برگزیده های پرشین تولز

بررسی بازی RISE OF THE TOMB RAIDER

pbdownload

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
17 سپتامبر 2010
نوشته‌ها
198
لایک‌ها
38
محل سکونت
tehran
پس از هیاهوی انحصاری زمانی شدن Rise of the Tomb Raider، بلاخره این بازی برای کنسول ایکس‌باکس وان منتشر شد و می‌توان گفت که واقعا گل کاشت. با iranvg همراه باشید.
بعد از دو سال دوری از لارا کرافت، وقتی برای اولین‌ بار این دختر جوان را در جدیدترین بازی از ریبوت سری Tomb Raider دیدیم، کاملا به وجد اومدیم. در این سال‌های نه چندان دوری که از شروع نسل جدید گذشته است، تا قبل از این بازی شخصیتی را ندیدیم که انقدر در یک بازی، طبیعی و زنده به نظر برسد. شاید در میان‌پرده بازی‌های مختلف شخصیت‌های کامل و بی‌نقصی را ببینیم که به سرعت ما را محو طبیعی بودن خود کنند. اما درون یک بازی؟ شاید تا حدودی. اما به راحتی می‌توان گفت که لارا کرافت در بازی Rise of the Tomb Raider نه تنها در میان پرده‌ها، بلکه در قدم به قدم لحظات بازی طبیعی، جذاب و فوق‌العاده ظاهر شده است. در قسمت اول ریبوت Tomb Raider بزرگ‌ترین مشکل این بازی، قلاده‌ای بود که بازی Uncharted دور گردن این اثر آویخته بود و هر گوشه آن با این بازی محبوب پلی‌استیشن مقایسه می‌شد. خوشبختانه با تغییر نسل و خرج‌ها و کمک‌های مایکروسافت در جهت خلق یک بازی به مراتب بهتر نسبت به شماره قبل، با اثری رو به رو شدیم که بیشتر به ریشه‌های خود Tomb Raider نزدیک بود تا یک بازی شبیه به Uncharted استودیو ناتی داگ.
144906517520595.jpg

داستان بازی یک سال بعد از بعد از حوادث اولین نسخه ریبوت Tomb Raider رخ می‌دهد. پس از تجربه‌های غیر منتظره‌ای که لارا کرافت در یاماتای با آن‌ها رو به رو شد، او این‌بار به سراغ چیزی فراتر قدم می‌گذارد. حال لارا کرافت به دنبال جاودانگی در شهر گم شده‌ای به نام کیتژ است که پدر او مدت‌ها قبل برای یافتن آن جان خود را از دست داده بود. فرق این نسخه با نسخه قبل در داستان بازی این است که لارا کرافت دیگر یک بازمانده نیست و نجات یافتن از جزیره مخوف تنها هدف اصلی او به شمار نمی‌رود. درست برعکس این موضوع، لارا بر این باور است که مرگ پدرش بیهوده نبوده و باید به دنبال جوابی قانع کننده برای آن باشد. شما از لحظه به لحظه‌ای که با لارا هستید لذت خواهید برد. این‌بار لارا دیگر آن دیگر ترس دخترانه خود را در شماره قبل ندارد.
144906526085359.jpg

اما همچنان با بروز احساسات، عکس‌العمل‌های او نسبت به شرایط محیط و حتی صحبت کردن‌های او، حس بسیار نزدیکی با این دختر پیدا خواهید کرد. شخصیت‌های خوب و بد زیادی وجود دارند که در طول داستان با آن‌ها رو به رو خواهید شد. اگر چه آن‌ها نیز از طراحی قابل قبولی برخوردارند اما اگر بخواهیم همه آن‌ها در کنار لارا کرافت قرار دهیم، بدون شک ترازو به سمت لارا سنگینی می‌کند. حتی در میان پرده‌ها نیز کاملا مشخص است که دیگر شخصیت‌ها به اندازه خود لارا کرافت وقتی برای طراحی بهتر و بیشتر به دست نیاورده‌اند. شاید در خیلی از بازی‌ها طراحی عالی و بی‌نقص یک شخصیت، مهره‌ای کلیدی در جهت کسب امتیازات مثبت نباشد. اما بدون شک، لارا کرافت در Rise of the Tomb Raider یک نکته بسیار مثبت و مهم به شمار می‌رود.
144906531184942.jpg


منبع : IRANVG.com
 

Sam_YDay

Registered User
تاریخ عضویت
16 جولای 2011
نوشته‌ها
104
لایک‌ها
19
بازی خیلی زیبایی بود، نشون داد که یک بازی صرفا سینگل پلیر هم میتونه اینقدر موفق باشه و فروش عالی داشته باشه.
 

sniperr

Registered User
تاریخ عضویت
5 اکتبر 2012
نوشته‌ها
139
لایک‌ها
44
محل سکونت
شیراز
به نظرم بازی بسیار زیبایی هست و حتما باید بازیشو کرد بسیار زیبا هست
 
بالا