• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

به نظر شما این ایده می گیره؟

hady1364

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
1 نوامبر 2005
نوشته‌ها
239
لایک‌ها
543
ممنون از نظرات دوستان
منظور بنده از انبار این بود که :
فرض کنید شما پیچ و مهره وارد می کنید و شخصی از اصفهان ده هزارتا از پیچی را سفارش می دهد.
یک سیستم حمل کالا و تحویل به خریدار نیازه
اون سیستم خیلی هم سود داره اگر بهینه شده باشه
یعنی پروژه ما این امکان میده که پس از اینکه خریدار بیعانه ایی به حساب فروشنده بریزه
و فروشنده بارش رو تحویل انبار ما در تهران میده
فردا خریدار در اصفهان به انبار مراجعه می کنه و پس از رویت و تسویه حساب با فروشنده و ازاد کردن توسط فروشنده
جنس را تحویل می گیره
این انبار بیشتر کار همون باربری خودمون رو انجام میده ولی قابلیتش هم داره شما یک نمونه حجم کوچک هم اونجا قرار بدین امانت بمونه
این ایده باعث میشه اعتماد به سیستم افزایش پیدا بکنه
یا فرضا شما که دستگاه علف زنی وارد می کنید ، می توانید به تمام شهرها یک نمونه بفرستید و هر کس خواست برود و از انجا بردارد 60 درصد زیر قیمت
انبار ایده اش این بود و اجرا کردنش هم سخت ولی اعتماد بالایی به سیستم میدهد و از طرفی چون در دنیای واقعی ست سود اوری بالایی هم دارد.
----------.
ایده انبار دغدغه کسانی میشوند که خریدهای رقم بالا در اینترنت انجام میدهند و اعتماد می شود مسئله اول
اما بالاخره سایت عمده فروشها و تولید کنندگان و حذف دلال نیاز جامعه است
ببین شما نکات اصلی عمده فروشی رو در نظر نمیگیری.
تو عمده فروشی برعکس خرده فروشی امکان چک کردن تک تک کالاهای سفارش داده شده موقع تحویل گرفتن نیست. فرض کن تو همین ده هزار تا پیچ، هزار تاش مشکل داشته باشه. این که روز اول دوم مشخص نمیشه وسط کار مشخص میشه.
تو حالت عادی (رویه فعلی) فروشنده این پیچ ها رو عوض می کنه ولی خب شما تو این مدت با فروشنده تسویه حساب کردی رفته و به مشتری پاسخگو نیست چون طرف حسابش شما بودی که شما هم باهاش تسویه کردی. خریدار هم پول به حساب سایت شما واریز کرده و شما رو مسئول می دونه، چطوری می خوای خسارتشو جبران کنی؟

تو عمده فروشی هم دلال وجود نداره، اگه هم باشه قانونی هست و نمیشه حذفش کرد. مثلا تو بحث گندم چون دولت خریدار تضمینی گندم هست، دلال گندم محسوب میشه. شما چطوری می خوای دولت رو حذف کنی؟! خریدار عمده خودش مستقیم از تولید کننده سفارش میده دیگه چه کاری به دلال داره؟
همین سایت عمده فروشی خودش یه دلالی حساب میشه! مگه اینکه شما اجازه بدی فروشنده مجانی تو سایتت تبلیغ کنه و مستقیم وصل بشه به خریدار که خب این چه سودی برای شما داره؟
اگه مثل ایسام همه راه های ارتباطی بین فروشنده و خریدار رو ببندی، با اولین خرید، مشتری مشخصات فروشنده رو پیدا می کنه و سری بعد مستقیم به خود فروشنده متصل میشه و در نتیجه سایتت بدون مشتری میشه!
اگه بخوای هدفت رو مثل ایسام بذاری اعتمادسازی بین فروشنده و خریدار و تا زمانی که خریدار کیفیت محصول رو تایید نکرد، با فروشنده تسویه حساب نکنی. بازم نمیشه چون اولا خریدار تا زمانی که کل خریدش رو مصرف نکنه تایید نمی کنه، شما هیچ ابزاری نداری مشتری رو مجبور کنی تایید کنه (هر اجباری باعث نارضایتی و پریدن مشتری میشه)، فروشنده هم فوقش 2-3 روز منتظر پولش میمونه بعدش بهت فشار میاره پول رو بگیره. رقم کم و کوچیک نیست که بگی صبر کن، یه کم دیر و زود بشه سریع شکایت می کنه! بخصوص چون طرف حسابش شمایی نه خریدار!
علی بابا یه تضمین 90 روزۀ بازگشت وجه برای اعتمادسازی گذاشته، فروشنده ای سراغ داری حاضر باشه سه ماه منتظر پولش بمونه؟ بعید می دونم کسی تو این شرایط اقتصادی و نوسان قیمت ها همچین ریسکی کنه!
حتی اگه بخوای یه قسمت (مثلا 10%) از پول فروشنده رو تا تایید خریدار نگه داری، اگه خسارت مشتری بیشتر از 10% بشه، فروشنده بیخیال پولش میشه و باز شما مجبوری خسارت مشتری رو جبران کنی! رقم بالایی هم بخوای نگهداری، فروشنده همکاری نمی کنه!

راه انداختن سایت عمده فروشی اختراع کردن دوبارۀ چرخه! سیستم فعلی عمده فروشی الان داره به خوبی کارشو می کنه! هیچ قابلیت یا نوآوری یا ایدۀ خاصی رو من تو حرفاتون ندیدم.


تو بحث حمل و نقل هم روش بهینه تری وجود نداره.
از نظر سرعت که ماشین باربری هم با gps کنترل میشه و هم توی هر پلیس راه باید ساعت بزنه و نمی تونه با سرعت بیشتر از سرعت مجاز رانندگی کنه
از نظر استفاده از ماشین با ظرفیت بالاتر از ماشین های موجود نیاز به سرمایه ی بیشتر از یه میلیارد هست
از نظر نرخ که باید از نرخ های مصوب اتحادیه اصناف استفاده کنی و نمی تونی ارزون تر حساب کنی مگر نه همکارا بخاطر خراب شدن بازارشون شکایت می کنن و همین اتحادیه اصناف مجوزت رو باطل می کنه، در نتیجه هیچ باسکولی بهت بارنامه نمیده. بدون بارنامه هم هر جایی پلیس بهت گیر بده، ماشین رو می خوابونه تا بازرسی بشه که توش مواد مخدر یا جنس قاچاق نباشه.

در مورد انبار هم قبلا صحبت کردم
در مورد گذاشتن نمونه اجناس تو انبار هم باید بگم این روش مدت هاست منسوخ شده. الان هر محصولی یه کاتالوگ داره که تمام خصوصیات و ویژگی هاش رو کامل توضیح داده. ازعکس و وزن و ابعاد تا مقدار مصرف انرژی و کارایی و ... دیگه نیازی به مراجعۀ حضوری و از نزدیک دیدن نیست.
 

web-developer

Registered User
تاریخ عضویت
29 دسامبر 2015
نوشته‌ها
576
لایک‌ها
725
جسارتا یه چندتا عدد بگم خدمتتون
ما تقریبا هر دو - سه روز دو عدد بلبرینگ k22222 و بوشش و یاتاقانش رو لازم داریم
از تهران و به اصطلاح دست اول می خریدم جفتی دو میلیون و سیصد
ولی از پرس و جویی یکی رو پیدا کردم یک میلیون و هشتصد
یه چک بهش داده بودم که شانس من اون لحظه پول نداشت و یکی بهم زنگ زد و گفت بلبرینگ وارد می کنه و چک من دست ایشون بود و برگشت خورده بود
به نظرت من از ایشون چند خریدم؟
یک میلیون و چهارصد
یعنی فقط از اول عید تا الان 70 جفت مصرف کردیم که حدود 65 میلیون گران خریدیم
از طرفی جنس تولیدی خودمان تا برسد به دست مصرف کننده بعضا دو دست می چرخد
دستگاه 29 میلیونی ما را 40 تومن فاکتور می کنند.
به تهرانی ها بر نخورد، مردم ایران کار می کنند برای تهرانی ها
چرا در تهران اکثر مردم ماشین گرانقیمت سوار می شوند و ملک اینهمه گران است ولی در شهرستان اکثرا پژو و پرایده
--------------
طرف شیلنگ تولید می کرد و می فروخت
حلقه ایی 25 هزار تومان به دلال می داد و ایشون 35 تومن می فروخت
----------------
قبول دارین سیستم توزیع کشور ما ایراد داره؟
-----
ما در انبار پولی از کسی نمی گیرم
بلکه هر وقت جنس رسید و خریدار در محل حاظر شد و جنس را رویت کرد
خواست جنس را تحویل بگیرد باید با فروشنده تسویه کند و فروشنده دستور ترخیص به ما بدهد
 

Amirbahal3

Registered User
تاریخ عضویت
3 سپتامبر 2007
نوشته‌ها
3,197
لایک‌ها
538
به نظر من همچین ایده ای حتماً میگیره ولی سرمایه بالا و تیم قوی میخواد.
حدس میزنم در زمینه های حقوقی، مالی، بازاریابی و آماد (logistics) و ارزیابی و ارشیابی و حل اختلاف و ... نیاز به تیم قوی دارید. اینها به جز تیم فنیتونه.
ولی ایده میگیره. شاید بتونید شریک و سرمایه گذار جذب کنید که خیلی از مسائل رو حل کنید ...
 
بالا