• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

بحث و گفتگو پیرامون خدمات بانکی

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد

مجلس مصوب کرد:
شرایط گشایش ال سی در بانک ها و موسسات اعتباری مشخص شد
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب جزئی از بند الحاقی لایحه بودجه در راستای حمایت از تولید و سرمایه و کار ایرانی مقرر کردند بانک ها و موسسات اعتباری در گشایش ال سی ها 10 درصد را به صورت نقد و مابقی را پس از حمل کالا دریافت کنند.
به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر در ادامه بررسی بند های در آمدی لایحه بودجه و اجزای بند الحاقی 27 در خصوص حمایت از تولید و سرمایه و کار ایرانی وکلای ملت مقرر کردند به منظور کاهش هزینه‌های تامین مالی و تسهیل در سرمایه گذاری و حمایت از تولید و ایجاد اشتغال، به دستگاههای اجرایی موضوع ماده(5) قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده(5) قانون محاسبات عمومی کشور اجازه داده می‌شود در صورت درخواست متقاضی به‌جای دریافت وجه نقد، ضمانتنامه بانکی و یا سایر اسناد تجاری (به استثناء چک) و سایر اوراق بهادار و یا سایر اسناد با ارزش معتبر و یا بخشی نقد و مابقی اقساط، به نحوی که در موارد مربوط به درآمدهای عمومی تضمین لازم برای وصول وجه تا بهمن ماه سال جاری أخذ گردد، دریافت نمایند.
نمایندگان با تصویب جزء دیگری کلیه بانکها ومؤسسات مالی و اعتباری موظف کردند در گشایش اعتبار اسنادی (LC) مواد اولیه و کالاهای سرمایه‌ای واسطه‌ای، ده‌درصد(10%) به‌صورت نقد و مابقی را پس از حمل کالا و تحویل اسناد دریافت نمایند.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
مدیر عامل مؤسسه اعتبارسنجی مشتریان بانک‌ها در گفت‌وگو با فارس خبر داد
اتصال 94 درصد شعب بانکی به سامانه اعتبارسنجی/ارائه روزانه 15 هزار گزارش

خبرگزاری فارس: مدیرعامل موسسه اعتبارسنجی مشتریان بانک‌ها با اشاره به اتصال 18 هزار شعبه بانک به این سیستم گفت: به طور متوسط هر روز 15 هزار گزارش از این سامانه برای بانک‌های متقاضی ارسال می‌شود.

13910124000137_PhotoA.jpg

محمد جلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» با اشاره به فراگیری سامانه رتبه‌بندی و اعتبارسنجی مشتریان بانک‌ها اظهار داشت: هم اکنون این سامانه براساس یک دیتاسنتر بزرگ که کاملاً مکانیزه است فعالیت می‌کند و از مجموع 19 هزار شعبه بانکی 18 هزار شعبه به این سیستم متصل شده‌اند.
وی با بیان اینکه در سال 85 برای تاسیس این موسسه 16 بانک، سهامدار این موسسه شده‌اند، افزود: در تمام شعب متصل به این سامانه با وارد نمودن کد ملی مشتری رتبه اعتباری فرد مشخص می‌شود و بانک با استفاده از این اطلاعات برای پرداخت تسهیلات تصمیم‌گیری می‌کند.
مدیرعامل موسسه رتبه‌بندی و اعتبارسنجی مشتریان بانک‌ها با بیان اینکه تعداد شعب متصل به این سامانه به تدریج افزایش یافت،‌ گفت: ابتدا بانک تجارت از این سامانه استفاده کرد و به تدریج سایر بانک‌ها برای اعتبارسنجی و رتبه‌‌بندی مشتریان اعلام آمادگی کردند.
وی ادامه داد: نقطه شروع بهره‌برداری از سیستم تقریبا ابتدای سال 89 بود و قبل از سال 88 شروع به جمع‌آوری اطلاعات از بانک‌های مختلف کردیم اما از اول سال 89 شروع به استفاده از این اطلاعات کردند.
جلیلی بیان کرد: البته اتصال صرف بانک‌ها کافی نبود و باید کارکنان بانک نسبت به کارکرد این سامانه توجیه می‌شدند و بخش‌نامه‌های داخلی برای استفاده از این سیستم صادر شود که این اقدام هم‌اکنون صورت گرفته است.

* سیستم اعتبارسنجی در کشور زودتر از بسیاری از کشورها فراگیر شد

وی در خصوص میزان همکاری بانک‌ها با این موسسه گفت: طبق مطالعات ما در دنیا به طور متوسط بین پنج تا هفت سال برای فراگیر شدن استفاده از این سیستم زمان صرف شده است اما ما در طول سه سال آن را پیاده‌سازی کردیم که نشان می‌دهد همکاری بانک‌ها برای پیاده‌سازی این طرح خوب بوده است.
مدیرعامل موسسه رتبه‌بندی و اعتبار سنجی خاصر نشان کرد: چند بانک خصوصی تازه تاسیس وجود دارند که هنوز به سیستم متصل نشده‌اند و مراحل اولیه را می‌گذرانند.

*ارسال روزانه 15 هزار گزارش اعتباری به بانک‌ها

به گفته وی روزانه حدود 15 هزار گزارش اعتباری از این سامانه برای سنجش اعتبار افراد اخذ می‌شود.
وی در پاسخ به این سوال که بانک‌ها طبق گزارشات اعتبارسنجی شما تسهیلات می‌هند، بیان‌کرد: وظیفه ما ارائه اطلاعات اعتباری مشتریان بانک‌هاست اما اینکه در پرداخت تسهیلات چه میزان از این گزارشات استفاده می‌شود بر عهده خود بانک‌ها است.
جلیلی با بیان اینکه مقصود از اعتبارسنجی این است که کسانی که برای دریافت تسهیلات به بانک مراجعه می‌کنند باید بر مبنای ریسک طبقه‌بندی شوند، گفت: ریسک به معنای این است که تسهیلاتی که بانک به فردی پرداخت می‌کند، تا چه میزان امکان بازپرداخت و چه میزان امکان سوخت شدن آن وجود دارد یا اینکه این تسهیلات در بخش مورد نظر پرداخت شود.

*شاخص‌های مورد نظر در تعیین رتبه اعتباری افراد

وی تصریح کرد: در صورتی که گفته می‌شود رتبه اعتباری فردی مثبت است به معنای این است که فرد مورد نظر به تعهدات خود در بازپرداخت تهسیلات عمل می‌کند و در واقع با اعتبارسنجی فرد، رفتار آینده وی پیش‌بینی می‌شود.
جلیلی گفت: ثبات شغلی، ثبات سکونت، تاریخچه اعتباری که شامل بدهی به سیستم بانکی، بدهی به گمرک و مالیات و چند موضوع دیگر می‌شود از شاخص‌های مورد نظر در تعیین رتبه اعتباری فرد است.
انتهای پیام/ح
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
براساس مصوبه نمایندگان در بودجه ۹۱ صورت گرفت
مجوز ویژه مجلس به بانک‌ها برای وصول معوقات بیش از 500 میلیونی

خبرگزاری فارس: مجلس مقرر کرد چنانکه اشخاص برای تسویه بدهی‌های معوق مراجعه نکنند، بانک‌ها مجازند ‌‌برای مطالبات بیش از 5‌ میلیارد ریال خود از سایر اموال منقول و غیرمنقول آنان مازاد بر وثایق تحویلی به بانک‌ها اقدام کنند.

13901224000330_PhotoA.jpg

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، وکلای ملت در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) و در ادامه رسیدگی به جزئیات لایحه بودجه 1391 کل کشور، جزء 2 بند 7 ماده واحده این لایحه را مورد بحث و بررسی قرار داده و به تصویب رساندند.
به موجب مصوبه مجلس به منظور حمایت از تولید و اشتغال، بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری دولتی دارای مجوز از بانک مرکزی موظفند با درخواست متقاضی و پس از تأیید هیئت مدیره بانک، اصل و سود اعم از سود قبل و بعد از سررسید تسهیلات ریالی یا ارزی بررسی شده و معوقه پرداختی به اشخاص حقیقی و یا حقوقی بابت فعالیت در امور توجیهی صنعتی، معدنی، کشاورزی و خدماتی ‌که در بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی به دلایل موجه دچار مشکل شده‌اند را برای یک بار و تا 5 سال تخصیص و از سر فصل مطالبات سر رسید گذشته و معوق خارج کند.
همچنین با تائید هیئت مدیره بانک مذکور، جریمه خسارت تاخیر پس از تعیین تکلیف تا آن زمان و انجام تسویه حساب کامل مورد تائید بانک یا موسسه مالی و اعتباری بخشیده شود به نحوی که در این موارد تفاوتی میان سود قبل و پس از بررسی وجود نداشته باشد.
مجلس مقرر کرد چنانکه اشخاص حقیقی یا حقوقی برای تسویه بدهی‌های معوق خود به بانک‌ها مراجعه نکنند، به هیئت مدیره بانک‌ها اجازه داده می‌شود با رعایت قوانین و مقررات برای مطالبات بیش از 5 میلیارد ریال خود از سایر اموال منقول و غیرمنقول آنان مازاد بر وثایق تحویلی به بانک‌ها با حکم مراجع قضایی اقدام کنند.
خانه ملتی‌ها همچنین با حذف جزء 4 بند 7 ماده واحده لایحه بودجه 91 نیز موافقت کردند.
در این جزء در لایحه پیشنهادی دولت آمده بود: صندوق مهر امام رضا (ع) به فهرست موسسات عمومی و غیردولتی اضافه می‌شود. مبلغ 7 هزار میلیارد ریال از محل منابع صندوق مهر امام رضا (ع) برای افزایش سرمایه صندوق مهر امام رضا (ع) در بانک قرض الحسنه مهر ایران اختصاص می‌یابد و بانک یاد شده به عنوان بانک عامل صندوق مهر امام رضا (ع) همانند سایر بانک‌ها فعالیت خواهد کرد. اجازه داده می‌شود که دستگاه‌های اجرایی دولتی راسا حساب‌های دولتی خود را نزد بانک قرض الحسنه مهر امام رضا (ع) افتتاح و حساب‌های پس انداز کارکنان خود موضوع قانون تشکیل حساب پس انداز کارکنان دولت مصوب سال 1376 نزد سایر بانک‌های عامل را به بانک قرض الحسنه مهر امام رضا (ع) منتقل کنند.
بهارستان نشینان در مصوبه دیگری نیز در راستای اجرای ماده 3 قانون اجرای سیاست‌های کل اصل 44 قانون اساسی، وزارت امور اقتصادی و دارایی موظف شد همه سهام و سایر حقوق مالکانه و حق بهره‌برداری و یا مدیریت همه بنگاه‌های مشمول گروه 1که تا پایان سال 1390 واگذار نشده‌اند و بنگاه‌های مشمول گروه 2 ماده قانون یاد شده و معادن متعلق به دولت، سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی از جمله شرکت‌ها و سازمان‌های مشمول ذکر یا تصریح نام را به بخش‌های غیردولتی واگذار و وجوه حاصله را به حساب درآمد عمومی موضوع ردیف 310501 نزد خزانه داری کل به منظور تامین مصارف موضوع جدول شماره 13 این قانون واریز کنند. عدم اقدام برای عرضه موارد فوق در حکم تصرف غیرمجاز در اموال عمومی است.
انتهای پیام/
 

tanhai

Registered User
تاریخ عضویت
18 می 2009
نوشته‌ها
456
لایک‌ها
16
مشتریان بانک‌ها باید ایمیل ملی داشته باشند

به دستور تقی‌پور، وزیر ارتباطات استفاده از ایمیل‌های عمومی نظیر yahoo, Gmail و MSN و Hotmail ممنوع شد.


وزیر ارتباطات در نامه‌ای خطاب به رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد: از این پس در هنگام افتتاح حساب، تنها ایمیل داخلی از مشتریان پذیرفته ‌شود و ارسال صورت‌حساب‌های بانکی به ایمیل خارجی ممنوع است.
رضا تقی‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با ارسال نامه‌ای به محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی، استفاده از ایمیل‌هایی عمومی و ایمیل‌های با میزبانی خارجی از جمله Yahoo، Gmail، Hotmail و MSN را در مراودات بانکی مشتریان ممنوع اعلام کرد.
تقی پور در این نامه خواستار ممنوعیت قبول ایمیل‌هایی عمومی و خارجی در هنگام افتتاح حساب و نیز عدم ارسال صورت‌حساب‌های بانکی مشتریان به این ایمیل‌ها، شده و پیشنهاد داده وسیله‌ای مهیا شود که مشتریان بانک‌‌ها در صورت نداشتن ایمیل‌ داخلی بتوانند در همان بانک، پای اینترنت برای خود ایمیل داخلی بسازند.
بر اساس این گزارش، در این نامه آمده است:
مطابق اسناد و قوانین موجود حفظ امنیت اطلاعات کاربران در حوزه فناوری اطلاعات از جمله اهداف قانون برنامه پنجم توسعه کشور ماده ۴۶ می‌باشد و از آنجا که ایمیل‌های عمومی نظیر yahoo , Gmail و... یکی از ابزارهای خروج اطلاعات کاربران از کشور است، خواهشمند است دستور اکید فرمایید بانک‌های کشور نسبت به رعایت موارد ذیل اقدام عاجل و آنی را به عمل آورند:
۱- عدم استفاده از ایمیل‌های با میزبانی خارجی و ایمیل‌های عمومی نظیر yahoo, Gmail و MSN و Hotmail و... در ارسال صورت حساب‌های بانک مشتریان.
۲- استفاده از ایمیل با میزبانی داخلی که فهرست آن بر روی سایت مرکز مدیریت توسعه ملی اینترنت قرار دارد و به صورت مرتب به روز می‌شود.
۳- عدم قبول ایمیل‌های عمومی و یا با میزبانی خارجی در هنگام افتتاح حساب، بدین منظور ضروری است، امکانات دسترسی به اینترنت جهت ایجاد ایمیل‌ها داخل در بانک‌ها فراهم شود
استفاده از پست چاپار الزامی شد:D

https://www.chmail.ir/
==============
پورتال مجموعه سرویس های چاپار
 

ShahramB

فروشنده معتبر
فروشنده معتبر
تاریخ عضویت
26 سپتامبر 2008
نوشته‌ها
4,305
لایک‌ها
590
سن
35
محل سکونت
خوشــــــا شیــــــــــــــــــــــــــــــــراز
کسی میدونه موسسه مهر جزو شتاب هست کارت هاش یا نه؟
خیر نیست
فقط از دستگاهای بانک ملت می تونید برداشت کنید چون با بانک ملت قرار داد داره
 

tanhai

Registered User
تاریخ عضویت
18 می 2009
نوشته‌ها
456
لایک‌ها
16

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد

دبير كل بانك مركزي به ايسنا خبر داد:

انتشـار ايران‌چك از سرگرفتـه مي‌شـود





دبيركل بانك مركزي با اشاره به توقف انتشار ايران‌چك از زمان دريافت نامه رييس مجلس مبني بر غيرقانوني بودن اين كار عنوان كرد: بانك مركزي براي شروع مجدد توليد و انتشار ايران‌چك آمادگي دارد و منتظر ابلاغ اين موضوع براي انتشار مجدد ايران‌چك هستيم.

محمود احمدي در گفت‌وگو با خبرنگار بانك و بيمه خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، در مورد آمادگي بانك مركزي براي انتشار مجدد ايران‌چك با توجه به تصويب اجازه انتشار ايران‌چك در مجلس گفت: مراحل قانوني اين كار كه انجام شود كار توليد و انتشار ايران‌چك تداوم پيدا خواهد كرد. ما هم با توجه به ذخاير لازم در اين مورد آمادگي توليد و انتشار ايران‌چك‌ها را داريم.
وي ادامه داد: بيش از 50 درصد موجودي نقدينگي مردم ايران‌چك است و حذف آن دشواري‌هايي را در پي خواهد داشت. با وجود اين، از روزي كه نامه رييس مجلس در مورد انتشار نشدن ايران‌چك به دست ما رسيده بود، انتشار ايران‌چك را متوقف كرده و درصدد بوديم اگر مجلس با انتشار مجدد ايران چك موافقت نكرد جهت جمع‌آوري ايران‌چك‌ها اقدام كنيم.
دبير كل بانك مركزي تصريح كرد: اكنون منتظر ابلاغ انتشار ايران‌چك هستيم تا طبق روال كار توليد براي جايگزيني ايران‌چك‌هاي فرسوده و انتشار ايران‌چك‌هاي جديد را انجام دهيم.
پيش از اين در چهارشنبه هفته گذشته،‌ مجلس شوراي اسلامي با تصويب بندي از لايحه بودجه 91، به بانك مركزي مجوز داد تا اقدامات لازم را براي تداوم چاپ و انتشار ايران‌چك 50 هزار توماني در سال جاري انجام دهد.
نمايندگان مجلس بند الحاقي 25 لايحه بودجه 91 در بخش هزينه‌اي را تصويب كردند كه بر اين اساس بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران مجاز است اقدامات لازم را در زمينه تداوم چاپ و انتشار ايران چك بانك مركزي با طرح‌هاي موجود و با مسدود نمودن معادل ريالي مبالغ ايران‌چك‌هاي منتشره تحت نظارت هيات نظارت اندوخته اسكناس طبق قانون پولي و بانكي كشور به عمل آورد.
انتهاي پيام
 

Gita.

Registered User
تاریخ عضویت
6 اکتبر 2005
نوشته‌ها
141
لایک‌ها
58
محل سکونت
تهران
...............
 
Last edited:

migmig3000

Registered User
تاریخ عضویت
15 دسامبر 2011
نوشته‌ها
2,603
لایک‌ها
2,718
محل سکونت
West
سلام. حداقل برداشت و حداکثر برداشت از عابر بانک های ملی چقدره ؟!
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
از سوی بانک مرکزی
ضوابط افتتاح حساب جاری اعلام شد
خبرگزاری فارس: بانک مرکزی طی بخشنامه‌ای به همه بانک‌های کشور و موسسه اعتباری توسعه، اعلام کرد: به موجب ماده (3) قانون عملیات بانکی بدون ربا، بانک‌ها می‌توانند تحت عنوان سپرده قرض‌الحسنه جاری، به قبول سپرده مبادرت نمایند.

13900907132309_PhotoA.jpg

به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا» به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، حساب سپرده قرض‌الحسنه جاری، به سبب کارکردهای آن، واجد اهمیت فراوان است و آن‌چه اهمیت این نوع حساب را دوچندان می‌ کند، ارتباط آن با “چک” و به دنبال آن، جرم صدور چک بلامحل به عنوان یکی از معضلات حال حاضر جامعه است.
مسلّم است پویایی و به روز بودن قوانین و مقررات براساس شرایط و مقتضیات روز، نقش بسزایی در تسهیل و افزایش ضریب اطمینان در تعاملات میان اشخاص دارد و مطمئناً قوانین و مقررات ناظر برحساب جاری نیز با توجه به اهمیت آن، از این قاعده مستثنی نمی‌باشد. در این راستا، از یک سو ضرورت؛ «تقویت جنبه بازدارندگی مقررات حساب جاری در ارتباط با صدور چک‌های بلامحل» و «فراهم‌آوردن امکاناتی برای دارندگان چک به منظور وصول مطالبات و استیفای حقوق قانونی خود» و از سوی دیگر لزوم؛ «رفع کاستی‌ها و نقاط ضعف ضوابط موجود»، «برقراری توازن و هماهنگی بین مقررات ناظر بر چک در قانون صدور چک و مقررات افتتاح حساب جاری» و «تجمیع و تنقیح مقررات و بخشنامه‌های سابق‌الصدور»، بازنگری در ضوابط حاکم بر حساب جاری را اجتناب‌ناپذیر می‌نمود.
لذا با عنایت به نکات فوق‌الذکر و براساس اختیارات مندرج در بند (8) از ماده (14) «قانون پولی و بانکی کشور»، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، بازنگری در مقررات افتتاح حساب جاری را با لحاظ قوانین و مقررات جاری کشور از جمله قانون صدور چک و همچنین با در نظر گرفتن نیازها، مقتضیات و مصالح حال حاضر کشور، در دستورکار خود قرار داد. در این راستا، این بانک پس از طی بیش از دو سال کار کارشناسی و اخذ نظرات و پیشنهادات مراجع ذی‌ربط و همچنین پیشکسوتان و صاحبنظران این حوزه، «دستورالعمل حساب جاری» را تدوین و در نهایت دستورالعمل مزبور، در یکهزار و یکصد و چهلمین جلسه مورخ 2/3/1391 شورای پول و اعتبار، به تصویب رسید.
براساس این گزارش، در تدوین دستورالعمل مورد اشاره، سعی بر آن بوده تا با رویکرد حفظ و تقویت نقاط قوت و مرتفع نمودن نقاط ضعف ضوابط پیشین، ضوابط لازم و مؤثر برای جنبه‌های مختلف حساب جاری، در نظر گرفته شود. نکات حائز اهمیت در این دستورالعمل، عبارتند از:
1) اعلام ممنوعیت افتتاح حساب جاری برای اشخاص دارای «سابقه چک برگشتی» و یا «بدهی غیرجاری به بانک‌ها و یا مؤسسات اعتباری غیربانکی» و همچنین ممنوعیت تحویل دسته‌چک به اشخاص دارای «سابقه چک برگشتی»، «بدهی غیرجاری به بانک‌ها و یا مؤسسات اعتباری غیربانکی» و یا «مشمولان موضوع ماده (7) قانون صدور چک»؛
2) طراحی ساز و کار پرداخت مبلغ چک به دارنده چک از سایر حساب‌های سپرده صاحب حساب، اعم از سپرده قرض‌الحسنه پس‌انداز، سپرده قرض‌الحسنه جاری (برای اشخاص حقوقی) و سپرده سرمایه‌گذاری مدت‌دار در همان بانک، در صورت عدم موجودی یا عدم کفایت موجودی حساب جاری ذی‌ربط.
3) منوط نمودن افتتاح حساب جاری برای شخص حقوقی به «احراز شرایط افتتاح حساب جاری برای اشخاص حقیقی عضو هیأت مدیره و اشخاص حقیقی که به نمایندگی از سایر اشخاص حقوقی در هیأت مدیره عضو هستند و همچنین اشخاص حقیقی که به نمایندگی از شخص حقوقی مجاز به امضاء می‌باشند»؛
4) ممنوعیت تمامی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی از «اعطای هرگونه تسهیلات»، «افتتاح هرگونه حساب سپرده جدید»، «ارایه دسته‌چک»، «گشایش اعتبار اسنادی»، «صدور ضمانت‌نامه» و «ارائه خدمات بانکی الکترونیکی»، به دارندگان سابقه چک برگشتی.
5) تجمیع ضوابط مربوط به رفع سوء‌اثر از چک‌های برگشتی از طریق؛ «تأمین موجودی»، «ارائه لاشه چک برگشتی»، «ارائه رضایت‌نامه محضری ذی‌نفع چک به بانک»، «واریز مبلغ چک به حساب جاری و مسدود نمودن آن به مدت 24 ماه»، «ارائه حکم قضایی مبنی بر رفع سوء اثر از سوابق چک برگشتی» و «انقضای مدت نگهداری سوابق چک‌های برگشتی (صرفاً مدت هفت سال در مورد هر برگ چک برگشتی) در سامانه اطلاعاتی بانک مرکزی»؛
6) اخذ اجازه از دارندگان حساب جاری، برای قراردادن اطلاعات مربوط به سابقه چک برگشتی وی در اختیار دیگران از طریق سامانه استعلام همگانی، به منظور ایجاد شفافیت در زمینه کارکرد حساب جاری اشخاص؛
7) ممنوعیت بانک‌ها از افتتاح و نگهداری بیش از یک حساب جاری ریالی برای هر شخص حقیقی در هر بانک؛
8) پیش‌بینی طبقه‌بندی چک‌ها و همچنین چاپ و توزیع دسته چک به صورت کاملاً متمرکز و با رعایت ضرایب ایمنی و استانداردهای قابل قبول و یکسان و همچنین درنظر گرفتن الزامات ناظر بر طراحی چک توسط بانک، برای یکسان سازی و هماهنگ نمودن طراحی چک؛
9) شناسایی متقاضی افتتاح حساب جاری، مطابق با مفاد قانون، آیین‌نامه و دستورالعمل‌های مبارزه با پولشویی؛
10) ملاک عمل قراردادن آدرس و کدپستی دارندگان و یا متقاضیان افتتاح حساب جاری، موجود در سازمان ثبت احوال کشور (پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور)، برای ارسال ابلاغیه‌ها، مکاتبات و نیز گواهی‌نامه عدم پرداخت چک؛
براساس این گزارش «دستورالعمل حساب‌ جاری»، به منظور فراهم شدن مقدمات اجرای آن از جمله اطلاع‌رسانی و انطباق مفاد قراردادهای حساب جاری با ضوابط این دستورالعمل، پس از طی شش ماه از تاریخ ابلاغ آن به بانک‌ها، لازم‌الاجرا است و براساس ماده (31) این دستورالعمل، بانک‌ها موظف هستند طی یک‌سال پس از لازم‌الاجرا شدن این دستورالعمل، هر شش‌ماه یک‌بار، گزارش عملکرد خود در اجرای این دستورالعمل را به طور مشروح به این بانک ارسال کنند.
انتهای پیام/ح
 
Last edited:

hossputer7.8

Registered User
تاریخ عضویت
2 می 2012
نوشته‌ها
745
لایک‌ها
141
محل سکونت
خرید شارژ همراه اول www.newcharge.ir

ali_nioton

Registered User
تاریخ عضویت
22 آگوست 2006
نوشته‌ها
496
لایک‌ها
156
بله همینقدره و واقعا کمه قرار بود بکننش 400 تومن نمیدونم چی شد؟

از دید مردم کمه - از دید کارمندی که میخاد پرش کنه زیادم هست باید نصفش کنن :D

کارمند بیچاره روزه تعطیل باید پاشه بیاد سرکار تا دستگا رو پر کنه یه وخ پولش تموم نشه

وقتی کارمند مجبور باشه یه ساعت تو راه اومدن و یه ساعت تو راه برگشتن هم باشه

واقعا ظلمه
 

Hamid2day

مدیر ارشد بازنشسته
تاریخ عضویت
1 مارس 2006
نوشته‌ها
21,295
لایک‌ها
20,172
محل سکونت
اوهایو - دیتون
بکس
از دیشب من هر چی می خوام خرید اینترنتی کنم مثه کارت غیرفعال هست
مشکل چیه؟
 

MacBook

Registered User
تاریخ عضویت
26 نوامبر 2007
نوشته‌ها
831
لایک‌ها
201
از دید مردم کمه - از دید کارمندی که میخاد پرش کنه زیادم هست باید نصفش کنن :D

کارمند بیچاره روزه تعطیل باید پاشه بیاد سرکار تا دستگا رو پر کنه یه وخ پولش تموم نشه

وقتی کارمند مجبور باشه یه ساعت تو راه اومدن و یه ساعت تو راه برگشتن هم باشه

واقعا ظلمه

عجب!!
...
 

Hamid2day

مدیر ارشد بازنشسته
تاریخ عضویت
1 مارس 2006
نوشته‌ها
21,295
لایک‌ها
20,172
محل سکونت
اوهایو - دیتون
قربون سیستم بانکی مملکت دولت الکترونیک پرمدعا برم
دقیقا آمار گرفتم همه با این مشکل روبرو هستن
منم همینجور !
از درگاه ملی میخواستم پرداخت کنم با بانک پارسیان , نشد.
 

LAPD

Registered User
تاریخ عضویت
12 سپتامبر 2008
نوشته‌ها
2,429
لایک‌ها
598
محل سکونت
U.S of Iran
هنوز خرابه؟؟
گرفتاری شدیما , هی از این کارت به اون کارت میریزیم شاید این درگاه ملی راه بده , انگار نه انگار.
 
بالا