برگزیده های پرشین تولز

sepahangosta_co

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
14 می 2018
نوشته‌ها
3
لایک‌ها
1
سن
31
بهینه سازی داخلی سایت
On page seo یا off page seo
به تمامی اقداماتی که برای صفحات داخلی و خارجی سایت انجام می شود تا به ارتقاء رتبه سایت و بحث سئو سایت کمک کند و بهینه سازی انجام شود و در جستجوی موتورهای جستجو ( گوگل ) بهتر مورد شناخت قرار گیرد بهینه سازی سایت نام میگیرد و شما برای ارتقاء رتبه ی سایت خود در جستجوی گوگل نیاز به بهینه سازی سایت خود دارید .


انواع بهینه سازی


بهینه سازی داخلی: کلیه اقداماتی که بر روی صفحات سایت شما و کد ها و لینک ها , تصاویر , متون و صداها و پست ها انجام می گیرد .


بهینه سازی خارجی: اقدامات خارج از سایت مانند شبکه های اجتماعی , ریپورتاژ آگهی و ....






اصول بهینه سازی داخلی :


• اولین اصول بهینه سازی توجه به آدرس و انتخاب آدرس ( دامنه ) کوتاه و مفید و مرتبط برای سایت و صفحات داخلی سایت خود میباشد .در آدرس دهی به سایت همیشه آدرس ها را به هر دو صورت هم با حروف بزرگ و هم با حروف کوچک ایجاد کنید .


اگر زمانی خواستید سایتی جدا و متفاوت با موضوع سایت فعلی خود ایجاد کنید از ساب دامین استفاده کنید .


• بعد از آدرس دهی مناسب در بهینه سازی داخلی مهم ترین اصول پست و مطلب گزاری و عناوین پستها میباشد .عناوین پست و کلمات کلیدی که استفاده میشود مهمترین هدف جستجوی و موتورهای جستجو می باشد .همیشه در خطوط اولیه ی مطالب خود از کلمات کلیدی بیشتر استفاده کنید .


• در مطالب خود از تصاویر با حجم کم و مرتبط با کلمات کلیدی خود استفاده کنید زیرا هرچه سرعت سایت شما زیادتر باشد گوگل سریع تر جستجو میکند و تصاویر با حجم بالا سرعت سایت شما را کاهش می دهد .

برای اطلاعات بیشتر در این زمینه به مقاله 20 روش برای افزایش سرعت سایت و بهبود نرخ تبدیل مراجعه کنید.


• در مطالبی که در سایت خود درج می کنید قطعا" کلمات کلیدی مرتبا" تکرار میشود یکی از موثرترین روشها لینک داخلی است کلمات کلیدی و کلماتی که مرتبط به دیگر مطالب در سایت خود هست را به صفحات دیگر داخلی سایت خود لینک دهید .


• اگر از آیکون برنامه های اجتماعی در سایت استفاده می کنید حتما مطمئن شوید لینک انها صحیح عمل می کند و وارد همان برنامه مربوطه میشوید .



• غیر از استفاده از لینکهای داخلی میتوان از لینکهای خارجی و البته به سایتهای معتبر و از نوع لینک های نوفالو nofollow جهت اعتبار بخشیدن به مطالب خود در مقابل خوانندگان استفاده کنید .


• برای مطالب سایت خود در قسمت متای توضیحات مطالب جذاب در مورد عنوان مطلب خود بنویسید تا خواننده را به کلیک و باز کردن مطلب شما جذب کند ولی همچنین زیاد توضیح طولانی درج نکنید چون در جستجوی گوگل بصورت ناقص نمایش داده می شود و سعی کنید از کلمات کلیدی مربوط به مطالب خود در قسمت متا استفاده کنید .



• استفاده از herflang و alternate : زبان سایت خود را به گوگل بفهمانید .برای سایت های دو زبانه بیشتر استفاده می شود تا برای جستجوی راحت طبق زبان درخواستی کاربران پاسخگو باشد اما زمانی که شما به گوگل نفهمانید که سایت شما به زبان فارسی است گوگل آن را جز سایتهای ناشناس و یا انگلیسی زبان می گذارد.​


• استفاده از robots.txt : یک فایل متنی است که قبل از اینکه گوگل برای تشخیص موضوع سایت به سراغ مطالب برود از این طریق ابتدا صفحات سایت شما را بازرسی کرده و تنها به صفحات مجاز وارد شده و بازدید خواهد کرد


• تکنیک ریدایرکت : زمانی که دوست ندارید کاربران از صفحه ای از سایت شما بازدید کنند و یا هک شده است میتوان آدرس ان صفحه را به صفحه ای دیگر مثلا" صفحه اصلی سایت خود جای گزاری کنید و کاربران با کلیک روی ان صفحه به صفحه اصلی سایت بر می گردند


• سایت خود را به نحوی طراحی کنید که در صفحات موبایل هم به طور کامل بارگزاری شود و به طور صحیح نمایش داده شود .


• اگر سایت شما یک سایت تجاری است و از اطلاعات بازدید کنندگان به صورت محرمانه نگهداری می شود حتما از گواهی ssl استفاده کنید . برای اطلاعات بیشتر در این زمینه از مقاله تاثير گواهي ssl بر روي سئو و رتبه سايت دیدن فرمائید.


• برای استفاده بهینه از پهنای باند سایت خود و سرعت بخشیدن به بارگزاری مطالب سایت استفاده از تکنیک اسکرول کردن (infinite scrolling) می باشد که هر موقع کاربر صفحه را به پایین اسکرول کرد همزمان مطالب آن قسمت برایش بارگزاری می شود .


• برای کسانیکه سایت آنها انجمن و تالارهای گفتگو میباشد باید توجه کنید که به کاربران اجازه دهید بصورت اختیاری در تالار عضو شوند و اگر قبل از دیدن مطالب به اجبار باید وارد لینک عضویت شوند و ثبت نام کنند این کار باعث افت رتبه سئوی شما میشود .


اقداماتی بر روی محتوای غیر متنی سایت


• برای اینکه گوگل تصاویر سایت شما را تشخیص بدهد و بشناسد که مرتبط با چه موضوعی این عکس را در جستجوی خود نمایش بدهد برای عکسهای خود عناوین تعیین کنید و همچنین در قسمت توضیحات تصاویر توضیحی مختصر درج کنید.


• راه بعدی استفاده از فرآیند اسکیما (schema) می باشد این فرآیند ترتیبی می دهد که کدهای کوچک به تصاویر , ویدئو ها , صداها برچسبی زده شود که به راحتی گوگل ان ها را تشخیص دهد .



تقریبا" تمامی موارد لازم در بهینه سازی سایت را ذکر کرده ایم اما باید توجه داشت در بحث سئو در موارد زیر هم نباید زیاده روی کرد :


1- استفاده بیش از حد از لینکهای داخلی
2- تکرار زیاد کلمات کلیدی
3- کم بودن بیش از حد حجم تصاویر که باعث افت کیفیت شود .
4- تغییر عنوان بک لینک ها
5- حذف کد نویسی های لازم

منبع
 
بالا