برگزیده های پرشین تولز

برای تهیه سخت افزار مناسب رندرینگ معماری چه نکاتی را باید بدانیم؟

abbas_habibi

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
1 مارس 2013
نوشته‌ها
59
لایک‌ها
21
محل سکونت
تهران
سخت افزار مناسب برای رندر معماری
داشتن یک سخت افزار مناسب برای شروع انجام پروژه های زمینه معماری بعنوان یک پیش نیاز قلمداد میشود.

نبود سیستم مناسب یعنی افزایش زمانی که کاربر صرف خواهد کرد برای انجام کامل رندر . حتی اگر در مورد تنظیمات رندر روی حالت light cache قرار گیرد ضعف سخت افزار و مخصوصا سی پی یو باعث کند بودن نمایش تدریجی صحنه خواهد شد .

برای تهیه رندر از نظر اهمیت قطعات به ترتیب ...

1- سی پی یو

2-مادر بورد

3-رم مموری

4-کارت گرافیک

و مابقی قطعات در درجه یکسان از نظر اهمیت قرار دارند.

.....................................................................................................................

ram-memory.jpg


در روند تهیه رندر نیاز به چابکی و روانی حرکت در VIEWPORT ها می باشد که همان FPS است (FRAME PER SECOND ) به این معنی که در هر ثانیه چند فریم در پنجره های دید نمایش داده شود .حال اگر رم مموری شما پایینتر از حداقل نیاز نرم افزار (8 گیگا بایت ) باشد و یا پروژه ای سنگین با تعداد سگمنت های بالا داشته باشید بویژه در مرحله مدلسازی که نیاز به چابکی حرکت می باشد، امکان کند شدن و قفل شدن حرکت در پنجره های دید و یا حتی بسته شدن نرم افزار وجود خواهد داشت. به همین منظور بايد حداقل رم مموری نرم افزار را که معادل 8 گیگ می باشد،تهیه نمایید.

نکته دوم در مورد رم مموری نوع آن می باشد که باید با مادر بورد هماهنگ باشد. در ادامه و در قسمت مادر بورد نکات مربوطه را آموزش خواهید دید.

.......................................................................................................................................

اما برای انجام رندر عمده وظیفه به عهده سی پی یو می باشد پس هر چه هسته های CPU بیشتر باشد تعداد باکت های VFB برای تهیه رندر بیشتر خواهد بود و این ب معني کاهش زمان رندر خواهد بود. در کنار تعداد هسته های سی پی یو به معیاری باید توجه نمایید به نام CACHE مربوط به سی پی یو .

هر چه مقدار CACHE سی پی یو بالاتر باشد پس ترنسفر اطلاعات بین رم مموری و سی پی یو بیشتر و سریعتر خواهد بود و این نیز به معنی کاهش زمان رندر خواهد بود.

cpu.jpg


پس به طور خلاصه در انتخاب سی پی یو به دو پارامتر آن دقت نمایید ...

1-CACHE

2- CORE & THREAD

........................................................................................................................

Graphics-Card-ASUS.jpg


برای پلاگین وی ری عمده پردازش بر اساس سی پی یو می باشد پس نیازی نیست هزینه بالایی برای کارت گرافیک صرف کنید تنها کافیست کارت گرافیک با حداقل 1 GB رم را با باس 512 تهیه نمایید البته در صورتی که انجام پروژه های شما از نظر اقتصادی توجیه دارند می توانید هزینه بیشتری برای تهیه کارت گرافیک صرف نمایید.

.................................................................................................................................

motherboard.png


در انتخاب مادر بورد برای سخت افزار می بایست به چند نکته توجه نمایید.

اول اینکه هر پردازنده یا همان سی پی یو دارای یک مدل سوکت خاص است برای مثال سی پی یو مدل Intel Skylake Core i7-6700K CPU دراای سوکت Intel LGA 1151 LD FHAN پس تنها مادر بورد هایی می توانند از آن پشتیبانی کنند که دارای سوکت مشابه باشند به عبارت دیگر نوع سوکت سی پی یو و مادر بورد باید یکسان باشد تا امکان نصب سی پی یو روی مادر بورد وجود داشته باشد.

نکته دوم این است که در قسمت پشتیبانی هر مادر بورد لیستی از سی پی یو هایی وجود داردكه توسط مادر بورد مورد نظر ساپورت می شوند به همین خاطر پیش از تهیه وارد سایت سازنده سی پی یو و مادر بورد موردنظرتان شوید مانند سایت ASUS- GIGABYTE-INTEL و... و نوع مادر بورد و سی پی یو مورد نظر را انتخاب کرده و وارد قسمت SUPORT قطعه شده و از هماهنگی سی پی یو ومادر بورد مطمئن شوید.

نکته سوم در مورد مادر بورد این است که باید نوع رم مموری نیز توسط مادر بورد ساپورت شود پس به همان قسمت ساپورت رفته و مطمئن شوید که مادر بورد از نوع رم مموری پشتیبانی میکند برای مثال مادر بورد ASUS ROG MAXIMUS VIII EXTREME/ASSEMBLY Motherboard تنها از رم مموری ار نوع DDR4 پشتیبانی میکند پس بنابراین شما نمیتوانید از مموری با نوع DDR3 ویا DDR5 استفاده نمایید.

منبع : آموزش تری دی مکس
 
بالا