برگزیده های پرشین تولز

اخبار IT در پرشین تولز

arash_k

Registered User
تاریخ عضویت
29 جولای 2006
نوشته‌ها
127
لایک‌ها
0
16 مرداد 1386 - تولیدکنندگان نیمه هادی های بازار تایوان اعلام کردند که اپل در حال آمده سازی "آی پاد" برپایه حافظه فلاش 16 گیگابایتی است.
بنظر می رسد در شرایطی که شرکت "کراتیو" اولین پخش کننده چندرسانه ای 16 گیگابایتی خود را با عنوان Zen V Plus وارد بازار کرده است، عرضه "آی پاد" برپایه حافظه های فلاش "ناند" 16 گیگابایتی اقدامی اجباری از سوی اپل باشد.
براساس گزارش macitynet، این پخش کننده جدید از ماه سپتامبر عرضه می شود، باوجود این هنوز مشخص نیست که کدامیک از مدل های "آی پاد نانو"، "آی پاد سنتی" یا "آی پاد چندرسانه ای نسل سوم" برپایه این حافظه ها ارائه می شود.
اولین مدل های"آی پاد"، پخش کننده چند رسانه ای قابل حمل اپل نخستین بار در سال 2001 وارد بازار شد و در مدت زمان کوتاهی توانست بیش از 75 درصد از بازار این ابزار را در اختیار خود بگیرد.

منبع:آی تی ایران
 

arash_k

Registered User
تاریخ عضویت
29 جولای 2006
نوشته‌ها
127
لایک‌ها
0
احتمالا شما نيز تاكنون با اين مشكل مواجه شده‌ايد كه براي دريافت پول از خودپرداز،به‌دليل اشكال در شبكه،از دريافت سرويس موردنظر محروم مانده‌ايد، اما مشكلات خدمات الكترونيكي تنها به اين مختصر كه البته از همه فراگيرتر است، نيز ختم نمي‌شود.

هم‌اكنون برخي ازخدمات مانند خدمات پستي،ثبت نام كنكور، خدمات كارت سوخت و... به صورت الكترونيكي ارائه مي‌شود و درآينده نه چندان دور دامنه ارائه خدمات ديگر نيز به عرصه روشهاي اينترنتي كشيده مي‌شود.

صبح شنبه سيزدهم مردادماه مقارن ساعت ‪ ۹‬صبح دفتر خدمات پستي ميدان "فيض" اصفهان، عده‌اي از شهرونداني كه كارت سوخت آنان سرقت و يا مفقود شده، براي دريافت كارت المثني به اين شعبه مراجعه كرده‌اند،اما به دليل قطع شبكه، از روز چهارشنبه هفته قبل خدمات در اين مكان ارائه نمي‌شود.

يك شهروند اصفهاني كه مدت دو ساعت درصف پست براي تحويل مدارك مانده است، گفت: مدارك خودروام به سرقت رفته و بعد از كلي دوندگي و اعلام مراتب سرقت به نيروي انتظامي نامه‌اي براي صدور المثني به من داده شد و اكنون دو روز است كه براي تحويل مدارك به پست مراجعه مي‌كنم اما به دليل قطع شبكه ، مداركم را تحويل نمي‌گيرند.

"محمد نصري" افزود: ارائه خدمات اينترنتي براي تسهيل خدمات رساني است، اما قطع مكرر شبكه، اين نحوه خدمت رساني را عملا با مشكل مواجه كرده است.

"عليرضا منصوري" كارمندي كه كارت سوخت خودرواش سوخته بود نيز گفت: براي دريافت كارت سوخت المثني امروز را مرخصي گرفته‌ام و تا حالا كه ساعت ‪ ۱۳‬است به دليل قطع شبكه، اداره پست از تحويل مداركم امتناع مي‌كند.

يكي از كاركنان دفتر پست فيض اصفهان نيز گفت: به دليل قطع شبكه،نه تنها اين دفتر بلكه هيچكدام از ديگر دفاتر پستي نيز نمي‌توانند به مردم خدمات ارائه كنند.

"طيبي" رييس دفتر پستي خيابان فيض به خبرنگار ايرنا گفت: قطع و وصل شبكه در اختيار ما نيست كه هر وقت بخواهيم آنرا وصل كنيم، مشكل مربوط به سيستم مخابرات است.

يكي از كاركنان شركت پست نيز در گفت و گو با ايرنا گفت: از هفته گذشته به دليل برخي از اشكالات شبكه، ارائه خدمات اينترنتي با مشكل مواجه شد.

وي كه خواست نامش فاش نشود،افزود: هفته گذشته، شبكه اطلاعات موتورسيكلت‌ها را نمي‌پذيرفت و قطعي اخير احتمالا به دليل رفع عيب سيستم مي‌باشد.

با اين همه گفته‌ها، قضايا تنها به همين موضوع ختم نمي‌شود.

متصدي يكي از دفاتر پستي اصفهان مي‌گويد:در صورت انجام تمامي امور، حداقل ‪ ۴۰‬تا ‪ ۵۰‬روز طول مي‌كشد تا كارت سوخت جديد به دست متقاضي برسد در حالي كه " احمد تولايي" مديركارت هوشمند سوخت در ‪ ۲۷‬تيرماه در خبري اعلام كرد كه كارت هوشمند المثني در كمتر از دو هفته صادر مي‌شود.

مشكل خدمات اينترنتي تنها شامل مقوله كارتهاي هوشمند سوخت نيست، كمااينكه اين مشكل هنگام اعلام نتايج كنكور بر روي شبكه اينترنت نيز بروز كرد.

در دو روز اول، سايت سازمان سنجش باز نمي‌شد و يا جست‌وجو اطلاعات داوطلبان نتيجه‌اي در برنداشت.

مشكل خودپردازها و اشكالات موجود در "شبكه شتاب" بانكها نيز از ديگر مواردي است كه ارائه خدمات الكترونيكي را با چالش مواجه كرده است.

يكي‌از شهروندان اصفهاني گفت: براي دريافت پول از باجه‌هاي خودپرداز بعضي از اوقات مجبورم به چند دستگاه در سطح شهر مراجعه كنم.

"هادي جعفري" افزود: اين مشكل درروزهاي اول و آخرماه بيش ازهر زمان ديگر بروز مي‌كند و اكثر خودپردازها تنها به كارتهاي همان بانك خدمات مي‌دهند كه دليل آن را معمولا قطع "شبكه شتاب " عنوان مي‌كنند.

در اين راستا،مسوول روابط عمومي شركت مخابرات استان اصفهان،افزايش ارايه خدمات الكترونيكي در راستاي تحقق "دولت الكترونيك " را از اولويتهاي اين شركت عنوان كرد.

"سيدجمال سياوشي" در گفت و گو با ايرنا افزود:در همين زمينه ارائه برخي خدمات مانند ثبت نام تلفن همراه به صورت اينترنتي در استان انجام گرفت كه ‪ ۶۵‬هزار نفر در اصفهان از اين روش براي ثبت نام استفاده كردند كه اين امر بيانگر استقبال مردم از اين شيوه خدمت رساني است.

وي افزود: اكنون اكثر دستگاههاي استان يا مكانيزه شده‌اند و از خدمات الكترونيكي در سيستم خود استفاده مي‌كنند و يا در حال اجراي اين **** در ساختار خود مي‌باشند.

سياوشي در پاسخ به علل بروز اشكال در ارائه خدمات الكترونيكي گفت: بروز چنين مشكلاتي مي‌تواند دلايل مختلفي داشته باشد كه يكي از اين دلايل ، خطوط مخابراتي است.

وي بروز مشكل در"ديتابيس" پايگاه اينترنتي برخي از دستگاهها را از ديگر علل ارائه نشدن سرويس عنوان كرد.

سياوشي گفت: استان اصفهان از زيرساخت‌هاي مخابراتي خوبي برخوردار است و اكنون ‪ ۶۰۰‬هزار كاربر در استان از طريق"‪"ISP(‬ها)و مخابرات،خدمات اينترنتي دريافت مي‌كنند كه ميزان قابل توجهي است.

وي افزود:درروزهاي گذشته هيچگونه قطعي اينترنتي در استان اعلام نشده است.

معاون برنامه‌ريزي استانداري استان اصفهان نيز گفت:ارائه خدمات الكترونيك تنها حدود ‪ ۲۵‬تا ‪ ۳۰‬درصد ارائه همان خدمات به صورت غيرالكترونيكي هزينه دارد.

دكتر"عليرضا صالح" افزود: هدف از ارائه خدمات به‌روش الكترونيكي علاوه بر كاهش هزينه، افزايش كيفيت ارائه خدمات است ، اما زيرساخت‌هاي مورد نياز بايد ايجاد شود.

وي تصريح كرد:اگر در ارائه اين خدمات در وقت مردم صرفه‌جويي شود، جامعه خودبه خود به سمت انجام امور با استفاده از روشهاي اينترنتي و استفاده از خدمات الكترونيكي حركت مي‌كند. ك/‪۴‬




منبع:ایرنا
 

arash_k

Registered User
تاریخ عضویت
29 جولای 2006
نوشته‌ها
127
لایک‌ها
0
سرویس اخبار خارجی ایتنا - شرکت یاهو در آخرین بررسی‌های خود نشان داد، صورتک‌های اینترنتی نرم‌افزار Yahoo! Messenger که به Smile مشهور هستند، بین بزرگسالان هم محبوبیت فراوانی کسب کرده‌اند.

این بررسی نشان می‌دهد، حالت‌های مختلف Smiles که امروزه به میزان وسیع در ایمیل‌ها، پیام‌های فوری(IM)، وبلاگ‌ها و تالارهای گفت‌وگو مورد استفاده قرار می‌گیرد، علاوه بر نوجوانان، نزد بزرگسالان هم بسیار محبوب شده است.

طبق آمارهای به‌دست آمده، 52 درصد از 40 هزار کاربری که برپایه این تحقیق مورد مصاحبه قرار گرفتند، بالای 30 سال سن داشتند که از بین این افراد، 52 درصد اظهار داشته‌اند از این شکلک‌ها به‌طور روزانه استفاده می کنند و درحدود 40 درصد نیز خاطرنشان کرده‌اند که این اشکال را در پنج سال اخیر به صورت مستمر مورد استفاده قرار داده‌اند.

براساس این تحقیق نوجوانان از Smiles تنها در تالارهای گفت‌وگو و سرویس‌های مسنجر استفاده می‌کنند، درحالی که بزرگسالان برای برقراری ارتباط لحظه به لحظه، ابراز احساسات و عواطف خود این صورتک‌ها را به‌کار می‌گیرند و معتقدند که این شکلک‌ها می‌توانند تا حد قابل‌ملاحظه‌ای در وقت آن‌ها صرفه‌جویی کنند.

دیوید شیپلی، روزنامه‌نگار نیویورک تایمز، در این باره نوشت: "در سال‌های اخیر استفاده از Smiles به‌ویژه برای برقراری ارتباطات مهم و فوری نزد بزرگسالان شایع شده است. درواقع این صورتک‌ها امروزه تبدیل به یک زبان نوشتاری مهم در مراودات اینترنتی و موبایلی بزرگسالان شده است. این درحالی است که تا چند سال قبل، تنها نوجوانان با زبان این اشکال آشنایی داشتند و از آن برای تبادل صحبت‌های اینترنتی خصوصی خود استفاده می‌کردند."

ایده Smiles به حدود 100 سال قبل باز می‌گردد. در سال 1912 آمبروس بروس که نویسنده بود، سیستم جدید نشانه‌‌گذاری را با عنوان "نشانه زیرلب خندیدن" پیشنهاد کرد. این سیستم درواقع یک صورتک خندان بود که به شکل \__/! نشان داده می‌شد.

اما اولین استفاده این شکلک‌ها از سال 1982 و درپی انقلاب دیجیتالی توسعه یافت. در این سال اسکات فلمن، محقق علوم کامپیوتری دانشگاه کرنجی‌ملون در پتسبورگ از این شاخص برای ارایه عقاید خود استفاده کرد.

پس از گذشت یک ماه از این اقدام، برخی همکاران فلمن در دانشگاه "پائولو آلتو" در کالیفرنیا اختراع فلمن را بازتولید کردند.

پس از آن شرکت زیراکس فهرستی شگفت‌انگیز از حالت‌های مختلف این صورتک‌ها را منتشر کرد. فلمن هرگز انحصار این اختراع را به نام خود ثبت نکرد و حتی یک سنت هم بابت آن دریافت نکرد.





منبع:ایتنا
 

arash_k

Registered User
تاریخ عضویت
29 جولای 2006
نوشته‌ها
127
لایک‌ها
0
مديركل پاركها و مراكز رشد علم و فناوري گفت: ايران نماينده شاخه غرب آسيا در اتحاديه جهاني پارك‌هاي علم و فناوري است.

مهندس ژاله مجيب روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در مشهد افزود: بحث پاركهاي علم و فناوري در ايران از سال ‪ ۸۱‬به طور جدي در كشور مطرح شده و هم‌اكنون فعاليت‌هاي مناسبي را در زمينه توليد تكنولوژي انجام داده‌اند.

وي با اشاره به اينكه هم‌اكنون ‪ ۱۵‬پارك علم و فناوري داراي مجوز و ‪۴۳‬ مركز رشد در كشور فعال مي‌باشد، گفت: حدود يك هزار موسسه نيز در اين پاركها مشغول به فعاليت هستند.

او ادامه داد: اين پاركها تا پايان سال ‪ ،۸۵‬چهار هزار و ‪ ۳۰۰‬نفر اشتغال ايجاد كرده‌اند.

وي در خصوص برنامه پاركها و مراكز رشد علم و فناوري گفت: هم‌اكنون برنامه اصلي ما در وزارت علوم، گسترش پاركها و مراكز رشد در سطح كشور است.

وي با اشاره به اينكه دغدغه اصلي ما اين است كه به مجموعه‌اي مجوز ايجاد پارك يا مركز رشد بدهيم كه كليه شرايط لازم را دارا باشد، افزود: ما بايد كيفيت را در صدور مجوز حفظ كنيم.

او ادامه داد: با توجه به اين نكته، بايد به مكانهايي كه آمادگي لازم براي ايجاد پارك را دارامي باشند، نيز مجوز بدهيم.ك/‪۳‬







منبع:ایرنا
 

arash_k

Registered User
تاریخ عضویت
29 جولای 2006
نوشته‌ها
127
لایک‌ها
0
نخستين شماره نشريه "سيماي همراه"، ماهنامه تخصصي تلفن همراه به زيور طبع آراسته شد.



نخستين شماره اين نشريه شامل گزارش‌ها و گفت وگوهايي چند نظير "انتشار شماره سريال دوهزار گوشي كشف شده"، "شنود تلفن - خوب يا بد"، "مجازات مرگ براي تصويربرداري غيراخلاقي"، "بررسي روش‌هاي گسترش ويروس‌هاي تلفن همراه" و "كلاهبرداري معضل اصلي بازار تلفن همراه" است.

سردبير "سيماي همراه" ، " علي شميراني " و مدير تحريريه آن "محمدعلي پورخصاليان" است ودرسرمقاله نخستين شماره، هدف از طبع آن، انتشار رسانه‌اي جديد در حوزه تلفن همراه با درانداختن شيوه‌اي نو و متفاوت عنوان شده است.

نخستين ماهنامه سيماي همراه، تمام رنگي در ‪ ۶۶‬صفحه و با كاغذ روغني و در ‪ ۳۰‬هزار شماره انتشار يافته است.





منبع:ایتنا
 

arash_k

Registered User
تاریخ عضویت
29 جولای 2006
نوشته‌ها
127
لایک‌ها
0
اجراي طرح ICT روستايي به عنوان پيشخوان دولت در حالي مطرح شده كه بسياري از سازمان‌هاي متولي ارايه خدمات دولتي هنوز به وب‌سايت به عنوان يك تابلوي الكترونيكي نگاه مي‌كنند و اطلاع‌رساني آنها از طريق اينترنت هم سطح مطلوبي ندارد و مراجعه‌كنندگان براي گرفتن اطلاعات از فرآيند كاري ناگزير به حضور فيزيكي يا تماس تلفني با ادارات هستند.


رضا باقري‌اصل مدير دفتر فناوري‌هاي نوين مركز پژوهش‌هاي مجلس در گفت‌وگو با ايسنا، با بيان اين مطلب در باره چگونگي اجراي مناسب طرح ICT روستايي به عنوان پيشخوان دولت اظهار كرد: مبناي تحرك و انگيزه براي تحقق دولت الكترونيكي بايد با بهره‌گيري از IT و افزايش بهره‌وري دولت در ارايه خدمات همراه باشد تا كيفيت خدمات عمومي ‌دولتي بهبود يابند و از طرفي دولت الكترونيكي باعث سهولت دسترسي مردم به اطلاعات و خدمات دولتي مي‌شود.

وي ادامه داد: بايد در نظر داشت كه ارايه خدمات و يا راهكارهاي جديد به واسطه بهره‌گيري از IT حاصل مي‌شود و در رويكرد سنتي امكان ارايه آن وجود ندارد، در حال حاضر عليرغم نبود يك برنامه كلان براي حركت به سمت ارايه الكترونيكي خدمات به صورت مجزا، در برخي برنامه‌هاي دولت نظير قانون برنامه چهارم توسعه و يا تبصره 13 بودجه سال 1386 به ارايه اين خدمات تصريح شده است.

او افزود: راه‌اندازي دفاتر خدمات الكترونيكي دولت در اقصي نقاط كشور صورت گرفته است كه توجه به سطح محتوايي اين خدمات مهم است كه بدون راهبرد و اولويت بندي ارايه نشود.

وي معتقد است: راه‌حل‌هايي نظير پيشخوان دولت يا پرتال دولت مستلزم تجميع ارايه خدمات دولتي در همه نقاط ايران است و همه بايد به اين توافق رسيده باشند كه براي كاهش هزينه خدمات دولتي، افزايش كيفي خدمات و ايجاد دسترسي مردم به دولت بايد از اين راهكارها بهره گرفت.

به گفتهي اين كارشناس آنچه امروزه در كشور ما مشاهده مي‌شود نبود يك عزم دولتي تهيه محتوا و فرآيندهاي خدمات دولتي در اين مراكز است و به همين دليل تنوع خدمات الكترونيكي كه از سوي دولت به مردم سرويس داده مي‌شود مطابق و كافي با نياز و استقبال مردم نيست.

باقري، پيشخوان دولت را در ارايه خدمات خالي دانست و تصريح كرد:‌ اين در حالي است كه صفي از مردم كه ‌آمادگي دريافت اين نوع خدمات را دارند، استقبال خود را از طرح‌هايي نظير ثبت نام الكترونيكي كنكور سراسري، ثبت نام الكترونيكي وام مسكن و كارت هوشمند سوخت اعلام كرده‌اند.

مدير دفتر فناوري‌هاي نوين مركز پژوهش‌هاي مجلس خاطر نشان كرد: اولين گام تهيه برنامه كلان حركت به سمت دولت الكترونيك است كه در آن با توجه به قوانين كشور خدماتي كه گستردگي ملي دارند يا مورد نياز روزمره ايرانيان است، اولويت‌بندي شود.
به گفته او گام دوم تهيه چارچوب‌ها و استاندارد خدمات الكترونيكي تبادل داده‌ها بين سازمان‌هاي دولتي است به صورتي كه مراجعه كننده به پيشخوان اينترنتي دولت مجبور به گذر از وب سايت‌هاي مختلف دستگاه‌ها و انتظار براي ارسال اطلاعات از يك دستگاه به دستگاه ديگر نشود.

وي ادامه داد: گام سوم ايجاد دسترسي سهل و آسان مردم به خدمات الكترونيكي است كه لازمه آن فراهم كردن زيرساخت ارتباطي امن و مطمئن و پايدار است؛ به نظر مي‌رسد هنوز اين زيرساخت فراهم نشده است.
به گفته اين كارشناس، فرهنگ‌سازي در ارايه‌كنندگان خدمات و نيز مردم ذي‌نفع خدمات، گام چهارم است تا از يك سو لازمه اين دگرديسي در ارايه خدمات به واسطه حضور IT و بالا رفتن قابليت و توانايي كارگزاران دولتي است و از سوي ديگر نيازمند توانايي ذي‌نفع خدمات در بهره گيري از خدمات است.
باقري با اشاره به تمام تلاش‌هاي صورت گرفته وضع فعلي را نامطلوب دانست و افزود: در عمليات بانكي هنوز تمركز به وسيله ATM است و بهره‌گيري از پول الكترونيك كامل نشده است، جالب توجه اين كه در سال نزديك به 500 ميليون تومان از pinpad قابل انجام است كه مي‌تواند يكي از دلايل معضل نظير مصرف سوخت،‌ آلودگي و ترافيك بالا باشد.

وي افزود: اما در اين زمينه مي‌توان به سازمان‌هاي پيشرو نظير نيروي انتظامي و ‌سازمان سنجش اشاره داشت كه در يك سطح قابل قبولي خدمات ارايه مي‌كنند، البته هنوز تا ضرورت‌ها و نياز مردم فاصله بسياري ملاحظه مي‌شود

مدير دفتر فناوري‌هاي نوين مركز پژوهش‌هاي مجلس ادامه داد: به لحاظ زيرساخت جز شهرهاي اصلي هنوز سطح دسترسي توزيع همسان در كليه نقاط كشور وجود ندارد.
او تصريح كرد: لايحه آزادي اطلاعات كه در پيچ و خم تصويب، انتظار فرصت براي حضور در صحن علني را مي‌كشد بسياري از ضرورت‌ها و محدوديت‌هاي اطلاع‌رساني و ارايه‌ي خدمات دولتي را در خود جاي داده كه به جاست يا از سوي دولت تقاضاي فوريتي براي آن باشد يا مجلس محترم هر چه زودتر آن را در دستور كار خود قرار دهند.






منبع:ایتنا
 

arash_k

Registered User
تاریخ عضویت
29 جولای 2006
نوشته‌ها
127
لایک‌ها
0
ايتنا- سازمان بازرسي کل کشور، تعرفه فعلي ارسال پيام کوتاه به وسيله تلفن همراه را غيرعادلانه دانست و بر اساس بررسي‌هاي مربوط به مستندات فني و توجيه اقتصادي، خواهان کاهش آن شد.


در گزارش بازرسان سازمان بازرسي کل کشور آمده است: سيستم سيگنالينگ براي بستر Voice ايجاد شده و ارسال SMS به عنوان خدمات ارزش افزوده از طريق همان سيستم انجام مي‌شود. با توجه به آن ‌که تعرفه مکالمه تلفن همراه براي يک دقيقه 447 ريال است و با عنايت به آن‌ که زمان دوم اشغال لينک‌هاي ارتباطي حسب اظهارنظر مسوولان مرکز SMSC شرکت ارتباطات سيار برابر 3 تا حداکثر 5 ثانيه است؛ چنانچه هزينه اخذ شده از مشترکان بر اساس ثانيه محاسبه شود، مبلغ دريافتي به مراتب کمتر از مبلغ 140 ريال فعلي بابت هر پيام ارسالي خواهد بود.

اين گزارش مي‌افزايد: با عنايت به اين‌که حجم قراردادهاي خريد تجهيزات مازاد بر Voice براي ارسال SMS از قبيلSTP و SMSC و... به ازاي يک ميليون مشترک در حدود يک‌ ميليارد تومان است و با توجه به آن ‌که هر دو ماه در حدود يک ميليارد SMS ارسال مي‌شود، بنابراين با لحاظ مبلغ 10 ريال در تعرفه SMS سرمايه‌گذاري مزبور ظرف دو ماه مسترد مي‌شود و به همين لحاظ تعرفه فعلي SMS (مبلغ 140 ريال) به نظر نمي‌رسد عادلانه باشد.
 

arash_k

Registered User
تاریخ عضویت
29 جولای 2006
نوشته‌ها
127
لایک‌ها
0
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: جامعه اطلاعاتي -فناوري اطلاعات


مايكروسافت به دليل ارسال و نصب فايل‌هاي به‌روزرساني در رايانه‌هاي كاربران ويندوز حتي آن دسته از كاربراني كه نصب خودكار به‌روزرساني‌ها را غير فعال كرده بودند مورد انتقاد قرار گرفت.

به گزارش سرويس فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مايكروسافت اين اقدام را يك عملكرد طبيعي توصيف و اعلام كرد: تنها ابزارهاي به‌روزرساني ويندوز و نه كل سيستم عامل به‌روز رساني شده است.

با اين حال كاربران نسبت به اين به‌روزرساني پنهاني شاكي بوده و كامنت‌هاي فراواني را به وبلاگ مدير برنامه به‌روزرساني ويندوز ارسال كرده‌اند كه از نارضايتي بسياري از كاربران ويندوز حكايت دارد.
 

arash_k

Registered User
تاریخ عضویت
29 جولای 2006
نوشته‌ها
127
لایک‌ها
0
به دنبال پلمپ شدن برخي از شركت‌هايي كه به كار انتقال صوت از داخل به خارج كشور اقدام مي‌كردند، معاون سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي گفت: اما اگر مهلت مجوز شركت‌هاي فعال در اين زمينه به اتمام رسيده باشد فعاليتشان متوقف مي‌شود و پلمپ برخي شركت‌هاي فعال در اين زمينه در روزهاي اخير به اين دليل صورت گرفته است.


لطف‌الله سبوحي معاون صدور مجوز و پروانه‌ سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي در گفت‌وگو با ايسنا با بيان اين مطلب درباره‌ پلمپ شدن برخي شركت‌هاي خصوصي در روزهاي اخير كه كار اورجينيشن انتقال صوت از داخل به خارج كشور انجام مي‌دهند، اظهار كرد: شركت‌هاي خصوصي كه در اين زمينه فعاليت مي‌كنند اگر براي فعاليتشان مجوز داشته باشند مي‌توانند ادامه‌ فعاليت دهند اما اگر مهلت مجوزشان به اتمام رسيده و مجوز خود را تمديد نكرده باشند، فعاليتشان متوقف مي‌شود و پلمپ برخي شركت‌هاي فعال در اين زمينه در روزهاي اخير به اين دليل صورت گرفته است.

وي با بيان اين كه اخيرا مجوز جديدي براي فعاليت در زمينه‌ اورجينشن به هيچ شركتي داده نشده است تصريح كرد: شركت‌هايي كه به دليل اتمام مهلت مجوزشان درخواست تمديد آن را داده‌اند، به صورت موقتي مجوز فعاليت دريافت كرده و خواهند كرد اما به اين دليل كه هنوز تصميم قطعي و نهايي درباره‌ نوع و نحوه‌ فعاليت شركت‌هاي خصوصي در زمينه‌ اورجينيشن گرفته نشده به آنها تا اطلاع ثانوي مجوز موقت داده مي‌شود.

معاون سازمان تنظيم مقررات با اشاره به فراخوان شركت ارتباطات زيرساخت در رابطه با ‌فعاليت در زمينه‌ اورجينيشن و ترمينيشن خاطر نشان كرد: فراخوان شركت ارتباطات زيرساخت اعلام شده و شركت‌هايي نيز علاقه خود را براي فعاليت اعلام كردند.
 

arash_k

Registered User
تاریخ عضویت
29 جولای 2006
نوشته‌ها
127
لایک‌ها
0
ايتنا - معاون فناوری اطلاعات وزير ICT گفت: کارهای اجرایی پیام رسان ایرانی(iran messenger) به پایان رسیده و این سرویس هر چه زودتر راه‌اندازی خواهد شد تا بتواند نقش موثری در تسهیل کارهای اداری ایفا کند.













معاون فناوری اطلاعات وزير ICT گفت: بعد دو روز از افتتاح رسمی درگاه خدمات الکترونیکی ایران، حدود یک میلیون نفر به این سایت مراجعه کرده‌اند.
عبد المجید ریاضی در گفت‌وگو با روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ضمن بیان این مطلب، اظهار داشت: طی همین مدت در حدود یک هزار و 200 سایت جدید، درخواست ثبت در پرتال ملی را مطرح کرده‌اند که این درخواست‌ها در حال بررسی است.

وی افزود: همچنین در دو روز ابتدایی افتتاح این پرتال، 150 پیشنهاد به منظور افزایش کیفیت پرتال از سوی مردم ارایه شده است.

وی خاطر نشان کرد: طی این مدت، هموطنان ایرانی مقیم خارج از کشور نیز از چندین کشور اروپایی و به طور متوسط از هر کشور حدود چهار هزار نفر مراجعه به پرتال داشته‌اند.

وی تأکید کرد: نفوذگران اینترنتی نیز در دور روز ابتدایی آغاز به کار این پرتال، 15 بار به آن حمله کردند که با تدابیر امنیتی اندیشیده شده، به اهداف خود دست پیدا نکرده‌اند.

ریاضی در خصوص اهداف راه‌اندازی این پرتال اظهار داشت: دستگاه‌های مختلف، سرویس‌های متفاوتی را ارایه می‌کردند که برای مردم شناخته شده نبود اما با راه‌اندازی این پرتال، کاربران می‌توانند تمام نیازمندی‌های خود را از یک مراجع واحد دریافت کنند.
وی افزود: کاربران می‌توانند از طریق ساختار این پرتال، خدمات مورد نیاز خود را بر حسب دستگاه ارایه کننده و یا نوع خدمت، یافته و از آن استفاده کنند.

وی خاطر نشان کرد: سایت‌های جدید از طریق دست‌اندرکاران پرتال و یا معرفی از سوی صاحبان آنها شناسایی شده و در صورتی که عرضه کننده خدمات به مردم باشند، روی پرتال به صورت رایگان معرفی خواهند شد.

معاون فناوری اطلاعات در خصوص سرویس‌های قابل ارایه روی این پرتال نیز اظهار داشت: کارهای اجرایی پیام رسان ایرانی (iran messenger) به پایان رسیده و این سرویس هر چه زودتر راه‌اندازی خواهد شد تا بتواند نقش موثری در تسهیل کارهای اداری ایفا کند.

وی با بیان این مطلب که از سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی می‌خواهیم که مطلقاً از نرم‌افزارهای بدون حق لیسانس استفاده نکنند تأکید کرد: نرم‌افزارهای لازم به همراه مستندات مورد نیاز برای استان‌ها و سازمان‌ها آماده شده است تا آن‌ها نیز بتوانند از این نرم افزار استفاده کنند.

وی خاطر نشان کرد: موضوع پرتال را در چند سطح، ملی، استانی، شهرستانی و روستایی پیگیری می‌کنیم.

وی ادامه داد: این پرتال هیچ ارتباطی با پرتالی که قرار بود توسط سازمان صدا و سیما راه‌اندازی شود نداشته و هزینه راه‌اندازی آن پائین و از منابع وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تأمین شده است.
 

arash_k

Registered User
تاریخ عضویت
29 جولای 2006
نوشته‌ها
127
لایک‌ها
0
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: جامعه اطلاعاتي -فناوري اطلاعات


توشيبا به‌منظور افزايش ظرفيت ذخيره‌سازي آي‌پاد كلاسيك به ‌٢٤٠ گيگابايت، فن‌آوري‌هايي را دردست طراحي دارد.

به گزارش سرويس فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، توشيبا اخيرا يك درايو ‌٨/١ اينچي ‌١٦٠ گيگابايتي توليد كرده كه در مدل‌هاي فعلي آي‌پاد كلاسيك به‌كار رفته و در واقع دو پلاتر ‌٨٠ گيگابايتي است كه به يكديگر متصل بوده و در داخل آي‌پاد اپل قرار دارند.

اين شركت اكنون از طرح خود براي افزايش حداكثر ظرفيت درايوهاي ‌٨/١ اينچي به ‌١٢٠ گيگابايت خبر داده كه قرار گرفتن دو درايو با ظرفيت ‌١٢٠ گيگابايت، ظرفيت آي‌پاد را به ‌٢٤٠ گيگابايت خواهد رساند.

توشيبا نمونه اوليه‌ي درايو ‌١٢٠ گيگابايتي را طراحي كرده كه در آن فن‌آوري ضبط مغناطيسي عمودي بكار رفته در نسل جديد درايوها ارتقاء يافته است؛ توليد انبوه اين درايوها در سال ‌٢٠٠٩ آغاز مي‌شود.
 
بالا