است و در مجموع از حساسیت خوبی برخوردار است. سیستم خنک کننده نوت بوک بسیار خوب طراحی شده است بطوریکه حتی هنگام انجام محاسبات سنگین، صدای زیادی تولید نکرده و زیاد گرم نمی‏ شود. بلندگوهای استریو با به همراه داشتن تکنولوژی Dolby Home Theater این سیستم را از نظر کیفیت صدا ممتاز کرده است. جک ۳ میلی متری هدفون و میکروفون، 3 عدد درگاه USB، درگاه‌های Ethernet ،VGA و HDMI، وب‏کم، درایونوری با قابلیت رایت و پخش DVD و درگاه حافظه SD از امکانات این نوت بوک هستند.
منبع وبسایت ماهنامه سخت افزار
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
یک اشتباه رایج در مورد باتری لپ تاپ!

در جامعه امروز کشور ما،بسیاری از سخنان بدون ثبات و پایه علمی به سرعت باور میشوند.از صحبت های سود جویانه برخی از فروشندگان تا افرادی که قصد دارند در شبکه های اجتماعی خود نمایی کرده و جلوی دیگران مدعی این شوند که ضمن داشتن امتیاز علامه دهر،در تمام شاخه های علم الکترونیک و کامپیوتر وارد بوده و جای هیچ اشتباهی ندارند!درست همین دیشب بود که با یکی از بستگان نزدیک مشغول به صحبت بودم که ایشان از یکی از گروه های تلگرام که در آن عضویت دارند برایم سخن میگفت.این گروه بیش از 300 عضو داشت.پس از خواندن برخی از مطالب این گروه که توسط یک به اصطلاح مهندس کامپیوتر مدیریت میشد،متوجه اشتباهاتی ساده اما مخرب شدم که پس از آنکه برخی از آنان را برای این فامیل گرامی توضیح دادم،ایشان متذکر شدند که مهندس فلانی تا کنون هیچ سوالی را بی جواب نگذاشته است و یکی از بهترین های کشور است!یکی از سوالاتی که ایشان به آن جواب نادرست داده بودند،اشتباه فکری بسیاری از کاربران و فعالان در زمینه باتری لپ تاپ است.

قطعا اگر شما هم برای خرید یک لپ تاپ به فروشگاه مراجعه کرده باشید،پس از خرید متوجه تذکرات فروشندگان برای حفاظت و استفاده صحیح از لپ تاپ شده اید.یکی از این تذکرات که دست به دست مانند ضرب المثل های عامیانه نقل میگرد،بیرون آوردن باتری لپ تاپ در هنگام استفاده از برق شهر است.از همین رو بسیاری از کاربران باتری لپ تاپ خود را در زمان استفاده از برق شهر بیرون آورده و بسیار هم خرسند از عمل به اصطلاح پیشگیرانه خود هستند.حال ما برای شما توضیح میدهیم که انجام این کار تا چه حد میتواند در طول عمر باتری و لپ تاپ شما موثر واقع شود.لپ تاپ ها همگی دارای باتری هایی از نوع داخلی و یا خارجی هستند.باتری های داخلی مانند مدل ها موجود در الترابوک ها،قابلیت جدا شدن از لپ تاپ نداشته و درون بدنه قرار دارند.اما اکثر نوت بوک های موجود در بازار دارای باتری های با قابلیت جدا سازی هستند.این باتری ها طبیعتا در هنگام قطع برق به کار گرفته میشوند.یک مدار سوئیچینگ دیجتال درون لپ تاپ وظیفه کنترل منبع ورودی (برق شهر یا باتری) را بر عهده دارد.علاوه بر آن درون بسیاری از باتری های موجود،یک برد الکترونیکی برای مدیریت باتری وجود دارد.این قطعه وظایفی مانند نگهداری و ارسال اطلاعات صحیح به لپ تاپ،کنترل برق باتری و عمل کالیبراسیون را بر عهده دارد.این برد الکترونیکی کوچک موظف به قطع جریان برق در صورت شارژ کامل است.یعنی در زمانی که نیازی به باتری نبوده و نوت بوک با برق شهر تغذیه میگردد،باتری عملا کوچکترین فعالیتی نداشته و در آوردن آن هیچ لزومی ندارد.بیرون آوردن باتری به جز مشکلات احتمالی مانند آسیب های فیزیکی،عمل رفرش (Refresh) را از باتری دریغ کرده و باعث کاهش عمر آن میگردد.علاوه بر اینها وجود باتری به طور مستمر درون نوت بوک،مانند یک UPS عمل کرده و در صورت قطع برق فورا وارد عمل میشود و از خاموشی ناگهان و فرسودگی قطعات جلوگیری میکند.

inside.jpg


برخی از لپ تاپ های گیمینگ دارای دو اگزوز در پشت هستند که هوای گرم تولید شده توسط فن ها از این اگزور ها خارج میگردد.محل قرارگیری این خروجی های هوا گاها و در مواردی محدود،با محل نصب باتری ها تداخل داشته و یا نزدیک به آن قرار دارد.با در نظر گرفتن قدرت سخت افزاری این لپ تاپ ها،گرمای خروجی گاها ممکن است به درجه های بالایی رسیده و دمای باتری را نیز تحت تاثیر قرار دهد.در این صورت اگر دمای باتری به بیش از 55 درجه برسد،خروج باتری از محل خود ضروری بوده و بهتر است برای حفظ عمر آن باتری را از لپ تاپ جدا کنیم.به جز این مورد خاص خروج باتری از لپ تاپ هیچ توجیه علمی ندارد و بهتر است در جای خود باقی بماند.
منبع
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
گزارش: کامپیوترهای سامسونگ قابل اعتماد‌تر و بادوام‌تر از اپل هستند
به نقل از شهر سخت افزار :
گزارش‌های ارائه شده از میزان خرابی محصولات مختلف، می‌توانند کاربران را در انتخاب‌های خود یاری کنند، RESCUECOM یکی از نام‌های آشنا و معتبر در حوزه نگه داری و تعمیرات کامپیو‌تر‌ها است. بر اساس جدید‌ترین گزارش RESCUECOM، طی فصل دوم از سال میلادی جاری میزان خرابی کامپیوترهای سامسونگ از هر سازنده دیگری از جمله اپل کمتر بوده است.

rescuecom-graph.png


اینکه نام سامسونگ و یا اپل در صدر لیست به چشم می‌خورد، هیچ جای تعجب نیست، چراکه پیش‌تر نیز بار‌ها در صدر قرار گرفته‌اند. اما تغییر اساسی در جدید‌ترین گزارش RESCUECOM ورود مایکروسافت به لیست سازندگان بر‌تر است که مستقیماً از تبلت‌های هیبریدی Surface ناشی می‌شود. از دیگر تغییرات مهم می‌توان به ادامه یافتن تنزل HP اشاره کرد.

RESCUECOM در گزارش خود اظهار داشته به جای تمایل کمپانی‌ها به رقابت نزدیک‌تر و در حوزه‌های بیشتر، فاصله میان برند‌های صدر جدول با قعر جدول در حال افزایش است و کمپانی‌هایی که در صدر قرار دارند شرایط را برای به آنهایی که در قعر لیست قرار دارند بسیار دشوار‌تر کرده‌اند. در نظر داشته باشید که این گزارش تنها به کامپیوتر‌ها (شامل نوت بوک‌ها) و تبلت‌ها محدود می‌شود و شامل اسمارت فون‌ها و فبلت‌های سری Galaxy S و Note نمی‌شود. رده بندی RESCUECOM بر اساس مقایسه سهم سازندگان از بازار با تعداد درخواست‌های پشتیبانی برای‌‌ همان محصولات در این مرکز صورت می‌گیرد.
یکی دیگر از الگو‌های جدید قابل توجه در این گزارش بدون در نظر گرفتن Lenovo، چهار کمپانی بر‌تر این لیست همگی تعداد بسیار محدودتری محصول در مقایسه با Dell ،Asus ،Toshiba و HP روانه بازار کرده‌اند و این احتمال را مطرح می‌سازد که تعداد کمتر محصولات به کیفیت بالا‌تر می‌انجامد.
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
توشیبا Satellite Click 10 محصولی دو کاره برای جنگ با رقبا

چند مدتی بود که سر و صدایی از لپ تاپ های هیبریدی به گوش نمیرسید تا اینکه کمپانی TOSHIBA برنامه عرضه Satellite Click 10 در آمریکا را جلو انداخت.استفاده از یک محصول به عنوان لپ تاپ و تبلت به صورت همزمان،علاوه بر ایجاد یک ارگونومیک کاری،بسیار لذت بخش بوده و توانایی های فردی را در کارهای روزانه افزایش خواهد داد.توشیبا یک تولید کننده شیک و رسمی است که خبری از افت و خیز درون محصولات اش نیست.اگر پای توشیبا به لپ تاپ های هیبریدی کشیده است،انتظارات از آن به شکل است؟به نظر من ابتدایی ترین خاصیتی که به چشم خواهد آمد استفاده از یک بدنه باریک آلومینیومی است که پس از لمس،محکم به شما گوشزد خواهد که من یک محصول کار آمد و مطمئن هستم.توشیبا به من اهمیت داده است!

پس از پرده برداری از "Satellite Click 10" در نمایشگاه IFA 2015،لحظه شماری برای ورود این محصول هیبریدی شنیده میشد تا اینکه این کمپانی خبر عرضه رسمی آن را به همراه ویندوز 10 در ایالات متحده داده و خود را برای یک لانچ رسمی آماده میکند. یک نمایشگر 10.1 اینچی با دقت 1200×1920 وظیفه نمایش تصاویر را بر عهده خواهد داشت.در گفته های توشیبا صحبت هایی مبنی بر کیفیت بسیار بالای این پنل به گوش میرسد.پردازنده Intel Atom X5 Z8300 با توان فرکانسی حداکثر 1.84 گیگاهرتز و 2 مگابایت حافظه کش (CACHE)،پردازنده منتخب توشیبا برای این محصول 2 IN 1 است.بین 2 تا 4 گیگابایت حافظه رم در کنار 64 الی 128 گیگابایت حافظه ذخیره سازی از نوع فلش،از دیگر امکانات "Satellite Click 10" است.پورت های USB 2.0 و Mini HDMI به عنوان راه های ارتباطی این محصول هستند.برای ضبط تصاویر یک دوربین 8 مگاپیکسلی در پشت و یک دوربین 2 مگاپیکسلی در جلو به منظور استفاده هایی مانند ویدئو چت وجود دارند.از آنجایی که این لپ تاپ یا تبلت هیبریدی به منظور استفاده از ویندوز 10 طراحی شده است،یک کلید برای دسترسی آسان به دستیار صوتی کورتانا (Cortana) نیز بر روی کیبورد قرار دارد. "Satellite Click 10" با قیمت های 349 و 369 دلار عرضه میگردد.
منبع ماهنامه سخت افزار
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
معرفی لپ تاپ های زیر 1 میلیون برای دانش آموزان

07aaca3f1ba4e91c46f131f5be88d7ba_L.jpg

تنها چند روز دیگر زنگ مدرسه ها در سال تحصیلی 94-95 به صدا در خواهد آمد و یکی از مهم ترین نیازهای دانش آموزان در سال تحصیلی جدید لپ تاپ و اینترنت است. همان طور که اطلاع دارید دانش آموزان به این دو مورد برای انجام امور درسی خود نیاز دارند و نمی توان از این حقیقت فرار کرد. وجود مدارس هوشمند و غیر انتفاعی که همواره در حال افزایش هستند و تغییر سیستم آموزشی، دانش آموزان به شدت به لپ تاپ نیاز دارند و از این جهت قصد داریم هوای جیب خانواده ها را داشته باشیم و نوت بوک هایی با قیمت زیر 1 میلیون را خدمتتان معرفی کنیم.



باید به این نکته اشاره کرد که نباید از یک نوت بوک زیر 1 میلیون تومان انتظار پردازنده چهار هسته ای، چهار گیگابایت رم و هارد دیسک 1 ترابایتی به همراه پردازنده گرافیکی 2 گیگابایتی و صفحه نمایش Full HD داشته باشید. پس با خودتان صادق باشید و سطح نیاز خود را در سطح یک دانش آموز با بودجه کمتر از 1 میلیون تومان پایین بیاورید!



لپ تاپ ایسوس ASUS EeeBook X205TA

پردازنده: Intel Atom Z3735

حافظه رم: دو گیگابایت

ذخیره سازی: 32 گیگابایت SSD

گرافیک: Intel HD

صفحه نمایش: 11 اینچ با دقت تصویر 768×1366 پیکسل

ضخامت و وزن: 17.5 میلی متر – 980 گرم

باتری و شارژدهی: 3 سلولی – 12 ساعت

قیمت: 910 هزار تومان



لپ تاپ ایسوس ASUS X453MA

پردازنده: Intel Celeron N2830

حافظه رم: دو گیگابایت

ذخیره سازی: 500 گیگابایت هارد دیسک

گرافیک: Intel HD

صفحه نمایش: 14 اینچ با دقت تصویر 768×1366 پیکسل

ضخامت و وزن: 25.3 میلی متر – 2 کیلوگرم

باتری و شارژدهی: 2 سلولی – 3 ساعت

قیمت: 890 هزار تومان



لپ تاپ ایسوس ASUS X553MA

پردازنده: Intel Celeron N2830

حافظه رم: دو گیگابایت

ذخیره سازی: 500 گیگابایت هارد دیسک

گرافیک: Intel HD

صفحه نمایش: 15.6 اینچ با دقت تصویر 768×1366 پیکسل

ضخامت و وزن: 25.3 میلی متر – 2.2 کیلوگرم

باتری و شارژدهی: 2 سلولی – 3 ساعت

قیمت: 930 هزار تومان



لپ تاپ لنوو Lenovo G5045

پردازنده: AMD Dual Core E1-6010

حافظه رم: دو گیگابایت

ذخیره سازی: 500 گیگابایت هارد دیسک

گرافیک: AMD Radeon R2

صفحه نمایش: 15.6 اینچ با دقت تصویر 768×1366 پیکسل

ضخامت و وزن: 25 میلی متر – 2.5 کیلوگرم

باتری و شارژدهی: 4 سلولی – 4 ساعت

قیمت: 720 هزار تومان



لپ تاپ لنوو Lenovo B5030

پردازنده: Intel Celeron N2830

حافظه رم: دو گیگابایت

ذخیره سازی: 500 گیگابایت هارد دیسک

گرافیک: Intel HD

صفحه نمایش: 15.6 اینچ با دقت تصویر 768×1366 پیکسل

ضخامت و وزن: 28 میلی متر – 2.5 کیلوگرم

باتری و شارژدهی: 4 سلولی – 5 ساعت

قیمت: 750 هزار تومان



لپ تاپ لنوو Lenovo E4070

پردازنده: Intel Pentium 3558U

حافظه رم: چهار گیگابایت

ذخیره سازی: 500 گیگابایت هارد دیسک

گرافیک: AMD Radeon R5 M235 1GB

صفحه نمایش: 14 اینچ با دقت تصویر 768×1366 پیکسل

ضخامت و وزن: 22.5 میلی متر – 2.1 کیلوگرم

باتری و شارژدهی: 4 سلولی – 6 ساعت

قیمت: 1 میلیون تومان



لپ تاپ لنوو Lenovo G5030

پردازنده: Intel Celeron N2830

حافظه رم: چهار گیگابایت

ذخیره سازی: 500 گیگابایت هارد دیسک

گرافیک: Nvidia 820M 1GB

صفحه نمایش: 15.6 اینچ با دقت تصویر 768×1366 پیکسل

ضخامت و وزن: 25 میلی متر – 2.5 کیلوگرم

باتری و شارژدهی: 4 سلولی – 5 ساعت

قیمت: 870 هزار تومان



لپ تاپ اچ پی HP 15-r002se

پردازنده: Intel Celeron N2815

حافظه رم: دو گیگابایت

ذخیره سازی: 500 گیگابایت هارد دیسک

گرافیک: Intel HD

صفحه نمایش: 15.6 اینچ با دقت تصویر 768×1366 پیکسل

ضخامت و وزن: 28 میلی متر – 2.5 کیلوگرم

باتری و شارژدهی: 4 سلولی – 3 ساعت و 30 دقیقه

قیمت: 800 هزار تومان



لپ تاپ اچ پی HP 15-r113ne

پردازنده: Intel Celeron N2840

حافظه رم: دو گیگابایت

ذخیره سازی: 500 گیگابایت هارد دیسک

گرافیک: Intel HD

صفحه نمایش: 15.6 اینچ با دقت تصویر 768×1366 پیکسل

ضخامت و وزن: 28 میلی متر – 2.5 کیلوگرم

باتری و شارژدهی: 4 سلولی – 3 ساعت و 30 دقیقه

قیمت: 825 هزار تومان



لپ تاپ ام اس آی MSI S12T 3M

پردازنده: AMD Dual Core E1-2100

حافظه رم: چهار گیگابایت

ذخیره سازی: 500 گیگابایت هارد دیسک

گرافیک: AMD Radeon 8210

صفحه نمایش: 11 اینچ با دقت تصویر 768×1366 پیکسل

ضخامت و وزن: 30 میلی متر – 1.3 کیلوگرم

باتری و شارژدهی: 3 سلولی

قیمت: 1 میلیون تومان



لپ تاپ ایسر Acer E5-511G

پردازنده: Intel Pentium N3530

حافظه رم: چهار گیگابایت

ذخیره سازی: 500 گیگابایت هارد دیسک

گرافیک: Nvidia 810M 1GB

صفحه نمایش: 15.6 اینچ با دقت تصویر 768×1366 پیکسل

ضخامت و وزن: 25 میلی متر – 2.5 کیلوگرم

باتری و شارژدهی: 6 سلولی – 5 ساعت

قیمت: 1 میلیون تومان



لپ تاپ دل Dell 3542

پردازنده: Intel Celeron 2957U

حافظه رم: دو گیگابایت

ذخیره سازی: 500 گیگابایت هارد دیسک

گرافیک: Intel HD

صفحه نمایش: 15.6 اینچ با دقت تصویر 768×1366 پیکسل

ضخامت و وزن: 25.6 میلی متر – 2.16 کیلوگرم

باتری و شارژدهی: 4 سلولی – 3 ساعت و 30 دقیقه

قیمت: 930 هزار تومان
منبع ماهنامه سخت افزار
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
http://www.shahrsakhtafzar.com/fa/news/laptop-netbook/5672-toshiba-chromebook-2
Toshiba Chromebook 2


به نقل از شهر سخت افزار :
بخش محصولات دیجیتال کمپانی توشیب روز جاری جانشین Chromebook 2 را معرفی کرد. اکنون کروم بوک محبوب توشیبا به نسل پنجم پردازنده‌های Core i3 و یا Celeron تجهیز شده و می‌تواند تا 4 گیگابایت حافظه رم داشته باشد. این دو مدل جدید کارایی بهتری را در بارگذاری صفحات وبغنی از محتواهای چند رسانه‌ای و همچنین بخش فایل‌های ویدویی در کنار عملکرد بهتر در چند وظیفگی ارائه می‌کنند.



هر دو مدل جدید Chromebook 2 دارای صفحه کلیدی با نور پس زمینه LED به منظور خلق تجربه‌ای بی‌نقص از وبگردی، تماشای فیلم، گوش دادن به موزیک و انجام کار‌ها در محیط‌های با نور ضعیف هستند.

Chromebook 2 توشیبا مجهز به نمایشگر 13. 3 اینچی با وضوح تصویر Full HD می‌باشد و به لطف فناوری IPS، رنگ‌های شفاف‌تر و دقیق تری را در کنار زاویه دید گسترده‌تر ارائه می‌کتند. این نمایشگر 13. 3 اینچی در بنده‌ای 12 اینچی جای گرفته و تنها 2. 9 پوند وزن دارد. Chromebook 2 در کنار حفظ قابلیت اصلی خود یعنی قابل حمل بودن، فابلیت‌ها یی متعددی را با خود دارد. این محصول با برخورداری از بلندگوهای در پنل جلویی، صدایی با کیفیت و دقیق را در استفاده‌های چند رسانه‌ای و سرگرمی ارائه می‌کند. همچنین دو می‌کرفون و وب کم HD به منظور گفتگوی آنلاین نیز تعبیه شده است.


با دوام باتری 8. 5 ساعت، هر دو مدل این محصول قادر به تامین نیازهای متعدد کاربر به صورت چند وظیفگی در طول روز هستند و مهم نیست در کلاس درس باشد یا محل و خانه، Chromebook 2 به میزان قابل قوبلی دوام می‌آورد. این دو دستگاه به ارتباط وای فای بسیار سریع 802. 11ac و گسترده وسیعی از درگاه‌های ارتباطی شامل درگاه USB 3. 0، درگاه USB 2. 0، درگاه خروجی HDMI، شکاف کارت حافظه SD و قفل امنیتی مجهز می‌باشندو افزون بر آن، خریداران هر دو مدل جدید از 100 گیگابایت فضای ذخیره سازی گوگل داریو، 90 روز استفاده رایگان از سرویس استریم موسیقی بر روی گوگل پلی و بیشتر برخوردار می‌شوند.

Chromebook 2 جدید توشیبا از ماه اکتبر امسال در دسترس خواهد بود. قیمت جهانی پایه مدل مبتنی بر پردازنده Celeronا329. 99 دلار و قیمت مدل مبتنی بر پردازنده Core i3 ا429. 99 دلار خواهد بود.
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
معرفی محصولات جدید ترانسفورمر (Transformer)،ایسوس با دست پر آمده!

کمپانی ایسوس با تولید خانواده ترانسفورمر (Transformer) یک خط جدید از کامپیوترهای قابل حمل را ارائه کرد و استقبال کاربران نیز از این محصولات،رضایت بخش بود.در طول این سالها،ایسوس به تکامل گجت های ترانسفورمر پرداخته و همواره آنها را با سخت افزارهای جدید به روز رسانی کرده است.در همین راستا دو محصول جدید این خانواده از طرف ایسوس،برای کاربرانی که تمایل به در اختیار داشتن یک تبلت و نوت بوک به صورت همزمان را دارند معرفی شده است.



این محصولات شامل مدل های T100HA و TP200SA هستند که در ماه آینده وارد بازار خواهند شد.T100HA از یک پردازنده اتم (Z8500 X5) که یک نمونه 14nm است بهره میبرد.این پردازنده چهار هسته در فرکانس کاری 2.24 گیگاهرتز فعالیت کرده و دارای یک گرافیک مجتمع intel HD است.T100HA یک محصول دو در یک است که از داکت اصلی کیبورد جدا شده و به عنوان یک تبلت نیز به خدمت گرفته میشود.پورت های micro USB،پورت دوست داشتنی USB-C،USB 2.0 و micro HDMI درگاه های ارتباطی آن هستند.نمایشگر این محصول در ابعاد 10.1 اینچی و با دقت 800*1280 است که ایسوس در این زمینه میتوانست مقداری بهتر عمل کرده و رزولوشن های بالاتری را مورد استفاده قرار میداد.یک دوربین 2 مگاپیکسلی در جلو و یک سنسور 5 مگاپیکسلی در عقب،برای ثبت تصاویر در نظر گرفته شده است.بلوتوث نسخه 4.0،WI-FI/B/G/N و یک باتری داخلی که به ادعای ایسوس توان ارائه 12 ساعت کار را خواهد داشت،از دیگر مشخصات کلیدی T100HA هستند.2 تا 4 گیگابایت حافظه رم در کنار 32 الی 128 گیگابایت حافظه ذخیره سازی از نوع EMMC قسمت حافظه را تشکیل میدهند.قیمت نهایی TP200SA از 299 دلار شروع خواهد شد.

TRANS2.jpg


محصول بعدی این خانواده،TP200SA است. TP200SAاز یک نمایشگر لمسی در ابعاد 11.6 اینچ و با پشتیبانی از دقت 768*1366 برخوردار است.پردازنده های اینتل (Braswell) Celeron N3700 و Celeren N3050،در کانفیگ های متفاوت درون TP200SA به کار گرفته شده اند.بدنه مستحکم به همراه لولاهای فلزی که قابلیت چرخش 360 درجه ایی را برای این مدل فراهم میکنند،بزرگترین نقاط قوت آن را تشکیل میدهند که کاربران به راحتی میتوانند حالت دلخواه خود را به ترانسفورمر جدید اعمال کنند.حافظه رم این مدل نیز از 4 گیگابایت شروع شده و حافظه داخلی آن نیز تا 128 گیگابایت (SSD) موجود است.یک باتری پلیمر داخلی نیز توان 8 ساعت کار مداوم را برای TP200SA تضمین میکند.اتصالات WI-FI،بلوتوث نسخه 4.0،ویندوز 10،USB 3.0 و USB 2.0،درگاه کارت خوان،micro HDMI،USB-C و در نهایت ضخامت 18.45 میلیمتر این محصول در کنار وزن 1.2 کیلوگرمی آن، TP200SAرا مبدل به یک انتخاب مناسب برای دانشجویان و افرادی که تمایل به حمل یک کامپیوتر سبک و مدرن را دارند میکند. TP200SAنیز با شروع قیمت 349 دلار از ماه آینده در دسترس خواهد بود.

TRANS1.jpg

منبع ماهنامه سخت افزار
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
ایسوس تولید کننده شماره یک لپ‎تاپ گیمینگ در جهان شد

به نقل از شهر سخت افزار :
افزون بر جایگاه ایسوس در میان تولیدکنندگان بر‌تر مادربردهای رده بالا، کارت‌های گرافیک و نمایشگر‌های مخصوص گیمینگ، این کمپانی اکنون افتخار بر‌ترین تولید کننده لپ تاپ‌های گیمینگ در جهان را به دست آورده و در نیمه نخست سال میلادی جاری، بیشترین فروش را میان لپ تاپ‌های گیمینگ داشته است.

asus-leads-global-.jpg


بر کسی پوشیده نیست که ایسوس جزو بر‌ترین تولید کنندگان سخت افزارهای دسکتاپ است اما آمار فروش لپ تاپ‌های گیمینگ، برای اولین بار از موفقیت این کمپانی در این حوزه خبر می‌دهد. بر اساس آمار ارائه شده از سوی DigiTimes،ا 40 درصد لپ تاپ‌های مجهز به پردازنده گرافیکی 950M، 960M، 970M و 980M که طی نیمه نخست سال میلادی جاری به فروش رفته‌اند، ساخت ایسوس بوده‌اند. در طول این مدت Lenovo در جایگاه دوم و MSI در جایگاه سوم قرار دارند که تنها 15% لپ تاپ‌های گیمینگ را به خود اختصاص داده‌اند. Acer نیز با 11 درصد، جایگاه چهارم را به خود اختصاص داده است.
در حالی ایسوس پرفروش‌ترین سازنده لپ تاپ‌های گیمینگ اعلام شده، گزارش مذکور دارای جزئیات زیادی نیست و مشخص نشده که کدام لپ تاپ‌ها در دسته گیمینگ جای گرفته‌اند. بسیاری از لپ تاپ‌هایی که به پردازنده‌های گرافیکی GeForce GTX 950M و GeForce GTX 960M مجهز هستند، پتانسیل گیمینگ بالایی دارند، این درحالی است که لپ تاپ‌های مخصوص گیمینگ غالباً به پردازنده‌های گرافیکی قدرتمند‌تر GeForce GTX 970M/980M مجهز هستند. هم زمان قدرتمند‌ترین لپ تاپ گیمینگ لنوو از پردازنده گرافیکی GeForce GTX 860M بهره می‌گیرد اما لپ تاپ گیمینگ محسوب نمی‌شود.
ظاهراً عامل اصلی اختلاف زیاد میان فروش این غول‌هایی آسیایی، به بازارهای هدف آن‌ها بر می‌گردد. Lenovo بر بازار چین متمرکز است اما Acer و MSI محصولات خود را بر بازار اروپا متمرکز کرده‌اند. در این میان ایسوس بیشترین فروش را داشته، چرا که لپ تاپ‌های گیمینگ خود را در سراسر جهان به فروش می‌رساند و تنها بر روی بازار خاصی متمرکز نمی‌شود.
 

L.i.o.N

Registered User
تاریخ عضویت
25 سپتامبر 2013
نوشته‌ها
574
لایک‌ها
194
لپ تاپ های با پردازنده skylake کی وارد بازار میشن؟
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
نسل جدید پردازنده‌های اینتل همراه با وضوح 4K در سری جدید لپ تاپ‌های Precision شرکت دل

به نقل از شهر سخت افزار :
شرکت Dell اخیراً نسل جدیدی از لپ تاپ های خود را در قالب سری محصولات Precision راهی بازار کرده است. این لپ تاپ های جدید که عمدتاً با هدف استفاده به شکل Workstation و تجاری، طراحی و تولید می شوند هم اکنون دارای ظاهری باریک تر و سبک تر و همچنین سخت افزاری قدرتمندتر هستند. پردازنده های جدید در کنار حافظه های داخلی سریعتر از ویژگی های این لپ تاپ ها است. در ادامه مطلب به بررسی کامل تری از ویژگی های این لپ تاپ ها خواهیم پرداخت.

intel-precision-77102.jpg


شرکت Dell همچنین برای محصولات جدید خود صفحه نمایش با وضوح 4K و قابلیت پشتیبانی از 64 گیگابایت حافظه رم را هم در نظر گرفته است. در کنار این ویژگی های قابل توجه، استفاده از نسل ششم از پردازنده های قدرتمند اینتل (پردازنده های 4 هسته ای Core i7 و Core i5) و همچنین پردازنده های حرفه ای Xeon نیز از دیگر نقاط قوت این محصولات است. از طرفی دیگر، استفاده از کارت گرافیک های حرفه ای شرکت هایی همچون AMD و NVIDIA امکان نمایش اطلاعات بر روی صفحه نمایش های PremierColor 4K Ultra HD را فراهم آورده است. تمام قطعات مربوط به این لپ تاپ ها در بدنه ای از جنس فیبرکربن و آلومنیوم جایگذاری شده اند تا ظاهری باریک تر و سبک تر نیز داشته باشند.

بر طبق اطلاعات منتشر شده سری محصولاتی که توسط این ویژگی ها بروزرسانی شده اند به این شرح هستند:

  • Dell Precision 17 7000 Series (7710)
  • Dell Precision 15 7000 Series (7510)
  • Dell Precision 15 5000 Series (5510)
  • Dell Precision 15 3000 Series (3510)
لپ تاپ های جدید سری Precision شرکت Dell در ماه اکتبر روانه بازار خواهند شد.

http://www.shahrsakhtafzar.com/fa/n...ll-precision-laptops-thinner-lighter-powerful
 
بالا