• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

بحث و گفتگو پیرامون خدمات بانکی

vazirnia

Registered User
تاریخ عضویت
28 مارس 2010
نوشته‌ها
2,729
لایک‌ها
80
محل سکونت
Моята любов в сърцето ми
تجمیع (هفت یار در روز)تسویه میشه ؛ این قانون بانک مرکزی و سیستم شاپرک هست
فقط در این سایت ریز گزارش نمایش داده میشه( مثلا 90 تومان که گفتید می فهمید برای دو پرداخت 20 و 70 بوده با ذکر تاریخ و ساعت )

مثلا : یک مشتری در ساعت 5 با کارت شماره فلان از شما خرید کرده
شما می تونید در سایت همون لحظه گزارش این تراکنش بلافاصله رویت کنید و مطمئن شوید که عملیات با موفقیت انجام شده
و اگر هم مشکلی پیش بیاد با رسید و این گزارش ، به راحتی مشکل پیگیری و حل کنید

ممنون. همینم خوبه.

Sent from my HTC Rhyme S510b
 

parviz_r

کاربر فعال بخش کار و سرمایه
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
23 اکتبر 2005
نوشته‌ها
4,254
لایک‌ها
18,050
این سامانه رعد و امثالش نمیتونن عمومی بشن. ببخشید ها ولی جامعه ما مال این حرفا نیست فعلا.

دوست عزیز آرام آرام داره فرهنگ سازی میشه؛اینبار بانک مرکزی با جدیت دنبال اجرایی کردنش هست


در راستای حذف کارت بانکی و خرید موبایلی

کد #720*
گزیته 5 امپاد
گزینه 5 خدمات ویژه
وارد کردن کد قروشگاه ومبلغ خرید

کد مستفیم #5*5*720*

پیش از این
پرشین سوییچ با کد #4*733*
بانک ملی با سیتم رعد ملی #717*
همراه اول جیرینگ #123*
این خدمت(خرید با موبایل از فروشگاه) را راه اندازی کرده بودند



جزئیات طرح برداشت مستقیم مبلغ قبوض، اقساط و کرایه خانه از حساب مردم

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی با بیان اینکه در اجرای طرح برداشت مستقیم از حساب افراد برای مبالغ قبوض شهری، اقساط بانکی، اجاره منزل و غیره هیچ اجباری در کار نیست و اختیاری است، گفت: در این طرح، بر اساس فرم پر شده توسط افراد ذینفع مشخص می شود
وی با اظهارامیدواری نسبت به اینکه این طرح در چند ماه آینده در سیستم بانکی کشور اجرایی شود، گفت: دلیل اینکه این طرح تاکنون اجرا نشده است نیز به همین بازمی گردد که قصد داشتیم در تمام بانکها اجرا شود و این امکان در کل شبکه بانکی فراهم گردد.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی اجرای این طرح را نیازمند یک پورتال دانست و افزود: بر اساس این پورتال مشتری می تواند اطلاعات دقیق از برداشت حساب خود را داشته باشد، زیرا ممکن است مثلا فردی منزل خود را تغییر داده باشد و هنوز برداشت مبلغ قبض برق از منزل قبلی ادامه داشته باشد، بنابراین اطلاع رسانی در این طرح بسیار مهم است تا باعث متضرر شدن افراد نشود.
 

parviz_r

کاربر فعال بخش کار و سرمایه
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
23 اکتبر 2005
نوشته‌ها
4,254
لایک‌ها
18,050
ترویچ خرید کتاب غیر حضوری با موبایل :همکاری بانک پاساگارد و مرکزنشر دانشگاهی


بانک‌پاسارگاد از طریق ارایه خدمات کتاب‌کارت، فروشگاه مجازی و فروشگاه موبایلی محصولات مرکز نشر، در جهت فرهنگ‌سازی خرید کتاب نقش اساسی ایفا کرده‌است.
کتاب‌کارت ‌: کارتی مشابه کارت‌های بانکی، با قابلیت شارژ از طریق کلیه بانک‌های عضو شتاب و بدون محدودیت است. این کارت با ایجاد امکان استفاده از تخفیف‌های ویژه در خرید کتاب می باشد
فروشگاه مجازی محصولاتعلاقمندان می‌توانند با ارسال پیامکی حاوی کد کتاب مورد نظر به شماره 7223، هزینه کتاب را از کارت بانکی عضو شبکه شتاب خود که قبلا به سیستم معرفی کرده‌اند، پرداخت و کتاب خریداری‌شده را از طریق پست دریافت کنند
یا کد #720*
انتخاپ گزینه 5 امپاد
ارسال کد کتاب خرید کنند
فروشگاه موبایلی: کتاب های مرکز نشر : علاقمندان با نصب یک نرم‌افزار رایگان بر روی موبایل یا تبلت خود، می‌توانند با پرداخت درصد کمی از بهای پشت جلد کتاب، فایل مورد نظر خود را به صورت PDF دانلود و مطالعه کنند.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
[h=1]کدام بانک‌ها و موسسات اعتباری دارای مجوز هستند؟[/h]




این روزها موضوع قابل توجهی که با عبور از خیابان‌ها و یا بعضا کوچه‌ها به چشم می‌خورد رشد قارچ‌گونه موسسات مالی و اعتباری است که بسیار بیشتر از بانک‌ها در دوسال اخیر در سطح شهر پراکنده شده‌اند!
به گزارش خبرنگار بانک خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) موسسات، به تعبیری سوپرمارکت‌هایی هستند که در راستای تعدد خدمات بانکداری در کشور تبدیل به موسساتی با خدمات بانکی شده‌اند که البته برخی بدون مجوز فعالیت کرده و قانونی نیستند.
در این راستا بانک مرکزی در اسفندماه سال 91 بر اساس ماده 96 قانون برنامه پنجم توسعه و مصوبه شورای‌ عالی امنیت ملی، موسسات پولی فاقد مجوز را که سرمایه کافی برای تبدیل به موسسه اعتباری ندارند موظف کرده بود که تا پایان اسفندماه سال گذشته نسبت به تامین سرمایه مورد نیاز اقدام کنند.
بر این اساس قرار بود پس از پایان مهلت فوق این موسسات مجاز به دریافت سپرده از مردم نبوده و اسامی آن‌ها به اطلاع عموم برسد که این مهلت تا پانزدهم فروردین ماه سال جاری تمدید شد، ولی هنوز در این زمینه خبری رسمی از سوی بانک مرکزی اعلام نشده است ...!
از این ها که بگذریم آشنایی با نام بانک‌ها و موسسات اعتباری دارای مجوز موضوعی بسیار مهم قلمداد می‌شود که فهرست بانک‌ها و موسسات اعتباری دارای مجوز از بانک مرکزی در این گزارش عنوان می‌شود.
بانک‌های تجاری دولتی شامل بانک سپه، شرکت دولتی پست بانک و بانک ملی ایران است.
بانک‌های تخصصی دولتی شامل « بانک توسعه صادرات ایران، بانک صنعت و معدن، کشاورزی، مسکن و بانک توسعه تعاون»، بانک‌های غیر دولتی دارای مجوز شامل «بانک اقتصاد نوین، پارسیان، بانک کارآفرین، سامان، پاسارگارد، سرمایه، سینا و بانک شهر» است.
همچنین بانک دی، بانک انصار، تجارت، رفاه کارگران، صادرات ایران،‌ ملت، حکمت ایرانیان، گردشگری، ایران زمین، قوامین، بانک خاورمیانه، بانک آینده و بانک مهر اقتصاد نیز دارای مجوز هستند.
به گزارش ایسنا، بانک‌های قرض الحسنه شامل بانک قرض الحسنه مهر ایران و بانک قرض الحسنه رسالت بوده و موسسات اعتباری دارای مجوز شامل موسسه اعتباری توسعه، موسسه اعتباری آرمان، موسسه اعتباری ثامن، موسسه اعتباری ثامن الحجج، موسسه اعتباری عسگریه، موسسه اعتباری کوثر و نور است.
به گزارش ایسنا، شعب بانک‌های خارجی در ایران نیز شامل بانک تجارتی ایران اروپا، بانک تعاون منطقه‌ای اسلامی، بانک المستقبل (فیوچر)، بانک استاندارد چارترد، بانک تجارتی ایران و اروپا است همچنین بانک‌های مشترک ایرانی خارجی، بانک مشترک ایران و ونزوئلا است.
گفتنی است، لیست صندوق‌های قرض الحسنه بانک‌ها و موسسات اعتباری شامل صندوق قرض الحسنه بانک‌های « توسعه تعاون، ملت، پارسیان و مسکن» است.
صندوق های قرض الحسنه مجازنیز شامل «صندوق قرض الحسنه مهر وطن، پیک رحمت، جواد الائمه شهرستان رودبار،زنده یاد سیده وحیده هاشمی زاده، صندوق قرض الحسنه ایرانیان سبزاندیش ، صندوق قرض الحسنه کریمه کرامت، صندوق قرض الحسنه میلاد مکریان، صندوق قرض الحسنه صدرا و صندوق قرض الحسنه احسان شهرستان ابرکوه» است.
انتهای پیام
 

ehsan_iace

Registered User
تاریخ عضویت
11 جولای 2009
نوشته‌ها
1,413
لایک‌ها
763
این کارت‌های هدیه چرا در همه خودپردازها نمی‌تونه استفاده نشه؟

من دیروز و امروز 3 تا کارت هدیه را از 3 بانک تجارت و پاسارگارد و سینا در خودپردازهای ملی و ملت امتحان کردم و فقط کارت هدیه بانک تجارت را توانستم از خودپرداز یک بانک دیگه پول‌اش را برداشت کنم و برای آن 2 تا کارت دیگر مجبور شدم بروم بانک صادر کننده کارت و پول‌اش را برداشت کنم چون موجودی‌اش را صفر اعلام می‌کرد!

این کارت‌های هدیه چرا اینجوریه؟!
 

balabala

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
22 می 2005
نوشته‌ها
8,362
لایک‌ها
5,745
سن
42
محل سکونت
یه خورده اونورتر
محدودیت گذاشتن تا موجودیشون بیشتر از طریق کارتخون ها خرج بشه تا اینکه نقد بشه.
 

parviz_r

کاربر فعال بخش کار و سرمایه
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
23 اکتبر 2005
نوشته‌ها
4,254
لایک‌ها
18,050
رونمايي از سامانه ارایه و پرداخت الكترونيكي قبوض آب و برق

اين سامانه در زمان كنوني در شش كلانشهر كشور شامل تهران، کرج، اصفهان، تبریز، شیراز و مشهد (حدود 35 درصد مشتركان) فعال است و مردم مي توانند با استفاده از سامانه 1521 براي برق و 1522 براي آب تماس بگيرند و با استفاده از شناسه قبض و پرداخت، پرداخت را انجام دهند.

بزودی جذف قبض کاغذی و استعلام مبلغ قبضها توسط سامانه اجرایی می شود


امکان پرداخت الکترونیکی قبوض مالیاتی در بانک ملی ایران

از طریق موبایل کد #717*
بدیهی است از این طریق نیازی به حضور مؤدیان مالیاتی در شعب بانک نیست و آنها می‌توانند از طریق کارت‌های بانکی عضو شتاب از طریق سامانه‌های مختلف این بانک نظیر خودپرداز، پایانه‌های فروش، اینترنت‌بانک، تلفن‌بانک، موبایل‌ بانک و کیوسک‌‌های بانکی مستقر در واحدهای شهاب ملی اقدام به پرداخت قبوض خود کنند


برنامه های بانک مرکزی برای راه اندازی سپاس اعلام شد؛جزئیات کیف پول الکترونیک( کیپا)
کلیـــات راه انـــــــدازی سامانه کیف پول الکترونیک( کیپا) در یک‌هزار و یکصد و شصتمین جلسه شــــورای پول و اعتبار که روز سه شنبه مورخ ۲۴/۲/۱۳۹۲ در بانک مرکزی برگزار شد، به آگاهی اعضای شورا رسید و آنان پس از کسب اطلاعات لازم از مزایای این ابزار، بانک مرکزی را به راه اندازی سریعتر این سامانه ترغیب نمودند
معماری در نظر گرفته شده برای سپاس بدین صورت است که مشتری از طریق حساب بانکی خود می تواند نسبت به شارژ کیف الکترونیکی اقدام نماید و از طریق مانده وجوه ریالی ذخیره شده در کیف پول الکترونیکی تراکنش های انتقال، خرید ، برگشت از خرید،پرداخت قبض و مانده گیری را انجام دهد.


همچنین چنانچه مشتری درخواست شارژ کیف پول خود را از طریق ارایه دهنده خدمات پرداخت همراه اول ارسال نماید،درخواست وی مستقیماً وارد سپاس شده و شارژ کیف پول الکترونیکی از طریق حساب بانکی مشتری صورت خواهد پذیرفت. لذا شارژ کیف پول الکترونیکی به صورت مستقیم و غیرمستقیم صرفاً از طریق حساب بانکی انجام خواهد شد.


مزیت این روش در عدم امکان خلق پول توسط ارایه دهنده خدمات پرداخت همراه (اپراتور) ؛ اپراتور حق ارایه سرویس تخفیف یا پرداخت اضافی به مشتری را نخواهد داشت
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی در گفت‌وگو با «دنیای‌اقتصاد»:
فرآیند چک الکترونیکی می‌شود

مریم عسگری
بانكداري الكترونيك ترجیع‌بند همه تبلیغات بانکی ما شده اما از داخل که به برخی سرویس‌های ارائه شده نگاه می‌کنیم نشانی از سرویس‌های مطابق استانداردهای جهانی نمی‌بینیم.


25-01.jpg

تغییر و بازنگری درباره ابزارهای مرتبط با بانکداری از جمله چک بهانه‌ای بود برای گفت‌وگویی با ناصر حکیمی مدیر فناوری اطلاعات بانک مرکزی که می‌خوانید:
این اواخر خبرهایی مبنی بر الکترونیکی شدن ابزار معاملاتی چک یا بهتر بگوییم ارائه چک الکترونیک به مشتریان بانك‌ها منتشر شده است. این چک الکترونیکی چیست؟
شورای پول و اعتبار اخیرا طرحی را مصوب کرد که بر اساس آن مقرر شد فرآیند صدور دسته چک و پردازش چک به صورت الکترونیکی انجام شود که این هرگز به معنی چک الکترونیکی نیست. بلکه به معنی الکترونیکی کردن فرآیند چک‌های کاغذی است.
این دستورالعمل اواخر سال گذشته مصوب شورای پول و اعتبار شد که البته قبل از آن نیز شورای پول و اعتبار دستورالعملی در رابطه با حساب جاری مصوب کرده بود و همچنین شرایطی را برای حساب جاری و رفع مشکلات چک احصا کرده بود. ما این دو مصوبه را در یک بدنه دیدیم و یک سامانه را که هنوز اسم خاصی ندارد. فعلا اسامی گوناگونی نظیر سما (سامانه مدیریت اسناد بانکی) یا چکاوک را برای این سامانه در نظر گرفته‌ایم. این سامانه دو قسمت دارد که در قسمت نخست آن تمرکز روی یکپارچگی سیستم اطلاعاتی مربوط به چک و حساب جاری است که بر اساس مصوبه آذر ماه سال 1391 شورای پول و اعتبار در مورد دستورالعمل حساب جاری و مصوبه اسفند ماه شورای پول و اعتبار در خصوص الکترونیکی شدن فرآیند صدور دسته چک است. در بحث صدور دسته چک اقداماتی انجام شده که اولین اقدام استاندارد کردن چک است. در حال حاضر چک‌ها ابعاد گوناگونی دارند. ولی قرار بر این است که ابعاد چک کاملا به صورت استاندارد درآید و جانمایی عناصر اطلاعاتی روی فیزیک چک نیز به طور دقیق و استاندارد مشخص شود. در این صورت تنها وجه تمایز چک‌ها لوگوی بانک خواهد بود. این چک‌ها از کاغذهای امنیتی تهیه خواهند شد و از لحاظ چاپ و طراحی ویژگی‌های امنیتی بیشتری نسبت به چک‌های کنونی خواهند داشت. از لحاظ پروسس ماشینی نیز برای ثبت و خواندن ماشینی بعضی از اقلام اطلاعاتی چک نظیر شماره حساب، شماره چک، شماره سریال و...از بارکد دوبعدی استفاده مي‌کنند.
در این فرآیند ثبت درخواست اینترنتی یا الکترونیکی صورت مي‌گیرد؟
این مسیر می‌تواند مسیر سنتی و از طریق مراجعه به شعبه باشد و می‌تواند از طریق الکترونیکی و اینترنت بانک و... باشد.
در هر صورت شعبه پس از دریافت درخواست پارامترهای مربوط به بانک را بررسی کرده و اگر تشخیص داد که درخواست‌کننده دسته چک مجاز به دریافت چک است یک درخواست الکترونیکی برای یک سامانه در بانک مرکزی ارسال مي‌کند. سامانه تطبیق درخواست را با انواع دستورالعمل‌های موجود به صورت ماشینی انجام مي‌دهد. مثلا بررسی مي‌کند درخواست‌کننده چک برگشتی نداشته باشد و... .
از طرفی مشخصات هویتی فرد هم چک مي‌شود. در نهایت در صورت مشخص شدن نتیجه مراتب به بانک اعلام مي‌شود که شخص متقاضی می‌تواند دسته چک بگیرد یا خیر. در صورتی که فرد متقاضی مجاز به دریافت دسته چک باشد داده‌های الکترونیکی که در بررسی‌های انجام شده به دست آمده است در گام نخست به صورت یک فایل ارسال مي‌شود. براساس فایل داده‌ای که بانک مرکزی در اختیار بانک عامل برای صدور دسته چک قرار داده است یک رمز روی هر برگ چک حک مي‌شود که این رمز توسط کلیدهای امنیتی که در سامانه بانک مرکزی وجود دارد ارائه مي‌شود و قابل تولید و استفاده مجدد نیست.
این رمز نقش امنیتی برای چک دارد؟
بله. این رمز یک عدد چند رقمی است که گوشه چک ثبت مي‌شود و هر بانک موظف است هنگام شخصی‌سازی چک این کد را گوشه چک حک کند. این عدد به ازاي هر برگ چک متفاوت است. در مورد کاربرد این عدد یا کد باید بگویم که یک سامانه دیگر در بانک مرکزی وجود دارد که وقتی فردی چکی را از شخص دیگر دریافت می‌کند، می‌تواند کد حک شده روی چک را به سامانه اس ام اس کند. این کد مشخص مي‌کند که چک متعلق به چه کسی است و همچنین مشخص مي‌کند که صاحب چک سابقه ارائه چک برگشتی دارد یا خیر؟
یعنی کد سابقه‌ای از صاحب چک ارائه مي‌کند؟
بله. به نظر ما در مورد چک‌های روز این کد به خوبی فرد بدحساب و خوش حساب را مشخص مي‌کند. در مورد چک‌هاي مدت‌دار نیز اگر چه مشخص نمی‌کند که تا سه ماه بعد چه اتفاقی رخ مي‌دهد. اما سابقه فرد را مشخص مي‌کند.
همچنین این کد امکان جعل چک را نیز بسیار محدود می‌کند. زیرا این کد بر اساس الگوریتم ریاضی و کلیدهای کاملا محرمانه و خاصی طراحی شده است و هیچ شخصی نمی‌تواند این عدد را تولید یا جعل کند. به همین دلیل اطمینان بسیار بالایی وجود دارد که این عدد قابل جعل نباشد. کدی که روی چک مي‌خورد همچنین در برابر صدور چک‌هاي بی‌محل مانع ایجاد مي‌کند؛ چرا که در حال حاضر اگر فردی دسته چکی 25 برگی داشته باشد می‌تواند تا زمان اتمام برگه‌هاي دسته چک، برگه‌ها را خرج کند. در صورتی که در چک‌های جدید کد حک شده روی برگه‌ها شخص بدحساب را لو می‌دهد.
طبق الگوی جدید شیوه گردش چک به همان روال سابق است یا الکترونیکی مي‌شود؟
قرار بر این شده است که دیگر چک در شعبه تحویل مشتری نشود. بلکه به منظور حصول اطمینان از اطلاعات و آدرس اعلام شده توسط فرد متقاضی هنگام ارائه درخواست دسته چک، بانک مکلف است دسته چک را به آدرس متقاضی ارسال کند. در این صورت چک در شعبه نمی‌ماند و باید به آدرس متقاضی ارسال شود.
در مورد گردش چک در شعبه هم باید بگوییم که در حال حاضر چک‌هایی که وجود دارند به صورت فیزیکی گردش می‌کنند.اما اتاق پایاپای اقداماتی در رابطه با حذف گردش لاشه‌ها کرده است که ما این فعالیت‌ها را با فعالیت‌هایی که در خصوص خود چک شده است ترکیب کرده‌ایم و فرآیندی را در سامانه‌ای طراحی کرده‌ایم که براساس آن ضمن اجتناب از نقل و انتقال فیزیکی چک بین بانك‌ها، مسائلی مانند اضافه برداشت بانك‌ها، بحث تسویه، بحث پردازش ماشینی و... را پوشش خواهد داد
پیاده‌سازی این برنامه کی هست؟
زمانبندی ما برای به بهره‌برداری رسیدن این طرح‌ها تا آخر سال 92 است.
از نظر شما جایگاه بانکداری الکترونیک ایران کجاست و چقدر فاصله وجود دارد بین بانکداری الکترونیک به معنای واقعی و آنچه در بانك‌ها به این نام ارائه مي‌شود؟
بحث اصلی این است که باید وضعیت پرداخت‌ها، تغییرات اعمال شده در ابزارهای پرداخت و... را ابتدا در کشور ارزیابی کرده و سپس با سایر کشورها که معیار هستند و در سطح بین الملل فعالیت می‌کنند مقایسه کنیم. واقعیت این است که در پنج سال اخیر تحولات بسیار سریع بوده است. ما زیرساخت‌هاي لازم (سیستم تسویه الکترونیکی، سیستم الکترونیکی خاص برای پرداخت‌های کلان و حوالجات بزرگ، سوئیچ ملی کارت برای اتصال بانك‌ها به یکدیگر، امضاي دیجیتال و...) را برای یک سیستم پرداخت پیشرفته در داخل کشور داریم و از کشورهای دیگر در زمینه زیرساختی چیزی کم نداریم.
بانك‌های ما، حتی آنهایی که ادعای زیادی در رابطه با الکترونیکی بودن دارند به سیستم‌های سنتی وفاداری شدیدی دارند. مثلا هنوز به سندسازی‌هاي کاغذی و پرینت اسناد و بایگانی و... متکی هستند. آیا بانک مرکزی در زمینه الکترونیکی کردن این عملیات که زمان کمتری صرف مي‌کند دستورالعملی صادر نکرده است؟
بخشی از این مشکل بازمی‌گردد به جسارت خود بانک. همان‌طور که برخی از شرکت‌ها مراودات کاغذی خود را حذف کردند بانك‌ها نیز می‌توانند این کار را انجام دهند. از سویی بسیاری از افرادی‌که در بانك‌ها کار می‌کنند سابقه سی و چند ساله دارند و این افراد به شیوه سنتی عادت دارند. در کل مساله تغییر کارکرد از سیستم کاغذی به الکترونیکی یک تغییر فرهنگی مهم است و باید نیروی کار و مشتریان را برای این تغییر آماده کنیم. معمولا تغییرات فرهنگی کند صورت می‌گیرد، ولی این کندی توسط اعتقاد مدیریت عالی به این قضیه جبران می‌شود. یعنی مدیریت عالی مرتب مشوق‌هایی می‌گذارد که کارمندان به سمت الکترونیکی شدن پیش روند. اما این اتفاق در بانك‌های ما رخ نداده است.اگر هم دقت کنید متوجه مي‌شوید که اکثر بانك‌ها از واحدهای الکترونیکی خود به عنوان یک واحد ایزوله نام برده‌اند و آنها را از بخش سنتی جدا کرده‌اند. از نظر من این یک چالش سازمانی است و بانك‌ها به ویژه بانك‌های دولتی در سطح مدیریت عالی باید این چالش را رفع کنند.
در حوزه نرم‌افزارهای کاربردی که برخی از بانك‌ها برای موبایل ارائه می‌دهند چطور؟ آیا این برنامه‌ها منطبق بر استانداردهای بانک مرکزی طراحی و ارائه مي‌شوند یا اینکه هر بانک به طور سلیقه‌ای می‌تواند این برنامه‌ها را طراحی کند؟
در حال حاضر خیر.زیرا تنوع فناوری در این حوزه در حدی زیاد است که نمی‌توان یک استاندارد مشخص برای آنها در نظر گرفت. -واقعیت این است که بازار APP (نرم‌افزارهای کاربردی موبایل و تبلت) روز به روز در حال رشد است. برخی از بانك‌ها خودشان روی این APP STORها مجوز APP را می‌گیرند. ولی باز هم محدودیت‌هایی وجود دارد که ما نمی‌توانیم مجوز همه این APP ها را بگیریم.ما در تلاش هستیم که ببینیم آیا می‌شود یک رویه مشخصی را در این رابطه معین کرد یا خیر.
این موضوع را هم مد نظر قرار دهید که APPها در لایه ارتباط با مشتری قرار دارند که بانک مرکزی در این لایه فعالیتی ندارد و در لایه زیرساخت مسوول است.
خیلی از مشتریان بانك‌ها با یادآوری داستان لو رفتن سه میلیون رمز اینترنتی مشتریان بانك‌ها در اینترنت دیگر اعتماد چندانی به بانکداری الکترونیک ندارند. آیا بانک مرکزی نظارت خاص یا دستورالعمل ویژه‌ای برای شرکت‌های PSP ارائه کرده است؟
در این زمینه چندین مشکل وجود دارد که ما تلاش‌هاي بسیاری برای رفع آنها کرده‌ایم. واقعیت این است که
PSPها تا قبل از ماجرای شاپرک طفیل بانك‌ها بودند و در بسیاری از موارد از شرکت‌های PSP سلب مسوولیت شده بود و مشخص نبود کارهای امنیتی و... به عهده چه کسانی است. در نتیجه امنیت چندان جدی گرفته نشده بود. در حالی‌که که امنیت موضوعی بسیار مهم است. در رابطه با ماجرای سال قبل هم باید بگوییم که خدا را شکر از حساب هیچ فردی ریالی کسر نشد و همچنین همه از خواب غفلت و بی‌توجهی بیدار شدیم. البته ما قبول داریم که **** بانکی از این ماجرا آسیب دید، ولی ما سعی کردیم از این تهدید به عنوان یک فرصت استفاده کنیم تا شرکت‌ها یک حداقل امنیتی را رعایت کنند.
 

parviz_r

کاربر فعال بخش کار و سرمایه
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
23 اکتبر 2005
نوشته‌ها
4,254
لایک‌ها
18,050
درخواست کد ملی برای واریز پول(فیش های نقدی)

الزامی شدن ثبت کد ملی در فیش های واریز نقدی بانکها و ارایه کارت ملی به خصوص سپه و ملت
 

ehsan_iace

Registered User
تاریخ عضویت
11 جولای 2009
نوشته‌ها
1,413
لایک‌ها
763
کدام بانک‌ها sms تغییرات لحظه‌ايي حساب را می‌فرستد؟

(ملی و صادرات چنین امکانی ندارد و بعد از ظهر یا فردا صبح پیامک برای مشتری می‌فرستد که فلان قدر به حساب‌ات واریز شد یا فلان قدر برداشت شد!)
 

mohebali

Registered User
تاریخ عضویت
16 فوریه 2010
نوشته‌ها
9,476
لایک‌ها
6,494
محل سکونت
طیــــران
کدام بانک‌ها sms تغییرات لحظه‌ايي حساب را می‌فرستد؟

(ملی و صادرات چنین امکانی ندارد و بعد از ظهر یا فردا صبح پیامک برای مشتری می‌فرستد که فلان قدر به حساب‌ات واریز شد یا فلان قدر برداشت شد!)
بانک پاسارگاد کم شدن حتی 1 ریال رو از حسابت آنی اس ام اس می کنه ولی واریزهای بالای 100 هزار تومان رو آنی اس ام اس می کنه
 

gamekhor2007

Registered User
تاریخ عضویت
30 ژانویه 2007
نوشته‌ها
512
لایک‌ها
19
محل سکونت
خوزستان
سلام دوستان.من 35 میلیون دارم.توی یه موسسه گذاشتم به تاریخ 92/1/11 و الان 92/3/1 رفتم و مبلغ یک میلیون و 52 هزار تومان واریز شده بود.سودش هم چون حساب برای خودم نبود 22.5 زده بود.الان میخوام پول رو بردارم و بزارم توی بانک آینده که 1 ساله 25 درصد میده.سوالاتم:
1.الان که پول رو بردارم بانک چجوری برای من حساب میکنه؟
2.بانک اینده مطمعن هست نسبته به این موسسه(موسسه فردوسی بود که الان شده آرمان) و اگر زمانی برشکست بشه دولت برعهده میگیره و ضرر هارو میده؟
3.این 22.5 و 25 درصد از نظر تومنی چحوری هست.یعنی با سود 22.5 ماهانه چند میده و با سود 25 ماهانه چند میده؟

مرسی
 
Last edited:

Musso

Registered User
تاریخ عضویت
15 فوریه 2006
نوشته‌ها
353
لایک‌ها
42
من صادرات و ملي برام آني ميفرسته
 

ehsan_iace

Registered User
تاریخ عضویت
11 جولای 2009
نوشته‌ها
1,413
لایک‌ها
763
من صادرات و ملي برام آني ميفرسته

من هم حساب و کارت عابر ملی و صادرات دارم و روی گوشی ام هم نرم افزار هر دو بانک را دارم ولی آنی نمی‌فرستد!

(با راهنمایی دوستان رفتم بانک یک فرم پر کردم و از این به بعد دارد آنی می‌فرستد)
 
Last edited:

ehsan_iace

Registered User
تاریخ عضویت
11 جولای 2009
نوشته‌ها
1,413
لایک‌ها
763
بانک پاسارگاد کم شدن حتی 1 ریال رو از حسابت آنی اس ام اس می کنه ولی واریزهای بالای 100 هزار تومان رو آنی اس ام اس می کنه

پس بانک صادرات، واریزهای زیر 100 هزار تومان را آنی sms نمی‌کنه؟
 

mohebali

Registered User
تاریخ عضویت
16 فوریه 2010
نوشته‌ها
9,476
لایک‌ها
6,494
محل سکونت
طیــــران
پس بانک صادرات، واریزهای زیر 100 هزار تومان را آنی sms نمی‌کنه؟
بانک پاسارگاد نه صادرات !
زیر 100 تومن واریز رو کلا اس ام اس نمی کنه چه آنی چه غیر آنی
ولی برداشت ها رو کلا اس ام اس می کنه
 

mohebali

Registered User
تاریخ عضویت
16 فوریه 2010
نوشته‌ها
9,476
لایک‌ها
6,494
محل سکونت
طیــــران
من هم حساب و کارت عابر ملی و صادرات دارم و روی گوشی ام هم نرم افزار هر دو بانک را دارم ولی آنی نمی‌فرستد!
من شنیدم برای اینکه آنی بفرسته یه فرمی رو باید پر کنید
 

gamekhor2007

Registered User
تاریخ عضویت
30 ژانویه 2007
نوشته‌ها
512
لایک‌ها
19
محل سکونت
خوزستان
سلام دوستان.من 35 میلیون دارم.توی یه موسسه گذاشتم به تاریخ 92/1/11 و الان 92/3/1 رفتم و مبلغ یک میلیون و 52 هزار تومان واریز شده بود.سودش هم چون حساب برای خودم نبود 22.5 زده بود.الان میخوام پول رو بردارم و بزارم توی بانک آینده که 1 ساله 25 درصد میده.سوالاتم:
1.الان که پول رو بردارم بانک چجوری برای من حساب میکنه؟
2.بانک اینده مطمعن هست نسبته به این موسسه(موسسه فردوسی بود که الان شده آرمان) و اگر زمانی برشکست بشه دولت برعهده میگیره و ضرر هارو میده؟
3.این 22.5 و 25 درصد از نظر تومنی چحوری هست.یعنی با سود 22.5 ماهانه چند میده و با سود 25 ماهانه چند میده؟

مرسی
 

a1a1

Registered User
تاریخ عضویت
5 آگوست 2007
نوشته‌ها
232
لایک‌ها
146
1- بستگی به حسابتون داره روز شمار-1ساله- 5 ساله ...
2- -
3-
35.000.000
22.5% ماهی 656.250
25% ماهی 729.166
 

gamekhor2007

Registered User
تاریخ عضویت
30 ژانویه 2007
نوشته‌ها
512
لایک‌ها
19
محل سکونت
خوزستان
ممنون.
1.بنظرتون 1 ساله بزارم یا روز شمار؟ممکنه یکهو بخوام از پولم استفاده کنم و زمینی چیزی بخرم
2.این فرمول محاسبش چطوری هست؟خود بانک آینده رفتم یکی از کارمنداش گفت ماهیی 664 میشه 1 ساله
3.نظری درباره بانک آینده ندارید که مطمعن هست یا نه؟
 
بالا