برگزیده های پرشین تولز

امکان و نحوه برش بخش بلا استفاده کیس؟؟؟

sys_co2

Registered User
تاریخ عضویت
16 فوریه 2013
نوشته‌ها
1,083
لایک‌ها
4,822
محل سکونت
جـایـی کـه عشـق قـانـونـه ! جـُرم نـیست.
سلام

برای در اوردن پرچ ، کافیه لبه ی بیرونی پرچ رو با سیمچین یا کف چین ِ قوی ببُرید. ترجیحا سعی کنید که زیاد ضربه نزنید به ساختمان کیس چون غُر و بد فرم میشه. یا میتونید با مته ی ریز ، بزنید در مرکز پرچ و درش بیارید از جا. یا میتونید با سنگ فرز بگیرید رو لبه ی پرچ و بسابونیدش تا پرچ بیوفته.
و در کل
حواستون به بُراده های اهن و المینیوم و ذراتی که تو کیس میریزه باشه ! چون همینا میتونن بشینن رو مادربرد یا قطعات سیستم ، و موقعی که کیس رو روشن میکنید ، خدایی نکرده یه اتصال کوتاه ایجاد کنن و فاتحه !

ترجیحا سخت افزار ها رو باز کنید ، تغییرات رو روی کیس انجام بدید ، باد بگیرید داخل اسکلت کیس ، و در نهایت سخت افزار ها رو ببندید سر جاش و تمام
 

Saeed1980g

Registered User
تاریخ عضویت
28 جولای 2021
نوشته‌ها
179
لایک‌ها
46
حقیقتش چون تو کارای فنی اصلا دستی ندارم، و فقط اسمبلی ساده تو کیس آماده انجام دادم- نمی‌دونم که کدوم یکی از دو راه احتمال صدمه به کیس کمتره، هر چند برش گوشه ای از اون محفظه سی دی های بلا استفاده، بظاهر صدمه زننده س اما قاب در کیس حفظ میشه و دی وی دی بی مکان نمی‌مونه و بخام فن جدید اضافه کنم تو این محفظه کیپ قالب میشه - در آوردن محفظه با پرچ هاش هم بظاهر تمیز کاریه و برش محفظه نداره اما مطمئن نیستم فشار وارده دریل و ... ، چارچوب کیس لق نزنه و از فرم نیفته.

برا همینه که نمیتونم تصمیم بگیرم کدوم؟ با توجه به توضیحات که دقیق شرح دادم ، واقعا کدوم؟
 

Saeed1980g

Registered User
تاریخ عضویت
28 جولای 2021
نوشته‌ها
179
لایک‌ها
46
درود مجدد.

بعد وقفه ای نسبتا طولانی و مشغله بدون اینکه تاپیکم رو رها کرده باشم ، آمدم که گزارش عرض کنم و البته در ادامه ، طبق روال -سوالات ،
ابتدا گزارش کار:
طبق تصاویر زیر از کیس ، توضیحات میدم؛


۱) محفظه دی وی دی رام ها رو دادم پرچ هاشو در آوردن و خارج شد از داخل کیس و بدین صورت که ملاحظه میکنید گرافیک جا شد که بسیار هم فاصله دارد تا جلو کیس و فقط بخاطر یکی دو سانت ، مجبور به درآوردن این محفظه شدم نه مقیاس زیاد.

۲) با چفت های سرخود فشاری خود کیس که بسیار هم از پیچ معمولی ، محکم تر قطعات رو نگه میداره گرافیک به مادربرد متصل شد و تحمل وزنش رو هم کرد.

۳) یک فن جدید ۱۴ سانتی به جلوی کیس دادم پیچ کردن که از سطح بالای گرافیک هوا به داخل کیس مکش اضافه تر از قبل بکند ، که یک فن داشت . (دو فن گرین ۱۴ رو از سال ۹۰ دارم و آک نگهداشته بودم برای روز مبادا و خرابی احتمالی فن های فعلی که فعلا اوکین ، منتها چون نویز ۲۲ db در ۱۵۰۰ دور ایجاد میکنن از صداش ناراضی بودم که الان به سیستم فن برد وصل کردم با امکان تنظیم دور دستی در دماهای پایین که اتوماتیک شو برنامه نداره ظاهراً ، بگذریم).

۴) برای ایجاد تنوع و لذت از نورپردازی synch و همزمان با رم توسط مادربرد ، عمدا پاور رو در اسمبل دوباره بعد از تعمیرات کیس ، به سمت بالا گذاشتم و دوستان ایراد نگیرند به نحوه تهویه و مکش فن یا احتمال خطرات احتمالی و یا اینکه کیسم فاقد محفظه پاور هست و قدیمیه و ... که بارها شنیدم و قبلا رو به پایین بود که الان بعلت دلخواه فوق با اطلاع از تمامی موارد ، قرار دادم.

۵) و اما مورد ۵ که قسمت اصلی مساله و سوالاته ، اینکه مطابق شکل ، پرچ های بالا که آلومینیوم ساز بعد از باز کردن بالای کیس ، پرچ کرده اندازه حدودا ۱.۵ برابری و درشت تر نسبت به پرچ کارخانه داره که گفت ما از اینا موجود نداریم و اینا هم مشکلی ایجاد نمیکنند ، و من هم دقت نکردم تا بعد از تمیز کاری پر زحمت کیس ، و نصب مجدد قطعات ، دیدم که کشوهای کیس رو مانع از این میشه که داخل زایده هاش بره و کشویی حرکت کنه و بسته بشه .با مراجعه مجدد به صنعت کار مذکور ، گفتش ریز پیدا نمیکنی از اصناف و اونا پرس کارخونه ای و مسطح کار شده ن که ریز هم پیدا کنی ، بمحض پرچ ، برامدگی خواهد داد و کوچک و بزرگی فرقی نمیکنه ، خودت با چکش و پیچ گوشتی بزن و مسطح کن که بعلت خش و خرابی احتمالی سطح مشکی و جلاش ، دست نگهداشتم.

سوال:
دقیقا همین مورد آخر و نحوه مسطح کردن (اصولی ) بدون صدمه به کیس هست که این بار هم از صدقه سر مشکلات واقعا کلافه کننده بی پایان بنده که حوصله مو سر میبره ، ماندم که چون خودم فنی نیستم اینبار به کی بدم رفع و رجوع کنه؟ یا اگر ناچار خودم باید انجام بدم با چه ابزاری ؟ همون چکش کاری و ریسک صدمه؟ یا راه حلی اصولی چی پیشنهاد میشه؟

ممنونم.
 

فایل های ضمیمه

  • 1.jpg
    1.jpg
    654.8 KB · نمایش ها: 4
  • 2.jpg
    2.jpg
    628.5 KB · نمایش ها: 3
  • 3.jpg
    3.jpg
    974.2 KB · نمایش ها: 1
  • 4.jpg
    4.jpg
    975.9 KB · نمایش ها: 2
  • 5.jpg
    5.jpg
    379.2 KB · نمایش ها: 4

sajjadmomeni

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
27 نوامبر 2020
نوشته‌ها
9
لایک‌ها
0
سن
24
اگه کیس خونس و زیبایی مطرح نیست قاب کیس رو میتونید چسب بزنید راحت. یا هم پرچ هارو با سوهان دستی سیقل بدید بره. طرف خیلی خوب برش داده دمش گرم
 
بالا