برگزیده های پرشین تولز

اخبار و موضوع های مهم و جدید ویندوزفون 8 و 8.1

mrali1234

Registered User
تاریخ عضویت
15 سپتامبر 2012
نوشته‌ها
2,200
لایک‌ها
796
مایکروسافت اولین بسته‌ی بروزرسانی برای ویندوزفون 8.1 نسخه‌ی پیش‌نمایش مخصوص توسعه‌دهندگان را ارائه کرد. حجم این بروزرسانی 22 مگابایت است و هم اکنون در اختیار برخی از کاربران قرار گرفته است.
Captureو.JPG
این بروزرسانی شامل موارد مهم و حیاتی نیست و تنها موارد جزئی را شامل می‌شود. بنابراین نباید انتظار تغییرات اساسی را از آن داشته باشید. این بسته‌ی نرم‌افزاری جدید به رفع چند باگ که به دلیل ارتقاء از ویندوزفون 8 به نسخه‌ی 8.1 به وجود آمده بودند بسنده کرده است، هر چند که مایکروسافت عنوان کرده افزایش طول عمر باتری دستگاه یکی دیگر از مواردی است که در این بروزرسانی به آن توجه ویژه‌ای شده است.

پس از نصب بروزرسانی هیچ‌گونه تغییری در ظاهر رابط کاربری ویندوزفون مشاهده نشده است
همچنین لازم است بدانید که نسخه‌ی نهایی و رسمی ویندوزفون 8.1 روز سه‌شنبه سوم تیرماه امسال برای عموم عرضه می‌شود
زومیت
 

mrali1234

Registered User
تاریخ عضویت
15 سپتامبر 2012
نوشته‌ها
2,200
لایک‌ها
796
یک نوجوان برزیلی با استفاده از Fleksy در اندروید توانست رکورد سریعترین تایپ که توسط کیبورد Word Flow در ویندوزفون 8.1 به دست آمده بود را بشکند. Marcel Fernandes Filho توانست یک مسیج 25 لغتی را در عرض 18.19 ثانیه در Samsung Galaxy S4 تایپ کند.

Fleksy یکی از کیبوردهای جدید است که نسخه ی بتای آن در دسامبر رلیز شده است. Fleksy کلیدهای بزرگی دارد و از زبان های مختلفی پشتیبانی می کند.
شاید بپرسید که Filho چه مسیجی را تایپ کرده است؟ این هم مسیج تایپ شده توسط وی:

"The razor-toothed piranhas of the genera Serrasalmus and Pygocentrus are the most ferocious freshwater fish in the world. In reality they seldom attack a human."
 

mrali1234

Registered User
تاریخ عضویت
15 سپتامبر 2012
نوشته‌ها
2,200
لایک‌ها
796
کاربران ویندوز فون صاحب Files می‌شوند

ارائه یکی از اپلیکیشن‌هایی که بیشترین درخواست را از سوی کاربران ویندوز فون داشت، به‌زودی انجام می‌شود؛ یک فایل منیجر!

درخواست یک فایل منیجر برای ویندوز فون، یکی از بیشترین میزان درخواست‌ها از سوی کاربران این سیستم‌عامل را شامل می‌شود.
ماه گذشته جو بلفور، معاون بخش ویندوز فون مایکروسافت اعلام کرد که درخواست‌های کاربران برای ارائه چنین اپلیکیشنی شنیده شده و این شرکت به زودی (تا اواخر می) این فایل منیجر را منتشر خواهد کرد. بلفور حتی تصاویری را نیز از این فایل منیجر روی وب قرار داد.

Windows_Phone_File_Manager_Screenshots.jpg

به تازگی و بر اساس پست جدیدی که در سایت مایکروسافت قرار داده شده، ارائه این اپلیکیشن برای ماه ژوئن پیش رو تأیید شده و اعلام شده که با نام جالب Files بر روی فروشگاه ویندوز فون قرار خواهد گرفت.
مایکروسافت ظاهرا برنامه‌ای برای از پیش قرار دادن این اپلیکیشن بر روی گوشی‌های خود ندارد و فروشندگان در صورت تمایل می‌توانند آن را بر روی گوشی‌ها قرار دهند.
این اپلیکیشن به کاربران اجازه ایجاد فولدر، جستجوی یک سند یا فایل خاص و همچنین انتقال فایل‌ها به اس دی کارت‌ها را می‌دهد.
منبعMicrosoft
ترجمه:دیجی کالا
 

mrali1234

Registered User
تاریخ عضویت
15 سپتامبر 2012
نوشته‌ها
2,200
لایک‌ها
796
Micsmartwatch.jpg
به نظر می‌رسد اخبار تولید یک اسمارت واچ توسط مایکروسافت صحت داشته و جدیدترین گزارش‌ها از طراحی نمونه ای اولیه که قابلیت سازگاری با iOS، اندروید و ویندوز فون را دارد، حکایت می‌کند. علاوه بر این گفته شده که این ساعت‌ها می‌توانند میزان ضربان قلب را کنترل کنند و عمر باتری آن‌ها دو روزه خواهد بود.

سایت Forbes این خبر را به نقل از منابع آگاه خود نقل کرده و در ادامه آورده که مهندسین بخش اپتیکال مایکروسافت که بر روی تکنولوژی کینکت ایکس باکس فعالیت می‌کنند، به همراه دانشمندان و طراحان این شرکت یک پلتفرم نرم افزاری اختصاصی ایجاد کرده‌اند که پس از برقراری ارتباط با اسمارت واچ، می‌تواند اطلاعات به مراتب دقیق‌ تر و لحظه به لحظه ای را از سنسورهای آن‌ها دریافت کند و میزان خطا را در ثبت ضربان قلب به حداقل کاهش دهد. مدتی قبل خبر از ثبت پتنتی توسط مایکروسافت در سال 2012 منتشر شد که در قالب یک اسمارت واچ می‌توانست میزان ضربان قلب و دیگر اعمال حیاتی بدن را کنترل کند.


این اخبار پس از طرح و نقشه جدید سامسونگ در حوزه سلامت منتشر می‌شود. طرح جدید و بسیار هوشمندانه سامسونگ یک پلتفرم جدید به نام Simband است که شامل یک بورد ماژولی و یک سیستم کلود قدرتمند می‌باشد. سنسورهای مختلف می‌توانند با قرارگیری بر روی این بورد، اطلاعات لحظه به لحظه ای را از بدن شخص به سیستم‌های داده و اسمارت فون ها ارسال کنند. به هر حال مایکروسافت نیز از قافله سازندگان اسمارت واچ عقب نیست و طبق گزارش Forbes این شرکت تاریخی در تابستان را برای معرفی ابزار پوشیدنی خود در نظر گرفته است. مایکروسافت تا امروز در مورد دستگاه‌های پوشیدنی بسیار ساکت بوده است. اگر این شرکت بتواند همچنان هیجان را حول محصولات خود که با معرفی سرفیس پرو 3 آغاز شد حفظ کند، امید روزهایی بسیار بهتری برای این شرکت می‌رود.
 

mrali1234

Registered User
تاریخ عضویت
15 سپتامبر 2012
نوشته‌ها
2,200
لایک‌ها
796
انواع ارورها

۱-ارورهای اپدیت ERROR UPDATE
وقتی به تنظیمات گوشی خود رفته و بر روی آپدیت تلفن را میزنید ،انتظار دارید که اگر اپدیتی برای شما آمده باشد آن را میگذارید برای بروزرسانی و امیدارانه صبر میکنید تا اپدیت به اتمام برسد ولی ناگهان قطع می شود و تلفن به شما اخطار را نشان میدهد،معمولا این ارورها برای چیست؟

۸۰۱۸۸۱cd

این ارور بخاطر نبود فضای خالی برای آپدیت کردن بوجود می آید ،برای حل آن سعی کنید حافظه داخلی خود را که موزیک ها،فیلم ها و عکس ها و حتی برنامه ها ر کرده اند با جابه جایی و حذف آن ها رفع مشکل کنید.



80188264 و ۸۰۱۸۸۲۶۵

وقتی که می خواهید با اینترنت سیم کارت گوشی خود را اپدیت کنید این خطا چند بار نشان داده می شود و به شما هشدار می دهد ،برای رفع و حل این خطا دو راه وجود دارد یا از اینترنت سرعت بی سیم Wi-Fi استفاده کنید یا اینکه بر روی گزینه دانلود که به نمایش در آمده تپ کنید.

۸۰۱۸۸۲cb

خطاییست که نشان دهنده اشکال در اتصال به شبکه و اینترنت را نشان می دهد که این اخطار یکی از بیشترین هاست که به نمایش در می آید،برای حل آن به وصل بودن اینترنت و روشن بودن و خلاصه وصل بودن به مودم و اینترنت مطمئن باشید،تا جایی که امکان داره از اینترنت سیم کارت استفاده نکنید و اینکه اگر باز این ارور را مشاهده کردید گوشی را یکبار خاموش و روشن کنید.

۸۰۱۸۸۱d0 و ۸۰۱۸۸۲۲a و ۸۰۰۷۲f30 و ۸۰۰۷۲ee7 و ۸۰۰۷۲ee2 و ۸۰۰۷۲efd و ۸۰۰۷۲f76 و ۸۰۰۷۲efe

این ارورها همه زمانی رخ میدهند که یک مشکل موقتی در اتصال به اینترنت و یا اتصال به سرور مرکزی برای بروزرسانی اتفاق افتاده است ،معمولا در روزهای اول پس از آمدن بروزرسانی های مهم و جدید این ارورها به وفور دیده می شود و برای حل این مشکل بهتر است ساعات خلوت (ساعات شبانه) و یا دقایقی بعد دوباره عمل بروز رسانی را امتحان کنید و از ارتباط به اینترنت پرسرعت اطمینان حاصل فرمایید

۸۰۱۸۸d1 و ۸۰۱۸۸d2

وقتی که اپدیت کامل دریافت و دانلود شده باشد ولی سیستم ناتوان در نصب آن باشد این خطا رخ می دهد و با یک خاموش و روشن کردن ساده درست می شود.

۲-دیگر ارورها و خطاها
۸۰۵ab406

این ارور زمانی رخ میدهد که شما قصد دانلود برنامه ای از استور دارید ولی در اطلاعات اکانت مایکروسافت شما نواقصی وجود دارد که برای حل آن باید به به حساب مایکروسافت خود وارد شده و در قسمت Edit personal info بروید و تاریخ تولد و منطقه زمانی و منطقه فعلی خود را کنترل کنید و آن را تغییر دهید ،توجه داشته باشید اگر درست نشد و ارور را مشاهده کردید رمز عبور خود را به یک رمز عبور سخت و پیچیده تغییر دهید تا سطح امنیتی آن بالا رود.



c101a006 یا Internal Server Error یا خطای سرور داخلی

این ارور هم زمانی اتفاق می افتد که در سرور وقفه ای کوتاه اتفاق بیافتد و بیشتر در قسمت دانلودهای xbox live اتفاق می افتد.

برای حل این ارور نیز باید گفت که بهتر است شما به سرور اجازه بدیهد تا خودش را بازسازی کند که معمولا بین ۵ تا ۶۰ دقیقه و شاید هم بیشتر طول بکشد و اینکه از طلاعات صحیح حساب کاربری خود اطمینان حاصل فرمایید.

۸۰۵a0193

این ارور زمانی اطفاق می افتد که مرکز سرویس دهنده اینترنت شما یا اجازه نمی دهد به سرور دست پیدا کنید و یا آن سرور به سرویس دهنده شما اجازه دسترسی نمی دهد پس تنها حل مشکل در تغییر IP خود است یا کلا در جای دیگر امتحان مجدد بکنید.

c101a7d1

این ارور زمانی رخ می دهد که شما یا یک برنامه را می خواهید بروز رسانی کنید و یا تاریخ موجوز دانلود برنامه برای شما به اتمام رسیده است و یا وقفه ای در سرور فروشگاه اتفاق افتاده است برای حل این مشکل ،ابتدا کمی صبر کنید و دوباره امتحان کنید و اگر مشکل بر طرف نشده بود ابتدا برنامه را پاک کنید (حذف بروز رسانی و یا کنسل کردن اپدیت و بروزرسانی برنامه از لیست دانلودی ها ) و حذف برنامه و دانلود دوباره برنامه از فروشگاه مایکروسافت.

d0000011

این ارور همان طور که از حرف D به اختصار developers است ،پس بیشتر برای برنامه نویسان اتفاق می افتد و زمانیست مه بطور دستی رام گوشی را دستکاری می کنند و یا از طریق سایت مایکروسافت بطور مستقیم اقدام به حذف ناوفق شده است. برای حل آن باید گفت که مراحل زیر را دنبال می کنید .

۱- از گوشی خود بطور کامل نسخه پشتیبان تهیه می کنید.(** این مرحله را بزودی در سایت در قسمت آموزش قرار میدهیم **)

۲-گوشی را هار ریست می کنید.

۳-صبر می کنید که کامل راه اندازی شود

۴-باز گرداندن اطلاعات

(** این مرحله را بزودی در سایت در قسمت آموزش قرار میدهیم **)

۸۰۰۰ffff

این ارور زمانی اتفاق می افتد که برنامه درخواست شده برای دانلود از استور حذف شده و یا بعد از بروزرسانی دستگاه زمانی که می خواهد برنامه های نصب شده قبل را بازگردانی کند و برنامه مورد نظر حذف شده باشد این ارور را مشاهده می کنید و برای حل آن یا باید مدتی را صبر کنید و هر چند روز یکبار چک کنید و یا کلا بیخیال نصب آن برنامه شوید و آن را کنسل کنید !

۸۰۵a01f7 و ۸۰۵a01f4 و ۸۰۵a0194 و C101abb9

این خطاها هم بخاطر وقفه کوتاه در سرور اتفاق می افتد و با اندکی صبر و تلاش مجدد رفع می شود
 

mrali1234

Registered User
تاریخ عضویت
15 سپتامبر 2012
نوشته‌ها
2,200
لایک‌ها
796
Xbox Video اپدیت شد!

Xbox Music ، ششمین به روزرسانی

Blitz Brigade جدیدترین بازی شرکت GameLoft
بازی blitz brigade یک بازی جنگی و فانتزی است

 

mrali1234

Registered User
تاریخ عضویت
15 سپتامبر 2012
نوشته‌ها
2,200
لایک‌ها
796
در صفحه فیس بوک طرفداران نوکیا (Nokia Fan Club) پستی قرار داده شده است مبنی بر اینکه در ابتدای هفته آینده آپدیت لومیا Cyan برای کشورهای (رام های) زیر منتشر خواهد شد :

- آمریکا

- چین

- هند

- فنلاند

- ویتنام

- بلغارستان

- کرواسی

- استرالیا

- هنک کنگ

- انگلستان

- ایتالیا


- و چند کشور دیگر که نام آنها نیامده است
.






به نقل از وینفون دات آی آر
 

نـــوید

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
5 جولای 2014
نوشته‌ها
2
لایک‌ها
6
سن
31
قابلیت های جدید ویندوزفون ۸٫۱ به همراه جزئیات دقیق”سورپرایز”
قابلیت های جدید ویندوزفون ۸٫۱ به همراه جزئیات دقیق : SDK ویندوز فون ۸٫۱ یک هدیه ای است که مایکروسافت آنرا به کاربران خود وعده داده است و به زودی آن را تقدیم خواهد کرد. امروز درباره ی قابلیت قرار دادن بک گراند در صفحه ی اصلی آن مطمئن تر هستیم. واضح است که ویندوز فون ۸٫۱ یک سیستم عامل کامل از همه جهات است, نه تنها به خاطر یک سری از قابلیت های مهمی که دارد. کمپانی مایکروسافت با چنین تغییرانی در صدد است طرفداران این سیستم عامل را در میان کاربران گسترش دهد.

چرا که امروزه اغلب کاربران گوشی های هوشمند به دنبال خرید گوشی های اندرویدی هستند چرا که این سیستم عامل یکی از همه گیر ترین سیستم عامل های موجود در بازار است.

لیستی که در زیر میخوانید نشان میدهد که تیم توسعه دهنده مایکروسافت چقدر تلاش روی این نسخه انجام داده و قابلیت های زیادی را در بازه ی کوتاهی ایجاد کرده است که در ورژن قبلی این سیستم عامل یعنی ویندوز فون ۸ وجود نداشت.

اشتراک گذاری امن WIFI به طوری که قادر به مشاهده پسورد وای فای به اشتراک گذاشته شده نیستید
رویداد های نرم افزار های شبکه های اجتماعی در قسمت Action center که با کشیدن انگشتان از بالای صفحه به پایین قابل رویت می باشد
امکان نصب نرم افزار و بازی روی SD card
اضافه شدن ***
API جهت تولید نرم افزار های ویرایش فایلهای چند رسانه ای موزیک و ویدئو (افکت صدا، افکت ویدئو، اسلو موشن)
انتخاب عملکرد USB در زمان اتصال کابل و امکان اتصال ماوس و کیبورد و احتمالا حافظه های فلش
File Manager پیشرفته با قابلیت دسترسی به تمامی پوشه های حافظه رم و دستگاه
افزوده شدن قابلیت Double-Tap برای آنلاک شدن تلفن به تمامی دستگاه های ویندوزفون ۸٫۱
امکان Move to SD کردن نرم افزارهای نصب شده
امکان آپلود فایل از طریف internet explorer
پشتیبانی از رزولوشن ۲K
قابلیت پرداخت امن از طریق سیستم NFC
از این پس هنگام بکاپ گیری، دیتای برنامه ها نیز بکاپ گرفته خواهد شد.
پشتیبانی نرم افزار Wallet از بلیط و …
کیبورد بهبود یافته با امکان Swype
افزوده شدن تمامی نرم افزار های Bing همانند Windows 8.1
دکمه Back اپلیکیشن را نخواهد بست و فقط مینیمایز خواهد کرد
تغییر فرمت اپلیکیشن ها از XAP به APPX همانند windows RT
بهبود در بخش Language و Region
یکسان شدن نحوه برنامه نویسی برای WP و WinRT و یکسان شدن Store ها
قابلیت Single-Sing in برای اپلیکیشن ها مانند Windows 8.1

و همچنین امکانات و قابلیت هایی که برخی از آنها در نسخه ی قبلی وجود داشته و در نسخه ی جدید بهبود پیدا خواهند کرد. به نظر شما مایکروسافت با چنین تغییراتی می تونه خودش رو در دل کاربران طرفدار اندروید بکنه؟ به نظر من که این امکان ذیر نیست چرا که سیستم عامل اندروید به دلیل سادگی همه گیر شده و بسیاری از کاربران گوشی های هوشمند از سیستم عامل اندروید استفاده می کنند.

منبع:wpcentral
 

mrali1234

Registered User
تاریخ عضویت
15 سپتامبر 2012
نوشته‌ها
2,200
لایک‌ها
796
ممنون نويد جان،خيلي عالي :)


Sent from my iPad using Tapatalk
 

mrali1234

Registered User
تاریخ عضویت
15 سپتامبر 2012
نوشته‌ها
2,200
لایک‌ها
796
از زمانی که خبرها به سمت کنار گذاشتن ویندوز 8.1 و خیز مایکروسافت به سمت ویندوزی جدید رفت، انواع و اقسام نقل‌قول‌ها نیز برای آن به گوش رسیده است. اینکه استارت منوی مشهور مایکروسافت در این ویندوز دیده می‌شود، منوهای چارم حضوری متفاوت خواهند داشت، دسکتاپ های مجازی سر از آن در خواهند آورد و ...

شاید جالب‌ترین و هیجان‌انگیزترین شایعه ای که از این ویندوز به گوش رسید، قرارگیری دستیار صوتی کرتانای مایکروسافت باشد که عده بسیاری را در ویندوزفون شیفته خود کرده است.

Cortana.jpg

آخرین خبرها نشان می‌دهد که سازگاری کرتانا با ویندوز 9 به خوبی پیش می‌رود. وب‌سایت Neowin خبر داده که مایکروسافت دیگر کرتانا را به عنوان قابلیتی که «ممکن است» با ویندوز 9 هماهنگی داشته باشد، تصور نمی‌کند و در واقع آماده می‌شود که طی یک آپدیت اختصاصی آن را به ویندوز 9 خود اضافه کند. با این حال تست‌ها همچنان در مراحل ابتدایی خود قرار دارد ولی پیشرفت‌ها در این خصوص چشمگیر و رضایت‌بخش بوده است.

شاید برای شما سؤال باشد که کرتانا چگونه قرار است در یک نسخه ویندوز دسکتاپی فعالیت کند. ظاهرا در حال حاضر کرتانا به شکل یک نرم‌افزار جدا در ویندوز 9 تست می‌شود که دارای یک پنجره اختصاصی خواهد بود، هر چند تجربه فول اسکرین برای آن چون ویندوز فون وجود ندارد. در ویندوز 9 می‌توانید از کرتانا به شکل گفتاری سؤال کنید یا آن را تایپ کنید. شکل دایره ای‌وار و انیمیشن‌های این منشی شخصی نیز در ورژن دسکتاپ حضور خواهند داشت.

انتشار نسخه ای پیش‌نمایش از ویندوز 9 تا پایان سال جزء خبرهایی بوده که وعده آن داده شده است. این نسخه پیش‌نمایش مقدمه ای برای انتشار نسخه اصلی ویندوز 9 در ماه آوریل 2015 خواهد بود.
منبعNeowin
 

mrali1234

Registered User
تاریخ عضویت
15 سپتامبر 2012
نوشته‌ها
2,200
لایک‌ها
796
برادر ویندوزی HTC M8

03.jpg
این گوشی دارای یک نمایشگر 5.0 اینچی از نوع OLED است که رزولوشن 1080 در 1920 پیکسل معادل با FullHD را ارائه می‌دهد. چیپ اصلی این پرچم‌دار ویندوزی را Snapdragon 801، ساخت شرکت کوالکام تشکیل می‌دهد. همچنین 2 گیگابایت حافظه‌ی رم پردازنده‌ی این گوشی را همراهی می‌کند که برای سیستم‌عامل بهینه‌ای چون ویندوزفون، این مقدار رم زیاد هم به نظر میرسد!

01.jpg
 

mrali1234

Registered User
تاریخ عضویت
15 سپتامبر 2012
نوشته‌ها
2,200
لایک‌ها
796

LUMIA 830
Lumia-830.jpg
این گوشی در چهار رنگ نارنجی ، سبز ، سفید و سیاه عرضه می شود

ویژگی های کامل لومیا ۸۳۰ :

  • اینترنت و سیم کارت: : GSM 850 MHz, 900 MHz, 1800 MHz, 1900 MHz; WCDMA: 850 MHz, 900 MHz, 1900 MHz, 2100 MHz; LTE: 1, 3, 7, 8, 20; Data Speed – Upload (Max) GSM: EGPRS/5.76 Mbps; LTE: 50 Mbps; Data Speed – /۲۳۶٫۸ kbps; WCDMA: HSDPA/42.2 Mbps; LTE: 150 Mbps.
  • بخش حافظه : حافظه رم ۱ گیگابایت ، ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی ، ۱۵ گیگابایت حافظه OneDrive و پشتیبانی از کارت حافظه تا ۱۲۸ گیگابایت
  • صفحه نمایش : صفحه نمایش ۵ اینچی ClearBlack IPS HD با کیفیت تصویر ۱۲۸۰*۷۲۰، پوشش گوریلا گلس ۳ ، رنگ های شفاف لومیا با زاویه بالای دید
  • پردازنده : پردازنده چهارهسته ای ۱٫۲ گیگاهرتزی اسنپ دراگون ۴۰۰
  • دوربین اصلی : دوربین اصلی ۱۰ مگاپیکسلی با لنز زایش و قابلیت OIS و فلش LED، فیلم برداری ۱۰۸۰p و ۳۰ فریم بر ثانیه Full HD
  • دوربین دوم : ۱ مگاپیکسلی با کیفیت تصویر ۷۲۰p، قابلیت پشتیبانی از نوکیا کمرا ، نوکیا storyteller و nokia creative studio
  • اندازه گوشی : ۱۳۹٫۴*۷۰٫۷*۸٫۵ میلی متر و وزن ۱۵۰ گرم
  • اتصالات : پورت USB 2.0 و بلوتوث ۴ ، وایرلس IEEE 802.11 a/b/g/n و پورت ۳٫۵ میلی متری صدا
  • باتری : باتری قابل تعویض ۲۲۲۰ میلی امپری به همراه قابلیت تعویض قاب پشت گوشی
  • صدا : سه میکروفون با عملکرد بالا ، ضبط صدای دالبی ۵٫۱ و قابلیت از بین بردن نویز ها در تماس و اتصال ۳٫۵ میلی متری AV
Lumia-830_group1.jpg
 
بالا