برگزیده های پرشین تولز

amirb55

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
9 می 2005
نوشته‌ها
1,860
لایک‌ها
78
سن
47
محل سکونت
نارمک
سیاست اصلی سایت تورهای مسافرتی بیرسفر، ارائه اطلاعات کامل و صحیح و بدون جهت گیری و جانب داری در زمینه گردشگری و معرفی آژانس های ارائه دهنده تور می باشد. همچنین اشتراک گذاری تجارب مسافران در بخشهای مختلف از ویژگیهای بارز و خاص سایت محسوب میشود و با استقبال بسیار زیاد کاربران نیز مواجه شده است.
در این نوشته تور های مختلفی که در سایت معرفی شده است برای شما دوستان مینویسم
دقت بفرمایید این سایت صرفا به معرفی تور های مسافرتی می پردازد و جنبه اطلاع رسانی دارد و خودش برگزار کننده تور نیست.
امیدوارم با نظرات خود بنده را راهنمایی بفرمایید
 

amirb55

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
9 می 2005
نوشته‌ها
1,860
لایک‌ها
78
سن
47
محل سکونت
نارمک
تور دوبی
دوبی؛ در سفر به دوبی، این موارد را از دست ندهید؛

۱ – مدینه جمیرا
شهر فوق العاده ای که در بخش عربی واقع شده و به یک رشته از هتل ها و امکانات تفریحی غول پیکر تبدیل شده است .

%D8%AC%D9%85%DB%8C%D8%B1%D8%A7-1024x640.jpg




۲ – بازار دیرا
در مرکز قدیمی دبی، ناحیه دیرا، بازاری از جواهرات و طلاهای پرزرق و برق رخ نمایی می کند.

۳ – موزه دوبی
موزه ای بی نظیر در مورد تاریخ شهر و فرهنگ سنتی آن که در قلعه قدیمی و عجیب و غریب الفهد قرار دارد.

%D9%85%D9%88%D8%B2%D9%87-%D8%AF%D8%A8%DB%8C-1024x640.jpg


۴ – تور صحرا
تور صحرا دبی یکی از معروفترین تورها در بین تورهای دبی می باشد. مدت زمان این تور بین چند ساعت تا چند روز می باشد که بستگی به انتخاب بازدیدکنندگان دارد. در این تور ها از محل هتل به طرف صحرا حرکت کرده و در اولین قسمت با ماشین های چهار محور (۴WD) به گردش در میان تپه های شنی کویر می پردازید. سپس به یک کمپ می رسید که بصورت سنتی ساخته شده است. صرف شام و نوشیدنی، استفاده از بوفه کامل، موزیک و رقص عربی در زیر آسمان زیبا کویر و منقش کردن دست خانمها به طرح های سنتی به وسیله حنا و سرو قلیان از تفریحات این تور می باشد.



%D8%B3%D8%A7%D9%81%D8%A7%D8%B1%DB%8C.jpg


۶ – غذا و قلیان عربی
وقتی به سراغ غذا در مکان‌های مختلف دنیا می‌رویم، غذاهای دبی بیش از حد عجیب و غریب است. برخی از رستوران‌های دبی تقریبا همه‌ی غذاهای ملی از سرتاسر جهان را به‌همراه بسیاری از غذاهای خوش طعم و مخصوص ذائقه‌ی عربی، در دبی سرو می‌کنند. کشف غذاهای فوق العاده خاورمیانه، مزه کباب ها و سرو قلیان های سنتی از جاذبه های این شهر می باشد.

%D9%82%D9%84%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%B9%D8%B1%D8%A8%DB%8C-1024x640.jpg


۷ – مسجد شیخ زاید ابوظبی
برجسته ترین مسجد ابوظبی، این مسجد است که یکی از بزرگترین مساجد جهان است که در آن حیاط های بزرگ، گنبد ها و مناره های زیبایی قرار دارد همچنین یک سالن دعای بسیار پر زرق و برق نیز دارد.

%D9%85%D8%B3%D8%AC%D8%AF-%D8%B4%DB%8C%D8%AE-%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%AF-1024x640.jpg


۸ – برج خلیفه
بلندترین ساختمان جهان که مانند یک موشک فضایی عظیم بالای خیابانهای دبی در مرکز شهر، سر به آسمان دارد. این برج سه برابر بلندتر از برج ایفل است و رکورد بلندترین آسانسور جهان را به خود اختصاص داده است.

۹ – شهر العین
العین (شهر باغ‌ها) دومین شهر بزرگ شیخ‌نشین ابوظبی و چهارمین شهر بزرگ امارات متحده عربی است. العین به علت سرسبز بودن به شهر سبز نیز معروف می باشد. العین از بهترین شرایط آب و هوایی در امارات برخوردار است و در تابستان کمترین دمای هوا را داراست. از مراکز دیدنی این شهر می توان به جبل حفیت، کوهی به ارتفاع ۱۳۴۰ متر اشاره کرد. دیدن قله جاهلی، باغ وحش و پارک های دیدنی این شهر نیز خالی از لطف نیست.

%D8%A7%D9%84%D8%B9%DB%8C%D9%86-1024x640.jpg


۱۰ – بزرگراه شیخ زاید
شیخ زاید یکی از بزرگراه های مهم در دبی به شمار می رود. این بزرگراه در امتداد خلیج فارس است و شهرهای دوبی و ابوظبی را به یکدیگر متصل می کند. همچنین اکثر برج های معروف دبی، در این بزرگراه واقع شده اند.

%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%B4%DB%8C%D8%AE-%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%AF-1024x640.jpg


۱۱ – ابرا سواری در نهر دبی
نهر دبی بر دبی و دیرا را به هم متصل می کند و ابرا Abras (نوعی قایق) یا قایق های آبی وسایل عبور کم هزینه از این نهر می باشند. ابراها برای شما یک سواری لذت بخش به همراه مناظر مختلف و چشم نواز تنها با قیمت ۱ درهم فراهم میکند. این قایق ها مدت زیادی است که وجود دارند و بسیار دیده میشود که هنوز هم از آن ها مکررا استفاده کنند. آن ها استحکام عجیبی دارند و می توانند ۲۰ نفر را همزمان جا به جا کنند.



۱۲ – خانه شیخ سعید
خانه شیخ سعید آل مکتوم که به عنوان یک موزه بازسازی و ترمیم شده است که نمونه خوبی از معماری عربی است. شیخ سعید آل مکتوم، از سال ۱۹۲۱ تا ۱۹۵۸ حاکم دبی بود، و پدر بزرگ حاکم فعلی است. خانه اصلی در سال ۱۸۹۶ توسط پدر شیخ سعید ساخته شد، به طوری که او می‌توانست حمل و نقل کشتی‌ها را از بالکن‌ها مشاهده کند. خانه اصلی تخریب شد، اما خانه فعلی در مکان اصلی بازسازی شد، با ترکیبی از درهای چوب ساچ کنده کاری شده و شبکه‌های چوبی در سرتاسر پنجره‌ها و دیوارهای گچی با طرح‌های گل دار و هندسی، نمونه مدل اصلی را حفظ کرده است. سی اتاق در اطراف یک اتاق مرکزی و برج بادگیر با جزییات در بالا ساخته شده است. در داخل، نمایشی از موزه دبی از عکس‌های تاریخی و اسناد و مدارک با بسیاری از عکس‌های قدیمی شگفت انگیز از سال‌های ۱۹۴۸ تا ۱۹۵۳ وجود دارند. در سرتاسر ساختمان نامه‌ها، نقشه‌ها، سکه‌ها و تمبرها توسعه امارات را به نمایش می‌گذارند.

%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%B4%DB%8C%D8%AE-%D8%B3%D8%B9%DB%8C%D8%AF-1024x640.jpg


۱۳ – مسجد جمیرا
زیباترین مسجد دبی، مسجد جمیرا می باشد که یکی از مقدس ترین مکان های دبی می باشد.همچنین مسجد جمیرا با الگوهای تزئینی غنی و خوشنویسی عرب تزئین شده است.بازدید از آن برای غیز مسلمانان نیز فراهم شده است اما نکاتی که باید گردشگران برای رفتن به مسجد رعایت کنند این می باشد که قبل از ورود به مسجد باید کفش ها خود را در بیارند .قوانین دیگر برای پوشش خانم ها و اقایان می باشد که زنها باید موهای خود را پوشانده و لباس های آستین دار و شلوار یا دامن بلند بپوشند.همچنین اقایان هم باید شلوار بلند و پیراهن( نه اجباراً آستین بلند) بپوشند.



%D9%85%D8%B3%D8%AC%D8%AF-%D8%AC%D9%85%DB%8C%D8%B1%D8%A7-1024x640.jpg


۱۵- برج العرب
برج‌العرب، شگفتی‌ دبی و یکی از بلندترین برج‌های جهان است. این هتل را از هر نقطه‌ای در دبی می‌توان دید. برج‌العرب روی جزیره‌ای مصنوعی ساخته شده است که کمی از خط ساحلی فاصله دارد. این ساختار نمادین، شبیه بادبان کشتی ساخته شده است که در نوعی کشتی عربی کاربرد داشت. هتل برج‌العرب با ۳۲۱ متر ارتفاع از سطح دریا، یکی از بلندترین بناهای دنیا محسوب می‌شود. این ساختار باشکوه، میزبان مرتفع‌ترین زمین تنیس جهان است. این زمین ورزشی در نزدیکی بالاترین طبقه قرار دارد. مهمتر از همه، در بالای این سازه و در ارتفاع ۲۱۲ متری از سطح دریا، یک سکوی فرود هلیکوپتر با ۲۴ متر پهنا وجود دارد که امکان فرود و صعود از برج‌العرب به وسیله‌ی هلیکوپتر را ممکن می‌سازد. برای زینت دادن نمای داخلی ساختمان، از طلا استفاده شده است. همچنین هتل برج‌العرب دارای سالن غذاخوری سلطنتی الایوان، رستوران آسیایی Junsui، رستوران‌های باب الیام، مجلس البهار، Sahn Eddar، سالن رقص الفلک، باغ مارینا، آمفی تئاتر Assawan و کتابخانه‌ی دیوانیا است.

%D8%A8%D8%B1%D8%AC-%D8%A7%D9%84%D8%B9%D8%B1%D8%A8-1024x640.jpg


۱۶ – اسکی در دوبی
در این بیست اسکی شبانه روزی چیزی حدود ۳۰ تن برف از آسمان مصنوعی آن بر زمین می‌نشیند تا جاذبه‌ای باور نکردنی را برای بازدیدکنندگان بوجود آورد. دمای هوای داخل فضای پیست بین ۳ تا ۳۰- درجه سانتیگراد متغیر می باشد، در حالیکه بیرون از پیست گرمای ۴۵ درجه و آفتاب داغ رو باید تجربه کرد. فضای این پیست ۲۲۵۰۰ متر مربع است و با ۸۵ متر حداکثر ارتفاع و پهنای ۸۰ متر، که البته این فضا برای اسکی می باشد و قابلیت پذایرائی از ۱۵۰۰ اسکی باز را نیز دارد. یکی از نکات خوب این پیست امکان اجاره وسائل اسکی از جمله لباس، چوب،… میباشد که دیگر نیازی به نگرانی مهمانان این پیست برای حمل و نقل وسائل اسکی نمی باشد و از سراسر دنیا سالانه مهمانان زیادی برای اسکی حتی در فصل گرم تابستان به این نقطه سفر می کنند.



%D8%A7%D8%B3%DA%A9%DB%8C-1024x640.jpg


۱۸ – بازار خان مرجان
خان مرجان یک بازار سنتی-عربی است که در دل مدرنیته بنا شده است و قرار است شکوه و جلال یک بازار قرن چهارده ای را به نمایش بگذارد که شما می‌توانید از داخل مرکز خرید وافی دبی Wafi Shopping Mallبه این بازار بروید. غالب سقف این بازار از شیشه های رنگی که ویژه مساجد و معابد در دنیای اسلام است، توسط صنعتگران ماهر استفاده شده است. همچنین پنجره های بازار خان مرجان Khan Murjan نیز از همین شیشه های رنگی است که به عنوان بلندترین پنجره رنگی شناخته شده است.

%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AE%D8%A7%D9%86-%D9%85%D8%B1%D8%AC%D8%A7%D9%86-1024x640.jpg


۱۹ – بازار ابن بطوطه
نام این مرکز خرید از نام یک مراکشی با نام ابن بطوطه گرفته شده است . ابن بطوطه چیزی در حدود ۲۹ سال از زندگی اش در سفر به شهر ها و کشورهای مختلف در قاره ه ی آسیا و خاورمیانه کرد .

این مرکز خرید مصداق واقعی است از سفر ها و ماجرا جویی های این جهانگرد است که در ۶ بخش مختلف و بر اساس معماری ۶ کشور باستانی دنیا ساخته شده است ، یعنی :

ایران

چین

شبه قاره هند

مصر

تونس

اندلس

هر کدام از این قسمت ها از به صورت مجزا طراحی و پیاده سازی شده است و در هر کدام از این قسمت ها می توانید از رستوران های مخصوص آن نیز استفاده کنید که غذاهای کاملا سنتی و محلی آن شهر را سرو می کنند .

%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%D8%A8%D9%86-%D8%A8%D8%B7%D9%88%D8%B7%D9%87-1024x640.jpg


۲۰ – موزه تمدن اسلامی شارجه
این موزه دولتی، نمایشی از هنر و تاریخ غنی علم و فرهنگ اسلامی است.موزه تمدن اسلامی شارجه دارای ۷ نمایشگاه بزرگ می باشد و هر کدام از این نمایشگاه ها به صورت مجزا آماده معرفی آثار قرآنی, تمدن اسلامی, خوشنویسی و … می باشند.

%D9%85%D9%88%D8%B2%D9%87-%D8%AA%D9%85%D8%AF%D9%86-%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%DB%8C-%D8%B4%D8%A7%D8%B1%D8%AC%D9%87-1024x640.jpg


منبع : تور دوبی
 

amirb55

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
9 می 2005
نوشته‌ها
1,860
لایک‌ها
78
سن
47
محل سکونت
نارمک
تور گرجستان

گرجستان بهشتی برای دوستداران پیاده روی، اسب سواری و پاراگلایدر است. کشف حوضچه های بزرگ آن و سرزمین های تاکستان، فرصتی برای مسافران دوستدار طبیعت گرجستان است. از سوی دیگر، میراث فرهنگی غنی آن، همراه با تاریخ پیچیده آن، به شما این امکان را می دهد که بیشتر در مورد این کشور بدانید.

شما بیشتر از طبیعت گرجستان جذب زندگی محلی این اقلیم خواهید شد. به راحتی گرجستان می تواند مقصد ایده آلی برای هر نوع گردشگری باشد.اقامت در گرجستان با دیدار از پایتخت، تفلیس آغاز می شود. پایتخت قفقاز جنوبی، قلب زندگی گرجستان و ترکیبی از سنت و مدرنیته است. بخشی از این شهر قدیمی وباستانی ، با خیابان های باریک و خانه های قدیمی و بالکن های تقسیم شده و بخش دیگر منطقه مدرن و پر از اتومبیل و سازه های متعدد مانند پارک ها، موزه ها، کاخ ریاست جمهوری جدید و… است.


تور تفلیس
تور تفلیس و گشت و گذار در تفلیس لطف خاصی دارد .این شهر در دامنه کوه آتشفشان قرار دارد و گردشگران میتوانند از حمامهای معروف آب گرم این شهر دیدن کنند درتور تفلیس اگرگردشگران تمایل داشته باشند میتوانند با شرایط خوب از این حمامها استفاده نمایند.

tibilis2-1024x576.jpg


در تفلیس می توانید از قلعه ناریکلا دیدن کنید که در آن گردشگرانِ تور تفلیس بخشی از تاریخ گرجستان را در این قلعه مشاهده می کنند . در تور تفلیس بازدید از کلیسای سامبا فراهم است کلیسای سامبا مجتمعی از ۹ کلیسا است که به تنهایی مجموعۀ بزرگ مذهبی در گرجستان می باشد این کلیسا همه ساله مورد استقبال مسیحیان جهان بوده است.

تفلیس مناطق دیدنی متنوعی دارد ازجمله ؛ بازدید از پل صلح مشهور تفلیس که بخش قدیمی و جدید این شهر را به هم پیوند میدهد این پل به عنوان خلاقانه ترین سازه معماری سال۲۰۱۲ در جهان شناخته شد . از دیگر موارد میتوان بازدید و تفریح در پارک آبی تفلیس ، شنا ، قایقرانی و ماهیگیری در دریاچه تفلیس و دریاچه لیسی نام برد .همه اینها گزینه های به یاد ماندنی در تور تفلیس هستند .

batumi-waterpark-1024x680.jpg


تور تفلیس امکانات اسکی در فصول سرد را برای گردشگران فراهم میکند تفلیس دارای پیستهای اسکی مجهزی است و گردشگران علاقه مند میتوانند از خدمات ویژه تور تفلیس در پیستهای اسکی استفاده کرده و لذت ببرند .

تور باتومی
باتومی، شهر دیگر گرجستان نیز مقدمه خوبی برای گردشگری از این شهر است. اقامت، شب زنده داری، جاذبه های توریستی و ساختمان های قدیمی ای که بازسازی شده اند تا این شهر جذاب تر شود. گویی این شهر برای گردشگران طراحی شده است که به راحتی با آن سازگار می شوند.

تور باتومی از جذاب ترین تورهای کشور گرجستان است . در تور باتومی این امکان وجود دارد که افراد با اجاره دوچرخه گردا گرد شهر را بازدید کنند و از محله های زیبای شهر باتومی دیدن نمایند . طراحی ساختمانهای شهر باتومی با برداشتی از معماری شهرهای معروف اروپایی انجام شده و تداعی کننده پایتختهای معروف اروپا است.

batumibike.jpg


در باتومی می توان از بین اماکن دیدنی شهراز پارک بلوار که در حاشیه دریا سیاه ساخته شده ، دیدن کرد . دیزاین بلوار پارک به شکل هنرمندانه ای با ترکیب گیاهان ودرختان کمیاب از سراسر جهان صورت گرفته و محیط منحصر به فردی را ایجاد نموده

در امتداد ساحل چرخ وفلک غول پیکرشهرباتومی در شب و روز برای بازدیدکنندگان این امکان را فراهم میکند تا شهرودریا را از ارتفاع تماشا کنند. در باتومی استفاده از تله کابین و تجربۀ تماشای منظره ای فوق العاده از دریای سیاه و کوهستان های سر سبز اطراف شهر باتومی بسیار جذاب است و یا بازدید از اکواریوم باتومی که ساختار ویژه و منحصر به فردی دارد. این بخش از تور باتومی بیشتر مورد علاقه کودکان ونوجوانان است چراکه در آکواریوم باتومی بالغ بر ۱۰۰گونه آبزی از سراسر جهان نگهداری میشوند

batumi.jpg


تور باتومی در اوقاتی که گروههای موسیقی معروف دنیا در میدان اروپای شهر باتومی اجرا دارند ، شرایط شرکت در کنسرت ها و لذت بردن از آن را برای گردشگران فراهم میکند.

تور باتومی استفاده از پارک آبی و تماشای نمایش دلفینها در دلفیناریوم را در پکیج خود قرار داده و با تسهیلات مناسب در اختیار گردشگران قرار میدهد .

تور باتومی گزینه ای ناب دارد به عنوان گشت در باغ گیاه شناسی باتومی این باغ در ۱۰کیلومتری باتومی واقع است و۵۰۰۰ گونه گیاه از سراسر جهان در این باغ جمعاوری شده و نگهداری میشوند

تور باتومی برای کسانی که علاقمند به بازید از موزه هستند هم گزینه های زیادی دارد موزه استالین و موزه هنر آجارا از اماکنی است که گردشگران از آنجا بسیار استقبال میکنند.

واردزیا
یکی دیگر از مکان های جالب توجه، واردزیا می باشد. که یک شهر از عصر حجر است که در سنگ ساخته شده است. در واردزیا ۱۱۹ گروه از غارها، ۴۰۹ اتاق، ۱۳ کلیسا و ۲۵ انبار شراب وجود دارد. امروزه راهبان در غارها سکونت کرده و در صومعه های آن مسئولیت دارند. از سوی دیگر، اگر شما عاشق شراب هستید، می توانید از کائتی دیدن کنید زیرا این منطقه در شرق، بسیار مشهور است. اگر از این منطقه عبور کنید، می توانید این فرصت را برای دیدن سیغناغی در ارتفاعات، تلاوی و چشمه های آن و یا حتی صومعه Davit Gareja، یکی از مکان های باور نکردنی تاریخی داشته باشید. این منطقه دارای ۱۵ صومعه با چشم انداز بسیار زیبا در تابستان و زمستان است . بازدید از صومعه ها بین ۲ تا ۳ ساعت طول خواهد کشید.

دور از هیاهوی پایتخت در حال گسترش، بازدید از ساندانی بسیار جالب توجه است. این منطقه با قله های با ارتفاع بیش از ۴۰۰ متر، بهشتی برای کوهنوردان و مسافران است، همینطور برای دوستداران اسکی. منطقه دیگری که برای ورزشکاران مناسب است، منطقه شمالی کشور است که به خصوص در تابستان بسیار شلوغ است. این یک منطقه کوهستانی است که در بالاترین قسمت گرجستان است.

TBI1_1_1438948970_1437809514_70655-1024x689.jpg


اطلاعات گردشگری
مناطق شمالی آبکازی و اوستیای جنوبی دو منطقه جدایی طلب هستند. لازم نیست به این منطقه و همچنین مناطق مرزی با روسیه بروید. منطقه دیگری که غیرقابل پیش بینی است، دره پانکیسی است که اسلامگرایان رادیکال در آن زندگی می کنند.

داروها در گرجستان مواد مخدر محسوب می شوند و بنابراین به همراه داشتن آن بدون نسخه پزشک ممنوع است. جریمه به همراه داشتن آنها بدون نسخه حدود ۲۵۰۰ یورو به همراه معطلی چند روزه در بازداشتگاه پلیس می باشد. اگر به این داروها نیاز دارید، لازم است یک گواهینامه پزشکی داشته باشید.

شما باید از نظر دریافت واکسن ها به روز باشید، به خصوص دیفتری، پلی ¬ یوئید، هپاتیت A و B و تیپوس و سل ممکن است شما را مبتلا کند.

به جایی که حیوانات زیادی وجود دارند نروید. ممکن است خطر ابتلا به هاری وجود داشته باشد. برای اقامت در طبیعت توصیه می شود واکسیناسیون در برابر آنسفالیت که توسط کنه ها منتقل می شود را انجام دهید.

سوغات و صنایع دستی
سرامیک، گلدوزی و جواهرات محصولات عمده ای از صنایع دستی است که به عنوان سوغاتی می توانید تهیه کنید. خروج کتاب ، نقاشی ها یا تصاویر قدیمی می تواند مشکلات بزرگی ایجاد کند.
منبع : تور گرجستان
 

amirb55

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
9 می 2005
نوشته‌ها
1,860
لایک‌ها
78
سن
47
محل سکونت
نارمک
تور تایلند
پادشاهی تایلند مدتها طولانی ترین کشور در سراسر آسیای جنوب شرقی بوده و دارای ترکیبی وسوسه انگیز از زیبایی های طبیعی، معابد با شکوه، شهر های باستانی ویران شده و رستوران های بسیار برجسته بی شماری است که در آن غذاهای سنتی تایلندی در انتظار شما هستند. این کشور هیجان انگیز دارای چهره های مختلفی است و سفر به تایلند هرگز مشابه دیگری نخواهد داشت.

بسیاری از گردشگران به جزایر همسایه و سواحل شنی مانند جزایر کوه چانگ، کوه Pha-Ngan، Ko Samui و Ko Tao که جزایر گرمسیری هستند و اغلب درختان نخل بالغی دارند می روند. برخی دیگر میخواهند فرهنگ غنی کشور را جذب کنند و از معماری لذت ببرند، از معماری سنتی تایلندی و غرفه های نودل فراوان.

Thailand-Package-300x200.jpg


اطلاعاتی در مورد تایلند
تایلند در غرب کامبوج و لائوس و به طور مستقیم در شمال مالزی قرار دارد که شامل در مجموع ۷۶ استان است. شمال تایلند با مناظر کوهستانی آن شناخته شده است، در حالی که قلب کشور نسبتا مسطح است، به ویژه دره رودخانه چائو فرایا. جنوب تایلند، جایی است که شما می توانید از Kra Isthmus، همراه با شبه جزیره مالائو از نزدیک دیدار کنید.

tajlandia-kapiel-ze-sloniem_608480-300x200.jpg


به علاوه مناظر زیبای طبیعی، تایلند شهرهای مدرن و مناطق پر رفت و آمدی دارد. بانکوک، پایتخت تایلند، در کنار رودخانه چائو پرایا واقع شده است و از شهرهایی است که بیشترین گردشگرها در آن حضور دارند، جایی که کاخ های بزرگ، وات فرا کاو (معبد بودار زمرد) و مناطق پر جنب و جوش بازار همگی قابل استفاده هستند. بخش مرکزی شامل کسب و کار است و بهترین پیشنهاد برای هتل های با کیفیت بالا در بانکوک است.

سایر مکان های محبوب دیگر عبارتند از: پوکت و Songkhla به جنوب، پارک ملی Khao Yai در مرکز تایلند و Chiang Mai به شمال.

chiang-mai-food-460x220-300x143.jpg


اطلاعات تایلندی و فاکتورهای سریع
کشور: تایلند (جنوب شرق آسیا)
جمعیت: حدود ۶۵ میلیون
رشد جمعیت: ۱ درصد
پایتخت: بانکوک (جمعیت ۶٫۵ میلیون)
زبان: تایلندی
صادرات اصلی: برنج، پارچه و کفش، لاستیک، جواهرات، وسایل نقلیه، کالاهای الکتریکی و رایانه
مساحت: ۱۹۸،۸۴۰ مایل مربع / ۵۱۵،۰۰۰ کیلومتر مربع
ارز: بایت تایلندی (THB)
منطقه زمانی: هفت ساعت پیش از GMT / UTC (زمان صرفه جویی در وقت روزانه) – تهران : ۳ ساعت و نیم پیش از GMT
شماره تلفن کشور: +۶۶
مذهب: ۹۵٪ بودیسم، عمدتا مسلمان باقی مانده است
اطلاعات بیشتر : تور تایلند - سایر تورهای گردشگری
 

amirb55

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
9 می 2005
نوشته‌ها
1,860
لایک‌ها
78
سن
47
محل سکونت
نارمک
تور مالزی : مالزی یک کشور آسیای جنوب شرقی است که بخشی از شبه جزیره مالایا و جزیره بورنئو را اشغال می کند. این سواحل باجنگل های بارانی و ترکیبی از تأثیرات فرهنگی مالایی، چینی، هند و اروپا شناخته شده اند. پایتخت مالزی شهر کوالالامپور است که مناطق خرید شلوغی مانند Bukit Bintang و آسمان خراش ها یی مانند برج های دوچرخه پتروناس به ارتفاع ۴۵۱ متر را در خود جای داده است.
sipadan.jpg

تور مالزی

تور مالزی ؛ کوالالامپور، پایتخت و بزرگترین شهر در مالزی است. این شهر نماد یک فرهنگ متفاوت، با غذاهای قومی و بهترین معماری شرق و غرب است، خرید در این شهر ایده آل است.در هر زمان که به کوالالامپور بروید بهترین زمان را انتخاب کرده اید چرا که دمای هوا در این آب و هوای جنگل‌های استوایی ، در طول سال تغییر چندانی نمی کند. در ادامه چند جاذبه گردشگری را برای شما معرفی می کنیم؛

جزیره Sipadan مالزی:

Sipadan یکی از معروف ترین مکان های غواصی در جهان است . تنوع جانوران از لاک پشت آبی تا انواع ماهی ها بهترین فرصت برای غواصی و لمس زندگی زیرآب در تور مالزی می باشد. این جزیره بسیار کوچک است. تنها ۲۵ دقیقه پیاده روی کافی است تا دور این جزیره را طی کنید، اما تماشای جانداران دریایی متنوع آن در سیاهی دریای آزاد شگفت آور است. آب های زلال این منطقه را احاطه کرده است و این گوهر تاج گنجینه ای از شگفت انگیزترین گونه های جانداران به شمار می رود.

تور مالزی

Taman-Negara-Malay-Malaysia.jpg

پارک جنگلی Taman Negara:

جنگل های استوایی آمازون مانند بچه ای ۵۵ میلیون ساله در مقابل جنگل های ۱۳۰ میلیون ساله Taman Negara مالزی است. با عبور از لابه لای درختان و گیاهان گویی در دالان تاریخ و موزه حیات گیاهی قدم می زنید.
همچنین طولانی ترین پل طبیعی و پل های معلق در پارک جنگلی تامان نیاگارا وجود دارند که برای قدم زدن مناسب هستند. از جاذبه‌های دیگر این منطقه غارهای اطراف و بومی‌نشین‌های منطقه، می باشند. این پارک جنگلی یکی از زیباترین دیدنی های مالزی است.

تور مالزی


غارباتو Batu Caves:
این غار در واقع یکی از مهمترین معابد هندو می باشد که در فاصله ۱۳ کیلومتری شمال شهر کوالالامپور واقع شده است و در یک تپه سنگ آهکی قرار گرفته است که نام آن و رودخانه ای که در آن وجود دارد باتو می باشد. مجسمه ی ایستاده بودا در باتو کیو کوالالامپور بلندترین مجسمه ایستاده دنیاست که همه روزه تعداد زیادی گردشگر از آن دیدن می‌کنند . این منطقه دارای غارهایی است که محل زندگی میمونها می باشد . در هنگام ورود به غار میمونها به استقبال شما می آیند و خواستار موز و بادام زمینی هستند.





تور مالزی

Batu-Caves-in-Malaysia.jpg

برج های دوقلوی پتروناس:
این برج ها از بلندترین ترین آسمان خراش های جهان هستند. این برج ها در طبقه ۴۱ و ۴۲ (۱۷۵ متر بالاتر از سطح زمین)به هم پیوسته اند و طول پل بین این دو ۵۸ متر می باشد. در طبقه پایین برج ها مجتمع خرید بزرگ سوریا قرار دارد. البته به نظر می رسد اجناس این مرکز خرید کمی گران باشند!

تور مالزی
petronas-1024x683.jpg


مالزی مقصدی برای مسافرت مسلمانان
مالزی در صدر کشورهایی گردشگری مناسب برای سفر مسلمانان قراردارد. این کشور همانند دبی و سنگاپور تسهیلات مناسب مانند ارائه انواع غذاهای حلال و خدمات گردشگری حلال را برای سفر مسلمان درماه رمضان و ماه های دیگر فراهم می کند.

کریستال ماسک (مسجد کریستال)
این مسجد که در ایالت کوالا ترِنگانو واقع شده، به دلیل شدت عظمت و همینطور منحصر به فرد بودنش به عنوان مکانی مجذوب کننده و فوق العاده نفس گیر شناخته می شود. این بنا از فولاد، شیشه و کریستال ساخته شده و به همین دلیل چهره ای بسیار نفیس و مدرن دارد.

تور مالزی
crystal-mosque-islamic-park-kuala-terengganu_470.jpg

تپه گنتینگ هایلَند
بلندی های گنتینگ (گنتینگ هایلند) که تپه اقامتی مشهور می باشد، در داخل کوهستان تایتیوانگسا جای گرفته و پر است از مجموعه های سرگرمی و تفریحی از جمله پارک های تفریحی، هتل های بزرگ و بی نظیر، کنسرت ها و شب زنده داری های پر جاذبه ای که گردشگرانی را به سمت خود می کشاند که قصد دارند آخر هفته خوب و شادی را سپری کنند. مسیر رسیدن به این محل از طریق سوار شدن به تله کابین فراهم می باشد که خود چشم اندازی شگفت انگیز را به نمایش می گذارد.
تور مالزی
%D8%B4%D9%87%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D9%85%D8%A7%D9%84%D8%B2%DB%8C.jpg

غذاهای مالزیایی یک شگفتی دیگر برای گردشگران:
غذاهای مالزیایی ترکیبی از سه نوع فرهنگ هندی، اتیوپی و تایوانی هست. غذا برای مردمان مالزی یک هنر است. اما به طور کلی در کالزی به سه طریق برای غذا ارائه می شود:
غذاهای خیابانی: معمولا این غذاها شامل برنج با انواع سبزیجات و ماهی می باشد.
رستوران های فست فود
رستوران های ارائه دهنده غذاهای اماده و رستوران مجلل با سرویس کامل

تور مالزی


مردم مالزی اکثرا در بیرون از منزل و در رستوران ها غذا می خورند و در هنگام خوردن غذا از دست خود استفاده می کنند. معمولا غذا در یک بشقاب بزرگ یا دیس سرو می شود که نشانه صمیمیت افراد با یکدیگر است.

در تور مالزی برای انتخاب اقامتگاه و مکانی برای استراحت هرگز دچار مشکل نمی شوید. انواع مختلفی از اقامتگاه از هتل لوکس تا خانه های و هتل های بومی با رنج قیمتی متفاوت وجود دارد.
 

amirb55

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
9 می 2005
نوشته‌ها
1,860
لایک‌ها
78
سن
47
محل سکونت
نارمک
تور بدروم (Bodrum) : بدروم یکی از شهرهای زیبا و دیدنی استان موغله در ترکیه است که در کنار ساحل دریای اژه از مراکز بسیار دیدنی و توریستی با معماری فوق العاده خاص به سبک مصری و اغلب در بروشورهای مربوط به سفر و گردشگری با تصاویری از خانه های مکعبی شکلش نشان داده می شود که مثل نقطه های سفیدی در دامنه سرسبز کوه می درخشند در کنار قلعه قدیمی آرام گرفته است.

در بدروم علاوه بر مرکز شهر، روستاهای ساحلی زیادی وجود دارند. در تور بدروم از دیدن خانه های سفید رنگ در کوچه های تنگ و باریک بدروم لذت می برید، در دریای آبی، عمیق و فوق العاده تمیز شنا می کنید و یک شب هیجان انگیز پر از تفریح و موسیقی خواهید داشت.

شهر بدروم مکانی مناسب برای طرفداران موج سواری و قایقرانی نیز می باشد. مشتاقان شب زنده داری با زیبایی محو کننده بنادر بکر، دریایی مانند شیشه و سواحل شنی و ماسه ای بی نظیر خاطرات بیاد ماندنی از این شهر با خود به ارمغان خواهند برد.

Bodrum.jpg

تور بدروم
اما در این ابتدا دیدنی های تور بدروم را معرفی کنیم و سپس امکانات این شهر را برای شما مینویسیم:

موزه روباز

تئاتر باستانی

موزه باستان شناسی زیر زمینی (زیر آبی) بدروم

قلعه چیفیت

خانه های سنتی بدروم

مرکز شهر بدروم

شهر یالی کاواک

ساحل کادی کالشی

ساحل گاماسلاک

منطقه گوکسیبل

منطقه بوگازیک

دیگر جاهای دیدنی

رستوران های بدروم

بدروم دارای رستوران های مختلف و متنوعی می باشد که برخی از آنها در هتل های ۵ ستاره لوکس واقع شده اند.

گشت و گذار در شبه جزیره بدروم

در تور بدروم برای رفتن به گوشه و کنار شهر ، اتوبوس های کوچک راحت و ارزانی، مخصوصا در طول تابستان، وجود دارند.

هتل های بدروم

شما می توانید با توجه بودجه ای که دارید هتل هایی با قیمت و خدمات مختلف (از معمولی تا لوکس) را در بدروم رزرو کنید.

چگونه به بدروم ترکیه برویم

اگر می خواهید از شهر های دیگر ترکیه به بدروم بروید، می توانید از اتوبوس که برای سفرهای طولانی، ارزان و راحت اند، استفاده کنید. البته می توانید از فرودگاه بدروم ترکیه هم استفاده کنید و از فرودگاه براحتی و در زمان کمی به جاهای مختلف بدروم بروید.

تور بدروم مناسب با سلیقه هایی است که به ساحل، آفتاب و ورزش‌های دریایی علاقه‌مند هستند.بدروم بیش از هر منطقه ساحلی دیگر ترکیه زیبایی های پر رمز و راز دارد، از قلعه ی تاجگذاری و ساحل پر زرق و برق گرفته تا کافه های پر گل و خیابان ها و ساختمان های روشن. علیرغم اینکه هر سال بیش از یک میلیون گردشگر به سواحل، بوتیک هتل ها، رستوران های مدرن و جشن های بدروم هجوم می برند، اما حتی در شلوغ ترین روز های تابستان شما می توانید گوشه ای آرام در شهر پیدا کنید.
 
بالا