برگزیده های پرشین تولز

بهینه سازی و افزایش سرعت سایت

roshdacademy.ir

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
13 نوامبر 2016
نوشته‌ها
61
لایک‌ها
19
محل سکونت
تهران
بهینه سازی و افزایش سرعت سایت یکی از کارهای مهمی است که هر وب مستری برای ارتقا وب سایت خود و رنک خود در گوگل (سئو) باید انجام دهد.

ابزارهای آنلاین بسیاری وجود دارد که می تواند سرعت سایت شما را تست کند. در این مقاله، یکی از ابزارهای رایگان تست سرعت سایت را به شما معرفی می کنیم و نحوه کار با آن را برای شما عرض می کنیم. نام این ابزار رایگان گوگل برای تست سرعت سایت، Google Page Speed Insights است.

(برای باز کردن آن از ف.ی.ل.ت.ر..ش.ک.ن.. استفاده کنید)
Google Page Speed دارای دو بخش است. یکی از آنها که در این مقاله توضیح می دهیم، آنالیز سرعت صفحات سایت شماست و ارائه گزارش ها و پیشنهادات برای افزایش سرعت سایت شماست. بخش دوم Google Page Speed فرآیند بهینه سازی سرعت صفحات سایت شما مطابق معیارهای عملکرد وب گوگل را خودکار می کند. آنالیز سرعت صفحات گوگل را می توانید به دو شکل بکار ببرید. یا بصورت آنلاین از آن استفاده کنید یا بصورت پلاگین در مرورگر خود (فایرفاکس، کروم، سافاری و…) به جز اینترنت اکسپلورر بکار ببرید. پیشنهاد می کنیم از ابزار آنلاین برای تست سرعت صفحات سایت خود استفاده کنید. چون هر آپدیتی که گوگل انجام می دهد، ابتدا در ابزار آنلاین خود پیاده می کند. سپس پلاگین مرورگرها آپدیت می شود. بنابراین، برای اینکه مطابق آخرین تغییرات الگوریتم گوگل پیش بروید، از ابزار آنلاین گوگل برای تست سرعت سایت خود استفاده کنید.

اهداف بهینه سازی سایت شما صرف نظر از اینکه از کدام ابزار استفاده می کنید، باید:

  • کاهش اندازه فایل ها (بدون کاهش کیفیت فایل ها)
  • کاهش تعداد درخواست هایی که سایت شما به سرور سایت شما می فرستد. هر آدرس سایت شما، برای اینکه محتوای موردنظر را نمایش دهد، درخواست هایی را به سرور سایت شما می فرستد. اگر در صفحات سایت خود چپ کلیک کرده و روی View page source کلیک کنید، تعداد درخواست هایی که به سرور سایت خود می فرستید را می توانید مشاهده کنید (هر لینکی که مشاهده می کنید).
برای مشاهده کامل متن کلیک کنید:
http://roshdacademy.ir/تست-افزایش-سرعت-سایت/
 
بالا