برگزیده های پرشین تولز

بررسی تبلت اکسپریا Z4

mehgostar

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
18 آپریل 2016
نوشته‌ها
6
لایک‌ها
2
سن
38
شرکت سونی از تبلت جدید خود یعنی اکسپریا Z4 در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۵ پرده برداری کرد. یک دستگاه با عملکرد عالی که قدرت آن توسط سریعترین پردازنده (Qualcomm (Snapdragon 810 تامین می شود و دارای یک صفحه نمایش خیره کننده می باشد علاوه بر این ۵۰ گرم از آی پد ایر ۲ سبک تر است اما ضخامت یکسان ۶٫۱ میلی متری را دارند.
sony-xperia-z4-tablet-008-640x359.jpg
مشخصات برجسته:

ابعاد: ۱۶۷ در ۲۵۴ در ۶٫۱ mm

وزن: ۳۸۹ گرم Wi-Fi only, 393 گرم Wi-Fi + LTE

وضوح: ۲۵۶۰×۱۶۰۰ پیکسل

صفحه نمایش: ۱۰٫۱ اینچ با شیشه ضد خش و پوشش ضد اثر انگشت

پردازنده : Soc Qualcomm Snapdragon 810 64-bits 8-core CPU with Adreno 430 GPU

رم: ۳ گیگابایت

حافظه داخلی: ۳۲ گیگابایت

ظرفیت میکرو اس دی : تا سقف ۱۲۸ گیگابایت

سیستم عامل: اندروید ۵٫۰ آبنبات چوبی

دوربین جلو: ۵٫۱ مگاپیکسل

دوربین غقب: ۸٫۱ مگاپیکسل

ظرفیت باتری: ۶۰۰۰mAh

مقاوم در برابر گرد و غبار و آب IP65 – IP68 و عمق ۱٫۵ متر در آب

چه چیز جدیدی در این دستگاه وجود دارد؟

تبلت ۱۰٫۱ اینچی اکسپریا Z2 در فوریه ۲۰۱۴ و تبلت اکسپریا Z3 در نوامبر ۲۰۱۴ نیز روانه بازار شدند و اکنون نوبت به اکسپریا Z4 رسیده است. Z3 بدنه جمع و جور و ضخیم تر را ارائه می دهد (۶٫۴ mm در مقابل ۶٫۱ mm) اما Z4 حدود ۵۰ گرم از Z2 سبک تر است همچنین در برابر گرد و غبار و آب مقاوم است که دارای گواهینامه های IP65 و IP68 – 1.5 که مربوط به ضد آب و ضد گردغبار بودن آن ها است می باشد. دوربین جلویی این دستگاه ۸٫۱ مگاپیکسل است که کیفیت خوبی دارد.

پردازنده تبلت اکسپریا Z4 هشت هسته ای Qualcomm Snapdragon 810 که یک بروزرسانی بزرگ از Snapdragon 801 است. اندازه صفحه نمایش آن ۱۰٫۱ اینچ با وضوح ۱۹۲۰×۱۲۰۰ پیکسل است. همانطور که قبلا اشاره کردیم ظرفیت باتری آن ارتقاء یافته است و به ۶۰۰۰mAh رسیده که در نسخه قبلی یعنی Z3 برابر با ۴۵۰۰ mAh بود.
طراحی

اکسپریا Z4 باریک و سبک تر است به عنوان لوازم جانبی یک صفحه کلید نازک در آن وجود دارد که باریکی آن را جذاب تر کرده است. با وزن و ضخامتی که این دستگاه دارد قطعا باریک ترین و سبک ترین تبلت جهان است. ضخامت آن تنها ۶٫۱ میلی متر و وزن آن تنها ۳۸۹ گرم است. علاوه بر این یک پورت میکرو یو اس بی در آن تعبیه شده است.

صفحه نمایش
وجود صفحه نمایش بزرگ در تبلت ها لذت فراوانی را به کاربر در هنگام کار کردن می دهد. همانطور که قبلا اشاره کردیم اندازه صفحه نمیاش آن ۱۰٫۱ اینچ با وضوح بالا است. همچنین به لطف تکنولوژی IPS صفحه نمایش زاویه دید خوبی دارد ورنگ های زنده بیشتری را ارئه خواهد داد. به گفته سونی صفحه نمایش این دستگاه ۴۰٪ روشن تر از اکسپریا Z2 است

حفاظت از دستگاه جزء ویژگی های کلیدی به شمار می آید شیشه صفحه نمایش آن در برابر خط و خش مقاوم است و همچنین هیچ اثر انگشتی روی آن باقی نمی ماند. با این ویژگی ها به نظر می رسد که از بهترین دستگاه های کنگره جهانی موبایل سال جاری بوده است.
صفحه کلید بلوتوثی BKB50

صفحه کلید بلوتوثی تبلت اکسپریا Z4 تنها ۳۸۳ گرم وزن دارد و سونی آن را BKB50 نامیده است. در زمان استفاده از این صفحه کلید ۴۳۰ mAh از باتری را مصرف خواهد کرد. در کل صفجه کلید و صفحه نمایش باریک هردو یک دستگاه باریک را می سازند.
دوربین و سرگرمی

همانطور که می دانید هیچ کدام یک از دستگاه های دیجیتالی همانند گوشی های هوشمند لذت یک تصویر برداری واقعی را به ارمغان نمی آورند. اما تبلت Z4 که دارای دوربین پشتی ۸٫۱ مگاپیکسلی است کیفیت بالایی را به ارمغان می آورد. همچنین دوربین جلویی آن ۵٫۱ مگاپیکسل بوده که در وضوح نزدیک به گلکسی اس ۶ نیز می باشد.

سونی بلندگوهای استریو را در آن افزایش داده است و سیستم صدای سه بعدی به همراه VPT صدای فراگیر را به ارمغان می آورند که با این ویژگی ها تماشای فیلم و ویدئو های با کیفیت در آن بسیار لذت بخش خواهد بود. این دستگاه می توانند ۱۷ ساعت ویدئو ها را پخش نماید.عملکرد

حال بهتر است که نگاهی به مشخصات سخت افزاری این تبلت خارق العاده داشته باشیم. قدرت آن توسط پردازنده ارتقاء یافته هشت هسته ای Snapdragon 810 و رم ۳ گیگابایتی نیز تامین می شود همچنین پردازشگر گرافیکی آن Adreno 430 بوده که در کنار هم یک دستگاه قدرتمند را تشکیل داده اند. علاوه بر این سیستم عامل Z4 اندروید ۵٫۰ آبنبات چوبی است که قابلیت سفارشی سازی را از سوی سونی به ارمغان آورده است.
مقایسه با آی پد ایر ۲

تبلت سونی اکسپریا Z4 سبک تر و بزرگ تر است و یکی از رقیب های محبوب آن آی پد ایر ۲ نیز می باشد که در امتبر ۲۰۱۴ نیز عرضه شد. ابعاد آی پد ایر ۲ تقریبا ۲۴۰ در ۱۶۹٫۵ در ۶٫۱ mm است در حالی که تبلت اکسپریا Z4 دارای ابعاد ۱۶۷ در ۲۵۴ در ۶٫۱ mm است. به طور معمول آی پد ایر ۲ مقداری کوچک تر است اما وزن آن ۵۰ گرم از تبلت Z4 نیز بیش تر است (۴۸ گرم برای WiFi فقط و ۵۲گرم برای WiFi+LTE).

صفحه نمایش این دستگاه عملکرد بهتری دارد و بسیار روشن تر از ایر ۲ است علاوه بر این لذت تماشا کردن ویدئو در Z4 بسیار بالا است. آی پد ایر ۲ در زمان اتصال با وای فای و جستجو در اینترنت می تواند ۱۰ ساعت برای کاربر روشن بماند در حالی که همین مقدار در تبلت اکسپریا Z4 تقریبا ۱۷ ساعت است یعنی کاربر می تواند به طور مداوم ۱۷ ساعت از اتصال با وای فای بهره ببرد.

نسخه جدید تبلت اکسپریا دارای گواهینامه هایی IP65 و IP68 است که می تواند تا عمق ۱٫۵ متری آب ضد آب بماند. آی پد یار ۲ درایا حافظه داخلی بیش تری است اما اسلات کارت میکرو سا دی در آن وجود ندارد. آی پد ایر ۲ دارای نسخه های ۱۶، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی است در حالی که Z4 دارای ۳۲ گیگابایت خافظه دخلی است اما اسلات کارت میکرو اس دی آن را تا سقف ۱۲۸ گیگابایت ارتقاء می دهد.

نتیجه
تبلت اکسپریا Z4 برای خرید گزینه بسیار خوبیس ات چراکه هم وزن کمی دارد و ضخامت آن همانند کنار گذاشتن چند برگ کاغذ کنار هم است و وجود یک صفحه کلید سخت افزاری به عنوان لوازم جانبی کار با آن را لذت بخش تر می کند. در مقایسه با رقیب آن یعنی آی پد ایر ۲ عملکرد بهتری دارد پس بهترین گزینه برای خرید یک تبلت قدرتمند است. نظر شما درباره این بررسی چیست؟
http://mehgostarco.com/Default.aspx?lang=fa&page=2238&paggenumber=2238
 
بالا