برگزیده های پرشین تولز

اخبار و تازه هاي NETBOOK-NOTEBOOK

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
ThinkPad در راه بازگشت به دهه نود، با پروژه ماشین زمان لنوو
لپ تاپ های ThinkPad کمپانی IBM در سراسر دهه نود و اوایل قرن بیستم، بهترین طراحی کاربردی را داشتند؛ اما پس از اینکه IBM، بخش رایانه های شخصی را به لنوو واگذار کرد، ThinkPad در راه جدیدی قدم برداشت و طراحی متفاوتی را تجربه کرد. مسلماً لنوو در فروش این محصول مشکلی ندارد و بازار داغی دارد، اما این بار می خواهد با طراحی به سبک قدیمی تر، به استقبال مخاطبان خاص خودش برود.

DHill_Timemachine2.gif


اخیراً دیوید هیل، یکی از اعضای بخش طراحی لنوو، پستی در وبلاگ این شرکت گذاشته که جزئیات پروژه ای به نام " ماشین زمان ThinkPad" را توضیح می دهد. برای اجرای این پروژه هیجان انگیز، لنوو به دنبال گرفتن اطلاعات از مشتری های بالقوه ی خویش است و باید از وجود بازاری پر فروش مطمئن شود.

این طرح مفهومی شامل لوگوی رنگی ThinkPad و دارای چراغ های چشمک زن برای اعلام وضعیت است. در واقع منشأ این طرح، جدش، مدل 700c مربوط به سال 1992 است که ضخامتی حدود 56 میلی متر داشته است. ضخامت طرح جدید تنها 18 میلی متر است.

با باز کردن لپ تاپ، شاهد یک صفحه کلید با هفت ردیف کامل و بی عیب از نوع Querty هستیم. در وسط صفحه یک دکمه قرمز رنگ برای کنترل ماوس و در پایین، تاچ پد با ظاهری قدیمی و همچنین شامل Trackpad می بینیم. صفحه نمایش با ابعاد تصویر 16:10 و دو ThinkLight تعبیه شده در بالای صفحه، از ویژگی های دیگر این ThinkPad هستند. مدل های بسیار کمی از ThinkPadها دارای ThinkLight هستند و اگر به نظر شما، نور پس زمینه بهتر است، بهتر است بدانید که دیوید هیل آن را مناسب آماتورها می داند.

DHill_Timemachine4.gif


دیوید هیل از افراد علاقمند دعوت کرده تا نظرات خود را برای بهبود طراحی این محصول ارائه دهند تا به این وسیله بتواند میزان علاقه به این ایده را ارزیابی کند. هم اکنون بیش از 1900 کامنت برای این مطلب گذاشته شده که اکثرشان نظر مثبتی به این پروژه داشته اند. با این اوصاف، لنوو برای ساخت این ThinkPad جدی است و به زودی شاهد تولید این لپ تاپ احتمالاً گران قیمت خواهیم بود.
 

reza76622201

کاربر حرفه ای سخت افزار
تاریخ عضویت
24 می 2008
نوشته‌ها
4,588
لایک‌ها
3,630
بررسی Lenovo W540: خشن، قدرتمند و خستگی ناپذیر



لپ تاپ ها بخش جدایی ناپذیر از دنیای کامپیوتری امروز هستند و بنا به کاربردها و سلیقه ها، با ویژگی های متنوعی ساخته می شوند. برخی مدلها مناسب کاربران خانگی بوده و کاربری سبک دارند و همچنین برخی مدلها مناسب کاربران حرفه ای بوده و کاربری تخصصی دارند. بدین صورت این بار با یک لپ تاپ صنعتی از پرفروش ترین برند جهان یعنی Lenovo در خدمت شما خوانندگان عزیز هستیم.

Lenovo یک برند با تجربه و بسیار پرکار در صنعت لپ تاپ شناخته می شود و جدای این شهرت در گذر این چند سال، رتبه ی اول در زمینه پرفروش ترین برند تولید کننده لپ تاپ را هم کماکان برای خود به ارمغان می آورد. Lenovo در سال 2005 جسارت بزرگی به خرج داد و با خرید برند Thinkpad از صنعت کامپیوترسازی IBM توانست شاخه ی جدیدی را در محصولات خود ایجاد کند.

l.jpg


بسیاری در نگاه اول واگذار شدن یکی از بهترین برندهای آمریکایی در صنعت کامپیوتر به شرکتی چینی را یک شکست می دانستند. IBM که تخصص و مهارت بالایی در تولید لپ تاپ های انحصاری خود تحت نام برند Thinkpad داشت، به دلایل متعددی از جمله ضررهای هنگفت در سالهای آخر فروش و رقابت شدید برندهای چینی و تایوانی نتوانست در بازار جایگاه مناسبی را کسب کند و مجبور شد برای جبران ضرر، برند را به یک شرکت تازه نفس واگذار کند و بدین ترتیب از صنعت تولید سخت افزار کامپیوتر خارج شود.

سری Thinkpad که اکثر طرفداران لپ تاپ با آن آشنایی دارند و کاربرد آن را می دانند، برای کاربران حرفه ای و مخصوصاً طراحان تولید شده است. IBM همواره سعی داشت بهترین تکنولوژی و نوآوری های خود را در این سری استفاده کند و کاملترین و با کیفیت ترین محصول را تولید نماید، ویژگی هایی که اکنون Lenovo آنها را دنبال و عرضه می کند.

Thinkpad ها معمولاً دارای امکاناتی هستند که در لپ تاپ های مالتی مدیا و خانگی یافت نمی شود. امکاناتی نظیر TrackPoint، باتری 9 سلولی، شکاف توسعه Dock Station، پورت های خاص و صد البته طراحی کاملاً Solid و به نوعی خشن!

همین خصوصیات باعث می شود تا هر خریداری به سراغ این لپ تاپ ها نیاید، البته دقت داشته باشید منظور ما این نیست که لپ تاپ های صنعتی به طور کلی برای کاربران خانگی و آماتور کارایی ندارند، منظور این است که تنها یک کاربر حرفه ای می تواند از تمامی امکانات این لپ تاپ ها استفاده کند.

1.jpg


سری لپ تاپ های Thinkpad لنوو خود به چند دسته و سری شامل T,X,S,L,E,Edge,Yoga و W تقسیم می گردد. سری W که با عنوان Portable WorkStation شناخته می گردد جزو رده بالاترین و به اصلاح محصولات High End لنوو محسوب می گردد.

بهترین تشبیهی که می توان برای لپ تاپ های شاخه WorkStation برگزید یک سرور دائماً روشن با قابلیت جابجایی می تواند باشد. اصولاً اینگونه لپ تاپ ها برای همین دلیل ساخته می شوند تا بتوانند بطور مداوم روشن باشند و اطلاعات را پردازش کنند. چندان هم عاقلانه نیست که با صرف هزینه ی چند میلیون تومانی همچین لپ تاپی خریداری کنید و تنها با آن به انجام کارهای روزمره بپردازید!

مدل W540 یکی از WorkStation های لنوو در سایز 15.6 اینچی می باشد و مدت نسبتاً قابل توجهی از زمان عرضه ی آن در بازار می گذرد. در زمان نگارش این نقد و بررسی مدل W541 و نسل بعدی آن هم با سخت افزار بروز شده وارد بازار شده است.
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
پشت پرده ارتباط اینتل و کیفیت 4K در صفحه نمایش نوت بوک و تبلت

پردازنده گرافیکی مجتمع که پیش از این توسط اینتل و ای ام دی در پردازنده های این دو شرکت مورد استفاده قرار گرفتند و همچنان نیز با تغییراتی در جهت افزایش عملکرد در دستور کار آنها قرار دارد، برای کاربرانی که به کارت گرافیک مجزا نیازی ندارند بسیار ایده آل و هوشمندانه است. اما مدتی است که اینتل نیز به جمع تولید کنندگان سیستم روی چیپ های فوق کم مصرف پیوسته و نتایج تست به خوبی نشان می دهد که اینتل از آینده درخشانی در این بخش برخوردار خواهد بود. در حال حاضر نوت بوک ها و بسیاری از تبلت ها از رزولوشن های چند سال گذشته بهره می برند و هنوز برای بسیاری از کاربران خریداری یک نوت بوک با رزولوشن فول اچ دی به عنوان یک رویا شناخته می شود. اما اینتل قصد دارد پای خود را فراتر از کیفیت فول اچ دی بگذارد، اما اینتل چگونه قصد دارد واکنش متفاوتی به این موضوع نشان دهد؟



برای دستیابی به کیفیت تصویر بالاتر از حد مرسوم، شرکت های تولید کننده چیپ ست و پردازنده باید از واحد گرافیکی مجزا استفاده کنند که در این صورت باید به مسائلی مانند افزایش توان مصرفی، افزایش حرارت و کاهش مدت شارژدهی دستگاه توجه کنند.



88a.jpg




اینتل قصد دارد این مشکلات را با استفاده از واحد گرافیکی مجتمع برطرف سازد و برای دستیابی به کیفیت تصویر 4K روی نوت بوک و تبلت ها دیگر به واحد گرافیکی مجزا نیاز ندارید. پردازنده گرافیکی مجتمع اینتل که در محصولاتی مانند نوت بوک ها مورد استفاده قرار می گیرد، قادر به اجرای برخی از بازی ها مانند League Of Legend با کیفیت 1080 پیکسل می باشد، اما اینتل اعلام نموده که واحد گرافیکی به کار رفته در پردازنده های اسکای لیک قادر به اجرای بازی ها با کیفیت WQHD و 4K خواهد بود. پردازنده گرافیکی مجتمع GT4e اینتل که در حقیقت نسل نهم واحد های گرافیکی این شرکت به شمار می رود، قادر به ارائه 50 درصد کارایی بهتر نسبت به نسل گذشته می باشد. پردازنده های Skylake اختصاصی برای نوت بوک ها، علاوه بر ارائه کارایی بالاتر در بخش گرافیکی، در حدود 10 تا 20 درصد عملکرد بهتر در پردازش های تک رشته ای از خود به نمایش می گذارند.



88b.jpg




همچنین توان مصرفی آنها به گونه ای بهینه سازی شده که قادر به ارائه طول عمر باتری بیش از 11 ساعت می باشد، برای مقایسه بهتر باید به این نکته اشاره کرد که پردازنده های نسل گذشته Broadwell در بهترین حالت طول عمر باتری 8.5 ساعت را ارائه می کردند. به کار گیری نسل ششم فناوری WiDi اینتل سبب می گردد تا انتقال اطلاعات به صورت بی سیم بین تجهیزات مختلف با سرعت بیشتر و ساختار آسان تری انجام شود. همچنین چیپ ست جدید اینتل برای تبلت ها امکانات قابل توجهی مانند شارژ بی سیم و پشتیبانی از تجهیزات ورودی-خروجی جدید را فراهم می سازد. از سوی دیگر در بخش دوربین در حالت دو بعدی قابلیت بهره گیری از سنسور 16 مگاپیکسلی با امکان فیلم برداری با کیفیت 4K و نرخ 30 فریم در ثانیه قابل دستیابی خواهد بود. از سوی دیگر اینتل قصد دارد تا در محصولات جدید خود از سنسور دوربین سه بعدی Real Sense استفاده کند که کاربرد های فراوانی به خصوص در تبلت ها از خود به نمایش می گذارد. افزایش قدرت گرافیکی پردازنده های اسکای لیک شامل نسخه PC نیز می شود و یکی از اثرات مهم بهره گیری از واحد گرافیکی قدرتمندتر در پردازنده و چیپ ست های اینتل، کاهش سهم دو کمپانی AMD و NVIDIA در بازار کارت گرافیک ها است، به گونه ای که کاربرانی که کاربرد گرافیکی چندانی از کامپیوتر شخصی خود ندارند، امور روزانه خود را با واحد گرافیکی مجتمع اینتل انجام می دهند.
 

reza76622201

کاربر حرفه ای سخت افزار
تاریخ عضویت
24 می 2008
نوشته‌ها
4,588
لایک‌ها
3,630
نوت بوک P37X گیگابایت مجهز به تراشه قدرتمند GTX980M



  • نوت بوک P37X که به تازگی در سبد محصولات الترابوک گیگابایت قرار گرفته محصولی برگرفته از فریم ها و افکت های مخصوص بازی است که با دارا بودن پردازنده Intel® Core™ i7-4720HQ و قدرتمند ترین کارت گرافیک مخصوص بازی با چیپستGTX980M ، امتیاز خارق العاده 10000 در بنچمارک3Dmark11 را رقم زده است. برای ذخیره سازی نیز از دو عددSSD 512GB با درگاه mSata و هارد درایو Dual 2TBاستفاده شده است. این امکانات سخت افزاری باعث توان پردازشی و ذخیره سازی عظیمی شده که در کنار وزن 2.8 کیلوگرمی و ضخامت 22.5 میلیمتری (!) تحسین همه منتقدان را بر انگیخته است.



    Gigabyte-Notebook-P37x-%281%29.png




    نمایشگر این نوت بوک قدرتمند یک 17.3 اینچی با رزولیشن 1080p دارای زاویه دید 160 درجه، مجهز به آنتی رفلکس و بصورت مات است که انعکاس نور و تصاویر اضافه را در صفحه نمایش به صفر می رساند تا بازی کننده بدون هیچ گونه مزاحمت بصری بر روی بازی متمرکز باشد. همچنین تکنولوژی منحصر به فرد Dolby® Digital Plus Home Theatre در زمینه صدا نیز بهترین و صاف ترین تجربه صوتی را به کاربر می دهد و البته در کنار همه اینها یک پورت خروجی Mini Display Port با ساپورت رزولوشن 4K هم در دسترس خواهد بود تا کامل ترین طیف امکانات صوتی و بصری موجود برای کاربران فراهم باشد.



    Gigabyte-Notebook-P37x-%282%29.png




    در زمینه کنترل و دفع حرارت نیز P37X با استفاده از فناوری اختصاصی Gigabyte Supra-Cool که از لوله های انتقال حرارت دوتایی و دو عدد فن جداگانه برایGPU و CPU تشکیل شده، پایداری و اطمینان بالایی را هنگام سنگین ترین کارها و پردازشها نوید می دهد. در پایان می توان گفت Gigabyte P37X با بهره مندی از بالاترین فناوری ها، در کنار ظاهر زیبا و باریکِ خود یک سلاح مخوف گیمینگ به شمار می رود که برای لذت بردن از لحظاتِ بازی در هر زمان و مکان طراحی شده است.

    نوت بوک های گیگابایت در ایران با گارانتی آواژنگ، نماینده انحصاری گیگابایت عرضه می شوند.



    Gigabyte-Notebook-P37x-%283%29.png


    Gigabyte-Notebook-P37x-%284%29.png

 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
نوت بوک های جدید و نسل ششم پردازنده های اینتل

نسل ششم پردازنده های شرکت اینتل موسوم به Skylake اکتبر امسال از راه خواهند رسید و تا پایان سال جاری میلادی نیز ، 18 نوع از پردازنده های این نسل برای نوت بوک ها تولید خواهند شد. بر خلاف آنچه انتظار می رفت ، اینتل گام بعدی در تولید تراشه های 10 نانومتری را به سال 2017 موکول کرد و به همین دلیل نسل جدید پردازنده هایش را مانند سری Broadwell کنونی با معماری 14 نانومتری تولید و عرضه خواهد کرد. اما گذشته از این ها ، افزایش کارایی Skylake نسبت به سری قبل، بیشتر جلب توجه می کند. سری Skylake-U که جایگزین همین سری از نسل قبل خواهد شد، دارای افزایش راندمان 10 درصدی و همچنین افزایش طول عمر باتری به میزان 1 ساعت و 24 دقیقه خواهد بود. سری Skylake-Y دارای افزایش طول عمر باتری مشابه در کنار 17 درصد افزایش راندمان می باشد و اما بزرگترین دستاورد پردازنده های این نسل مربوط به پردازش گرافیکی با افزایش راندمانی 30 تا 40 درصدی می شود!

همانطور که می دانیم ، امروزه دیگر نوت بوک های معمولی بجای کارت های گرافیک ، از پردازش گرافیکی مجتمع استفاده می کنند ، به عبارت دیگر پردازنده اصلی هم وظیفه پردازش های کامپیوتری را بر عهده دارد و هم پردازش های گرافیکی معمول یک نوت بوک را انجام می دهد که این امر باعث کاهش مصرف انرژی و صرفه اقصادی بیشتر برای تولید کنندگان است. قدرت پردازشی این نوت بوک ها مناسب کارهای گرافیکی سنگین و بازیای روز نیست ، اما با این حال این پردازنده ها به خوبی از پس بسیاری از کارها بر می آیند و با این میزان افزایش کارایی که نسل جدید به ارمغان خواهد آورد ، میتوان حساب دیگری روی قدرت گرافیکی آنها باز کرد. پردازنده های Skylake از استاندارد های بلوتوث 4.1 ، eMMc 5.0 ، SDXC 3.0 ، PCIE 3.0 ، CSI2 و غیره پیشتیبانی خواهند کرد و احتمال می رود این پردازنده ها در Surface Pro 4 نیز به کار گرفته شوند ، همچنین گوگل نیز کروم بوک های جدید خود را با آنها تجهیز خواهد کرد.
 

reza76622201

کاربر حرفه ای سخت افزار
تاریخ عضویت
24 می 2008
نوشته‌ها
4,588
لایک‌ها
3,630
HP Chromebook 11 G4 به‌زودی عرضه می‌شود


براساس اطلاعات منتشر شده، این محصول با پردازنده Bay Trail شرکت اینتل عرضه می‌شود و 4 گیگابایت رم برای آن در نظر گرفته شده است. 16 گیگابایت حافظه داخلی SSD روی این لپ‌تاپ دیده می‌شود و با خرید آن 100 گیگابایت فضای ابری گوگل درایو دریافت خواهید کرد. صفحه‌نمایش IPS این محصول وضوح 768× 1366 پیکسل را پیش‌روی کاربران قرار می‌دهد. وجود وای-فای، بلوتوث، یک USB 3، یک USB 2، یک پورت HDMI و کارت‌خوان هم از دیگر ویژگی‌های این محصول خواهند بود. این لپ‌تاپ که از سیستم‌عامل کروم 64 بیتی بهره می‌برد، از یک باتری 36Whr استفاده می‌کند که می‌تواند دستگاه را ساعت‌ها روشن نگه‌دارد. از دیگر ویژگی‌های این لپ‌تاپ 219 دلاری می‌توان به پشتیبانی از شبکه LTE اشاره کرد.
chromebook-11-hp-g4.png


لازم به ذکر است که کروم‌بوک‌ها از جمله لپ‌تاپ‌های ارزان قیمتی به‌حساب می‌آیند که سخت‌افزار چندان قدرتمندی برای آنها در نظر گرفته نمی‌شود. برای کار کردن با این محصولات باید همیشه به اینترنت دسترسی داشته باشید. سیستم‌عامل کروم محیط بسیار ساده‌ای دارد، چرا که بیشتر ویژگی‌های آن در حالت آنلاین فعال می‌شود
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
لپ تاپ ارزان قیمت Lenovo برای گیمرهای در حال سفر

لنوو در رقابت با لپ تاپ های ارزان قیمت،یکی از لپ تاپ های گیمینگ خود را معرفی کرد.شاید سخت افزار این لپ تاپ در حد لپ تاپ های گران قیمت گیمینگ نباشد،اما دست رد نیز بر سینه بازی ها نخواهد زد و با توجه به قیمت مناسب آن انتخاب مناسبی خواهد بود.
مدل کامل این لپ تاپ USPZ51US723 است و از خانواده Z51 خواهد بود.این مدل از یک مانیتور 15.6 اینچی با دقت 1920*1080 به همراه یک روکش مات استفاده میکند.پردازنده استفاده شده در این لپ تاپ مدل Intel Core i7 5500U و از خانواده BRODWELL در فرکانس کاری 2.4 گیگاهرتز است.لنوو از 8 گیگابایت حافظه DDR3 (با قابلیت ارتقاء) به همراه یک هارد دیسک 1 تراباتی در این مدل استفاده کرده است.گرافیک Z51 بر خلاف اکثر لپ تاپ های گیمینگ از برند AMD بوده و مدل استفاده شده در آن نیز R9 M375 به همراه 2 گیگابایت حافظه اختصاصی است که با پشتیبانی از DirectX 12 عملکرد مناسبی را در بازی ها ارائه خواهد داد.Z51 با قیمت 660 دلار و وزن کم،یکی از بهترین انتخاب ها در بین لپ تاپ های ارزان قیمت است.
منبع وبسایت سخت افزار
 

reza76622201

کاربر حرفه ای سخت افزار
تاریخ عضویت
24 می 2008
نوشته‌ها
4,588
لایک‌ها
3,630
توشیبا لپ‌تاپ Tecra A50 را معرفی کرد

براساس اخبار منتشر شده، شرکت توشیبا مدل جدیدی از لپ‌تاپ‌ Tecra A50 را با قیمت 729 دلار رونمایی کرد.

شرکت ژاپنی توشیبا یکی از بزرگ‌ترین سازندگان رایانه‌های شخصی و لپ‌تاپ است. این شرکت در حدود دو سال گذشته لپ‌تاپ Tecra A50 را معرفی و در بازار عرضه کرده بود. این در حالی است که این شرکت به‌تازگی پس از انتشار ویندوز 10 بار دیگر مدل جدیدی از این لپ‌تاپ را با ویژگی‌های جدید و قیمت جدید 729 دلار معرفی کرده است.
laptop1.jpg

براساس اخبار منتشر شده بدنه این مدل از لپ‌تاپ Tecra A50 در برابر گرما، شوک الکتریکی و لرزش مقاوم است. همچنین ضخامت این مدل از لپ‌تاپ Tecra A50 توشیبا باریک‌تر از مدل قبلی خود است. یکی دیگر از تفاوت‌های این لپ‌تاپ با مدل قبلی، محل قرارگیری پورت‌های ارتباطی در آن است. براساس تصاویر منتشر شده، توشیبا پورت‌های ارتباطی این لپ‌تاپ را در کنار‌ه‌های آن قرار داده است.
Laptop2.jpg

به‌نظر می‌رسد توشیبا در این لپ‌تاپ از یک صفحه نمایش 15.6 اینچی بهره گرفته است، البته هنوز مشخص نیست که رزولوشن این لپ‌تاپ از نوع HD یا Full HD است. همچنین توشیبا در این محصول از یک پردازنده نسل پنجم Core i5 یا Core i7 اینتل بهره گرفته است. در این لپ‌تاپ دو پورت USB 3.0‌، یک پورت USB 2.0، بلوتوث 4.0، کارت‌خوان، پورت HDMI، درایو دیسک نوری و VGA‌ قرار دارد.
laptop%203.jpg
 

3aman021

Registered User
تاریخ عضویت
23 ژوئن 2013
نوشته‌ها
165
لایک‌ها
12
درود
یه سر رفتم پایتخت هنوزم مدلای قدیمی سری انوی اچ پی رو داشتن..
ازشون پرسیدم کی سری 2015 رو میارین گفتن اینا سفارش امریکاس وارد نمیشن...
باید از لاین امارات وارد کنیم که نیومدن این مدلای جدید...
به نظرتون سری جدید انوی وارد میشن؟

خیلی طراحی خاصی دارن..
ارزش داره جایگزین مدل قبلی کنیم؟
 

reza76622201

کاربر حرفه ای سخت افزار
تاریخ عضویت
24 می 2008
نوشته‌ها
4,588
لایک‌ها
3,630
درود
یه سر رفتم پایتخت هنوزم مدلای قدیمی سری انوی اچ پی رو داشتن..
ازشون پرسیدم کی سری 2015 رو میارین گفتن اینا سفارش امریکاس وارد نمیشن...
باید از لاین امارات وارد کنیم که نیومدن این مدلای جدید...
به نظرتون سری جدید انوی وارد میشن؟

خیلی طراحی خاصی دارن..
ارزش داره جایگزین مدل قبلی کنیم؟
عزیز اینجا اینجا جای اخبار لپ تاپه. لطفا در قسمت مشاوره خرید مساله رو مطرح کنید. با اینهمه بله ارزش جایگزین کردن داره. لطفا اگر بازم سوالی دارید از طریق تاپیک مربوطه دنبال کنید.
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
لپ تاپ گیمینگ MSI همراه با ویندوز 10 و DirectX 12

کمپانی MSI که در زمینه تولید نوت بوک های گیمینگ تخصص فراوانی دارد و لپ تاپ های مخصوص بازی این شرکت با استقبال قابل توجه کاربران مواجه می گردد، قصد دارد تا نسل جدید محصولات خود را همراه با سیستم عامل ویندوز 10 و رابط نرم افزار DirectX 12 عرضه کند. در همین راستا شرکت MSI سه نوت بوک جدید گیمینگ GT72 Dominator همراه با قابلیت G-Sync انویدیا، GT62 Apache و GT72 Apache را همراه با سیستم عامل ویندوز 10 و رابط نرم افزار DX12 وارد بازار خواهد کرد.



طبق وعده های مایکروسافت، کارایی نوت بوک و PC در صورت بهره گیری از سیستم عامل جدید به همراه رابط نرم افزاری به روز شده به شدت افزایش خواهد یافت و ویندوز 10 قابلیت های جالبی برای گیمر ها ارائه خواهد کرد. از امکانات قابل توجه ویندوز 10 می توان به امکان بازی گیمرهای کنسول و PC در حالت مالتی پلیر به صورت همزمان و استریم بازی ها از کنسول به کامپیوتر شخصی اشاره کرد. نوت بوک های گیمینگ جدید MSI از امکانات مشابهی مانند پردازنده چهار هسته ای Intel Core i7-5700HQ با فرکانس کاری 2.7 گیگاهرتز در حالت پیش فرض و 3.5 گیگاهرتز در حالت توربو بوست، مادربرد مجهز به چیپ ست H87، پردازنده گرافیکی انویدیا، امکانات شبکه Killer Gaming و صفحه کلید مجهز به نور پس زمینه برخوردارند. قدرتمندترین نوت بوک که با نام GT72 Dominator Pro و با کد G-1666 شناخته می شود، مجموعه سخت افزاری قدرتمندی شامل پردازنده گرافیکی انویدیا GTX 980M، شانزده گیگابایت حافظه رم DDR3 با فرکانس 1600 مگاهرتز، 128 گیگابایت درایو SSD، یک ترابایت هارد دیسک با سرعت 7200 دور در دقیقه، دو پورت USB 3.1، مجموعه صوتی قدرتمند Dynaudio به همراه دو عدد اسپیکر 3 واتی و یک عدد ساب ووفر و در نهایت صفحه کلید فول کالر Steel Series در اختیار شما قرار می دهد و با قیمت 2200 دلار وارد بازار می گردد. سخت افزار تمامی نوت بوک های جدید MSI را می توانید در تصویر زیر مشاهده کنید.



MSI_Gaming_Notebooks_Win10_001.jpg
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
پردازنده های پیشرفته و قدرتمند Xeon اینتل به لپ تاپ ها می آیند

پردازنده های حرفه ای و پیشرفته Xeon اینتل جزو سخت افزارهای مختص دیتا سنتر ها و سیستم های بسیار قدرتمند به حساب می آمدند و کاربران خانگی از آنها استفاده نمی کردند. اما حالا اینتل قصد دارد این روند را تغییر دهد. در این مسیر، آنها اولین سری از خانواده پردازنده های Xeon را با نام E3-1500M v5 برای لپ تاپ ها عرضه خواهند کرد. این پردازنده ها که بر اساس تکنولوژی skylake ساخته می شوند قرار است توانایی انجام کارهایی مانند رندرهای سنگین سه بعدی یا پردازش داده های حجیم را در فضایی به باریکی یک لپ تاپ در اختیار کاربرانشان قرار دهند تا بتوانند در هر جایی به انجام امورشان بپردازند. پردازنده جدید بزرگترین ویژگی سری Xeon یعنی حافظه تصحیح کننده error ها و مدیریت از راه دور را به همراه خواهد داشت و در کنار این موارد، گزینه های جدیدی مانند رابط های Tunderbolt 3 را نیز به مجموعه خود اضافه می کند. همچنین کاربران می توانند از نمایشگرهای 4K دوگانه و دستگاه های دارای USB C را نیز تنها به کمک یک پورت به خدمت بگیرند.

البته اینتل هنوز همه جزئیات پردازنده E3-1500M را اعلام نکرده و لپ تاپ هایی که از آن استفاده خواهند کرد نیز تا پیش از فصل پاییز راهی بازارها نخواهند شد. با این حال چنین تصمیمی نشان می دهد حتی دنیای پردازش های سنگین نیز تحت تاثیر تغییر رویکرد کاربران جهان از PC ها به لپ تاپ قرار گرفته است. همان گونه که IDC گزارش کرده، بازار Workstation های همراه یکی از معدود مواردی است که رشد PC های ویندوزی در آنها رشد داشته و به همین دلیل اینتل هم قصد دارد به نیاز متخصصانی که می خواهند کارهای سنگینشان را بیرون از خانه انجام دهند پاسخ دهد.
منبع ماهنامه سخت افزار
 

reza76622201

کاربر حرفه ای سخت افزار
تاریخ عضویت
24 می 2008
نوشته‌ها
4,588
لایک‌ها
3,630
با اینکه تبلت‌ها به جایگاه لپ‌تاپ و پی‌سی‌ها برای مدتی حمله بردند، اما همچنان تبلت‌ها از انجام بسیاری از کار‌هایی که لپ‌تاپ‌ها قادر به انجام آن‌ها هستند، عاجز مانده‌اند. هنوز بسیاری از افراد برای کار‌هایی با بهره‌وری بالاتر و قدرت بیشتر سخت‌افزاری لپ‌تاپ خریداری می‌کنند. در ادامه بهترین لپ‌تاپ‌ها با قیمت پایین‌تر از یک میلیون سیصد هزار تومان را برای شما گرد آورده‌ایم.
برند‌های زیادی به عرصه تولید لپ‌تاپ‌ها وارد شده‌اند، اما همیشه در بین تبلیغات انبوه برند‌ها و شرکت‌هایی پیدا می‌شوند که اعتماد عمومی را به خود جلب کرده‌اند و به عبارتی برندی معتبر و شناخته شده‌اند. شرکت‌هایی همچون اپل، لنوو، دل، اچ‌پی، ایسر، وایو و ایسوس لپ‌تاپ‌های بسیار خوبی در بازار ایران دارند. اما در بین لپ‌تاپ‌های تولیدی همین شرکت‌ها باز هم دسته‌بندی‌هایی در نوع لپ‌تاپ‌ها دیده می‌شود؛ لپ‌تاپ‌های اقتصادی یا دانشجویی، لپ‌تاپ‌های تاچ، گیمینگ، قدرتمند و اولترابوک‌‌ها حضور دارند که انتخاب مناسب را برای ما سخت می‌کنند. در فهرست امروز ما بیشترین تعداد در اختیار کمپانی لنوو است.

در این راهنمای خرید هدف ما معرفی بهترین لپ‌تاپ‌های موجود در بازار از برند‌های گوناگون با معرفی جنبه خاص تولیدی آن‌ها است. طبیعتا خیلی‌ها برای انجام کارهای روزانه اعم از وبگردی، تماشای فیلم، گوش دادن به موسیقی، انجام امور حسابداری، تایپ و... به یک لپ‌تاپ مناسب نیاز دارند و از طرف دیگر نمی‌خواهند هزینه‌ی زیادی پرداخت کنند. بنابراین راهنمای خرید امروز که قیمت‌های آن از فروشگاه های معتبر بروز شده است، می‌تواند مناسب این افراد باشد. در ادامه همانطور که لیست لپ‌تاپ‌ها را مشاهده می‌کنید، در توضیحات هر کدام گفته شده که این لپ‌تاپ برای چه قشری از افراد جامعه تولید شده و مناسب است. البته یادتان باشد ترتیب قرارگیری این لپ‌تاپ‌ها نشان از برتری نسبت به مدل‌های دیگر ندارد.

نکاتی که در زمان خرید لپ‌تاپ‌های زیر ۱/۳۰۰/۰۰۰ تومان باید توجه کنید:
۱. لپ‌تاپ‌هایی با قیمت پایین‌تر از یک میلیون و سیصد هزار تومان معمولا دارای پردازنده‌های Core i یا پنتیوم‌های اینتل هستند. از این رو نمی‌توان زیاد بر روی قدرت سخت‌افزاری این رنج لپ‌تاپ‌ها برای بازی و کار‌های سنگین حساب باز کرد. اگر انتظارات شما از یک لپ‌تاپ تنها وبگردی، تماشای فیلم، گوش دادن موسیقی، بازی‌های سبک و کار‌های روزمره است، این لپ‌تاپ‌ها می‌توانند پاسخگوی شما باشند. در غیر اینصورت باید در جستجوی لپ‌تاپی با قدرت پردازنده بالاتر و نمایشگر با کیفیت‌تر باشید.

۲. لپ‌تاپ‌های مجهز به نمایشگر ۱۵.۶ اینچی معمولا بدنه‌ای بزرگ‌تر از لپ‌تاپ‌های ۱۴ اینچی دارند. بنابراین در انتخاب یک لپ‌تاپ ۱۵.۶ اینچی بهتر است حتما به وزن و مقدار ضخامت آن دستگاه توجه ویژه شود. زیرا مهم‌ترین جنبه‌ی خرید یک لپ‌تاپ، قابلیت حمل و نقل آسان آن است، هر چقدر که ضخامت و وزن دستگاه بیشتر و بدتر باشد، قطعا از قابلیت حمل و نقل آسان کم خواهد شد.

۳. جنبه مهم دیگر خرید یک لپ‌تاپ قطعا میزان نگه‌داری باتری آن است. با اینکه لپ‌تاپ‌های معرفی شده در ادامه ظرفیت باتری زیادی ندارند، اما باز هم سعی کنید، بهترین لپ‌تاپ با بیشترین زمان نگه‌داری شارژ را برگزینید. ما تلاش کردیم تا لپ‌تاپ‌هایی را پیشنهاد دهیم که طول عمر باتری بالاتری در مقایسه با رقبای هم قیمت خود داشته باشند.

۴. بسیاری از ما ممکن است در زمان خرید و انتخاب یک لپ‌تاپ به تعداد یا نوع پورت‌هایی که آن دستگاه پشتیبانی می‌کند توجه نکنیم؛ اما پس از مدتی از خرید یک لپ‌تاپ متوجه اهمیت بسیار بالای آن‌ها خواهیم شد. لپ‌تاپ‌هایی که در ادامه خواهید دید همگی از یک یا دو پورت USB 3.0 و دیگر پورت‌های ضروری پشتیبانی می‌کنند. اما باز هم‌ سعی کنید لپ‌تاپی را انتخاب کنید که پورت‌های USB 3.0 بیشتری داشته باشد و از هر دو پورت دیگر VGA و HDMI نیز پشتیبانی کنند.

۵. لپ‌تاپی که قصد خرید آن را دارید باید کیبوردی بسیار ارگونومیک، خوش طراحی و راحت برای تایپ داشته باشد و از تاچ‌پدی بزرگ برای کار بهتر با لپ‌تاپ برخودار باشد. به همین دلیل حتما به طراحی لپ‌تاپ بسیار توجه کنید.

۶. برخی لپ‌تاپ‌های این لیست دارای نسخه ۱۴ اینچی نیز هستند. انتخاب بین نمایشگر ۱۴ یا ۱۵.۶ اینچی کاملا به نیاز شما از یک لپ‌تاپ باز می‌گردد. اگر به کار‌های مصرف محتوا همچون تماشای فیلم، وبگردی، خواندن مقالات و کتاب و چنین موارد بیشتر علاقه دارید، قطعا نمایشگر بزرگ‌تر در لذت بردن شما از یک دستگاه بسیار کمک خواهد کرد. اما از آن طرف اگر حمل و نقل راحت‌تر و طراحی ظریف‌تر نیاز دارید و به میزان اندازه نمایشگر هم توجه‌ی نمی‌کنید، انتخاب یک لپ‌تاپ ۱۳ یا ۱۴ اینچی می‌تواند بسیار بهتر باشد.

۷. همانطور که احتمالا می‌دانید، لپ‌تاپ‌هایی که از پردازنده Core i اینتل بهره می‌برند، نسبت به لپ‌تاپ‌هایی با پردازنده پنتیوم یا سلورن، قدرت پردازشی بالاتری دارند و در کار‌های سنگین‌تر قطعا بهتر از پنتیوم یا سلرون عمل می‌کنند.

۸. در نهایت اگر قصد خرید لپ‌تاپی با قیمتی کمتر از ۱.۳ میلیون تومان دارید، باید به مقدار حافظه‌ی ذخیره‌سازی حداکثر ۵۰۰ گیگابایت، حافظه‌ی رم ۴ گیگابایت و حداکثر پردازنده‌ی Core i3 راضی باشید. زیرا در بهترین حالت و بهترین لپ‌تاپ شما مشخصاتی بالاتر از مواردی که ذکر شد را مشاهده نخواهید کرد. البته مدل‌های دیگری در بازار وجود دارد که به پردازنده‌ی A4 ای‌ام‌دی مجهز شده‌اند و قیمت مناسبی دارند. بنابراین وابسته به نیاز خود اقدام به خرید کنید. اگر به پردازنده‌ی قدرتمند‌تر، مقدار حافظه رم و ذخیره‌سازی بیشتر یا وضوح بالاتر نمایشگر نیاز دارید، به سراغ لپ‌تاپ‌هایی با قیمت بالاتر از ۱.۳ میلیون بروید.

Aspire E5-571-34wp ایسر
acer-aspire-e5571.jpg


مشخصات فنی:
  • پردازنده‌ی مرکزی: Intel Core i3 4005U 1.70 GHz
  • حافظه‌: رم ۴ گیگابایت و ذخیره‌سازی ۵۰۰ گیگابایت
  • صفحه‌نمایش: 15.6 اینچ از نوع TFT LED-backlit LCD با رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل
  • پردازنده‌ی گرافیکی: NVIDIA GeForce 840M 2GB
  • ابعاد: ۳۸۱ در ۲۵۶ در ۲۱ میلی‌متر
  • وزن: ۲.۵ کیلوگرم
  • باتری: از نوع ۶ سلولی - ظرفیت ۲۵۰۰ میلی‌ آمپر ساعت - شارژدهی ۴ ساعت
  • سایر مشخصات: درگاه HDMI و VGA - دارای ۱ پورت USB 3 و ۲ پورت USB 2
کمپانی ایسر به تولید محصولات ارزان‌قیمت و در عین حال با مشخصات فنی خوب مشهور بوده و در بین لپ‌تاپ‌های ارزان‌قیمت نیز رده پایی از آن دیده می‌شود. Aspire E5-571G لپ‌تاپی از رده محصولات میانی ایسر است. از مزایای این لپ‌تاپ با قیمت یک میلیون سیصد هزار تومان می‌توان به صفحه کلید ارگونومیک، تاچ‌پد بزرگ و پورت‌های کامل نام برد، همچنین Aspire E5-571G یکی از کم ضخامت‌ترین لپ‌تاپ‌های این لیست است.

اما نمایشگر این لپ‌تاپ دل ربایی نمی‌کند و بدنه آن نیز کاملا از پلاستیک ساخته شده است. در این رده قیمتی، این لپ‌تاپ می‌توانست وزن کمتری نیز داشته باشد. این لپ‌تاپ برای کارمندان، دانشجویان و دانش آموزان که به دستگاهی برای ذخیره‌ی اطلاعات بدون هزینه زیاد نیاز دارند، مناسب ارزیابی می‌شود. البته با توجه به محدوده‌‌ی قیمتی، این لپ‌تاپ مشخصات فنی خوبی دارد و می‌تواند به کمک پردازنده‌ی Core i3، رم 4 گیگابایتی و کارت گرافیکی 2 گیگابایتی کارهای شما را انجام دهد.

قیمت ۱/۳۰۰/۰۰۰ تومان
Essential G5080 D لنوو
item_XL_8094143_7499271.jpg


مشخصات فنی:
  • پردازنده‌ی مرکزی: Intel Pentium 3850U 1.70 GHz
  • حافظه: رم ۴ گیگابایت و ذخیره‌سازی ۱ ترابایت
  • صفحه‌نمایش: 15.6 اینچ از نوع TFT LED-backlit LCD با رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل
  • پردازنده‌ی گرافیکی: AMD Radeon R5 M230 2GB
  • ابعاد: ۳۸۵ در ۲۶۵ در ۲۵ میلی‌متر
  • وزن: ۲.۵ کیلوگرم
  • باتری: از نوع ۴ سلولی - ظرفیت ۳۲ وات ساعت - شارژدهی ۴ ساعت
  • سایر مشخصات: درگاه HDMI و VGA - دارای ۱ پورت USB 3 و ۲ پورت USB 2
کمپانی لنوو نیز به عنوان بزرگترین فروشنده‌ی کامپیوترهای شخصی در دنیا تنها به فکر محصولات رده بالا نیست و می‌توان محدوده‌ی وسیعی از بهترین لپ‌تاپ‌ها را در بین سبد خرید این برند پیدا کرد. سری 5080 این غول چینی با هدف امکانات برتر در کنار قیمت مناسب عرضه می‌شوند و Essential G5080 با کمترین هزینه، مناسب‌ترین مشخصات را به دست شما می‌رساند. این لپ‌تاپ خوشبختانه از پورت‌های کامل بهره برده و شارژدهی مناسبی دارد. لنوو برای اینکه کاربر با داشتن این محصول حس یک کالای با کیفیت بالا را تجربه کند، بخش استراحت‌گاه دست‌ها را به روکشی برس خورده آلومینومی مجهز کرده است. این قسمت در این لپ‌تاپ دارای بافت ریز است که جذب اثر انگشت و لکه را کمتر می‌کند؛ ولی در نور می‌بینید که شرایط کمی متفاوت است.

این لپ‌تاپ را باید نسل جدیدتر سری جی 5070 بدانیم. در مقایسه با دیگر لپ‌تاپ‌های لنوو، این دستگاه از ضخامت بسیار کمتر و ۱۰۰ گرم وزن پایین‌تر نیز بهره می‌برد. از مزیت دیگر آن قطعا می‌توان به قیمت مناسب این لپ‌تاپ اشاره کرد که آن را برای قشر دانشجو و دانش‌آموز به انتخابی مناسب تبدیل می‌کند. متاسفانه زیاد نمی‌توان بر روی قدرت پردازشی این لپ‌تاپ برای بازی‌ و کار‌های سنگین حساب کرد. این سری از لپ‌تاپ‌ها با مشخصات فنی مختلف فروش خوبی را در بازار ایران تجربه کرده‌اند؛ ولی به شدت مستعد جذب اثر انگشت روی بدنه و صفحه کلید هستند.

قیمت ۱٫۲۱۰٫۰۰۰ تومان
Essential G5080 B لنوو
item_XL_8094143_7499271.jpg


مشخصات فنی:
  • پردازنده‌ی مرکزی: Intel Core i3 4030 1.90 GHz
  • حافظه: رم ۴ گیگابایت و ذخیره‌سازی ۱ ترابایت
  • صفحه‌نمایش: 15.6 اینچ از نوع TFT LED-backlit LCD با رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل
  • پردازنده‌ی گرافیکی: AMD Radeon R5 M230 2GB
  • ابعاد: ۳۸۵ در ۲۶۵ در ۲۵ میلی‌متر
  • وزن: ۲.۵ کیلوگرم
  • باتری: از نوع ۴ سلولی - ظرفیت ۳۲ وات ساعت - شارژدهی ۴ ساعت
  • سایر مشخصات: درگاه HDMI و VGA - دارای ۱ پورت USB 3 و ۲ پورت USB 2
کمپانی لنوو نیز به عنوان بزرگترین فروشنده‌ی کامپیوترهای شخصی در دنیا تنها به فکر محصولات رده بالا نیست و می‌توان محدوده‌ی وسیعی از بهترین لپ‌تاپ‌ها را در بین سبد خرید این برند پیدا کرد. سری 5080 این غول چینی با هدف امکانات برتر در کنار قیمت مناسب عرضه می‌شوند و Essential G5080 با کمترین هزینه، مناسب‌ترین مشخصات را به دست شما می‌رساند. این لپ‌تاپ خوشبختانه از پورت‌های کامل بهره برده و شارژدهی مناسبی دارد. لنوو برای اینکه کاربر با داشتن این محصول حس یک کالای با کیفیت بالا را تجربه کند، بخش استراحت‌گاه دست‌ها را به روکشی برس خورده آلومینومی مجهز کرده است. این قسمت در این لپ‌تاپ دارای بافت ریز است که جذب اثر انگشت و لکه را کمتر می‌کند؛ ولی در نور می‌بینید که شرایط کمی متفاوت است.

این لپ‌تاپ را باید نسل جدیدتر سری جی 5070 بدانیم. در مقایسه با دیگر لپ‌تاپ‌های لنوو، این دستگاه از ضخامت بسیار کمتر و ۱۰۰ گرم وزن پایین‌تری نیز بهره می‌برد. از مزیت دیگر آن قطعا می‌توان به قیمت مناسب این لپ‌تاپ اشاره کرد که آن را برای قشر دانشجو و دانش‌آموز به انتخابی مناسب تبدیل می‌کند. متاسفانه زیاد نمی‌توان بر روی قدرت پردازشی این لپ‌تاپ برای بازی‌ و کار‌های سنگین حساب کرد. این سری از لپ‌تاپ‌ها با مشخصات فنی مختلف فروش خوبی را در بازار ایران تجربه کرده‌اند؛ ولی به شدت مستعد جذب اثر انگشت روی بدنه و صفحه‌کلید هستند. تفاوت این لپ‌تاپ با نمونه‌ی قبلی این است که در آن از پردازنده‌ی Core i3 استفاده شده و با کمی اختلاف قیمت عملکرد بهتری در اختیار شما قرار می‌گیرد.

قیمت ۱٫۲۵۰٫۰۰۰ تومان
E4070 لنوو
Lenovo-E4070.jpg


مشخصات فنی:
  • پردازنده‌ی مرکزی: Intel Pentium 3558U 1.70 GHz
  • حافظه: رم ۴ گیگابایت و ذخیره‌سازی ۵۰۰ گیگابایت
  • صفحه‌نمایش: 14.1 اینچ از نوع TFT LED-backlit LCD با رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل
  • پردازنده‌ی گرافیکی: AMD Radeon R5 M235 2GB
  • ابعاد: ۳۴۰ در ۲۴۹ در ۲۲.۵ میلی‌متر
  • وزن: ۲.۱ کیلوگرم
  • باتری: از نوع ۴ سلولی - ظرفیت ۳۲ وات ساعت - شارژدهی ۶ ساعت
  • سایر مشخصات: درگاه HDMI و VGA - دارای ۲ پورت USB 3 و ۲ پورت USB 2
با اولین محصول ۱۴ اینچی این لیست رو به رو هستیم، لپ‌تاپی ساخت شرکت معروف لنوو که از کیفیت ساختی عالی بهره می‌برد. همانطور که در مشخصات فنی مشاهده می‌کنید، این لپ‌تاپ از ۲ پورت USB 2 و ۲ پورت USB 3 استفاده می‌کند و طرای جذابی دارد. از خوبی‌های دیگر این دستگاه می‌توان به باتری با شارژدهی مناسب، قیمت مناسب، کیبورد و تاچ‌پد بسیار خوب اشاره کرد. در شرایط لپ‌تاپ ۱۴ اینچی با مشخصات فنی متنوع سخت پیدا می‌شود. البته برخی کاربران از محل قرارگیری کلیدهای Fn و Ctrl راضی نیستند.

لپ‌تاپ‌های سری E لنوو با توجه به نوع طراحی و استحکامی که دارند به دستگاه‌های صنعتی مشهور هستند و اگر دنبال لپ‌تاپی هستید که خیال شما را از کار طولانی مدت یا حوادث ناگهانی که ممکن است برای یک محصول قابل حمل رخ دهد، راحت کند، می‌توانید لپ‌تاپ ای 4070 لنوو رو در نظر داشته باشید. این سری از نوت‌بوک‌ها با مشخصات فنی مختلف تولید و عرضه شده‌اند که با توجه به محدوده‌ی قیمتی مورد نظر ما به سراغ یک نمونه با پردازنده‌ی پنتیوم رفته‌ایم. این لپ‌تاپ با توجه به مشخصات فنی خود به سادگی از عهده‌ی کارهای روزانه‌ی شما بر می‌آید.

قیمت ۱٫۱۵۰٫۰۰۰ تومان
B5070 B1 لنوو
Lenovo-B5070.jpg


مشخصات فنی:
  • پردازنده‌ی مرکزی: Intel Core i3 4030U 1.9 GHz
  • حافظه: رم ۴ گیگابایت و ذخیره‌سازی ۵۰۰ گیگابایت
  • صفحه‌نمایش: 15.6 اینچ از نوع TFT LED-backlit LCD با رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل
  • پردازنده‌ی گرافیکی: Intel HD Graphic 4400
  • ابعاد: ۳۸۷ در ۳۵۹ در ۲۸ میلی‌متر
  • وزن: ۲.۵ کیلوگرم
  • باتری: از نوع ۴ سلولی - ظرفیت ۳۲ وات ساعت - شارژ دهی ۵ ساعت
  • سایر مشخصات: درگاه HDMI و VGA - دارای ۲ پورت USB 3 و ۱ پورت USB 2
لپ‌تاپ‌های سری B لنوو از نظر مشخصات فنی شباهت‌های زیادی با سری G دارند؛ با این تفاوت که برای حفظ قیمت پایین از سبک طراحی و کیفیت ساخت سری جی در لپ‌تاپ‌های سری بی، خبری نیست. ولی اگر مشخصات فنی بیشتر از ظاهر برای شما اهمیت دارد و می‌خواهید در ازای هزینه‌ای که می‌پردازید دستگاه مناسبی داشته باشید می‌توانید به لپ‌تاپ‌های سری بی از جمله B5070 نیز فکر کنید. یادتان باشد سری بی به اسکنر اثر انگشت مجهز شده است.

از مزایای این لپ‌تاپ می‌توان به کیبورد بسیار خوب، پردازشگر مناسب، قیمت مقرون به صرفه و دارا بودن تمام پورت‌های ضروری اشاره کرد. اما نمایشگر این لپ‌تاپ روشنایی زیادی ندارد و زاویه دید آن محدود است. ضمن اینکه طراحی و کیفیت ساخت این لپ‌تاپ نسبت به سری جی به شکل قابل توجهی پایین‌تر است. اما به شکل کلی، این لپ‌تاپ با توجه به پردازنده‌ی Core i3 یکی از بهترین محصولات در این رنج قیمت به شمار می‌رود؛ گرچه به کارت گرافیک مجتمع اینتل مجهز شده است و نمی‌توان انتظار کارهای گرافیکی را از آن داشت.

قیمت ۱٫۲۵۰٫۰۰۰ تومان
B5070 B3 لنوو
Lenovo-B5070.jpg


مشخصات فنی:
  • پردازندهd مرکزی: Intel Core i3 4030U 1.9 GHz
  • حافظه: رم ۴ گیگابایت و ذخیره‌سازی ۵۰۰ گیگابایت
  • صفحه‌نمایش: 15.6 اینچ از نوع TFT LED-backlit LCD با رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل
  • پردازنده‌ی گرافیکی: AMD Radeon R2 1GB
  • ابعاد: ۳۸۷ در ۳۵۹ در ۲۸ میلی‌متر
  • وزن: ۲.۵ کیلوگرم
  • باتری: از نوع ۴ سلولی - ظرفیت ۳۲ وات ساعت - شارژدهی ۵ ساعت
  • سایر مشخصات: درگاه HDMI و VGA - دارای ۲ پورت USB 3 و ۱ پورت USB 2
لپ‌تاپ‌های سری B لنوو از نظر مشخصات فنی شباهت‌های زیادی با سری G دارند با این تفاوت که برای حفظ قیمت پایین از سبک طراحی و کیفیت ساخت سری جی در لپ‌تاپ‌های سری بی خبری نیست. ولی اگر مشخصات فنی بیشتر از ظاهر برای شما اهمیت دارد و می‌خواهید در ازای هزینه‌ای که می‌پردازید دستگاه مناسبی داشته باشید می‌توانید به لپ‌تاپ‌های سری بی از جمله B5070 نیز فکر کنید. یادتان باشد سری بی به اسکنر اثر انگشت مجهز شده است.

از مزایای این لپ‌تاپ می‌توان به کیبورد بسیار خوب، پردازشگر مناسب، قیمت مقرون به صرفه و دارا بودن تمام پورت‌های ضروری اشاره کرد. اما نمایشگر این لپ‌تاپ روشنایی زیادی ندارد و زاویه دید آن محدود است. ضمن اینکه طراحی و کیفیت ساخت این لپ‌تاپ نسبت به سری جی به شکل قابل توجهی پایین‌تر است. اما به شکل کلی، این لپ‌تاپ با توجه به پردازنده‌ی Core i3 یکی از بهترین محصولات در این رنج قیمت به شمار می‌رود، تفاوت این مدل با نمونه‌ی قبلی که در قسمت بالا معرفی شد، استفاده از کارت گرافیک 1 گیگابایتی مجزاست که می‌تواند در انجام کارهای گرافیکی نیز به شما کمک کند.

قیمت ۱٫۳۰۰٫۰۰۰ تومان
Pavilion 15-g024ne اچ‌ پی
175_554_pavilion15_deckel.jpg


مشخصات فنی:
  • پردازنده‌ی مرکزی: AMD Quad Core A4-6210 2.1 GHz
  • حافظه: رم ۴ گیگابایت و ذخیره‌سازی ۵۰۰ گیگابایت
  • صفحه‌نمایش: 15.6 اینچ از نوع TFT LED-backlit LCD با رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل
  • پردازنده‌ی گرافیکی: AMD Radeon HD 8570M 1GB
  • ابعاد: ۳۷۸ در ۲۵۹ در ۲۵.۳ میلی‌متر
  • وزن: ۲.۲۳ کیلوگرم
  • باتری: از نوع ۴ سلولی - ظرفیت ۴۱ وات ساعت - شارژ‌دهی ۳ ساعت
  • سایر مشخصات: درگاه HDMI و VGA - دارای ۱ پورت USB 3 و ۱ پورت USB 2
کمپانی اچ پی نیز همچون لنوو در اکثر رده‌های قیمتی لپ‌تاپ‌های جذابی دارد و سری جدید محصولات پاویلیون در کنار طراحی زیبا از جدیدترین سخت‌افزار موجود نیز بهره می‌برند و یکی از دلایل علاقمندی کاربران به لپ‌تاپ‌های اچ‌پی را باید سبک طراحی و رنگ‌بندی متنوع آنها دانست. کاربران نیز می‌توانند این لپ‌تاپ را در رنگ‌بندی مورد علاقه‌ی خود تهیه کنند. از دیگر مشخصات لپ‌تاپ‌های جدید پاویلیون اچ‌پی ضخامت و وزن کم است که می‌تواند برای یک مدل ۱۵.۶ اینچی مناسب باشد.

اچ‌پی در Pavilion 15-g024ne به جای پردازنده‌ی اینتل به سراغ نمونه‌ی مشابه در بین پردازنده‌های اینتل رفته که باعث می‌شود دستگاه مورد نظر ما قیمت بهتری داشته باشد. ولی در هر حال از نظر عملکرد این لپ‌تاپ اگر به تراشه‌ی اینتل مجهز می‌شد می‌توانست قوی‌تر از این ظاهر شود. اگر برایتان زیبایی و وزن دستگاه در کنار مشخصات فنی مناسب برای انجام کارهای روزانه اهمیت دارد و نمی‌خواهید هزینه‌ی زیادی بپردازید، این لپ‌تاپ را فرموش نکنید.

قیمت ۱٫۱۹۰٫۰۰۰ تومان
Pavilion 15-n264se اچ‌ پی
Notebook-HP-Pavilion-15-n264se6d5893.jpg


مشخصات فنی:
  • پردازنده‌ی مرکزی: Intel Pentium 2117U 1.8 GHz
  • حافظه: رم ۴ گیگابایت و ذخیره‌سازی ۵۰۰ گیگابایت
  • صفحه‌نمایش: 15.6 اینچ از نوع TFT LED-backlit LCD با رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل
  • پردازنده‌ی گرافیکی: AMD Radeon HD 8670M 1GB
  • ابعاد: ۳۷۸ در ۲۵۹ در ۲۵.۳ میلی‌متر
  • وزن: ۲.۳ کیلوگرم
  • باتری: از نوع ۴ سلولی - ظرفیت ۴۱ وات ساعت - شارژ‌دهی ۳ ساعت
  • سایر مشخصات: درگاه HDMI و VGA - دارای ۱ پورت USB 3 و ۱ پورت USB 2
کمپانی اچ پی نیز همچون لنوو در اکثر رده‌های قیمتی لپ‌تاپ‌های جذابی دارد و سری جدید محصولات پاویلیون در کنار طراحی زیبا از جدیدترین سخت‌افزار موجود نیز بهره می‌برند و یکی از دلایل علاقمندی کاربران به لپ‌تاپ‌های اچ‌پی را باید سبک طراحی و رنگ‌بندی متنوع آنها دانست. کاربران نیز می‌توانند این لپ‌تاپ را در رنگ‌بندی مورد علاقه‌ی خود تهیه کنند. از دیگر مشخصات لپ‌تاپ‌های جدید پاویلیون اچ‌پی ضخامت و وزن کم است که می‌تواند برای یک مدل ۱۵.۶ اینچی مناسب باشد.

اچ‌پی در Pavilion 15-n264se برای کاهش مصرف انرژی و قیمت دستگاه به سراغ یک پردازنده‌ی کم مصرف سری U از اینتل رفته است تا همچون دیگر لپ‌تاپ‌های این رده تنها بتوان به انجام بی‌دردسر کارهای عادی و روزانه امید داشت. این لپ‌تاپ نیز همچون دیگر محصول اچ‌پی که در بالا آورده شده از یک طراحی جدید و زیبا در کنار وزن مناسب بهره می‌برد و می‌توان این موضوع را یکی از نقاط قوت آن دانست.

قیمت ۱٫۱۵۰٫۰۰۰ تومان
X552MD ایسوس
ASUS-X553MA.jpg


مشخصات فنی:
  • پردازنده‌ی مرکزی: Intel Pentium 3540 2.1 GHz
  • حافظه: رم ۴ گیگابایت و ذخیره‌سازی ۵۰۰ گیگابایت
  • صفحه‌نمایش: 15.6 اینچ از نوع TFT LED-backlit LCD با رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل
  • پردازنده‌ی گرافیکی: Geforce GT 820M 1G
  • ابعاد: ۳۸۰ در ۲۵۰ در ۳۳ میلی‌متر
  • وزن: ۲.۴ کیلوگرم
  • باتری: از نوع ۲ سلولی - ظرفیت ۳۰ وات ساعت - شارژ‌دهی ۳ ساعت
  • سایر مشخصات: درگاه HDMI و VGA - دارای ۱ پورت USB 3 و ۱ پورت USB 2
یکی از لپ‌تاپ‌های زیبای لیست ما، X552MD به عنوان نماینده شرکت ایسوس است که شبیه بسیاری از لپ‌تاپ‌های این لیست از نمایشگر ۱۵.۶ اینچ با رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل به علاوه تمام پورت‌های ضروری بهره می‌برد. البته این دستگاه نیز جزء پایه‌ای‌ترین لپ‌تاپ‌های ایسوس به شمار می‌رود و کاری جز انجام امور عادی روزانه نباید از آن انتظار داشت.

اما به دلیل مجهز شدن X552MD پردازنده‌ی اینتل، 4 گیگابایت رم و حافظه‌ی گرافیکی مجزا می‌توان روی عملکرد آن برای انجام کارهای معمولی حساب کرد. گرچه به نظر می‌رسد با این مشخصات فنی و قیمت نسبتا بالاتر، در مقابل برخی از رقبا حرفی برای گفتن نداشته باشد، اما لپ‌تاپ‌های ایسوس همیشه از کیفیت ساخت و طراحی جذابی برخورد دارد بوده‌اند و این کمپانی تایوانی از فناوری‌های منحصر بفردی بهره می‌گیرد.

قیمت ۱٫۳۰۰۰٫۰۰۰ تومان در تاپ‌سان
355G2 A2 اچ‌ پی
c04118545_1560x1144.jpg


مشخصات فنی:
  • پردازنده‌ی مرکزی: AMD Quad Core A4-6210 2.1 GHz
  • حافظه: رم ۴ گیگابایت و ذخیره‌سازی ۵۰۰ گیگابایت
  • صفحه‌نمایش: 15.6 اینچ از نوع TFT LED-backlit LCD با رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل
  • پردازنده‌ی گرافیکی: ATI M240 2GB
  • ابعاد: ۳۸۳ در ۲۵۸ در ۲۴ میلی‌متر
  • وزن: ۲.۳ کیلوگرم
  • باتری: از نوع ۴ سلولی - ظرفیت ۴۱ وات ساعت - شارژ‌دهی ۳ ساعت
  • سایر مشخصات: درگاه HDMI و VGA - دارای ۱ پورت USB 3 و ۱ پورت USB 2
کمپانی اچ پی این بار به سراغ یک لپ‌تاپ معمولی با پردازنده‌ی ای‌ام‌دی رفته است تا کاربران خانگی و آنهایی را هدف قرار دهد که می‌خواهند با یک هزینه‌ی معقول به راحتی کارهای رومزه خود را انجام دهند. این لپ‌تاپ با اینکه به یک نمایشگر با روکش مات مجهز شده و طراحی نسبتا زیبایی دارد؛ ولی متاسفانه در ساخت آن بیشتر از پلاستیک و پلی‌کربنات استفاده شده که روی کیفیت آن تاثیر منفی داشته است. قسمت استراحگاه دست با صفحه کلید تفاوت رنگی دارد. این لپ‌تاپ به سختی اثر انگشت و لک را به خود جذب می‌کند.

این لپ‌تاپ به اسکنر اثر انگشت مجهز شده و از تمامی پورت‌های رایج بهره می‌برد. با اینکه به نظر می‌رسد با یک محصول پایین‌رده روبرو هستیم؛ ولی اچ‌پی از همان صفحه‌کلید با کیفیت مدل پروبوک 450 برای این لپ‌تاپ استفاده کرده تا انجام کارهای اداری و تایپ کردن با آن ساده باشد. این لپ‌تاپ اچ‌پی با توجه به مشخصات فنی خود می‌تواند یک همراه خوب باشد.

قیمت ۱٫۲۵۰٫۰۰۰ تومان
250G3 B2 اچ پی
c04055273_1560x1144.jpg


مشخصات فنی:
  • پردازنده‌ی مرکزی: Intel Core i3 3217U 1.80 GHz
  • حافظه: رم ۲ گیگابایت و ذخیره‌سازی ۵۰۰ گیگابایت
  • صفحه‌نمایش: 15.6 اینچ از نوع TFT LED-backlit LCD با رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل
  • پردازنده‌ی گرافیکی: GeForce GT 820M 1GB
  • ابعاد: ۳۷۸ در ۲۵۹ در ۲۵ میلی‌متر
  • وزن: ۲.۳ کیلوگرم
  • باتری: از نوع ۴ سلولی - ظرفیت ۴۱ وات ساعت - شارژ‌دهی ۳ ساعت
  • سایر مشخصات: درگاه HDMI و VGA - دارای ۱ پورت USB 3 و ۱ پورت USB 2
این لپ‌تاپ اچ‌پی نیز مانند مدل 355 در زمره‌ی محصولاتی قرار می‌گیرد که بازار لپ‌تاپ‌های اقتصادی را هدف گرفته و از نظر طراحی و کیفیت ساخت شباهت‌های زیادی با 355 دارد؛ با این تفاوت که این لپ‌تاپ کمی زیباتر به نظر می‌رسد. اچ‌پی این بار به سراغ یک پردازنده‌ی Core i3 از اینتل رفته و آن را در کنار 2 گیگابایت رم و یک کارت گرافیکی 1 گیگابایتی جیفورس قرار داده است. انتظار می‌رفت این کمپانی حداقل از یک رم 4 گیگابایتی بهره ببرد.

این لپ‌تاپ نیز در انجام کارهای عادی و روزمره با مشکل خاصی روبرو نمی‌شود و به لطف پردازنده‌ی کم مصرف خود شارژدهی خوبی داشته و کم‌تر داغ می‌کند. البته این لپ‌تاپ نیز مانند دیگر رقبای خود عمل می‌کند و اگر بتوانید حافظه‌ی رم آن را حداقل به 4 گیگابایت افزایش دهید می‌توانیم بگوییم یکی از بهترین گزینه‌های لیست ما خواهد بود.

قیمت ۱٫۳۰۰٫۰۰۰ تومان
Essential G5070 B2 لنوو
lenovo-laptop-g50.jpg


مشخصات فنی:
  • پردازنده‌ی مرکزی: Intel Core i3 4030 1.90 GHz
  • حافظه: رم ۴ گیگابایت و ذخیره‌سازی ۵۰۰ گیگابایت
  • صفحه‌نمایش: 15.6 اینچ از نوع TFT LED-backlit LCD با رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل
  • پردازنده‌ی گرافیکی: Intel HD Graphic
  • ابعاد: ۳۸۵ در ۲۶۰ در ۲۵ میلی‌متر
  • وزن: ۲.۵ کیلوگرم
  • باتری: از نوع ۴ سلولی - ظرفیت ۳۲ وات ساعت - شارژ‌دهی ۴ ساعت
  • سایر مشخصات: درگاه HDMI و VGA - دارای ۱ پورت USB 3 و ۲ پورت USB 2
لپ‌تاپ‌های سری جی و به ویژه مدل جی 5070 که با مشخصات فنی مختلف در بازار ایران حضور دارند، جزء پرفروش‌ترین لپ‌تاپ‌های پایین و میان‌رده به شمار می‌روند که با توجه به طراحی زیبا و مشخصات فنی قابل قبول در کنار قیمت مناسب توانسته‌اند جایگاه ویژه‌ای پیدا کنند. این لپ‌تاپ برای انجام کارهای روزانه و عادی گزینه‌ی بسیار مناسبی است و پورت‌های USB 3.0 و ,USB 2.0 آن به کمک شما خواهد آمد. در این لپ‌تاپ نیز از یک باتری 4 سلولی بهره گرفته شد.

با توجه به گرافیک مجتمع اینتل نمی‌توان انتظار زیادی در کارهای گرافیکی ازا ین لپ‌تاپ داشت، ولی برای وب‌گردی، اجرای بسته‌ی آفیس، تماشای فیلم، گوش دادن به موسیقی و انجام کارهایی چون حسابداری گزینه‌ی خوبی به نظر می‌رسد. ضمن اینکه کیبورد این لپ‌تاپ‌ها از طرح انحصاری لنوو بهره می‌برند که کار تایپ‌کردن را برای شما ساده‌تر می‌کند.

قیمت ۱٫۲۵۰٫۰۰۰ تومان
Essential G5045 B2 لنوو
noutbuk_lenovo_ideapad_g5045_80e300d0ua.jpg


مشخصات فنی:
  • پردازنده‌ی مرکزی: AMD E1-6010 APU 1.80 GHz
  • حافظه: رم ۶ گیگابایت و ذخیره‌سازی ۱ ترابایت
  • صفحه‌نمایش: 15.6 اینچ از نوع TFT LED-backlit LCD با رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل
  • پردازنده‌ی گرافیکی: AMD Radeon R5 M230 2G
  • ابعاد: ۳۸۵ در ۲۶۵ در ۲۵ میلی‌متر
  • وزن: ۲.۵ کیلوگرم
  • باتری: از نوع ۴ سلولی - ظرفیت ۳۲ وات ساعت - شارژ دهی ۴ ساعت
  • سایر مشخصات: درگاه HDMI و VGA - دارای ۱ پورت USB 3 و ۲ پورت USB 2
لپ‌تاپ‌های مبتنی بر پردازنده‌های ای‌ام‌دی لنوو را باید جزء پایه‌‌ای ترین محصولات این کمپانی بدانیم که مهمترین هدف عرضه‌ی آنها موضوع قیمت بوده است. البته این شرکت چینی سعی کرده تا حد امکان مشخصات فنی دستگاه خود را در سطح قابل قبولی نگه دارد. لپ‌تاپ جی 5045 اگرچه گزینه‌ی قدرتمندی نیست، ولی در مقابل دیگر محصولات این لیست خیلی هم حریف دست و پا بسته‌ای نیست و به کمک رم ۶ گیگابایتی و هارد دیسک ۱ ترابایتی می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد.

البته از نظر طراحی نیز نمی‌توان خیلی به این لپ‌تاپ امیدوار بود و باید آن را در حد یک محصول پایین‌رده نگاه کنیم. اثر انگشت و لک به راحتی روی این بدنه‌ی این لپ‌تاپ باقی می‌ماند، ولی به هر حال چون جزء محصولات سری جی قرار می‌‌گیرد می‌توانیم بگوییم طراحی قابل قبولی دارد. اگر به کمک حافظه‌ی رم بالا و فضای ذخیره‌سازی مناسب می‌توانید کارهایتان را انجام دهید این لپ‌تاپ می‌تواند گزینه‌ی خوبی باشد.

قیمت ۱٫۲۹۰٫۰۰۰ تومان
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
معرفی پردازنده های اینتل Skylake مخصوص نوت بوک ها (کوچکتر، سریعتر، کم مصرف تر)

پس از معرفی پردازنده های اسکای لیک اینتل مخصوص دسکتاپ، اکنون نوبت به نسخه های مخصوص نوت بوک رسیده و در اولین قدم دو پردازنده 14 نانومتری جدید توسط این شرکت معرفی شدند. پردزانده های نوت بوکی اسکای لیک نیز با پسوند U به نشانه فوق کم مصرف بودن روانه بازار می گردند و روال معرفی نسخه های قدرتمندتر بر اساس پسوند های مختلفی مانند HQ نیز در ادامه صورت خواهد گرفت. تمامی پردازنده های سری U همانند نسل گذشته به دو هسته پردازشی مجهزند و تفاوت آنها در تعداد رشته های پردازشی خواهد بود. پردازنده های جدید اینتل شامل مدل های Celeron، Pentium، Core i3، Core i5 و Core i7 می شود که هر سه خانواده Core همراه با پردازنده گرافیکی Intel HD 520 روی نوت بوک ها نصب می گردند.

پردازنده های سلرون و پنتیوم نیز به پردازنده گرافیکی Intel HD 510 مجهز خواهند گردید که فرکانس پایه آن300 مگاهرتز و حداکثر فرکانس کاری آن 900 مگاهرتز می باشد. این مقادیر برای واحد گرافیکی مجتمع HD 520 به ترتیب 350 مگاهرتز و 1000 مگاهرتز می باشد که در برخی مدل ها با قابلیت GPU Boost به 1050 مگاهرتز نیز افزایش می یابد. در حال حاضر دو پردازنده Core i7-6600U و Core i7-6500U به عنوان اولین مرحله معرفی محصولات خانواده اسکای لیک در اختیار شرکت های تولید کننده نوت بوک قرار خواهد گرفت. هر دو پردازنده به دو هسته و چهار رشته پردازشی مجهز بوده و از موارد مشترک این دو می توان به چهار مگابایت حافظه نهان و واحد گرافیکی HD 520 با حداکثر فرکانس 1050 مگاهرتز اشاره کرد.



56a.jpg




پردازنده های Core i5 اسکای لیک به 3 مگابایت حافظه نهان سطح سوم مجهز خواهند بود که مقدار مشابهی با نسل های گذشته است. پردازنده های Core i3 با وجود سه مگابایت Cache سطح سوم و واحد گرافیکی با فرکانس 1000 مگاهرتز، فاقد فناوری توربو بوست هستند. از سوی دیگر محصولات سری Pentium با دو مگابایت حافظه نهان سطح سوم و واحد گرافیکی مجتمع با فرکانس 950 مگاهرتز، از فناوری Hyper Threading پشتیبانی می کنند که چنین موردی در پردازنده های سلرون مشاهده نمی شود. به این شکل خانواده پردازنده های سلرون اسکای لیک به هیچ وقت برای کاربرد های چند وظیفگی مناسب نبوده و نباید انتظار زیادی از قدرت پردازشی آنان داشته باشید. توان مصرفی پردازنده های دارای فناوری توربو بوست بین 7.5 تا 15 وات خواهد بود که این میزان برای سایر پردازنده ها بین 10 تا 15 می باشد. طبق اعلام اینتل، برخی از پردازنده ها در سه بخش تا پایان سال 2015 در اختیار شرکت های تولید کننده نوت بوک قرار گرفته و سایر مدل ها در نوت بوک های سال 2016 مورد استفاده قرار می گیرند.
منبع سایت ماهنامه سخت افزار
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
سونی: از نصب ویندوز 10 بر روی لپ تاپ های سری VAIO پرهیز کنید
به نقل از شهر سخت افزار : با اینکه ویندوز 10 هم اکنون برای اغلب کاربران مشمول ارتقای رایگان در دسترس است، اما برخی نیز بدلیل مشکلات عدم سازگاری و بطور خاص درایور ها، می بایست بیشتر منتظر بمانند. یکی از قربانیان این قبیل از مشکلات ارتقا به ویندوز 10، دارندگان دستگاه های Sony VAIO هستند که می بایست از ارتقا به ویندوز 10 فعلاً صرف نظر کنند، چرا که می تواند باعث بروز برخی مشکلات در کامپیوترهایشان شود.

sony-says-vaio-users-should-no.jpg


سونی خود بطور رسمی، به دارندگان محصولات سری VAIO متذکر شده است که می بایست تا هنگام ارائه اطلاعات بیشتر و همچنین درایورهای جدید، منتظر بمانند، بنابراین فعلاً می بایست از ارتقا به ویندوز 10 خودداری کرده و آن را به آینده موکول کنند. سونی در بیانیه ای خطاب به دارندگان لپ تاپ های سری VAIO، چنین گفته است:

"به منظور اطمینان از کارکرد بدون مشکل کامپیوترهای VAIO با ویندوز 10، به شدت توصیه می شوند که تا زمان آماده شدن درایورهای جدید منتظر بمانید. با اینکه هم اکنون ارتقا به ویندوز 10 امکان پذیر است، اما به شدت توصیه می شود که تا هنگام ارائه درایورها و دستورالعمل های نصب، منتظر بمانید"

درایورهای جدید و سازگار با ویندوز 10 در راه است

سونی جزئیات زمان در دسترس بودن درایورهای جدید را ارائه کرده است، کاربرانی که هم اکنون از ویندوز 7 سرویس پک 1 را بر روی دستگاه های VAIO خود دارند، طی ماه میلادی جاری امکان ارتقا به ویندوز 10 را خواهند یافت. با این حال آنهایی که از ویندوز 8 و 8.1 بر روی دستگاه های VAIO استفاده می کنند، به ترتیب می بایست تا ماه اکتبر و نوامبر منتظر بمانند تا درایورها و برنامه های سازگار با ویندوز 10، در کنار دستورالعمل های ارتقا به ویندوز 10 ارائه شود.

بنابراین اگر شما هم از دارندگان لپ تاپ های سری VAIO هستید؛ توصیه می شود که فعلاً از ویندوز 10 دور بمانید، چرا که می تواند با اختلالاتی در کارکرد طبیعی آنها همراه باشد. همزمان با سونی، مایکروسافت نیز در حال تلاش برای رفع مشکلات ارتقا به ویندوز 10 است، بنابراین می توان امیدوار بود که بزودی ویندوز 10 بر روی تمامی دستگاه ها قابل نصب باشد و هر کسی از امکان ارتقای رایگان به این سیستم عامل جدید بدون بروز هرگونه مشکل جدی، بهره ببرد.
 

reza76622201

کاربر حرفه ای سخت افزار
تاریخ عضویت
24 می 2008
نوشته‌ها
4,588
لایک‌ها
3,630
نوت بوک P37X گیگابایت مجهز به تراشه قدرتمند GTX980M



  • نوت بوک P37X که به تازگی در سبد محصولات الترابوک گیگابایت قرار گرفته محصولی برگرفته از فریم ها و افکت های مخصوص بازی است که با دارا بودن پردازنده Intel® Core™ i7-4720HQ و قدرتمند ترین کارت گرافیک مخصوص بازی با چیپستGTX980M ، امتیاز خارق العاده 10000 در بنچمارک3Dmark11 را رقم زده است. برای ذخیره سازی نیز از دو عددSSD 512GB با درگاه mSata و هارد درایو Dual 2TBاستفاده شده است. این امکانات سخت افزاری باعث توان پردازشی و ذخیره سازی عظیمی شده که در کنار وزن 2.8 کیلوگرمی و ضخامت 22.5 میلیمتری (!) تحسین همه منتقدان را بر انگیخته است.



    Gigabyte-Notebook-P37x-%281%29.png




    نمایشگر این نوت بوک قدرتمند یک 17.3 اینچی با رزولیشن 1080p دارای زاویه دید 160 درجه، مجهز به آنتی رفلکس و بصورت مات است که انعکاس نور و تصاویر اضافه را در صفحه نمایش به صفر می رساند تا بازی کننده بدون هیچ گونه مزاحمت بصری بر روی بازی متمرکز باشد. همچنین تکنولوژی منحصر به فرد Dolby® Digital Plus Home Theatre در زمینه صدا نیز بهترین و صاف ترین تجربه صوتی را به کاربر می دهد و البته در کنار همه اینها یک پورت خروجی Mini Display Port با ساپورت رزولوشن 4K هم در دسترس خواهد بود تا کامل ترین طیف امکانات صوتی و بصری موجود برای کاربران فراهم باشد.



    Gigabyte-Notebook-P37x-%282%29.png




    در زمینه کنترل و دفع حرارت نیز P37X با استفاده از فناوری اختصاصی Gigabyte Supra-Cool که از لوله های انتقال حرارت دوتایی و دو عدد فن جداگانه برایGPU و CPU تشکیل شده، پایداری و اطمینان بالایی را هنگام سنگین ترین کارها و پردازشها نوید می دهد. در پایان می توان گفت Gigabyte P37X با بهره مندی از بالاترین فناوری ها، در کنار ظاهر زیبا و باریکِ خود یک سلاح مخوف گیمینگ به شمار می رود که برای لذت بردن از لحظاتِ بازی در هر زمان و مکان طراحی شده است.

    نوت بوک های گیگابایت در ایران با گارانتی آواژنگ، نماینده انحصاری گیگابایت عرضه می شوند.



    Gigabyte-Notebook-P37x-%283%29.png


    Gigabyte-Notebook-P37x-%284%29.png

 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
بازگشتی دوباره: لپ تاپ های VAIO، پاییز امسال در بازار عرضه می شوند

به نقل از شهر سخت افزار : هنگامی که سونی در اوایل 2014 اعلام کرد که تولید لپ تاپ های سری VAIO را متوقف می کند، بسیاری از طرفداران این محصول، متعجب شدند. اکنون شنیدن خبر بازگشت VAIO به بازار، هرچند بدون مارک سونی، باعث خوشحالی دوستداران این محصول خواهد شد. در ادامه همراه ما باشید.

vaio-z-1.jpg


کمپانی سونی، VAIO را برای اولین بار در سال 1996 معرفی کرد و به دلیل داشتن طراحی زیبا، مورد توجه قرار گرفت. اما با گذشت زمان، فروش کامپیوترهای سونی به تدریج کاهش یافت تا اینکه در سال 2013، سهم VAIO از بازار جهانی PC، به 1.9 درصد کاهش یافت. سودآوری اندک VAIO برای سونی، باعث شد تا در سال 2014، سونی بخش PC خود را بفروشد. در حال حاضر VAIO به صورت مستقل در ژاپن فعالیت می کند و تاکنون چندین مدل PC را در ژاپن عرضه کرده است. این شرکت به تازگی اعلام کرده است که لپ تاپ VAIO Z Canvas، قرار است در ماه اکتبر از طریق فروشگاه های مایکروسافت در آمریکا و برزیل، برای فروش عرضه شود.

VAIO_Z_Hybrid_Tablets_Wide.jpg


قیمت این لپ تاپ با سیستم عامل ویندوز 10، از 2,199 دلار آغاز می شود. با اینکه هنوز جزئیاتی از مشخصات سخت افزاری Z Canvas منتشر نشده، ولی با توجه به نسخه ای که قبلاً در ژاپن عرضه شده، بهره گیری از پردازنده Core i7-4770HQ اینتل و صفحه نمایش 12.3 اینچی، به همراه کیبورد جداشدنی، جزو مشخصات این لپ تاپ خواهد بود.

blank.gif


وایو اعلام کرده است که در کنار مردم عادی، بازار هدف Z Canvas، کارکنان صنایع تولید کننده محتواهای خلاق خواهد بود. این محصول می تواند رقیب آینده برخی تولیدات کنونی، مانند تبلت Surface Pro 3 مایکروسافت باشد. هرچند قیمت اعلام شده برای Z Canvas، از بسیاری محصولات دیگر موجود در بازار، بیشتر است و این موضوع ممکن است برای وایو مشکل ساز شود.

blank.gif


علاوه بر این، کمپانی وایو برای تولید گجت های پوشیدنی و همچنین ماشین آلات هوشمند برای اتوماسیون کارخانجات برنامه های ویژه ای دارد.
 

reza76622201

کاربر حرفه ای سخت افزار
تاریخ عضویت
24 می 2008
نوشته‌ها
4,588
لایک‌ها
3,630
نوو از لپ‌ تاپ‌‌ های ارزان‌ قیمت Z51 و Z41 مجهز به دوربین سه‌ بعدی RealSense اینتل رونمایی کرد

ef0f87543e20e1fca800f696a3ea1901_XL.jpg

لنوو امروز از سه لپ تاپ جدید طی مراسمی تحت عنوان Lenovo Tech World در شهر پکن رونمایی کرد. دو لپ تاپ از این محصولات جدید Z41 و Z51 نام داشته و دارای قابلیتی بهینه‌ای برای طرفداران موسیقی و فیلم هستند. این لپ تاپ‌ها دارای ویندوز 8.1 بوده و در ماه ژوئن عرضه خواهند شد.

لپ تاپ لنوو Z41 دارای نمایشگر ۱۴ اینچی و لپ تاپ لنوو Z51 نمایشگری ۱۵ اینچی دارد. هر دو این لپ تاپ‌ها به منظور مصرف کاربران خانگی طراحی شده و از رزولوشن صفحه نمایش 1080p و شدت روشنایی ۲۰۰ نیت بهره می‌برند. از دیگر مشخصات این دستگاه‌ها کارت گرافیک AMD و سیستم صدای دالبی DS 1.0 Home Theater است. این لپ تاپ‌ها برای مصارف استریم موسیقی و ویدئو بسیار کاربردی بوده، حتی برای دانلود موسیقی و بازی‌ها نیز گزینه‌های ایده‌آلی هستند. هر دو این دستگاه‌ها دارای تکنولوژی وای‌فای 802.11 a/c بوده که سه برابر سرعت بیشتری از سرعت اینترنت لپ‌ تاپ‌های معمولی، استریم و دانلود محتوا را فراهم می‌کند. لپ‌ تاپ‌های Z41 و Z51 به پردازنده‌های اینتل CoreTM i7 و یک ترابایت حافظه‌ی داخلی مجهز شده‌اند. علاوه بر این، برای این دستگاه‌ها رنگ‌های متنوعی از جمله مشکی، سفید و قرمز در نظر گرفته شده است.





rsz_z511.jpg


لپ تاپ لنوو Z51



rsz_z411.jpg


لپ تاپ لنوو Z41

لپ تاپ Z51 دارای دوربین سه‌ بعدی RealSense اینتل است. این دستگاه دارای تراکم پیکسلی 1080p بوده و دوربین قوی آن قادر به شناسایی و ثبت تصاویر همانند چشم انسان است. کاربران توسط این دوربین می‌توانند اشیا را به طور سه بعدی اسکن کرده تا آن‌ها را به صورت سه بعدی پرینت کنند. علاوه بر این به کمک این قابلیت جدید می‌توان بازی‌های سه بعدی بازی کرده و از ژست‌های حرکتی برای کنترل لپ تاپ استفاده کرد. لپ تاپ ۱۴ اینچی لنوو Z41 و لپ تاپ ۱۵ اینچی لنوو Z51، هر دو به طور آنلاین و از طرق وب‌سایت لنوو از ماه ژوئن برای فروش در دسترس خواهند بود. قیمت این دو لپ تاپ‌ها از ۴۹۹ دلار شروع می‌شود. لپ تاپ Z51 با دوربین سه بعدی، پردازنده Core i5 و حافظه‌ی رم ۸ گیگابایتی با قیمت ۵۹۹ دلار عرضه می‌شود.
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
نوت بوک Acer Aspire E5؛ چشم نواز و جذاب!
به نقل از شهر سخت افزار :ایسر، یک کمپانی چند ملیتی است که در زمینه IT، تولید رایانه های رومیزی، نوت بوک و سرور فعالیت می‏ کند. محصولات ایسر سابقه ا‏ی قوی و طولانی در نوآوری مستمر دارند که همین نوآوری باعث قدرت هرچه بیش‏تر این برند شده است. در سال های اخیر نوت بوک های ایسر با تنوع بالایی از میان رده های خانگی گرفته تا نوت بوک‏های حرفه‏ ای و مالتی مدیا عرضه شده ‏اند؛ اما آنچه مشهود است تمرکز برند ایسر بر مصرف کنندگان خانگی‏ است.



522_E5-552_red_nonglare_06.jpg


سری E5 در دسته میان رده های شرکت ایسر قرار گرفته که به واسطه‏ کیفیت ساخت بالا، طراحی فوق العاده ، سخت افزار قدرتمند و قیمت مناسب در میان سایر رقبا، حرف بسیاری برای گفتن دارد. این لپ تاپ اقتصادی، متناسب با نیازهای گوناگون کاربران، با سخت افزارهای متفاوتی عرضه شده است. در بخش پردازشی از پردازنده های اینتل بهره می‏گیرد که با توجه به نیاز کاربر از مدل های Pentium تا مدل های Core i7 در سری E5 موجود است. حافظه رم این محصول 4 گیگابایت از نوع DDR3 است که تا 8 گیگابایت قابلیت ارتقاء دارد. کارت گرافیک Nvidia GT820 از ویژگی های برجسته این نوت‏ بوک است اما به طور کلی از لحاظ گرافیکی نیز مدل های مختلف این نوت بوک با دو نوع گرافیک مجزا و گرافیک مجتمع اینتل عرضه شده ‏اندکه کاربر می‏تواند متناسب با نیاز و مصرف خود، انتخاب نماید. بدنه این نوت بوک از پلاستیک فشرده به صورت مات ساخته شده و همین باعث می‏شود که علاوه بر ظاهر زیبا، سطح آن درجذب گرد و غبار و اثر انگشت، به نسبت محصولات براق مقاوم تر باشد. داخل نوت بوک در رنگ های متنوع زرد، قرمز شاتوتی، سفید و مشکی طراحی شده که این محصول ایسر را به لحاظ ظاهری، منحصر به فرد ساخته‏ است. دیگر ویژگی E5 ، وزن نسبتاً سبک 5/2 کیلوگرمی آن است که خیال کاربر را تا حدودی از بابت حمل و جابه‏جایی، راحت می کند. حافظه داخلی دستگاه 1 ترابایت از نوع هارد دیسک و صفحه نمایش آن 15.6 اینچ از نوع TFT LED-backlit LCD می باشد. از سایر مشخصات این نوت‏ بوک می‏توان به یک پورت USB3، دو پورت USB2، خروجی VGA، خروجی HDMI، بلوتوث، جک هدفون، جک میکروفون، پورت شبکه RJ45 برای اتصال به اینترنت از طریق کابل، درگاه کارت خوان و DVD-RW اشاره کرد.

نوت‏ بوک Acer Aspire E5 با 2 سال گارانتی شرکت سازگار ارقام در بازار های کشور عرضه می گردد.
 

reza76622201

کاربر حرفه ای سخت افزار
تاریخ عضویت
24 می 2008
نوشته‌ها
4,588
لایک‌ها
3,630
سبک وزن ترین لپ تاپ های سال ۲۰۱۵


امروزه با تغییر شکل و روال زندگی، نیاز به وسایل الکترونیکی مانند لپ تاپ یا گوشی هوشمند، امری است ضروری که افراد را جهت استفاده از این وسایل ترغیب و تشویق می کند. لپ تاپ ها جزو بهترین و تاپ ترین کامپیوترها بوده و به دلیل داشتن قابلیت حمل آسان، به بهترین شکل در انجام کارها و فعالیت های روزانه افراد را یاری می نمایند.

طبق مشخصات کلی، لپ تاپ ها به چندین دسته مانند نوت بوک و کروم بوک تقسیم می شوند. در این بخش به معرفی ۱۰ کروم بوک برتر سال ۲۰۱۵ از دید کاربران پرداخته ایم. شاید بد نباشد بدانید کروم بوک ها دسته ای از لپ تاپ ها هستند که به دلیل وزن کم و طراحی ظریف دارای محبوبیت خوبی بین کاربران در سرتاسر دنیا می باشند.



Asus C200
با اولین کروم بوک واقعی ایسوس آشنا شوید. این کروم بوک با سایز ۱۱ اینچ ارائه شده و دارای قیمت برابر با نمونه ۱۳ اینچی آن یعنی C300 می باشد. به همین دلیل است که C300 در رده های پایین تر قرار می گیرد. صفحه نمایش ۱۱٫۶ اینچی با رزولوشن ۷۶۸*۱۳۶۶، پردازنده Intel BayTrail-M N2830 با فرکانس ۲٫۱GHz، حافظه اصلی ۲ گیگابایتی و حافظه SSD 16 گیگابایتی از مشخصات اصلی این کروم بوک فوق العاده هستند. همچنین دوربین ۱٫۲ مگاپیکسلی، درگاه های USB 2.0، USB 3.0، HDMI، کارت حافظه SD و همچنین Bluetooth 4.0 برای این کروم بوک در نظر گرفته شده است. قیمت این کروم بوک از سوی سایت آمازون ۲۲۷ دلار اعلام شده است.



31FJEoTW8YL.jpg




Toshiba ChromeBook 2
این کروم بوک ۱۳٫۳ اینچی، دومین نسل از کروم بوک های کمپانی توشیبا می باشد.حافظه اصلی ۲ گیگابایتی و حافظه SSD با ظرفیت ۱۶ گیگابایتی برای این کروم بوک در نظر گرفته شده است.همچنین امکانات معمول مانند دوربین، درگاه USB 2.0، USB 3.0، HDMI و بلوتوث ۴٫۰ در طراحی آن به کار رفته و با قیمت ۲۴۹ دلار به فروش می رسد.



AH-Toshiba-ChromeBook-2-2.jpg




Asus C300
همانطور که ذکر شد، نسخه ۱۳ اینچی کروم بوک C200 تحت عنوان C300 عرضه شده است. کلیه مشخصات این دو کروم بوک مشابه هستند. تنها تفاوت آنها در اندازه صفحه نمایش می باشد. وضوح این صفحه نمایش ۱۳٫۳ اینچی نیز ۷۶۸*۱۳۶۶ پیکسل می باشد. همچنین نمای کلی این کروم بوک حالتی آلومینیومی و زیبا دارد. طبق اعلام سایت آمازون قیمت این کروم بوک، ۲۹۹ دلار اعلام شده است.



81-jEH-hxkL._SL1500_1.jpg




Acer C720/C720p
یکی از کروم بوک هایی که توانست توجه علاقمندان زیادی را به خود جلب کند این کروم بوک فوق العاده می باشد. چرا که به معنای واقعی، سبک و شیک می باشد. C720 دارای صفحه نمایش ۱۱٫۶ اینچی با رزولوشن ۷۶۸*۱۳۶۶، پردازنده Intel Celeron 2955U با فرکانس ۱٫۴GHz، حافظه اصلی ۲ گیگابایتی و حافظه SSD با ظرفیت ۱۶ گیگابایت است. عمر مفید ۸٫۵ ساعتی باتری این کروم بوک نیز جزو امتیازات خوب آن محسوب می شود. شاید تنها ضعف این کروم بوک تاچ پد آن باشد.



Acer-Chromebook-C720P-Review-AH-17.jpg




Lenovo N20p
با معرفی اولین کروم بوک تاپ ساخت لنوو با شما هستیم. قبلا نسخه ای از این کروم بوک تهیه شده بود. اما به دلیل ویژگی های آن برای مصارف آموزشی مناسب بود. در حالی که این کروم بوک تازه می تواند برای هر کاربرد و هر شخصی مناسب باشد. صفحه نمایش ۱۱٫۶ اینچی با رزولوشن ۷۶۸*۱۳۶۶، پردازنده دو هسته ای Intel Celeron N2830، حافظه اصلی ۲ گیگابایتی همراه با حافظه SSD با ظرفیت ۱۶ گیگابایت از ویژگی های اصلی این کروم بوک محسوب می شوند. درگاه USB، HDMI و دوربین نیز در طراحی این کروم بوک به چشم می خورند.



Lenovo-N20p-chromebook-AH-1.jpg




HP ChromeBook 14
نسخه تازه کروم بوک ۱۴ کمپانی HP واقعا زیباست! از ویژگی های این کروم بوک می توان به پردازنده Nvidia Tegra K1، حافظه اصلی ۲ گیگابایتی و حافظه ۱۶ گیگابایتی SSD اشاره کرد. صفحه نمایش ۱۴ اینچی با رزولوشن ۷۶۸*۱۳۶۶ دارای اندازه نسبتا خوبی است، اما کیفیت آن نسبت به سایر کروم بوک ها اندکی پایین تر خواهد بود. تمامی درگاه های عادی مانند USB و HDMI نیز برای کروم بوک ۱۴ در نظر گرفته شده است.



81uG0dQNYYL._SL1500_.jpg




Samsung ChromeBook 2
با دومین کروم بوک مبتنی بر تکنولوژی ARM کمپانی سامسونگ آشنا شوید. این کروم بوک دارای صفحه نمایش ۱۳٫۳ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰*۱۹۲۰ پیکسل، پردازنده EXYNOS 5 Octa 5800 با فرکانس ۲GHz، حافظه اصلی ۴ گیگابایتی و حافظه SSD با ظرفیت ۱۶ گیگابایت و عمر مفید تقریبی ۸٫۵ ساعت برای باتری می باشد.



81WB7ESDQbL._SL1500_.jpg




Acer CB5
اولین کروم بوکی که از پردازنده اینتل استفاده نمی کند! این کروم بوک دارای پردازنده Nvidia Tegra K1 بوده و با هر دو وضوح تصویر ۷۶۸*۱۳۶۶ و ۱۰۸۰*۱۹۲۰ عرضه می شود. نمونه اول دارای عمر مفید باتری ۱۳ ساعت و نمونه دوم دارای عمر مفید باتری ۱۱ ساعتی است. این کروم بوک زیبا با قیمت ۲۷۹ دلار قابل تهیه می باشد.



Acer-Tegra-K1-Chromebook-AH-1.jpg




(Dell ChromeBook 11 (Intel Core i3 Model
این کروم بوک با ظاهری زیبا توانسته توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کند. حتی افرادی که طرفدار کمپانی Dell نبودند! کروم بوک ۱۱ همراه با پردازنده Intel Core i3، ۱۶ گیگابایت حافظه SSD و ۴ گیگابایت حافظه اصلی تولید می شود. عمر مفید باتری این کروم بوک نیز بین ۱۰-۸ ساعت می باشد.



Dell-Chromebook-i3-AH-02920.jpg




(Acer C720 ( Intel Core i3 Model
در اوایل سال جاری، سری جدیدی از کروم بوک های C720 توسط Acer عرضه شد. این نسخه تازه دارای پردازنده Intel Core i3 با فرکانس ۱٫۷GHz می باشد که به مراتب قدرتمند تر از پردازنده Intel Celeron 2955U هستند. حافظه اصلی ۲ گیگابایتی همراه با حافظه ۳۲ گیگابایتی SSD و صفحه نمایش ۱۱٫۶ اینچی با وضوح ۷۶۸*۱۳۶۶ از ویژگی های این کروم بوک محسوب می شوند.



Acer-C720-i3-Chromebook-AH-4.jpg
 
بالا