برگزیده های پرشین تولز

با تيم ملي / هدف: جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي

وضعیت
موضوع بسته شده است.

30naa

Registered User
تاریخ عضویت
17 ژانویه 2006
نوشته‌ها
1,226
لایک‌ها
3
سن
34
محل سکونت
کارتون
علی کریمی از تیم ملی خداحافظی کرد!
شک ندارم مربوط به همین مسائل احیر و فشارهایی که بهشون اوردند بوده
 

ataamini

Registered User
تاریخ عضویت
28 فوریه 2007
نوشته‌ها
1,300
لایک‌ها
8
سن
37
محل سکونت
Sin City
در صورت تحقق خداحافظی حسین کعبی که شایعه خداحافظی‏اش شنیده می‏شود، قطعاً رسانه‏ها و فکار عمومی قدری واقع‏‏بینانه‏تر به این رخدادهای پیاپی خواهند پرداخت و اما و اگرهای فراوانی در ارتباط برای وداع ملی‏پوشان ایران که بنابر ادعای برخی مسئولان به اصطلاح آگاهی برحسب اتفاق بوده، زیر ذره‏بین قرار گرفته و موشکافانه آنچه عده‏ای با طرح آن در پی رفع و رجوع اتفاقات اخیر هستند،مورد بازبینی قرار خواهد گرفت.
هنوز شوک شکست تیم ملی ایران به فراموشی سپرده نشده که علي كريمي به طور رسمي از تيم ملي فوتبال خداحافظي كرد تا خانواده فوتبال که روزهای بدی را سپری می‏کند، دستخوش شوکی دیگر شود و پایان یک ستاره پرفروغ که همواره در تیم ملی با شماره نقشی تعیین کننده داشته را به نظاره بنشیند اما این آغاز وداع ستاره‏هایی بود که این روزها مغضوب علیه واقع شده‏اند و پس از او مهدی مهدوی کیا نیز برای همیشه از فوتبال ملی خداحافظی مرد تا کاپیتان اول و دوم تیم ملی به یک باره خداحافظی کرده باشد.

به گزارش خبرنگار ورزشی تابناک؛ علي كريمي در ابتدا در خصوص بازي با كره‌ جنوبي و عدم راه‌يابي تيم‌ملي به جام جهاني در گفت‌وگو با یکی از رسانه‏ها اظهار كرد: ما همه تلاش‌مان را كرديم اما متاسفانه در دقايق پاياني اتفاقي كه نبايد رخ مي‌داد به وقوع پيوست و بازي به تساوي كشيده شد. من به سهم خودم از همه مردم و علاقه‌مندان به فوتبال عذرخواهي مي‌كنم و شرمنده آن‌ها هستم. اميدوارم تيم ملي در تورنمنت‌هاي بعدي و با پيروزي‌هايي كه كسب مي‌كند باعث شادي مردم و هواداران شود. اين آخرين بازي ملي من بود و خيلي دوست داشتم كه با پيروزي آن را پشت سر مي‌گذاشتيم اما به هر حال قسمت اين چنين بود. مطمئنم جوان‌هايي كه اكنون هستند و جوان‌هايي كه بعدا به تيم ملي مي‌آيند مي‌توانند نتايج خوبي براي فوتبال ما كسب كنند.

شماره 8 تيم ملي درخصوص مشخص شدن تيم فصل آينده‌اش اظهار كرد: تا همين لحظه با هيچ باشگاهي براي عقد قرارداد مذاكره نكرده‌ام. حتي از طرف باشگاه پرسپوليس هم بعد از بازي با بنيادكار تا اين لحظه با من تماس گرفته نشده كه حتي بخواهند حال من را بپرسند، چون به هر حال من 7 ، 8 ماه بازيكن اين تيم بودم. الان هم به اين جهت كه اكثر تيم‌ها تمرينات آماده‌سازي خود را آغاز كرده‌اند بايد تكليفم هرچه زودتر مشخص شود. به همين دليل تا روز شنبه منتظر تماس باشگاه هستم و بر خلاف ميل باطني‌ام اگر اين اتفاق نيفتد به پيشنهاداتي كه برسد فكر مي‌كنم ولي مطمئنم هواداران به من حق مي‌دهند.

32095_358.jpg


وي که در این شرایط از الاهلی و استیل آذین پیشنهاد همکاری دارد، ادامه داد: من كاري به كادر فني و انتخاب آن ندارم و به مديريت باشگاه هم حق مي‌دهم كه هر طور صلاح مي‌داند تصميم بگيرد. تنها دلخوري من اين بود كه چرا هيچ تماسي با ما گرفته نشد، به هر حال من خودم را مديون پرسپوليس مي‌دانم و تا آخرين لحظه هم به اين تيم فكر مي‌كنم، چون از پرسپوليس به فوتبال راه پيدا كردم. در اين مدت هم سعي داشتم بازيكن مثمر ثمري باشم و اگر كوتاهي‌اي صورت گرفته همين جا از تمامي هواداران پرسپوليس عذرخواهي مي‌كنم.

كريمي در خصوص دليل ناكامي گفت: ما بدشانس بوديم. البته مسائل حاشيه‌اي و مشكلات مالي هم يكي از دلايل اصلي بود. شايد همه فكر مي‌كردند با اين همه بازيكن ما صددرصد قهرمان مي‌شويم اما متاسفانه نتوانستيم يك سهميه آسيايي هم كسب كنيم.

وي در مورد انتقاداتي كه در طول فصل از مديريت باشگاه داشت، گفت: كاپيتاني فقط بستن بازوبند نيست. كاپيتان بايد به مشكلات آگاه و رابط بين مديريت و بازيكنان باشد. من در اين مدت تلاش كردم اين وظيفه را به نحو احسن انجام دهم. حتي اگر همه چيز به نام من تمام مي‌شد. چون اگر كاپيتان يك تيم سكوت كند و حرف نزند حرف و حديث‌هاي زيادي به وجود مي‌آيد، بعضي وقت‌ها و در حالي كه خودم هيچ طلبي از باشگاه نداشتم به خاطر بچه‌ها پيشقدم مي‌شدم تا در مورد من خوب فكر كنند.

وي در خصوص جذب بازيكن توسط مديريت باشگاه گفت: اگر بهترين مربي خارجي هم بيايد چون هيچ شناختي ندارد و در آينده اگر نتيجه نگيرد، حتما بهانه مي‌آورد كه در انتخاب بازيكنان دخيل نبوده پس در واقع مديرعامل بايد فكر همه جوانب را بكند. در اين گونه موارد مربيان ايراني شناخت بهتري دارند. زماني كه مربي بايرن را بركنار كردند و يك مربي موقت جاي او آمد، باشگاه در اين فاصله با مربي فصل آينده‌اش به توافق رسيده بود و او فرصت لازم براي شناخت بازيكن مورد نظر را داشت و باشگاه هم البته به نظر او احترام مي‌گذاشت و يا حداقل با او مشورت مي‌كرد. پرسپوليس هم به نظر من بهتر بود اين چنين رفتار مي‌كرد. ما الان مربي خارجي آورده‌ايم در حالي كه نه تمرين داريم و نه مسابقه‌اي در پيش است كه او بازيكنانش را بشناسد.

كريمي در خصوص مبلغ پيشنهادي‌اش به پرسپوليس گفت: من سال گذشته كمترين دستمزد را داشتم و جزو ارزان‌ترين بازيكنان تيم بودم كه مبلغ قراردادم هم ثبت شده و موجود است كه البته هيچ منتي نيست، چون خودم اين گونه خواستم، براي اين كه آمده بودم دينم را ادا كنم، الان هم بايد توافق طرفين به دست آيد. هرچند من خيلي خوشبين نيستم. تا جايي كه شنيده‌ام مديريت باشگاه علاقه‌اي براي تمديد قرارداد من ندارد چرا كه همان طور كه گفتم هيچ تماسي با ما نداشتند، من هم تا روز شنبه منتظر مي‌مانم.

كريمي در پاسخ به اين سوال كه شايد انتقاداتش از مديرعامل باشگاه باعث بي تفاوتي او نسبت به اين مساله شده گفت: يك مدير موفق مديري است كه انتقاد پذير باشد. انتقادات من هم بي‌مورد نبوده كه اگر چنين باشد من فوتبال را نمي‌فهمم. اختلاف نظر و انتقاد هميشه در هر خانواده‌اي است اما شايد آن‌ها از حرف‌هاي من خوششان نمي‌آمد. در حال حاضر تنها كاري كه مي‌توانم بكنم آرزوي موفقيت براي پرسپوليس در فصل آينده و جبران ناكامي‌هاي فصل گذشته است.

وي در پايان نیز با فروتنی از هواداران فوتبال به خاطر عدم راهيابي جام جهاني عذرخواهي و براي پرسپوليس هم آرزوي موفقيت کرد.

32105_945.jpg


ه فاصله‏ای کوتاه از جادوگر، کاپیتان تیم ملی فوتبال کشورمان که بیش از 110 بازی ملی برای این تیم انجام داده است پس از آنکه نتوانست به همراه این تیم به جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی صعود کند همچون علی کریمی اسه شنبه شب از تیم ملی خداحافظی کرد تا این شوک مضائف شود.

مهدی مهدوی کیا با اعلام این خبر گفت: خیلی ناراحتم که تیم ملی ایران از راهیابی به جام جهانی بازماند و نتوانستیم پیام آور شادی برای میلیون ها ایرانی دوست داشتنی باشیم. من قصد دارم درباره خداحافظی ام از تیم ملی در قالب یک نامه یا یک مصاحبه توضیحاتی بدهم و طی روزهای آتی این کار را خواهم کرد.

مهدوی کیا افزود: من قبل از پایان بازی های تیم ملی ایران در رقابت های مقدماتی جام جهانی گفته بودم در صورتی که تیم ملی به جام جهانی صعود کند و مربیان خواهان ادامه حضور من در تیم ملی باشند، در خدمت تیم کشورم خواهم بود و در صورت عدم راهیابی تیم ملی به جام جهانی، از تیم ملی خداحافظی خواهم کرد. حالا هم حرفی که چند وقت پیش زده بودم را تکرار می کنم و می گویم که بازی با کره جنوبی آخرین و تلخ ترین بازی من در تیم ملی بود.

این خداحافظی‏ها که پس از انتشار اخبار برخی رسانه‏های زنجیره‏ای پیرامون لزوم محرومیت این بازیکنان به واسطه سبتن دستبندهای سبز، به وقوع پیوست با شائبه‏های متعددی روبرو شد تا آنجایی که تاج نایب رئیس فدراسیون فوتبال مطرح شدن شایعاتی مبنی برتحت فشار بودن این دو بازیکن برای خداحافظی را رد کرد و گفت: به هیچ وجه این مسائل صحت ندارد و مهدوی کیا و کریمی با تصمیم شخصی شان از تیم ملی خداحافظی کردند. مسائلی هم که در مورد نگه داشتن پاسپورت و سایر اتفاقات مطرح می شود کذب محض است.

با این حال در صورت تحقق خداحافظی حسین کعبی که شایعه خداحافظی‏اش شنیده می‏شود، قطعاً رسانه‏ها و فکار عمومی قدری واقع‏‏بینانه‏تر به این رخدادهای پیاپی خواهند پرداخت و اما و اگرهای فراوانی در ارتباط برای وداع ملی‏پوشان ایران که بنابر ادعای برخی مسئولان به اصطلاح آگاهی برحسب اتفاق بوده، زیر ذره‏بین قرار گرفته و موشکافانه آنچه عده‏ای با طرح آن در پی رفع و رجوع اتفاقات اخیر هستند، مورد بازبینی قرار خواهد گرفت.
 

Ashimoto

Registered User
تاریخ عضویت
3 دسامبر 2005
نوشته‌ها
1,962
لایک‌ها
1
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، این نهاد بین المللی از فدراسیون فوتبال ایران در مورد تنبیه برخی بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران، به خاطر بستن نمادهای سبز مربوط به یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری توضیح خواسته است.

سخنگوی فیفا، روز گذشته به این خبرگزاری گفت: "ما طی نامه‌ای از فدراسیون فوتبال ایران خواسته‌ایم تا در مورد گزارش های مربوط به برخی از بازیکنان ایرانی و محرومیت آنها به سبب بستن مچ بند سبز توضیح دهد."
لینک خبر
 

ShahramB

فروشنده معتبر
فروشنده معتبر
تاریخ عضویت
26 سپتامبر 2008
نوشته‌ها
4,305
لایک‌ها
590
سن
34
محل سکونت
خوشــــــا شیــــــــــــــــــــــــــــــــراز
افاضلي: برنامه 4 ساله قطبي ايران را به بنگلادش مي‌رساند

خبرگزاري فارس: دستيار سابق علي دايي در تيم ملي گفت: قطبي با هنرنمايي خود، مي‌تواند بعد از 4 سال، سطح فوتبال ايران را با بنگلادش يكي كند.




هومن افاضلي در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري فارس، اظهار داشت: ناكامي تيم ملي مي‌تواند دلايل متعددي داشته باشد. يكي از دلايل، ساختاري است كه در كوتاه مدت قابل حل كردن نيست. فردي هم وجود ندارد كه بخواهد با برنامه‌اي كه ارائه مي‌كند، آنها را حل كند.
وي ادامه داد: در تاريخ 80 ساله جام جهاني، ايران فقط در 3 دوره حضور داشته است. اين معنايش اين است كه اشكالات فراواني داريم. هميشه خود به خود برخي بازيكن نخبه گردهم جمع شده‌اند يا يك مربي برنامه‌ريز آمده و برخي مسائل فراهم بود، تيم به جام جهاني رفت؛ در غير اينصورت، در اين زمينه هيچ موقع موفق عمل نكرديم.
آناليزور سابق تيم ملي با اشاره به اينكه با تعويض دايي مخالف بودم، گفت: از فرصت‌هاي مقطعي هم خوب استفاده نمي‌كنيم. دايي در اولين باختش در يك بازي رسمي بركنار شد و فدراسيون به دنبال قطبي رفت.
وي ادامه داد: قطبي در رديف بزرگترين هنرمندان مانند عزت‌الله انتظامي، جمشيد مشايخي و محمدعلي كشاورز و چه بسا بالاتر قرار دارد. قطبي مي‌تواند نامزد جايزه اسكار هم شود. اگر دايي بزرگترين شخصيت فوتبالي را از سمت سرمربيگري بركنار مي‌كنيم، كسي كه همه دنيا فوتبال ايران را به اسم او مي‌شناسند، بايد دنبال كسي برويم كه يا در سطح دايي باشد يا بالاتر از او.
افاضلي خاطر نشان ساخت: مقايسه بين تروسيه و قطبي مثل بنز و ژيان است كه ژيان را انتخاب كرديم. قطبي را با سلام و صلوات آورديم و پس از آن قول‌هايي داد كه هيچكدام عملي نشد. نه تيم به جام جهاني رفت و نه 2 كره‌اي را كه مي‌گفت هيچ‌كس اندازه من مي‌شناسد، شكست داديم. زمان قطبي 3 مسابقه انجام داديم كه 2 ديدار با تيم‌هايي بود كه تكليفشان از قبل مشخص شده و انگيزه‌اي براي ديدار با ما نداشتند.
وي با بيان اينكه امارات در مسابقه با ايران از 7 بازيكن جوانانش استفاده مي‌كرد، گفت: در تهران اين تيم را به زور با يك گل شكست داديم و مقابل كره‌شمالي مساوي كرديم و برابر كره‌جنوبي در حالي كه قطبي ادعا مي‌كرد، اين تيم را مانند كف دستش مي‌شناسد. شانس آورديم كه بازي را واگذار نكرديم.
افاضلي در مورد ادعاي قطبي مبني بر اينكه مربيان ايراني همين 5 امتياز را هم نمي‌گرفتند، تصريح كرد: او راست مي‌گويد زيرا مربيان ايراني 6 امتياز مي‌‌گرفتند. اگر با دايي بوديم، كره شمالي را شكست مي‌داديم و اگر با كره‌جنوبي مساوي مي‌كرديم، به راحتي به جام جهاني مي‌رفتيم.
وي افزود: از لحاظ آماري ثابت مي‌كنم كه كار قطبي با اشكال مواجه بود. تيم قطبي نسبت به دايي از لحاظ آماري ضعيف‌تر بود. اگر آمار فني را بررسي كنيم، مجموع توليدات فني تيم ملي در اين 3 بازي از 3 مسابقه‌اي كه دايي مربي تيم ملي بود، در مجموع پايين‌تر بود.
كمك دايي در تيم ملي ادامه داد: قطبي به خوبي نظم و انضباط را در تيم ملي رعايت كرد. اين نظم و انضباطي كه قطبي از آن حرف مي‌زند، شايد در هاليوود باشد چرا كه در تيم ملي اين را مشاهده نكرديم. كي سابقه داشته كه 10 بازيكن همزمان از تيم ملي جدا شوند؟ هر كس يك جايش را بهانه كرد و رفت.
وي در مورد موافقت فدراسيون با برنامه‌هاي 4 ساله قطبي، اظهار داشت: بسيار خوشحالم كه اين اتفاق ‌مي‌افتد چرا كه تا 4 سال مي‌توان راجع به برنامه او حرف زده و لذت برد. ممكن است قول قهرماني جهان را هم بدهد. قطبي حقش ضايع شده كه 3 بار اسكار سينماي جهان را نگرفته است.
افاضلي با اشاره به اينكه ضمانت مي‌دهم در پايان برنامه 4 ساله قطبي فوتبال ايران در حد بنگلادش باشد، گفت: تنها جايي كه بين ژيان و بنز با قيمت بنز، ژيان را انتخاب مي‌كنند، ايران است.
 

30naa

Registered User
تاریخ عضویت
17 ژانویه 2006
نوشته‌ها
1,226
لایک‌ها
3
سن
34
محل سکونت
کارتون
افاضلي: برنامه 4 ساله قطبي ايران را به بنگلادش مي‌رساند

خبرگزاري فارس: دستيار سابق علي دايي در تيم ملي گفت: قطبي با هنرنمايي خود، مي‌تواند بعد از 4 سال، سطح فوتبال ايران را با بنگلادش يكي كند.




هومن افاضلي در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري فارس، اظهار داشت: ناكامي تيم ملي مي‌تواند دلايل متعددي داشته باشد. يكي از دلايل، ساختاري است كه در كوتاه مدت قابل حل كردن نيست. فردي هم وجود ندارد كه بخواهد با برنامه‌اي كه ارائه مي‌كند، آنها را حل كند.
وي ادامه داد: در تاريخ 80 ساله جام جهاني، ايران فقط در 3 دوره حضور داشته است. اين معنايش اين است كه اشكالات فراواني داريم. هميشه خود به خود برخي بازيكن نخبه گردهم جمع شده‌اند يا يك مربي برنامه‌ريز آمده و برخي مسائل فراهم بود، تيم به جام جهاني رفت؛ در غير اينصورت، در اين زمينه هيچ موقع موفق عمل نكرديم.
آناليزور سابق تيم ملي با اشاره به اينكه با تعويض دايي مخالف بودم، گفت: از فرصت‌هاي مقطعي هم خوب استفاده نمي‌كنيم. دايي در اولين باختش در يك بازي رسمي بركنار شد و فدراسيون به دنبال قطبي رفت.
وي ادامه داد: قطبي در رديف بزرگترين هنرمندان مانند عزت‌الله انتظامي، جمشيد مشايخي و محمدعلي كشاورز و چه بسا بالاتر قرار دارد. قطبي مي‌تواند نامزد جايزه اسكار هم شود. اگر دايي بزرگترين شخصيت فوتبالي را از سمت سرمربيگري بركنار مي‌كنيم، كسي كه همه دنيا فوتبال ايران را به اسم او مي‌شناسند، بايد دنبال كسي برويم كه يا در سطح دايي باشد يا بالاتر از او.
افاضلي خاطر نشان ساخت: مقايسه بين تروسيه و قطبي مثل بنز و ژيان است كه ژيان را انتخاب كرديم. قطبي را با سلام و صلوات آورديم و پس از آن قول‌هايي داد كه هيچكدام عملي نشد. نه تيم به جام جهاني رفت و نه 2 كره‌اي را كه مي‌گفت هيچ‌كس اندازه من مي‌شناسد، شكست داديم. زمان قطبي 3 مسابقه انجام داديم كه 2 ديدار با تيم‌هايي بود كه تكليفشان از قبل مشخص شده و انگيزه‌اي براي ديدار با ما نداشتند.
وي با بيان اينكه امارات در مسابقه با ايران از 7 بازيكن جوانانش استفاده مي‌كرد، گفت: در تهران اين تيم را به زور با يك گل شكست داديم و مقابل كره‌شمالي مساوي كرديم و برابر كره‌جنوبي در حالي كه قطبي ادعا مي‌كرد، اين تيم را مانند كف دستش مي‌شناسد. شانس آورديم كه بازي را واگذار نكرديم.
افاضلي در مورد ادعاي قطبي مبني بر اينكه مربيان ايراني همين 5 امتياز را هم نمي‌گرفتند، تصريح كرد: او راست مي‌گويد زيرا مربيان ايراني 6 امتياز مي‌‌گرفتند. اگر با دايي بوديم، كره شمالي را شكست مي‌داديم و اگر با كره‌جنوبي مساوي مي‌كرديم، به راحتي به جام جهاني مي‌رفتيم.
وي افزود: از لحاظ آماري ثابت مي‌كنم كه كار قطبي با اشكال مواجه بود. تيم قطبي نسبت به دايي از لحاظ آماري ضعيف‌تر بود. اگر آمار فني را بررسي كنيم، مجموع توليدات فني تيم ملي در اين 3 بازي از 3 مسابقه‌اي كه دايي مربي تيم ملي بود، در مجموع پايين‌تر بود.
كمك دايي در تيم ملي ادامه داد: قطبي به خوبي نظم و انضباط را در تيم ملي رعايت كرد. اين نظم و انضباطي كه قطبي از آن حرف مي‌زند، شايد در هاليوود باشد چرا كه در تيم ملي اين را مشاهده نكرديم. كي سابقه داشته كه 10 بازيكن همزمان از تيم ملي جدا شوند؟ هر كس يك جايش را بهانه كرد و رفت.
وي در مورد موافقت فدراسيون با برنامه‌هاي 4 ساله قطبي، اظهار داشت: بسيار خوشحالم كه اين اتفاق ‌مي‌افتد چرا كه تا 4 سال مي‌توان راجع به برنامه او حرف زده و لذت برد. ممكن است قول قهرماني جهان را هم بدهد. قطبي حقش ضايع شده كه 3 بار اسكار سينماي جهان را نگرفته است.
افاضلي با اشاره به اينكه ضمانت مي‌دهم در پايان برنامه 4 ساله قطبي فوتبال ايران در حد بنگلادش باشد، گفت: تنها جايي كه بين ژيان و بنز با قيمت بنز، ژيان را انتخاب مي‌كنند، ايران است.
دقیقا درست میگه! با آقای دایی و آقای افاضلی ایران تو جام جهانی ۲۰۱۰ جزو ۴ تا تیم و تو ۲۰۱۴ قهرمان میشد!
 

NavidM

Registered User
تاریخ عضویت
14 آگوست 2008
نوشته‌ها
414
لایک‌ها
1
نگاهي كوتاه به زندگي فوتبالي مهدوي كيا / سخت ترين لحظات زندگي ام خداحافظي از پيراهن شماره 2 است

تساوي مقابل كره جنوبي و نرفتن به جام جهاني باعث شد تا بالاخره داستان خاطره‌انگيز و 13 ساله مهدي مهدوي‌كيا با تيم ملي به پايان برسد.
كاپيتان تيم ملي كه سال 1996 اولين بازي ملي خود را مقابل عراق انجام داد در طول اين 13 سال افتخارات بسياري با تيم ملي ايران به دست آورد. حضوردر 4 دوره جام ملت‌هاي آسيا و 2 دوره جام جهاني كارنامه‌اي است كه شايد در سال‌هاي آينده كمتر بازيكني بتواند اين ركوردها را از خود برجاي بگذارد.
مهدوي‌كيا خداحافظي كرد تا آرزوي هميشگي‌اش كه همانا جوانگرايي در تيم ملي بود تحقق يابد. كيا گفته كه از تيم ملي خداحافظي كرد تا جوانترها بتوانند خودي نشان داده و جاي او را پر كنند.
مهدوي‌كيا كه پيش از اين اعلام كرده بود در صورت عدم صعود به جام جهاني از بازي‌هاي ملي خداحافظي مي‌كند با وقوع اين اتفاق به طور رسمي وداع خود را با پيراهن شماره 2 تيم ملي اعلام كرد .
جديدترين صحبت‌هاي مهدي در مورد خداحافظي‌اش از تيم ملي : «مدت‌ها قبل گفته بودم كه اگر تيم ملي به جام جهاني برود پس از اين بازي‌ها از تيم ملي خداحافظي مي‌كنم و اگر موفق نشديم تيم را رهسپار جام جهاني كنيم پس از بازي‌هاي مقدماتي براي هميشه با تيم ملي وداع مي‌كنم.خداحافظي من از تيم ملي خبر جديدي نيست. تيم ملي هم بازي‌هاي جام ملت‌هاي آسيا را پيش رو دارد و معتقدم كه بايد جاي خود را به بازيكنان جوانتر بدهم. به همين خاطر از تيم ملي خداحافظي مي‌كنم تا جا براي جوان‌ها باز شود.»
كيا 13 سال پيراهن شماره 2 تيم ملي را بر تن داشت و توانست صحنه‌هاي خاطره‌انگيزي از خود در ذهن فوتبالدوستان برجاي بگذارد.
اما خود كيا دوري از تيم ملي پس از سال‌ها را چگونه تحمل مي‌كند: «خيلي ناراحتم. اول از اينكه تيم ملي به جام جهاني نرفت تا ميليون‌ها ايراني شادي كنند.دوم هم اينكه پس از اين اتفاق براي هميشه با پيراهن شماره 2 تيم ملي خداحافظي مي‌كنم. سخت‌ترين لحظات زندگي‌ام است اما بايد روزي اين تصميم را مي‌گرفتم و شرايط طوري پيش رفت كه حالا اين تصميم را گرفتم.»
در دنيا رسم بر اين است كه بازيكنان بزرگ پس از قهرماني در يك جام يا حضور در يك تورنمنت معتبر از تيم ملي كشورشان خداحافظي مي‌كنند. مهدي مهدوي‌كيا اما پس از حذف تيم ملي تصميم به خداحافظي گرفت.
خود او در اين مورد مي‌گويد: «من چند وقت پيش اين تصميم را گرفته بودم و خودم هم ناراحتم كه پس از اين بازي براي هميشه از تيم ملي خداحافظي كردم. اين را هم بگويم كه بازي با كره جنوبي آخرين و تلخ‌ترين بازي من در تيم ملي بود و تا سال‌ها آن را فراموش نخواهم كرد.»
1- اولين بازي ملي
14 آذر 1375: مهدي مهدوي‌كيا در حالي كه 18 ساله بود اولين بازي ملي خود را در جام ملت‌هاي آسيا مقابل عراق انجام داد. سرمربي وقت تيم ملي (محمد مايلي‌كهن) كه اعتقاد ويژه‌اي به جوان‌ها داشت براي اولين بار از كيا در تركيب تيم ملي استفاده كرد.

2- اولين گل ملي
اول ارديبهشت ماه 1376: ديدار دوستانه تيم ملي مقابل كنيا در تبريز بود كه كيا موفق شد اولين گل ملي خود را براي تيم ملي به ثمر برساند. او در اين ديدار نمايشي فوق‌العاده داشت تا تيم ملي بتواند با 2 گل حريف آفريقايي خود را شكست دهد.

3- جوان اول فوتبال آسيا
27 آبان ماه 1377: ارائه بازي‌هاي ديدني در مسابقات مقدماتي جام جهاني فرانسه مسوولان كنفدراسيون فوتبال آسيا را متقاعد كرد تا مهدي را به عنوان جوان اول فوتبال آسيا انتخاب كنند. كيا جايزه‌اش را از AFC گرفت تا با روحيه‌ا ي بالا خود را آماده حضور در جام جهاني كند.

4- حضور در تيم منتخب جام جهاني
پنجم تير ماه 1377: پس از پايان بازي‌هاي جام جهاني فرانسه بود كه مسوولان برگزاري مسابقات تصميم گرفتند تيم منتخب و 23 نفره خود را از ميان بازيكنان حاضر در مسابقات انتخاب كنند. بله، از ايران هم نام يك بازيكن در ليست منتخب به چشم مي‌خورد. او كسي نيست جز مهدي مهدوي‌كيا.

5 - بهترين پاسور جام ملت‌هاي 2004
هفدهم آذر ماه 1383: كيا در رقابت‌هاي جام ملت‌هاي آسيا درخشش خيره‌كننده‌اي داشت تا جايي كه در پايان هم در تيم منتخب بازي‌ها جاي گرفت و هم عنوان بهترين پاسور را به خود اختصاص داد. مهدي نقش عمده‌اي در رسيدن ايران به عنوان سومي رقابت‌ها با پاس‌هاي گل خود به بازيكنان داشت.

6- اولين كاپيتاني در تيم ملي
29 مهر ماه 1385: پس از جام جهاني بود كه علي دايي از بازي‌هاي ملي خداحافظي كرد تا بازوبند كاپيتاني به مهدي مهدوي‌كيا برسد. اولين كاپيتاني مهدي در بازي با سوريه اتفاق افتاد. اين بازي از رقابت‌هاي مقدماتي ملت‌هاي آسيا بود كه شماره 2 اولين بار بازوبند كاپيتاني تيم ملي را به بازو بست.

7- آخرين گل ملي
23 مهر ماه 1387: پس از مدت‌ها دوري از تيم ملي بالاخره علي دايي مجاب شد تا مهدوي‌كيا را به تيم ملي دعوت كند. كاپيتان تيم ملي هم مقابل كره شمالي نمايش خيره‌كننده‌اي ارائه داد. او دروازه كره‌اي‌ها را در آزادي باز كرد تا آخرين گل خود را در ديدارهاي ملي به ثمر رسانده باشد.

8- آخرين بازي ملي
28 خرداد ماه 1388: بازي با كره جنوبي براي ما حكم مرگ و زندگي را دارد. كيا هم به دليل تجربه بالاي خود در تركيب تيم ملي قرار دارد. تيم ملي براي صعود پيروزي مي‌خواهد اما در پايان نتيجه نهايي تساوي يك-يك است. تيم ملي به جام جهاني نرفت تا كيا تصميم به خداحافظي بگيرد.

9- خداحافظي پس از 13 سال
دوم تير ماه 1388: تيم ملي با تساوي مقابل كره نتوانست جواز صعود به جام جهاني را به دست آورد. همين عامل سبب شد تا كيا بيشتر به فكر خداحافظي از تيم ملي بيفتد تا اينكه بالاخره در ساعت‌هاي پاياني سه‌شنبه شماره 2 خداحافظي رسمي‌اش از تيم ملي را اعلام كرد
 

Roby

کاربر فعال فوتبال<br> عضو تحریریه مجله فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
20 ژوئن 2005
نوشته‌ها
1,263
لایک‌ها
1,395
يكي از مشكلات عمده و دلايل اصلي افول فوتبال ايران همين غرض ورزي ها و رفتارهاي غير حرفه اي از سوي بازيكنان - مديران - مربيان و اناليزورهايي مثل آقاي افاضلي است كه بزرگترين تجربيات عمر ورزشي اشان به نشستن كنار يك مربي با مدارج بالاي مربيگري جهان و سوابقي به مراتب بالاتر از گاس هيدينگ و ادووكات به نام علي دايي است
متاسفانه در ايران هيچگاه نبه به مربيان خارجي نه حتي به مربيان داخلي فرصت كار اصولي داده نمي شود و با مسموم كردن فضا و اظهار نظرهاي تند سعي در بيرون كردن رقيب و گرفتن جاي او را دارند
در همين يكسال گذشته چند مربي و بازيكن اسبق به شدت از خجالت هم درآمدند
براي من به شحصه جالبه كه كساني مثل خداداد عزيزي - پيرواني - ابراهيمي - حجازي - جالبتر از همه جمشيديان بازيكن بزرگ تيم سپاهان - و خيلي هاي ديگه كه نميدونم سوابق مربيگري بين اللملي اشون رو از كجا آوردند در مورد اقشين قطبي اظهار نظرهاي تندي كردند و ادعا مي كنند كه تيم ملي تحت هدايت امثال اين آقايون ميتونسته هر دو كره رو ببره
 

Roby

کاربر فعال فوتبال<br> عضو تحریریه مجله فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
20 ژوئن 2005
نوشته‌ها
1,263
لایک‌ها
1,395
: به آخرین قسمت عوامل ناکامی تیم ملی در راه صعود به جام‏جهانی رسیدیم و حیفمان آمد حرفی از پدر ورزش ایران به میان نیاوریم. بله، رئیس سازمان تربیت بدنی که امروز فقط فدراسیون فوتبال را عامل ناکامی اخیر تیم ملی می‏داند، خود یکی از مقصران اصلی این پرونده است.
اگر همه چیز روی روال خود پیش می‏رفت و سازمان تربیت بدنی نقش یک ناظر را ایفا می‏کرد، نام علی آبادی نباید ارتباطی با فوتبال و ناکامی اخیر داشته باشد اما وقتی به‏خاطر پافشاری زیادی که او برای ریاست فدراسیون فوتبال داشت و حتی اقدامات عجیبش که باعث تعلیق فوتبال ایران شد، نمی‏توان نامی از محمد علی آبادی نبرد.
او بواسطه اختلافی که با محمد دادکان داشت، یکی از موفق‏ترین مدیران تاریخ فوتبال ایران را بعد از جام جهانی 2006 برکنار کرد تا عملاً فوتبال کشور را وارد بحرانی جدید کند. او حتی دادکان و تیم مدیریتی اسبق فدراسیون فوتبال را به فساد مالی متهم کرد اما بعد از گذشت 3 سال هنوز مدرکی به دادگاه ارائه نشده است. بعد از برکناری دادکان، داریوش مصطفوی دبیر کل فدراسیون فوتبال شد و همان جمله تاریخی « فیفا هیچ غلطی نمی‏تواند بکند. » را از خود بر جای گذاشت. البته فیفا خیلی زود جواب اظهارات داریوش خان را داد و حکم تعلیق فوتبال ایران را صادر کرد. سپس کمیته انتقالی تشکیل شد تا بحران‏های فوتبال ایران با درگیری محمد علی آبادی و محسن صفایی فرهانی به اوج برسد. مشخص نبودن سرمربی تیم و بازی با نام‏های بزرگ همچون کلمنته و همچنین برگزاری انتخابات فرمایشی یا یک کاندیدا – علی کفاشیان -، مهمترین دستاورد این اختلافات درونی بود.
در حوزه انتخاب سرمربی تیم ملی نیز ردپای علی آبادی به چشم می‏خورد. در حالی که افشین قطبی با انتخاب فدراسیون کفاشیان، در یک قدمی نیمکت تیم ملی قرار داشت، ناگهان نام علی دایی از سبد سازمان تربیت بدنی بیرون آمد و بعدها مشخص شد که مهرداد بذرپاش مدیرعامل شرکت سایپا نیز در این انتخاب نقش داشته است. پیش‏تر نیز امیر قلعه‏نویی با نظر سازمان تربیت بدنی – زمانی که رئیس فدراسیون هم نداشتیم – روی نیمکت تیم ملی نشست و حتماً ناکامی در جام ملت‏های 2007 را به یاد دارید. در برکناری علی دایی و ماجراهای بعد از آن نیز ردپای رئیس سازمان تربیت بدنی دیده می‏شود.
علی آبادی که مدعی بود با 20% توانش می‏تواند به خوبی فدراسیون فوتبال را اداره کند، حالا شاهکارهای او به جایی رسید که تیم ملی کشورمان از صعود به جام‏جهانی باز ماند. اگر دخالت‏های بی‏جای رئیس سازمان تربیت بدنی در فدراسیون نبود شاید این همه بی‏نظمی و نابه‏سامانی در فوتبال کشور به وجود نمی‏آمد و الان یکی از تیم‏های صعودکننده به جام‏جهانی به حساب می‏آمدیم...
 

sara__joon

کاربر فعال فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
2 آگوست 2006
نوشته‌ها
5,355
لایک‌ها
5,607
محل سکونت
El Paso, Texas
مبارک باشه !

ايران پاسخ فيفا را داد
«رفتار بازيكنان ايران نماد حركتي سياسي است!»


پس از انتشار اخبار كذب برخي از روزنامه هاي ايران و متعاقب آن رسانه‌هاي خارجي مبني بر محروميت تعدادي از بازيكنان تيم ملي و واكنش فيفا به اين خبر، فدراسيون فوتبال ايران از فدراسيون جهاني فوتبال خواست به حقايق توجه كنند و نه به شايعات.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، پس از اين كه در بازي ايران برابر كره جنوبي برخي از ملي پوشان از مچ‌بندهاي سبزرنگ استفاده كرده بودند، يكي از روزنامه‌هاي داخلي در گزارش‌هاي روزانه خود از احتمال محروميت اين ملي پوشان خبر داده بود كه اين اخبار به دستاويز رسانه‌هاي خارجي بدل شد، به طوري كه اين رسانه‌ها با به راه انداختن موجي رسانه‌اي اعلام كردند كه اين بازيكنان به خاطر استفاده از مچ‌بند سبز از سوي فدراسيون فوتبال ايران محروم شده‌اند. اين خبر واكنش فيفا را به دنبال داشت و فدراسيون جهاني فوتبال از ايران خواست تا در اين باره توضيحاتي را ارائه كند.

پس از واكنش فيفا، فدراسيون فوتبال ايران صبح پنجشنبه با تكذيب اين اخبار اعلام كرد كه محروميتي براي بازيكنان تيم ملي اعمال نشده است.

در اين نامه ايران از فيفا به خاطر دقت در آنچه كه «جزييات فوتبال ايران» خوانده شده قدرداني كرده و از فدراسيون جهاني فوتبال خواسته شده كه به حقايق توجه داشته باشد و نه به شايعات.

متن نامه‌ي فدراسيون بين المللي فوتبال (فيفا) به فدراسيون فوتبال ايران

" با توجه به اخبار دريافتي از رسانه هاي خبري مطلع شديم که برخي از بازيکنان تيم ملي ايران بعد از ديدار ايران – کره جنوبي به دليل بستن مچ بندهاي سبز که حاکي از يک حرکت سياسي مي باشد، تعليق شده اند. در اين راستا از آنجا که فيفا نمي داند، اخبار دريافتي از رسانه هاي گروهي دقيق و درست است يا نه، خواهشمند است اطلاعات لازم در اين مورد به فيفا منعکس شود و فيفا علاقه مند است، چناچه بازيکني محروم شده، مباني و مرجع محروميت در اين باره اعلام شود".

به گزارش ايسنا، فدراسيون فوتبال ايران در جوابيه رسمي به فيفا اعلام کرد که هيچگونه محروميتي براي هيچ بازيکن ايراني بر خلاف شايعات و اخبار نادرست برخي رسانه ها اعمال نشده است.

همچنين در اين جوابيه از فيفا استعلام شد، چنانچه فدراسيون فوتبال ايران مطلع شد که حرکت بازيکنان در بستن مچ بندها همان گونه که فيفا در متن نامه خود به سمبليک بودن حرکت سياسي آنان اشاره کرده است، نقص ماده 6 کدهاي اخلاقي فيفا است، موضع و تصميم لازم را به فدراسيون فوتبال ايران اعلام کند.

در شرايطي فدراسيون فوتبال چنين پاسخي به فيفا داده و اعلام كرده كه رفتار بازيكنان ايران نماد حركتي سياسي است كه مسوولان فدراسيون و تيم ملي پس از بازي ايران برابر كره‌ي جنوبي در گفت‌وگو با رسانه‌ها اعلام كرده بودند بستن اين مچ بندها به اعتقادات مذهبي بازيكنان مربوط مي‌شود و هيچ گونه جنبه‌ي سياسي نداشته است!

منبع : ایسنا
 

ataamini

Registered User
تاریخ عضویت
28 فوریه 2007
نوشته‌ها
1,300
لایک‌ها
8
سن
37
محل سکونت
Sin City
مبارک باشه !

ايران پاسخ فيفا را داد
«رفتار بازيكنان ايران نماد حركتي سياسي است!»


پس از انتشار اخبار كذب برخي از روزنامه هاي ايران و متعاقب آن رسانه‌هاي خارجي مبني بر محروميت تعدادي از بازيكنان تيم ملي و واكنش فيفا به اين خبر، فدراسيون فوتبال ايران از فدراسيون جهاني فوتبال خواست به حقايق توجه كنند و نه به شايعات.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، پس از اين كه در بازي ايران برابر كره جنوبي برخي از ملي پوشان از مچ‌بندهاي سبزرنگ استفاده كرده بودند، يكي از روزنامه‌هاي داخلي در گزارش‌هاي روزانه خود از احتمال محروميت اين ملي پوشان خبر داده بود كه اين اخبار به دستاويز رسانه‌هاي خارجي بدل شد، به طوري كه اين رسانه‌ها با به راه انداختن موجي رسانه‌اي اعلام كردند كه اين بازيكنان به خاطر استفاده از مچ‌بند سبز از سوي فدراسيون فوتبال ايران محروم شده‌اند. اين خبر واكنش فيفا را به دنبال داشت و فدراسيون جهاني فوتبال از ايران خواست تا در اين باره توضيحاتي را ارائه كند.

پس از واكنش فيفا، فدراسيون فوتبال ايران صبح پنجشنبه با تكذيب اين اخبار اعلام كرد كه محروميتي براي بازيكنان تيم ملي اعمال نشده است.

در اين نامه ايران از فيفا به خاطر دقت در آنچه كه «جزييات فوتبال ايران» خوانده شده قدرداني كرده و از فدراسيون جهاني فوتبال خواسته شده كه به حقايق توجه داشته باشد و نه به شايعات.

متن نامه‌ي فدراسيون بين المللي فوتبال (فيفا) به فدراسيون فوتبال ايران

" با توجه به اخبار دريافتي از رسانه هاي خبري مطلع شديم که برخي از بازيکنان تيم ملي ايران بعد از ديدار ايران – کره جنوبي به دليل بستن مچ بندهاي سبز که حاکي از يک حرکت سياسي مي باشد، تعليق شده اند. در اين راستا از آنجا که فيفا نمي داند، اخبار دريافتي از رسانه هاي گروهي دقيق و درست است يا نه، خواهشمند است اطلاعات لازم در اين مورد به فيفا منعکس شود و فيفا علاقه مند است، چناچه بازيکني محروم شده، مباني و مرجع محروميت در اين باره اعلام شود".

به گزارش ايسنا، فدراسيون فوتبال ايران در جوابيه رسمي به فيفا اعلام کرد که هيچگونه محروميتي براي هيچ بازيکن ايراني بر خلاف شايعات و اخبار نادرست برخي رسانه ها اعمال نشده است.

همچنين در اين جوابيه از فيفا استعلام شد، چنانچه فدراسيون فوتبال ايران مطلع شد که حرکت بازيکنان در بستن مچ بندها همان گونه که فيفا در متن نامه خود به سمبليک بودن حرکت سياسي آنان اشاره کرده است، نقص ماده 6 کدهاي اخلاقي فيفا است، موضع و تصميم لازم را به فدراسيون فوتبال ايران اعلام کند.

در شرايطي فدراسيون فوتبال چنين پاسخي به فيفا داده و اعلام كرده كه رفتار بازيكنان ايران نماد حركتي سياسي است كه مسوولان فدراسيون و تيم ملي پس از بازي ايران برابر كره‌ي جنوبي در گفت‌وگو با رسانه‌ها اعلام كرده بودند بستن اين مچ بندها به اعتقادات مذهبي بازيكنان مربوط مي‌شود و هيچ گونه جنبه‌ي سياسي نداشته است!

منبع : ایسنا
خداييش آدم ميمونه چي بگه
 

Ashimoto

Registered User
تاریخ عضویت
3 دسامبر 2005
نوشته‌ها
1,962
لایک‌ها
1
اینا انقدر بدبخت هستند که حتی ممکنه نامه به فیفا بدند و خواهش کنند که بازیکنای ما رو محروم کنید
 

شیطان کده

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
26 می 2009
نوشته‌ها
44
لایک‌ها
0
محل سکونت
Live In Amsterdam
رئیس کمیته انضباطی فدراسیون:
خداحافظی فوتبالیست ها ربطی به ماجرای مچ بندهای سبز ندارد ؛ خودشان دوست داشتند از تیم ملی بروند!


113215_523.jpg


عصر ایران - ماجرای بستن مچ بندهای سبز توسط تعدادی از بازیکنان تیم ملی فوتبال در مصاف با تیم کره جنوبی ، به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال هم رسیده و در آخرین تحول در این خصوص ، رئیس این کمیته ادعا کرده است:بازیکنانی که از تیم ملی خدا حافظی کرده اند به اختیار خود این تصمیم را گرفته اند.

به گزارش عصرایران ، مجتبی شریفی در گفتگو با واحد مرکزی خبر می افزاید : این بازیکنان قبل از دیدار 27 خرداد تیم ملی فوتبال ایران با کره جنوبی، در چارچوب بازیهای انتخابی جام جهانی هم قصد کناره گیری از تیم ملی را داشتند.

وی با بیان اینکه مشاوران و دوستان این بازیکنان نیز ازاین موضوع مطلع هستند گفت: رفتن این فوتبالیست ها از تیم ملی هیچ موضوع سیاسی نبوده است.

شریفی اضافه کرد بازیکنان ، بستن مچ بند سبز در دیدار با تیم ملی فوتبال کره جنوبی را هم بدون داشتن اهداف سیاسی دانستند.

گفتنی است در نیمه اول بازی جنجالی با کره جنوبی ، تعدادای از بازیکنان با مچ بندهای سبز وارد میدان شدند ولی درنیمه دوم ، مچ بندهای آنها باز شده بود.
در پی این ماجرا ، منصور پورحیدری در توچیه این مساله گفت که بازیکنان نذر حضرت ابوالفضل داشته اند ولی کفاشیان در واکنش به این مساله گفت که این چه نذری است که فقط یک نیمه دوام داشت.
سپس شایعه برخورد با این بازیکنان و حتی گرفتن گذرنامه های آنان مطرح شد که رئیس فدراسیون فوتبال ، در یک مصاحبه تلویزیونی این مساله را رد کرد ... تا این که امروز ، رئیس کمیته انضباطی ، از خداحافظی این بازیکنان از تیم ملی آن هم با میل و اختیار خودشان خبر داد.
 

sasan s

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
8 آپریل 2007
نوشته‌ها
6,842
لایک‌ها
3,123
سن
49
محل سکونت
تهران
سلام خدمت دوستان
با تشکر از همه دوستانی که در این یکسال همراه با این تاپیک بودند پایان کار این تاپیک رو با توجه به موضوعش اعلام می کنم و دوستان میتونن هر گونه بحث درباره تیم ملی ایران ( فوتبال و فوتسال) رو در تاپیک تیم ملی ایران داشته باشند .
شاد و پیروز باشید
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا