برگزیده های پرشین تولز

افت قیمت کدامیک کمتر هست ؟

farzadsadeghi5

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
6 مارس 2017
نوشته‌ها
557
لایک‌ها
280
سن
34
اگه فقط افت قیمت برات مهمه ، 207 ،
اگه کیفیت مهمه سمت پارس تی یو فایو نرو که بعد مدتی میشه سرطان چون بدنه پارس سنگینه و موتور tu5 سبکه واس همین موتور کشش نداره و فشار میاد خرابی بیشتر میشه
کلا سمت Tu5 نرو تو بهترین نمایندگی ها بگردی بیشترین خرابی ها مال tu5 ها هست مخصوصا جدیدا
موتور ef7 باز بهتر و سگ جون تر هستش ، خودم سمند دوگانه Ef7 دارم یکسره گاز استفاده میکنم و 200 هزار بدون مشکل رانندگی کردم ،
دنا معمولی با سمند فرق نداره ، باز پلاس خیلی قشنگ تره ، سورن از دنا معمولی قشنگ تره

خوب ۲۰۷ و پارس هر دو تیو فایو هستن
و هر دو موتور حساس
من قدم بلنده حس میکنم توی ۲۰۷ راحت نباشم
ولی پارس سقفش بلندتره و جادارتره
البته ما ۲ نفریم و فصا اولویت سومه

سورن باهاش ارتباط خوبی نمیتونم برقرار کنم

دناپلاس قشنگه ولی بعد افت قیمت بالایی داره . مثلن اینا تا یکسال بعد افت زیادی ندارن ولی بعد ۴سال بخوای بفروشی دنا پلاس بیشترین افت و داره

بهمین خاطر این سه تا رو نوشتم
 

Fifa2018

Registered User
تاریخ عضویت
1 آپریل 2018
نوشته‌ها
1,130
لایک‌ها
4,257
سن
24
محل سکونت
in flight
خوب ۲۰۷ و پارس هر دو تیو فایو هستن
و هر دو موتور حساس
من قدم بلنده حس میکنم توی ۲۰۷ راحت نباشم
ولی پارس سقفش بلندتره و جادارتره
البته ما ۲ نفریم و فصا اولویت سومه

سورن باهاش ارتباط خوبی نمیتونم برقرار کنم

دناپلاس قشنگه ولی بعد افت قیمت بالایی داره . مثلن اینا تا یکسال بعد افت زیادی ندارن ولی بعد ۴سال بخوای بفروشی دنا پلاس بیشترین افت و داره

بهمین خاطر این سه تا رو نوشتم
خیر پارس ۱۸۰۰ هم هست
 

light67

Registered User
تاریخ عضویت
13 مارس 2008
نوشته‌ها
2,452
لایک‌ها
282
محل سکونت
(گیلان - تالش)
خوب ۲۰۷ و پارس هر دو تیو فایو هستن
و هر دو موتور حساس
من قدم بلنده حس میکنم توی ۲۰۷ راحت نباشم
ولی پارس سقفش بلندتره و جادارتره
البته ما ۲ نفریم و فصا اولویت سومه

سورن باهاش ارتباط خوبی نمیتونم برقرار کنم

دناپلاس قشنگه ولی بعد افت قیمت بالایی داره . مثلن اینا تا یکسال بعد افت زیادی ندارن ولی بعد ۴سال بخوای بفروشی دنا پلاس بیشترین افت و داره

بهمین خاطر این سه تا رو نوشتم
گفتم که پارس بدنش در مقابل موتور 1600 خیلی سنگین هستش و برای موتور 1800 طراحی شده نه موتور سبک و ضعیف تر
چه فایده شما ماشین بگیری بعدش به خرج بیوفته ، مهم راحتی و کم خرج بودن ماشین ،

افت قیمت همش حرف هستش ، اگه اینطوره بگردید ببینید کار کرده زیر قیمت پیدا میکنید ! تو این زمونه که همه به فکر سود هستن کسی زیر قیمت ماشین رو نمیده ، بعدش خودش نتونه بخره
بعد 4سال انتظار دارید ماشین رو استفاده کنید بعدش اندازه نو بفروشید :D
 

iranescence

Registered User
تاریخ عضویت
17 جولای 2011
نوشته‌ها
1,441
لایک‌ها
2,810
سن
30
محل سکونت
tehran
206 تیپ 5 بگیر
با 207 فرقی نداره همیشه هم خریدار داره
 

gheysar.

همکار بخش خودرو و رانندگی
همکار انجمن
تاریخ عضویت
5 فوریه 2012
نوشته‌ها
2,971
لایک‌ها
4,490
محل سکونت
Ambushed area
یه عیب دیگه که 206 داره اینه که موقع برخورد به جلو(مثلادیوار) سریعا کاپوتش داغون میشه و یه جورایی کاپوتش سپرشه:دی
بدنش هم خیلی نرمه به نظرم(منظورم درب و گلگیرها هستن و گرنه شاسی بسیار محکمه) که با تکیه دادن کسی بهش راحت تو میره.
 

AM1N

کاربر فعال بخش فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
24 ژوئن 2010
نوشته‌ها
2,299
لایک‌ها
4,574
درمورد رنگ هم چیزی که برای شخص خود من اولویت داره ماندگاری وتعمیر پذیری هست نسبت به قشنگی و...
و رنگی که بهترین رنگ هست سفیده.چرا؟
1-رنگ سفید کیلر (کلیر) نداره و آفتاب سوخته نمیشه.
رنگ سفید اگر ماشین خش بیافته به راحتی خش گیری میشه و توی چشم نمیخوره .
3-رنگ سفید اگر بدنه ضربه بخوره برای صافکاری بدون رنگ خیلی راحت تر هست و موج ریزه ها معلوم نمیشه.(برعکس مشکی)
4-اگر قسمتی از ماشین ضربه بخوره و نیاز به رنگ داشته باشه رنگی مثل آبی کبود ساختنش خیلی سخت هست و ممکنه بعد از رنگ آمیزی دورنگ بشه ولی رنگ سفید ساختنش خیلی راحته و خیلی کم پیش میاد دورنگ بشه.
-----------
البته با توجه به تمام موارد بالا روی بعضی ماشینها مثل پارس ELX یا دنا پلاس قطعا رنگ مشکی خیلی زیبا تر هست ولی فقط زیبا تر هست!
یه ضرب المثلی هست میگه قبل از اینکه یه چیزی رو بخری اول بفروشش :D یعنی شما قبل از اینکه یه جنسی رو بخری به این فکر کن ایا موقع فروشش هم بی دردسر میفروشیش یا نه ؟
تو ایران رنگ سفید طرفدارش بیشتره به همون دلایلی که دوستمون گفت. موقع فروش هم سفید راحتتر فروش میره. من همین الانشم بخوام ماشین ایرانی بخرم قطعا سفید رو انتخاب میکنم. درسته زیبایی خاصی نداره ولی طبق تجربه خودم همیشه سفید رو راحتتر فروختم. کیفیت رنگ و کلری که تو خط تولید محصولات ایرانی استفاده میشه کیفیت ماشینای خارجی رو نداره.
206 نقره ای داشتم طی 5 سال رنگ سقف ، مقداری از کاپوت و قسمتهای فوقانی گلگیرهای جلو آفتاب سوخته شده بود. وقتیم میخواستم بفروشم هرکی این آفتاب سوختگی رو میدید یا بیخیال میشد یا میخواست بزخری کنه.
رنگ سفید اگر خط عمیق هم روش بیفته برات لیسه گیری میکنن بدون اینکه تو ذوق بزنه. ولی همین لیسه گیری رو نمیشه واسه ماشین رنگ متالیک انجام داد چون قسمت لیسه گیری یا قلم گیری شده تا حدودی تیره تر میشه و قشنگ تو ذوق میزنه.
یه مدت مزدا 3 آبی داشتم که از نظر زیبایی واقعا چشم نواز بود چون تو آفتاب طیف رنگ داشت و از هر طرفی یجوری دیده میشد. مشکل اصلی وقتی پیش اومد که یه وانت مزدا ( از اینایی که تیرآهن بجای سپر دارن ) یه قسمت از گلگیر عقب ماشین رو پاره کرد. وقتی قرار بود رنگ بسازن بخاطر وسواسی که دارم خودم شخصا رفتم دم مغازه رنگسازی به یارو گفتم میخوام نتیجه نهایی کار رو با پیستوله بپاشی روی یه قسمت از رنگ ماشین تا از بابت دورنگ نبودن خیالم راحت بشه. کلی وقت گذاشت روی ساختن رنگ این ماشین ولی اخرشم اون چیزی نشد که من دلم میخواست.
وقتیم نقاش رنگ رو روی ماشین پاشید اگر دقیق نگاه میکردی متوجه میشدی اون تیکه رنگ شده سایه انداخته.
بازم بخاطر وسواسم از یه نقاش آشنای دیگه سوال کردم که ایا این سایه انداختن میتونه بعلت حرفه ای نبودن رنگساز یا نقاش باشه ؟ گفت حاجی این رنگت خیلی تـخمیه رنگ ساختنش کار هرکسی نیست.
سرت رو درد نیارم، اگر زیبایی رنگ خیلی برات مهم نیست حتما سفید بگیر چون این دردسرهایی گفتم رو نداری.
 

Fifa2018

Registered User
تاریخ عضویت
1 آپریل 2018
نوشته‌ها
1,130
لایک‌ها
4,257
سن
24
محل سکونت
in flight
یه عیب دیگه که 206 داره اینه که موقع برخورد به جلو(مثلادیوار) سریعا کاپوتش داغون میشه و یه جورایی کاپوتش سپرشه:دی
بدنش هم خیلی نرمه به نظرم(منظورم درب و گلگیرها هستن و گرنه شاسی بسیار محکمه) که با تکیه دادن کسی بهش راحت تو میره.
۲۰۶ داشتم tu5 سپر زد به عقب پارس ، کاپوت دولا شد رادیاتم سوراخ شد :)
 

farzadsadeghi5

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
6 مارس 2017
نوشته‌ها
557
لایک‌ها
280
سن
34
الان من امروز یه دلالی پرسیدم
به هر حال برای قشر متوسط افت قیمت و قیمت حتی زمان فروش آینده هم مهمه
چون مثل گوشی نیست که مثلن ۵ میلیون باشه

گفت بترتیب
پژو پارس
دنامعمولی
۲۰۷
دناپلاس

از بالا به پایین افتشون کمتره .
اونم که میگن قیمتش بالا میره ماشین صفر و تا یکی دو سال کارکرده و میگن
ولی بعد ۵ سال دنا پلاس صفر حتی گرونم بشه فاصله ش بادناپلاس ۵سال کارکرد فرق زیادی داره

نمیدونم تا چه حد حرفش درست بود
 

farzadsadeghi5

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
6 مارس 2017
نوشته‌ها
557
لایک‌ها
280
سن
34

کدوم مدل پارس روش کروز کنترل داره صفر ؟

کدوم مدل دریچه گاز سیمی هست ؟

ممنون
 

light67

Registered User
تاریخ عضویت
13 مارس 2008
نوشته‌ها
2,452
لایک‌ها
282
محل سکونت
(گیلان - تالش)

Sarah.Amini

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
21 آپریل 2020
نوشته‌ها
5
لایک‌ها
3
سن
27
سلام
قصد خرید ماشین دارم

بین خودروهای بترتیب :

207 دنده ای
پارس تیو فایو
دنا معمولی


برای استفاده حداقل 4-5 سال کدامیک افت قیمت کمتری داره ؟ و کیفیت عمر بدنه بهتری داره ؟
2 نفر هستیم فعلن

ممنون

سلام :)
افت قیمت به خیلی از عوامل بستگی داره. مثل مسافتی که ماشین طی کرده، مقدار مصرف سوختش، اینکه خودروتون صدمه دیده یا نه، مدل ماشینتون (که البته بالاتر ذکر کردید و الیته این افت قیمت ارتباطی که با مدل ماشین داره اینطوره که برای خودروهای لوکس تر این افت قیمت کمتره) و صد البته عمری که از ماشینتون گذشته.
این محاسبه ش هم سخت نیست. میتونید به این آدرس مراجعه کنید تا آنلاین مقدار افت قیمت خودروتون رو محاسبه کنید.
 
بالا