• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

اطلاعاتی از Unreal Engine 4

arton

Registered User
تاریخ عضویت
22 فوریه 2012
نوشته‌ها
496
لایک‌ها
36
محل سکونت
TehraN


استودیوی Epic اولین تصاویر انجین جدید خود یعنی Unreal Engine 4 را منتشر کرده و بخشی از قدرت نسل بعد را نمایش داد.
دموی سینمایی دو و نیم دقیقه ای پخش شده از این انجین را می توان به این صورت بیان کرد : اگر H.R. Giger و George R.R. Martin به طریقی با یکدیگر پیوند خورده و فرزند مشترکی به وجود آورند و آن فرزند رویایی ببیند ، آن رویا به این شکل خواهد بود.
در این دمو شیطانی را با پوشش زره سنگین شاهد هستیم که بر سریری در یک قلعه کوهستانی دیده می شود. زمانی که این شیطان برمی خیزد ، جریان ماگمایی (مواد مذاب آتشفشانی) شروع به جاری شدن کرده و به دود و خاکستر تبدیل می شود.
در ادامه آتشفشانی را می بینیم که شروع به فوران کردن نموده و دودی سیاه رنگ از آن خارج می شود و خاکسترهای آن نیز با دانه های برفی که در حال باریدن هستند ، ترکیب می گردد.
بعد از آن دمو به حالت اول شخص و Realtime تبدیل می شود.
Alan Williard ، هنرمند تکنیکی ارشد Epic ، کنترل کاراکتر را به دست می گیرد و وارد اتاقی تاریک که منبع نوری در آن وجود دارد می شود. در این لحظه گرد و خاک فراوانی در هوا مشاهده شده و هزاران ذره گرد و خاک که تا پیش از این دیده نمی شدند ، در معرض نور قرار می گیرند.
در اتاقی دیگر ، گوی هایی با سایزهای مختلف در هوا در حال حرکت هستند. Willard یکی از گوی های سبک را در طول اتاق به حرکت درمی آورد. گوی ای که می توان آن را به یک توپ بولینگ نورانی تشبیه کرد. این گوی با نور لرزان خود به حرکت ادامه داده و از مسیر خود منحرف می شود و در همین حال ، بخش های مختلف اتاق رو روشن می کند و تعدادی گوی دیگر با افکت نوری خاصی نمایان می شوند.
این دموی تکنیکی توسط یک کارت گرافیک Nvidia Kepler GTX 680 پردازش شده و ساخت آن حدود 3 ماه توسط 14 نفر از مهندسین Epic طول کشیده است.
کارگردان هنری این کار ، Chris Perna می گوید : "در ابتدای کار به خاطر این دمو شب های زیادی را بی خوابی کشیدم ، ولی فکر می کنم در نهایت موفق شدیم آن را به خوبی به اتمام برسانیم."



همچنین Cliff Bleszinski می گوید که انتظار گرافیک نسل بعد را در حد Avatar دارد. او توضیح می دهد : "مهندسین ما مسئولیت عظیمی را بر دوش دارند و استودیوی ما باید این صنعت را آماده نسل بعد کند."
او ادامه می دهد : "Epic و شخص Tim Sweeney باید به Sony و Microsoft انگیزه لازم را بدهند تا فاصله کنسول های نسل بعد با این نسل ، همراه با جهشی عظیم باشد. این کنسول ها باید توانایی رندر کردن Avatar را به صورت Realtime داشته باشند. این چیزی است که من می خواهم و البته بازیکنان می خواهند."
باید توجه داشت که در کنسول های نسل حاضر ، تنها یک Particle (ذره) نیز می تواند کارایی بازی را کاهش دهد. دموی Unreal Engine 4 از میلیون ها ذره پشتیبانی می کند و تنها باید سخت افزار مناسب با آن را در اختیار داشت. این ذرات و Particle ها در نسل بعد نقش بسیاری ایفا خواهند کرد.
Epic در کنار Unreal Engine 4 ابزار و امکانات استفاده از آن را نیز آماده کرده که باعث کاهش هزینه ها می شوند. یکی از این ابزار Kismet 2 نام دارد که یک برنامه بصری جدید بوده و به طراحان مراحل اجازه می دهد که به راحتی دنیاهای مورد نظر خود را واقعیت ببخشند ، بدون اینکه به برنامه نویسان متکی باشند.
Unreal Engine 4 نخستین بار در ماه مارس سال جاری پشت درهای بسته در GDC به نمایش درآمد و Epic قصد دارد آن را در ژوئن امسال به صورت عمومی نمایش دهد. هنوز زمان دقیقی برای این کار مشخص نشده ولی احتمال نمایش این انجین در E3 بسیار زیاد خواهد بود.


 

gnu

Registered User
تاریخ عضویت
22 ژوئن 2011
نوشته‌ها
374
لایک‌ها
87
محل سکونت
تهران
اصلا در حد نسل بعد نیست . در بهترین حالت گرافیکش برابر Cry Engine هستش
حتی دمو تکنیکی کوجیما هم از این بهتر بود
 

iGeek

Registered User
تاریخ عضویت
15 ژانویه 2011
نوشته‌ها
564
لایک‌ها
122
محل سکونت
Beside the Pirates
همچنین Cliff Bleszinski می گوید که انتظار گرافیک نسل بعد را در حد Avatar دارد. او توضیح می دهد : "مهندسین ما مسئولیت عظیمی را بر دوش دارند و استودیوی ما باید این صنعت را آماده نسل بعد کند."
او ادامه می دهد : "Epic و شخص Tim Sweeney باید به Sony و Microsoft انگیزه لازم را بدهند تا فاصله کنسول های نسل بعد با این نسل ، همراه با جهشی عظیم باشد. این کنسول ها باید توانایی رندر کردن Avatar را به صورت Realtime داشته باشند. این چیزی است که من می خواهم و البته بازیکنان می خواهند."

با این جای صحبت هاش مخالفم! این گرافیکی که الان بازی ها دارن به نظرم واقعا گرافیک خوبیه حالا دیگه لازم نیست به چیزی مثل آواتار تبدیل بشه

گرافیک بالاتر و خیلی واقعی در این سطح باعث به وجود اومدن بازی هایی با داستان آبکی و گرافیک فوق العاده بالا میشه. کلا وقتی بازی های الان رو با 14-13 سال قبل قیاس میکنیم میبینیم که گرافیک خیلی بالاتر و داستان ضعیف تر دارند البته معدودی هم هستن که از این قاعده مستثنی میشن. گرافیک سینمایی یعنی: حجم بیشتر، بازی کوتاه تر، هزینه بیشتر، گرمای بیشتر (برای کنسول) و داستان ضعیف تر

اصلا در حد نسل بعد نیست . در بهترین حالت گرافیکش برابر Cry Engine هستش
حتی دمو تکنیکی کوجیما هم از این بهتر بود

گرافیکش که فوق العاده ست ولی به هیچ عنوان Unreal رو با Cry Engine قیاس نکنید!

همه چیز هم گرافیک نیست! آنریل به مراتب انعطاف پذیرتره و شرایط لایسنسش بهتره ضمن اینکه پشتیبانی قدرتمند و جامعه بزرگی هم داره
 

Portre.Ir

Registered User
تاریخ عضویت
25 آپریل 2006
نوشته‌ها
2,875
لایک‌ها
1,348
گرافیکش که فوق العاده ست ولی به هیچ عنوان Unreal رو با Cry Engine قیاس نکنید!

همه چیز هم گرافیک نیست! آنریل به مراتب انعطاف پذیرتره و شرایط لایسنسش بهتره ضمن اینکه پشتیبانی قدرتمند و جامعه بزرگی هم داره

وقتی پای صحبت از انجین نسل بعد میاد دیگه موضوع این نیست که دموی تکنیکی, گرافیک خوبی داره یا نه. بلکه برنامه نویسان انتظار یه پله پیشرفت چشمگیر در زمینه تکنولوژی ساخت بازی رو دارن. این دمو چیزی نیست که با نسخه 3 نشه پیادش کرد. هیچ نکته ی جدید در این دمو وجود نداره.
 

iGeek

Registered User
تاریخ عضویت
15 ژانویه 2011
نوشته‌ها
564
لایک‌ها
122
محل سکونت
Beside the Pirates
بنده که صحبتی از دموی تکنیکی نکردم!
 
بالا