«کریس پرنا» کارگردان هنری استودیو اپیک، آنهایی که از سری بازیGears of War کپی صرف می کنند را «تقلید کار» نامید و دلیل «کلیشه ای» شدن این سری را نتیجه کپی کردن بیش از حد از روی این سری دانست.
او در جواب این سوال که آیا نسخه جدید سری را به ورطه تکرار خواهد انداخت یا خیر افزود:
“وقتی شماره اول منتشر شد، تازه بود و جو تاریکی داشت، خشن بود و باید هم اینطور می بود. سپس همه شروع به تقلید از ما و بازی ما کردند که به بازی اصلی هم ضربه زد.”
از این دست تقلیدهای محض میتوان به بازی ناموفق Quantom Theory اثر Tecmo و Inversion ساخته Saber Interactive اشاره کرد.
وی در ادامه افزورد “خوشبختانه اپیک توانست سری را با وفاداری به شماره اصلی با پیشرفتی باور نکردنی در زمینه گرافیکی بدون به خطر افتادن اصالت بازی ادامه دهد. ما سیستم پالتهای رنگبندی، موتور، نور پردازی، و تکنولوژی ساخت را در (Gears of War 2) و بعد از ان در شماره سوم ارتقأ دادیم. نسخه سوم بازی عنوانی رنگارنگ بود چرا که سیستم رندرینگ و Global Illumination (پخش و بازتاب نور و سایه) را ارتقأ دادیم که باعث شد کارایی بهتری داشته باشد و رنگهای بیشتر، نورهای روشن تر و چیزهای شبیه به آن شکل بگیرد. در شماره آخر یعنی «داوری»(Judgment) حتی باز هم به جلو گام برداشتیم، افکت bloom را ارتقا دادیم در نتیجه شاهد افکت آتش فوقالعادهای خواهیم بود. سیستم رنگبندی را باز هم به جلو بردیم تا بازی تم و حالت غم انگیزی بگیرد. از تکنیک post-processing بهره بردیم تا تصاویر و میان پرده های بازی را ارتقأ دهیم و بدون شک این شماره بهترین گرافیک سری را خواهد داشت. همچنین تغییرات جالبی در بخش تک نفره صورت گرفته که آن اضافه شدن المانهای «سند باکس»(SandBox) به بازی است. بخش “غیر محرمانه” که به صورت انتخابهایی در طول بازی به آن افزوده شده اند به آن عمق میبخشند و ارزش تکرار به بازی میدهند.”
“چرخ دنده های جنگ: داوری»(Gears of War: Judgment) که اخیرا ساخت آن به پایان رسیده است با همکاری مشترک «اپیک گیمز»(Epic Games) و People can fly و موتور ارتقا یافته Unreal Engine ساخته شده است.
منبع

“وقتی شماره اول منتشر شد، تازه بود و جو تاریکی داشت، خشن بود و باید هم اینطور می بود. سپس همه شروع به تقلید از ما و بازی ما کردند که به بازی اصلی هم ضربه زد.”
از این دست تقلیدهای محض میتوان به بازی ناموفق Quantom Theory اثر Tecmo و Inversion ساخته Saber Interactive اشاره کرد.
وی در ادامه افزورد “خوشبختانه اپیک توانست سری را با وفاداری به شماره اصلی با پیشرفتی باور نکردنی در زمینه گرافیکی بدون به خطر افتادن اصالت بازی ادامه دهد. ما سیستم پالتهای رنگبندی، موتور، نور پردازی، و تکنولوژی ساخت را در (Gears of War 2) و بعد از ان در شماره سوم ارتقأ دادیم. نسخه سوم بازی عنوانی رنگارنگ بود چرا که سیستم رندرینگ و Global Illumination (پخش و بازتاب نور و سایه) را ارتقأ دادیم که باعث شد کارایی بهتری داشته باشد و رنگهای بیشتر، نورهای روشن تر و چیزهای شبیه به آن شکل بگیرد. در شماره آخر یعنی «داوری»(Judgment) حتی باز هم به جلو گام برداشتیم، افکت bloom را ارتقا دادیم در نتیجه شاهد افکت آتش فوقالعادهای خواهیم بود. سیستم رنگبندی را باز هم به جلو بردیم تا بازی تم و حالت غم انگیزی بگیرد. از تکنیک post-processing بهره بردیم تا تصاویر و میان پرده های بازی را ارتقأ دهیم و بدون شک این شماره بهترین گرافیک سری را خواهد داشت. همچنین تغییرات جالبی در بخش تک نفره صورت گرفته که آن اضافه شدن المانهای «سند باکس»(SandBox) به بازی است. بخش “غیر محرمانه” که به صورت انتخابهایی در طول بازی به آن افزوده شده اند به آن عمق میبخشند و ارزش تکرار به بازی میدهند.”
“چرخ دنده های جنگ: داوری»(Gears of War: Judgment) که اخیرا ساخت آن به پایان رسیده است با همکاری مشترک «اپیک گیمز»(Epic Games) و People can fly و موتور ارتقا یافته Unreal Engine ساخته شده است.
منبع