برگزیده های پرشین تولز

بهترین ابزارهای وب برای پیدا کردن نام دامنه های آزاد

toasan

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
8 دسامبر 2012
نوشته‌ها
15
لایک‌ها
1
انتخاب یک نام دامنه‌ی ایده‌آل برای وب‌سایت مهم‌ترین و اغلب دشوارترین گام در آغاز راه فعالیت در فضای آنلاین است. ابزارها و وب‌سایت‌های زیادی وجود دارند که می‌توانند در آسان کردن پیدا کردن دامنه‌های خوش‌فرم و آزاد و پیش‌نهاد کردن نام‌های مشابه به عبارت‌های جست‌جوی شما کمک مؤثری باشند. می‌خواهیم تعدادی از این ابزارهای وب را که در یافتن و انتخاب نام دامنه می‌توانید به کمک‌شان تکیه کنید معرفی کنیم. این ابزارهای پیش‌نهاد و جست‌جو متنوعند و امکاناتی دارند و حتماً برخی از آن‌ها را در جمع ابزارهای محبوب خود قرار خواهید داد.

منبع:
وبلاگ تخصصی دامنه و هاست وب ثمین
لینک مطلب اصلی:
بهترین ابزارهای وب برای پیدا کردن نام دامنه های آزاد (بخش نخست)
بهترین ابزارهای وب برای پیدا کردن نام دامنه های آزاد (بخش دوم)
 

toasan

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
8 دسامبر 2012
نوشته‌ها
15
لایک‌ها
1
۱-Domainr:
در سال‌های اخیر پیدا کردن یک نام دامنه‌ی خوب با پسوندهای معروفی مثل com. و net. دشوار شده است. Domainr یک ابزار وب است که به شما در جست‌جوی پسوند دامنه‌های ناشناخته‌تر که دامنه‌هایی مانند last.fm و del.icio.us را متمایز کرده‌اند کمک می‌کند. اگرچه نتایج جست‌جو شامل دامنه‌های سطح بالای معروف هم می‌شود اگر دامنه‌ی خوبی در دست‌رس باشد.
 

toasan

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
8 دسامبر 2012
نوشته‌ها
15
لایک‌ها
1
۲-Dot-o-mator:
این ابزار وب نام‌های دامنه را بر اساس چند کلیدواژه مثلاً یک کلمه‌ی آغازی و یک کلمه‌ی پایانی انتخاب می‌کند. یک راه دیگر استفاده از این ابزار انتخاب یک رده (موضوع) برای کلیدواژه‌ی آغازی و یک رده برای کلیدواژه‌ی پایانی است. این ابزار دست کم برای ایده گرفتن در مورد نام سایت مفید است. این سایت یک ابزار تولید نام دامنه‌ی وب ۲ هم دارد که نام‌های بی‌مزه‌ای که احتمالاً در فضای سایت‌های تعاملی و اجتماعی وب دویی مطلوبیت دارند می‌سازد.
 

toasan

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
8 دسامبر 2012
نوشته‌ها
15
لایک‌ها
1
۳-Bust A Name:
این ابزار دامنه‌یاب از داده‌های زبانی برای جست‌جوی دامنه‌ها استفاده می‌کند. شما می‌توانید نتایج جست‌جوی خود را مدیریت/سازمان‌دهی کنید یا برای استفاده‌ی بعدی ذخیره کنید. Bust A Name یک لیست لغات دارد که کلمه‌هایی مشابه عبارت جست‌جوی خودتان را به شما پیش‌نهاد می‌کند. نتایج را می‌توانید در فولدرهایی سازمان‌دهی کنید. دامنه‌های پیش‌نهادی را می‌توانید به ترتیب کیفیت (خوش‌خوانی) و طول نیز ببینید.
 

toasan

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
8 دسامبر 2012
نوشته‌ها
15
لایک‌ها
1
۴-Domain Tools:
مجموعه‌ای از موتورهای جست‌جوی نام دامنه است که به شما در به دست آورن اطلاعات درباره‌ی نام دامنه‌ها کمک می‌کند. این سایت یک جست‌جوی whois دارد که سوابق ثبت یک دامنه را بر می‌گرداند؛ و یک جست‌جوی whois معکوس که با گرفتن نام یک فرد یا مؤسسه اطلاعات دامنه‌هایی را که او ثبت کرده ارایه می‌دهد. این سایت نام دامنه‌های مشابه را به شما پیش‌نهاد می‌کند، و نشان می‌دهد برای هر نام دامنه‌ای کدام پسوندها (TLDها) آزادند و کدام نام دامنه‌ها به معرض فروش گذاشته شده‌اند.
 
بالا