ممنون از همه بچه ها واسه جواباشون
اصلا اینجوری نمی صرفه
اگر بخواهید از شرکت بخرید و در اینترنت خرید پستی بفروشید اینکار رو نکنید
این جور بازی های شرکتی فقط در مغازه بخوبی فروش میرن
اما اگر مانند پی سی ورلد یا دانلود ها (دانلود ها فک نکنم مجوز گرفته باشه ) خودتون دانلود کنید و ستاپ اصلی بفروشید خیلی سود بالایی هم داره چون اینجوری یکی دان می کنید ازش 200 تا 300 تا 1000 تا رایت می کنید و کاور می زنید میدین بیرون ولی اونجوری یه هزینه اولیه باید به شرکت بدید و بازی هارو خریداری کنید که حالا آیا به فروش برن یا نرن ، تا جایی که( پی سی ورلد و دانلود ها و پی سی گیمز و .... ) هستن با بازی های ستاپ اصلی و بدون حذفیات
کاربر نمیاد بازی های شرکتی که نصف فیلم هاش حذف شده رو بخره که
در مورد حذف و سانس-ور حق با شماست . اما خوب اگر هیچ مشتری نداشته باشه که این همه شرکت تولید کننده و مغازه های آنلاین و سنتی همه ورشکست میشن که . پس چرا دارن روز به روز بیشتر و قویتر میشن ؟
در مورد میزان سود هم راست میگید . من با محصولات کپی مدتها کار کردم ( سریال و کارتون ) و می ارزه
یه زمانی اورجینالش رو باید عمده می گرفتیم و با سیصد چهارصد تومن سود می فروختیم که اصلا نمی ارزید . چون یه کپی می کردیم و یه کاور می ذاشتیم نهایت میشد 300 هزینه ! هزار می فروختیم .
ولی الان انگار اوضاع کلا فرق کرده ، برای بازی و نرم افزار که تحقیق کردم سود اورجینال از کپی بیشتر نباشه کمتر هم نیست . توی جواب بعدیم میگم
فايده نداره
بازي بيشتر فروشش اينجوريه كه وقتي يه بازي معروف مياد بيرون تو همون هفته اول همه دنبالشن تو اينترنت بعدش ديگه همه جا پخش ميشه
حالا اگه بخواييد شركتي بگيريد اولا كه خيلي از بازيا مجوز نميگرن يا بگيرن حسابي بازي رو عوض ميكنن ثانيا تا بياد مجوز بگيره همه جا پر شده
قيمت خريد از شركتا هم تعداد بالا دي وي دي 300-400 ميدن فك كنم
در مورد دیر اومدن بازی اوریجنال تو بازار صددرصد حق با شماست
در مورد خرید هم بستگی به مسایل زیادی داره . مثل تعداد عنوان ، تعداد خرید از هر عنوان ، نوع ( دیویدی سیدی 9 شرکت تولید کننده . نوع بسته بندی و ....
اما قیمت الان از 350 هست تا 500 ، 600 .
خوبیش اینه که من صحبت کردم میشه بجای اینکه از یه بازی حتما بیست ، سی تا بردارم که معلوم نیست بفروشه یا نه ، میتونم از تعداد بالایی عنوان ، هرکدوم دو سه تا بردارم ( حتی یکی ) و میزان فروشش رو بسنجم . اگه از یه عنوان دیدم فروش خوبه ، تعداد بیشتری ازش میارم . عناوینی هم که فروش نداشته باشه ف براحتی میشه قیمت خرید ردشون کرد . تو بازار یا نت یا حتی همین پیتی
مهمترین مساله سودشه که یه بازی تک دیسکه رو به قیمت دیسکی می خری ( مثلا 550 ) ولی به قیمت پشت جلد می فروشی ( که خیلی بالا میزنن ) تازه میشه کلی هم تخفیف داد که مشتری حال کنه بجای مغازه ، آنلاین بخره ( این کاریه که دقیقا آمازون در مورد دیسک یا کتاباش می کنه ، البته با در نظر گرفتن میلیونها تفاوت بین ایران و آمریکا و تجارت الکترونیکشون ، ولی کلیاتش همینه )
مزیت دییگر اورجینال هم اینه که وقت و کارایی خیلی بهتره . دیگه نیازی به نوشتن دیسک و چاپ کاور یا دیسک و رایت دیسک و کلی بدبختی و بسته بندی نداره . از آرشیو برمیداری میذاری تو پاکت و فینیش ! ماکسیمم باید یه موجودی انبار بزنی که یهو موجودیت تموم نشه . کلا خیلی خیلی راحت تر از کپی کردنه
چطور پشتیبانی به شما ربطی نداره شما فروشنده هستی و مشتری شما رو میشناسه بنابراین اولین جایی که تماس میگیرند شمایی
در مورد کار با شرکت ها قیمت هاشون بالاست مگه همونطور که دوستان گفتن تعداد برداری
برای بعضی از مشتری ها اورجینال و غیرش نداره فقط بازی سالم میخواد
این جا ایران است :دی
قیمت ها رو که توضیح دادم . اورجینال بودن و نبودنش هم حق با شماست
در مورد پشتیبانی : والا من هربار از مغازه می رفتم یه بازی می گرفتم ، اگر هم مشکلی داشت مغازه دار که پاسخگو نبود . مشتری بسته هولوگرام دار و آکبند رو گرفته توشم کارت خرید و گارانتیش هست . دیگه ربطی به فروشنده نداره که
مثلا خود ما پارسال یه سری لوازم خونگی آنلاین آوردیم و فروختیم . مثلا بخارشو یا مجیک بولت یا ... حتی وقتی خراب هم میشد ما مسئول نبودیم که . کالا شرکتیه ، شماره پشتیبانی و خدماتشم داره ، الان مغازه دارهای توی بازار هم همینطورن دیگه . کسی هم تماس میگرفت همین جوابو میدادیم . اونم با لحن خوب و تحویل گیری بسیار ( رو این روابط عمومی منشیا و بچه های شرکت همیشه تاکید داشته ام ) گیر مشتری برطرف میشد و پاسش میدادیم شرکت تولید کننده و پشتیبان . تازه کلی هم با ما حال می کرد . و بارها پیش اومد که مشتری دایمی خودمون شدن . گرچه در عمل کاری نکرده بودیم .
مثلا ما میریم یه موبایل یا تلویزیون میخریم ، اگه مشکل داشته باشه ، مغازه دار واسمون درست می کنه یا شرکت خدمات و گارانتی اون محصول ؟ یا میریم یه پکیج کینگ میگیری ، مشکل داشته باشه مغازه دار رفعش می کنه یا پشتیبانی شرکت ؟
اگه منظورتون از پشتیبانی ، سوالاتیه که در مورد سیستم مورد نیاز و سبک بازی و اینا می پرسن هم پشت بسته همه اش نوشته شده . کافیه اونا رو اسکن یا کپی کنیم توی توضیحات محصول توی فروشگاه . ماکسیمم همونو دوباره واسشون می خونه منشیه ! دی:
اگرم خرید و بازم سوالی داشت هم که مثل مورد قبل شماره های پشتیبانی شرکت تولید کننده روی بسته هست .
اصولا تنها تفاوتی که فروش اورجینال ( منظورم اورجینال ایرانه ف میدونم خودشون کپی بردارن! ) و فروش کپی توی ایران داره ، همینه که گارانتی و پشتیبانیش مثل مغازه دارها ربطی به فروشنده نداره . و پشتیبانی کمپانی مسئولشه
و از همه مهمتر ، بی هیچ عنوان خطر هیتلر شدن و اینا هم نداره و کاملا می تونی قانون کار کنی و حتی از سیستم های همکاری در فروش خود سیستم پستی ها هم براش استفاده کنی ( مثل پایگان و ایران مارکت و ... )
بازم ممنون میشم دوستان نظرشون رو در این مواردی که مطرح کردم بدن .
صاحب تاپیک عزیز هم فکر کنم با مطالعه همین گفته ها می تونه به راهکارهای خوبی برسه .