• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

اعتراض و انتقاد به جشنواره وب ایران

managermd

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
28 می 2005
نوشته‌ها
1,364
لایک‌ها
232
سن
46
محل سکونت
آگهی
جشنواره وب ایران جشنواره‌ای برای انتخاب بهترین سایت‌های فارسی زبان است. تاکنون 5 دوره از این جشنواره برگزار شده است و وبسایت مجتمع فلزی صانع در ششمین دوره این جشنواره که در حال برگزاری می باشد شرکت کرده است. روز گذشته کاندیداهای بخش های مختلف جشنواره معرفی شدند که وبسایت مجتمع فلزی صانع که با توجه به قابلیتهای خود امکان رتبه نخست را داشت در کمال تعجب حتی در بین کاندیداهای نهائی هم نیست. از این رو نامه ای اعتراضی و درخواست بررسی مجدد برای مدیران جشنواره ارسال شد که متن آن را در پائین می خوانید. با این امید که بررسی شود. زیرا توجه به نقدها باعث افزایش اعتبار جشنواره وب ایران و شرکت گروه بیشتری از وبسایتها در این جشنواره خواهد شد و برعکس آن یعنی عدم مسئولیت پذیری و پاسخگوئی و عدم رفع نواقص جشنواره باعث کاهش اعتبار آن و در نهایت باعث دلسردی و عدم شرکت سایر شرکتکنندکان خواهد شد.

مدیریت محترم جشنواره وب ایران و هیئت محترم داوران، درود بر شما

احتراما به عرض می رساند پس از مشاهده کاندیداهای ششمین جشنواره وب ایران در شاخه صنایع مرتبط نیاز میبینیم که اعتراض خود را اعلام نموده و درخواست بررسی و بازبینی سایت مجتمع فلزی صانع به نشانی اینترنتی www.sane.asia را دارم.

اما پیش از آن اجازه بفرمائید کمی درباره سابقه خودم به عنوان مدیر مجموعه وبسایتهای مجتمع فلزی صانع بگویم. خواهش می کنم دقت فرمائید که قصدم از گفتن سابقه به هیج عنوان تحت تاثیر قرار دادن هیئت محترم داوران برای توجه ویژه به وبسایت صانع نیست، بلکه تنها درخواست دارم که موارد گفته شده را از دید یک کارشناس لحاظ نمایند که احتمالا قابل تامل می باشد. و صد البته همیشه و با کمال میل آماده شنیدن انتقادات احتمالی هستم.

مهدی محمدی دهقانی هستم مدیر منابع و مدیر مجموعه وبسایتهای مجتمع فلزی صانع

مدرک کارشناس مدیریت بازرگانی دارم و همچنین بیش از 15 سال سابقه در اینترنت و تجارت الکترونیک دارم.

لطفا وبلاگ مرا در ده سال قبل ببینید :

http://dehkadeyesabz.persianblog.ir/post/1/

من با بخش تبلیغات گوگل کار می کردم و درامدم روزانه پانصد دلار بود که هما ن سالها ماهانه سه میلیون تومان تبلیغات به وبمسترهای ایرانی می دادم که در نوع خود باعث ایجاد اشتغال و رشد و گسترش وب ایرانی شده بود.

اما خیانت در امانت یک به ظاهر دوست همه برنامه ها و آرزوهای مرا بر باد داد که البته با توجه به مدارک روشن موجود به آسانی امکان دریافت غرامت و متهم کردن وی وجود دارد، اما مشکلی که هست تحریم های ایران و رفتن به آمریکا برای دادخواهی است که در حال پیگیری آن از طریق اینترپل ایران و مالزی هستم.

www.JusticeIsNeeded.com

پس از مشاهده کاندیداها در این صفحه و نبود وبسایت مجتمع فلزی صانع احتمال وجود یک مشکل خارج از برنامه را می دهم که خدمت شما عرض می کنم.

نسخه قبلی وب سایت مجتمع فلزی صانع دارای کیفیت بالائی نبود. اما در همان زمان نسخه جدید مجتمع صانع در حال ساخت بود که تاریخ اولین پست در نسخه جدید گویای همه چیزاست

http://golnarde.sane.asia/فرفورزه/

یعنی اینکه نسخه جدید صانع پس از زمان کوتاهی از زمان شروع جشنواره بالا آمد، اما احتمالا داوران محترم در همان روزهای نخست وب سایتها را دیده و ارزیابی کرده اند. در حالی که با توجه به تخصص و تجربه ام از یکسو و از سوی دیگر مشاهده وضعیت و ارزش وبسایت سایرکاندیداهای نهائی فکر می کنم نیاز به دادن اطلاعات مهمی درباره مجتمع فلزی صانع باشد.

وبسایت مجتمع فلزی صانع علاوه بر یک طراحی بسیار زیبا و حرفه ای

http://golnarde.sane.asia

برای تمامی کلمات کلیدی مرتبط در صفحه اول گوگل می باشد که بیشتر مشتریان ما از نتایج جستجوی گوگل آمده اند. برای مثال خواهش دارم هر یک از این کلمات را بصورت جداگانه در گوگل جستجو کنید.

نمایندگی گلنرده | کارخانه درب سازی | درب فلزی | درب گلنرده | سفارش درب | گلنرده | فرفورژه | درب حیاط | درب ویلا | درب آهنی | و بسیاری از کلمات اصلی دیگر...

تا مشاهده نمائید مجموعه وبسایتهای صانع WWW.SANE.ASIA و سایر دامین ها در کجای گوگل قرار دارد!

آمار ماه قبل و ورودی بر اساس کلمات کلیدی گویای حقیقت می باشد

http://www.histats.com/viewstats/?SID=1773413&act=7&t_1=1388534401&t_2=0&t_mode=normal&t_rg=d

و یک نکته مهم : شاید بگوئید این آمار درخشان با بکارگیری روشهای تقلبی سئو صورت گرفته، اما 15 سال تخصص و تجربه من از یکسو و اشتغال من در خود کارخانه این احتمال را رد می کند !

و حالا با هم وبسایت کاندیداها را بررسی می کنیم.

وبسایت کارخانه ایران خودرو:
این کارخانه حتی به خود زحمت نداده پروفایل خود را کامل کند و حتی یک کلمه بنویسد !

http://directory.iranwebfestival.com/website/ikco.com

که فکر می کنم بی احترامی به قوانین جشنواره بوده و در همان ارزیابی اولیه باید حذف می شد.

اجازه دهید با یک سوال اهمیت این موضوع را عرض می کنم : آیا همه وبسایتها در برابر قوانین جشنواره برابر هستند؟ سایتی که حتی قوانین ابتدائی جشنواره را رعایت نکرده آیا باید جزء لیست نهائی کاندیداها هم باشد؟

یک پرسش بسیار مهمی که داوران جشنواره باید درباره آن فکر کنند این است که آیا می خواهند به وب سایت ایران خودرو رای دهند یا به برند و بزرگی کارخانه ایران خودرو؟!

به بیان ساده تر وبسایت ایران خودرو با توجه به بزرگی کارخانه نقصهای زیادی دارد و به هیچ عنوان ارزش انتخاب شدن را با توجه به حجم کارخانه ندارد. یعنی وب سایت کارخانه به این بزرگی باید در حد و نام شرکتش باشد!

متاسفانه سایت ایران خودرو از نظر ارزش سایت حتی از سایت صانع هم کمتر می باشد همانطور که از نظر کیفیت و قیمت خودرو نیز جایگاهی در بین رقبا نخواهد داشت اگر کمک و حمایت دولتی از سر آن برداشته شده و واردات خودرو آزاد شود.

برای دیدن مدراک لطفا هر دو لینک را باز کنید و بخش Site profile را ببینید و خودتان آمار را مقایسه کنید.

http://whois.domaintools.com/sane.asia

Title Relevancy 50% | SEO Score: 91 % | Description Relevancy: 80% |

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

http://whois.domaintools.com/ikco.com

Title Relevancy 13% | SEO Score: 51 % | Description Relevancy: 15% |



- همچنین باز شدن پاپ آپ از نظر قوانین گوگل بی احترامی به حق انتخاب بازدیدکننده و یکی از عوامل مهم کاهش رتبه سایت می باشد که در سایت ایران خودرو اعمال می شود !

وبسایت فرش رحیمی
با اینکه این دامین در تاریخ 2013-04-15 ثبت شده است، اما متاسفانه هیچ رتبه سئوئی نداشته و ارزش سئوی آن صفر می باشد.

http://whois.domaintools.com/rahimirug.com

که به نظر من لازم است هیئت داوران دلائل پذیرش و کاندیدا شدن هر سایت را بصورت روشن بنویسند تا از ایجاد شبهه جلوگیری شود.

وبسایت کوشا تجارت :
این سایت بر اساس قوانین جشنواره

http://iranwebfestival.com/fa/page/judging-criterias

ایرادات جدی دارد

1- محتوا

در تعریف و شرح وظایف صفحه چشنواره وب ایران در وبسایت ویکیپدیا می خوانیم:

جشنواره وب ایران جشنواره‌ای برای انتخاب بهترین سایت‌های فارسی زبان است. در حالی که در کمال تعجب این وب سایت حتی یک کلمه به زبان پارسی ندارد!

http://www.kttl.biz/

پس اساسا برای شرکت در جشنواره نباید تائید می شد چه برسد به انتخاب شدن به عنوان کاندید نهائی! همچنین همین مشکل نه تنها قانون اول بلکه سایر قوانین انتخاب را نیز نقض می کند. یعنی از نظر دو قانون دیگر جشنواره برای انتخاب وبسایتها یعنی کارکرد و تعامل با ویزیتور ایرانی که همگی انگلیسی بلد نیستند بسیار مشکل دارد!

همچنین از نظر قانون دیگر ارزیابی سایتها یعنی ساختار و مسیر (Navigation) مشکل دارد. به این صورت که چند منو در صفحه اول به هیچ جا لینک نمی شوند.

Jashnvare_Web_Iran.jpg

جشنواره وب سایت های ایرانی
برای مثال روی این کلمات در صفحه اول کلیک کنید :

Officials | Testimonials | Clients | Offers | Online Services

نکته عجیب تر اینکه با ورود به بخش بوکینگ صفحه در حال طراحی می باشد و هنوز متن This is test تغییر نیافته است! دکمه ورود به بخش کاربری و پروفیل اعضاء هیچ لینکی ندارد! منوی سرویس های سایت کاملا غیر فعال است.

در یک کلام اینکه احتمالا از یک قالب آماده برای سایت این شرکت استفاده شده که بسیاری از بخش هایش هنوز در حال طراحی می باشد ! برای مثال بخش درباره ما هم اصلا کامل نیست.

یا آیا شما در بخش تماس با ما ی سایتی که کاندید نهائی جشنواره وب ایران شده اطلاعاتی می بینید ؟

http://kttl.biz/ContactUs.aspx

البته این سایت نقص های زیادی دارد که فکر می کنم تا همین حد کافی باشد!

و متاسفانه چنین وبسایت ناقصی کاندیدای نهائی هم انتخاب شده !

همچنین ارزش سئوی این سایت از وبسایت صانع کمتر می باشد.

http://whois.domaintools.com/kttl.biz

sane seoscore : 91 % | kttl.biz Seo score : 75%

بدرسان الکتریک
این سایت در مقایسه با دو سایت بالا اشکالات بسیار کمتری دارد.

با جستجوی "نمایندگی توشیبا" این سایت در رتبه گوگل هیچ جایگاهی ندارد.

مورد دیگر که از نظر گوگل تقلب حساب می شود داشتن سایتهای آئینه ای ( محتوای یکسان است)

http://krups.ir/fa/faq/index/سوالات

http://badrsun.com/fa/faq/index/سوالات

سایت شرکت ظریف مصور:
این وبسایت هم از نظر طراحی و هم از نظر ارزش سئو تنها سایتی است که از نظر ارزش به نزدیکی های وب سایت مجتمع صانع می رسد !

در پایان یک نکته مهم و اینکه انتقاد سازنده باعث رشد یک مجموعه و در صورت رعایت تمامی ساختارها در سطح کلان باعث رشد کشور می شود. پس از صاحبان وبسایتها و مدیران بخش داوری خواهش دارم به هیچ عنوان انتقادها را از دید تخریب کردن نبینید و به جای آن ببینید آیا این انتقادات وارد است یا خیر...

و بسیار امیدوارم که این دلائل برسی شود . چون از نظر شخص بنده نه تنها وبسایت صانع شایستگی حضور در جمع کانادیداها را دارد، بلکه با بررسی وبسایتهای نهائی و مقایسه آن با ارزش های وبسایت صانع می بینیم وبسایت مجتمع فلزی صانع www.sane.asia شایستگی رتبه اول را داشته باشد.

و یک پیشنهاد پایانی :

در پایان هر جشنواره، دلیل انتخاب وبسایت های برگزیده بصورت کامل و در یک صفحه مجزا و مفصل بیان شود تا سایر شرکت کنندگان بتواند به دلائل انتخاب نفرات برگزیده آگاهی و دسترسی داشته باشند. شفافیت یکی از مهم ترین دلائل اقبال شرکت کنندگان و همچنین باعث افزایش اعتبار جشنواره وب ایران خواهد شد می باشد.

با سپاس و احترام

مهدی محمدی دهقانی

مدیر مجموعه وبسایتهای مجتمع فلزی صانع

WWW.SANE.ASIA

WWW.GOLNARDE.COM

WWW.صانع.COM

WWW.SANEFORJ.COM
 

hitup

Registered User
تاریخ عضویت
3 می 2012
نوشته‌ها
2,820
لایک‌ها
3,271
محل سکونت
Arak
فکر کنم تعداد آرای مثبت مهمه نه هیچ چیز دیگه
 

mortezafox

Registered User
تاریخ عضویت
19 اکتبر 2007
نوشته‌ها
976
لایک‌ها
721
من خودم هیچ کدوم از سایت هام ثبت نمیکنم
چون اصلا اعتباری نمیبینم
 

managermd

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
28 می 2005
نوشته‌ها
1,364
لایک‌ها
232
سن
46
محل سکونت
آگهی
درود به شما
باید دید پاسخ اونها چی هست.
چون به هر حال در هر سیستمی نقص و اشتباه هست.
اما چیزی که مهم هست :
1- پذیرفتن نقص هست
2- اقدام به اصلاح

چون در کمترین حالت طبق قوانین بنیادی جشنواره وب ایران سایتهای فارسی زبان حق شرکت دارند. و یکی از سایتها کلا نباید تائید می شد. چون کاملا انگلیسی زبان هست.
 

zarkav

Registered User
تاریخ عضویت
18 ژوئن 2010
نوشته‌ها
600
لایک‌ها
51
امیدوارم پاسخ بدهند و لطفا درصورت پاسخ حتما قرار دهید تا منصفانه تر بتونیم بررسی کنیم
اما عدم پاسخگویی نشانه یک ضعف بزرگ میباشد
 

tissit

Registered User
تاریخ عضویت
27 ژانویه 2013
نوشته‌ها
1,867
لایک‌ها
1,190
محل سکونت
PazhoheshKade.Ir
دوست عزیز ببینید تمامی دوستان در این جا واقف بر تارنما ما هستند که در بین سایت های علمی حرفی برای گفتن دارد(اما جای کار زیادی دارد)
اما در بین کاندید ها قرار نگرفته است!در صورتی که سایت های کاندید شده قالب ریپ،مطالب کپی،عدم آپدیت و ... در لیست معایب خود دارند و با مراجعه حضوری هیچی جز برخورد بسیار بد را شاهد نبودیم.
رای گیری از مردم،پاسخگو همه چی هست...
موفق باشید
 

economist

Registered User
تاریخ عضویت
13 ژانویه 2012
نوشته‌ها
883
لایک‌ها
165
محل سکونت
karmania
این جشنواره حتی ارزش بحث کردن نداره..!
 

alik

کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
23 سپتامبر 2005
نوشته‌ها
2,146
لایک‌ها
1,232

shirazkid

Registered User
تاریخ عضویت
24 می 2013
نوشته‌ها
600
لایک‌ها
281
من خودم چندان پیگیر جشنواره نبودم ولی در حدی که اطلاع دارم ارزشی نداره
هر از گاهی بعضی از سایت هارو میبینم که برگزیده این جشنواره شدن ولی ریالی ارزش ندارن
 

managermd

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
28 می 2005
نوشته‌ها
1,364
لایک‌ها
232
سن
46
محل سکونت
آگهی
دوست عزیز ببینید تمامی دوستان در این جا واقف بر تارنما ما هستند که در بین سایت های علمی حرفی برای گفتن دارد(اما جای کار زیادی دارد)
اما در بین کاندید ها قرار نگرفته است!در صورتی که سایت های کاندید شده قالب ریپ،مطالب کپی،عدم آپدیت و ... در لیست معایب خود دارند و با مراجعه حضوری هیچی جز برخورد بسیار بد را شاهد نبودیم.
رای گیری از مردم،پاسخگو همه چی هست...
موفق باشید
درود به شما
با سپاس از نظر شما
در مورد بخش دوم فک نکنم نظرات مردم هم کارساز باشه. مشکلی بزرگتر خواهد بود.
برای مثال یک نفر فان پیج چند صد هزار نفری در فیسبوک یا هر شبکه اجتماعی دارد. با یک دعوت به رای دادن برای سایت خود یا دوستان ، آن سایت رتبه اول را بخود اختصاص می دهد در حالی که یک سایت مفید که چنین امکاناتی ندارد رتبه ای بدست نخواهد آورد.
یا مثلا وبسایتی مثل ایران خودرو با کارمندان زیاد کافی است یک اس ام اس به کارمندانش بدهد که بروید رای بدهید...
 

managermd

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
28 می 2005
نوشته‌ها
1,364
لایک‌ها
232
سن
46
محل سکونت
آگهی
امیدوارم پاسخ بدهند و لطفا درصورت پاسخ حتما قرار دهید تا منصفانه تر بتونیم بررسی کنیم
اما عدم پاسخگویی نشانه یک ضعف بزرگ میباشد
با سپاس از نظر شما.
بله حتما هر پاسخی دریافت کنم در اینجا قرار خواهم داد.
 

managermd

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
28 می 2005
نوشته‌ها
1,364
لایک‌ها
232
سن
46
محل سکونت
آگهی
هه هه :دی
اقا ول کن یه سرچ بزن سابقه جشنواره رو بخون :دی
اعتبارش کجا بود که حالا مهم باشه چی رو انتخاب کردن ! چی رو انتخاب نکردن ...

درود به شما و با سپاس از پاسخ شما بله حق با شماست و خود آقای شایان شلیله نیز به وجود چنین مشکلی در سالهای قبل اذعان داشتند. اما گفتند که این مشکل رفع شده. باید منتظر بود و پاسخ را شنید.
https://fa.wikipedia.org/wiki/جشنوا...F_.D8.A8.D9.87_.D8.AF.D8.A7.D9.88.D8.B1.DB.8C
 

managermd

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
28 می 2005
نوشته‌ها
1,364
لایک‌ها
232
سن
46
محل سکونت
آگهی
متاسفانه تا الان که هیچ پاسخی ندادند.
 

managermd

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
28 می 2005
نوشته‌ها
1,364
لایک‌ها
232
سن
46
محل سکونت
آگهی
جدا انتظار دارید جواب بدن؟

تا الان که پاسخی ندادند.
فردا از فکس شرکت براشون بصورت رسمی اعتراضم رو می فرستم.
پاسخ ندادن (فرار از مسئولیت و نپذیرفتن اشتباه اونم به این بزرگی! ) اونم برای یک شرکت اعتبار سنج، اعتباری براش باقی نمی گذاره تا سال بعد جشنواره رو برگزار کنه. و اگه بصورت رسمی اطلاعیه نده و اصلاح نکنه به عنوان سابقه در بخش پارسی ویکی پدیا برای همیشه ثبت می شه.
اون همه داور رای دادند، یکی نیومده ببینه که این سایت اصلا با قوانین جشنواره در تضاد هست و تازه کاندیدای نهائی هم شده.

استقلال و بی طرفی مهم ترین اصول اعتماد وبمسترهای ایرانی به یک سایت اعبتار سنج هست.
 

Mr.sh3ll

Registered User
تاریخ عضویت
28 ژانویه 2012
نوشته‌ها
1,188
لایک‌ها
884
داداش ولش کن
لا اقل واسه جایی تلاش کن که ارزشی داشته باشه
 

managermd

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
28 می 2005
نوشته‌ها
1,364
لایک‌ها
232
سن
46
محل سکونت
آگهی
داداش ولش کن
لا اقل واسه جایی تلاش کن که ارزشی داشته باشه

بله درست می گید. به نظرمی رسه این جشنواره فقط یک وبسایت رتبه دهی هست یا به دوستان خودشون جایزه می دن و یا به شرکتهای بزرگ که اعتبارشون بالا بره
از بقیه وبسایتهای و وبلاگهای ایرانی هم برای افزایش رتبه سایتشون با قرار دادن بنر (سوء) استفاده می کنند...
 
بالا