• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

بحث و گفتگو پیرامون خدمات بانکی

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
از سوی بانک مرکزی اعلام شد

انتقال وجه سه جانبه در شبکه شتاب/انتقال کارت به کارت پول از هر بانکی عملی شد

بانک مرکزی از انتقال وجه سه جانبه در شبکه شتاب به عنوان خدمت جدیدی در راستای گسترش بانکداری الکترونیک خبرداد.

13910830000267_PhotoA.jpg




به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران این بانک در راستای خدمات مطلوب‌تر بانکداری الکترونیک به هموطنان گرامی اقدام به فعا‌ل‌سازی خدمت انتقال وجه سه جانبه در شبکه شتاب نمود.
از این پس دارندگان کارت‌های اعتباری 22 بانک عضو شتاب می‌توانند بدون تطابق بانک صادرکننده مبدا و مقصد اقدام به انتقال وجه نمایند.
در حال حاضر 22 بانک؛ شامل بانک‌های آینده، اقتصاد نوین، پاسارگاد، توسعه تعاون، توسعه صادرات، حکمت ایرانیان، دی، رسالت، رفاه کارگران، سامان، سپه، سینا، شهر، صادرات ایران، صنعت و معدن، قرض الحسنه مهر ایران، کارآفرین، گردشگری، مسکن، ملی ایران، موسسه اعتباری‌توسعه‌ و بانک کشاورزی خدمت انتقال سه جانبه را در شبکه بانکی به مشتریان ارائه می‌دهند.
انتهای پیام/
 

azada

Registered User
تاریخ عضویت
10 آگوست 2012
نوشته‌ها
2,813
لایک‌ها
279
محل سکونت
تهران
شنیدم قراره سود بانکی زیاد بشه
درسته؟
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد


طبق اعلام بانک مرکزی
صندوق‌های قرض‌الحسنه بیش از یک شعبه تجمیع می‌شوند
بر اساس اعلام بانک مرکزی، صندوق‌های تک شعبه‌ای مجاز به فعالیت قرض‌الحسنه هستند اما تمامی صندوق‌های قرض‌الحسنه که بیش از یک شعبه دارند تا ۱۵ اردیبهشت در یک بانک قرض‌الحسنه تجمیع و سهامدار می‌شوند.

13911012000319_PhotoA.jpg




به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا» بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: براساس قانون تنظیم بازار غیرمتشکل پولی، ماده 96 قانون برنامه توسعه و مصوبه شورایعالی امنیت ملی مقرر شد به منظور جلوگیری از بحران صندوق‌های قرض الحسنه چند شعبه‌ای در آینده، تمامی صندوق‌های قرض الحسنه که بیش از یک شعبه دارند در یک بانک قرض الحسنه تجمیع و سهامدار شوند.
از این رو، همه صندوق‌های دارای بیش از یک شعبه، ظرف مدت یک ماه تا پایان روز 15 اردیبهشت 92 موظف هستند در بانک قرض الحسنه مورد نظر تجمیع شده و به نسبت تعداد شعب و میزان سهام، سرمایه واریز نمایند.
بدیهی است بعد از مهلت مقرر، صندوق‌های یادشده که تحت عنوان موسسه قرض الحسنه پس‌انداز و صندوق قرض الحسنه و... فعالیت می‌کنند، از فعالیت آنان جلوگیری به عمل خواهد آمد و مسئولیت بروز مشکلات احتمالی به عهده اعضای هیات مدیره صندوق مذکور خواهد بود.
شایان ذکر است این ارتقاء به منظور سامان دهی صندوق های قرض الحسنه چند شعبه‌ای و جلوگیری از مسائل آتی و رعایت منافع سپرده‌گذاران و اعضای هیات مدیره‌ آنها اتخاذ شده است.
انتهای پیام/ح
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
خبر
پرداخت سود به موسسات فاقد مجوز ممنوع شد
بانک مرکزی با ابلاغ ضوابط جدید در خصوص موسسات اعتباری غیر مجاز به بانک‌ها هشدار داد: پرداخت هر گونه سود تحت هر عنوان به موسسات فاقد مجوز ممنوع بوده و همچنین ارتباط این موسسات به شبکه شتاب بانک مرکزی از طریق بانک‌های مجاز غیرقانونی است.


به گزارش خبرگزاري تسنیم، پیرو بخشنامه شماره 91/353477 مورخ 26/ 12 /1391 موارد زير به بانك ها اعلام شده است:
1. ارائه خدمات به بانک‌ها و موسسات در شرف تاسیس و صندوق‌های قرضه‌الحسنه تک شعبه‌ای در حد افتتاح حساب جاری و قرض الحسنه پس انداز بلامانع است. پرداخت هر گونه سود تحت هر عنوان به موسسات فاقد مجوز ممنوع بوده و در بانک‌های دولتی مصداق زیان رساندن به دولت و در بانک‌های خصوصی مصداق بارز جفا کردن به سهامداران و سپرده‌گذاران است.
2. همان گونه که قبلا اعلام شد ارتباط موسسات فاقد مجوز و در شرف تاسیس به شبکه شتاب بانک مرکزی از طریق بانک‌های مجاز ممنوع می ‌باشد. از این رو سریعا نسبت به قطع این ارتباط اقدام كنند. در غیر این صورت شتاب بانک متخلف در مرحله اول به مدت 10 روز، مرحله دوم مدت یک ماه و بعد از آن به صورت دائم قطع خواهد شد.
3. موسساتی که دارای مجوز از بانک مرکزی بوده و در موعد مقرر اقدام به تمدید مجوز فعالیت نکرده‌اند مشمول همین حکم است.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
هرگونه استفاده از منابع قرض‌الحسنه برای کارکنان بانکها ممنوع شود

مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی ضمن بررسی مقوله قرض الحسنه در ایران (با تاکید بر وام رفع احتیاجات ضروری کارکنان بانکها)، اعلام کرد: با تاسیس صندوق قرض الحسنه در موسسات اعتباری و تفکیک حساب‌های مربوطه، تطابق کامل میزان سپرده های قرض الحسنه و تسهیلات قرض الحسنه به سرعت محقق می‌شود.
به گزارش خبرگزاری مهر، دفتر مطالعات اقتصادی مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: قرض الحسنه یکی از نهادهای مالی – اسلامی است که در روایات به آن تاکید فراوانی شده است. در واقع، در **** مالی اسلامی از این ابزار برای تامین مالی افرادی استفاده می شود که نه آن قدر ناتوانند که مستحق پرداخت های جبرانی شوند و نه به حدی توانایی مالی و اقتصادی دارند که درصدد گسترش و ارتقای سطح زندگی و فعالیت خود باشند.
در این گزارش ، پیشینه و فراز و فرودهای قرض الحسنه در ایران، خواه در قالب صندوق های قرض الحسنه و خواه در قالب سپرده های قرض الحسنه مورد اشاره قرار گرفته و قوانین، مقررات و ضوابط اصلی حاکم بر این پدیده مرور شده اند. در مجموع به نظر می رسد ، قوانین و مقررات لازم برای ساماندهی صندوق های قرض الحسنه و سپرده های قرض الحسنه رشد محسوسی یافته باشند.
در ادامه با اشاره به مصارف سپرده های قرض الحسنه، نگاهی ویژه به وام رفع احتیاجات ضروری کارکنان بانک ها داشته و به مقایسه شرایط اعطای وام قرض الحسنه ، کارکنان بانک ها و سایر وام های قرض الحسنه از جمله سقف وام، مدت بازپرداخت، کارمزد و وثایق پرداخته می شود.
یکی از نکاتی که علاوه بر شرایط سهل تر اخذ وام قرض الحسنه کارکنان بانک ها نسبت به سایر وام های قرض الحسنه وجود دارد آن است که بخش مهمی از منابع قرض الحسنه بانک ها به مصرف وام رفع احتیاج کارکنان خود آن بانک ها می رسد به گونه ای که اکثر بانک ها نامه مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در مورد میزان سهم سپرده های قرض الحسنه در تامین مالی وام رفع احتیاج کارکنان خود را بی پاسخ گذاشته و این میزان در تنها بانکی که حاضر شد این اطلاعات را بدهد حدود نیمی از کل وام های قرض الحسنه اعطایی آن بانک بوده است.
در مورد وام رفع احتیاجات ضروری کارکنان بانک ها هر چند تداوم پرداخت این وام به دلیل جلوگیری از فساد احتمالی کارکنان لازم است، اما به نظر می رسد با توجه به لزوم پرداخت سپرده های قرض الحسنه به افراد ناتوان جامعه ( و تفاوت وضعیت مالی کارکنان بانک ها نسبت به دیگر طبقات جامعه) و با عنایت به این که در حال حاضر حدود نیمی از وام های قرض الحسنه برخی بانک ها به وام قرض الحسنه رفع نیازهای ضروری کارکنان خود آن بانک ها اختصاص می یابد؛ لازم است بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با پیشنهاد آیین نامه یا تدوین دستورالعملی خاص، هر گونه استفاده از منابع قرض الحسنه برای کارکنان بانک ها را ممنوع سازد.
در این مطالعه، همچنین با مرور میزان جذب سپرده های قرض‌الحسنه و جایگاه آن در میان سپرده های بانکی، به برخی مشکلات جذب پرداخته و میزان جذب سپرده های قرض الحسنه با میزان تسهیلات قرض الحسنه اعطایی مقایسه شده است. نسبت تسهیلات قرض الحسنه به سپرده های قرض الحسنه که تا سال 1387 کمتر از 40 درصد بود با تاکید بسته های سیاستی - نظارتی بانک مرکزی طی سال های 1387 تا 1390 به 50 درصد و سپس 70 درصد رسیده است.
در نهایت ، امید است تا با تاسیس صندوق قرض الحسنه در موسسات اعتباری و تفکیک حساب های مربوطه، تطابق کامل میزان سپرده های قرض الحسنه و تسهیلات قرض الحسنه به سرعت محقق شود.
 

Armin_93

Registered User
تاریخ عضویت
5 آگوست 2012
نوشته‌ها
154
لایک‌ها
4
محل سکونت
تهران - لاهیجان
ببخشید یه سوال داشتم . من می‌خوام تو یه بانکی‌ حساب باز کنم که اینترنت بانکشو فعال کنم و بتونم صورت حسابمو اینتنرتی چک کنم . الان یه حساب بانک ملی‌ دارم صورت حساب اینتنرتیشو فعال کردم و می‌تونم اینتنرتی صورت حسابمو چک کنم . فقط یه مشکل بزرگ داره اینکه وقتی‌ یکی‌ برام الان پول می‌ریزه ، فردا تو صورت حساب اینترنتیم نشون میده اون تراکنشو . من می‌خوام یه بانکی‌ حساب باز کنم که صورت حساب اینترنتیش این مشکلو نداشته باشه و همون لحظه که پول برام ریخته می‌شه تراکنشو تو صورت حساب اینترنتیش نشون بده . چه بانکی‌ اینطوری هست ؟ مرسی‌ از راهنماییتون . فقط یچیزی اگه می‌شه یه بانکی‌ رو بگین که غیر از این خاصیتی که گفتم ، بقیهٔ چیزاش هم خوب باشه . مثلا بشه اینتنرتی پول واریز کرد باهاش . بشه اس‌ام‌اس بانک فعال کرد که وقتی‌ پول به حسابم ریخته می‌شه اس‌ام‌اس بزنه همون موقع . من خودم بانک ملت مده نظرمه . تازه درگاه پرداخت اینتنرتی هم داره و خدمات پستی هم داره برای کسانی‌ که فروشگاه اینتنرتی دارن . آیا بانک ملت اون خاصیتی که اول گفتمو داره ؟ آیا اس‌ام‌اس بانک هم داره ؟ مرسی‌ از راهنماییتون ! یه سوال دیگم داشتم می‌خواستم بدونم بانک ملت چه نو حساب‌هایی‌ داره ؟ مثلا بانک ملی‌ یه حساب مخصوص خودش به نامه سیبا داره . بانک ملت چنین چیزی داره ؟ ویژگیهای حسابای بانک ملت چی‌ هستن ؟ اگه جایی‌ ویژگی‌‌های انواع حسابای بانک ملت رو نوشته اگه می‌شه لطف کنید بگید تا من بخونم . با تشکر ...
 

balabala

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
22 می 2005
نوشته‌ها
8,362
لایک‌ها
5,745
سن
42
محل سکونت
یه خورده اونورتر
آره. بانکهای سامان و پارسیان و اقتصادنوین هم خوبن
 

parviz_r

کاربر فعال بخش کار و سرمایه
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
23 اکتبر 2005
نوشته‌ها
4,254
لایک‌ها
18,050
من می‌خوام یه بانکی‌ حساب باز کنم که صورت حساب اینترنتیش این مشکلو نداشته باشه و همون لحظه که پول برام ریخته می‌شه تراکنشو تو صورت حساب اینترنتیش نشون بده . چه بانکی‌ اینطوری هست ؟ مرسی‌ از راهنماییتون . فقط یچیزی اگه می‌شه یه بانکی‌ رو بگین که غیر از این خاصیتی که گفتم ، بقیهٔ چیزاش هم خوب باشه . مثلا بشه اینتنرتی پول واریز کرد باهاش . بشه اس‌ام‌اس بانک فعال کرد که وقتی‌ پول به حسابم ریخته می‌شه اس‌ام‌اس بزنه همون موقع

سامان ؛پاساگارد
 

Shahrokh_XP

Registered User
تاریخ عضویت
30 ژوئن 2004
نوشته‌ها
94
لایک‌ها
6
محل سکونت
Somewhere in the universe
سامان ؛پاساگارد

تایید میکنم! سامان و پاسارگاد تو خصوصی ها خوبن
در ضمن سامان از زمانی که نت بانکش رو به روز کرد، امکان انتقال سه جانبه سامانه سحاب رو دیده توی سیستم اینترنت بانکش ! فقط فعال نبود!

ملت هم تو دولتی ها (البته بین اونایی که OTP ندارن)
 
Last edited:

parviz_r

کاربر فعال بخش کار و سرمایه
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
23 اکتبر 2005
نوشته‌ها
4,254
لایک‌ها
18,050
کارمزد انتقال وجه کارتی افزایش می‌یابد

بر این اساس قرار است نرخ کارمزد خدمات عمده شبکه شتاب ـ انتقال کارت به کارت پول ـ ۵۰ درصد افزایش یابد. به این ترتیب انتقال کارت به کارت تا مبلغ یک میلیون تومان که اکنون ۵۰۰ تومان است به ۷۵۰ تومان و انتقال کارت به کارت یک تا دو میلیون تومان از ۷۰۰ تومان به هزار تومان افزایش می‌یابد


با این حال نرخ کارمزد برخی خدمات درون شعبه‌ای بانک‌ها به مردم تا ۱۰۰ درصد افزایش می‌یابد





خرید با کارت هم کارمزد دارد

بانک مرکزی دو روز پیش رسما از برنامه خود برای اخذ کارمزد از شبکه شاپرک (شبکه پرداخت کارتی) خبر داد که براساس آن از هر تراکنش که برای خرید کالا یا خدمات از طریق کارتخوان‌های فروشگاهی انجام می‌‌شود و تا به حال رایگان بود، کارمزد اخذ خواهد شد.
 

nima-1390

Registered User
تاریخ عضویت
21 دسامبر 2012
نوشته‌ها
180
لایک‌ها
16
خوب اگه براي خريد با كارت خوان كارمزد بگيرن مرض نداريم كه از كارتخوان استفاده كنيم!!!
پولو از خودپرداز ميگيريم و ميريم نقدي خريد ميكينيم.
اينم بجاي اينه كه براي جلوگيري از فرسودگي بيش از حد اسكناس بيان براي خريد از كارتخوان جايزه بدن
واقعا كه!!!!!!!
دقيقا داريم عهد بوقي ميشيم.
حتما براي ايميل زدن و خريد اينترنتيم كارمزد ميذارن:lol:


کارمزد انتقال وجه کارتی افزایش می‌یابد

بر این اساس قرار است نرخ کارمزد خدمات عمده شبکه شتاب ـ انتقال کارت به کارت پول ـ ۵۰ درصد افزایش یابد. به این ترتیب انتقال کارت به کارت تا مبلغ یک میلیون تومان که اکنون ۵۰۰ تومان است به ۷۵۰ تومان و انتقال کارت به کارت یک تا دو میلیون تومان از ۷۰۰ تومان به هزار تومان افزایش می‌یابد


با این حال نرخ کارمزد برخی خدمات درون شعبه‌ای بانک‌ها به مردم تا ۱۰۰ درصد افزایش می‌یابد





خرید با کارت هم کارمزد دارد

بانک مرکزی دو روز پیش رسما از برنامه خود برای اخذ کارمزد از شبکه شاپرک (شبکه پرداخت کارتی) خبر داد که براساس آن از هر تراکنش که برای خرید کالا یا خدمات از طریق کارتخوان‌های فروشگاهی انجام می‌‌شود و تا به حال رایگان بود، کارمزد اخذ خواهد شد.
 

aliandre

Registered User
تاریخ عضویت
23 آگوست 2012
نوشته‌ها
1,449
لایک‌ها
737
سن
32
محل سکونت
Arak
خوب اگه براي خريد با كارت خوان كارمزد بگيرن مرض نداريم كه از كارتخوان استفاده كنيم!!!
پولو از خودپرداز ميگيريم و ميريم نقدي خريد ميكينيم.
اينم بجاي اينه كه براي جلوگيري از فرسودگي بيش از حد اسكناس بيان براي خريد از كارتخوان جايزه بدن
واقعا كه!!!!!!!
دقيقا داريم عهد بوقي ميشيم.
حتما براي ايميل زدن و خريد اينترنتيم كارمزد ميذارن:lol:

از خریدار که کارمزد نمیگیرن از فروشنده میگیرن(اونی که کارتخوان داره)
حالا درصد کارمزدش معلوم نشده؟؟
اگه اینجوری باشه که همه مغازه ها پوزهاشونو جمع میکنن
واقعا مسخرس
 

ehsan_iace

Registered User
تاریخ عضویت
11 جولای 2009
نوشته‌ها
1,413
لایک‌ها
763
البته از بردن پول نقد بهتره
احتمال سرقت پول نقد بیشتره!
 

balabala

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
22 می 2005
نوشته‌ها
8,362
لایک‌ها
5,745
سن
42
محل سکونت
یه خورده اونورتر
من فکر میکنم کارمزد جدیدو از مشتری میگیرن مثل خارج
 

parviz_r

کاربر فعال بخش کار و سرمایه
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
23 اکتبر 2005
نوشته‌ها
4,254
لایک‌ها
18,050
شامل دو کارمزد است
کارمزد دارنده کارتخوان (فروشنده): حداکثر فکر کنم 150 تومان
کارمزد دارنده کارت (مشتری) :

شخصا در اینترنت بانک پاساگارد جدیدا دیدم ؛نوشته بود کارمزد شتاب از خرید با کارت 1500 ریال( 150 تومان)

تو هر ثانیه 1000 تراکنش بانکی انجام میشه (200 تا خرید باکارت باشه)
60000=(150+150)*200
چه درآمدی میشه فقط برای یک ثانیه
 
Last edited:

parviz_r

کاربر فعال بخش کار و سرمایه
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
23 اکتبر 2005
نوشته‌ها
4,254
لایک‌ها
18,050
برای کسانی که با اتویوس به بانک میروند (فرهنگ استفاده از وسایل عمومی حمل و نقل و صرقه جویی در وقت و هزینه) :D

اگر در انتظار اتوبوس هستید کد ایستگاهی که در آن هستند را به شماره ۲۰۰۰۱۱۱ ارسال کنید تا پس از لحظاتی زمان دقیق رسیدن اتوبوس به ایستگاه به شما اعلام شود
 

vazirnia

Registered User
تاریخ عضویت
28 مارس 2010
نوشته‌ها
2,729
لایک‌ها
80
محل سکونت
Моята любов в сърцето ми
برای کسانی که با اتویوس به بانک میروند (فرهنگ استفاده از وسایل عمومی حمل و نقل و صرقه جویی در وقت و هزینه) :D

اگر در انتظار اتوبوس هستید کد ایستگاهی که در آن هستند را به شماره ۲۰۰۰۱۱۱ ارسال کنید تا پس از لحظاتی زمان دقیق رسیدن اتوبوس به ایستگاه به شما اعلام شود

این سرویس برای کدام شهرها فعال است ؟
 
بالا