• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

اگه نميدونيد يا کم ميدونيد بياييد اينجا...

phoyo_live

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
31 می 2004
نوشته‌ها
1,047
لایک‌ها
13
سن
38
محل سکونت
ahwaz
سلام به تمام دوستان خوبم نظر به اينکه عده اي از دوستان چه از نوع تازه واردان عزيز و چه دوستاني که به صورت غير متمرکز وارد کار عکاسي شد اند و داراي اطلاعات کم و يا ناقص و يا به علل ديگر مشکلاتي در عکاسي دارند و سئوالهايي که هنوز جوابش رو نگرفتن و يا در درک اون با مشکل مواجه شدن در اين تاپيک ميتونن سئوالات خودشون رو بيان کنن تا بنده و ديگر دوستان انشا الله پاسخ خوبي بشون بديم. براي شروع کار با اين سايت عالي شروع ميکنم که توصيه ميکنم چه افراد وارد چه تاوارد اگه اين سايت و اموزشهاي ويژوال و سريعشو نديدن سريع دست بکار بشن .خودمم بزودي شروع ميکنم به نوشتن .
http://www.canon.co.jp/Imaging/enjoydslr/index.html
يا علي بگيد.
 

sgwp

Registered User
تاریخ عضویت
14 ژوئن 2005
نوشته‌ها
997
لایک‌ها
585
محل سکونت
تهران
سلام
ممنون بابت سایت بسیار خوبی که معرفی کردی . من یک دوربین canon a95 دارم و تازه عکاسی با آن را شروع کرده ام فعلا" مشکلی که بیشتر با آن مواجه هستم زمانی است که با فلاش عکس می گیرم .اگر مابین سوژه و دوربین چیزی وجود داشته باشد حتی یک شاخه گل حداکثر نور فلاش را جذب می کند و سوژه تاریکتر می شود.با توجه به این که دوربین فوق امکان تنظیم دستی را دارد چه تنظیماتی میتوانم به صورت دستی بدهم تا مشکلم حل شود. در دوربینهای غیر دیجیتالی این مشکل را نداشتم .
 

Bahreyni

Registered User
تاریخ عضویت
12 آپریل 2004
نوشته‌ها
1,733
لایک‌ها
6
سن
44
محل سکونت
کرمان دیار کریمان
به نقل از phoyo_live :
سلام به تمام دوستان خوبم نظر به اينکه عده اي از دوستان چه از نوع تازه واردان عزيز و چه دوستاني که به صورت غير متمرکز وارد کار عکاسي شد اند و داراي اطلاعات کم و يا ناقص و يا به علل ديگر مشکلاتي در عکاسي دارند و سئوالهايي که هنوز جوابش رو نگرفتن و يا در درک اون با مشکل مواجه شدن در اين تاپيک ميتونن سئوالات خودشون رو بيان کنن تا بنده و ديگر دوستان انشا الله پاسخ خوبي بشون بديم. براي شروع کار با اين سايت عالي شروع ميکنم که توصيه ميکنم چه افراد وارد چه تاوارد اگه اين سايت و اموزشهاي ويژوال و سريعشو نديدن سريع دست بکار بشن .خودمم بزودي شروع ميکنم به نوشتن .
http://www.canon.co.jp/Imaging/enjoydslr/index.html
يا علي بگيد.
دستت درست Phoyo جان
 

phoyo_live

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
31 می 2004
نوشته‌ها
1,047
لایک‌ها
13
سن
38
محل سکونت
ahwaz
سلام خواهش دارم اسم ارسلان بحريني جان.
دوست خوبم اين مشکل خيلي ساده حل ميشه .اول بمن بگو تو حالت اتو ماتيک اين مشکل براي شما ايجاد ميشه؟؟ .خوب تو حالت دستي شما بايستي از يکي از نه نقطه اتو فوکاس استفاده کني احتمالا شما از فوکاس نقطه اي يا يه چيزي تو اين مايه ها بهره گرفتي .شما بايد در حالت دستي يکي از نه نقطه اي رو که حالت دستي به شما داده ميشه رو انتخاب کني . البته من فکر ميکنم شما ميتوين با کمک گرفتن لامپ قرمز هم اينکار رو انجام بدي براي اين کار بايد نور لامپ رو روي سوژه ات بندازي به اين ادرس برو و در اين باره بيشتر بخون.
http://www.dpreview.com/reviews/canona95/page3.asp
 

phoyo_live

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
31 می 2004
نوشته‌ها
1,047
لایک‌ها
13
سن
38
محل سکونت
ahwaz
اين صفحات به شما کمک خواهد کرد . راستي براي فلاش زدن توجه کن که يه محدوديتي داري و نبايد از اون مقدار مشخص جلو تر باشي چون باعث ايجاد مشکل ميشه براي مثال در دوربيني که حداقل فاصله استفاده از فلاش نيم متره اگر اين فاصله کمتر بشه باعث ايجاد همين مشکلي ميشه که شما پيدا کردي.
نقاط فوکاس
http://www.dpreview.com/learn/?/Glossary/Camera_System/Autofocus_01.htm
لامپ قرمز يا اسيست لامپ
http://www.dpreview.com/learn/?/key=AF_assist_lamp
مفهوم فوکاس دستي
http://www.dpreview.com/learn/?/key=manual_focus


رنج فلاش شما از 45 سانتي متر تا 4.5 متر هستش نبايد فاصله دوربين از سوژه کمتر از 45 سانت باشه. فقط در حالت ماکرو ميتوني تو فاصله 25 سانتي توسط فلاش عکس بگيري .
 

nmroshan

کاربر فعال دوربین دیجیتال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
16 اکتبر 2003
نوشته‌ها
192
لایک‌ها
1
؟؟؟

1- كانن آ95 امكان انتخاب يك نقطه خاص براي فوكوس نميدهد. تنها اين امكان را فراهم ميكند كه بتوان بجاي فوكوس AiAf از فوكوس نقطه اي مركزي استفاده كرد.

2- مشكل فوق با تغيير فوكوس حل نخواهد شد. يعني اگر فوكوس نقطه اي را فعال كرد و روي موضوع اصلي هم فوكوس كنيد بازهم مشكل فوق حل نميشود. يعني موضوع پيش زمينه روشن و پس زمينه تيره خواهد شود.

3- راه حل آسان: استفاده از حالت night mode است. يعني فلاش + اكسپوژر طولاني= هم پيش زمينه و هم پس زمينه روشن ميشود كه البته بهتر است از سه پايه استفاده شود. در مد دستي هم ميتوان همين كار را انجام داد يعني زمان را طولاني كرد و از فلاش اجباري استفاده كرد.

4- تغيير حالت مترينگ؟ مثلا استفاده از مترينگ نقطه اي يا مركزي؟ با زهم مشكل فوق حل نخواهد شد. اين تغيير مترينگ بيشتر در مواقعي كاربرد دارد كه سوژه شما در يك پسزمينه روشن واقع باشد. با تغيير مترينگ به حالت مركزي ميتوان از تيره شدن سوژه جلوگيري كرد. اما براي مشكل فوق همانگونه كه گفته شد، فايده اي ندارد.
 

sgwp

Registered User
تاریخ عضویت
14 ژوئن 2005
نوشته‌ها
997
لایک‌ها
585
محل سکونت
تهران
خیلی ممنون فعلا" دارم راههای گفته شده را تست می کنم البته با وقت کمی که دارم .ولی اگر به نکته خاصی برخوردم حتما" دوباره مزاحمتان می شوم.
 

phoyo_live

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
31 می 2004
نوشته‌ها
1,047
لایک‌ها
13
سن
38
محل سکونت
ahwaz
خواهش ميکنم ما در کنارتيم.
 

artin

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
19 می 2004
نوشته‌ها
2,114
لایک‌ها
2
سلام
بالاخره ما هم دوربین دار شدیم
;)

اول رفتم دونباله nikon 5700 ولی وقتی قیمتش رو دیدم کمی فشارم افتاد
و مجبور شدم انتخاب دومم یعنی Canon S2 IS رو بخرم
با یه مموری یک گیگ

خلاصه از دیروز تا حالا گیرشو در اوردم انقدر که عکس گرفتم

چند تا سئوال برم پیش اومده که اگه جواب بدید ممنون میشم
البته manual خودش کامله
ولی خوب 192 صفحت و کی حالشو داره الان بخونه

اول می خوام ببینم این چیزارو درست فهمیدم
یا نه
البته اینا فقط نظر شخصی و حدس های من بوده
ISO که بین 50 تا 400 هست مثل یه فیلتره نرم افزاری برای عوض کردن gamma تصویر میمونه
که بعد از 200 دیگه عکسش بدرد نمی خوره مگر در مواقع اضطراری

یه F هست که بین 2.7 تا 8 می چرخه نمی دونم دقیقا جیه ولی مثل اینکه تنظمات دیاگفراگمشه
و هز چی عدد بزگرتر می شه نور بیشتری به عدس اصلی می رسه

اون بقلش هم یه عدد هست که بین 1/3200 تا 15" تنظیم میشه
اینم تا تستهای که کردم سرعت شاتر رو تنظیک می کنی
که مابین یک 3200 ثانیه تا 15 ثانیه تنظیم می شه
که تقریبا بعد از 1 دیگه باید سه پایه باشه چون عکس حالت لرزش می گیره

خوب تا اونجایی که من عکس گرفتم داشتن نور طبیعی و ثابت برای عکاسی خیلی راحت تره و عکس بهتر در می یاد

تا حد امکان باید ISO رو پایین نگه داشت
برای عکاسی بدون سه پایه هم باید سرعت شاتر زیر یک باشه تا عکس لرزش نداشته باشه

البته من بیشتر حال می کنم باحاش رو حالت دستی عکس بگیرم چون خیلی کیف می ده و حالت اوتوماتیک جالب نیست ولی خوب برای جاهای که ادم عجله داره اینم فکر کنم به کاره عادم بیاد مثلا می خوای از چند نفر عکس بگیره و اونا نمی تون هی وایسن تا تو تست کنی

ولی خوب این جزر حرفه ای ها نمی شه
;)

من با این دوربین فعلا فقط یه مشکل دارم و اون focus هست

مثلا می خوام از یه جسم که روی میز هست عکس بگیرم و پشتش مات بشه
مثله عکسهای که تو قسمت آخرین عکسی که گرفتم

ولی با این نمی شه
یعنی درست تنظیم نمی شه
و بعدش اینکه نمی تونم از یه چیزی که خیلی نزدیکه عکس بگیرم چون اصلا تنظیم نمی شه و تار می مونه

اگه واسه اینا راهنمایی کنید و کلا یه خورده از تجربیاتتونو بگید ممنون میشم
 

artin

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
19 می 2004
نوشته‌ها
2,114
لایک‌ها
2
خوب این وسط یه سئوال دیگه هم برم پیش امده که چون 3 پایه ندارم نتونستم تستش کنم

فرض کنید تو روز روشن و نور متوسط می خوایم از یه جسم ثابت عکس بگیریم
کدومی یکیش بهتر در می یاد یا اصلا فرقی نمی کنه ؟
تو این تست شما فرض کنید من 3 پایه دارم

1 سرعت شاتر سریتر و دریچه دیاگفرام باز تر
2 سرعت شتر کند تر و دریچه شاتر بسته تر

کدوم یکیش بهتره ؟
لطفا توضیح بدید
 

Irang

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
23 ژوئن 2005
نوشته‌ها
136
لایک‌ها
0
سلام تا اونجايي كه من ميدونم اگه شما بياي ISO رو معادل همون ASA كه در فيلم هاي دوربين بود در نظر بگيري مشكلت باهاش حل ميشه !!!
اون ماجراي عدد 1/3200 هم يك كسر از مدت زمان بازنگه داشته شدن دريچه ي دياف بر ثانيه ( الان يعني 1 سه هزار و دويستم ثانيه ) اگه اينو دستي كني و تو رنج 1/500 تا 1/250 نگهش داري خوب ميشه .
در مورد فكوس اگه بخاي همچين كاري بكني بايد تنظيم فكوس دوربين رو از All Focus به فكوس منطقه اي تغيير بدي تا دوربين تشخيص بده كه كدوم منطقه مورد نظر هستش .
و در مورد عكاسي از فاصله ي نزديگ بايد ماكروي دوربين رو فعال كني . توي دوربين شما سمت چپ لنز يك دكمه هست كه عكس يه گل بالاشه ( دكمه ي زير فكوس دستي ) اگه اونو فشار بدي مي توني ماكرو كار كني و خاصيت جالبي كه دوربين داره اينه كه ماكروش صفر سانتي متره :D
( البته تمام اين حرفها در حد اطلاعات ناقص خودم بود و حتما دوستان و اساتيد توي اين زمينه بهتر توضيح خواهند داد )
 

artin

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
19 می 2004
نوشته‌ها
2,114
لایک‌ها
2
در مورد اون ماکرو که می گفتی دمت گرم
خودم مونده بدم برای چیه !
یه کتاب گذاشتم جلوش تا 1 سانتی متر بدون مشکل و با کیفیت بالا عکس می گیره

ولی اون all focus رو پیدا نکردم
این یارو MF جریانش چیه رو دوربین ؟
 

phoyo_live

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
31 می 2004
نوشته‌ها
1,047
لایک‌ها
13
سن
38
محل سکونت
ahwaz
خوب ایران عزیز جواب دادن به شما تا حدودی برای اطلاعت من یکم کامل تر میگم.
اول اینکه ایزو میزان حساسیت سنسور نسبت به نوره و برای اینکه در ایزو های بالا یه دوربین بتونه عکسهای کم نویز بگیره بایستی از سنسور بزرگ استفاده کنه . و کاربردشم خیلیه از نظر من چرا چون میتونه از بالاترین حد نور فلاش و نور محیط استفاده ببره .درست میگی شاید برای چاپ خیلی زیبا نباشه ولی برای مشاهده تو کامپیوتر عالیه .که بازم میگم بستگی به دوربین داره.
خوب اونم که خودت متوجه شدی دیاف هستش و با تغییر میزان قطر دهانه باز شما میتونی میزان نور ورودی رو تنظیم کنی.که مقادیرشم خودت میدونی.
اما شاتر سرعت حرکت پرده ای هست که قبل از عکس گرفتن رو سنسوره و برای عکس گرفتن کنار میره تا نور طی زمان معین به سنسور برسه.
اصل عکاسی کار منول هستش و تنظیم دستی .مگر اینکه یدفعه ای بخواهی یه حالت خواص رو بگیری.
خوب فوکاس دستی این امکان رو میده که شما بتونی رو هر نقطه و هر قسمتی که از کادر دوست داری عکس بگیری و در واقع دوست داری وضوح داشته باشه و مرکز توجه قرار بگیره از این تنظیمات استفاده میشه.
خوب برای اون سئوالان باید بگم که باید شما از شاتر پاینن و دیاف تنگ استفاده کنی چرا؟؟ چون دیاف باز باعث میشه عمق میدان تصویر از بین بره و در واقع وضوح عکس کم میشه.
خوب دوربین شما ماکروی صفر داره که خیلی عالیه.


کاشکی کاتالوگش مال من بود .باور کن من هر وقت یه وسیله الکتریکی میخرم (که البته به لطف خدا کم نیست) دو یا سه روز فقط رو ترجمه و خوندن کاتالوگ تا ته وقت میذارم .

مگه 5700 چه قیمت بود؟؟؟
 

artin

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
19 می 2004
نوشته‌ها
2,114
لایک‌ها
2
آقا ارسلان بابت توضیحاتت خیلی ممنون

من چند جا نیکون 5700 رو قیمت کردم و همشون بالای 700 تومن بود البته الان دقیقا یادم نیست ولی بالای 750 بود
که با memory اضافه و اینا یه قیمت نجومی در میومد

که اگه می خواستم تو این رنج قیمت برم یه دفعه می رفتم سراغ DSLR ها
:happy:

این دوربین رو با کیفش و 1 گیگ memory و چهار تا باطری شارژی سونی از نوع کویک شارژ و خیلی قوی
کلا شد 610 تومن
دوربین خالیش 515 بود

بزار دو روز کار کنیم حرفه شیم اونوقت می رم یه Canon EOS 1Ds Mark II می گیرم
:f34r:


خوب اما بر گردیم سر عکاسی

خوب پس اگر درست متوجه شده باشم اگر تا حد امکان سرعت شاتر سریتر باشه عکس بهتری بدست میاد

مثلا فرض کن نو یه اتاق هستیم و روی یه میز یه جسم گذاشتیم
و نورش رو با این پرو ژکتورهای قوی تامین کنیم

اگر سرعت شاتر رو مثلا رو یک 3200 بزاریم
این عکس خوبی در میاد ؟
گفتم که فرض بگیرم نور خیلی خیلی قوی و کافی باشه

می خوام ببینم این عکاسهای حرفهای که عکس می گیرن همین جوری با شاتر سرعت بالا عکس می گیرن ؟

و این شاتر 15 ثانیه کجاها کاربرد داره ؟
اگه درست متوجه شده باشم اینو بیشتر تو جاهای خیلی تاریک که نمی خوایم از فلش استفاده کنیم استفاده میشه که لازمش اینه که اون چیزی که ازش عکس می گیریم بی تحرک باشه و 3 پایه هم داشته باشیم

البته چند روز قبل که تو review های دوربین ها چرخ می زدم یه عکسی دیدم که عکاسش تو شب از یه اتوبان عکس گرفته بود
و همه چیزش عادی بود به جز ماشیهاش که مثل چراغهاشون مثل خطهای رنگی شده بود
عکسش خیلی خفن بود حیف که یادم رفت کجاست

ولی در کل این جور عکسهارو با این سرهت شاتر کند تر می گیرن ؟ و تا چقدر سرعت شاتر کند باشه اون کاربرد داره ؟


راستی آقا ارسلان یه چیزی هم بگم سعی نکن تند تند جوابامو بدی
چون مطمئن باش 5 دقدیه بعدش دو صفحه سئوال برات می یاد
:wacko:

ولی در کل از توضیحات کاملت خیلی ممنونم

;)
 

phoyo_live

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
31 می 2004
نوشته‌ها
1,047
لایک‌ها
13
سن
38
محل سکونت
ahwaz
خواهش دارم تو 100 صفحه بنويس من متعهدام که جواب بدم.
خوب نگاه کن اصلا نميتونيم بگيم که عکاسهاي حرفه اي براي اينکه عکسهاشون تو اين حالتي که گفتي زيبا بشه از سرعت شاتر زياد استفاده ميکنن. نه . من مفهوم سرعت شاتر رو برات ميگم. سرعت شاتر براي تنظيم ميزان نور گيري سنسوره يعني در واقع سنسور تا چه حد يا بهتر تا چه ميزان از کسر ثانيه بهش نور برسه و يا بهتر يک فريم عکس رو در چه سرعتي ثبت کنه . براي مثال :شما در عکاسي ورزشي از سرعت بالاي شاتر استفاده ميکني تا بتوني يه حرکت سريع ورزش کار رو ثبت کني . اين دو عکس رو ببين:
http://www.fujifilm.com/JSP/fuji/epartners/digitalcamera/images/control_fingertips_img1.jpg
http://www.fujifilm.com/JSP/fuji/epartners/digitalcamera/images/control_fingertips_img2.jpg
اولي با سرعت پايين شاتر که باعث بلور شدن تصوير شده و دومي با سرعت بالاي شاتر که واضح هستش.
خوب اينجا ما يه سري روابط داريم اين روابط چين؟
رابطه اول: هرچي سرعت شاتر بيشتر باشه مثلا: 1/3200 نور عکس کمتر ميشه يعني نور کمي به سنسور ميرسه و در نتيجه بايد از دياف بازتري استفاده کرد.
رابطه دوم: هرچه دياف بازتر باشه نور بيشتري به سنسور ميرسه ولي بايد فراموش نکنيم که تصوير عمق ميدان خودش رو از دست ميده
پس براي گرفتن يه عکس بايد ببيني موقعيتت چيه و چکار ميخواي بکني .براي مثال: ميخواي از يه ورزشکار مثل يه فوتباليست عکس بگيري که داره با حرکت برگردون شوت ميکنه .خوب تو مياي سرعت شاترت رو بالا ميبري پس عکس تاريک ميشه مياي دياف رو هم باز ميکني تا نور به سنسور بييشتر برسه و بيخيال عمق ميدان ميشي چون ميخواي بازيکن در مرکز توجه باشه.

خوب براي گرفتن اون عکسهايي که همه چيز ثابت و واضحه و در واقع شما فقط خط چراغ ماشين رو ميبيني نياز به حالت بالب و يا شاتر 30 ثانيه به بالا داري چون 15 ثانيه براي اين کار خيلي کمه و ماشين ها تو عکس نسبتا" واضح هستن و نور لامپشون زياد کش نمياد.
ولي در کل براي گرفتن اين نوع عکسها ميان و دياف رو تنگ ميکنن و شاتر رو سرعتشو پايين ميارن تا نور ماشين ها اونجو به نظر برسه يه کتاب خوب در اين زمينه هست به مشخصات زير:
عکاسي در شب
مترجم:بهزاد موسوي امين
ناشر :اسليمي
قيمت 1700


کتاب خوبيه بگير و بخون .
فکرشون نميکردم اينقدر گرون باشه بچه ها گفته بودن که 570 هزار تومانه .اگه قيمتش اينه اصلا" نميارزه.اما ممکنه که از جاي گرون پرسيده باشي چون توليدش متوقف شده و هر کسي براي خودش با هر قيميت که دوست داره وارد ميکنه. موفق باشي
اگه دوست داري عکس بيزنسي و يا عکس ماکرو از اجسام رو ميز بگيري خبرم کن تا بيشتر راهنمايين کنم.
 

Irang

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
23 ژوئن 2005
نوشته‌ها
136
لایک‌ها
0
سلام. سرعت شاتر بسته به نور محيط داره كه اگه نور بيشتر باشه شما مي توني با سرعت هاي خيلي زياد عكس هاي خيلي با كيفيتي بگيري ولي اگه نور مناسب نباشه اين طور نيست . اگه سعي كني توي اون رنجي كه گفتم نگهش داري خيلي خوبه البته منظورم اين نيست كه دستيش كني منظورم اينه كه هميشه نور طوري باشه كه وقتي اتوماتيك سرعت رو تنظيم مي كنه تو اين رنج باشه .
اگه اون كاري رو كه گفتي بكني ( ماجراي نور دهي مناسب ) البته اگه كار نوردهي و نورپردازي رو بلد باشي دوربينت اتوماتيك سرعت شاتر رو خيلي زياد مي كنه ولي مطمئن باش به 1/3200 نميرسه اين فقط يه چيز تجاريه و هيج استفاده اي نداره !!! لا اقل من تا حالا نديدم .
در مورد سرعت 15 ثانيه اي تقريبا درست فهميدي ولي تنها كاربردش جاهاي تاريك نيست . كلا جاهايي استفاده مي شه كه نياز هست به سنسور نور بيشتري و به مدت بيشتري بخوره مثلا اگه بخاي از يه نوري كه داره از دور مي تابه عكس بگيري بايد سرعت رو كم كني چون مدتي طول مي كشه كه نور از فاصله ي دور به سنسور برسه و اگه سرعت خيلي بالا باشه اون بخش مورد نظر توي عكس نمي افته !!! اين جور سرعت ها معمولا براي عكس برداري از ماه و ستاره ها استفاده مي شه البته بازهم نه 15 ثانيه . در دوربين هاي حرفه اي سرعتي وجود داره به نام B يا Bulb كه تا زماني كه دكمه ي شاتر رو فشار بدي دريچه باز مي مونه و اين دقيقا براي اين نوع عكسبرداري استفاده مي شه . اون 15 ثانيه هم تو مايه هاي همونه .
در مورد عكس هايي كه توش حركت هستش اگه سرعت شاتر خيلي بالا نباشه اصلا عكس بوجود نمياد يه چيز مسخره اي مي شه كه بايد خودت پاكش كني پس توي اون جور عكسبرداري هميشه سرعت بالا استفاده ميشه .
 

phoyo_live

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
31 می 2004
نوشته‌ها
1,047
لایک‌ها
13
سن
38
محل سکونت
ahwaz
عالي بود ايران جان.ممنون
 

artin

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
19 می 2004
نوشته‌ها
2,114
لایک‌ها
2
phoyo_live
دستت درد نکنه خیلی حال کردیم
قیمت اون دوربین رو هم از 4 جا پرسیدم !
و همشون بالای 700 میگفتن البته الان قیمته دقیقشو یادم نیست ولی همشون بالای 700 بودن
فعلا یه چیزای یاد گرفتم که بتونم برم امتحان کنم
البته رو این دوربین یه سری خرت و پرت داره که هنوز کتابشو وقت نکردم بخونم

ببینم تنظیم کردن دوربین تو شب با فلاش کلا سخته یا من فکر می کنم سخته ؟
چون من باید دو سه تا عکس بندازم تا تنظیماتش بیاد دستم
خوب شاید هنوز قلقش دستم نیست

خوب پس تا اینجا شد در حالت عادی و بدون سه پایه
از سرعت شاتر سریعتر استفاده بشه
در حد امکان دریچه دیاف
دریچه دیاف بسته تر
و میزان iso هم زیاد بالا نباشه
البته من تا 200 که بالا میبرم کیفیتش زیاد پایین نمی یاد


من دو تا عکس تو قسمت آخرین گذاشتم اگه تنرتو بگی ممنون میشم
واسه الان دیگه فکر کنم اینا کافی باشه

Irang
آقا دمت گرم که انقدر وقت گذاشتی و توضیح دادی واقعا فیض بردیم
فکر کنم این تاپیک رو اگه چاپش کنیم یه کتاب مشتی در بیاد
;)

آقا اگه حوصلشو داری این چند تا چیزو برام روشن کنی که دیگه فعلا حسش نیست تو کتابش دنبالش بگردم
اون ALL Focus رو پیدا نکردم کجاست ؟
روی دکمه Jump که که می زنی اون کادر بالا به سه سه حالت در میاد اولی خالی دومی توش یه دایرست و سومی هم یه دایرست که دورش یه دایره دیگه هست
تو قسمت Function یه جا هست که نوشته BKT-Off و اگه عوضش کنی میره تو حالت Focus-BKT SET که یه مقداری رو کمم و زیاد می کنی
این قسمت MF اگه درست فهمیده باشم برای تنظیم دستی focus هست درسته ؟
اون دکنه ماکرو که گفتی عکس گل هم داره این هم به چند حالت در می یاد یه حالت که عکس گله با حرف S روش که با این حالت می رفت تو حالت ماکرو و بعدیش که متوجه نشدم عکس خود گل می یاد

با فشار دادن SET میشه اون کادر وسط رو عوض کرد البته خوده فروشنده یه چیزی گفت که برای اینکه مثلا تو یه جمعی می خوای همه چی با اون نقطه تنظیم بشه اونو حرکت می دی
ولی خوب تو عمل نتونستم اینو ببینم

Falsh Sync : - 1st curtain 2st curtain
Spot AE Point : AF Point & Center
AF Mode : Continuous & Single
AF Assist beam : On Off
Tally Lamp : On Off
Is Mode : Continuous & Shoot only & Panning & off
Converter : Off & WC-DC58A & TC-DC58B


فعلا همیناست !!!
;)
خلاصه هر موقع وقت آزاد داشتی بنویسی ممنون میشم اگه هم نداشتی بازم ممنونتیم
 

Irang

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
23 ژوئن 2005
نوشته‌ها
136
لایک‌ها
0
تنظيم دوربين براي شب كلا يه مقدار مشكله حالا چه با فلاش چه بي فلاش ولي يه 10 تا عكس بگيري راه ميوفتي . بهتره كه سرعت شاتر كم بشه و دياف بازتر و توي شب اگه فلاش رو روي 2 بار كه پايين مي گم بزاري معمولا عكسا بهتر در مياد . كلا از نظر عكاسي اگه توي شب بخاي توي تاريكي مطلق عكس بگيري فقط بايد با يك فلاش ولي اگه بخاي توي جايي كه تاريكه ولي نور توش هست عكس بگيري بهتره كه با 2 تايي عكس بگيري .
اون ماكرويي كه توش حرف S نوشته شده منظورش Super Macro هستش . و منظور اينه كه ديگه مي خاي بزني تو كار ماكروي حرفه اي كه توي اين حالت ديگه اجازه ي استفاده از زوم ديجيتال رو نداري و لنزت هم به وايد ترين حالت در مياد جالبه نه ؟؟؟ :D
براي حل مشكل فكوست اگه اون AF Frame رو غير فعال كني مشكلت حله .
اون دايره ها كه گفتي چيزي نيست كه بخاي روش فكر كني در مورد ميترينگ هستش كه بحثش مفصله و البته اطلاعات من هم در اون زمينه كمه .
اون فكوس براكت ( Focus BKT ) احتمالا اگه مثل ماله خودم باشه مراحل مختلف فكوس رو نشون مي ده يعني يه مختصات به پايين LCd اضافه مي شه و از دو طرف شروع مي كنه به پر شدن و فكوس كامل انجام ميشه .
در مورد منول فكوس سعي كن ازش استفاده نكني چون توي دوربين هاي كامپكت اصلا نميشه روش حساب كرد البته توي دوربينهاي DSLR يا DSLR Like خيلي خوب ميشه ازش استفاده كرد ولي توي اين دوربين نه !!!
كادر وسط براي فكوس رو هم ميشه جابجا كرد.
اون چيزايي كه اون پايين نوشتي :

1- تعداد فلاش . يعني براي هر عكس يك فلاش زده بشه يا دو فلاش سريع
2- فكوس مركزي و نقطه اي . فكوس مركزي همينيه كه مي بيني ولي اگه بزاريش روي فكوس نقطه اي ميشه جابجاش كرد . ( اون كادر فكوس رو مي گم )
3- نوع فكوس اتوماتيك . Single براي عكس و Continius براي فيلم برداري استفاده ميشه . اولي وقتي مي خاي عكس بگيري فكوس مي كنه دومي هميشه فكوسه ( البته فقط براي فيلم برداري ازش استفاده كن چون به دوربينت آسيب مي رسه )
4- لامپ كمكي فكوس . توي شب و هنگام فلاش زدن اتوماتيك روشن ميشه ولي مي توني هميشه روشن بزاريش اگه روشن باشه فكوست خيلي بهتر و سريعتره .
5- IS mode هم كه تابلوه . منظورش روش كار لرزش گير هستش كه هميشه كار كنه يا در زمان عكس گرفتن كه پيشنهاد مي دم اين روهم مثل فكوس فقط وقتي فيلم مي گيري روي Continius بگذاريد .
6- Convertor هم اگه شما از اون Attach هاي تله و وايد كه روي دوربين وصل ميشه داريد بايد مدلش رو از اينجا انتخاب كنيد .

ما چاكريم وظيفه بود . اينا در مقابل علم برو بچه ها هيچي نيست . حالا Artin جان شما اگه كاري داشتي كه خواستي خصوصي يا سريعتر حل بشه مي توني اي دي من Irgalaxy2000 رو اد كني تا با هم صحبت كنيم من هم يه چند تا سوال ازت در مورد دوربينت دارم :happy:
 

Irang

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
23 ژوئن 2005
نوشته‌ها
136
لایک‌ها
0
راستي عكساتم ديدم عكساي خوبيه ولي يه جايي ديدم نوشته بودي كه 10 ساله تو كاره عكاسي و عكس هستي درسته ؟؟؟ اگه اينطوره چرا اين دوربين رو گرفتي ؟؟؟ اين دوربين براي آدم حرفه اي خيلي درپيته ؟؟؟ اگه ماجراتو مي گفتي نميذاشتم اين دوربين رو بخري . البته به دوربين توهين نشه خيلي دوربين خوبيه ولي نه براي حرفه اي ها
 
بالا