• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

از همه جا - اخبار بازيهاي كامپيوتري

وضعیت
موضوع بسته شده است.

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
سيستم:pC
سبك : اكشن - اول شخص
سري معروف مدال افتخار در واقع بنيانگذار يك سبك جديد در بازي هاي اكشن اول شخص است. در اين نسخه سعي شده از زاويه ديگري به جنگ جهاني دوم نگاه شود. علاوه بر تغيير جبهه از اروپا به آسيا و نبرد با نيروهاي ژاپن، در Pacific Assault ما براي اولين بار در اين سري مي بينيم سعي شده روي روابط بين افراد و كار گروهي تأكيد شود.
تاكنون شما در تمام نسخه هاي مدال افتخار بايد به تنهايي بار جنگ را بر دوش مي كشيديد اما در اين نسخه يارانتان شما را همراهي مي كنند و شما بايد در تعامل كامل به آنها بازي را جلو ببريد. جزئيات گرافيكي بسيار بالاست و براي نخستين بار در اين سري از تكنيك دالبي استفاده شده و صداها اثر خارق العاده اي در فضاي بازي ايجاد كرده اند.
در اين بازي علاوه بر مراحل پياده روي، خلباني هم به شما سپرده خواهد شد. از جمله ديگر تفاوت هاي اين نسخه استفاده از پزشك تيم به عنوان درمانگر به جاي بسته هاي جان در بازي است. مدال افتخار هنوز هم بهترين گزينه در بين بازي هاي اكشن اول شخص است.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
سيستم:pC
سبك : استراتژي
اين بازي تقريباً پنجمين قسمت از سري Settlers است. در اين بازي شما در نقش پادشاهي به نام داريوش ظاهر مي شويد كه بايد سرزمينش را حفظ كرده و از آن در برابر حملات نيروهاي شيطاني محافظت كند. گرافيك سه بعدي بازي در حد خوبي قرار دارد ولي بيشتر از جنگ در بازي به ساخت و ساز و پيشرفت توجه شده است.
زمان بازي همچنان در قرون وسطي بوده و حال و هواي آن دوران را به همراه دارد. موسيقي بازي اما چندان چنگي به دل نمي زند و در برخي موارد حتي آزاردهنده به نظر مي رسد. مهمترين كار ساخت معدن هاي فلز و استخراج فلز از آنهاست ضمن اينكه بايد به وضع كارگران معدن هم توجه ويژه داشته باشيد وگرنه با يك اعتصاب جانانه حسابي به شما خسارت وارد مي كنند. بازي روند چندان سريعي ندارد و براي اتمام آن بايد صبر و حوصله زيادي به خرج دهيد.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
سيستم :pS2
سبك : اكشن اول شخص
اين بازي تا قبل از بازي Black زيباترين عنوان اول شخص موجود روي PS2 به شمار مي رفت. Kill Zone روايت قومي طرد شده است كه در سياره اي ديگر تبعيد بودند و حالا با تشكيل يك ارتش مجهز و پيشرفته به سمت زمين حمله ور شده اند تا انتقام خود را از انسانها بگيرند.
بازي در آينده اي نه چندان دور اتفاق مي افتد اما تجهيزات نشان داده شده در بازي چندان تخيلي نيستند و همه چيز قابل باور و واقعي كار شده است. هيجان بازي بسيار زياد است و اكشن ها بسيار نفس گير. هوش مصنوعي قوي افراد دشمن كار شما را در مراحل بالا بسيار سخت مي سازد، فيزيك بازي خيلي خوب كار شده و اثرات محيطي بسيار جالب توجه طراحي شده اند.بازي مجموعاً از ۱۱ مأموريت نفس گير تشكيل شده كه هر يك ۴ الي ۵ مرحله را شامل مي شود. Kill Zone يكي از گزينه هاي خوب اول شخص روي PS2 است.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
سيستم :pS2
سبك : نقش آفريني سوم شخص
معمولاً سبك نقش آفريني در ميان بازي هاي ژاپني بسيار بيشتر مشاهده مي شود اما EA وسوسه شد تا براي نخستين بار وارد اين سبك شود و در پي اين جريان The third Age را بر اساس سري ارباب حلقه ها با سبك RPG ساخته شد.
مبارزات در اين بازي به حالت نوبتي بوده و كاملاً به حالت كلاسيك انجام مي شوند. نكته جالب اجراي فنون است كه هر ضربه با اجراي انيميشن خاصي نشان داده مي شود. داستان بازي حاشيه اي از ماجراي ارباب حلقه ها را دنبال مي كند.
موسيقي بازي باز هم به زيبايي كار شده و برگرفته از موسيقي متن سه گانه ارباب حلقه هاست. گرافيك بازي بسيار زيبا و با جزئيات فراوان طراحي شده است. The third Age تمام المانهاي يك RPG كلاسيك را دارد.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
سيستم :pS2
سبك : ماجرايي - اكشن
سوم شخص
اگر علاقه مند به دلهره و وحشت هستيد اين بازي به خوبي شما را ارضاء خواهد كرد. Kuon ماجراي يك قصر بزرگ در ژاپن باستان است كه اتفاقات عجيب و غريب در آن رخ مي دهد. شما از دو مسير مي توانيد وارد قصر شويد در نقش دختر مردي كه در قصر ناپديد شده و به دنبال پدرش مي گردد و يا در نقش شاگردي كه توسط استادش براي تحقيق در مورد وقايع قصر به آنجا آمده است.
در نهايت براي رسيدن به پايان بازي بايد شما هر دو مسير را طي كنيد. گرافيك بازي با حالتي نوآورانه و بهره گيري از سيستم نور پردازي سينماي وحشت توانسته به خوبي محيطي دلهره آور را در قصر ايجاد كند.
موسيقي متن بازي هماهنگ با مراحل كار شده و طبق نواهاي باستاني ژاپني ساخته شده است. كنترل اما بسيار ابتدايي و ساده كار شده و ضربات شما هم چندان پيچيده و سريع نيست (و همين هم عامل ديگري در افزايش هيجان بازي است.) Kuon روايت جالبي را در بستري زيبا به تصوير كشيده و از چاشني وحشت در اين اثر به خوبي استفاده شده است.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
بازی رایانه ای انرژی هسته ای که بوسیله اتحادیه انجمن اسلا‌می دانش آموزان درحال ساخت است دارای داستان جذاب 8 مرحله‌ای است .




دراین بازی با سعید کوشا آشنا می شوید که یکی ازمتخصصان انرژی هسته ای ایران است و به همراه همسر خود عازم سفر کربلا می شود.

آنها در بین راه گرفتار نیروهای اشغالگر شده و آمریکایی‌ها که‌به هویت دکتر کوشا پی برده‌اند, آنها را به نقطه‌ای نامعلوم منتقل می کنند.

اما در ایران بهمن‌, فرمانده نیروهای ویژه وهمرزم پدر دکترکوشا, که در جنگ شهید شد , مامور نجات آنها می شود.

بهمن‌, مردی 40 ساله و با اراده است که برای نجات دکتر کوشا متخصص‌جوان 30 ساله و همسرش در هر مرحله مبارزه می کند و با خطرات بسیاری مواجه می شود.

فضای این داستان به چند کشور نیز برده می شود که به جذابیت این بازی می افزاید.

این بازی ویژگی خاصی نیز دارد و آن واقعه ای است که در پایان بازی به وقوع می پیوندند.

در حقیقت در کنار روند تعقیب و گریز این بازی و هدف نجات دکتر کوشا و همسرش , در پایان مرحله هشتم ماموریتی بزرگ‌در انتظار بهمن خواهد بود که اشتیاق به گذراندن هر مرحله را بیش از پیش افزایش می دهد.

سازندگان این بازی رایانه ای تفکر ضرورت ساخت این بازی را از سال‌1383 و در زمانی می دانند که گیم نت ها در بین نسل جوان کشور جایی برای خود باز کرده بود.

ساخت این بازی از بهمن ماه‌سال 1384 آغاز شده و هم‌اکنون نسخه آزمایشی مرحله هشتم نیز به پایان رسیده‌است و به زودی نسخه اصلی این بازی ساخته می شود.

بازی رایانه ای انرژی هسته ای ایران برای نوجوانان و جوانان درنظر گرفته شده است و به گفته سازندگان آن‌, در ساخت این بازی جوانان مبتکر ایرانی با حداقل امکانات و حداقل اعتبار فعالیت می کنند.

این بازی‌, اولین بازی رایانه‌ای است که در خصوص انرژی هسته ای‌در کشور ساخته شده است که فعلا به زبان فارسی و در سراسر کشور عرضه‌می شود.

البته سازندگان‌این داستان تصمیم ساخت این بازی به زبان های دیگر و توزیع آن در کشورهای دیگر را به‌بعد از اتمام ساخت این بازی‌به زبان فارسی موکول کرده اند.

اتحادیه انجمن اسلا‌می دانش آموزان در نظر دارد که این بازی باقیمت مناسب در اختیار دانش آموزان قرار گیرد تا همه مخاطبان بتواننداز آن استفاده کنند.

به گزارش فارس اسم شخصیت های این داستان به طور کامل نهایی نشده‌است و سازندگان در نظر دارند که اسامی به روند داستان هویت ببخشد و متناسب با شخصیت ها انتخاب شود.

هم‌اکنون این بازی در مرحله صداگذاری قرار دارد و تا تیرماه‌مراحل ساخت بازی کامل می شود .
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
دبير دومين جشنواره نرم‌افزارهاي چندرسانه‌اي گفت: شوراي عالي انقلاب فرهنگي چندي پيش از تشكيل بنياد ملي بازي‌هاي رايانه‌اي ايران خبر داد، اما اين نوع مصوبات و اين نوع برخوردها با مسايل كلان جامعه به رشد و توسعه فرهنگ و دانش ملي كمكي نخواهد كرد.


محسن ميرابراهيمي در گفت‌وگو با ايرنا افزود: تشكيل اين بنياد، به معناي ايجاد رقيب براي بخش خصوصي يعني مهم‌ترين فعالان حوزه محتواي ديجيتالي است، به همين دليل ديگر اين كار مانع از فعاليت بخش خصوصي خواهد شد. وي يادآور شد: به همين دليل بنياد ملي بازي‌هاي رايانه‌اي مي‌تواند چالش براي اين حوزه ايجاد كند و ديگر كسي به فعاليت در اين حوزه نپردازد.
وي بيان داشت: تصميم براي تشكيل بنياد ملي بازي‌هاي رايانه‌اي راه حلي براي مقابله با تهاجم فرهنگي و بكارگيري ابزارهاي نوين نبوده و اثر گذار نيست بلكه يك راه حل انحرافي و يك عامل بازدارنده (به دليل رقيب بودن با بخش خصوصي) براي رشد و توسعه صنعت فناوري بازي‌هاي رايانه‌اي است.

به گفته وي، به نظر مي‌رسد پيرو گفته‌هاي مقام معظم رهبري براي مقابله با تهاجم فرهنگي و بكارگيري ابزارهاي نوين مانند چندرسانه‌اي و بازي‌هاي رايانه‌اي اقدام مناسبي در اين زمينه انجام نشده است. وي با اشاره به اين كه اقدامات اين چنيني كمكي به معضلات جامعه نمي‌كند افزود: اين اقدامات محدودكننده نيز خواهد بود.
دبير دومين جشنواره نرم‌افزارهاي چندرسانه‌اي بيان داشت: شوراي عالي انقلاب فرهنگي مي‌تواند با بكارگيري پتانسيل‌ها، توانمندي‌ها، امكانات ملي كشور و توسعه فرهنگ كشور، موثر باشد.

ميرابراهيمي تصريح كرد: انتظار مي‌رود شوراي عالي انقلاب فرهنگي تصميماتي را اتخاذ كند كه راهكار رشد و توسعه فعاليت‌هاي صنعت نرم‌افزاري به ويژه چندرسانه‌اي‌ها از جمله بازي‌هاي رايانه‌اي باشد. وي ادامه داد: افرادي كه در توليد محتواي ديجيتالي فعال بوده‌اند راهكارها و پيشنهادات بسياري در اين خصوص دارند كه كافي است مسوولان از آنان بهره جويند.
اين كارشناس حوزه نرم‌افزار تصريح كرد: تصويب قوانين حق مالكيت معنوي، اصلاح قوانين بانكي براي شركت‌هاي نرم افزاري، اصلاح قوانين بانكي براي شركت‌هاي نزم‌افزاري، اصلاح قوانين مالياتي از جمله اقدامات موثر در زمينه توليد و توسعه محتواي ديجيتالي است.

به گفته وي، تعيين قوانين حمايت براي صنف‌هاي بهره گيرنده چون كافي نت‌ها و گيم‌نت‌ها، اجرا و اصلاح قوانين جوايز صادراتي براي شركت‌هاي نرم افزاري، تدوين برنامه و راهبرد كشور در زمينه فناوري‌هاي ديجيتالي به ويژه صنعت نرم‌افزار مي‌تواند راهگشاي توسعه، سرمايه‌گذاري و مشاركت بخش خصوصي در خصوص توليد محتواي الكترونيكي باشد.

چندي پيش محمد رضا مخبر دزفولي دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي از تشكيل بنياد ملي بازيهاي رايانه‌اي ايران با هدف ساماندهي اين بازيها در كشور خبر داد.
وي افزوده بود: تدوين سياست‌هاي لازم تشويقي، حمايتي براي توليد و گسترش بازي‌هاي رايانه‌اي متناسب با ارزشهاي ديني از جمله اهداف مهم تشكيل اين بنياد است.
وي تصريح كرده بود: ‪ ۹۵‬درصد از بازي‌هاي رايانه‌اي كشور وارداتي است و داراي آثار فرهنگي منفي است.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
اميرپاشا آزادي‌پو
ماهنامه شبکه -

اشاره :
گويي ديگر نمي‌توان بازي‌ها را به راحتي و با بهايي ناچيز در كشورمان بازي كرد! اين‌بار توليد‌كنندگان پرتوان‌ و زيرك،‌ تمهيداتي انديشيده‌اند كه تلاش كپي‌كنندگان را بي اثر كنند. بعد از اين‌كه براي اولين بار در Sims 2 كاري‌ كردند كه نسخه‌هاي كپي به‌راحتي قابل اجرا نبود و پس از اين‌كه هرگز نتوانستيم بازي Splinter Cell جديد را به‌شيوه هميشگي بازي كنيم، ظاهراً اين بار نوبت به فيفاي جديد رسيده‌است كه ‌بايد آن‌را با مشكلات فراوان، و با حربه‌ ساختن درايو مجازي بازي كرد. به‌هرحال، با مشكلات فراوان تا چند ماه ديگر كه نسخه‌ بهتري از بازي بيايد، آن‌را بازي كرديم. دوباره پاييز، فصل طلايي EA فرا رسيد. در حالي كه در ايالا‌ت‌متحده و كانادا طرفداران بيشتر به‌دنبال بازي Madden (فوتبال امريكايي) اين شركت مي‌باشند، در بقيه نقاط دنيا و به‌‌ويژه در كشور ما، در آغاز پاييز عده‌ بسياري منتظر فيفا مي‌باشند و اين‌بار شانزدهمين FIFA به‌بازار آمد. بازي‌اي كه تابه‌حال سودآورترين و پرطرفدار‌ترين محصول اين شركت بوده‌است. اما اين بار گويي EA تلاشي جدي‌تر را نسبت به سال‌هاي پيش انجام داده‌است و بعد از شكست تكنيكي در فيفاي 2005، اين‌بار به خود آمده‌ و كمي بر دقت خود اضافه كرده است تا حاصل كار، بازي‌اي شود كه به عقيده‌ بسياري، اين بهترين بازي از سري بازي‌هاي فيفا است. با توجه به اين‌كه هنوز نسخه‌ خوبي از بازي در دسترس نيست و زمان كمي از پخش آن مي‌گذرد، در اين مقاله مشخصاتي كلي از بازي را مي‌بينيد و بحث‌هاي آموزشي، ترفندها و نكات مخفي بازي بماند براي فرصتي ديگر.




مشخصات بازي‌

تاريخ پخش: 4 اكتبر 2005 (12 مهر 84)
شركت توليد كننده: بخش كانادايي شركت EA Sports
شركت پخش كننده: EA Sports
تعداد CD: چهار ‌عدد (در بعضي از نسخه‌ها در ايران 6 عدد)
طراحي شده براي: PC ،PSP ،PS2 ،Game Boy‌Advance ،XBOX ،DS ،‌GC ،Mobile و X360
نوع بازي: ورزشي- فوتبال‌
مخاطبان بازي بر اساس درجه بندي E :ESRB (همه‌ سنين)
قابليت بازي چند نفره : دارد (تا 8 نفر)
نوع صداي بازي: Dolby Pro Logic II
قيمت اوليه بازي: 50 دلار
حداقل تجهيزات لازم براي اجراي بازي:
System: 1.3 GHz or equivalent
RAM: 256 MB
Hard Drive Space: 2700 MB
Other: DirectX9.0 c-compatible sound and
video cards
سايت اختصاصي بازي:
www.fifa60.ea.com
سايت شركت توليدكننده:
www.easports.com



نمره ارزيابي بازي: 8 (خيلي خوب)



از سال 1994 كه اولين بار فيفا به‌بازار آمد،‌ تا امروز، هر سال يك فيفاي جديد را تجربه كرده‌ايم. با اين‌كه نمي‌توان گفت EA هر سال محصولي بهتر از سال پيش را ارائه كرده‌است، اما شايد بتوان گفت كه تلاش كرده‌است هر سال‌ نكات جديدي را در بازي‌هاي خود براي طرفدارانش به‌ارمغان بياورد.


اما از بين‌رفتن تلاش براي بهتر شدن ايراد‌هاي نسخه‌هاي قبل (در نسخه‌هاي جديدتر) و ضعف‌هايي كه در نسخه‌هاي بعدي تكرار كرده‌است، مهم‌ترين دليل عدم تكامل سري بازي‌هاي فيفا مي‌باشد.

فيفا 2006 از اين بابت شايد يك استثناي بزرگ ‌باشد. زيرا علاوه بر آن‌كه ضعف‌هاي نسخه‌هاي قبلي خود را ندارد، ساير ضعف‌هاي بازي نيز تصحيح شده‌ و نكات تازه‌ بسياري هم به آن افزوده‌شده است.

ديگر از استاديوم‌هاي يك‌شكل و بازيكنانِ شبيه‌ به هم، خبري نيست. در فيفاي جديد هر چيزي براي خود شناسنامه‌اي دارد و از بسياري جهات مانند يك فوتبال واقعي به‌نظر مي‌رسد. هر بازيكن ظاهر و كاراكتر خود را دارد.



در قسمت Fan Shop با خرج كردن امتياز مي توانيد قسمت هاي غيرفعال بازي را فعال كنيد.

حتي نحوه‌ شادي گل‌زدن بازيكنان نيز ‌مانند نمونه‌هاي اصلي خود، در اين نسخه طراحي شده‌اند. در واقع مهم‌ترين خصوصيت اين بازي، نه صدا‌هاي خوب، نه گرافيك و نه ديگر مسائل تكنيكي طراحي بازي است، بلكه واقعي شدن هر چه بيشتر اين بازي‌ آن‌را از نسخه‌هاي قبلي خود متمايز مي‌كند.
چيزي كه براي رسيدن به آن روي تمامي مسائل تكنيكي نيز كار‌شده‌است.

اولين بار كه بازي را اجرا مي‌كنيد، مي‌توانيد يك تيم از بيش از 500 تيمِ موجود در بازي را (كه متاسفانه هنوز هم ايران در بين آن‌ها نيست) به‌عنوان تيم برگزيده و محبوب خود انتخاب كنيد.

سپس بدون آن‌كه متوجه باشيد چه اتفاقي مي‌افتد، از طرف يك تيم دعوت به بازي مي‌شويد و هنگامي اين دعوت را قبول مي‌كنيد، تازه بازيكنان آن‌را مي‌شناسيد! يازده بازيكن خاطره‌انگيز و محبوب تمام دوران‌ها در قالب تيمي به مصاف شما آمده‌است.

فوتباليست‌هايي مانند زيكو، اريك ‌كانتونا، رودي فولر،‌ گئورگه هاجي، بكن بائر، هوگو سانچز، و كارلوس آلبرتو. اگر موفق شويد اين تيم را شكست دهيد، يك‌هزار امتياز مي‌گيريد. نحوه امتياز‌دهي بازي به‌اين صورت است كه اگر مأموريت‌هايي كه در قسمت Challenge بازي تعبيه شده‌است را انجام دهيد (مانند Hat Trick كردن يك بازيكن با سطح‌سختي Professional يا شكست يك تيم درجه‌ يك با يك تيم درجه سه) بسته به سختي مأموريت، به شما امتياز‌هايي داده مي‌شود كه مي‌توانيد با اين امتياز‌ها مواردي را از قسمت Fan Shop روشن كنيد.


در قسمت مربيگري مي توانيد با توجه به بودجه تيم، كادر فني بهتري را استخدام كنيد.

به‌طور مثال، مي‌توانيد با دادن هزار امتياز، صحنه‌هاي برتر <بوندس ليگا>، ليگ‌هاي انگليس، فرانسه و ايتاليا، كه به‌صورت عادي خاموشند را روشن كنيد و آن‌ها را ببينيد. مي‌توانيد استاديوم‌هايي بيشتري را فعال كنيد.

لباس سوم تيم محبوب خود را انتخاب كنيد، توپ‌هاي متنوعي را در بازي‌ها داشته باشيد، زندگي‌نامه‌ بازيكنان مشهور را ببينيد و حتي شادي‌هاي بعد از گل‌زدن گلزنان را افزايش دهيد. امتياز‌دهي در FIFA 2006 كه در فيفاي قبلي نيز به‌صورتي ابتدايي و ناقص شاهد آن بوديم،‌ انگيزه‌ خوبي را براي بازي‌كننده ايجاد مي‌كند كه بيشتر از بازي لذت ببرد و از امكانات آن استفاده كند.

مربي‌گري‌
امسال در قسمت مربي‌گري، بيشترين پيشرفت ايجاد شده‌است. در واقع در بازي‌هاي تك‌نفره، جذاب‌ترين و سرگرم‌كننده‌ترين قسمت فيفا 2006، همين قسمت است. بسياري از امكانات Total Club Manager، ديگر محصولEA، در اين فيفا گنجانده شده است و جالب است بدانيد عده‌اي از تيم طراحان آن بازي براي گسترش اين قسمت، با طراحان فيفا همكاري كرده‌اند. در اين قسمت، مي‌توانيد حامي مالي تيم خود را در ابتداي فصل مشخص كنيد، خودتان قرار‌دادهاي بازيكنتان را تمديد كنيد، افرادي را به دنبال بازيكنان خلاق اما نامشهور جهان بفرستيد و آنان را به خدمت تيم‌ خود بگيريد و به‌همين منوال قادريد بسياري ديگر از كارهاي يك مربي را انجام دهيد.

قسمت مربيگري بازي را مي‌توانيد در 15 فصل ادامه دهيد و در هر فصل رتبه و امتياز مربيگري خود را افزايش دهيد. حتي مي‌توانيد بازي‌ها را فقط ببينيد و مربيگري كنيد و آن‌را انجام ندهيد. هنگامي كه به‌‌تازگي ‌كار خود را به‌عنوان مربي شروع مي‌كنيد، فقط اجازه داريد تيم‌هاي درجه‌ دو را انتخاب كنيد و اگر قادر بوديد هدف‌هاي آن فصل باشگاه را تامين كنيد، از طرف تيم‌هاي بزرگ‌تر دعوت به همكاري مي‌شويد. به‌عنوان مربي تيم، هشت نفر كادر فني تحت نظارت شما كار مي‌كنند.


به عنوان مربي، در ابتداي هر بازي به سه مورد تيمتان توجه كنيد، يعني محبوبيت، شايستگي و امنيت شغلي

اين افراد شامل مسئول انتقال بازيكنان، مسئول كشف بازيكنان نامشهور، مدير ‌استاديوم، مربي‌‌بدن‌سازي، ‌مربيان‌ دروازه‌بان‌ها، مدافعين، هافبك‌ها و گلزنان مي‌شوند. هر يك از اين افراد، از لحاظ مهارت از شماره 1 تا 10 امتيازبندي مي‌شوند و شما با توجه به بودجه تيمتان، مي‌توانيد افراد بهتري را استخدام كنيد يا مهارت آن‌ها را ارتقا دهيد.
در مورد حاميان مالي نيز بايد دقت فراواني به‌خرج بدهيد.

زيرا بيشترين درآمد باشگاه شما قرار است از حمايت آن‌ها تامين شود. در ابتداي هر فصل، شما چندين نامزد براي حمايت تيم خود پيدا مي‌كنيد كه هر يك شرايط خود را دارند. با دقت در بند‌هاي قرارداد آن‌ها ‌بايد بهترينشان را انتخاب كنيد تا بتوانيد از پول بيشتري براي ارتقاي تيم خود بهره‌مند شويد. به طور مثال، بعضي از آن‌ها براي هر بازي پول بيشتري مي‌دهند. ولي برخي ديگر با توجه به قهرماني تيمتان در ليگ يا كاپ، پول‌هاي اضافي به‌عنوان پاداش به تيمتان مي‌دهند و اين وظيفه‌ شماست كه با توجه به توانايي‌هاي تيم خود، بهترين حامي مالي را انتخاب كنيد.

از طرف ديگر، با اضافه‌كردن قيمت بليتِ بازي‌هاي خانگي نيز مي‌توانيد درآمد باشگاهتان را زياد كنيد. اما بايد مراقب باشيد كه اين‌كار را فقط در بازي‌هاي حساس انجام دهيد. زيرا اگر با طرفداران باشگاهتان مهربان نباشيد، آن‌ها ديگر به ديدن بازي‌هايتان نخواهندآمد و از محبوبيت شما كاسته‌ خواهد شد. در واقع به‌عنوان يك مربي بايد مراقب سه نكته در تيمتان باشيد. محبوبيت تيم، شايستگي تيم، و امنيت شغلي. هر يك از اين سه مورد داراي امتيازي از 1 تا 100 مي‌باشد كه اگر مقدار آن در هر مورد كاهش يافت، ‌بايد سريعاً به آن توجه كنيد.

ممكن است تيم موفقي داشته‌باشيد. ولي به‌علت تصميمات غلطي كه در مورد بعضي از مسائل به‌عنوان مدير تيم مي‌گيريد، از محبوبيت شخصيتان كم شود. جواب‌هايي كه به خبرنگاران مي‌دهيد و يا برخورد با مشكلاتي كه بين بازيكنان در رختكن به‌وجود مي‌آيد، مي‌تواند در اين مسئله تاثير داشته باشد. به عنوان نمونه، در مورد خراب شدن زمين تمرينتان توسط باران به شما گزارش داده مي‌شود و از شما در مورد ادامه يا عدم ادامه‌ تمرينات سؤال مي‌شود. شما سه گزينه براي جواب دادن داريد.

به تمرين ادامه دهيد، زمين را به دست تعميرات بسپاريد و تمرين خود را قطع كنيد و زمين را در همان شرايط رها كنيد. مسلماً در صورتي كه به تمرينات خود در آن زمين ادامه دهيد، موجب آسيب بيشتر به زمين، و نهايتاً خسارت مالي به باشگاه خواهيد شد.


عكس العمل دروازه بان در نمادهاي پخش مجدد، بسيار ديدني نمايش داده است.

فوتبال شبه ‌واقعي‌
از ديگر نكاتي كه در اين سري از بازي فيفا پيشرفت زيادي كرده‌، تغييرات روحيه‌ بازيكنان و تيم است. در واقع اتفاقاتي كه در زمين مي‌افتد، از قبيل تغييرات آب و هوا، حق ميزباني، تفاوت‌گل‌ها، گل‌نكردن يك پنالتي در بازي، بازيكن‌هاي اخراجي و ... همه در روحيه‌ بازيكنان و تيم شما موثر واقع مي‌شود. درست مانند يك فوتبال واقعي، الزاماً تيم قوي تيم برنده نيست.

بلكه بسياري عوامل ديگر نيز در پيروزي يك تيم موثر واقع مي‌شود. به‌طور مثال، اگر تيم قوي‌اي داشته‌ باشيد كه بازيكنانش را از سراسر دنيا با مبالغ زيادي به تيم خود آورده باشيد و اين بازيكنان با هم ناآشنا باشند، ميزان شايستگي تيم شما (Team Chemistry) كاهش پيدا مي‌كند، تا زماني كه آن‌ها با هم آشنا بشوند، ارتباط بهتري با‌هم داشته‌باشند، و بازي همديگر را بشناسند.

ميزان <شايستگي تيم> در داخل بازي، با سه دايره كوچك كنار تعداد گل‌هاي‌‌‌زده‌ تيم‌ها مشخص مي‌شود و اين امر تعيين‌كننده‌ اين نكته است كه بازيكنانتان چقدر همديگر را مي‌شناسند و مي‌توانند حركات همديگر را پيش‌بيني كنند و با هم همكاري داشته باشند. اگر اين ميزان كم شود، ميزان استقامت بازيكنانتان كمتر مي‌شود، آن‌ها زودتر خسته مي‌شوند، در صورت عقب‌افتادن از حريف رغبت كمتري براي كسب تساوي از خود نشان مي‌دهند و به‌طور كلي توان تكنيكي تيم پايين‌مي‌آيد. در اين بازي، تيم‌هاي كوچك و صميمي‌تر، رغبت بيشتري براي نتيجه‌گرفتن از خود نشان مي‌دهند.


حركات اندام و مفاصل بازيكنان در اين فيفا، طبيعي تر شده است.

يكي ديگر از نكات جديدي كه در فيفاي امسال اضافه شده‌، امكان تعويض حالات تاكتيكي درون بازي، به‌وسيله كليد‌هاي Num است. در واقع مي‌توانيد چهار حالت حمله‌اي را با زدن كليد‌هاي Num و چهار حالت دفاعي را با زدن كليد‌هاي Num+Q تجربه كنيد. به‌طور مثال، مي‌توانيد ضدحمله، جلورفتن پيستون‌هاي كناري،‌ افزوده شدن نفرات در محوطه‌ جريمه‌ حريف، تله‌ آفسايد و افزوده شدن مدافعانتان را با اين كليد‌ها در داخل بازي انجام دهيد. همچنين با زدن عدد پنج در اين قسمت، مي‌توانيد تعيين كنيد كه اگر تيم‌شما عقب است، هجومي‌تر بازي كند و يا اگر برنده‌ بازي است سعي كند نتيجه را حفظ نمايد.

يكي از نكات جالبي كه جاي آن هميشه در بين بازي‌هاي فيفا خالي‌بود و آن‌را در اين بازي مي‌بينيم، خطاي دست يا هند است. در فيفا 2006 براي اولين بار اين خطا تعبيه شده‌است و حتي به‌خاطر آن پنالتي گرفته‌مي‌شود. گرچه بازي‌كننده دخالتي در انجام اين خطا ندارد و معمولاً اين خطا به‌صورت تصادفي رخ مي‌دهد. ولي وجود آن موجب مي‌شود شاهد فوتبالي شبه واقعي باشيم. يعني اين هيجان را برايتان به‌وجود مي‌آورد كه هرگاه كه مدافعتان را به‌منظور بلوكه‌كردن توپ به‌طرف آن مي‌فرستيد، اين ترس را داشته‌باشيد كه ممكن است خطاي هندتان گرفته‌شود.

يكي از ايراد‌هاي اين فيفا، حركات آهسته دروازه‌بان‌هاست. در واقع، در اكثر سانتر‌ها، دروازه‌بان‌ها در جايگاه خود مي‌ايستند، عكس‌العمل آن‌ها آهسته و دور از منطق فوتبال مي‌باشد و تحرك آن‌ها در گرفتن توپ بسيار كم است. به‌طور مثال، اگر توپي پشت مدافعان حريف، بيرون محوطه جريمه فرستاده شود و دروازه‌بان نزديك‌ترين فرد به آن باشد، براي تصاحب آن به طرف توپ نمي‌رود.

(اين مشكل بيشتر مربوط به كامپيوتر است، زيرا شما مي‌توانيد با كليد خود دروازه‌بانتان را براي تصاحب توپ از دروازه خارج كنيد.) البته عكس‌العمل‌هاي گرفتن توپ‌هاي دروازه‌بانان با اين‌كه كند‌است، از طراحي حركات خوبي برخوردار مي‌باشد. اين حركت‌ها مخصوصا در نماهاي پخش مجدد كه با دوربين‌هاي مختلف و از زواياي گوناگون نشان‌داده مي‌شوند، بسيار ديدني مي‌باشند.

با اين‌كه تعداد حركات كنترل‌كننده بازيكنان از قبيل دريبل‌ها محدود‌تر شده‌است، طراحي آن‌ها به‌گونه‌اي بوده‌كه حال و هواي يك فوتبال واقعي را به بازي‌كننده منتقل‌ كند. حركاتِ منطقي دنياي فوتبال، اكثرا قابل اجرا هستند. يكي از حركات جديدي كه در اين قسمت از FIFA تعبيه شده‌ حركتي به اسم Dummy Move است كه در واقع حركتي است كه با آن حريف را گول مي‌زنيد.


اضافه شدن دوربين هاي بازي، نمايي از دوربين پشت دروازه

در سري‌هاي قبل بازي، گوشه‌اي از اين حركت را در قالب Fake Shot يا اداي شوت‌زدن مي‌ديديم كه در اين بازي، علاوه بر شوت، در دادن پاس و انجام سانتر‌ها هم مي‌توان آن‌را اجرا كرد و با آن دفاع را گول‌زد و سپس حركت ديگري را انجام داد.

اين حركت با دكمه C انجام مي‌شود. دكمه C در دفاع كردن طوري عمل مي‌كند كه اين اجازه را به بازيكنتان مي‌دهد كه توپ‌هاي در حال ارسال را در بين مسير از آن خود كند و همواره حالتي را براي مدافعتان ايجاد‌كند كه يار حريف را زير نظر داشته باشد و با او حركت كند. درست مانند دفاع در ورزش بسكتبال كه مدافعان پا‌به‌پاي مهاجمان حركت مي‌كنند و حركاتشان را زيرنظر مي‌گيرند.

از ديگر نكات اضافه شده به بازي، امكان تعيين سناريوي خاص براي شروع هر بازي است. مثلا مي‌توانيد يك بازي را در حالي آغاز كنيد كه دو گل از حرف عقب باشيد، يا شروع بازي در نقطه‌ خاصي از زمين باشد، و يا تعداد بازيكنان مصدوم، اخراجي يا داراي كارت زرد هر تيم را مشخص كنيد.

اگر از طرفداران اين بازي هستيد و در سال‌هاي قبل نيز اين بازي را انجام داده‌ايد، فراموش نكنيد سري به قسمت Retro بزنيد. در اين قسمت مي‌توانيد مروري بر 12 سال توليد اين بازي مشهورداشته باشيد. در هر سال قسمت‌هاي جديدي كه به بازي اضافه شده‌است، همراه با صحنه‌اي از بازي آن سال برايتان نمايش داده مي‌شود. همچنين در اين قسمت مي‌توانيد شاهد ده گل تماشايي منتخب نيز باشيد كه در ميان آن‌ها اولين گل <وين روني> و گلِ مشهور <ديويد بكهام> كه از وسط زمين به تيم آرسنال زد نيز ديده مي‌شوند. ديدن مصاحبه تصويري اختصاصي <ساموئل اتوئو> نيز تماشايي است.

گرافيك بازي‌
به‌نظر مي‌آيد گرافيك بازي نسبت به سال قبل تغيير چنداني نداشته است. خبرنگار مقوايي با لباس زرد كه كنار زمين با دوربينش نشسته‌است، همچنان وجود دارد! تماشاچيان در پس‌زمينه ‌مانند سال قبل داخل همديگر قرار‌دارند و همچنان تغييرات آب و هوايي و هواي باراني در بسياري مواقع نشان داده نمي‌شود. چهره‌هاي بازيكنان درست مانند فيفاي قبلي است و همچنان موها و لباس بازيكنان حركتي شبيه دنياي واقعي ندارد.


وين‌ روني ستاره‌ تيم ملي انگليس در حال تبليغ فيفا 2006

تنها اتفاق خوبي كه در گرافيك بازي افتاده، تحرك بيشتر اندام و مفاصل بازيكنان است. به‌عنوان مثال، هنگامي كه بازيكني زمين مي‌خورد، مفصل مچ پايش نيز تكان مي‌خورد يا اين‌كه در دست‌ها و آرنج‌هاي بازيكنان حركاتي بيشتر از قبل مشهود است.

تعداد دوربين‌هاي بازي هم اضافه شده‌است. يكي از جالب‌ترين اين دوربين‌ها، دوربين بالاي‌سر يا Overhead است كه جذابيت زيادي دارد و ما را به‌ياد بازي‌هاي فوتبالي مانند MP Soccer ،Kick Off و Sensible‌‌‌Soccer مي‌اندازد. دوربين پشت دروازه در صحنه‌هاي پخش مجدد نيز بسيار ديدني است. اگر داور در صحنه‌اي آوانتاژ بدهد، آيكوني بالاي صفحه مبني بر اعلا‌م اين مسئله باز مي‌شود. همچنين اگر دروازه‌بانتان توپ را بيشتر از شش ثانيه در دستانش نگه‌دارد، اجباراً آن‌ را در مكاني نامشخص پرتاب مي‌كند.


پوستر اصلي بازي با حضور روني و رونالدينهو

صداي بازي ‌مانند هميشه خوب است. تنوع در تشويق تماشاچيان بيشتر شده و زياد شدن قطعات موسيقي بسيار دلنواز است. به‌طوري كه هر‌سليقه‌اي كه داشته‌باشيد، موسيقي دلخواهتان را در ميان فهرست موسيقي بازي خواهيد شنيد. مانند سال پيش اين قطعات نيز متعلق به مليت‌هاي مختلف جهان مي‌باشند. ضمن اين‌كه اگر از موسيقي خوشتان نيامد، مي‌توانيد با دكمه Tab آن‌را به قطعه‌ بعدي ببريد. در بين قطعات نيز گاهي گوشه‌اي از گزارش تاريخيِ يكي از گل‌هاي زده‌شده توسط بازيكنان بزرگ را مي‌شنويد، كه شنيدي است.


از نكات جالب ديگر بازي مي‌توان به عوض‌شدن گزارشگر باوفاي تمام اين سال‌هاي فيفا، يعني John Motson اشاره‌كرد. در فيفا 2006 براي اولين بار صداي Clive Tyldesley را به‌عنوان گزارشگر مي‌شنويم. تحليلگر بازي‌هاي قبل نيز، يعني Ally‌‌‌McCoist هم جاي خود را به Andy Gray داده‌است.


اين بار دو بازيكن مشهور و جوان، يعني <رونالدينهو> و <وين روني> چهره ‌خود را به پوستر و عكس روي جلد ارزيابي بازي

محيط بازي
8

گرافيك
7

صداها
8

جذابيت‌
9

8 ( خيلي خوب) نمره كل

CDها و DVD بازي داده‌اند.

روني در مورد اين همكاري با EA مي‌گويد: <من يكي از طرفداران بزرگ بازي‌هاي فيفا هستم و مشتاقانه منتظر بودم تا در نسخه‌ نهايي FIFA 2006 با اين شركت همكاري كنم.

اين بازي در ميان ساير هم‌تيمي‌هايم نيز از محبوبيت بسياري برخوردار است؛ به‌خصوص زماني كه همه‌ ما با هم براي يك بازي خارج خانه، در شهري ديگر جمع مي‌شويم، فيفا را بسيار بازي مي‌كنيم.

براي بازيكن جواني مثل من افتخار بزرگي‌ا‌ست كه براي تبليغ اين بازي انتخاب شده‌ام.> وين‌ روني ستاره‌ جديد منچستر يونايتد بازيكني‌است كه توانست اولين گلش را در مسابقات ليگ برتر انگليس در سن شانزده‌سالگي بزند و با گلي كه در هفده‌سالگي در جام جهاني زد، توانست جوان‌ترين گلزن انگليس در اين مسابقات باشد. همچنين در مسابقات Euro 2004 از خود نمايش بسيار خوبي نشان داد.



ارزيابي ديگر مجلا‌ت و سايت‌هاي بازي

Game Axis
8 از 10

GameArena
8 از 10

PC Zone UK
77 از 100

Action Trip
72 از 100

Cheat Code Central
5/3 از 5

GameSpot
9/8 از 10

GameSpy
4از 5

GameZone
5/8 از 10


رونالدينهو نيز در اين مورد گفته‌است: < خيلي شانس آورده‌ام كه براي تبليغ اين بازي دعوت شده‌ام. اين بازي به من فرصت مي‌دهد كه هر روز بازي‌اي را كه آرزو‌دارم، در واقعيت انجام بدهم ولي نمي‌توانم، در منزلم انجام دهم.>

او كه در سال 2004 بهترين بازيكن سال لقب گرفت، از 19 سالگي براي تيم ملي برزيل بازي‌هاي بسيار خوبي را انجام داد و الان كه 25 سال دارد، يكي از بازيكنان موثر بارسلونا است. اين دو بازيكن قبلاً نيز با EA همكاري كرده‌بودند.

روني در بازي‌ها 2005 FIFA (كه در انگليس پخش ‌شد) و فوتبال‌ خياباني و رونالدينهو نيز در FIFA 2004، همكاري كرده‌بودند. در ضمن از آن‌ها علاوه بر تبليغات، براي مشورت در طراحي تكنيكي بازي نيز استفاده‌شده‌است.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
جام جم-طرح تاسيس بنياد ملي بازيهاي رايانه اي ، با هدف توجه ويژه به ساماندهي توليد بازيهاي رايانه اي به تصويب شوراي عالي انقلاب فرهنگي رسيد. هفته گذشته در جلسه شوراي عالي انقلاب فرهنگي که به رياست دکتر احمدي نژاد تشکيل شد، موضوع تاسيس اين بنياد ملي تحت نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به تصويب رسيد.
اداره کل روابط عمومي دبيرخانه شوراي عالي انقلاب فرهنگي ، در اين زمينه اعلام کرد: پس از مطالعات گسترده اي که در شوراي هنر و دبيرخانه شوراي عالي صورت گرفت ، طرح تاسيس بنياد ملي بازيهاي رايانه اي ، با هدف توجه ويژه به ساماندهي توليد بازيهاي رايانه اي و تلاش براي توليد اين بازيها مطابق با باورهاي ملي و مذهبي و ارتقائ کيفيت آموزشي اين بازيها و همچنين حمايت و هدايت متخصصان کشور در جهت دستيابي به فناوري پيشرفته توليد آنها، به تصويب شوراي عالي انقلاب فرهنگي رسيد.
بر اساس اين گزارش ، با توجه به تحقيقات انجام شده ، به دليل ضعف توليدات داخلي ، بيش از 95 درصد بازيهاي رايانه اي موجود در کشور، توليد خارج است و بسياري از اين بازيها، آسيبهاي جدي فرهنگي ، اجتماعي و رواني را به قشر جوان و نوجوان کشور وارد مي کند. خبرهاي رسيده حاکي از آن است که کار اجرايي بنياد مذکور بزودي در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با مسووليت معاونت امور سينمايي و سمعي و بصري فراهم خواهد شد. بد نيست بدانيد که نتايج يک تحقيق نشان مي دهد که 56 درصد جوانان ايراني علاقه بسيار زيادي به انجام بازيهاي کامپيوتري و استفاده از اينترنت در اوقات فراغت دارند ؛ به گونه اي که از ميان 2.64 درصد جواناني که در زمان فراغت خود مشغول بازي مي شوند، 7.38 درصد بازيهاي کامپيوتري را براي اين امر انتخاب مي کنند. حمايت از پديد آورندگان بازيهاي رايانه اي منطبق با هنجارها و ارزشهاي ملي و اسلامي ، شناسايي و جذب متخصصان اين رشته جذاب و سرگرم کننده ، ارتقاي سطح آگاهي و فهم کودکان و نوجوانان ، هماهنگي و مشاوره در ساخت و مشارکت در نظارت بر صحنه بازيهاي رايانه اي در کشور از اولويت هاي اساسي بنياد ملي بازيهاي رايانه اي به شمار مي رود.
 

Benyaminj

کاربر فعال بازیهای کامپیوتری
کاربر فعال
تاریخ عضویت
24 آگوست 2005
نوشته‌ها
4,530
لایک‌ها
1,888
محل سکونت
Tehran
هفته ی گذشته Nicholas Bishop - بازیگری استرالیایی که تلاش بسیاری به منظور ساخت Goldeneye Source بازی Half-Life 2 نیز نموده بود٬ در سن 27 سالگی به منظور کشف حقایق زندگانی پس از مرگ اقدام به خودکشی نموده و دار فانی را وداع گفت. هنوز عده ی بسیاری در حقیقت مرگ وی ابهام دارند.
پروژه ی Half Life 2 - Goldeneye Source به منظور یابود از وی همچنان ادامه خواهد یافت.

با این وجود که عمل وی کاملا نادرست بوده اما امیدواریم پروردگار متعال او را مورد رحمت خود قرار داده و روحش را شاد گرداند.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
شرکت مايکروسافت dashboard کنسول بازي جديد خود موسوم به Xbox 360 را به روز کرده و امکانات تازه اي بدان افزوده است. البته هيچ يک از اين تغييرات بر نحوه اجراي بازي هاي ويدئويي تاثير نخواهند گذاشت.

به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران، از خبرگزاری سلام، همچنين در تحولي تازه در Xbox 360 کاربران مي توانند تا شش آيتم را با استفاده از امکانات بارگذاري اين کنسول به طور همزمان بارگذاري کنند. اما تا پيش از اين بارگذاري آيتم جديد تنها پس از پايان بارگذاري آيتم قبلي ممکن بود.

مايکروسافت وعده داده که به زودي امکانات تازه اي را به Xbox 360 خواهد افزود.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
نين‌‏تندو , براي رقابت با ديگر شركت‌‏ها ، جديدترين محصول توليدي خود را زير قيمت در اختيار كاربران قرار مي‌‏دهد.

به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران، از ايلنا , نين‌‏تندو , بزرگ‌‏ترين شركت توليدكننده بازي‌‏هاي كامپيوتري ، اعلام كرد: كنسول جديد WII را پايين‌‏تر از ديگر رقباي خود در اختيار متقاضيان قرار خواهد داد.
براساس تحقيقات انجام شده توسط اين شركت ، با ورود WII به بازارهاي كامپيوتري جهان به ارزش 25 هزار ين يا كمتر در ژاپن و 250 دلار يا كمتر در ايالت متحده آمريكا فروخته خواهد شد.
همچنين ، طبق اظهارات شركت مذكور ، اين بازي تا پايان سال براي رقابت با پلي‌‏استيشن 3 سوني و 360 XBOX مايكروسافت وارد بازار خواهد شد.
اين سه شركت سعي دارند با ارايه جديدترين محصولات توليدي خود به بازار بيشترين سهم را در اين بخش به خود اختصاص دهند.
در اوايل سال جاري ، نين‌‏تندو كنسول WII از مدل بازي‌‏هاي E3 را در لوس‌‏آنجلس به همگان معرفي كرد.
اگرچه در آن زمان در خصوص قيمت اين دستگاه هيچ اطلاعاتي داده نشده بود ، ولي بسياري از كارشناسان معتقد بودند ارزش آن در مقايسه با ديگر رقبا پايين‌‏تر خواهد بود.
يوشيهيرو موري ، مدير شركت نين‌‏تندو در كنفرانس خبري اوزاكا ، جزييات بيشترين در اختيار علاقمندان قرار داد.
نسخه اوليه اين كنسول 499 دلار خواهد بود ، در حالي كه مدل بالا نيز به ارزش 599 فروخته خواهد شد. قيمت دقيق اين بازي درانگلستان هنوز دقيقاً اعلام نشده است.
محيط بازي WII در حقيقت كليد موفقيت آتي نين‌‏تندو خواهد بود.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
هموطن-اگر چه هنوز قيمت دقيق کنسول بازي جديد شرکت نينتندو موسوم به Wii اعلام نشده، اما مقامات اين شرکت مي گويند قيمت فروش آن در ژاپن و آمريکا به ترتيب بيش از 25 هزار ين و 250 دلار آمريکا نخواهد بود.

اين در حالي است که سوني اعلام کرده کنسول تازه خود موسوم به Sony PlayStation 3 را با قيمت حداقل 499 دلار به فروش مي رساند. جالب آنکه اين رقم مربوط به کنسول 20 گيگابايتي سوني است و مدلي که حافظه بيشتري دارد به قيمت 599 دلار به فروش خواهد رفت.

از سوي ديگر دو مدل Xbox 360 شرکت مايکروسافت که از سال گذشته روانه بازار شده 299 و 399 دلار قيمت دارند و بنابراين اگر کنسول جديد نينتندو از نظر امکانات بتواند نظر کاربران را تامين کند به طور قطع توليدات شرکتهاي رقيب را کنار خواهد زد.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
خبرگزاري سلام- شرکت مايکروسافت dashboard کنسول بازي جديد خود موسوم به Xbox 360 را به روز کرده و امکانات تازه اي بدان افزوده است. البته هيچ يک از اين تغييرات بر نحوه اجراي بازي هاي ويدئويي تاثير نخواهند گذاشت.

همچنين در تحولي تازه در Xbox 360 کاربران مي توانند تا شش آيتم را با استفاده از امکانات بارگذاري اين کنسول به طور همزمان بارگذاري کنند. اما تا پيش از اين بارگذاري آيتم جديد تنها پس از پايان بارگذاري آيتم قبلي ممکن بود.

مايکروسافت وعده داده که به زودي امکانات تازه اي را به Xbox 360 خواهد افزود.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
جديدترين مطالعات انجام شده نشان مي‌دهد، شهروندان آمريكايي در سال گذشته‌ي ميلادي، بالغ بر ‌٤/١ ميليارد دلار جهت خريد بازي‌هاي ويديويي براي رايانه‌هاي شخصي‌شان هزينه كردند.

به گزارش سرويس فناوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)‌، حدود ‌٣٤٤ ميليون دلار از اين مقدار، هزينه‌ي اشتراك آنلاين بازي‌هاي رايانه‌يي و وب‌سايت‌هاي مربوط به اين بازي‌ها شده است.

دسترسي به خطوط پرسرعت اينترنت موجب شده است تا انجام بازي‌هاي آنلاين و دانلود بازي‌ها براي مشتريان آسان‌تر شود؛

بر اين اساس، در سال ‌٢٠٠٥، ميزان اشتراك براي بازي‌هاي آنلاين مخصوصي مانند world of warcraft و يا vivendi حدود ‌٢٩٢ ميليون دلار بوده است كه در مجموع حدود ‌٤/١ ميليون نفر از‌ آن استفاده كردند.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
همشهری-گروه عملي فرهنگي _ ميثم كريم پور: آيا تا به حال به اين فكر كرده ايد كه يك فرد ماهر در رانندگي شويد؟ آيا مي خواهيد مهارت خود را افزايش دهيد؟ آيا دوست داريد براي لحظه اي هم كه شده، در يك پيست اتومبيل راني در پشت فرمان بنشينيد؟ اگر جواب شما به تمام سؤالات مثبت است، با بازي GTR وارد دنياي مجازي رانندگي و حوادث آن شويد...
اگر مي خواهيد هيجاني بسيار بالا را در جاده هاي واقعي مسابقات اتومبيل راني با ماشين هاي با قدرت بالاي ۶۰۰ اسب، به همراه صدا و افكت هاي ظريف و دقيق يك مسابقه واقعي تجربه كنيد، GTR كليدي براي رسيدن به خواسته شماست. بعد از مدت ها كه از ساخت بازي هاي ريسينگ براي PC مي گذرد، شركت tacle10 يك بازي شبيه سازي شده بسيار زيبا از سري مسابقات FIAGT را طراحي كرده كه مي توان آن را طبيعي ترين بازي شبيه سازي مسابقات رانندگي براي PC دانست كه تاكنون ساخته شده است. اين بازي الهام گرفته شده از بازي قديمي Grand Pix legends مي باشد كه در سال ۱۹۹۸ توسط شركت پاپيروس ساخته شد. اين بازي داراي سه شيوه مسابقه مجزا با نام هاي Arcade،semi-Proو Simulation است كه هر كدام با اينكه بسيار دشوار هستند، سطح هاي مختلفي دارند. در اولين سبك به حالت Arcade مي رسيم كه خود داراي چهار درجه دشوار است و شما نمي توانيد تعداد حريفان و زمان مسابقه را تعيين كنيد. قسمت Arcade براي افراد مبتدي بسيار مناسب است و شما مي توانيد توانايي خود را با بالابردن درجه سختي در قسمت Arcade افزايش دهيد و خود را براي شركت در مسابقات واقعي آماده كنيد. سبك بعدي، قسمت Simulation است. در اين قسمت كه در واقع اصلي ترين قسمت بازي است شما بايد تسلط كامل بر بازي داشته باشيد تا بتوانيد اين قسمت را با موفقيت پشت سر بگذاريد. در اين قسمت شما تعداد حريفان خود را تعيين مي كنيد كه اين تعداد به هفتاد و چهار ماشين نيز مي رسد و بايد زمان مسابقه را نيز تعيين كنيد كه در حالت واقعي برابر سه ساعت براي هر جاده است. شما همچنين مي توانيد خصوصيات ماشين مانند چرخ ها، ميزان ارتفاع، ضريب دنده ها و غيره را بسته به نوع جاده و هوا تغيير دهيد. در اين قسمت تمامي قوانين از جمله پرچم ها، رفتن به محوطه Pit و غيره كاملاً رعايت مي شود، همچنين اتومبيل شما داراي آمپر بنزين نيز مي باشد كه در صورت كم شدن، بايد وارد Pit شده و بنزين بزنيد. شما در واقع در اين قسمت وارد يك مسابقه واقعي مي شويد و مي توانيد ميزان توانايي حريفان را زياد يا كم كنيد و با اين كار مسابقه را پرهيجان تر نماييد. آخرين سبك Semi- pro است. اين قسمت شبيه به Simulation است، با اين تفاوت كه درجه سختي كمتر بوده و بعضي از قوانين نيز وجود ندارند. اين قسمت براي ارزيابي توانايي شما قبل از ورود به قسمت Simulation بسيار مناسب است. تمامي اين سبك ها مانند مسابقه واقعي GT داراي دور تمرين، زمان گيري براي تعيين جا و غيره براي هر مرحله مي باشند. اين بازي شامل ده جاده از كشورهاي مختلف مي باشد كه همگي كاملاً از روي نمونه واقعي توسط عكسبرداري هوايي، برداشته شده و تقريباً به تمامي جزئيات توجه شده است. سه مرحله نيز به صورت جايزه وجود دارد كه Add-On است و بايد از سايت اصلي بازي دانلود كنيد. اين مراحل براي مسابقات NASCAR مي باشند. يكي از جاده ها حالت ۲۴ساعته دارد كه داراي هواهاي روز، غروب، شب و طلوع مي باشد به طوري كه در حين بازي روشنايي هوا تغيير مي كند. هواهاي آفتابي، ابري، باراني در تمامي مراحل وجود دارد كه در حين بازي تغيير مي كند. مثلاً در وسط بازي هوا ناگهان ابري و باراني مي شود كه در رانندگي بسيار تاثيرگذار است. اين بازي شامل ۱۷مدل مختلف ماشين و كلاً هفتاد و هفت ماشين با طرح مختلف از دو كلاس GT و NGT مي باشد كه همگي از سوپراسپرت ها بوده و داراي مجوز رسمي از مسابقات FIA هستند و تمامي طرح هاي كشيده شده روي ماشين ها، نمونه برداري از روي نمونه واقعي است. گيم پلي بازي از حساس ترين نقاط اين بازي است. داخل كابين تمامي ماشين ها با جزئيات كامل ساخته شده و با كمي دقت متوجه مي شويم كه بهترين دوربين در اين بازي، همان دوربين داخل ماشين است. تصادفات نيز به خوبي در اين بازي طراحي شده و سرعت ماشين ها با تصادفات، كاملاً همخواني دارد؛ چيزي كه كمتر در بازي هاي ريسينگ امروزي به آن توجه شده است. هوش مصنوعي بازي از درجه خيلي بالايي برخوردار است و رانندگي واقعي در حريفان به خوبي ديده مي شود. هوش مصنوعي ماشين ها به خوبي خود را با شما هماهنگ مي كند و ماشين ها نسبت به ترمز بي موقع يا حركات ديگر به خوبي عكس العمل نشان مي دهند. هوش مصنوعي بازي همچنين در هواهاي مختلف تغيير مي كند. مثلا در شب به علت ديد كمتر، ماشين ها با دقت و احتياط بيشتري رانندگي مي كنند. در بازي مي توانيد به حريفان اجازه سبقت ندهيد و عكس اين امر نيز صادق است و ماشين ها سپر به سپر هم حركت مي كنند و بايد در هنگام پيچيدن يا حركات ناگهاني ديگر، اقدام به سبقت گرفتن كنيد. در كل، هوش مصنوعي اين بازي را مي توان از نقاط برتر اين بازي دانست.
در بين فايل هاي اين بازي برنامه اي به نام MOTEC Interpreter وجود دارد كه تمامي جزئيات بازي شما مانند سرعت، دماي چرخ ها، روغن، آب، زمان هاي طي شده، زمان هايي كه ترمز گرفته شده و غيره را تفسير مي كند. در واقع توسط اين برنامه مي توانيد به اشتباهات يا نقاط قوت خود در يك مسابقه پي ببريد. گرافيك بازي در سطح قابل قبولي قرار دارد و ماشين ها از طراحي بسيار بالايي برخوردار هستند و انعكاس هاي روي ماشين و نورها بسيار زيبا طراحي شده است ولي طراحي محيط اطراف مانند جمعيت، درختان، آسمان و در كل محيط مسابقه، نسبتا ضعيف است و داراي گرافيك مطلوبي نيست. آسفالت جاده ها در بازي بسيار دقيق و زيبا ساخته شده است به طوري كه شما مي توانيد سوسوزدن جاده ها را در باران، وقتي كه نور چراغ به كف مرطوب جاده مي بارد، ببينيد. بازي از نظر صدا در سطح بسيار بالايي قرار دارد. صداي ماشين ها و همچنين موتورها كاملاً با دقت و با نمونه برداري از روي ماشين هاي واقعي برداشته شده است به طوري كه تفاوت را براي هر ماشين احساس مي كنيد. صدا هنگامي كه شما در داخل ماشين هستيد بسيار زيبا ساخته شده و با تغيير دوربين بازي، شدت صدا نيز تغيير مي كند. صداگذاري اين بازي بدون شك از نقاط قوت اين بازي است. موزيك بازي در سطح بالايي قرار ندارد و بازي شامل هفت آهنگ به صورت MP3 مي باشد كه در بين بازي پخش مي شود ولي سبك آهنگ ها به خوبي با بازي همخواني دارد و در كل، شما را راضي مي كند. همچنين اين قابليت نيز وجود دارد كه به راحتي آهنگ دلخواه خود را وارد بازي كنيد.
از جمله نواقصي كه در اين بازي وجود دارد اين است كه كلاً قسمت گاراژ ماشين ها خوب درست نشده و هيچ كس در اطراف ماشين، هنگامي كه از گاراژ گروه خارج مي شويد وجود ندارد، يا وقتي تقاضاي ورود به Pit مي كنيد، هنگام تعويض لاستيك ها و انجام كارهاي ديگر هيچ كس در اطراف ماشين نيست. به محض اينكه با سرعت زياد به ديوار برخورد مي كنيد، بدنه ماشين كنده شده، موتور ماشين خراب مي شود و از كار مي افتد و تايرهاي ماشين به اطراف پرتاب مي شوند و كسي از اعضاي Pit crew به كمك شما نمي آيد و شما مسابقه را مي بازيد. راننده هاي ماشين هاي ديگر، موجوديت شما را در پيست، هنگامي كه برخلاف جاده حركت كنيد ناديده مي گيرند و عكس العملي نسبت به ماشين نشان نمي دهند، ولي در بقيه موارد، هوش مصنوعي بسيار خوب است.
حرف آخر:
در كل، اين بازي يك بازي كاملاً شبيه سازي شده از روي معيارهاي واقعي است. اگر واقعاً به بازي هاي ريسينگ علاقه داريد و مي خواهيد رانندگي بسيار زيبا و طبيعي را تجربه كنيد اين بازي را حتماً تهيه نماييد.
اگر بازي هاي ريسينگ را فقط براي تفريح مي خواهيد و به دنبال بازي هايي با معيارهاي داستاني و هيجاني هستيد اين بازي اصلاً انتخاب مناسبي براي شما نيست و شما بعد از دو يا سه دست
بازي كردن، از بازي زده خواهيد شد.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
سيستم :pS2
سبك : اكشن سوم شخص
نسخه اي از سري معروف Tenchu به بازار عرضه شد كه اصلاً ربطي به داستان اصلي نداشت. ماجرا در خصوص دو دختر نينجا است كه به صورت موازي داستان را به پيش مي برند.
گرافيك بازي نسبت به آخرين تنچو يعني Wrath of Heaven پيشرفت هاي خوبي داشته و جلوه هاي بصري بازي به زيبايي هر چه تمامتر كار شده اند.
مناظر طبيعي بزرگترين نقطه قوت گرافيك Fatal Shadows به شمار مي آيند. پس از اتمام مرحله با هر يك از دو نفر مي توانيد با نفر ديگر هم مرحله را به انجام برسانيد.
ليست فنون غافلگير كردن دشمن افزايش يافته و فنون بيشتري در مبارزات در اختيار شما قرار دارد.حتي نحوه طراحي شخصيت ها هم نسبت به نسخه هاي قبلي بهتر شده است.
اما هنوز در ميان مراحل نمي توان بازي را ذخيره كرد ضمن اينكه هوش مصنوعي دشمنان هم همچنان در حد بسيار ضعيفي قرار دارد.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
سيستم :pS2
سبك : رانندگي- اكشن
قسمت اول اين بازي (The Getaway) يكي از برجسته ترين عنوان هاي سبك رانندگي اكشن در ميان بازي هايPS2 بود. اين بازي با داستاني فوق العاده و گرافيكي زيبا به راحتي از بازي GTA پيشي گرفته بود.
Black Monday ادامه بازي محسوب مي شود اما اين بازي نه تنها گرافيك ضعيف تري نسبت به بازي قبلي داشته بلكه بازي هم چندان چنگي به دل نمي زد و داستان هم ديگر استخوانبندي سابق را نداشت.
در اين بازي شما در نقش يك مأمور ضدشورش ظاهر مي شويد. مراحل پياده باز هم در كنار مأموريت هاي ماشين سواري گنجانده شده اند و كمي تا قسمتي به بهبود بازي كمك كرده اند.
اما در كل اين بازي ابداً نتوانست ادامه خوبي براي عنوان زيباي The Getaway باشد.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
سيستم:pC
سبك: ماجرايي دوبعدي
اين بازي يكي از عناوين كنسول قديمي آميگا است كه بعدها براي كنسول هاي ۱۶ بيتي سگا و سوپر نينتندو هم روانه بازار شد. داستان در مورد فردي است كه از زمين فرار كرده و در سيار ه اي نامعلوم فرود مي آيد.
بازي به صورت دو بعدي و گرافيگ بسيار ساده اما زيبا طراحي شده است. شما مي توانيد با اسلحه خود به طرفين شليك كنيد و با حالت هاي مختلف در مرحله راه برويد. نحوه دويدن و حركات بسيار جالب و طبيعي كار شده است. هدف اصلي شما برگشت به زمين است اما براي اين كار ابتدا بايد با انجام مأموريت هاي مختلف پول جمع كرده و براي سفر به زمين بليت تهيه نماييد.
سبك بازي حركت از تصوير به تصوير است اما در كل بازي بسيار زيبا، مهيج و جذاب است و هنوز هم پس از اين همه سال ارزش امتحان كردن را دارد. براي اجراي بازي مي توانيد ابتدا Emulator يكي از سيستم هاي سگا يا سوپرنينتندو و (SNES) را دانلود كرده و سپس Rom اين بازي را هم بارگذاري و توسط Emulator آن را اجرا كنيد.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
سيستم:pS2
سبك: پلاتفورم
Megamen از جمله بازي هاي دو بعدي و بسيار پر طرفدار توليد شركت معروف بازيسازي ژاپني يعني Capcom بود.
اين بازي به حدي محبوبيت داشت كه حتي با پيشرفت كنسول ها باز هم توليد آن ادامه داشت تا اينكه هشتمين قسمت آن يعني MegamenX8 راهي بازار شده است.
در اين قسمت باز هم داستان قهرمان هميشگي سري را دنبال مي كنيد. گرافيك بازي بسيار شاد و كارتوني است. محيط ها سه بعدي و بسيار جذاب طراحي شد ه اند عليرغم كنترل دو بعدي بازي، فضاها تماماً ۳ بعدي طراحي شد ه اند. حركات جديد به ليست حركتي و ضربات قهرمان ما اضافه شده و به جذابيت بازي افزوده شده است.
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا