• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

بزرگنربن دایره المعارف هنرهای رزمی به زبان فارسی

mrachem

Registered User
تاریخ عضویت
12 ژانویه 2007
نوشته‌ها
49
لایک‌ها
2
محل سکونت
TEH
1* تکنیک های آی کی دو به صورت تکنیک های پایه (کیهون) و تکنیک های خیابانی(فیلم های استیون سیگال) می باشند
که می توان گفت تکنیک های خیابانی از تکنیک های پایه نتیجه گیری شده است
سه اصل در انجام تکنیک مهم است: کنترل حریف - سرعت عمل - انجام درست تکنیک
کنترل حریف مهمترین شرط است که فقط با تمرین با فرد دیگر بدست می آید
(اگر حریف شما خوب کنترل نشود می تواند به شما صدمه بزند )
در اینجا باید یک جمله از استادم ذکر کنم که : در یک فن ماهر بودن بهتر از بلد بودن 10 فن است
من کسی را می شناختم که فقط 1 فن بلد بود و هنوز کمربندی نگرفته بود با همان فن در یک درگیری خیابانی حریف را زمین زد (یک راننده تاکسی که میدان رسالت با قفل فرمان بهش حمله کرد)
 
Last edited:

hamrah(otaymi)

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
14 آگوست 2009
نوشته‌ها
2
لایک‌ها
0
خوش آمدی به فروم

این حرفی که شما میزنی انتقاد بهش وارده . این که بین سبک ها ، هنرها ، ورزش ها و مکاتب رزمی مشابه اختلاف هست و یکی از دیگری برتره شکی درش نیست ( گفتم مشابه چون نمیشه یه ورزش رزمی که هدفش رینگ هست رو مثلا با یه هنر رزمی که برای ارامش هست یا با یک مکتب جنگی که هدفش کشتن هست مقایسه کرد ؛ مقایسه سیب با پرتقال درست نیست ) و همیشه در تاریخ گروه هایی که با هم جنگ داشتن برای پیروزی به سراغ مکتبی می رفتن که توی جنگ بیشتر کارا بده و بعدا هم در زمان صلح همونطور که استاد های یک سبک رزمی توانایی هاشون رو با هم می سنجیدن ، یک تیم از یک مدرسه یا مکتب خاص میرفته و با یک تیم و مکتب خاص دیگه مبارزه میکرده . ( بحث واقعیت میکنم نه فیلم های سینمایی )

این طور که شما گفتی پس باید یک سبک جهانی رزمی داشته باشیم . و بعد که سبک جهانی داشتیم دیگه چیزی نداشته باشیم چون احتیاج به رزم دیگه نداریم .


در مورد اینکه می گید کسی سبکی رو خراب میکنه ، خیر اینطور نیست ، خود سبک خودش رو خراب میکنه با اعمال خودش یا طرفداراش . وقتی اغراق باشه ، وقتی دروغ باشه ، وقتی سبک ابداعی باشه و ... انتقاد های خاص خودش رو داره . به همه سبک ها ، ورزش ها ، هنرها ، مکاتب رزمی انتقاد هست ولی اینکه انتقاد به چی و به چه دلیل مهمه .

من هم یادم نمی یاد تازگی ها بحثی در مورد مبارزه کسایی که توا / پر توا کار می کنن با کاراته کا ها شده باشه . اگه شده یک اشاره کن لطفا . در ضمن خوشحال میشیم اگه مطالبت رو اینجا بزاری

به هر حال به فروم خوش امدی و امیدوارم بتونیم از هم چیز یاد بگیریم

منظور من این نیست که یک سبک رزمی جهانی داشته باشیم.
در ضمن من با انتقاد کردن موافقم. ولی انتقادی که در جهت کمک کردن باشه (مثبت باشه) نه به جهت ویران کردن. و نکته آخر این که (در مورد مبارزه کونگ فو و کاراته همونطور که گفتم بر میگرده به دهه 60 از سال 1350 تا 1359)
 

miladninja

همکاربازنشسته ورزش های رزمی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
31 آگوست 2006
نوشته‌ها
2,098
لایک‌ها
3,022
محل سکونت
サンシャインの土地
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
سلام خدمت همه.
من یه همراه از طریقت دانایی انشاء تن و روان (کونگ فو توآ) هستم. نمیخوام از این سبک یا از یارومه(پروفسور میرزایی) تعریفی بکنم.
بخاطر همین یه جمله ای از استاد ایپ میگم که ایشون فرمودند: مشکل توی سبک نیست. مشکل توی خود آدمهاست.
... مشکل از آدمهاست که سر این سبک یا اون سبک با هم سر جنگ دارند. یه نفر این سبک رو خراب میکنه-یه نفر دیگه اون سبک رو خراب میکنه. و و و اینها درست نیست.
مثل این دوست خوبمون که مطالب بالا رو نوشته.

در رابطه با مبارزات کونگ فو و کاراته مطالب زیادی دارم. مربوط به دهه 50 (از 1350 تا 1359)که کاراته کار ها (گروه آقای وارسته) از جمله آقای محمد شیران- چگونه خودشون رو کوچیک کردند. ولی همونطور که گفتم دوست ندارم سبکی از هنرهای رزمی رو خراب کنم.

سلام دوست من........ اون قسمتی رو که رنگی کردم که خودت نوشتی خوب بخون و من سعی نمیکنم جواب بدم چون تجربه کاره خودش رو میکنه:happy:

جواب شما رو فقط یک جمله میدم : مردم واسه سلامتیشون پیش دکتری میرن که از همه دکترا بهتر باشه

ممنون از حسن توجه شما
 

blackdany

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
29 آگوست 2009
نوشته‌ها
28
لایک‌ها
2
با سلام خدمت شما عزیزان رزمی کار
من یک ایکیدو کار هستم . سامورایی هزاره سوم خشحال میشم با همدیگه اشنا بشیم:D
 

blackdany

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
29 آگوست 2009
نوشته‌ها
28
لایک‌ها
2
کجایید بابا بیاین دیگه جمع شین
 

blackdany

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
29 آگوست 2009
نوشته‌ها
28
لایک‌ها
2
من مشهد ایکیدو کار میکنم شما چطور
 

blackdany

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
29 آگوست 2009
نوشته‌ها
28
لایک‌ها
2
ایکیدو عزیزان جزئه رشته های بزرگ ژاپن در کنار کاراته جودو جوجیتسو و نینجوتسو هست که من خودم علاقه زیادی به ایکیدو و نینجوتسو به خاطر معنویتشون دارم اما میخواستم در مورد ایکیدو توضیح بدم دیدم همه جا یک چیزو مینویسن و تکراری هست این مطلبو براتون میارم این برگرفته از سایت جهانی هنر های رزمی است.
آيکيدو يا سامورايي پيشرفته،هنر رزمي هزاره سوم
آنچه در زير آمده چکيده کتابي پژوهشي است که نگارنده در آينده ارئه خواهد کرد : 1.آيکيدو به معني شيوه هماهنگي روحي ، اصيل ترين شيوه دفاع شخصي است که بسيار سري و ويژه خاندان سلطنتي ژاپن قيم بود تا بتوانند در صورت رسوخ ساموراييهاي دشمن به درون کاخ ايشان ، شخصا از خود دفاع کنند ، 2.اساس آيکيدو هماهنگي با طبيعت و يا نيروي حريف ، تغيير جهت آن نيرو به اطراف و يا بازگرداندن آن بسوي خود حريف است. بنابراين يک آيکيدو کار به نيروي بدني کمي نياز دارد و هرچقدر مهاجم قويتر باشد ، صدمه بيشتري ميبيند.3.چون آيکيدو اولا ورزشي کاملا دفاعي است و خير خواهي و صلح طلبي را القا ميکند ، دوما تکنيکي ترين ورزش رزمي است که بر پايه علوم کيهان شناسي ، روانشناسي ، آناتومي و فيزيک طراحي شده است و سوما در آن ، بدن ، به جاي گوشت و استخوان ، به صورت مفاصل و رشته هاي عصبي متصل به يک گوي سنگين فرضي در لگن خاصره ( مرکز ثقل بدن ) تصور ميشود ، کسي که دلي پاک ، انديشه اي صادق وتخيلي جسور ندارد ، نميتواند روح آيکيدو و تکنيک هاي پنج هزار گانه آن را به طور صحيح فرا بگيرد .4.تکنيکهاي آيکيدو به قدري علمي ، منطقي و دقيق هستند که مکان تمرين آنها در ذهن است و نياز جدي و ضروري به حريف تمريني نيست و هنر جوي آن در تمام اوقات بيداري ، به ويژه هنگام راه رفتن در خيابان ، مشغول تمرين و بررسي آنهاست و در نتيجه ، همواره در هوشياري و آمادگي به سر مي برد. 5.آموزش تکنيکهاي آيکيدو در سالن ورزشي نيز ابدا طاقت فرسا نيست ، بلکه بسيار آرام و بيشتر به صورت صحبت و گفت وگو صورت مي گيرد ، زيرا تکنيکهاي آن به دليل خطرناک بودن ، هيچگاه به صورت کامل انجام نمي شود ، بلکه فقط نشان داده مي شود. از اين رو آيکيدوهنري بسيار دوست داشتني است و براي هر کسي در هر سني و با هر مقدار قدرت بدني ، به ويژه براي سالخوردگان ، بانوان و نوجوانان ، بسيار مناسب و جذاب است .6.آيکيدو رندانه ترين هنر رزمي است زيرا در آن از نيروهاي فيزيکي اينرسي ، گريز از مرکز ، جاذبه زمين و نيروي حريف بر ضد خودش استفاده مي شود و در آن تفاوت وزن و نيروي دو طرف مطح نيست. 7.چون يک آيکيدو کار از خود و غرور خود ميگذرد . با طبيعت جهان يا حريف و مهاجمان ميپيوندد و هماهنگ مي شود و چون طبيعت و نيروهاي طبيعي ضد و يا بالاتري ندارد ، به بيان ديگر ، چون در آيکيدو وزن گوي سنگين فرضي ياد شده به وزن هسته زمين ميپيوندد و نيروي کيهاني که از نوک انگستان دستها خارج مي شود و مرزهاي کيهان را لمس مي کند ، پس اگر ديده يا شنيده شود که کسي به آيکيدوکاري بدل تکنيکي زده است ، اين اتفاق يا خبر بايد اينگونه تعبير شود که آيکيدو کار ياده شده تکنيک خود را به طور صحيح اجرا نکرده است. 8 . نگارنده معتقد است که تکنيکهاي آيکيدو در عمق آب (براي غواصان) با عنوان ((آيکيدوي معلق )) ، و براي معلولان (با طراحي جديد) با عنوان ((آيکيدوي معلولان )) قابل اجراست. 9.با توجه به ناامنيهاي روز افزون در جوامع امروزي و گرايش مردم به مرزشهاي رزمي ، به ويژه آيکيدو ، و با توجه به امتيازات آن نسبت به ديگر ورزشهاي رزمي به نظر مي رسد که اين (( هنر آرام )) در آستانه دوران درخشان خود قرار دارد و به احتمال نزديک به يقين ، آيکيدو هنر رزمي هزاره سوم بشريت خواهد بود : اگر زندگي بهتر از مرگ ، سلامتي بهتر از مرض ، دوستي بهتر از دوشمن ، متانت بهتر از وحشيگري و يا تواضع و دانايي بهتر از غرور و ناداني است ، پس دفاع نيز بهتر از حمله است آيا قاعده کلي در تاريخ نبردها اين نبوده است که نيروهاي مهاجم همواره بيش از نيروهاي مدافع تلفات ميدهند

در ضمن استاد اوشیبا نیز به عنوان بزرگترین استاد هنر های رزمی قرن بیستم شناخته شده است .
روحش شاد
ایکیدو در مشهد
http://m-aikido-aikikai.blogfa.com/
 

blackdany

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
29 آگوست 2009
نوشته‌ها
28
لایک‌ها
2
ایکیدو و توانایی های ان
آیکیدو
آيكيدو ورزش و واژه*اي ژاپني است كه از سه كلمه آي (هماهنگي و عشق) كي (نيروي دروني) دو (راه و روش) تشكيل يافته است.
اين سبك در سال 1920 به همت استاد موريه اوشيبا پايه*گذاري و تأسيس شد.
موريه اوشيبا كه به واقع مي*توان او را تنها بنيانگذار و استاد مسلم آيكيدو دانست در 14 دسامبر 1883 در شهر تانابه ژاپن در خانواده*اي كشاورز متولد شد. روايت مي*كنند موريهه كودكي نحيف و ضعيف بود، از همين رو پدرش آرزو داشت موريهه جسم و روح خود را پرورش و نقد يك كند و پسر براي تحقق بخشيدن به رؤياهاي پدر به ورزش شنا و كشتي ژاپني (سومو) روي آورد. در سن هجده سالگي اما، اوشيبا علايق خود را در ورزش*هاي رزمي يافت و سر از سالن تمرين ورزشگاه كيتوريو و رشته جوجيتسو درآورد. بعد از اخذ كمربند مشكي، او به يادگيري فنون شمشيرزني و حركات چوب پرداخت و با استعداد كم*نظيري كه داشت موفق شد به اوج مهارت اين فنون دست يابد.
موريهه فردي مقدش بود و هميشه بر اين عقيده استوار بود كه انسانها بايد به يكديگر احترام بگذارند و با يكديگر با احترام برخورد كنند و هيچگاه نبايد صدمه*اي به ديگران وارد سازند. در حالي كه آن زمان برخي از رشته*هاي رزمي در ژاپن در اوج خشونت خود به سر مي*بردند و اين موضوع با عقايد موريهه در تضاد بود چرا كه او همواره دنبال ورزشي عاري از خشونت بود و بالاخره موريهه توانست در سال 1920 با ايجاد تغييراتي در فنون جوجيتسو و ادغام فنون شمشير (كن)، چوب (جو)، و چاقو (تانتور) رشته*ي زيبا و هنري كه مطابق با يگانگي طبيعت است (آيكيدو) را بوجود آورد.
موريهه پس از تأسيس اين سبك افرادي را در محل زندگي خود جمع كرد و با خرج خودش اين رشته*ي هنرمندانه را به آنها آموخت و گام مؤثري در پيشبرد اين سبك برداشت. سرانجام پس از سالها زحمت و رياضت در اين رشته در سن 86 سالگي دار فاني را وداع گفت.



پس از موريهه فرزندش و اساتيد بزرگ اين سبك كه پرورش يافته وي بودند راهش را ادامه دادند و به خاطر احترام به عقايد او هر گونه صدمه رساندن به حريف و انجام مسابقات جدي را در اين رشته منع كردند و از اين رو فنون آيكيدو چه در تمرينات و چه در همايش*هاي اين سبك كه هر ساله در كشور ژاپن برگزار مي*شود به صورت ايمن و به شكل كاتا اجرا مي*گردند. در آيكيدو حريفان بايد احساسات يكديگر را درك كنند و هيچ*گاه در صدد پيروزي بر يكديگر گام برندارند. آيكيدو تنها به عنوان يك هنر رزمي باقي نماند بلكه به كوشش اساتيد اين رشته از جمله استيون سيگال (دارنده دان 7 از مركز آيكيدو (همبوندوجو) و هنرمند و بازيگر مشهور فيلم*هاي در محاصره (1و2، داغ ننگ...) اين هنر رزمي وارد هنر هفتم (سينما) شد و رشته*ي آيكيدو توانست به همت اين اساتيد در عالم سينما نيز طرفداران منحصر به فرد خود را به دست آورد و هنر آيكيدو توانست همچنان نام خود را به عنوان يك هنر برتر بلندآوازه نگه دارد.
تكنيك*هاي آيكيدو
فنون آيكيدو را مي*توان در يك جمله كوتاه اين*گونه شرح داد «استفاده از نيروي حريف، عليه خود او» به هنگام هجوم آوردن حريف، فرد آيكيدوكار بايد سعي كند در هر شرايطي خونسردي خود را حفظ كند و با لبخند و خوشرويي با حريف روبرو شود (زيرا اين عمل باعث تضعيف روحيه و قدرت حريف مي*شود) سپس با تغيير جهت مسير، نيروي حريف را منحرف كرده و آن را بر عليه حريف به كار گيرد.
فنون در آيكيدو به دو دسته «كاتامه وازا» و «ناگه وازا» تقسيم مي*شوند.
فنون كاتامه وازا يا نگه دارنده (كنترل كننده) فنوني هستند كه غالباً از تغيير در فنون جوجيتسو در آيكيدو قرار گرفته*اند؛ اغلب اين فنون بر روي مفاصل متمركز هستند.
فنون ناگه وازا يا پرتابي فنوني هستند كه اكثراً مختص به آيكيدو مي*باشند؛ كه شيوه*ي اجراي اين فنون به طريقي است كه مهاجم تعادل خود را از دست داده و به سويي پرتاب مي*شود. اين دسته از فنون بسيار گسترده*تر از كاتامه*وازاها هستند.

علاوه بر اين فنون آيكيدو داراي ويژگي*هاي منحصر به فردي است كه برخي از آنها عبارتند از:
1- در آيكيدو حمله وجود ندارد و فنون آن صرفاً تدافعي است.
2- حركات در آيكيدو به صورت دوراني شكل مي*باشند و به ندرت از حركات مستقيم استفاده مي*شود.
3- فنون آيكيدو اين قابليت را دارند كه بسياري از كشورها از اين فنون بهره مي*گيرند.
چهار فنون آيكيدو، فنوني است كه متكي به نيروي فرد مهاجم است به همين خاطر هر چه شدت حمله حريف بيشتر باشد عكس العمل آن نيز شديدتر خواهد بود. و هنرجوي مبتدي به خاطر عدم اعتماد به فنون، متكي به نيروي جسمي خود مي*شود تا حريف! به علاوه در آيكيدو دفاع در برابر چوب، چاقو و شمشير و همچنين دفاع در برابر چند مهاجم نيز آموزش داده مي*شود و كاتاهاي چوب و شمشير بخش ديگري از اين هنر زيبا را شامل مي*شود.
توانايي آيكيدو
در آيكيدو براي تمامي اشكال هجومي در جهات هشت گانه، با وسيله و چه بدون وسيله، تدابيري با كارآيي بالا در جهت كنترل و يا پرتاب انديشيده شده است به گونه اي كه بتوان بر هر مهاجمي با هر ميزان مهارت تكنيكي و يا قدرت جسماني فائق گرديد. البته رسيدن به اين مرحله منوط به تمرينهاي متمادي و احراز مهرت درجات بالايي در اين رشته و كسب تخصصها و سرعت لازم جهت اجراي صحيح تكنيكهاي مربوط مي باشد.
نحوه اجراي فنون
بر خلاف روشهاي رزمي ديگر كه تكنيكهاي آنها خطي اعمال مي شود در آيكيدو تكنيكها به روش دايره اعمال مي گردد، تفاوت در آن است كه در حركتهاي خطي انتهاي فرضي فعل به بينهايت ميل مي كند، ولي در دايره انتهاي آن به ابتداي آن راجع است. در آيكيدو از همين خاصيت دايره استفاده شده و فعل مهاجم به توسط تكنيكهاي دوار به خود او باز گردانيده مي شود و براي انجام اين كار از آن رو كه، هيچگاه نيرويي جهت مقابله با نيروي حريف به كار نمي رود و براي غلبه، با او همسو شده و از نيروي او بر عليه خود او استفاده مي كند. به نيرويي به مراتب كمتر از حريف خود نيازمند بوده، كه آن هم به جهت هدايت مهاجم به موضع دلخواه صرف مي گردد. از اين بابت آيكيدو در مقايسه نسبي با بعضي ورزشهاي رزمي ديگر از راندمان بسيار بهتري برخوردار است

.
آیکیدو در مشهد
http://m-aikido-aikikai.blogfa.com/
 

d-ninja

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
5 سپتامبر 2009
نوشته‌ها
1
لایک‌ها
0
حالا که همرزم عزیزم درباره ی نین جوتسو توضیح دادن منم وظیفه خودم میدونم که از ایشون حمایت کنم:f34r:
هنر نينجوتسو ، مجموعه اي از دانش ها و رموزي است كه اساس برخورد نينجاها با زندگي ادراك ( مسائل ) و پيشگيري ازخطر را تشكيل مي دهد.
نينجوتسو ، علاوه بر يك سيستم وارد آوردن ضربات فيزيكي به منظور انجام عمليات اطلاعاتی و رزمي چیریکی ، يك روش كلي زندگي است كه در آن كليه جنبه هاي وجودي دنياي اطراف ما، تمام سطوح ومراتب آگاهي و چشم انداز كلي ادراك فرد ، باهم تركيب گرديده اند تا حيات شخص را با توجه و براساس گردش كلي جهاني كه ما در آن زندگي ميكنيم و هماهنگ با آن ، معني ببخشد .



يك نينجا ، مسئله وموضوع كنار آمدن باعالم و جود را به 3 شيوه و طريق ، تجسم عيني مي بخشد .
مي Mi – و Wo شي نوبو ( Mimo Shinobu Shinobu ) وجودي را مي پروراند وآماده مي‌كندكه براي بردباري فيزيكي ، موزون بوده ، آموزش ديده و حفظ گردد.
ذهن بيدار و فكر هوشيار كوكورو وشي نوبو (Kpkorowoshinobo) براي دستيابي به مرحله ثبات ذهني (وفكري ) هماهنگ و معتدل گرديده ، وسيعت نظر مي يابد وجهت داده مي‌شود.
با شي كي وشي نوبو (Shiki wo Sjnobu) ، درك و بصيرت ، هم زمان ، به صورت دروني و بيروني ، به منظور كسب شهامت اخلاقي وثبات روحي و رسيدن به آگاهي دانش جامع كه برآمده از خرد مي‌باشد ، تمركز مي يابد.
برعكس هنرهاي رزمي معمول ، كه در مدت زمان نسبتاً كوتاهي مي توان ، چه از نظر فيزيكي وچه به لحاظ ذهني و فكري ، آنها فراگرفت ، مهارت جامع نينجوتسو كه با كل حيات آدمي سروكار دارد ، را تنها از طريق آموزش هاي مداوم و جدّي ، مشاهدات عيني و ذهني فردي و پرورش و رشد شخصيتي كه درسراسر زندگي جريان دارد و او را به مرحله اي بسيار فراتر از يادگيري حرف مكانيسم هاي رزمي و كسب مهارت پيش خواهد برد . تاكتيك ها وتكنيك هاي نينجوتسو كه درحد بسيار زيادي از آموزه هاي پر رمز و راز وصوفيانه هندي ، تبتي و چيني و ديگر فلسفه هاي تجربي و مشي طبيعت و جهان تأثير پذيرفته است ، غالباً نمادها و الگوهاي طبيعت را شبيه سازي نموده و الهام پذيري و انگيزه جويي از آنها را مهيامي سازد .
درعالم وجود 2 مجموعه كاملاً متفاوت از نمادها وجود دارند كه مي توان آنها را با دست راست و چپ مقايسه كرد .
اين نمادهادر تناسب و هماهنگي كامل با يكديگر براي تعبير چگونگي انجام و تعامل امور بايكديگر (قلمرو حقيقت غائي يانهايي ) مورد استفاده قرار مي گيرند.
اگر چه اين دو قلمرو متفاوت ، درمحدوده مكاني و زماني يكساني موجوديت پيدا ميكنند ، امابه لحاظ محدوديت بينش وميدان ديد ناظر (منظور انسان –2)ممكن است كاملاً متفاوت و دوگانه بنظر برسند. درعالم واقع اين دو قلمرو ، 2 نظريه مختلف از پروسه اي يكسان ومنطبق بر يكديگر مي‌باشند.
از محدوده قلمرو « حقيقت غايي يا نهايي» گودايي (godai) يا 5 ركن اساسي كه موجوديت را آشكار مي سازند، پديد مي آيد . تعامل اين 5 ركن جهان هستي را تجسم مي سازند، پديد مي آيد . تعامل اين 5 ركن هستي را تجسم عيني مي بخشند اين 5 ركن عبارتنداز : كو – Ku (خلاء ) ، فوFu (باد) ، كا – Ka (آتش ) ، سويي ـ Sui ‍( آب ) و چي ـ Chi (زمين )
اين ها نمادهايي هستند از اينكه چگونه موجوديت هاي فيزيكي خود رابه صورت پتانسيل هاي اتمي ، گاز ها، انرژي ، اين مجموعه چگونگي عينيت يافتن موجودات را تشريح مي كند.
از قلمرو « حقيقت مادي» گوگيو« goguo » يا 5 عامل ابتدايي كه چگونگي تعامل موجودات با يكديگر و جريان امور آنها ر اتشريح مي كند. پديد مي آيند.
اين 5عالم عبارتند از : چي Chi(زمين ) ، سويي ـ Sui (اب ) ، كاـ Ka در تعامل دائمي بايكديگر ، همديگر را ايجاد وسپس نابود مي سازند درست همانگونه كه آب درخت را تغذيه مي‌كند ، سپس درخت باتبر فلزي بريده مي شود وتوسط آتش مصرف مي گردد تا خاك و زمين را توليد كند. نيجاها درطول تاريخ ، از دانش چگونگي قرار گرفتن عوامل طبيعت در كنار يكديگر و مكمل هم بودن آنها، براي توسعه آنچه با عنوان گوتون پو(go ton po) روشهاي اختصاد فرار با استفاده از 5 عامل ، شناخته شده ، استفاده كرده اند.
به دليل وجود تائوليست (Taoist) ميراثي كه نينجا ها از اساتيد چيني درطول هزاران سال قبل به ارث برده اند، آشنايي عملي با طبيعت و قوانين طبيعي به تئوري كاربردي ، روش هاي زبردستانه قرار نينجوتسو ، بدل گرديد .
دو (ياچي ) تون جوتسو (Do(orchi)Tonjutsu) يا روش هاي ( استفاده از )زمين ، شامل استفاده از صخره ها، خاك و ناهمواري هاي زمين ، به منظور كمك به فرار نينجا ،مي باشد و (سوئي تون جوتسو) (Sui tonjutsu) يا روش هاي آب شامل استفاده از ابزار و وسايل سوئي كي (Sui pKi) براي حركت در سطح آبگيرها ، رودخانه ها، باتلاق ها و نيزارها ونيز ابزار منحصر به فردي براي ماندن در زير آب ، مي باشد.
با تشکر از استادکانچو فرجی بنیان گذار نین جوتسو در ایران

فلسفه و نینجوتسو

هنر نينجوتسو ، مجموعه اي از دانش ها و رموزي است كه اساس برخورد نينجاها بازندگي ادراك ( مسائل ) و پيشگيري ازخطر را تشكيل مي دهد.

نينجوتسو ، علاوه بر يك سيستم وارد آوردن ضربات فيزيكي به منظور انجام عمليات اطلاعاتی و رزمي چیریکی ، يك روش كلي زندگي است كه در آن كليه جنبه هاي وجودي دنياي اطراف ما، تمام سطوح ومراتب آگاهي و چشم انداز كلي ادراك فرد ، باهم تركيب گرديده اند تا حيات شخص را با توجه و براساس گردش كلي جهاني كه ما در آن زندگي ميكنيم و هماهنگ با آن ، معني ببخشد .

يك نينجا ، مسئله وموضوع كنار آمدن باعالم و جود را به 3 شيوه و طريق ، تجسم عيني مي بخشد .

مي Mi – و Wo شي نوبو (Mimo Shinobu)Shinobu وجودي را مي پروراند وآماده مي‌كندكه براي بردباري فيزيكي ، موزون بوده ، آموزش ديده و حفظ گردد.

ذهن بيدار و فكر هوشيار كوكورو وشي نوبو (Kpkorowoshinobo) براي دستيابي به مرحله ثبات ذهني (وفكري ) هماهنگ و معتدل گرديده ، وسيعت نظر مي يابد وجهت داده مي‌شود.

با شي كي وشي نوبو (Shiki wo Sjnobu) ، درك و بصيرت ، هم زمان ، به صورت دروني و بيروني ، به منظور كسب شهامت اخلاقي وثبات روحي و رسيدن به آگاهي دانش جامع كه برآمده از خرد مي‌باشد ، تمركز مي يابد.

برعكس هنرهاي رزمي معمول ، كه در مدت زمان نسبتاً كوتاهي مي توان ، چه از نظر فيزيكي وچه به لحاظ ذهني و فكري ، آنها فراگرفت ، مهارت جامع نينجوتسو كه با كل حيات آدمي سروكار دارد ، را تنها از طريق آموزش هاي مداوم و جدّي ، مشاهدات عيني و ذهني فردي و پرورش و رشد شخصيتي كه درسراسر زندگي جريان دارد و او را به مرحله اي بسيار فراتر از يادگيري حرف مكانيسم هاي رزمي و كسب مهارت پيش خواهد برد . تاكتيك ها وتكنيك هاي نينجوتسو كه درحد بسيار زيادي از آموزه هاي پر رمز و راز وصوفيانه هندي ، تبتي و چيني و ديگر فلسفه هاي تجربي و مشي طبيعت و جهان تأثير پذيرفته است ، غالباً نمادها و الگوهاي طبيعت را شبيه سازي نموده و الهام پذيري و انگيزه جويي از آنها را مهيامي سازد .

درعالم وجود 2 مجموعه كاملاً متفاوت از نمادها وجود دارند كه مي توان آنها را با دست راست و چپ مقايسه كرد .

اين نمادهادر تناسب و هماهنگي كامل با يكديگر براي تعبير چگونگي انجام و تعامل امور بايكديگر (قلمرو حقيقت غائي يانهايي ) مورد استفاده قرار مي گيرند.

اگر چه اين دو قلمرو متفاوت ، درمحدوده مكاني و زماني يكساني موجوديت پيدا ميكنند ، امابه لحاظ محدوديت بينش وميدان ديد ناظر (منظور انسان –2)ممكن است كاملاً متفاوت و دوگانه بنظر برسند. درعالم واقع اين دو قلمرو ، 2 نظريه مختلف از پروسه اي يكسان ومنطبق بر يكديگر مي‌باشند.

از محدوده قلمرو « حقيقت غايي يا نهايي» گودايي (godai) يا 5 ركن اساسي كه موجوديت را آشكار مي سازند، پديد مي آيد . تعامل اين 5 ركن جهان هستي را تجسم مي سازند، پديد مي آيد . تعامل اين 5 ركن هستي را تجسم عيني مي بخشند اين 5 ركن عبارتنداز : كو – Ku (خلاء ) ، فوFu (باد) ، كا – Ka (آتش ) ، سويي ـ Sui ‍( آب ) و چي ـ Chi (زمين )

اين ها نمادهايي هستند از اينكه چگونه موجوديت هاي فيزيكي خود رابه صورت پتانسيل هاي اتمي ، گاز ها، انرژي ، اين مجموعه چگونگي عينيت يافتن موجودات را تشريح مي كند.

از قلمرو « حقيقت مادي» گوگيو« goguo » يا 5 عامل ابتدايي كه چگونگي تعامل موجودات با يكديگر و جريان امور آنها ر اتشريح مي كند. پديد مي آيند.

اين 5عالم عبارتند از : چي Chi(زمين ) ، سويي ـ Sui (اب ) ، كاـ Ka در تعامل دائمي بايكديگر ، همديگر را ايجاد وسپس نابود مي سازند درست همانگونه كه آب درخت را تغذيه مي‌كند ، سپس درخت باتبر فلزي بريده مي شود وتوسط آتش مصرف مي گردد تا خاك و زمين را توليد كند. نيجاها درطول تاريخ ، از دانش چگونگي قرار گرفتن عوامل طبيعت در كنار يكديگر و مكمل هم بودن آنها، براي توسعه آنچه با عنوان گوتون پو(go ton po) روشهاي اختصاد فرار با استفاده از 5 عامل ، شناخته شده ، استفاده كرده اند.

به دليل وجود تائوليست (Taoist) ميراثي كه نينجا ها از اساتيد چيني درطول هزاران سال قبل به ارث برده اند، آشنايي عملي با طبيعت و قوانين طبيعي به تئوري كاربردي ، روش هاي زبردستانه قرار نينجوتسو ، بدل گرديد .

دو (ياچي ) تون جوتسو (Do(orchi)Tonjutsu) يا روش هاي ( استفاده از )زمين ، شامل استفاده از صخره ها، خاك و ناهمواري هاي زمين ، به منظور كمك به فرار نينجا ،مي باشد و (سوئي تون جوتسو) (Sui tonjutsu) يا روش هاي آب شامل استفاده از ابزار و وسايل سوئي كي (Sui pKi) براي حركت در سطح آبگيرها ، رودخانه ها، باتلاق ها و نيزارها ونيز ابزار منحصر به فردي براي ماندن در زير آب ، مي باشد.

--------------------------------------------------------------------------------

نين جوتسوي بانوان

Kunoichi Ninjutsu



نين جوتسو در مسير تكامل و گسترش خود توسط استاد اكبر فرجي در ايران بنيانگذاري گرديد. كانچو فرجي از سال 1369 تا به امروز براي شكوفايي اين رشته نوين زحمات بسياري را متحمل شده اند در سال 1378 كميته بانوان تحت پوشش و راهنمائيهاي كانچو فرجي فعاليت خود را آغاز كرد و پس از كسب مهارتهاي ابتدايي نينجا و تسهاي مختلف رزمي و آمادگي جسماني از سركار خانم زرين تاج سعادت وي را بعنوان مسئول موقت كميته بانوان انتخاب كردند. ايشان نيز با تلاش فراوان جهت ترويج و گسترش اين سبك در ميان بانوان جوان و پر شور ايراني و علاقمند هنرهاي رزمي فعاليتهاي بسياري را انجام دادند. فعاليتهاي بانوان به دليل محدويت داشتن فضاي تمرين و عدم تبليغات به كندي ولي ريشه دار ادامه يافت. با معرفي نين جوتسو در ميان دانشجويان و دبيرستانها و مدارس مختلف دخترانه روز به روز بر تعداد علاقمندان اين سبك نوين افزوده مي شود
برگزاري مسابقات پرتاب شوريكن (ستاره) اردوهاي كوهستاني، جنگلي،‌ استاژهاي فني، نمايش فليم هاي رزمي، مسابقات داخلي و خارجي، جلسات شيندوشي كاي (كلاسهاي ويژه) از جمله فعاليتهاي كميته بانوان مي باشد
تعليمات سازمان يافته در هنرهاي رزمي نين جوتسو كه شامل: صحيح و آرام حركت كردن، با دقت به محيط نگاه كردن و شناختن توانايي هاي روحي جسمي خود، استفاده كردن از استعدادهاي دروني، انواع تمرينات بدن سازي، كاربرد انواع سلاح سنتي و مدرن، شناخت علم شيمي، جهت يابي در تمامي شرايط (شهر، كوهستان، جنگل)، حركات آكروبات،‌ انعطاف بدني و تيرگي و پنهان ماندن در شب جهشهاي سريع و بلند براي عبور از موانع وعبور بي صدا و آرام ، عكس العملهاي سريع در برابر محركهاي ناگهاني، اجراي حركات زيباي كاتا، انواع درگيريهاي باسلاح وبدون سلاح در برابر متجاوزين، درك صحيح محيط و الهام گرفتن از طبيعت مسائلي هستند كه از يك نينجا خانم فردي منحصر بفرد ميسازند
زنان نينجا همواره زناني هستند متفاوت با ديگران و از نظر علم روانشناسي و قدرت جسمي و فكري درسطحي فراتر از افراد عادي هستند و علي رغم جثه ظريف و ظاهري ساده و آرام داراي قدرت زيادي براي نفوذ در درون افراد و راهيابي به اعماق دشمن دارند
يكي از مهمترين مسائلي كه در اين رشته به زنان آموزش داده مي شود فنون دفاع شخصي است كه اين زنان را قادر مي سازد تحت هر شرايطي راه نجات، مبارزه و يا حتي فرار را بيابند و با استفاده از اين فنون اين زنان قادرند به تنهايي در مقابل چند نفر ايستادگي كنند و در واقع به علت گذراندن شرايط ويژه هيچ موضوعي چه فيزيكي و چه رزمي قادر به شكست دادن آنها نيست

زنان سایه :

محبوترین ، مخرب ترین ، مرموز ترین نینجاهای زمان خود بودند. آنان هرگز عجله در کار نداشتند. بعضی اوقات برای رسید به هدفی سالها در کمین لحظه مناسب بودند.

آنان همیشه سلاح مخصوص خودشان را در لا به لای موهای سرشان استتار میکردند.

از جمله سلاحهای مورد استفاده آنان که بسیار روی آنان مهارت و تمرکز داشتند می توان ایتاکن ( به معنی نوعی سنجاق سر بود) اشاره کرد .
سلاحهای زنان سایه به مانند قسمتی از بدن آنان عمل میکرد درزمان قدیم از دوران کودکی به آنان آموزشهای لازم را میدادند تا بتوانند در دوران بلوغ از هنرهای مختلف از جمله عشوه گری ، زبان بازی ، آکروبات ، (رقص) کاربرد سلاحهای مخوب و هنر اسب سواری ، شنا و هنر آواز استفاده کنند.

امروزه در دوجوهای تمرین بانوان به مانند آقایان تمرینات مدرن آموزش داده میشود . به آنان هنر دفاع شخصی ، مبارزه ، کاربرد سلاحهای سنتی و مدرن ، هنر آرکروبات ، شنا در آب ، بالارفتن از موانع ، پریدن ، و رزمهای چریکی غیر نظامی را آموزش میدهند . هنرجویان سایه سعی میکنند تا آنجا که امکانات وجود دارد از زمان و انرژی خود برای آگاهی و زندگی بهتر در آرامش برتر استفاده کنند.



زنان سایه : زنان با اراده ، با ایمان و وفاداری هستند که تنها برایشان انسان بودن و محبت کردند



به هم نوع مهم است
ورزش نینجوتسو برای اولین بار توسط اکبر فرجی از اساتید رشته رزمی کونگ فو توآ وارد ایران شد. اولین مرکز آموزش نینجوتسو (بوجین کان دوجو نین جوتسو) زمستان ۱۳۶۹ در شهر کرج تأسیس شد. در آغاز کار به دلیل ناشناخته بودن در میان ورزشکاران و ورزش دوستان، مشکلات فراوانی وجود داشت. و همچنین به جهت ابزار و سلاحهای متعددی که در امر آموزش استفاده می‌ شد برای بسیاری ذهنیت غریبی به وجود آورده بود. اما در سال‌های اخیر، این ورزش شاهد رشد چشمگیری در محبوبیت مردمی بوده‌است.

امروزه هزاران جوان دختر و پسر ایرانی که شیفته و عاشق این هنر هستند در دوجوهای مختلف تعلیم می‌بیند.

آموزش در نین جوتسو به ۹ قسمت از مبتدی تا عالی دسته بندی شده ، ۱- یادگیری و مهارتهای پایه ۲-یادگیری نظم و انضباط. ۳- فراگیری فنون مقابله با حریف. ۴- هنر آکروبات رزمی. ۵- کلاس‌های شیدوشی کای. ۶- یادگیری انواع تمرینات. ۷- نحوه فراگیری عبور از موانع. ۸- کاربرد سلاح در هنر رزمی. ۹- آموزش شنا در آب.

شیدوشی کای کلاس‌های فوق العاده‌ای است که مناسب با شرایط و بصورت نامنظم تشکیل می‌شوند و در آنها جدا از موارد عمومی آموزشهای اختصاصی نیزداده می‌شود راهیابی به این کلاس‌ها دشوار است و هدف آن بالا بردن مهارتهای علمی و تئوری هنرجویان است
استتار و اختفا از هنرهای مهم در نین جوتسو نینجا می باشد که نینجا با استفاده از این هنرها به سرعت خود را از دید دشمن پنهان می کند. استتار به معنی همرنگ شدن با محیط و اختفا به معنی پنهان شدن می باشد. یک نینجا باید بیاموزد تا چطور خود را در شرایط اضطراری در سایه درخت ، سایه ی دیوار، زیر پل و.. مخفی کند. یک نینجا باید در موقع ورود به مکانی ابتدا مکانهای قابل پنهان شدن را پیدا و مشخص کند و همینطور محل های ورود و خروج را تحت کنترل داشته باشد تا در موقع نیاز سریعا از دیده ها پنهان شود.
______________________________________________________________________________________________________________________
 

miladninja

همکاربازنشسته ورزش های رزمی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
31 آگوست 2006
نوشته‌ها
2,098
لایک‌ها
3,022
محل سکونت
サンシャインの土地
حالا که همرزم عزیزم درباره ی نین جوتسو توضیح دادن منم وظیفه خودم میدونم که از ایشون حمایت کنم:f34r:
هنر نينجوتسو ، مجموعه اي از دانش ها و رموزي است كه اساس برخورد نينجاها با زندگي ادراك ( مسائل ) و پيشگيري ازخطر را تشكيل مي دهد.
نينجوتسو ، علاوه بر يك سيستم وارد آوردن ضربات فيزيكي به منظور انجام عمليات اطلاعاتی و رزمي چیریکی ، يك روش كلي زندگي است كه در آن كليه جنبه هاي وجودي دنياي اطراف ما، تمام سطوح ومراتب آگاهي و چشم انداز كلي ادراك فرد ، باهم تركيب گرديده اند تا حيات شخص را با توجه و براساس گردش كلي جهاني كه ما در آن زندگي ميكنيم و هماهنگ با آن ، معني ببخشد .



يك نينجا ، مسئله وموضوع كنار آمدن باعالم و جود را به 3 شيوه و طريق ، تجسم عيني مي بخشد .
مي Mi – و Wo شي نوبو ( Mimo Shinobu Shinobu ) وجودي را مي پروراند وآماده مي‌كندكه براي بردباري فيزيكي ، موزون بوده ، آموزش ديده و حفظ گردد.
ذهن بيدار و فكر هوشيار كوكورو وشي نوبو (Kpkorowoshinobo) براي دستيابي به مرحله ثبات ذهني (وفكري ) هماهنگ و معتدل گرديده ، وسيعت نظر مي يابد وجهت داده مي‌شود.
با شي كي وشي نوبو (Shiki wo Sjnobu) ، درك و بصيرت ، هم زمان ، به صورت دروني و بيروني ، به منظور كسب شهامت اخلاقي وثبات روحي و رسيدن به آگاهي دانش جامع كه برآمده از خرد مي‌باشد ، تمركز مي يابد.
برعكس هنرهاي رزمي معمول ، كه در مدت زمان نسبتاً كوتاهي مي توان ، چه از نظر فيزيكي وچه به لحاظ ذهني و فكري ، آنها فراگرفت ، مهارت جامع نينجوتسو كه با كل حيات آدمي سروكار دارد ، را تنها از طريق آموزش هاي مداوم و جدّي ، مشاهدات عيني و ذهني فردي و پرورش و رشد شخصيتي كه درسراسر زندگي جريان دارد و او را به مرحله اي بسيار فراتر از يادگيري حرف مكانيسم هاي رزمي و كسب مهارت پيش خواهد برد . تاكتيك ها وتكنيك هاي نينجوتسو كه درحد بسيار زيادي از آموزه هاي پر رمز و راز وصوفيانه هندي ، تبتي و چيني و ديگر فلسفه هاي تجربي و مشي طبيعت و جهان تأثير پذيرفته است ، غالباً نمادها و الگوهاي طبيعت را شبيه سازي نموده و الهام پذيري و انگيزه جويي از آنها را مهيامي سازد .
درعالم وجود 2 مجموعه كاملاً متفاوت از نمادها وجود دارند كه مي توان آنها را با دست راست و چپ مقايسه كرد .
اين نمادهادر تناسب و هماهنگي كامل با يكديگر براي تعبير چگونگي انجام و تعامل امور بايكديگر (قلمرو حقيقت غائي يانهايي ) مورد استفاده قرار مي گيرند.
اگر چه اين دو قلمرو متفاوت ، درمحدوده مكاني و زماني يكساني موجوديت پيدا ميكنند ، امابه لحاظ محدوديت بينش وميدان ديد ناظر (منظور انسان –2)ممكن است كاملاً متفاوت و دوگانه بنظر برسند. درعالم واقع اين دو قلمرو ، 2 نظريه مختلف از پروسه اي يكسان ومنطبق بر يكديگر مي‌باشند.
از محدوده قلمرو « حقيقت غايي يا نهايي» گودايي (godai) يا 5 ركن اساسي كه موجوديت را آشكار مي سازند، پديد مي آيد . تعامل اين 5 ركن جهان هستي را تجسم مي سازند، پديد مي آيد . تعامل اين 5 ركن هستي را تجسم عيني مي بخشند اين 5 ركن عبارتنداز : كو – Ku (خلاء ) ، فوFu (باد) ، كا – Ka (آتش ) ، سويي ـ Sui ‍( آب ) و چي ـ Chi (زمين )
اين ها نمادهايي هستند از اينكه چگونه موجوديت هاي فيزيكي خود رابه صورت پتانسيل هاي اتمي ، گاز ها، انرژي ، اين مجموعه چگونگي عينيت يافتن موجودات را تشريح مي كند.
از قلمرو « حقيقت مادي» گوگيو« goguo » يا 5 عامل ابتدايي كه چگونگي تعامل موجودات با يكديگر و جريان امور آنها ر اتشريح مي كند. پديد مي آيند.
اين 5عالم عبارتند از : چي Chi(زمين ) ، سويي ـ Sui (اب ) ، كاـ Ka در تعامل دائمي بايكديگر ، همديگر را ايجاد وسپس نابود مي سازند درست همانگونه كه آب درخت را تغذيه مي‌كند ، سپس درخت باتبر فلزي بريده مي شود وتوسط آتش مصرف مي گردد تا خاك و زمين را توليد كند. نيجاها درطول تاريخ ، از دانش چگونگي قرار گرفتن عوامل طبيعت در كنار يكديگر و مكمل هم بودن آنها، براي توسعه آنچه با عنوان گوتون پو(go ton po) روشهاي اختصاد فرار با استفاده از 5 عامل ، شناخته شده ، استفاده كرده اند.
به دليل وجود تائوليست (Taoist) ميراثي كه نينجا ها از اساتيد چيني درطول هزاران سال قبل به ارث برده اند، آشنايي عملي با طبيعت و قوانين طبيعي به تئوري كاربردي ، روش هاي زبردستانه قرار نينجوتسو ، بدل گرديد .

دو (ياچي ) تون جوتسو (Do(orchi)Tonjutsu) يا روش هاي ( استفاده از )زمين ، شامل استفاده از صخره ها، خاك و ناهمواري هاي زمين ، به منظور كمك به فرار نينجا ،مي باشد و (سوئي تون جوتسو) (Sui tonjutsu) يا روش هاي آب شامل استفاده از ابزار و وسايل سوئي كي (Sui pKi) براي حركت در سطح آبگيرها ، رودخانه ها، باتلاق ها و نيزارها ونيز ابزار منحصر به فردي براي ماندن در زير آب ، مي باشد.
با تشکر از استادکانچو فرجی بنیان گذار نین جوتسو در ایران

فلسفه و نینجوتسو

هنر نينجوتسو ، مجموعه اي از دانش ها و رموزي است كه اساس برخورد نينجاها بازندگي ادراك ( مسائل ) و پيشگيري ازخطر را تشكيل مي دهد.

نينجوتسو ، علاوه بر يك سيستم وارد آوردن ضربات فيزيكي به منظور انجام عمليات اطلاعاتی و رزمي چیریکی ، يك روش كلي زندگي است كه در آن كليه جنبه هاي وجودي دنياي اطراف ما، تمام سطوح ومراتب آگاهي و چشم انداز كلي ادراك فرد ، باهم تركيب گرديده اند تا حيات شخص را با توجه و براساس گردش كلي جهاني كه ما در آن زندگي ميكنيم و هماهنگ با آن ، معني ببخشد .

يك نينجا ، مسئله وموضوع كنار آمدن باعالم و جود را به 3 شيوه و طريق ، تجسم عيني مي بخشد .

مي Mi – و Wo شي نوبو (Mimo Shinobu)Shinobu وجودي را مي پروراند وآماده مي‌كندكه براي بردباري فيزيكي ، موزون بوده ، آموزش ديده و حفظ گردد.

ذهن بيدار و فكر هوشيار كوكورو وشي نوبو (Kpkorowoshinobo) براي دستيابي به مرحله ثبات ذهني (وفكري ) هماهنگ و معتدل گرديده ، وسيعت نظر مي يابد وجهت داده مي‌شود.

با شي كي وشي نوبو (Shiki wo Sjnobu) ، درك و بصيرت ، هم زمان ، به صورت دروني و بيروني ، به منظور كسب شهامت اخلاقي وثبات روحي و رسيدن به آگاهي دانش جامع كه برآمده از خرد مي‌باشد ، تمركز مي يابد.

برعكس هنرهاي رزمي معمول ، كه در مدت زمان نسبتاً كوتاهي مي توان ، چه از نظر فيزيكي وچه به لحاظ ذهني و فكري ، آنها فراگرفت ، مهارت جامع نينجوتسو كه با كل حيات آدمي سروكار دارد ، را تنها از طريق آموزش هاي مداوم و جدّي ، مشاهدات عيني و ذهني فردي و پرورش و رشد شخصيتي كه درسراسر زندگي جريان دارد و او را به مرحله اي بسيار فراتر از يادگيري حرف مكانيسم هاي رزمي و كسب مهارت پيش خواهد برد . تاكتيك ها وتكنيك هاي نينجوتسو كه درحد بسيار زيادي از آموزه هاي پر رمز و راز وصوفيانه هندي ، تبتي و چيني و ديگر فلسفه هاي تجربي و مشي طبيعت و جهان تأثير پذيرفته است ، غالباً نمادها و الگوهاي طبيعت را شبيه سازي نموده و الهام پذيري و انگيزه جويي از آنها را مهيامي سازد .

درعالم وجود 2 مجموعه كاملاً متفاوت از نمادها وجود دارند كه مي توان آنها را با دست راست و چپ مقايسه كرد .

اين نمادهادر تناسب و هماهنگي كامل با يكديگر براي تعبير چگونگي انجام و تعامل امور بايكديگر (قلمرو حقيقت غائي يانهايي ) مورد استفاده قرار مي گيرند.

اگر چه اين دو قلمرو متفاوت ، درمحدوده مكاني و زماني يكساني موجوديت پيدا ميكنند ، امابه لحاظ محدوديت بينش وميدان ديد ناظر (منظور انسان –2)ممكن است كاملاً متفاوت و دوگانه بنظر برسند. درعالم واقع اين دو قلمرو ، 2 نظريه مختلف از پروسه اي يكسان ومنطبق بر يكديگر مي‌باشند.

از محدوده قلمرو « حقيقت غايي يا نهايي» گودايي (godai) يا 5 ركن اساسي كه موجوديت را آشكار مي سازند، پديد مي آيد . تعامل اين 5 ركن جهان هستي را تجسم مي سازند، پديد مي آيد . تعامل اين 5 ركن هستي را تجسم عيني مي بخشند اين 5 ركن عبارتنداز : كو – Ku (خلاء ) ، فوFu (باد) ، كا – Ka (آتش ) ، سويي ـ Sui ‍( آب ) و چي ـ Chi (زمين )

اين ها نمادهايي هستند از اينكه چگونه موجوديت هاي فيزيكي خود رابه صورت پتانسيل هاي اتمي ، گاز ها، انرژي ، اين مجموعه چگونگي عينيت يافتن موجودات را تشريح مي كند.

از قلمرو « حقيقت مادي» گوگيو« goguo » يا 5 عامل ابتدايي كه چگونگي تعامل موجودات با يكديگر و جريان امور آنها ر اتشريح مي كند. پديد مي آيند.

اين 5عالم عبارتند از : چي Chi(زمين ) ، سويي ـ Sui (اب ) ، كاـ Ka در تعامل دائمي بايكديگر ، همديگر را ايجاد وسپس نابود مي سازند درست همانگونه كه آب درخت را تغذيه مي‌كند ، سپس درخت باتبر فلزي بريده مي شود وتوسط آتش مصرف مي گردد تا خاك و زمين را توليد كند. نيجاها درطول تاريخ ، از دانش چگونگي قرار گرفتن عوامل طبيعت در كنار يكديگر و مكمل هم بودن آنها، براي توسعه آنچه با عنوان گوتون پو(go ton po) روشهاي اختصاد فرار با استفاده از 5 عامل ، شناخته شده ، استفاده كرده اند.

به دليل وجود تائوليست (Taoist) ميراثي كه نينجا ها از اساتيد چيني درطول هزاران سال قبل به ارث برده اند، آشنايي عملي با طبيعت و قوانين طبيعي به تئوري كاربردي ، روش هاي زبردستانه قرار نينجوتسو ، بدل گرديد .

دو (ياچي ) تون جوتسو (Do(orchi)Tonjutsu) يا روش هاي ( استفاده از )زمين ، شامل استفاده از صخره ها، خاك و ناهمواري هاي زمين ، به منظور كمك به فرار نينجا ،مي باشد و (سوئي تون جوتسو) (Sui tonjutsu) يا روش هاي آب شامل استفاده از ابزار و وسايل سوئي كي (Sui pKi) براي حركت در سطح آبگيرها ، رودخانه ها، باتلاق ها و نيزارها ونيز ابزار منحصر به فردي براي ماندن در زير آب ، مي باشد.

--------------------------------------------------------------------------------

نين جوتسوي بانوان

Kunoichi Ninjutsu



نين جوتسو در مسير تكامل و گسترش خود توسط استاد اكبر فرجي در ايران بنيانگذاري گرديد. كانچو فرجي از سال 1369 تا به امروز براي شكوفايي اين رشته نوين زحمات بسياري را متحمل شده اند در سال 1378 كميته بانوان تحت پوشش و راهنمائيهاي كانچو فرجي فعاليت خود را آغاز كرد و پس از كسب مهارتهاي ابتدايي نينجا و تسهاي مختلف رزمي و آمادگي جسماني از سركار خانم زرين تاج سعادت وي را بعنوان مسئول موقت كميته بانوان انتخاب كردند. ايشان نيز با تلاش فراوان جهت ترويج و گسترش اين سبك در ميان بانوان جوان و پر شور ايراني و علاقمند هنرهاي رزمي فعاليتهاي بسياري را انجام دادند. فعاليتهاي بانوان به دليل محدويت داشتن فضاي تمرين و عدم تبليغات به كندي ولي ريشه دار ادامه يافت. با معرفي نين جوتسو در ميان دانشجويان و دبيرستانها و مدارس مختلف دخترانه روز به روز بر تعداد علاقمندان اين سبك نوين افزوده مي شود
برگزاري مسابقات پرتاب شوريكن (ستاره) اردوهاي كوهستاني، جنگلي،‌ استاژهاي فني، نمايش فليم هاي رزمي، مسابقات داخلي و خارجي، جلسات شيندوشي كاي (كلاسهاي ويژه) از جمله فعاليتهاي كميته بانوان مي باشد
تعليمات سازمان يافته در هنرهاي رزمي نين جوتسو كه شامل: صحيح و آرام حركت كردن، با دقت به محيط نگاه كردن و شناختن توانايي هاي روحي جسمي خود، استفاده كردن از استعدادهاي دروني، انواع تمرينات بدن سازي، كاربرد انواع سلاح سنتي و مدرن، شناخت علم شيمي، جهت يابي در تمامي شرايط (شهر، كوهستان، جنگل)، حركات آكروبات،‌ انعطاف بدني و تيرگي و پنهان ماندن در شب جهشهاي سريع و بلند براي عبور از موانع وعبور بي صدا و آرام ، عكس العملهاي سريع در برابر محركهاي ناگهاني، اجراي حركات زيباي كاتا، انواع درگيريهاي باسلاح وبدون سلاح در برابر متجاوزين، درك صحيح محيط و الهام گرفتن از طبيعت مسائلي هستند كه از يك نينجا خانم فردي منحصر بفرد ميسازند
زنان نينجا همواره زناني هستند متفاوت با ديگران و از نظر علم روانشناسي و قدرت جسمي و فكري درسطحي فراتر از افراد عادي هستند و علي رغم جثه ظريف و ظاهري ساده و آرام داراي قدرت زيادي براي نفوذ در درون افراد و راهيابي به اعماق دشمن دارند
يكي از مهمترين مسائلي كه در اين رشته به زنان آموزش داده مي شود فنون دفاع شخصي است كه اين زنان را قادر مي سازد تحت هر شرايطي راه نجات، مبارزه و يا حتي فرار را بيابند و با استفاده از اين فنون اين زنان قادرند به تنهايي در مقابل چند نفر ايستادگي كنند و در واقع به علت گذراندن شرايط ويژه هيچ موضوعي چه فيزيكي و چه رزمي قادر به شكست دادن آنها نيست

زنان سایه :

محبوترین ، مخرب ترین ، مرموز ترین نینجاهای زمان خود بودند. آنان هرگز عجله در کار نداشتند. بعضی اوقات برای رسید به هدفی سالها در کمین لحظه مناسب بودند.

آنان همیشه سلاح مخصوص خودشان را در لا به لای موهای سرشان استتار میکردند.

از جمله سلاحهای مورد استفاده آنان که بسیار روی آنان مهارت و تمرکز داشتند می توان ایتاکن ( به معنی نوعی سنجاق سر بود) اشاره کرد .
سلاحهای زنان سایه به مانند قسمتی از بدن آنان عمل میکرد درزمان قدیم از دوران کودکی به آنان آموزشهای لازم را میدادند تا بتوانند در دوران بلوغ از هنرهای مختلف از جمله عشوه گری ، زبان بازی ، آکروبات ، (رقص) کاربرد سلاحهای مخوب و هنر اسب سواری ، شنا و هنر آواز استفاده کنند.

امروزه در دوجوهای تمرین بانوان به مانند آقایان تمرینات مدرن آموزش داده میشود . به آنان هنر دفاع شخصی ، مبارزه ، کاربرد سلاحهای سنتی و مدرن ، هنر آرکروبات ، شنا در آب ، بالارفتن از موانع ، پریدن ، و رزمهای چریکی غیر نظامی را آموزش میدهند . هنرجویان سایه سعی میکنند تا آنجا که امکانات وجود دارد از زمان و انرژی خود برای آگاهی و زندگی بهتر در آرامش برتر استفاده کنند.



زنان سایه : زنان با اراده ، با ایمان و وفاداری هستند که تنها برایشان انسان بودن و محبت کردند



به هم نوع مهم است
ورزش نینجوتسو برای اولین بار توسط اکبر فرجی از اساتید رشته رزمی کونگ فو توآ وارد ایران شد. اولین مرکز آموزش نینجوتسو (بوجین کان دوجو نین جوتسو) زمستان ۱۳۶۹ در شهر کرج تأسیس شد. در آغاز کار به دلیل ناشناخته بودن در میان ورزشکاران و ورزش دوستان، مشکلات فراوانی وجود داشت. و همچنین به جهت ابزار و سلاحهای متعددی که در امر آموزش استفاده می‌ شد برای بسیاری ذهنیت غریبی به وجود آورده بود. اما در سال‌های اخیر، این ورزش شاهد رشد چشمگیری در محبوبیت مردمی بوده‌است.

امروزه هزاران جوان دختر و پسر ایرانی که شیفته و عاشق این هنر هستند در دوجوهای مختلف تعلیم می‌بیند.

آموزش در نین جوتسو به ۹ قسمت از مبتدی تا عالی دسته بندی شده ، ۱- یادگیری و مهارتهای پایه ۲-یادگیری نظم و انضباط. ۳- فراگیری فنون مقابله با حریف. ۴- هنر آکروبات رزمی. ۵- کلاس‌های شیدوشی کای. ۶- یادگیری انواع تمرینات. ۷- نحوه فراگیری عبور از موانع. ۸- کاربرد سلاح در هنر رزمی. ۹- آموزش شنا در آب.

شیدوشی کای کلاس‌های فوق العاده‌ای است که مناسب با شرایط و بصورت نامنظم تشکیل می‌شوند و در آنها جدا از موارد عمومی آموزشهای اختصاصی نیزداده می‌شود راهیابی به این کلاس‌ها دشوار است و هدف آن بالا بردن مهارتهای علمی و تئوری هنرجویان است
استتار و اختفا از هنرهای مهم در نین جوتسو نینجا می باشد که نینجا با استفاده از این هنرها به سرعت خود را از دید دشمن پنهان می کند. استتار به معنی همرنگ شدن با محیط و اختفا به معنی پنهان شدن می باشد. یک نینجا باید بیاموزد تا چطور خود را در شرایط اضطراری در سایه درخت ، سایه ی دیوار، زیر پل و.. مخفی کند. یک نینجا باید در موقع ورود به مکانی ابتدا مکانهای قابل پنهان شدن را پیدا و مشخص کند و همینطور محل های ورود و خروج را تحت کنترل داشته باشد تا در موقع نیاز سریعا از دیده ها پنهان شود.
______________________________________________________________________________________________________________________

سلام دوست من / اما موارد زیادی هست در نوشته های (copy/ past) شده شما که اینجا جای تفکر و جستجو داره..... رنگی کردم :)

شما از کدام نوع نینجوتسو صحبت میکنید:happy:

ممنون از حسن توجه شما
 

پهلوان

Registered User
تاریخ عضویت
13 آگوست 2008
نوشته‌ها
513
لایک‌ها
8
محل سکونت
زورخونه
سلام
برای مهارت دست در ورزش های رزمی ساعد بند آهنی برای حرکت سریع دست و مشتزدن از کجا باید تهیه کنم
 

Damn

Registered User
تاریخ عضویت
8 سپتامبر 2007
نوشته‌ها
3,428
لایک‌ها
630
محل سکونت
In Lousy time

cyb3rninja666

کاربر فعال درآمد اینترنتی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
18 دسامبر 2005
نوشته‌ها
1,169
لایک‌ها
13
محل سکونت
Planet Earth!
سلام دوست من / اما موارد زیادی هست در نوشته های (copy/ past) شده شما که اینجا جای تفکر و جستجو داره..... رنگی کردم :)

شما از کدام نوع نینجوتسو صحبت میکنید:happy:

ممنون از حسن توجه شما

بابا این که معلومه ، چرا می پرسی ؟ از وبلاگ و متن های 10 بار کپی شده، معلوم میشه که مال نینجوتسو ایران ( اقای فرجی ) هست
 

Kimia2007

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
13 سپتامبر 2009
نوشته‌ها
10
لایک‌ها
0
محل سکونت
Iran
سلام
می دونم که بحث خیلی حرفه ایی
ولی یک سوال من مبتدی رو جواب بدین
چریک به کی می گن ؟
یعنی از نظر رزمی چه خصوصیاتی باید داشته باشه ؟
 

cyb3rninja666

کاربر فعال درآمد اینترنتی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
18 دسامبر 2005
نوشته‌ها
1,169
لایک‌ها
13
محل سکونت
Planet Earth!
سلام
می دونم که بحث خیلی حرفه ایی
ولی یک سوال من مبتدی رو جواب بدین
چریک به کی می گن ؟
یعنی از نظر رزمی چه خصوصیاتی باید داشته باشه ؟

از ویکی
چریک (یا پارتیزان) معمولاً به اعضای گروه‌های نظامی اطلاق می‌شود که در گروه‌های کوچک و بصورت قابل انعطاف، نامنظم و بدون خط نبرد خاصی می‌جنگند.

شیوهٔ جنگهای چریکی از شیوه‌های بسیار قدیمی جنگی است. مبدع این شیوه مبارزه، جنگجویان قوم پارت بوده اند. در مقابل نحوه عملکرد ارتش های بزرگ جنگ های چریکی را جنگ های نامنظم نیز می نامند که در اینجا واژه نامنظم به معنای بی قاعده و بی قانون نیست زیرا هر جنگ چریکی مبتنی بر مجموعه از از قوانین و تاکتیک هاست .

سوال شما احیانا به نینجا و نینجوتسو ربط داره ؟!
ph34r-smiley.gif
 

MNDE

Registered User
تاریخ عضویت
13 فوریه 2007
نوشته‌ها
1,704
لایک‌ها
325
سن
40
محل سکونت
esfahan
یه سئوال داشتم من خودم یه مدت فول کنتاکت کار کردم و حالا میخوام دوباره یه رشته رزمی ادامه بدم به نظرتون کدوم رشته بهتره
یه سئوال دیگه هم که داشتم این بود که کسی از دوستان فیلم Ong Bak یک و دو رو دیده از چه رشته ورزشی توش استفاده شده
فکر میکنم یه چیزی تو مایه های فول کنتاکت باشه ممنون میشم راهنماییم کنید
ongbak.jpg

Movies_Movies_O_Ong-bak_010375_.jpg
 

Kimia2007

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
13 سپتامبر 2009
نوشته‌ها
10
لایک‌ها
0
محل سکونت
Iran
از ویکی


سوال شما احیانا به نینجا و نینجوتسو ربط داره ؟!
ph34r-smiley.gif

سلام
به نینجا و نینجوتسو ربطي نداره
من آشنایی با رشته های رزمی روی تاتامی دارم
دنبال یه رشته رزمی می گردم که تو محیط طبیعی (جنگل ، بیابان و ... ) باشه
چند تایی پیدا کردم
مثل هنرهای رزمی نظامی فول موای تای رنجر ، هنرهای رزمی کاتو و ...
ولی از اصطلاحات و سیستم کاریشون سر در نیاوردم
مثلا تفاوت رنجر و کماندو و چریک در چی هستش
اصلا کدومشون برای یه خانم مناسبه ؟
ممنونم از راهنمایی همه دوستان
:):):)
 
بالا