برگزیده های پرشین تولز

بازاریابی اینستاگرام بوسیله برگزاری مسابقه

bloger

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
1 سپتامبر 2014
نوشته‌ها
5
لایک‌ها
0
سن
37
...
موارد دیگری نیز وجود دارد که شما هزینه می کنید، اما کم! و کاربران برای دستیابی به آن تلاش می کنند. در اصل مسابقه برگزار می کنید.
بطور مثال، در پروژه ای، ما ظروف آشپزخانه دکوراتیو را بصورت دیجیتال بازاریابی می کردیم. با توجه به اینکه دسته مشخصی از بانوان، بازار هدف ما بودند، مسابقه ای بین مادران برای عکاسی از نوزادشان در اینستاگرام برگزار کردیم. جایزه هم دو دوربین عکاسی فانتزی و دوست داشتنی بود که به برنده های مسابقه اهدا می شد. قرار بود که شرکت کننده، عکس را برای ما بفرستد، پس از بررسی منتشرش کنیم و در مدت زمان مشخص، هر عکسی که لایک بیشتری گرفت، برنده مسابقه باشد. ایده مسابقه را از یک برند خارجی کپی کرده بودیم و با کمی تغییر اجرایش کردیم. کاربران هم اهمیتی به وجه تشابه مسابقه با یک برند خارجی نمی دادند. تمام تلاششان را کردند که بیشترین لایک را بگیرند. از دایره اعتمادشان هم دعوت کردند که به صفحه برند ما بیایند و عکس نوزادشان را لایک کنند. ساز و کاری هم که برای تایید عکس ها در نظر گرفته بودیم، اجازه نمیداد تصاویر بی کیفیت یا ایده های سطح پایین به مسابقه راه پیدا کنند. مسابقه به پایان رسید و دو برنده جوایزشان را دریافت کردند. یکی به انتخاب کابران، و یکی هم به انتخاب هیئت داوران که از لحاظ فنی، تصویر را بررسی می کرد. اما نتیجه همان چیزی بود که تصورش را میکردیم. چند ده هزار کاربر اینستاگرام حداقل یکبار ما و مسابقه ای که برگزار کرده بودیم را در کنار محصولاتمان دیدند. به اضافه اینکه بیش از پنج هزار کاربر نیز با برند و محصولات ما درگیری ذهنی (Engagement) پیدا کردند که به نوعی، واکنشی نظیر فالو، لایک، کامنت، دایرکت اینستاگرام، مراجعه به چت تلگرام و یا مراجعه به وبسایت را انجام دادند. قبل و پس از آن، مسابقه ها و قرعه کشی های متنوعی انجام دادیم و در خیلی از آنها، جایزه، یکی از محصولات خودمان با ارزشی مشخص بود.
الزامی وجود ندارد که حتما یک کالای لوکس جایزه دهید. انتخاب جایزه یا هدیه، به سطح شناخت شما از کاربران هدفتان بر می گردد. خیلی وقت ها، حتی با دو بلیت کنسرت، می توانید توجه خیلی از خانم ها را جلب کنید. دو بلیتی که برای کاربر هدف شما، فقط بلیت نیستند! آنها معمولا بلیت دوم را برای کسی هزینه می کنند که خیلی برایشان عزیز است و می توانند با وی خوشگذارنی کنند. این یعنی فرصت چند ساعت خوشحالی و شادی و عشق را به کاربرتان هدیه داده اید و تمام این لحظات بواسطه نام برند شما برایشان خاطره انگیز و جاودانه خواهد شد. و حتی ممکن است در فرصت های "خاطره بازی "شان در کافه ها، خانه ها، تجمع ها و وبلاگ ها، داستان برند شما دوباره و دوباره تعریف شود. این ارزشی ست که جاودانه خواهد بود و نرخ بازگشت سرمایه تان ROI را در بلند مدت کاهش خواهد داد.

برگرفته از کتاب اینستاگرامر
کتاب را از اینجا دانلود کنید...
 
بالا